Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.

Веригата МЕТРО открива 9 центъра за изкупуване на плодове и зеленчуци

Веригата МЕТРО открива 9 центъра за изкупуване на плодове и зеленчуци

© Цветелина Белутова, Капитал

Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.


Избори 2022

Веригата за търговия на едро МЕТРО ще изкупува плодове и зеленчуци от български производители и чрез нея те ще достигат до хотелиерите, ресторантьорите и крайните потребители. Това стана известно днес на пресконференция в Министерството на земеделието.


Веригата ще подпомага производителите в опаковането и ще осигури външни пазари на най-успешните от тях, заяви главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен, цитиран от "Фокус".


Предвижда се разкриването на центрове за изкупуване в девет области, които ще заработят от май 2017 г. "Надявам се на срещите в 9-те областни центъра земеделският производител да види перспективата, включително и да развие първичното си земеделско производство с надграждане като качество, опаковка и покриване на съответни сертификати за продажба в търговската верига, а и на други пазари", коментира земеделският министър в оставка Десислава Танева. Тя припомни, че разговори с веригите за увеличаване на предлагането на български стоки се водят от месеци, а първата, с която е постигнат резултат, е именно МЕТРО.




Проблемът с пласирането на българската селскостопанска продукция се изостря с ръста на производството през последната година, изтъкна Танева. "Изпращаме една година с ръст във всички производства на плодове, зеленчуци, зърно, на всички видове животни. В този смисъл тази година би била и най-крупна за реализацията им", отбеляза министърът в оставка и изрази надежда, че с новата програма растежът ще продължи и догодина.


Планът включва производителите да бъдат насърчавани да използват семена от български сортове. По данни на Селскостопанска академия от Института по зеленчукови култури "Марица" съотношението на произвежданите семена за български сортове растения и чужди от 80% на 20% в полза на чуждите преди 2 г., в последната е със съотношение 50:50, като тенденцията и поръчките за следващата година са българските сортове да имат по-голяма част от структурата на произвеждане на семена. Най-големият интерес са регистрирани за българския домат "Розово сърце" и сортове български пипер, по думите на Танева.

Избори 2022

Още от Европа - Земеделие

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK