Буферните паркинги в София ще са безплатни за пътуващите с карта за целия градски транспорт

Общината отчаяно се опитва да напълни буферните паркинги

© Николай Николов

Общината отчаяно се опитва да напълни буферните паркинги



С персонализирана карта за цялата мрежа от градския транспорт ще могат да се използват безплатно буферните паркинги при метростанциите. Това ще е възможно само в работното време на подземната железница, като през нощта цената е 0.50 лв. на час. Това реши днес на редовното си заседание Столичният общински съвет, като промяната влиза в сила от 1 февруари 2013 г.


Нововъведението важи само за един автомобил. Тепърва ще се настройва и техниката, която да отчита картата за градския транспорт на входа.


Запазват се останалите правила за ползване на буферните паркинги. Ако пътуваш с метрото, имаш право на два часа безплатен паркинг, а след това - 0.50 лв. на час. За свободно ползване се запазва 1 лев на час.




Целта на общината е да се стимулира използването на буферните паркинги, в които бяха вложени хиляди левове заедно с изграждането на метрото. В момента има общо 3000 паркоместа.


До решението се стигна, след като първите две точки от днешния дневен ред на общинския съвет бяха две сходни предложения - на председателя на транспортната комисия Радослав Тошев (ГЕРБ) и на съветниците от левицата. След съвещание беше решено Тошев да се присъедини към доклада на колегите си от БСП.


В доклада му, който не беше гласуван, имаше и други предложения. Едно от тях беше в синята и зелената зона да могат да паркират само служебни автомобили на общината. В момента това можело да правят и други коли. По-рано през годината избухна скандал дали съветниците да запазят привилегията си да паркират безплатно в центъра на София. Тогава от втория път съветниците отнеха привилегията си.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на scrapisimo
    scrapisimo
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Какво става ако има 3001 човека с карта за градската мрежа, желаещи да ползват паркинга? 4000? 5000?

  2. 2 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1441 Любопитно



    СОФИЯ >


    стана > Европейска столица >


    при кмет Борисов и кмет Фандъкова !!


    - Гарантирано от ГЕРБ и Борисов !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  3. 3 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 524 Неутрално
  4. 4 Профил на venci31
    venci31
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Абсолютно правилно. Спираш си колата някъде и обикаляш София с градски транспорт. Колкото повече хора го осъзнаят, толкова по добре.

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2574 Неутрално

    Има ли някакво ограничение за часовете? Защото така излиза, че като имам абонаментна карта, мога да си преместя колата направо там и да си дам гаража под наем.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на venci31
    venci31
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#1] от "grisho":

    Ако има повече хора с карти за градски транспорт, ще се направят още паркинги. Средствата който ще дойдат от картите ще се вложат и тн. и тн.

  7. 7 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Докато няма глоби за паркиране по тротоарите и където ти падне в цяла София (извън синя/зелена зона), тези паркинги ще си стоят празни ако ще и съвсем безплатни да ги направят.

  8. 8 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    Алчната тъпота в "герб" съветниците , продължава ..Преди месеци писах, че НЯМА да напълнят паркингите с тези цени :) Сега пробват с карти за цялата грдска мрежа : Пак няма да стане ..Българинът обедня ..5-6 лева за паркинг - НЯМА да дава:)Толкова и за обяд - не дава вече ..))
    Тъпаците трябва да проумеят , че тези ПАРКИНГИ са ОБЩИНСКИ- т.е. ВЕЧЕ веднъж сме ги ПЛАТИЛИ- с данъците си ..И като е така , трябва да се плаща символично на час - например по 10 стотинки на ЧАС- или 1 лев на ден- през деня !! 3000 лева за 3000 коли вътре-на ДЕН - СТИГАТ за издръжката и тока на паркинга на ДЕН :)))))

    BIG AL
  9. 9 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 470 Разстроено

    Е, а защо не само с карта за метрото?

    Пак не виждам логика и защита на обществения интерес, нали паркините са на метростанциите?

  10. 10 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1196 Весело

    До коментар [#4] от "venci31":

    И внимаваш с трамвайната линия, да не те хване ток.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  11. 11 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    Нали искате екология в София или мутрите САМО за парите мислите ???
    Колко кожи сиакте да сваляте след ВДИГАНЕТО на всички местни данъци и такси ???
    Нискочелите мутри от герб - в общината , няма да решат ВАШИТЕ проблеми :)
    ТЕ не са ТАМ - за ТОВА ...))))
    Ивановци , тошевци и сие ..измет ..))

    BIG AL
  12. 12 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":

    Ами виж, че ще е безплатно само през деня. През нощта се плаща по 50ст. на час.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2574 Неутрално

    До коментар [#12] от "nv":

    ОК, верно че е написано на видно място. А сега го чух и по радиото. 90 лева на месец ще се върже - достатъчно да не мине номерът, особено докато тротоарът и детската площадка наблизо са все така гостоприемни и все така без пари...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Ами то по-скоро идеята е да ги накарат да оставят колите поне денем там и да ходят до центъра с градски транспорт, и така да се намали трафикът.

    За паркирането където не трябва просто полицията трябва да си върши работата и да глобява...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  15. 15 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    А защо подяволите ще важи само за персонализираните карти?! Нима тези без снимка да могат да се използват от няколко човека едновременно? Нима не може към една неперсонализирана карта да се закачи само 1 автомобил? На всичкото отгоре неперсонализираните карти са и по-скъпи от другите такива.

  16. 16 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    cinik, персонализирана карта за цялата градска мрежа е 50 лв. Откъде измисли тези 90 лв? Дано тези мерки накарат повече шофьори да ползват паркингите, а не околните улици.

  17. 17 Профил на finchybg
    finchybg
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#9] от "avalanche":

    Е нали трябва все пак тая услуга с паркирането да се плаща по някакъв начин... Верно, може би ще ползваш само метрото, но пък за 20 лева отгоре получаваш паркинг + ако ти се наложи возене с какъвто и да е друг транспорт през месеца. Аз лично мисля, че си е value for money, и то доста.

    Друг фактор е, че ще е лесно и разбираемо, а не да се чудиш какво става - 3 часа пиисе стинки, 2 часа без пари, върви го разбери - сега си цъкаш картата да ти отвори бариерата и чиста работа.

    Според мен е добра мярка и няма място за оплакване.

  18. 18 Профил на devdimi
    devdimi
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Най-после като всички нормални хора по света: Сутрин отиваш с колата до метрото, паркираш си безплатно.
    Вечер след работа си взимаш колата и се прибираш.

  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#8] от "BIG AL":

    Като е обеднял българина - колата за скраб и да ходи пеш!

  20. 20 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#15] от "someone":

    Да бе това е страшна тъпотия, защо неперсонализираните карти да не могат да се ползват за същата цел? Какво общо има дали има снимка на нея или не???

  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    До коментар [#4] от "venci31":

    А какво ще кажеш, хората да осъзнаят и друго? Че идвайки от друго населено място, човек НЯМА карта за метрото или за ГТ, съответно паркинга му ще е платен. И той какво ще направи? Ще влезе с колата в града, разбира се и ефекта отива по дяволите. Защо не го направиха срещу билетче? Е затова ще стоят празни паркингите, и затоав Барселонския ще изглежда тъп когато хвали безумията.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тони!":

    Така е, ама все пак тук ще плаща 0.50 лв. / час, а в центъра няма да има къде да паркира за под 2 лв.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  23. 23 Профил на venci31
    venci31
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тони!":

    Да така е, но когато ги няма другите коли на "софиянци", то ще има места за паркиране. И ще си плащат сини, зелени и всякакви зони.

  24. 24 Профил на venci31
    venci31
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#22] от "nv":

    Благодаря за помощта

  25. 25 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Най-после като всички нормални хора по света: Сутрин отиваш с колата до метрото, паркираш си безплатно.
    Вечер след работа си взимаш колата и се прибираш.
    Къде: в Перник, Ихтиман, Лозен, Благоевград и т.н
    А ако живееш в София - как ....

  26. 26 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Нали тези "буферни" паркинги бяха за хората от провинцията? Какви карта за метро им търсят. И този който ги измисли, сега търси начин да не го вкарат в затвора за пропилените милиони.
    Как от центъра ше отида до детската градина с колата, после до покрайнините (буферните) и ще взема метро отново да се върна в центъра? И вечерта отново.
    Абе Тошев, защо имаш парко място в НДК, а не ползваш този до Метро за да ходиш на работа?
    Некадърни калинки.

  27. 27 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 826 Неутрално

    ако вземем буферния паркинг на Цариградско шосе, горе при Метро - някой дали си направи труда преди да излеят всичките кубици бетон за него да направят примерен разчет какъв е евентуалния брой хора/автомобили, които ще гледат на паркинга като буферен?..Не става въпрос за кристална топка ама все пак един читав анализ може би щеше да посочи към по-малка площ на паркинга например...

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    До коментар [#23] от "venci31":


    До коментар [#22] от "nv":

    А какъв е проблема да важи и срещу билет, или поне срещу дневна карта, мамка му... Точно това ни е проблема - метрото е един чудесен проект и се оаква с ей тия дребните детайли...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    [quote#4:"venci31"]Колкото повече хора го осъзнаят, толкова по добре[/quote]

    Някой някъде беше казал:

    "От селото можеш да излезеш, но селото никога няма да излезе от теб..."

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  30. 30 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    [quote#6:"venci31"]Ако има повече хора с карти за градски транспорт, ще се направят още паркинги. Средствата който ще дойдат от картите ще се вложат и тн. и тн.[/quote]
    Ти къде живееш? Сигурно е някаква паралелна реалност, защото СГТ е на хронична загуба, а от Паркинги и Гаражи странно как се събират годишно към 50 милиона лева с клизма и от години парите така и не стигат с тях да се финансира строеж на паркинг. Така се управляват финансите в общината, че няма как нови 3-4000 карти(особено с условието, че тия хора са плащали досега билети по 80ст примерно, но да са за по-малко пътувания и сума 40ина лева месечно) по 50ина лв да докарат на година повече пари, които да стигнат и за един паркинг с 100-200 места. Нали не си представяш маса хора, които никога не са се качвали в автобус, изведнъж да решат да сменят транспорта заради бонуса към картата? А и пак остава въпросът как да се заделят стредства за инвестиционни проекти, ако транспортът е губещ.

  31. 31 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Нали искаха хората, които идват в София отвън, да паркират колите си на буферните паркинги и да влизат в центъра с метрото. Вероятно всички хора от провинцията имат поименни карти за софийския градски транспорт и затова са предвидили те да могат да паркират безплатно и да пътуват с метрото.

  32. 32 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Е като имам карта за цялата мрежа и я използвам, за какво по дяволите ми е буферен паркинг

  33. 33 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    СКГТ е на загуба 50 млн лв.
    Смятайте си вие каквито искате паркинги, карти и прочее.
    Фалита наближава. Неминуемо.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  34. 34 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 918 Неутрално

    [quote#28:"Тони!"]А какъв е проблема да важи и срещу билет, или поне срещу дневна карта, мамка му...[/quote]
    И аз това се питам. Какъв е смисълът паркинга да стои празен. По-добре да облекчат условията за ползването му. Пари така или иначе няма да постъпят в бюджета на общината, но поне колите в центъра ще намалеят.

  35. 35 Профил на svoboda1
    svoboda1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Браво, добро решение, дано е достатъчно да се мотивират автомобилистите да ползват градския транспорт, за да се облекчи тоя безумен трафик !

  36. 36 Профил на teamgb
    teamgb
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#32:"asenpp"]Е като имам карта за цялата мрежа и я използвам, за какво по дяволите ми е буферен паркинг [/quote]
    Ами ако живееш в Перник примерно и работиш в София? Едно време един таксиджия ми разправяше, че влизали 12 000 коли всяка сутрин от Перник. Не знам дали е вярно.

  37. 37 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 606 Неутрално

    страшни мрънкачи са писали тука, бе - нова правилна стъпка - браво на ощината и метрополитен

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  38. 38 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#36] от "teamgb":

    Решението на проблема с транспорта е елементарно. Перник е на 30 км от София. Просто се пуска метрото да ходи до там и готово. Над земята е, евтино е, на често е. Както във всички градове в европата метрото тръгва от сателитните градчета на 40-50 км околовръст.

  39. 39 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":

    Може, ама ще трябва да я вадиш нощем, когато метрото не работи.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    До коментар [#38] от "solaar":

    При положение, че има влак до там, да се прави и метро? Доста.. иновативно

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#40] от "Тони!":

    Ако погледнеш по света се прави точно това. Пример - Friedberg е на ок 30 км от Франкфурт. До него може да стигнеш с S bahn № 6, регионалния експрес или IC влак.
    Наличието на един транспорт обезсмисля другите само в главите на столичните общинари. Всеки един от тези влакове спира на различни гари по маршрута си и така взаимно се допълват. Резултат - имаш 6 влака на час. По линията София-Перник имаш 1 влак на час и 50 минути при всички положения.

  42. 42 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1262 Весело

    И за какво ми е карта за целият градски транспорт , ако се движа с кола.

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  43. 43 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 581 Неутрално

    След целодневно преброяване, а не гледайки в тавана се установи, че към София пристигат в работен ден около 17 000 човека с леки автомобили, бусчета, автобуси и електричката.
    Трудоспособното население с учениците на Перник е около 45 000 човека.
    Правете си сметка колко ще пътуват с метро до/от Перник.
    Може би е по добре до Банкя...

  44. 44 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    То и без това никой не ги ползва. Що пък да не са безплатни. Само да не станат свърталища на автоджамбазите, въпреки камерите.

  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3798 Неутрално

    Аз мисля, че тези паркинги трябва да са безплатни. Може би единствено заради поддръжката им и за да не се използват като място за постоянно паркиране, трябва да има минимално заплащане. Това един лев на час е прекалено много.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Системата Park&Ride (P&R) в Германия работи на следния принцип - оставяш си колата на паркинг на метрото и когато излизаш показваш превозен документ - може и еднодневен билет. Това значи, че си ползвал услугата градски транспорт. Тогава запращаш 1 евро престой за колата за цял ден. По-евтино е в момента от тези 50 ст/час при нас. Ако не покажеш билет заплащаш пълната такса.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK