В София да не се плаща тротоарно право при ремонт на фасадата, предлагат десни съветници

В четвъртък ще се гласува и предложение на главния архитект Петър Диков при саниране да не плаща таксата за издаване на разрешително за строеж

© Иван Григоров

В четвъртък ще се гласува и предложение на главния архитект Петър Диков при саниране да не плаща таксата за издаване на разрешително за строеж



Да не се плаща такса тротоарно право, когато ремонтираш фасадата на сградата си. Това предлагат общинските съветници в София Вили Лилков (ДСБ) и Владимир Кисьов (СДС). Докладът им ще бъде разгледан на редовната сесия на съвета в четвъртък.


В момента при ремонт живеещите трябва да платят такса за времето, в което ще използват тротоара за скеле и строителни материали. Таксуването е предварително за определен период от време и според зоната, в която се намира сградата. В първа зона е 1.30 лева на ден за кв.м, във втора - 1.20 лева, в трета - 1 лев, а 80 ст. - в четвърта.


При предсрочно приключване на ремонта обаче не се връщат вече платени пари, независимо че тротоарът е свободен за преминаване.




"Практиката показва, че при извършването на реконструкция и други дейности по фасадите на сградите в някои случаи цената, която собствениците плащат за тротоарно право, е близка и по-висока от ремонта", аргументират се съветниците в доклада си след сигнали на граждани.


Лилков и Кисьов са пресметнали, че при ремонт на фасада с 20 м дължина и тротоар от 30-40 м за един месец в първа зона трябва да се плати между 1170 и 1560 лева, за втора - 1080 - 1440, между 900 и 1200 за трета и за четвърта зона излиза 720 - 960 лева. "Това са цени без ДДС", уточняват двамата десни общински съветници.


"Известно е, че голяма част от сградния фонд в столицата не се поддържа в добро състояние, особено фасадите, а почти навсякъде има нужда от топлоизолиране", пишат още в доклада си.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    това е най- малкото, което Общината е длъжна да направи за гражданите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1055 Весело

    Как така да не се плаща?!?! То да има как за дишане ще ни обложат! А таксите и данъците ги измислят хора ,които нямат финансови проблеми!

  3. 3 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 583 Неутрално

    И тротоарното право си отива.
    Който има право е прав.
    Синята коалиция - с едни гърди напред и два задника, които са винаги на разположение. Тези ще достигнат до идеята, че задника им трябва да е сферичен и денонощен, но тогава когато няма да участват в общинските съвети. И не само там.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3280 Разстроено

    Най-после едно разумно предложение.
    Дай Боже,някога да отлепим от социализма,където държавата гледа как да тормози и скубе предприемчивите,а не да им помага.

  5. 5 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Не мога да повярвам,че има политици ,които имат желание да наравят нещо за хората!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  6. 6 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Да се стимулират хората да правят ремонти и да си подържат сградите да изглеждат добре? Това никога няма да стане, общината има за цел да мачка и скубе гражданите, друго нищо...

  7. 7 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 793 Неутрално

    За всичко трябва да се плаща и за тротоарно право също , в САЩ и Западна Европа всичко се плаща ,а ние искаме да сме като тях , значи и трябва да плащаме като тях . Държавата ни не е богата ,а и крадната много и като не се плаща тротарно право , то откъде пари ..........!?

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  8. 8 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Признавам си, че сега научавам за това, че се плаща. Какво излиза- не стига, че човек се набутва за самия ремонт (да, ползата за него е санирането, но добрия външен вид радва всички), ами храни и общинската касичка.

    Вещица от Овнерог
  9. 9 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    [quote#3:"Венко"]Синята коалиция - с едни гърди напред и два задника, които са винаги на разположение. Тези ще достигнат до идеята, че задника им трябва да е сферичен и денонощен[/quote]

    Проблемът ти, доколкото разбирам е, че едни общински съветници които не са от монолитната рота милиционери е предложила нещо...
    Дали пък предложението не е разумно?
    Дали отворилата гърло община, чийто разходен бюджет расте със скорост неприемлива за "време на криза" не трябва да бъде леко разтоварена от безумни приходи, с които да се разплащат със спонсорите на ГЕРБ?
    Венко обаче не дискутира предложението, а задниците на съветниците. Венко се нада, че най-накрая у този "съвет" ще останат синчето на Тошо Тошев, Андрей Иванов и останалата безлична но алчна пасмина, та Миро Столярски да взима по безшумно милионите от касичката...
    Зер батковщината е порочна само га е чужда. Га е ваша е пример за подражание, нали?

    Ecrasez l’infâme
  10. 10 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Разумно.
    Тия пари могат да се дадат за нещо полезно.

  11. 11 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    В София да не се плаща тротоарно право при ремонт на фасадата, предлагат десни съветници? Закона за движението по пътищата, чл. 167. ал 1. е ясен и имеративен - в населените места тротоарите могат да се използват за търговски и други цели само ако е запазена площ за преминаване на пешеходците с широчина не по-малка от 2 метра. А по смисъла § 6 т. 6 на този закон: 6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци. Тротоарите са публична общинска собственост. Основен принцип, прокламиран в Закона за общинската собственост е, че имотите и вещите общинска собственост се управляват в интерес на населението на общината, с грижата на добър стопанин, съобразно предназначението й, за нуждите, за които е предоставена, публично и прозрачно. По смисъла на закона тротоарите, улиците и площадите са публична общинска собственост и всеки може да ги ползва. Сред най-фрапиращите случаи на неуважение към жителите на един град е поставянето на каквито и да е прегради по улици и тротоари. Никой няма право незаконно да заграбва и прегражда публична общинска собственост. Стотици строителни скелета, покрити с реклами стоят от години по фасади на вечно ремонтиращи се сгради в центъра. Създава се впечатление за скрито обслужване и облагодетелстване на рекламистите сложили пана върху общински терени, без да плащат наем на кметството, тъй като зад тях не се правят никакви ремонти или се симулират строителни дейности. В някои случаи частниците искат дори удължаване на срока на разрешението за рекламата с мотив, че още се работи по обектите, а докато тече процедурата - печелят от наема. Дори дирекция ''Архитектура и градоустройство'' (ДАГ) към Столичната община са длъжни да увеличат таксите за ползване на публичната общинска собственост не само за да събират повече средства, а за да принудят предприемачите да ползват колкото се може по-малко площ и за по-кратко време. Увеличението да засегне най-вече и основно тези, които ''строят'' в централната част на столицата.

  12. 12 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#9:"Graf"] Венко се нада[/quote]
    Прав си. Съвсем професионално ме разконспирира.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  13. 13 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Вили Ликов и Владо Кисьов са двама много кадърни мъже и дфосега нещо глупаво не са предложили.
    Като питах Лилков има ли информация някой някога дали е плащал такова за скеле, той ми отвърна че не знае, но че и въпроса е принципен.
    Прав е. Принципен е, и предлагат принципното му правилно решение.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  14. 14 Профил на altarf
    altarf
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Къде са умниците, които подкрепят данък паркинг, да кажат, че софиянци пак се оплакват и че трябва да си плащат?

    Пилците се броят на избори.
  15. 15 Профил на altarf
    altarf
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#11] от "latcho59":

    Предприемачът строител сам има интерес да приключи бързо не защото таксата ще е голяма, а защото му се плаща на работа, а не на час.

    Пилците се броят на избори.
  16. 16 Профил на Явор Трампов
    Явор Трампов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#11] от "latcho59":

    Аргумента, че тази поправка би позволила безнаказано безкрайно прикриване на рекламни съоражения като строителни обекти е смислен. От друга страна, отпадането на таксата, особено при наличието на програма за саниране, също е оправдано. Може би трябва да се потърси вариант, който се комбинират ефектите - например таксата да започва от 0 но да расте с времето като така ще бъде стимулиран и бързият ремонт. Тъй като рекламата е практически на общинска собственост (на тротоара а на на сградата), общината има възможност да ограничи поставянето и използването й.

  17. 17 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    В София да не се плаща тротоарно право при ремонт на фасадата, предлагат десни съветници

    Според мен, тротоарно право в такава ситуация трябва да плащат пешаходците, които са решили да си повишат адреналина. И след като фирмите няма да плащат тротоарно право, не е ли редно пешаходците, които ползват уличното платно, да бъдат обложени с "пътен данък", като автомобилите?

    /не се чете/
  18. 18 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Най-добре да се премахнат всички, данъци, такси и акцизи.
    Всички биха били доволни.
    Кой ще ги премахне ? Ами този, който живее от данъци, такси и акцизи.
    Значи не всички биха били доволни. Колкото си по-далеч, или се отдалечаваш от държавната и общинската софра, толкова повече си против данъци, такси и акцизи.
    При изборните държавни и общински шушумиги, активността им в интерес на народа се засилва с приближаването на изборите.
    Ако за миг допуснем, че защитниците на държавната и общинската софра са богатите и близките до тях, за доста време ще ни е горчив избора на избраниците.
    Тези избранници, вече избрани не са лобисти на избирателите, а на богаташите. Ако системата не беше такава, няма кой да защити богатството на богатите.
    В случая, става въпрос за ограничаване на тротоарното право на обществения интерес.
    Има такива държави без данъци и такси, но там няма акциз на алкохола, просто защото е забранен, а собствеността не е държавна, а еднолична. Тези режими са демократични, защото се подкрепят от "международната демократична общност".

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  19. 19 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#16] от "Явор Трампов":
    До коментар [#15] от "altarf":
    Тротоарите, както вече казах са публична общинска собственост. Основен принцип, прокламиран в Закона за общинската собственост е, че имотите и вещите общинска собственост се управляват в интерес на населението на общината, с грижата на добър стопанин, съобразно предназначението й, за нуждите, за които е предоставена, публично и прозрачно. Ако имате въпроси дотук или не сте разбрали нещо - питайте (явно много писатели – малко читатели). По смисъла на закона общинска собственост се управлява в интерес на населението на общината, с грижата на добър стопанин, съобразно предназначението й, за нуждите, за които е предоставена, публично и прозрачно. Аз не искам общинска собственост да се управлява и използва против моите интереси, против интересите на гражданите и на обществото, да се управлява не с грижата на добър стопанин, не съобразно предназначението й, не за нуждите, за които е предоставена, тайно, при пълна липса на прозрачност и всичко да е доста мъгливо и неясно - тоест, както много обичат да е общинските съветници. Стара и хубава е народната поговорка, че голямата риба се лови в мътна вода. Днес тя важи с пълна сила за общинските съветници и кмета.

  20. 20 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Много интересна методика-при 20 метра фасада се ползва 40 метра тротоар, браво. Иначе на нашат улица втора година вече напреко на тротоара стои едно временно ел.табло, представяте ли си ако строителя ПЛАЩАШЕ колко трябва да плати.

  21. 21 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 375 Неутрално

    И зад това предложение, разбира се, стоят икономически интереси: сградите които стоят с месеци "в ремонт" при който нищо не се работи, с огромна реклама върху скелето, трябва да станат още повече като се елиминира и този разход на креативните рекламодатели.

    Всеки, който пречи на преминаването по тротоара трябва да плаща, за да се стимулира премахването на пречката максимално бързо.

  22. 22 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 636 Неутрално

    А така! Сега всеки ще си стовари талпите на тротоара, с мотива че смята да ремонтира фасадата и никой не мое а го барне. Има да ги прескачаме... с години.
    Мое си паркирам буса там, с мотива, че се качвам на покрива му за да ремонтирам и това всъщност не е бус , а скеле

  23. 23 Профил на icko2
    icko2
    Рейтинг: 427 Неутрално

    От една страна може да мотивира хората да оправят фасадите на сградите си, но от друга това ще демотивира бързото свършване на ремонта и ще стимура рекламите по скелетата, които стоят с месеци.
    Това между другото и сега се случва. Ако минавате при подлеза на НДК, където излизат тролеите ще видите две скелета, които стоят там от 2 години сигурно, които само сменят паната с реклами без да се работи по сградата. Пречат за преминаватането, не са добре обезопасени и дразнат с наглостта си.
    Така че аз лично съм малко раздвоен...

  24. 24 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Намирам предложението за добро като адекватна стимулираща мярка да се отървем най-после от грозните излющени фасади. Трябва да има и други облегчения за собствениците на сгради, които решат да подобрят външния им вид. Например, временно намаляване на данък сгради.
    Уточнявам, че разбирайки предложението, отнасящо се буквално за "ремонт на фасади", а не за ново строителство. Ако точно се опише на какви дейности и съоръжения има право строителят, за да му се признае, че извършва точно тази дейност - ремонт на фасадата, както и ако се определи срок за безплатно ползване на тротоара, не виждам повод за безпокойство. В същото време трябва да е задължително при издигане на скеле да има предвидено място за минаване на пешеходците. Това се прави на много места в Европа, даже осветяват тунелчето, през което минават пешеходците.

  25. 25 Профил на Mного нерви ве ...?
    Mного нерви ве ...?
    Рейтинг: 360 Неутрално

    [quote#5:"Без коз"]Не мога да повярвам,че има политици ,които имат желание да наравят нещо за хората![/quote]

    Пред избори сме, ще има много чудеса! А ГРОБ ще станат златната рибка, всеки да си приготви по 3 желания!

    Всичкото чудо за три дни, както беше през 2008 година!!
  26. 26 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#2] от "SSmart":

    Те гадовете затова ги измислят тия такси и данъци за да нямат проблеми те самите...

  27. 27 Профил на Posting Canter
    Posting Canter
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    едно идейно решение за неугледните (и енергийно-неефективните) фасади - това ще даде допълнителен стимул на собствениците да ги поддържат.

    а (както се опасяваха някои от коментаторите) ако съществува потенциал за злоупотреба, то това може да се регламентира в нормативния акт с ограничения за срока (ако поправянето на фасадата ще отнеме, например, две седмици, то тогава срокът за безплатно ползване на тротоара не трябва да ги надвишава; ако все пак това стане, то фирмата-изпълнител би трябвало да дължи таксите на общината като неустойка) и за рекламни материали (ако някоя умна глава реши да опъне временно транспаранти, то за това таксите все пак трябва да се плащат на общината). но това са подробности.

    важното е да видим дали ще бъде прието и дали наистина ще е стимул да имаме по-угледна столица.

    qui desiderat pacem praeparet bellum




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK