По "Региони в растеж" завърши ремонтът на последния участък от прохода "Петрохан"

По "Региони в растеж" завърши ремонтът на последния участък от прохода "Петрохан"

© Агенция



Завърши рехабилитацията на 22.2 км от път II-81 Костинброд - Бучин проход, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура". Участъкът е част от прохода Петрохан на територията на Софийска област. Инвестицията е за близо 11 млн. лв. Проектът - лот 2, се финансира от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.


Път II-81 София – Петрохан – Лом е изграден през 1970 г. и е основна комуникация на Северозападна с Югозападна България през билото на Стара планина. Той е най-пряката връзка за жителите от областите Монтана и Видин със София, както и с Дунав мост II, пристанище Лом и балнеоложкия курорт Вършец.


С успешното изпълнение на проекта тази година завършва рехабилитацията на общо 43 км от второкласния път, а с това и на целия проход Петрохан. В края на август т. г. бяха ремонтирани 20.8 км в отсечката Бучин проход – Берковица, включени в лот 3 на оперативната програма.




Трасето на територията на област Монтана беше ремонтирано през 2015 г. по програма "Транзитни пътища V".


Началото на рехабилитирания участък в лот 2 (между 8-ми и 30-ти км) е в края на гр. Костинброд, преминава през с. Бучин проход и завършва след кръстовището за гр. Годеч. Пътят е с нова асфалтобетонова настилка. Възстановено е отводняването на платното и пътната конструкция в участъците с нарушена носимоспособност. Отсечката е с нова хоризонтална маркировка, ограничителни системи и пътни знаци.


Ремонтирани се единадесет пътни кръстовища – за гр. Сливница и гр. Годеч, както и за селата Царичина, Градец, Белидие хан, Понор, Дръмша, Цръклевци, Искрец, Шума и др. Обновени са две мостови съоръжения – над р. Блато при 8-ми км и р. Бучино при 29-ти км. Укрепен е свлачищен участък от км 9+950 до км 10+030.


Строително-монтажните работи на лот 2 са изпълнени от ДЗЗД "Пътища 2016 - 1 етап" с участници: "Геострой" АД, "Пътстрой-92" АД, "Пътища и съоръжения" ЕАД и "Димас" АД. Стойността на договора е 10 789 930.90 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД "ММЛ-ТК", в което участват: "МОТТ МАКДОНАЛД ЛИМИТИД" и "Трансконсулт-БГ" ООД. Техният договор е за 280 039.32 лв. с ДДС.


Общата стойност на проекта BG16RFOP001-7.001-0009 Лот 2 "Път ІІ-81 Костинброд - Бучин проход от км 8+200 до км 30+400, област София" е 11 292 759.82 лв. с ДДС. Финансирането от Европейския съюз е 9 598 845.85 лв. с ДДС. Националното съфинансиране е 1 693 913.97 лв. с ДДС.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    Колкото и да го ремонтират, все тая. Трябва си тунел.

  2. 2 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4954 Неутрално

    Ей, съсипяха я тая държава!

    Gunter glieben glauchen globen
  3. 3 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4954 Любопитно

    Абе тия не разбраха ли, че асфалт не се яде? А?

    Gunter glieben glauchen globen
  4. 4 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    Хайде, напролет и останалите петнайсетина километра преди Монтана !

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9831 Весело

    Да влязат трите фирмии да си разпределят парите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5251 Неутрално

    Дано поне този път асфалтът да е истински !!!
    До коментар [#3] от "Alarmstufe: Rot":

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Леле, к'во я чака София от СевероПропаднала България......абе, тия нямаше ли да стават власи!!!

  8. 8 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Колкото и да го ремонтират, все тая. Трябва си тунел.
    —цитат от коментар 1 на niakoi_si


    Хващам се на бас, че и след 50г истински тунел там няма да има - просто не ни е по джоба нищо освен някое 500м тунелче тамън под самото било за прах в очите дето ще спести 3 минути от пътя.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    За пръв път мога да кажа с чисто сърце, че откакто аз го карам тоя маршрут (последните грубо 15 години) вече е ОК от Костинброд до Берковица. Разбира се, ако има тунел, нещата ще са съвсем различни.
    Както и ако се оправи пътят Видин-Монтана (отсечката Медовница-Димово да се препроектира и построи нова) , Монтана-Лом това лято го оправяха.
    Няма да е лошо и да се отвори КПП-то със Сърбия при Белоградчик, което е планирано от поне 10 години.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    До коментар [#3] от "Alarmstufe: Rot":

    А-а-а-а...! Яде се и още как...! Има не само хляб, ами и много салам в тая работа. Освен това, за качество и гаранции въобще не става и дума. ;)

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на Ivan
    Ivan
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пипера е много лют":

    Още ли не са оправили отсечката Монтана - Добри дол?

  12. 12 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8640 Неутрално

    Пътят е разширен и асфалтиран, не е магистрала, но става. По добър е от преди ремонтите.

  13. 13 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ivan":

    Оправена е, според мен има дреболии за довършване. Проблемът там е, че от Дунавци до Арчар пътя пак е за ремонт, след няма и десет години.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK