А уж пешеходците са се появили първи...

Тук виждаме една от новите велоалеи на София. За щастие на пътя ѝ няма дървета и знаци и не завива под остър ъгъл, както някои от предишните. Но можем ли да си обясним как проектантът е предвидил пешеходците да преодолеят шахтата за метрото, която прекъсва тротоара. В един участък те би трябвало да вървят или по пътното платно, или по велоалеята.



Малък детайл как се харчат данъците ни и парите на ЕС. Колкото и качествено да се строи, каквото и да се направи, ако проектът е некадърно направен, парите са отишли на вятъра. Но има поговорка: "Не е луд този, който яде зелника.." Как подобни на показаните в снимките неща се одобряват от общината?

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Еййййх, матрял. Квото и да му напрайш, все кусур ще му върже. Така като гледам, трябва светофарна уредба да урежда движението между пешеходци и велосипедисти .

  2. 2 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Булевард като слънце, бе...
    Засрамете се, бе...
    Стига негативизми, бе...
    Сбърканяци

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  3. 3 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Нали требва да има малко чупка, бе? Отсреща като се засветкат по нанадолнището, та да им се вее ризата, ще се наберат като глист на буца, ще прескочат 100 километра и ще убият некой.

    Ти обаче пак ще си тук да мрънкаш за сгазеният пешеходец.

    Как пък досега един от критиците не показа пространствено мислене, не знам?

  4. 4 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#3] от "Wrornoxmaniak":

    Уорни, с тоя ливаден хумор има кой да ни залива...дай ни поне ти почивка!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    трябваше да се "усвоят"едни пари и да се лентореже

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Жалка история.
    Изпълнение по герберастки.
    Ама то от милиционер да очакваш да ти свърши нещо кадърно като хората - надали. А разбира се виновни са си единствено и само тия които го избраха - него и подопечната нему учителница по русский язъйк гасаджа Йордечка.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  8. 8 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    Бре,че фотограф-веселяк,поне да беше пуснал само първата снимка.На втората се вижда,че пешеходният тротоар е от другата страна на локалното,така че ПРОБЛЕМА от сн.1 отпада.
    На сн.2 обаче е сериозен,това двуметрово "тротоарче" е опасно за здравето,може да се сблъскат куфар,пълен с туршии от село с коляното на фина блондинка,някой тичащ мангал,откраднал портфейл с отворена остъклена врата на някоя от сградите,две разминаващи се двойки борци тежка категория и т.н.Все проблеми в тия кухи чутури

  9. 9 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    Около Централна гара велоалеята води към.... подлеза. Минава покрай спирката, на половината от линиите на градския транспорт. Мисълта е да се създават конфликти. Между колоездачи шофьори и пешеходци по системата всеки срещу всеки. И преди всичко да се тръби колко много строи Борисов и как задоволява всякакви капризи. Нищо, че няма мисъл за удобството на хората.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    За съжаление, на фона на останалата инфраструктура в София цитираните във фоторепортажа проблеми звучат на много хора като глезотии. Да допълня все пак, че за ползване има и още един тротоар - покрай сградите, на който доскоро се намираше софийската забележителност "банкдрайв" - многократно сниман и публикуван от различни читатели.

    ПС. Понятието "банкдрайв" гугъл го открива от воле

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#8] от "ret":

    Двуметровия тротоар, който след реконструкцията преминава в 50см? Или снимката ти се струва неясна?

    И двете снимки показват единствено, че общинарите просто не разбират идеята нито за пешеходци, нито за велосипедисти.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    ПС. Скоро ще пусна репортаж от подземния паркинг на МС "Джеймс Баучер". Досега да съм минал 50-60 пъти покрай него - все си свети едно и също число свободни места ( 620 ), което най-вероятно е и пълният капацитет. Сиреч, напълно празен....Не толкова празни от коли са обаче тротоарите и детските площадки в района, а приближавайки стълбите на метростанцията е препоръчително да имаш една мощна перка на задника, за да политнеш над напаркиралите бракми като Карелсон...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  13. 13 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#11] от "Тони!":

    Какво неясно има?
    Не съм минавал отдавна там пеша,но какво неясно може да има от снимките?Къде видя тия 50см?
    Вземай воайорският бинокъл,насочи го към сн.2 и пак тук да кажеш на теб какво не ти е ясно,мойта е лесна

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#13] от "ret":

    Нищо неясно няма - точно на снимка 2, още от първата напряко паркирала кола тротоара се стеснява до 50см. Може и 70 да са, но едва ли.
    Всичко е ясно. Свободен си.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Ако някой ми обясни как точно е правилния начин да бъде построена велоалеята на това място без да има проблеми и без да е безумна идея, като да се премести метрото на съседната улица, ще го призная!! Задачка с повишена трудност.

  16. 16 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#7:"Десен"]А разбира се виновни са си единствено и само тия които го избраха[/quote]
    Ти нещо обвиняваш ли ме мене, а? Аре да те видим ти за кой си гласувал и с какво твоя човек е допринесъл за България!

  17. 17 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#14] от "Тони!":

    Ма ти си голям тупан бе,тонка.
    Кьорав ще се изкараш,ама твойто да е,аре бегай силно

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#17] от "ret":

    Не младши, не.. тъпо е да коментираш места, които са ти описани само на оперативката, но не си ги виждал, а и отказваш да възприемеш снимков материал.
    Както вече веднъж казах - свободно!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#11:"Тони!"]Двуметровия тротоар, който след реконструкцията преминава в 50см? Или снимката ти се струва неясна?[/quote]
    Е хайде сега. Към 4 метра е и се стеснява до два.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#15] от "Отнесен":

    Аз ще ти обясня- поставя се знак, че следващите 10-15 метра алеята се дели между пешеходци и велосипедисти и трябва да намалиш и да си тикаш колелото. Или пешеходците се пренасочват в дясно към тротоара след локалното по повдигната и маркирана пешеходна пътека.

    И едните и другите са маскари!!!!
  22. 22 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#20:"ret"]То бива гьонсурати,ама твойто отива към женчовщина[/quote]
    Аз предлагам да се хванем на бас и да спечелим по каса бира.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    До коментар [#3] от "Wrornoxmaniak":

    казва се 3D a в твоят случай дори 4D !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#21:"kp"]Аз ще ти обясня- поставя се знак, че следващите 10-15 метра алеята се дели между пешеходци и велосипедисти[/quote]
    Аз по-скоро имах предвид конструктивно как си го представяте правилно. Имаш булевард, улица, вход към метрото - направи велоалеята по правилния начин, ако може без да местиш метрото, булеварда или улицата .

  25. 25 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#22] от "Отнесен":

    Да бе,и поне час да му обяснявам какво е бира и защо мъжете я пият.
    Оставяй го тоя форумен писарушко.

  26. 26 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    Детайлите се забелязват от ПРОФЕСИОНАЛИСТИТЕ, а ТЕ са най-важни. Дълъг е обаче ПЪТЯТ, който трябва да се измине, защото беше прекъснат и то с цел...

    Коментиране на анализираното, вече...
  27. 27 Профил на girl power
    girl power
    Рейтинг: 1067 Весело

    Ум патки пасе/пътища строи...още алеи!

    Самотата обливаше сърцето ми
  28. 28 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До вчера тънехте в прахоляци през лятото и кал през зимата днес кусури намирате.

  29. 29 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Така е, и така ще е занапред в държавата на сервитьорите, пиколата, "VI персоните" и танцьорките на пилон. Нали никой не си мисли, че работниците си измислят откъде да минат подземни комуникации, велоалеи, тротоари... Туй нещо си има проектанти, те са завършили "вишу" и проектират ли проектират...

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  30. 30 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 960 Неутрално

    а защо велоалеята е върху тротоара???? май навсякъде по света велоалейте са си на платното, просто са оцветени

  31. 31
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#20] от "ret":

    Ми ти кашпа някъде в стесненото виждаш ли? За теб може и да не е проблем, че от едната страна тротоара се изяжда от малоумие, а от другата от паркинг - нали си по цял ден в астрата. Има и нормални хора обаче. Това, че герберастията на толкова широк булевард не успя да намери място и за пешеходци и за велосипедисти е друг проблем.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 960 Неутрално

    [quote#30:"carmello"]май навсякъде по света велоалейте са си на платното, просто са оцветени [/quote]
    В Германските градове в повечето случаи велоалеите са на тротоара. Макар и на малко места в покрайнините и където нормално няма много пешеходци зоната за пешеходци и велосипеди е обща, но винаги това е означено със знаци. В този случай би било достатъчно половината от тясното място да се маркира за пешеходци, но софийските пешеходци и без това още не са свикнали с велоалеите и си ходят по тях.

  34. 34 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#16:"Отнесен"]Ти нещо обвиняваш ли ме мене, а? [/quote]
    Що за нагъл дебелоок гьонсурат трябва да си за да ме попиташ такова нещо?
    Аз дали те обвинявам че ти и тия като тебе, подобия на електорална маса натресохте на страната една откровена мутра за премиер и кохортата му блюдолизци за управляващи?
    Не, сакън! Изобщо не те обвинявам, ти заслужаваш точно всичко което ти се случва. Толкова си струваш, даже и това ти е много.
    Проблема е че има тук таме хора които с нищо не са заслужили нито вашата простотия, нито вашата арогантност, нито вашата ниска култура и хигиена на ума. Тъй че, оди са пери и спи спокойно, и не вдигай пушилка че се не диша от лош герберастки дъх тъдева. Айде изпълнявай.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  35. 35 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Хубаво е да си критичен, ама само с това да живееш, си е заболяване.

  36. 36 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Много важна новина! Направо новина на новините!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  37. 37 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#15] от "Отнесен":

    Има много начини да се избегне това безумие и всички са на проектно ниво. Всичко там е правено заедно - и метрото, и тротоара, и велоалеята и локалното. Всичко! Някой много е блял като е чертал, защото му е предстояла сигурна и безоблачна печалба. Някой много блял като е преглеждал проекта, защото проектът идва от сигурно място.
    Може отдушникът на метрото да е продълговат и да остане място и за велоалеята и за тротоара. Може там въобще да няма тротоар, а да е само градинка с велоалея. А сега хората тръгват по този тротоар от Лъвов мост (защото точно той идва от кръстовището) и по едно време - изненадаааа. Тротоар няма, има само велоалея. Място за пресичане на локалното - също няма. В България може и да не прави впечатление на всеки, затова и средният българин като отиде в Европа и ходи по велоалеята и му звънят и надуват тромби колоездачи, които се чудят този откъде идва, че не му прави впечатление, че това е велоалея, не тротоар. Тук хората не са свикнали да не ходят по велоалеите. А как да свикнат, като съм виждал общината да отдава търговски площи върху велоалея! Като такситата паркират върху велоалея! И защо тогава са ни тези велоалеи?
    Естествено, че само за ПР с данъците ни и с парите на ЕС!
    Аз съм колездач и много искам да има велоалеи. Също съм пешеходец и искам да си хода спокойно.

  38. 38 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#33] от "blagoj":
    явно зависи, понеже във Великобритания са на платното

  39. 39 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 488 Любопитно

    интерсно че все още на тротоари все още ползват павета и плочи нещо което след време 4-5 години се руши и навонещо трябва да се направи ... а паветата не са удобни за високи обувки с токчета. хубаво би било да се поучат от град като
    NYC а не от скандинавските столици където населението от векове си им е "селско" (да се разбира в положителен смисъл)
    и автомобили въобще не стъпват на тротоари и велоалеи.

  40. 40 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Специално за първата снимка не виждам проблем, освен липсата на знак, че в този участък от десетина метра алеята се споделя между велосипедисти и пешаходци. Има си специален знак за целта, който може да се види на много места в Европа, където, подобно на този случай, няма достатъчно място за отделни тротоар и велоалея.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#37] от "b_d_s":

    Велоалеите, гонейки цена близо милион лева за километър служат основно за точене на пари. На кой му дреме за качеството...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3382 Весело

    До коментар [#41] от "Тони!":


    [quote#41:"Тони!"]Велоалеите, гонейки цена близо милион лева за километър [/quote]Ти пък,като лъжеш поне лъжи на едро-пиши милиард....

  43. 43 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#31] от "SorryLol":
    ...те като че са луди по тези колелета в амстердам! в софия не може да стане такова нещо никога. нито с велоалеите нито с колоездачите.

    спомням си преди години с една моя стара приятелка от там
    си говорм колко опасно стана е с този AIDS... а тя ми вика: ами аз затова вече почнах да карам само колело.
    позамислих се после и си викам затова ли и толкова много
    гейове в новия амстердам (старото има на ню йорк) карат колелета.

  44. 44 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1812 Весело

    Нема угодия, бе

    Предразсъдъците са за ограничените.
  45. 45 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    това нищо не е. В Младост, между Деница и Общината, в продължение на стотици метри, тротоар практически няма. Има само булевард и велоалея.

  46. 46 Профил на Nikolay Sapundzhiev
    Nikolay Sapundzhiev
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Проблема е, че "колоезденето" в България все още се приема като някакво удоволствие, закачка, приумица, евентуално спорт, но не и като сериозен транспорт, какъвто всъщност е. Това е генерален начин на мислене, от където пък произлиза например, че не е необходимо да има велоалеи, те са само за в парка, или пък могат да са на тротоара, защото пешеходците и велосипедистите се движат по сходен бавен начин и не е проблем колоездача да заобикаля хората и т.н. Затова си мисля, че е необходимо най-вече образоване на хората, че колелото не е просто нещо, което всяко дете иска, а е транспорт и то сериозен. И чак след това проектирането, използването и мисленето за велоалеите ще бъде различно. Иначе всички коментирали статията не биха могли да разберат и винаги ще продължават да мислят по този начин. Та с две думи - мисля че НПО-тата които са свързани с велосипедизма (а не колоезденето, макар че и те ) трябва малко да се съсредоточат върху точно такива кампании - колелото не е прищявка, а транспортно средство!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK