Три булеварда в Пловдив ще останат без павета

Община Пловдив

© Георги Кожухаров

Община Пловдив



От три  булеварда в Пловдив ще бъдат премахнати паветата и те ще бъдат асфалтирани, съобщи "Пловдив Утре".


Това са булевардите "Васил Априлов", "Шести септември" и Коматевско шосе, обяви зам.-кметът Димитър Кацарски.


За отсечката на "Шести септември" от моста на Адата до булевард "Княгиня Мария Луиза" в момента е обявена обществена поръчка за изготвяне на работен проект. Общината е осигурила нужното финансиране.




Предстои да започне работата и по булевард "Васил Априлов". По него ще се ремонтира отсечката от Централна гара към пресечката с "Пещерско шосе", защото в този участък няма отчуждителни процедури. Такива текат в момента по отсечката от аптека Мальовица до бул. "Шести септември". В зависимост от техния ход ще върви и ремонтът, уточни Кацарски.


Паветата ще бъдат извадени и от пътя между Коматево и Пловдив. В момента върви проектирането. Очакваме готовият план да получи зелена светлина до 2 месеца, след което да започне работа по отсечката, заяви още зам.-кметът.



В периода от края на ХІХ до средата на ХХ век един от седемте хълма, върху които е разположен град Пловдив - Марково тепе, е разрушен, а от сиенитните му скали е направен по-голяма част от паважа за улиците в града. В момента на мястото на изчезналото тепе се строи голяма обществено-търговска сграда. Старата пловдивска бохема се шегувала, че хълмът се наричал Марков, защото добитият от него паваж се изнасял като скъп строителен материал за Германия, а всяко паве струвало една германска марка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 813 Неутрално

    От както е кмет мамин Ваньо само улици и булеварди.

  2. 2 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Това е една много много добра вест.
    колкото по-рано се реализира толкова по-добре.

  3. 3 Профил на nick686466
    nick686466
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Каква ще е съдбата на извадените павета? Трябва добре да се охраняват за да не влезат в употреба като израз на народната любов към властимащите.

  4. 4 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#3] от "nick686466":

    90 -те години Стефан Софиянски смени паветата на бул.Ботев с асфалт, говореше се, че ги е продал на град Виена - измити и пакетирани - поне така казваха товарачите ,че ги извозват за измиване и пакетиране.

  5. 5 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1542 Любопитно

    " От три булеварда в Пловдив ще бъдат премахнати паветата и те ще бъдат асфалтирани ... "
    .... и така всяка година ще се преасвалтират.
    Относно паветата - наистина са ценна суровина и германците ще ги грабнат като топъл хляб, но по-ме съмнява общината да ги обяви за строителни отпадъци и ... нататък е позната картинка.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  6. 6 Профил на nick686466
    nick686466
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#4] от "ana_ni":

    Цената на 1 гранитно паве размер 10/10см е 1 - 2 лева, в 1 кв.м. улична настилка има около 70 бр. павета. При това положение пловдивчани е добре да проконтролират активно какво ще се случи с демонтираните павета.

  7. 7 Профил на genius777
    genius777
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Не разбирам от тези неща и се чудя,как не са се сетили в Париж да асфалтират av. de Shamps Elysees и големите булеварди а още го карат с павета?И във всички големи европейски градове е така.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4510 Неутрално

    животът на едно паве е на практика огромен - всяка страна има живот около 30 години при нормален трафик преди да се заглади а страните са 6 ! 6 х 30 =180 години ! после се бочардисва и още 180 год .!!! И така поне 10 цикъла !!! Питайте Курти !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4510 Неутрално

    има и един друг голям проблем за живущите в близост до асфалтирани улици и булеварди - лятно време при високи температури асфалта мирише неприятно и отделя канцерогенни емисии но това калинките не го знаят !!! По тези причини по света не се препоръчва за градска среда !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#1] от "plamenss":

    Следва стъпките на светилото Бойко То беше ясно, че кранчето ще се отпуши след като ГЕРБ спечелят в Пловдив. Ако наистина махне паветата по тези 3 булеварда, със сигурност даже ще се замисля да гласувам на следващите избори. Състоянието им е ужасно, трафика натоварен, а сигурно 20 години не са ремонтирани.

    Проблемът е, че "ударното" преасфалтиране през декември се провали напълно - имаше много сигнали за некачествена настилка, а преди 2-3 дена дори се отвори дупка в новият асфалт (положен преди месец, ако не и по-малко). Като цяло едно преасфалтиране, за да може едни наши хора да вземат пари. Ако Ваньо продължи да я кара така, ще се моля да му бием шута възможно най-скоро.

  11. 11 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#7] от "genius777":

    Не става дума за пешеходни зони - единият булевард е във индустриална зона, другите са в края на карето, което описва "широк център" и по тях минават тирове. В случая става дума за големи булеварди с много натоварен трафик и където хората си чупят колите само като минат през глупавият паваж.

    Никой не ги е пипал 20 години - само от време на време наемат няколко "роми" да ги пренаредят колкото да не хвърчат павета към хората когато минават бусове и тирове. Очевидно нямат и капацитета да ги оправят и пренаредят качествено. Като цяло в момета е не'къв ужас, не'къв ад.

  12. 12 Профил на АЗ КАЗАХ
    АЗ КАЗАХ
    Рейтинг: 497 Неутрално

    в пловдивските павета, освен всичко друго има много история

    аз
  13. 13 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Навремето от Централна гара по бул. Иван Вазов, покрай Централна поща, главната, площад Джумаята, покрай Халите до стария мост на Марица имаше големи павета. И първата тролейбусна линия минаваше оттам. Близо до Военния клуб на булеварда имаше едно баскетболно игрище. Гледал съм няколко незабравими баскетболни и волейболни срещи там. На няколко партийни първенюта им хареса терена, та си направиха VIP блокче там. Кръстихме го Белия дом... Та на едно от тях му хрумна гениалната идея на една кръгла годишнина от 9-ти септември да докара танкове на манифестацията. Та танковете претаковаха паважа и го махнаха та асфалтираха почти целия маршрут. Мисля си, че истинската причина беше няколко командировки в ГФР. Както и да е, паветата се изнесоха там. Отдавна не живея в Пловдив, не мога да давам предложения като местен жител. Но би било чудесно, ако този път паветата се запазят и подредят по улиците в крайните квартали. Или да се определи една част от тях, също като Стария град, поколенията да знаят кое как е било навремето. Е, може и да копират част от габровския Етър, да могат дечурлигата и туристите да видят какво е било да си обущар, бъчвар, колар, часовникар, ковач, копанар, калайджия, кожар, дърводелец, все изчезнали вече професий... Който не знае миналото си, няма бъдеще, това разбира се не съм го измислил аз!

  14. 14 Профил на rkirov
    rkirov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Амин ! направо ми писна да оправям шарнири .Истина е , че много възлови улици се оправиха в Пловдив през последната година

    Все по-хубаво става :)
  15. 15 Профил на АЗ КАЗАХ
    АЗ КАЗАХ
    Рейтинг: 497 Любопитно

    Пред джумаята където са днешните разкопки /римския стадион/ беше голям площад -целия с павета.Там обръщаше 4 ката.Повечето рейсове бяха с ремаркета.И повечето улици бяха с павета и то супер гладки и без дупки и пропадания!

    аз
  16. 16 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#11] от "Sinergy":

    Шанз-Елизе не е пешеходна зона, а доста натоварен булевард, но на никого не му е хрумнало да маха паветата.
    А пловдивските маршрути, споменати в статията, само в една част минават през индустриална зона, останалото са жилищни квартали и оттам тирове изобщо не трябва да минават. Вместо да се мисли как да се облегчи трафика през тях, се вземат мерки за засилването му.
    От ден на ден Пловдив все повече губи уникалния си облик, но така е, когато го управляват и населяват хора, нечувствителни към духа на един град.

  17. 17 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#13] от "charlesdegaulle":

    Много увлекателно пишете за Пловдив, чета постовете ви с интерес. Направо можете да конкурирате Алваджиев

  18. 18 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#17] от "murttle":

    Благодаря! Просто остарях, та си спомням с умиление времето дето бях млад... Дъщеря ми ме кара да си напиша спомените, може един ден и да го направя.

  19. 19 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#18] от "charlesdegaulle":

    Непременно го направете! Не е само до възрастта, очевидно имате добра памет и можете да споделите интересни неща, а и градът го заслужава. Такива спомени не бива да се загубят. Сигурна съм, че ще имате читатели, пък и на семейството си ще оставите ценно наследство.

  20. 20 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Двата булеварда и Коматевско шосе са много натоварени улици с ужасна настилка, която само отдалеч приличат на Champs-Élysées. Досега не съм видял във Франция като мине автобус по павирана настилка и да се вдига облах прах. Шофирал съм няколко пъти в Париж - никога не видях изровени павета или дори и най-малката неравност. Дали допълнително са укрепвани настилките там, може би имат бетонна основа, или просто са перфектно нареждани, но парижките павирани улици не са като пловдивските. В Пловдив ще останат достатъчно павирани улици като Иван Вазов, Авксентий Велешки, Капитан Райчо и т.н. да се запази чарът на града ни. Но основните булеварди с натоварен трафик трябва да се асфалтират - така се намалява в пъти шума, запрашеността, повишава се пропускатената способност (оформят се ленти за движение), настилката става много по-равна, шахтите не стърчат, сцеплението с гумите е много по-добро, особено при дъжд се усеща.

  21. 21 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#16] от "murttle":

    Аз не съм против паветата като цяло - дори бих се радвал ако има повече такива улици в централната част на града, НО само при условие, че нареждат паважа правилно (напълно подкрепям #20 the_european).

    Също така не смятам, че паветата имат място на бул. Васил Априлов, Пещерско, Коматевско и 6-ти Септември. Там настилката задължително трябва да е от асфалт. Това въпреки, че около тези булеварди има разни нови кооперации, е много трудно да ги наречем "жилищни зони". В допълнение на павираната част от Гладстоун и Захари Стоянов трябва или да се пренаредят много качествено паветата или да се махнат - там минава голяма част от трафика на града и сегашното състояние е просто ужасно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK