Близо 290 км пътища са ремонтирани през 2019 г. със средства от ЕС

Близо 290 км пътища са ремонтирани през 2019 г. със средства от ЕС

© Агенция пътна инфраструктура



Близо 290 км второкласни и третокласни пътища са рехабилитирани през 2019 г. със средства от оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г. и Програмата за териториално сътрудничество "Интеррег V-A Гърция - България", съобщи Агенция "Пътна инфраструктура". Двете програми се финансират от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. В основния ремонт на отсечките са вложени около 255 млн. лв.


През тази година по ОПРР бяха ремонтирани 43 км от прохода "Петрохан" - важна транспортна връзка на Северозападна с Югозападна България през билото на Стара планина, над 17 км от третокласния път III-1002 Враца – пещера "Леденика", 9 км от околовръстния път на Ловеч (част от път II-35 Плевен - Ловеч), над 27 км от път II-44 Севлиево - Драгановци – Габрово, който осигурява най-кратката връзка между столицата и Габрово и свързва населените места от Северна България с прохода Шипка и Южна България.


С финансиране от ОПРР 10-километровия участък от път II-86 Пловдив – Асеновград вече е с магистрален габарит, с което се осигури бърз и удобен транспортен достъп на жителите от общините Куклен и Асеновград и от област Смолян до АМ "Тракия", летище Пловдив и индустриалния район в околностите на град Пловдив. Ремонтирани са и близо 39 км от път ІІ-57 Стара Загора – Раднево. Второкласният път осигурява връзката на общините Стара Загора и Раднево с АМ "Тракия" и е основна пътна артерия към енергийния комплекс "Марица-изток".




По ОПРР през следващата година продължава ремонтът на още 101 км пътища, на които е работено и през тази година. Сред тях са 32.5 км от пътя Дупница – Самоков, свързващ ГКПП Гюешево с АМ "Струма", с път I-1 София - Благоевград и АМ "Тракия", на 12 км от път III-109 за Мелник, който е единствената транспортна връзка на Мелник и селата Спатово, Хотово и Лозеница с общинския център гр. Сандански, както и на Мелник, Роженския манастир и природния феномен "Мелнишки пирамиди" с републикански път I-1 (Е-79) и др.


По Програмата за трансгранично сътрудничество "ИНТЕРРЕГ V-A Гърция – България" тази година бяха ремонтирани 32 км от пътя Момчилград – Крумовград - Ивайловград. Второкласният път осигурява удобна връзка за голям брой туристи, пътуващи ежедневно за Гърция, се посочва в съобщението на агенцията.


През 2020 г. продължава реконструкцията и рехабилитацията на 7 км от второкласния път II-86 Средногорци – Рудозем и се предвижда да започне строителството на обходния път на Рудозем, по който ще преминава трафикът към бъдещия контролно-пропускателен пункт Рудозем - Елидже.


По Програмата за трансгранично сътрудничество "ИНТЕРРЕГ V-A Румъния - България" през 2020 г. ще започне основният ремонт на над 24 км пътища в Северна България. Ще се рехабилитират 9.3 км от път III-118 Гулянци - Долна Митрополия в област Плевен, както и около 15 км от път II-81 Костинброд - Берковица – Монтана.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Любопитно

    В тях влизат ли и ремонтите на ремонтите?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9216 Неутрално

    От ЕС вземаме, на Русия даваме и строим. Докога ли ще ни търпят номерата.

  3. 3 Профил на Карма
    Карма
    Рейтинг: 127 Весело

    "Гадните еврозелки" пак ни задавиха с пари. Мамицата им.

  4. 4 Профил на minuva4a
    minuva4a
    Рейтинг: 442 Весело

    Очевидно е, че Европейският Съюз е вреден за България и нейните пътища!

    Искаме си дупките, комунизма и приятелство с р00сиа!

  5. 5 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 929 Неутрално

    От село до съседното почнаха ремонт.Пътя си беше добре,само искаше някоя кръпка на дупките.Но явно по-изгодно е за милиони да се разруши нещо читаво.

  6. 6 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Нищожен резултат при положение че пътната мрежа е над 40 хил км! Европейските пари трябва да бъдат използвани за постигане на европейските цели в транспорта - намаляваме на петролната зависимост, намаляване на замърсяването от изгорелите газове, повишаване дела на обществения транспорт...

  7. 7 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    А колко са откраднати пари, никой не може да преброи. Особено Гешев

  8. 8 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4037 Любопитно

    А със средства от бюджета колко километра са ремонтирани?

  9. 9 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Допреди няколко години един километър магистрала стуваше 1 милион, сега ремонтират един километър второ и трето-класни пътища за същите пари - няма разходи за проектиране, няма разходи за изкопни работи, разширения, изправяне на завои, полагане на мантинели и огради и т.н. просто едно асвалтиране и боядисване за същата цена - дано поне това да са направили качествено.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK