Най-дългата нова велоалея ще свърже "Люлин" с "атрактивната околност" Банкя

Така изглежда новата велоалея по булевард "Мария Луиза", която беше открита през август

© Николай Николов

Така изглежда новата велоалея по булевард "Мария Луиза", която беше открита през август



Най-дългата и най-скъпа нова велоалея ще свърже столичния квартал "Люлин" с Банкя. Това е заложено във внесената програма за развитие на велотранспорта в Столичната община (2012 - 2015 г.), която е публикувана на сайта на общинския съвет. В разработването й са участвали основните велоорганизации.


Дължината на трасето ще бъде 9.5 км и за изграждането й са предвидени 3.5 млн. лева. Предназначението й ще бъде за отмора и развлечение, с което според програмата се цели създаване на "връзки с атрактивните околности на града". Общината се надява с такъв вид велоалея да осигури приятни условия за колоездене, с което да се приканят повече хора да карат колела.


Най-дългата нова велоалея ще свърже "Люлин" с "атрактивната околност" Банкя

© Николай Николов


Още 66 км велоалеи


Общата дължина нови трасета за колела ще бъде 66 км за периода 2013 до 2015 г. . За отмора и развлечение ще бъдат изградени велоалеи от 2.3 км за 800 хил. лева в Борисовата градина (от бул. "Евлоги  и Христо Георгиеви" до бул. "П. Яворов"), в Южният парк - 1.7 км за 500 хил. лева и в отсечката от кръстовището на  бул. "Вапцаров" с бул. "Черни  връх" - "Хладилника" - ул. "Сребърна" до  западния вход на зоопарка ще има алея от 1.6 км за 520 хил. лева.




Другият вид трасета са транзитните, чиято цел е да формират сърцевината на велосипедната мрежа, да осигурят бърза и директна връзка на районите на града с центъра или един с друг, както и да създадат конкуренция на автомобилния и обществения транспорт.


Такива велоалеи ще бъдат направени по бул. "Академик Иван Гешов" (от бул. "Цар Борис III" до бул. "България") - 0.9 км за 400 хил. лева, и по бул. "Генерал Скобелев" и бул.  "Патриарх Евтимий" (от Руски паметник  до ул. "Княз Борис I") с дължина 0.7 км за 230 хил. лева.


Транзитно трасе ще има и в Южния парк (от кръстовище бул.  "П. Тодоров" - бул. "Гоце Делчев" до  кръстовище бул. "Черни връх" - бул.  "Никола Вапцаров") с дължина 1.5 км за 400 хил. лева, по бул. "България" (от бул. "Гоце  Делчев" до Околовръстен път) - 2.2 км за 770 хил. лева, както и по бул. "Тодор Каблешков" (от бул.  "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III") с дължина 0.4 км за 140 хил. лева и връзка от 3 км за 2.5 млн. лева между жк "Младост" (Студентски  град) - център (стадион  "В. Левски - Интерпред).


Седем километра ще свържат "Люлин" с центъра за 2.7 млн. лева.


Това е приложената карта към прогамата

© Столична община

Това е приложената карта към прогамата


Третият вид са довеждащи велоалеи, които ще създават връзки с транзитните и с трасетата за отдих. Така всяка част от районите да има достъп до главните велоартерии.


Такива трасета се предвиждат по ул. "Ангел Кънчев" до ул.  "П. Парчевич" и ул. "Христо Белчев" (127 
СОУ) и продължение на трасето по ул.  "Ангел Кънчев" - от 127 СОУ до пл.  "Гарибалди" и пл. "Св. Неделя" с обща дължина 0.8 км за 250 хил. лева, по ул. "Бъднина" - от ул. "Филип Аврамов " до продължението на бул. "Андрей  Сахаров" - 0.6 км за 400 хил. лева, от Лъвов мост  до пл. "Св. Неделя" с дължина 0.9 км за 220 хил. лева.


Довеждащи велоалеи ще бъдат изградени и по ул. "Княз Борис I" и ул. "Цар Самуил" - 0.7 км за 230 хил. лева, в целия "Люлин" общо 7 км за 2.7 млн. лева, в жк "Студентски град" - 6 км за 2.5 млн. лева, от парк "Вл. Заимов" до пл. "Св. Неделя" - 2.2 км за 770 хил. лева.


Ремонти ще протекат на вече съществуващите трасета в Южния парк (около НДК - бул.  "Витоша", бул. "Фр. Нансен" до бул. "България") за 400 хил. лева и по бул. "П. Евтимий" (от 20-о училище - ул. "Княз  Борис I") до Френската гимназия (ул. "Г. С. Раковски") и връзка с Южен парк, I  част, за 200 хил. лева.


Най-дългата нова велоалея ще свърже "Люлин" с "атрактивната околност" Банкя

© Николай Николов

Положителни очаквания

В програмата е записано, че подобряването на качеството и развитието на градската система ще подпомогне превръщането на София в модерна и развита  европейска столица. Търси се начин за стимулиране на гражданите да  предпочетат и използват алтернативни и здравословни форми на  транспорт - колоездене и ходене. Очаква се и намаляване на катастрофите и задръстванията и оттам положителен екологичен ефект.


В момента в столицата има изградена 28 км веломрежа. До 2006 г. са създадени общо 6.6 км, а останалите след са изградени след това.


В документа е отбелязано, че трябват нормативни промени в законите, за да се постига по-добър резултат от изграждането на велоалеите.


Написани са и няколко изречения за създаването на услугата "обществен транспорт" под формата на публично-частно партньорство. Нейното функциониране обаче се предвижда след като се изградят основните велотрасета в София.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Редно е премиерът да направи едно-две кръгчета с велосипед по тоя Рут-Сискти-Банкя, мислим

  2. 2 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Освен Боко Лентата да я открие, друга файда няма да има. Някой да не е луд сам на колело в този район там.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 388 Неутрално

    По-полезно би било да се направят велоалеи от жилищтните пространства до метро станциите и паркинги за велосипеди в метростанциите.

  4. 4 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Благодаря на Дневник за информацията, сега трябва и да се чете. А приложената снимка (оригинал) е с много лоша резолюция, хич не се разбира къде са велоалеите.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  5. 5 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 557 Весело

    А до дупница кога ще е готова вело алеята? Все пак се очаква да е най-хубавия квартал?

  6. 6 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тази алея да се открие само при условие всичките автомобили от охраната на Бойко да се продадат, а той да ходи до центъра на София с велосипед и метро! Само така ще се избият парите за тази лудост

  7. 7 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#2] от "poijn":

    Що, много добре ще дойде една извънградска алея!
    Даже трябва да се направят междуградски алеи, към Варна, Бургас, покрай Дунава, ще бъде супер!

  8. 8 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#5] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Верно, до Дупница или Земен, Трън или Кюстендил, ще е супер !!!

  9. 9 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#8] от "Aлфepaц":

    Сори ама Земен, Трън и Кюстендил не са квартали на София, все още

  10. 10 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 551 Неутрално

    А до Сиришник велоалея кога? След изборите ли?

  11. 11 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#9] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Ама са идеални за велосипедизъм !

  12. 12 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#11] от "Aлфepaц":

    Няма спор!

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    370лв на метър. При положение, че асфалта за един кв. метър струва 5лв. Браво Боко, браво Данче!!!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Какво стана с магистралите на Бойко? Да не е минал на велосипед?
    Има нещо странно, цената. Нова магистрала е само десет пъти по-скъпа на километър от тази велоалея. Явно пак е имало държавни поръчки и някой е напълнил гушата.

  15. 15 Профил на piper4o
    piper4o
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Радвам се че ще има още велоалеи, крайно време беше

  16. 16 Профил на 5ar
    5ar
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Сега в София, а кога в други градове ?

  17. 17 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#3] от "bravo_vn":

    A също така и вагони, в които човек да може да си вози колелото. И разбира се, достъп до пероните на метрото с колело.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  18. 18 Профил на mariya85
    mariya85
    Рейтинг: 388 Неутрално

    супер! дано да се свърже и Люлин с останалата част от София с велоалея, че наскоро се заговорихме с приятели и установихме, че е един от трудно достъпните квартали за пешеходци, идващи от посока център.

  19. 19 Профил на Пчеличката М.
    Пчеличката М.
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Хубаво нещо са велоалеите. Но:
    1. Трябва да се засили охраната на наличните велопаркинги край метростанциите и където няма, да се направят.
    2. Хубаво е да се повиши културата на пешеходците, които си умират да ходят по алеите и никакви звънци не чуват.

  20. 20 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Става и за ролкови кънки,те са и по-бързи.

  21. 21 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 573 Неутрално

    [quote#19:"Пчеличката М."] Хубаво е да се повиши културата на пешеходците, които си умират да ходят по алеите и никакви звънци не чуват.[/quote]

    То и на велосипедистите трябва да (ни) се повиши културата Често виждам велосипеди в насрещното...

  22. 22 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1124 Весело

    До коментар [#9] от "Моди трий нищо да не остане!":

    И те ще станат, след като преместят Мин.съвет в Банкя.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  23. 23 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Брей, блажната боя много скъпа станала

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  24. 24 Профил на Minch
    Minch
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#19] от "Пчеличката М.":

    Хубаво е талибаните с велосипеди да се научат, че:

    1. Тротоарите и парковете са за пешеходци
    2. Улиците са за автомобили

  25. 25 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#13] от "Тони!":


    Тончо стига писа глупости, бъркаш линеен метър с квадратен.

  26. 26
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  27. 27 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Тамън джипарата ми е с два педала ,ще я пиша велосипед и газ по вело алеята.

  28. 28 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 497 Весело

    [quote#13:"Тони!"]При положение, че асфалта за един кв. метър струва 5лв.[/quote]
    Туй по ценоразписа на коя фирма, да идем да си напазаруваме и ние от тоя евтиния асфалт? Той по-евтин от балатум бе, чедо... Ми отдолу нещо не му ли се слага или се насипва тъй, връз тревата? Ще ме кандърдисаш ти мене да си асфалтирам алеите в имението, що да се охарчвам за плочки и салтанати...

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  29. 29 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Чакам велоалея до луната....
    Тия дето взимат решения защо не отидат в18.00 часа на Руски паметник, на Стамболийски (със спрелите автомобили в т.н. Синя зона), на 4-ти километър (Г.М.Димитров) и т.н. да видят какво става - ужас.
    Не ни залъгвайте с фишеци, ами вземете компетентните решения за справяне с трафика. Писна ми от аматьорски (вестникарски) изпълнения.
    Не е основен проблема с велоалейте, тях трабва да ги има.
    Фандъкова, не се залъгвай с второстепенните проблеми - РЕШИ проблема с облекчаване на автомобилния трафик, но не по сталински - няма трафик, нама проблем....
    И още - чакам първия дъжд и заледяване да видя как езерцата пред повдигнатите пешеходни пътеки юе станат на пързалки..... И как на снегопочистващите машини ще им останат греблата.... И кои ще е виновен???
    Има поне още 4 начина за обезопасяване на пешеходните пътеки, но кой ти пита.... Бухай асфалт и .....

  30. 30 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1647 Любопитно

    Велоалея по "Ангел Кънчев"? Епично! Да разбирам ли, че ще вдигнат естакада за велоалеята?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  31. 31 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 571 Неутрално

    И една сметка - 3,5 милиона за 100 велосипедиста всяка събота или неделя за 5 години ще струва 155 лева.
    За тези пари един м...л ще ги носи на ръце. Егати ефективността на "отмората и развлечението"

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#25] от "normandy":

    Верно ли бъркам? Я кажи според теб колко е широка една велоалея? 20 метра? 50? Аре отивай да мериш...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Браво за хубавата алея! Недоволни ще има както винаги, но щом е стадо ще има и мърша.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  34. 34 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#24] от "stefanminchev":

    По мои наблюдения повечето талибани са в колите. И не е лошо ние шофьорите да имаме предвид, че тротоарите са за пешеходци.

  35. 35 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Колите на тротоара, пешеходците - на велоалеята (която между другото, изглежда прекрасно).

    Ако започнат да събират глоби за паркиране на тротоара, софийската община доста ще забогатее.

  36. 36 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#3:"bravo_vn"]По-полезно би било да се направят велоалеи от жилищтните пространства до метро станциите и паркинги за велосипеди в метростанциите. [/quote]
    А кой ще пази колелетата след това ?

  37. 37 Профил на teyaaa
    teyaaa
    Рейтинг: 8 Любопитно

    цялата мара втасала, велоалеи правят. А колите паркирали на тротоара и пе6еходците по велоалеята! Пълна бъркотия. Инъче си е добро начинание и екологично, ама става като разделния боклук - наредиха контейнерите в различни цветове а завод за обработката им няма

  38. 38 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Няма лошо да се карат колелета. Ама може ли междувременно да се изчистват тротоарите от коли, щото някой просто искаме да стигнем оттук до там по нормален тротоар !!!

  39. 39 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1366 Весело

    Еи, как ше ме накарат си купа вила в Банкя...и съм готова Селянка с колело...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  40. 40 Профил на peshovuchev
    peshovuchev
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#4] от "Марин":

    То че схемата е лоша, мн лоша е, но не е и вярна… мн алеи липсват, а има и такива които водят до никъде.. (тази на Бъкстон примерно)

  41. 41 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 497 Неутрално

    А бе май цялата истина е, че ЕС ни отпуска средства за тая работа и трябва да се усвоят. Хубавото е, че все пак някоя българска фирма ще се "облажи" от това. Иначе в Младост4 има велоалея, но рядко виждам велосипедист по нея.

  42. 42 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Интересно, колко йезуитски ще се преименуват готови алеи в парковете във "велоалеи"! Така много бързо ще се "изпълни плана". Също така, ще е хубаво да видим калко ще струва на лин. метър очертаването на тези "велоалеи".

    А не се ли срамува този , предоставил тази карта с "изпълнената велоалея" покрай канала, която е тотално неадекватна и като място, и като и изпълнение - може би единтсвената велоалея в света , изпълнена с тротоарни плочки и по която велосипедистите трябва да чакат на три светофара на всяко кръстовище (да, не е майтап, по толкова се чака).

  43. 43 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 650 Неутрално

    ПС: а да не забравя за гореспоменатото "творение" - въпросната "велоалея" услужливо заобикаля всеки билборд, изпречил се на пътя й.

  44. 44 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#42] от "irons":

    На светофар пешеходците чакат, колите чакат, велосипедистите с какво са по-различни?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#28] от "avatar":

    Туй по ценоразписа на софийска община бе тарикат. Ако не те кефи - спори с Фандъчка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Хубаво е че се мисли в положителна посока. На почитателите на автомобили ще кажа че велосипедът освен "зелен" транспорт, намаляващ катастрофите, чистещ въздуха е полезен за самите вас. Отпуска преди и след работа и човек се чувства много по-добре. Т.е. транспортът е здравословен.

    За съжаление не виждам велоалеи в северна София дори и планирани. Това е доста неприятно за живеещите тук. Трябва да има свързващи алеи поне от всеки квартал към центъра/мрежата.

    Един Българин
  47. 47 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Въпреки всичко, съм много приятно изненадан, че се появиха тези велоалелии.

  48. 48 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 731 Неутрално

    [quote#30:"Хриси"]лоалея по "Ангел Кънчев"? Епично! Да разбирам ли, че[/quote]
    Мда, и аз останах изумен когато видях плана преди няколко месеца бул. "Витоша" да стане пешеходна зона, а велоалеите да минават през съседните успоредни улици. Това само малоумник може да го измисли, супер широкият "Витоша" където можеше да се направи по средата перфектна велоалея и пак да има доволно място и за пешеходците, а вместо това велоалеята да е по Ангел Кънчев или Белчев, където е трудно и пеша да минеш...

  49. 49 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#16] от "5ar":

    Когато падне ГЕРБ.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  50. 50 Профил на SHTASTLIV
    SHTASTLIV
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Доколкото разбирам, велоалея се изгражда върху тротоар. Как така става, че по тротоарите могат да са велосипеди, автомобили, рекламни билбордове, разращващи се сгради, павилиони и сергий но не и пешеходците?

    Ян Биби Ян ;)
  51. 51 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    http://vbox7.com/play:1b628136

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  52. 52 Профил на u2h2
    u2h2
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Нова велоалея и върху нея се движат пешеходци - typisch bulgarisch!!!!


    Очаквайте сакътлъци!

  53. 53 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#50] от "SHTASTLIV":

    Виж колко минуса са ми нацъкали на коментар 44 и ще разбереш, защо мястото на пешехоците явно е навсякъде другаде, но не и на тротоарите....Между другото мен един с велосипед щеше да ме гази на пешеходна пътека и ми дрънчеше със звънеца....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  54. 54 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#44] от "epoc":

    Само, че на пешеходците не им се налага да ходят точно по алеята покрай канала. При тях пресичането на кръстовище става с един светофар





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK