Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.

EС ще задели над 200 млн. евро през 2020 г. за промоция на храни

Средствата, с които организации ще могат да промотират европейски продукти, е увеличена спрямо предходната година

Бялото саламурено сирене е сред българските продукти, които в предходни години са получавали европейско финансиране за реклама.

© Юлия Лазарова

Бялото саламурено сирене е сред българските продукти, които в предходни години са получавали европейско финансиране за реклама.

Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.


През следващата година ЕК ще отпусне 200.9 млн. евро за финансиране на промоционални кампании за земеделски и хранителни продукти вътре в ЕС или в трети страни. Това предвижда приетата през седмицата от Брюксел работна програма. Повече от половината от средствата- общо 118 млн. евро ще бъдат предназначени за кампании в държави извън ЕС с потенциал за висок растеж на износа. Сред тях са Китай, Япония, Канада, Корея, САЩ и Мексико.


През 2020 г. отново ще има възможност да се кандидатства с индивидуални програми, идващи от една държава-членка, за които ще отидат 100 млн. евро от сумата, и мултинационални програми, в които са се включили поне две държави, за които са отделени 91.4 млн. евро. Сред приоритетите и през следващата година ще са промотирането на продукти със защитени наименования както на вътрешноевропейския пазар, тази и във външни страни. Допълнителен фокус на кампаниите ще бъде също така да се подчертаят високите стандарти за безопасност и качество, както и разнообразието и традиционните аспекти на селскостопанските и хранителни продукти в ЕС, се посочва в съобщението на комисията.


В свое изявление комисарят по земеделието Фил Хоган казва, че репутацията на Европа в земеделските и хранителни продукти е без аналог. "ЕС не е най-големият световен износител на храни по случайност", казва още той. Хоган съобщава още, че действащите търговски споразумения с различни държави създават условия за увеличение на износа, а политиката за популяризиране на европейските храни, чиито бюджет непрекъснато се увеличава, подкрепя производителите да промотират своите продукти, но също така и да посрещат трудностите на пазара чрез увеличаване на информираността за тях.




Промоционалните програми на земеделски и хранителни продукти целят да популяризират европейското производство като особеното при тях е, че спечелилите финансиране организации не могат да рекламират отделни търговски марки, а само вида продукт. През последните години български неправителствени организации също са се възползвали от финансирането- в други държави са представяни кисело мляко, бяло саламурено сирене, кашкавал, пресни череши, лютеница и конфитюри, различни видове вина и др.


Първите промоционални кампании на други европейски държави в България пък бяха проведена в наверечието на приемането на страната в ЕС през 2007 г.: тогава полско сдружение проведе кампанията "Морковче", която промотираше ползите от сока от моркови, а гръцка регионална организация презентира местното пилешко месо. В следващите години интерес към България проявиха и европейски производители на маслини, вина, сирена, плодове и други продукти.


През 2019 г. ЕС отдели за промоция на земеделски и хранителни продукти 191.6 млн. евро, а година по-рано- 179 млн. евро.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    Погрижете се, да не са натъпкани с палмово масло и подобни "пълнители" и няма да има нужда от никакви промоции.

  2. 2 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3769 Неутрално

    $През 2020 г. отново ще има възможност да се кандидатства с индивидуални програми, идващи от една държава-членка, за които ще отидат 100 млн. евро от сумата, и мултинационални програми, в които са се включили поне две държави, за които са отделени 91.4 млн. евро.$

    --------------------------

    С една дума, 200 млн. евра ще отидат в три държави.
    ЕС бюджета се разпределя съвсем несправедливо.
    Кой ге одобрява тези кандидати? Всички комисии са на квотен принцип.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  3. 3 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Погрижете се, да не са натъпкани с палмово масло и подобни "пълнители" и няма да има нужда от никакви промоции.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    Нема как!Палмовото масло е евро атлантическа ценност!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  4. 4 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Първо субсидират селското стопанство сериозно. И второ ще го рекламират пак с пари от данъци зад граница.

    Демек ще храним китайци и други там където изнасят с наши пари от данъци.

    Е баси желязната бюрократска логика.


    А ще развиваме нови и върхови технологии начи. :)

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    Това ме подсеща, че жена ми ще ме закара скоро на пазар :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK