ЕК публикува списък на авиокомпаниите, които трябва да търгуват с вредни емисии

ЕК публикува списък на авиокомпаниите, които трябва да търгуват с вредни емисии

© Reuters



Европейската комисия публикува миналата седмица списък от близо 4000 търговски въздушни превозвачи, които ще трябва да участват в европейската схема на търговия с емисии от 2012 г., предаде EurActiv.



Списъкът включва търговски въздушни компании, частни превозвачи, производители на самолети, включително Airbus, и въоръжени въздушни сили като американския флот. Той ще се допълва и обновява всяка година.




Целта на публикувания списък е да стимулира прилагането на директивата, приета през януари, според която схемата на пазар на емисии на ЕС трябва да обхване възможно най-много въздушни оператори.


Новото законодателство се приема хладно от превозвачите в Европа и САЩ. Критиката е заради страховете, че допълнителните такси ще бъдат непосилни за въздушните компании, които и бездруго отбелязват отрицателен ръст.


Най-противоречивият елемент от политиката с въздушни емисии е включването в списъка на въздушни оператори извън ЕС. Експерти се опасяват, че едностранното решение на ЕС може да има правни последици, които да позволят на чуждестранните превозвачи да субсидират европейските.


За да предотврати подобно объркване, списъкът причислява всяка компания към съответна страна - членка на ЕС, под чието законодателство трябва да оперира.


Списъкът е приет на 5 август след дълго отлагане. Директивата задължава въздушните оператори да се обърнат към страната членка, от която ще оперират, до 31 август с подробна информация как ще контролират емисиите си.


Британското правителство обяви, че след като публикува списъка, ще даде 8 седмици време на компаниите да изработят план за действие. Германия им дава 6 седмици. Реалният контрол ще започне на 1 януари 2010 г.


Европейската политика за плащане на отделените въглеводородни емисии е част от опитите на ЕС да постигне обявените климатични цели за намаляване на глобалното затопляне. Въпреки че делът отделени емисии от въздушните превозвачи е сравнителни малък, той непрекъснато се покачва, докато навсякъде в ЕС те намаляват.


В дългосрочен план ЕС се надява да контролира емисиите чрез международно споразумение, част от договора - наследник на Протокола от Киото, който изтича през 2012 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK