Граждани искат тунел, общината предлага мост на кръстовището на Семинарията в София

Граждани искат тунел, общината предлага мост на кръстовището на Семинарията в София

© Николай Николов



Естакада, тунел (траншея), мост или само разширение на платната. Това са вариантите за бъдещето на кръстовището на Семинарията, които Столичната община и жители на столичния квартал "Лозенец" обсъждат тази седмица. Местната управа предлага изграждането на мост, а граждани настояват за тунел или само за разширение на платната.


По-рано през седмицата се проведе обществено обсъждане, в което се включи главният архитект на столицата Петър Диков и граждани, представители на неправителствени организации и партия "Зелените". Отделно във "Фейсбук" има група, в която всеки дава мнението си за проекта за кръстовището бул. "П. Яворов" и ул. "С. Михайловски".


Част от гражданите смятат, че проектът на общината няма да доведе до намаляване на трафика и няма смисъл да бъдат изхарчени 6 млн. лв. На общественото обсъждане жителката на "Лозенец" Лиляна Христова предложи да не бъде изграждан мост, а само вече приетото от общината разширяване на ул. "Стоян Михайловски". Това включва и места за паркиране.




"С това разширяване тази естакада отпада. "Михайловски" е задръстен, не - "Яворов", посочи тя и уточни, че арх. Диков вече се е съгласил с това предложение. По думите й обаче изграждането на мост ще доведе до по-голям шум.


Главният архитект заяви, че това не отговаря на истината. Според него шумът ще бъде намален значително - с 90%. Като пример посочи почти готовото кръстовище на две нива при бул. "Гешов", където също имаше протести на граждани през лятото. Там изградените изолиращи стени са намалили драстично шума.


Друга жителка на "Лозенец" Мария Михайлова каза, че е съгласна с проекта на общината. "Минавам по това кръстовище. Естакадата е нужна. Моят аргумент е да няма задръствания", аргументира се тя.


В обсъждането се включи и Лидия Ковачева от партия "Зелените", която изрази несъгласие с политиката на местната управа за стимулиране на автомобилния транспорт. "В София не са само шофьорите. В момента градът се развива по един изключително неприветлив начин. Защото се строи на парче", каза тя. Според нея трябва да има планиране, за да има място за колоездачи и майки с колички. Тя предложи общината да се води от опита в други градове, които преди са стимулирали автомобилния транспорт, а сега - лансират алтернативни варианти.


"Работата на парче в София беше преди шест години", отговори на критиките главният архитект. По думите му откакто работи в общината не е издал нито едно разрешително за строеж без проекта да предвижда паркоместа. Неговите данни са, че има места за 520 коли от 1000. "Тези коли са на софиянци, не на марсианци", добави той.


Той заяви още, че винаги е подкрепял развитието на градския транспорт, велотранспорта, "но не може да зачеркнеш автомобилното движение". "Не бива да даваме зелена светлина за автомобилите към центъра, както с булевардите "Цариградско шосе" и "България", които са удар в сърцето на София", коментира още Диков.


В крайна сметка гражданите поискаха да не започне веднага проекта, защото той ще бъде изграден за шест месеца, а после ще се използва сто години.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Малко мосче ще е отива и ще се поддържа най-добре.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Преди да се реши как ще продължава пътя към Южния парк, всяка похарчена стотинка е загуба.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 479 Неутрално

    С тунел вероятно ще е по-безшумно, но пък по-скъпо. А за предложението да е само разширение - това вече е абсолютна безмислица!

  4. 4 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Наглички са тези от Лозенец... а телепорт, дали не искат, че съвсем да няма шум и газове. Като сте искали зеленина да сте си седяли на село

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  5. 5 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Решението на трафика при семинарията е проблем на София и не може някакви лелки от Лозенец да го решават.

  6. 6 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Трябва да се продължи с решаване на проблемите при кошарите и Хладилника. Иначе прав е Тони. Язък за парите.

  7. 7 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Скоро бях в Брюксел. Голям жилищен блок с толкова голям подземен паркинг, където си оставят моторите и велосипедите, че беше почти празен. Второ улиците извън центъра са толкова широки, че от двете страни има отделена с непрекъсната бяла черта ивица за паркиране. На обикновено кръстовище в средата задължително има "остров", с цветя или със скулптура, така че това кръстовище става кръгово. Има два вида "легнали полицаи". Единия вид всъщност е пешеходна пътека и е широк най-малко 4 метра. Другия вид полицай е на по-тесни улици. Това е нещо като пресечена пирамида. За да минеш трябва да улучиш средата.

  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Г-жа Ковачева от "Зелените" вероятно след обсъждането се е качила на автомобила си и се е прибрала. Не разбирам логиката на зелените да оставим задръстванията и пушеците, а да правим велоалеи. И едновременно с това да не се отсече нито едно дърво.

  9. 9 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#3:"darkstar"]С тунел вероятно ще е по-безшумно, но пък по-скъпо[/quote]
    Чел съм професионални ценови, екологични и урбанистични анализи, които категорично доказват предимствата на тунела!
    По-евтин е и при изпълнението му няма да спират движението!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  10. 10 Профил на k
    k
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Ако ще се прави тунел, по-добре да се направи такъв между края на "Вапцаров" /Кошарите/ и "Гоце Делчев" - под Южния парк. В момента и двата булеварда се забиват в парка.

    Ясно е, че ще е по-сложно и по-скъпо, но според мен ползата ще е далеч по-голяма!

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    Въпросът е, до къде ще заведе естакадата потока. Ще го закара до кръстовището на Сребърна и Ч. Връх, където и сега положението е инфарктно. Достатъчно е да стои някой икарус от 120 или мерцедес от 88 - докато изпълзят левия завой към Сребърна, и цялата фаза отива на кино. Но и десният в обратна посока е доста тесничък. Като завива съчленен автобус, задницата му препречва насрещното движение. Ако естакадата ще се забива натам, то отсега е ясно, че ще бъде вечно заета от коли с работещи двигатели, които чакат да минат споменатото иглено ухо.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  12. 12 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Дневник, мостовете са над реки, а когато няма река се казва виадукт!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  13. 13 Профил на Капанар
    Капанар
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ясно че ще се случи все някакъв проект. Но какво правим с кръстовището на Красно Село и следващото на България с Гоце Делчев

  14. 14 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#3] от "darkstar":

    Никак не е безмислено. Задръстването е заради събирането на симеоновското в 1 лента покрай и след семинарията. Поради което светофара се държи основно за него и се задръства Вапцаров. Най-лесното е да се закрие толкоз любимия трамвай ( в момента никой не пътува след семинарията) и на негово място да се пуснат 2 ленти - по 1 в посока.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  15. 15 Профил на Das Territorium
    Das Territorium
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    Нищо от изброеното в статията няма да помогне за облекчаване на задръстванията докато не се облекчи по някакъв начин трафикът по т.нар. "булевард" Св. Наум от една страна и пътя към Южния парк - от друга.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  16. 16 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#10] от "k":

    Само, че основният трафик не е към Гоце Делчев (в което ще се убедиш за половин час на Хладилника). А участъка Кошарите-Хладилника може да се разшири за сметка на трамвая след като метрото се пусне до Хладилника. Или за сметка на тревните площи.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  17. 17 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#13] от "Капанар":

    Едно по едно. Може да пишеш на Общината, ако до момента не се обърнали внимание на проблемите на тези кръстовища.

  18. 18 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Партия "Зелените".... Тия дилетанти още ли не са се отказали?

  19. 19 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#12] от "Курт Деликуртев":
    Виадуктите също са обикновено над река или долина.

    'Let light surround you' Dream Theater
  20. 20 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Горко на София ако форумистите трябва да решават как да се преустрои кръстовището при семинарията!

  21. 21 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#3] от "darkstar":

    Къв тунел ви гони пък точно там? С тунел денивилацията към кулата ще стане безумна - единственото решение е Яворов на естакада и отдолу кръгово. Въпросът е по-нататък как ще се продължи - най-доброто решение е тунел под Южния парк, но дори и да бъде взето решение за такъв той в скоро време няма да се случи.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  22. 22 Профил на Tomislav Jelezarsky
    Tomislav Jelezarsky
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#12] от "Курт Деликуртев":

    А защо не надлез?
    Ако държим на чуждиците - естакада? http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B0
    Виж и виадукта - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%B0%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82
    Инак навсякъде си казваме мост - някак е по-нашенско, а и не изключва виадукта - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D1%82#.D0.9F.D0.BE_.D0.BF.D1.80.D0.B5.D0.B4.D0.BD.D0.B0.D0.B7.D0.BD.D0.B0.D1.87.D0.B5.D0.BD.D0.B8.D0.B5

  23. 23 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1412 Весело

    До коментар [#12] от "Курт Деликуртев"

    Щуце, виа ще рече "през", дукт "канал". Т.е виадукт ще рече "през канала"а по нашенски му викаме мост.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  24. 24 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#21] от "anihilator_jack":

    Като гледам как направиха Гешов и Софийски - едва ли денивелацията влиза в уравнението на общината . Това би пречело само на велосипедистите (ако минават отдолу), но едва ли отново на някой му пука, важно е да се пререже лентата!

  25. 25 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#21] от "anihilator_jack":

    Това с тунела под Южния парк - ха дано, ама надали

  26. 26 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#24] от "darkstar":

    Няма място за сравнение - денивелацията към кулата и сега е много по-голяма от тази на Гешов-Софийски, а с допълнително вкопаване ще стане още по-зле. Целта на тези кръстовища е да облекчават трафика, а не всички да се зорят на 2ра нагоре по наклона. А и определно им пука - тези кръстовища се строят с целеви заем от ЕИБ и този заем не е безкраен, а тунел винаги е по-скъп от естакада.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  27. 27 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 471 Любопитно

    [quote#4:"Whiskey Tango Foxtrot"]Като сте искали зеленина да сте си седяли на село [/quote]...ами те са си били на село...преди тези от селата да дойдат тук и да заселят покрайнините на града.

    Нищо лично !
  28. 28 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#5:"Софианец2"]Решенето на трафика при семинарията е проблем на София и не може някакви лелки от Лозенец да го решават. [/quote]...ами редно е да се допитват до хората, утре ако направят лудница срещу вас без да ви питат, сигурно няма да ви е приятно и ще протестирате даже.

    Нищо лично !
  29. 29 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 426 Гневно

    Друга жителка на "Лозенец" Мария Михайлова каза, че е съгласна с проекта на общината.

    Винаги има такива предатели, ей !!! Тъпи овце !!!
    ТУНЕЛ разбира се! Под земята, за да не се виждат, да не засенчват слънцето и изгледа към Витоша!!!

    Amizade
  30. 30 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "k":

    Не може, американците не дават

    Amizade
  31. 31 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#12] от "Курт Деликуртев":

    Или надлез, на български

    Amizade
  32. 32 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#13] от "Капанар":

    Красно село плаче за тунел от Житница ... само че докъде ?

    Amizade
  33. 33 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#20] от "shumkar":

    Ми не, горко й ако общината продължава да обслугва разни мутри

    Amizade
  34. 34 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Не щат ли космодрум?

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  35. 35 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 426 Неутрално
  36. 36 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Трябва да има ТУНЕЛ !!!!
    Това е най-доброто, най-тихо и безвредно е.
    Вярно, че е по скъпо, ама веднъж се прави път. После се ползва 100 години

  37. 37 Профил на torondor
    torondor
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Експертите решават, какво трябва не ние, защотот то трябва и България да е на три морета ама шнурец. Всеки от всичко разбира, но нали за това са форумите и коментарите да си напишем това дето сме си съчинили, да си чакме плюсчетата радвайки се на свободата на словото в псведо демокрацията. Всички до един станахме премиерски, президентски, общински и незнам си още какви там съветници. Протеста на улицата, не тук!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK