
© Николай Николов
Естакада, тунел (траншея), мост или само разширение на платната. Това са вариантите за бъдещето на кръстовището на Семинарията, които Столичната община и жители на столичния квартал "Лозенец" обсъждат тази седмица. Местната управа предлага изграждането на мост, а граждани настояват за тунел или само за разширение на платната.
По-рано през седмицата се проведе обществено обсъждане, в което се включи главният архитект на столицата Петър Диков и граждани, представители на неправителствени организации и партия "Зелените". Отделно във "Фейсбук" има група, в която всеки дава мнението си за проекта за кръстовището бул. "П. Яворов" и ул. "С. Михайловски".
Част от гражданите смятат, че проектът на общината няма да доведе до намаляване на трафика и няма смисъл да бъдат изхарчени 6 млн. лв. На общественото обсъждане жителката на "Лозенец" Лиляна Христова предложи да не бъде изграждан мост, а само вече приетото от общината разширяване на ул. "Стоян Михайловски". Това включва и места за паркиране.
"С това разширяване тази естакада отпада. "Михайловски" е задръстен, не - "Яворов", посочи тя и уточни, че арх. Диков вече се е съгласил с това предложение. По думите й обаче изграждането на мост ще доведе до по-голям шум.
Главният архитект заяви, че това не отговаря на истината. Според него шумът ще бъде намален значително - с 90%. Като пример посочи почти готовото кръстовище на две нива при бул. "Гешов", където също имаше протести на граждани през лятото. Там изградените изолиращи стени са намалили драстично шума.
Друга жителка на "Лозенец" Мария Михайлова каза, че е съгласна с проекта на общината. "Минавам по това кръстовище. Естакадата е нужна. Моят аргумент е да няма задръствания", аргументира се тя.
В обсъждането се включи и Лидия Ковачева от партия "Зелените", която изрази несъгласие с политиката на местната управа за стимулиране на автомобилния транспорт. "В София не са само шофьорите. В момента градът се развива по един изключително неприветлив начин. Защото се строи на парче", каза тя. Според нея трябва да има планиране, за да има място за колоездачи и майки с колички. Тя предложи общината да се води от опита в други градове, които преди са стимулирали автомобилния транспорт, а сега - лансират алтернативни варианти.
"Работата на парче в София беше преди шест години", отговори на критиките главният архитект. По думите му откакто работи в общината не е издал нито едно разрешително за строеж без проекта да предвижда паркоместа. Неговите данни са, че има места за 520 коли от 1000. "Тези коли са на софиянци, не на марсианци", добави той.
Той заяви още, че винаги е подкрепял развитието на градския транспорт, велотранспорта, "но не може да зачеркнеш автомобилното движение". "Не бива да даваме зелена светлина за автомобилите към центъра, както с булевардите "Цариградско шосе" и "България", които са удар в сърцето на София", коментира още Диков.
В крайна сметка гражданите поискаха да не започне веднага проекта, защото той ще бъде изграден за шест месеца, а после ще се използва сто години.
izabell
Рейтинг: 1300 НеутралноМалко мосче ще е отива и ще се поддържа най-добре.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1394 НеутралноПреди да се реши как ще продължава пътя към Южния парк, всяка похарчена стотинка е загуба.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКsadparrot
Рейтинг: 479 НеутралноС тунел вероятно ще е по-безшумно, но пък по-скъпо. А за предложението да е само разширение - това вече е абсолютна безмислица!
osl19549478
Рейтинг: 531 НеутралноНаглички са тези от Лозенец... а телепорт, дали не искат, че съвсем да няма шум и газове. Като сте искали зеленина да сте си седяли на село
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!Софианец
Рейтинг: 523 НеутралноРешението на трафика при семинарията е проблем на София и не може някакви лелки от Лозенец да го решават.
Софианец
Рейтинг: 523 НеутралноТрябва да се продължи с решаване на проблемите при кошарите и Хладилника. Иначе прав е Тони. Язък за парите.
stoicho2
Рейтинг: 583 НеутралноСкоро бях в Брюксел. Голям жилищен блок с толкова голям подземен паркинг, където си оставят моторите и велосипедите, че беше почти празен. Второ улиците извън центъра са толкова широки, че от двете страни има отделена с непрекъсната бяла черта ивица за паркиране. На обикновено кръстовище в средата задължително има "остров", с цветя или със скулптура, така че това кръстовище става кръгово. Има два вида "легнали полицаи". Единия вид всъщност е пешеходна пътека и е широк най-малко 4 метра. Другия вид полицай е на по-тесни улици. Това е нещо като пресечена пирамида. За да минеш трябва да улучиш средата.
stedim
Рейтинг: 2001 НеутралноГ-жа Ковачева от "Зелените" вероятно след обсъждането се е качила на автомобила си и се е прибрала. Не разбирам логиката на зелените да оставим задръстванията и пушеците, а да правим велоалеи. И едновременно с това да не се отсече нито едно дърво.
Geoimg
Рейтинг: 699 Неутрално[quote#3:"darkstar"]С тунел вероятно ще е по-безшумно, но пък по-скъпо[/quote]
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Чел съм професионални ценови, екологични и урбанистични анализи, които категорично доказват предимствата на тунела!
По-евтин е и при изпълнението му няма да спират движението!
k
Рейтинг: 994 НеутралноАко ще се прави тунел, по-добре да се направи такъв между края на "Вапцаров" /Кошарите/ и "Гоце Делчев" - под Южния парк. В момента и двата булеварда се забиват в парка.
Ясно е, че ще е по-сложно и по-скъпо, но според мен ползата ще е далеч по-голяма!
cinik
Рейтинг: 1737 НеутралноВъпросът е, до къде ще заведе естакадата потока. Ще го закара до кръстовището на Сребърна и Ч. Връх, където и сега положението е инфарктно. Достатъчно е да стои някой икарус от 120 или мерцедес от 88 - докато изпълзят левия завой към Сребърна, и цялата фаза отива на кино. Но и десният в обратна посока е доста тесничък. Като завива съчленен автобус, задницата му препречва насрещното движение. Ако естакадата ще се забива натам, то отсега е ясно, че ще бъде вечно заета от коли с работещи двигатели, които чакат да минат споменатото иглено ухо.
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПКурт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноДневник, мостовете са над реки, а когато няма река се казва виадукт!
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯКапанар
Рейтинг: 479 НеутралноЯсно че ще се случи все някакъв проект. Но какво правим с кръстовището на Красно Село и следващото на България с Гоце Делчев
Цецо
Рейтинг: 1412 НеутралноДо коментар [#3] от "darkstar":
Covid live matter. Stop the genocide.Никак не е безмислено. Задръстването е заради събирането на симеоновското в 1 лента покрай и след семинарията. Поради което светофара се държи основно за него и се задръства Вапцаров. Най-лесното е да се закрие толкоз любимия трамвай ( в момента никой не пътува след семинарията) и на негово място да се пуснат 2 ленти - по 1 в посока.
Das Territorium
Рейтинг: 1660 НеутралноНищо от изброеното в статията няма да помогне за облекчаване на задръстванията докато не се облекчи по някакъв начин трафикът по т.нар. "булевард" Св. Наум от една страна и пътя към Южния парк - от друга.
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry PratchettЦецо
Рейтинг: 1412 НеутралноДо коментар [#10] от "k":
Covid live matter. Stop the genocide.Само, че основният трафик не е към Гоце Делчев (в което ще се убедиш за половин час на Хладилника). А участъка Кошарите-Хладилника може да се разшири за сметка на трамвая след като метрото се пусне до Хладилника. Или за сметка на тревните площи.
Читател
Рейтинг: 1447 НеутралноДо коментар [#13] от "Капанар":
Едно по едно. Може да пишеш на Общината, ако до момента не се обърнали внимание на проблемите на тези кръстовища.
Sir Humphrey
Рейтинг: 711 НеутралноПартия "Зелените".... Тия дилетанти още ли не са се отказали?
ariel28
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#12] от "Курт Деликуртев":
'Let light surround you' Dream TheaterВиадуктите също са обикновено над река или долина.
shumkar
Рейтинг: 770 НеутралноГорко на София ако форумистите трябва да решават как да се преустрои кръстовището при семинарията!
anihilator_jack
Рейтинг: 570 НеутралноДо коментар [#3] от "darkstar":
Veritas odium parit obsequim amicosКъв тунел ви гони пък точно там? С тунел денивилацията към кулата ще стане безумна - единственото решение е Яворов на естакада и отдолу кръгово. Въпросът е по-нататък как ще се продължи - най-доброто решение е тунел под Южния парк, но дори и да бъде взето решение за такъв той в скоро време няма да се случи.
Tomislav Jelezarsky
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#12] от "Курт Деликуртев":
%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B0 %B4%D1%83%D0%BA%D1%82 %82#.D0.9F.D0.BE_.D0.BF.D1.80.D0.B5.D0.B4.D0.BD.D0 .B0.D0.B7.D0.BD.D0.B0.D1.87.D0.B5.D0.BD.D0.B8.D0.B 5
А защо не надлез?
Ако държим на чуждиците - естакада? http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%81%D1%82%D0
Виж и виадукта - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%B0%D0
Инак навсякъде си казваме мост - някак е по-нашенско, а и не изключва виадукта - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D1
Цецо
Рейтинг: 1412 ВеселоДо коментар [#12] от "Курт Деликуртев"
Covid live matter. Stop the genocide.Щуце, виа ще рече "през", дукт "канал". Т.е виадукт ще рече "през канала"а по нашенски му викаме мост.
sadparrot
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#21] от "anihilator_jack":
. Това би пречело само на велосипедистите (ако минават отдолу), но едва ли отново на някой му пука, важно е да се пререже лентата!
Като гледам как направиха Гешов и Софийски - едва ли денивелацията влиза в уравнението на общината
sadparrot
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#21] от "anihilator_jack":
Това с тунела под Южния парк - ха дано, ама надали
anihilator_jack
Рейтинг: 570 НеутралноДо коментар [#24] от "darkstar":
Veritas odium parit obsequim amicosНяма място за сравнение - денивелацията към кулата и сега е много по-голяма от тази на Гешов-Софийски, а с допълнително вкопаване ще стане още по-зле. Целта на тези кръстовища е да облекчават трафика, а не всички да се зорят на 2ра нагоре по наклона. А и определно им пука - тези кръстовища се строят с целеви заем от ЕИБ и този заем не е безкраен, а тунел винаги е по-скъп от естакада.
gtx
Рейтинг: 471 Любопитно[quote#4:"Whiskey Tango Foxtrot"]Като сте искали зеленина да сте си седяли на село [/quote]...ами те са си били на село...преди тези от селата да дойдат тук и да заселят покрайнините на града.
Нищо лично !gtx
Рейтинг: 471 Неутрално[quote#5:"Софианец2"]Решен ето на трафика при семинарията е проблем на София и не може някакви лелки от Лозенец да го решават. [/quote]...ами редно е да се допитват до хората, утре ако направят лудница срещу вас без да ви питат, сигурно няма да ви е приятно и ще протестирате даже.
Нищо лично !Milton Banana
Рейтинг: 426 ГневноДруга жителка на "Лозенец" Мария Михайлова каза, че е съгласна с проекта на общината.
AmizadeВинаги има такива предатели, ей !!! Тъпи овце !!!
ТУНЕЛ разбира се! Под земята, за да не се виждат, да не засенчват слънцето и изгледа към Витоша!!!
Milton Banana
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#10] от "k":
AmizadeНе може, американците не дават
Milton Banana
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#12] от "Курт Деликуртев":
AmizadeИли надлез, на български
Milton Banana
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#13] от "Капанар":
AmizadeКрасно село плаче за тунел от Житница ... само че докъде ?
Milton Banana
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#20] от "shumkar":
AmizadeМи не, горко й ако общината продължава да обслугва разни мутри
Ogiigo
Рейтинг: 1193 НеутралноНе щат ли космодрум?
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Milton Banana
Рейтинг: 426 НеутралноВойната на архитектите a_na_arhitektite
Amizadehttp://www.webcafe.bg/id_1051611450/slide_3_Voynat
coffee.bean
Рейтинг: 548 НеутралноТрябва да има ТУНЕЛ !!!!
Това е най-доброто, най-тихо и безвредно е.
Вярно, че е по скъпо, ама веднъж се прави път. После се ползва 100 години
torondor
Рейтинг: 426 НеутралноЕкспертите решават, какво трябва не ние, защотот то трябва и България да е на три морета ама шнурец. Всеки от всичко разбира, но нали за това са форумите и коментарите да си напишем това дето сме си съчинили, да си чакме плюсчетата радвайки се на свободата на словото в псведо демокрацията. Всички до един станахме премиерски, президентски, общински и незнам си още какви там съветници. Протеста на улицата, не тук!