Добрич кандидатства за еврофинансиране за електрически автобуси

Снимката е архивна

© Анелия Николова

Снимката е архивна



Общината кандидатства с проект по оперативна програма "Региони в растеж" в раздела за интегрирана градска среда. Част от проекта е свързан със закупуване на нови и екологични транспортни средства. Това съобщи Катя Петкова, управител на общинското предприятие "Градски транспорт Добрич" ЕООД, цитирана от кореспондент на Радио "Фокус" – Варна.


Проектът е входиран в Министерството на регионалното развитие и благоустройството на 19 август тази година. Фирма KARSAN е откликнала първа на запитването и търсенето, посочи Катя Петкова.


По този повод вчера в града се състоя представяне на една от опциите, които могат да бъдат предложени на жителите и гостите на Добрич. "Като начало идеята на проекта е да бъдат закупени четири превозни средства със съпътстващи зарядни станции. Първоначалната идея е тези превозни средства да се движат по бул. "Добричка епопея", чиято реконструкция също ще бъде част от проекта на общината", допълни Катя Петкова.




Тя отбеляза още, че е предвидено прецизиране на информационни табели и светофарни уредби. "Надявам се това да са първите стъпки, с които ще променим облика на транспорта в града", каза Катя Петкова.


Към 31 декември 2018 г. населението на град Добрич е 83.5 хил. души по данни на НСИ.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    В електричките е бъдещето, дано и в София поне 50% от автобусите се подменят с електро.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  2. 2 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#1] от "Халдип Исйолов":

    Все още е много скъпо. Засега най-добрата опция цена/еко ефект са автобуси на природен газ.

  3. 3 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#1] от "Халдип Исйолов":

    "В електричките е бъдещето, дано и в София поне 50% от автобусите се подменят с електро."

    Да попитам и вас и община Добрич и г-жа Фандъкова - защо електрически автобуси, а не тролейбуси. Въпросът е съвсем сериозен и досега, когото и да съм питал не съм могъл да получа удовлетворителен отговор. Знаете ли колко ресурси отиват за един акумулатор за електромобил, хеле пък за автобус? При това той е консуматив, т.е рано или късно трябва да се смени. Изграждането на мрежата за тролейбуси не е скъпо. Не съм спсциалист, но автобусите поради акумулаторите трябва да са по скъпи от тролейбусите. Изграждането на станции за осигуряване на ток по жиците също изглежда по евтино от такава за зареждане на автобуси. Интересно, но никъде не съм срещал дискусия на тази тема!

  4. 4 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Предишната калинка, минала през всички червени партии, в това число и ГЕРБ, Детелина Николова, известна в града и като "циганската кметица", спря тролеите и наряза ел. стълбовете им, за да ги замени с маршрутки! Сега новия пудел на ГЕРБ Йордан Йорданов, известен и като Данчо Тъпото, ще преоткрива топлата вода... Кръговрата на еврофинансирането!

    I shave with Occam's razor
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5003 Неутрално
  6. 6 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Цялата Мара втасала,вече минаваме на електрички!
    Какво им пречи да направят тролейбусна мрежа,вместо да купуват китайски боклуци на батерии...
    Глупави управляващи ,бедна държава...

  7. 7 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#3] от "grajdanin1":

    Тролейбусите са ограничени от кабели. Разкриване на нови тролейбусни линии води до един куп бумащина, обследвания, разрешителни, СМР и т.н и т.н.
    Батериите на ел.превозни средства са консуматив, но също се и рециклират. Освен това позволяват да се зареждат в оффпикови часове, когато цената на ел.енергията е най-малка. Напълно екологичен вариант е зареждане от фотоволтаици през деня и от електропреносната мрежа нощес, стига да се изгради достатъчна ФВ ферма. При прекъсване на захранването ел.автобусите няма да причинят транспортен хаос, изграждането на заряден парк може да обслужва и други общински ел.превозни средства, предимствата са много. Батериите вече падат под 100$ за 1Kwh, същевременно плътността им се увеличава, навлизат нови технологии като графен.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  8. 8 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Какво им пречи да направят тролейбусна мрежа,вместо да купуват китайски боклуци на батерии
    —цитат от коментар 6 на Нормален гланц


    Тия специално са турски

  9. 9 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    До коментар [#3] от "grajdanin1":

    Защото автобусите са мобилни. Можеш да ги използваш за всякакви линии. Дори при огромната им цена от около 600 000 себестойността при собствени зарядни станции със фотоволтаици на един пътник при тестовете за Габрово със заплатите и административните разходи бяха 67 стотинки на пътник като се има предвид, че в Габрово само 4,76% от жителите ползват автобусите на градският транспорт.
    Така, че браво. Да действат.

  10. 10 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    До коментар [#8] от "kapitan_laino":

    За Габрово пък ще са чешки като гледам накъде вървят нещата.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    До коментар [#3] от "grajdanin1":

    В Добрич, кметицата от ГЕРБ Детелина Николова наряза за скрап старите тролейбуси и стълбовете. Медните жици от контактната мрежа, бяха продадени за жълти стотинки със съдействието на Живко Суджука. С това, тролейбусният транспорт в Добрич приключи.
    Настоящият кмет е пълен нещастник, от партията на Кунева. Просто имаше късмета да стане кмет, защото никой не искаше повече да вижда крадливата Детелина. Сега се сети, че идват избори и хукна да имитира активност.
    Колкото до булевард Добричка епопея, трябва да поръчат БТР-и...!

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#7] от "Халдип Исйолов":

    Съжалявам, но не можахте да ме убедите. Звучите малко като зелен политагитатор (не, че съм против екологията). Това за бумащината ми звучи изсмукано от пръстите. При толкова администрация не би трябвало да е проблем. Фотовоалтаици - отново, имате ли представа колко енергия и суровина трябва да се изхаби, за да се направят? А цената на електричеството, произведено от тях кой ще я плаща? Мобилност: какво пречи да се направят десетина линии по основни булеварди? А с това за графена избихте рибата! Аз съм физик и мога да ви кажа, че въпреки голямата реклама (само за стръв за риба още не са се опитали да го използват) все още на хоризонта не се вижда реално използване на графена в промишлено производство.
    По-скоро подозирам някакви лобистки хватки у нас и на ниво ЕС.

  13. 13 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":

    "при собствени зарядни станции със фотоволтаици на един пътник при тестовете за Габрово със заплатите и административните разходи бяха 67 стотинки на пътник"

    Е, това са конкретни числа. Няма как да ги проверя, но предполагам, че не лъжете. Сега бихте ли ми казали какви са числата в случай, че се използват тролейбуси. Защото 67 стотинки не говорят нищо ако не се сравнят с други и предполагам, че габровци (знаем с какво са прочути:)) са направили сметките и за тролейбуси. Най-малкото, защото, ако не се лъжа в Габрово имаше тролейбусна мрежа.

  14. 14 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#12] от "grajdanin1":

    Скоро samsung ще изкарат графенова батерия.
    Трасето на тролейбуса изисква повече поддръжка и ограничава движението. Изграждането на нови трасета е сложно, огледай съществуващите линии, това е отживелица. Автобусите на батерии могат да се зареждат нощно време на евтин ток. Зарядните могат да зареждат и други общински превозни средства. Накрая тролейбуси ще останат само в Русия, защото там прогрес няма.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  15. 15 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#14] от "Халдип Исйолов":

    Това, което нормалните хора правят са сметки. Ето, в Габрово са сметнали, че цената на билетче от 67 ст. покрива разходите за електрически автомобили (ако вярваме на №9). Въпросът е: правени ли са подобни сметки за тролейбусен транспорт. Ако да - каква е цената, ако не - защо не са правени (някой а приори е решил, че не си заслужава). Ако аз съм кмет и имам двете числа на открита сесия на общинския съвет ще решаваме кое е по-добре. Ако разликата в цената е малка може би аргументите за по-голяма мобилност ще надделеят; ако обаче с тролейбуси е много по-изгодно ще изберем тролейбуси.

    Останалото са просто приказки и лобизъм. А това пък за техическия прогрес, Русия и Самсунг, които ЩЕЛИ ДА са аргументи за предизборно политическо събрание от най-ниско качество.




    Доводите ви са подходящи за предизборна агитация.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK