От днес са безплатни буферните паркинги за пътниците с карта за целия градски транспорт

Буферният паркинг на метростанция "Цариградско шосе"

© Николай Николов

Буферният паркинг на метростанция "Цариградско шосе"



От днес с персонализирана карта за цялата мрежа от градския транспорт ще могат да се използват безплатно буферните паркинги при метростанциите в София. Това ще е възможно само в работното време на подземната железница - от 5.00 до 0.00 ч., а през нощта цената ще е 0.50 лв. на час.


Новостта важи за притежателите на редовна персонализирана месечна, тримесечна, шестмесечна или годишна карта. Срещу нея може да се паркира един автомобил.


С останалите типове абонаментни карти или билети за метро ще може да се паркира безплатно до два часа, а всеки следващ час ще е на цена от 0.50 лева. Цената за свободно паркиране на буферен паркинг ще е 1 лев на час.




За да паркираш безплатно, е необходимо да представиш билета за паркиране, издаден на входа на паркинга, и превозния си документ в пунктовете за продажба на билети в метростанцията. Така пътникът ще получава и бонусите за престоя на автомобила си, срещу които може да напусне паркинга без да заплаща.


Целта на общината е да се стимулира използването на буферните паркинги, в които бяха вложени хиляди левове заедно с изграждането на метрото. От местната управа няколко пъти се оплакаха, че те са полупразни. В момента има общо над 3000 паркоместа.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5823 Неутрално

    ДОБРО решение !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Мартин
    Мартин
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ганьо ще кисне 40 минути в задръстване, но колата си в такъв паркинг, няма да остави!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 594 Любопитно

    Ще ми бъде интересно колко собственици на коли ще си купят мсечна или тримесечна карта за всички линии, за да се възползват от безплатния паркинг. Т.е. какъв ефект ще има и ще намалеят ли паркираните в калта около станциите коли.

  4. 4 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Крачка към Европа. Добре!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  5. 5 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 794 Неутрално

    През 1987г. един германски колега ми каза същото, защото с метрото стига по-бързо до фирмата. Е, вече и в София имаме метро. Защо да не е така и у нас?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    А колко струва въпросната карта за всички линии?

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  7. 7 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Идеята не е лоша...до вчера престоят по тези паркинги, беше нерегламентиран...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  8. 8 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#3:"cup_of_tea"]Ще ми бъде интересно колко собственици на коли ще си купят мсечна или тримесечна карта за всички линии, за да се възползват от безплатния паркинг. Т.е. какъв ефект ще има и ще намалеят ли паркираните в калта около станциите коли.[/quote]

    аз лично се замислям.
    единствения ми

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  9. 9 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 594 Неутрално

    (натиснах бързо бутона, извинявам се ;- )
    единствения ми проблем, е че знам само 2 буфер-паркинги - на Царигратско и в Лозенец.
    Сега дето ще качвам Черни Връх за да си оставя колата ... сори майка !

    В тази посока, нека четящите чиновки от Столична община (те знам, че четат тук) отговорят - защо под метростанция Васил Левски не работи паркинга? Нали затова е толкова дълбока метростанцията за да има паркинг, защо не работи ?

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  10. 10 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#9:"lonely_ninja"]единствения ми проблем, е че знам само 2 буфер-паркинги - на Царигратско и в Лозенец.
    Сега дето ще качвам Черни Връх за да си оставя колата ... сори майка [/quote]


    И аз това си мисля - тези паркинги са на началните станции, хората от междинните квартали остават да висят.
    И още нещо - държавните служители, които са със служебни картиза ГТ, дали ще могат да си оставят колите в тези буфери, защото според мен те са голям брой от търсещите място да паркират в центъра.

  11. 11 Профил на doria
    doria
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Нещо го недомислихте това с паркингите. За да ползвам метрото трябва ли първо почти да изляза от София, за да си оставя колата и после да хвана метрото? Особено на Цариградско шосе паркинга е на майната си.

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    От местната управа няколко пъти се оплакаха, че те са полупразни. В момента има общо над 3000 паркоместа
    ____________
    Ако ами доста пари са източли от бюджетите за да ги направят.
    Би трябвало да са абсолютно безплатни за 10-15ч.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    До коментар [#10] от "cup_of_tea":
    Държавните служители да си купуват велосипеди ! За какво трябва да са на гърба на данъкоплатците и с безплатни карти за ГТ и с безплатни паркинги за автомобилите си ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#9] от "lonely_ninja":

    Метро-станцията е толкова дълбока, заради реката, ако не ме лъже паметта.

  15. 15 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Не е никак лошо, ако живееш сравнително наблизо. Паркинга излиза по 125 лв на месец, а имаш и карта за транспорта. Вероятно това ще е най-евтиния паркинг в София. Само не казват тези паркинги охраняеми ли са и през нощта.

  16. 16 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#5] от "ЧЕЛО КОТЕ КНИЖКИ":

    Ми щото въпреки, че е покрива голям периметър метрото все още не ходи до много ключови места, примерно - летище, бизнес парк, нагоре към кварталите по бул. България и т.н.

    А все съществува и момента, че Ганьо иска да е шеф и да го изсипят ТОЧНО пред мястото за където е тръгнал. 20 метра встрани е голям проблем да те оставят. Затова и Ганьо хваща голфа и паркира на тротоара пред мястото за където е тръгнал.

  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    Добро решение, това с билетите ми допада, че в първоначалния вариант го нямаше.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 583 Неутрално

    В Лозенец и на Васил Левски не се водят ''буферни'' според общината и безплатното паркиране там не важи.

  19. 19 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#15:"aleko"]Само не казват тези паркинги охраняеми ли са и през нощта[/quote]

    Пише, че работят с метрото - от 5 до 00 ч. Т.е. логиката е, че ако някой не си вдигне колата в края на работното време, вероятно се пристъпва към санкция.

  20. 20 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 648 Неутрално

    А защо притежателите на неперсонализирани карти не ползват тази привилегия? Да не би да проверяват кой е собственика на колата? Картата за градския транспорт дава право на притежателя да получи определена услуга и това си е чиста дискриминация.

  21. 21 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#19:"cup_of_tea"]Пише, че работят с метрото - от 5 до 00 ч. Т.е. логиката е, че ако някой не си вдигне колата в края на работното време, вероятно се пристъпва към санкция.[/quote]


    също пише, че през нощта цената ще е 0.50 лв. на час.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  22. 22 Профил на sfsf
    sfsf
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#18:"UK graduate"]В Лозенец и на Васил Левски не се водят ''буферни'' според общината и безплатното паркиране там не важи.[/quote]

    И как го реши това? Поне този в Лозенец са го наричали винаги "буферен", но и не мисля, че правят някакво разделение на паркингите на буферни и небуферни.

  23. 23 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#21:"Чеша си езика"]също пише, че през нощта цената ще е 0.50 лв. на час.[/quote]


    А, верно. Въпросът с паркирането на хората, които живеят наблизо ми се струва решен.

  24. 24 Профил на veso321
    veso321
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bulgarische Motoren Werke":

    ето тук може да видите цените:

    http://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/tarifa-i-prevozni-dokumenti/46/tarifa

  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#15] от "aleko":


    До коментар [#3] от "cup_of_tea":

    Все пак, този вариант няма да работи за хората, които искат така да използват паркингите. Не случайно е заложена цената за платено паркиране през нощта.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Весело

    на мен пък велосипедът ми се изплати за два месеца и от 10 карам и паркирам безплатно

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  27. 27 Профил на mariya85
    mariya85
    Рейтинг: 381 Неутрално

    това е добро решение и предлага повече от първоначалните възможности с тези паркинги, дано да се ползват повече

  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    До коментар [#24] от "veso321":

    Значи 50 кинта на месец. За паркинг и неограничено ползване на СКГТ не е лошо.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  29. 29 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#14:"popovp"]Метро-станцията е толкова дълбока, заради реката, ако не ме лъже паметта. [/quote]

    лъже те. не е вярно. Може и река да минава, предполагам Перловкса имаш в предвид, но паркинг има отгоре със сигурност.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  30. 30 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    [quote#6:"Bulgarische Motoren Werke"]А колко струва въпросната карта за всички линии? [/quote]

    27 евро за месец.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  31. 31 Профил на azazel
    azazel
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Хммм...нещо не зацепвам... За какво ми е притрябвала карта за целия градски транспорт, ако имам кола и ползвам метрото (пътуването, с което, картата за градски транспорт не включва)...? 0.о

  32. 32 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    [quote#31:"azazel"]ползвам метрото (пътуването, с което, картата за градски транспорт не включва)...? [/quote]

    Извинявай, ама ти къде живееш?
    Кртата за всички линии включва и метрото!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  33. 33 Профил на Гъци
    Гъци
    Рейтинг: 267 Гневно

    Целта е да се пробутат картите за градския транспорт. Докато беше безплатен на паркинга на Цариградско шосе се събирах 50-на коли, сега като е платен има не повече от 20-30. Едното ниво въобще не се ползва. Според мен трябва да е напълно безплатен за ползващите метрото. Все пак е направен с парите на данъкоплатците и е обществено благо, което трябва да се ползва максимално. Ако се напълни - хубаво, сложете такса.

  34. 34 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#20] от "focusnik":

    Защото искат да те накарат да си вземеш персонализирана и да могат да следят кой къде ходи, за това и персонализираните са по-евтини от неперсонализираните. Новият световен ред

  35. 35 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    Ами те досега си бяха полупразни и безплатни за всички - без значение дали си с карта или билет.
    Би трябвало да изчакат докато се понапълнят, но явно се решили да стимулират продажбата на карти.

  36. 36 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#34] от "Плам":

    хахаха егати конспирацията - да знаят кой къде ходи, все едно би било адски учудващо, ако всеки ден не отиваш от работа вкъщи и обратно

    Идеята е добра, пак има малко оттенъци на некомпетентност, но е добре.

  37. 37 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Хайде, честито и много унучета!

  38. 38 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#20] от "focusnik":

    Съгласна! Пък и защо трябва да картата да е за всички линии, след като от този паркинг се качваш единствено на метро?



    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#34] от "Плам":

    Глупости. Има съвсем нормална причина за това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#36] от "ungeheuer":

    Ако отиваш на работа няма проблем, ако отиваш към изоставен апартамент срещу съдебната палата, е още един начин да те проследят. Не казвай че в този случай не би ползвал градски транспорт, тогава трябва да ползваш автомобил от който после да се оттървеш. Ако не е така според теб, дай обяснение защо пробутват персоналните пред неперсоналните карти
    Защо спряха фонокартните телефони, телефоните с жетони, безименните предплатени карти за мобилни оператори - за да може всичко да се следи

  41. 41 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 648 Неутрално



    [quote#34:"Плам"]и да могат да следят кой къде ходи, [/quote]

    Това е и основната причина да предпочитам неперсонализираната. Както е тръгнало, скоро сигурно и чипове ще почнат да ни слагат като на кучетата.

  42. 42 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#39] от "Тони!":

    Която е ... ?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#40] от "Плам":

    Неперсонализираната карта може да се използва от повече хора, и съответно е много по-оптимизирана употребата й. С една персонална карта ще правиш примерно по 85 пътувания месечно, а с една неперсонална ще бъдат 120. Това се отразява в разхода на СКГТ, и е нормално цената да е друга.
    Другия елемент, който е много важен е, че СКГТ има крещяща нужда да разбере пътникопотоците и да ги анализира. Затова имат нужда от коректни статистически данни - в колко часа, откъде, до къде, по кое време и по какви маршрути пътува населението в града, за да могат да оптимизират както маршрутите, така и ценовата политика. Затова им трябват надежни източници на статистически данни, каквато неперсонализираната карта, с която пътуваш веднъж ти, после дъщеря ти, после майка ти, не е.
    Иначе можеш да продължаваш да търсиш конспирация

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3483 Неутрално

    Мисля, че буферните паркинги трябва да бъдат безплатни за всички неживеещи в София. Това може лесно да бъде направено на база личните карти на гражданите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#43] от "Тони!":

    съгласна съм, че от статистическа гледна точка им трябват персонализираните карти. А как се изчислява пътникопотокът в градове, в които няма такива карти?
    И защо трябва да бъдат дискриминирани хората, които си купуват от по-скъпите карти?

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  46. 46 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Добро е решението. Колко, обаче, са хората, които комбинират кола и после метро ежедневно и им е изгодно да имат месечна карта? Аз, където ще изкарвам колата и ще пътувам с нея поне 15 минути до метростанцията, направо ще си продължа с нея....

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  47. 47 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#44] от "Храбър":

    аз нямам спомен да има ограничения за хората с местожителство извън София да ползват услугите, предоставяни от община София, да живеят и печелят пари в града, но да плащат данъците си към родното си място.

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  48. 48 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#43] от "Тони!":

    Е ти току-що обясни конспирацията

    А другото не е точно така - градски транспорт се ползва предимно до работа/училище, когато една карта се ползва от един човек. Освен ако не дебнат контролите и не си предават картата от транспорт на транспорт няколко члена на фамилията, но това е за продължението на "Наследството на Борн"

    Хора, ползвайте велосипеди! Безплатно е от третия месец натам, непроследимо е, повишава имунитета и здравния статус изобщо!

    Велосипедът е гордо вдигнат среден пръст към петролните монополи и Новия Световен Ред! И към Столична Голяма Община, де

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  49. 49 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#48] от "galio":

    кололото не е универсално решение за съжаление

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  50. 50 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#49] от "mvg":

    Ще ми дадеш ли възмоност да те оборя?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  51. 51 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#50] от "galio":

    разбира се аз съм калпав велосипедист, живея в малък град в Германия, където условията за велосипедисти са идеални, но въпреки това си ме е шубе. Ако трябва да преминавам разстояния в някой град в България...съвсем ще се на*кам

    Друго, което ми хрумва е, че в България невинаги почистват достатъчно добре улиците. Представи си работата ти задължава дрес-код и трябва да носиш нещо по-шик...ми нали ще стигнеш до крайната цел, омазан като прасе

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  52. 52 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 401 Разстроено

    а защо нощем е платено? аз живея в центъра, но работя в бизнес парка, сутрин отивам с метрото до паркинга и с колата до работа, вечер обратното и центърът е спасен от една кола, аз - доволен, че не стои навън. сега обаче няма да стане, защото с такси ще е по-евтино от комбинацията карта + платен паркинг + гориво. можеха много по-лесно да го направят, да важи до 12 часа на ден, ако имаш карта, пък когато решиш ги ползвай, може и на другите паркинги, нали уж важното е колите да се махнат от тротоарите и улиците?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  53. 53 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#48] от "galio":

    Опитвам се да си представя как от центъра в 17 часа потеглям с колелото, пазарувам, взимам двете деца от детска и училище и се прибираме тримца по живо по здраво целите в кал и надишали се в прах....Може би ще ми трябва рикша с товарен отсек

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  54. 54 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#48] от "galio":
    И аз съм с колело през лятото и съм доволен. Но не е панацея. Примерно ако имам бизнес среща не мога да си нося костюма в раницата. През зимата и като вали също не ми е приятно да го ползвам. Отделно всеки ден е приключение - работата ми е на 10км без велоалея с два баира и кръговто на 4ти км Отделно за паркирането - не го оставям без надзор - на един приятел за 3 месеца му откраднаха 2 колела - едното за 1500 другото за 700 лв.

  55. 55 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#53] от "omega":

    хихиихих има колела с ремарке за дечица покрити, да не ги вали. Ако са снизходителни децата, може да им набуташ и зарзавата да го пазят хехе
    лошото е, че наистина не са крайно подходящи условията в градовете в България за такъв тип придвижване.
    А и според мен проблемът не е в майките с деца, които карат автомобил. Проблем е, че много хора пътуват сами, на кратки разстояния.

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  56. 56 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#51] от "mvg":

    Работя в банка. Ползвам наколенки, гети, непромокаемо яке и шапка. Карах колело и в кишата и съм чист на работа

    А за другото - просто трябва да се престрашиш. Могат да се измислят всякакви маршрути, практически без да се излиза на булеварди повече, отколкото ако се пешеходец. Съвсем отговорно заявявам, че ако мога да помогна с идея маршрут, ще помогна

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  57. 57 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#54] от "glatzial":

    проблемът с краденето е навсякъде за съжаление. Затова тук всеки гледа да се придвижва из града с колело, купено на старо за 50 евро. Щот, като идеш да се напиеш в петък и си го оставиш в пред кръчмата, в събота ти е лошо, в неделя може и да не си го намериш

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  58. 58 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#53] от "omega":

    за пазаруването - може да се прави един или два пъти седмично с кола. аз така правя. ползвам кола все пак - за пазруване, излизане вечер и излизане извън София.

    за другото - децата като попорастнат, може да се кара заедно с тях.

    освен това от двама родители единият може да ползва колело, за да не товари бюджета, а другия да джитка с колата, щом е наложително.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  59. 59 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#56] от "galio":

    ох, егати ти как си ги измислил! не отиваш ли много намачкан? Абе не знам...аз имам приятелки, които и с токчета карат...аз с нормални обувки и спортни дрехи се пребивам...ако трябва с токчета и пола да карам...хахахаха

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  60. 60 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#57] от "mvg":
    Така е. Но германските градове имат предимството, че като цяло са сравнитлено равни и имат инфраструктура за колоездачи - може да караш всякаква бричка. В София само с маутънбайк може да се справиш - шахти, бордюри, дупки - иначе рискуваш във всеки момент да се пребиеш някъде. Не че няма всякакви ентусиасти, просто с маутън е най-сигурно.

  61. 61 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#60] от "glatzial":

    да, не отричам, съгласявам се напълно

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  62. 62 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#58] от "galio":

    В България няма условия за колело, за съжаление, още повече за семейно каране по улици и булеварди. Това, което се опитвам е, всички сутрин да излизаме с една кола - това е пределното, което мога да направя. Като дойде метрото до нас след две, три години, може би ще тръгна и с него.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  63. 63 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#62] от "omega":

    и е много важно да има надежден (редовен, топъл, добре поддържан) градски транспорт. А не като миналата зима при -20 градуса да чакаме по 50 мин трамвай

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  64. 64 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#54] от "glatzial":

    Аз карам целогодишно, макар и за първа година ползвам кола, когато се налага, но може да се направи доста рядко да се налага

    Тук хората пренасят автомобилната култура към велосипедите. На градско колело не му трябват хидравлични спирачки и амортисьори. Перфектно градксо колело може да се направи за под 400 лв ново под 200 лв втора ръка, без да е крадено.

    Аз дори си махнах скоростите отзад иси вдигнах среданат скорост с 4 км/ч. Сега се придвижвам средно с 18-22 км/ч и единственият по - бърз транспорт в трафика от мен е метрото

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  65. 65 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#64] от "galio":

    Сега кажи, че живееш в Амстердам... ; )

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  66. 66 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#64] от "galio":


    [quote#64:"galio"]единственият по - бърз транспорт в трафика от мен е метрото [/quote]

    и врабчетата хехе

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  67. 67 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#65] от "omega":

    хахах, не, в София съм и има немалко хора, дето се ветреят с колелета, поне 7-8 месеца в годината.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  68. 68 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#59] от "mvg":

    Ми карам внимателно :р шегата настрана, не работя с хора и не мие толкова важно да съм по канона.

    До коментар [#62] от "omega":

    Не карам по булеварди изобщо. Само паркове и междублокови пространства. А другото е личен избор, не бих се и опитал да давам акъл. Просто твърдя, че колелото предлага доста решения.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  69. 69 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#68] от "galio":

    супер! щеше да е кофти да работиш с клиенти и да си измачкан а къде го паркираш, за да не го гепят?

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  70. 70 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#64] от "galio":
    Ако караш по паркове и велоалеи съм абсолютно съгласен. Но аз съм тежък и хидравличните дискови спирачки до сега са ме спасявали на три пъти от несъобразителни шофьори, които ми отнемат предимството. А баира на Борисовата до армията и след това на 4ти км. със скорости доста по-лесно се взимат. Също аз карам предимно по улиците (с изключение на Борисовата) и първите 8 минути от пътя ми е в/у павета - така че и амортисьори си трябват. Всичко зависи на къде отиваш и от къде може да минеш.

  71. 71 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#69] от "mvg":

    В офис-сграда съм, има паркинг за 5 коли (при 200 човека персонал) и го мъкна на етажа при мен или на длния етаж, който засега е свободен. Крайният вариант е да го закачам на оградата, но не го ползвам в момента.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  72. 72 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#71] от "galio":
    Да и аз си го качвам на етажа, дори в стаята си го държа, защото не съм си взел верига. Взема ли си - ще почна да се изкушавам и другаде да го оставям

  73. 73 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#70] от "glatzial":

    Е тук вече е както си го направиш. Аз съм лек, карам с V-brake, шоферите са предсказуеми и рядко ме изненадват.

    А този баир го вземам всеки ден, карам средно по 20-50 км на ден.

    Аз си оставих предния венец, т.е. 3х1 съм в момента, отпред съм на 22-32-42 зъба, отзад - на 18. Основно заради нуждата от по-малко поддръжка, зимата всичко излишно качва кал и пясък.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  74. 74 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#72] от "glatzial":

    Хахаха, и аз така с веригата сериозно се пазя от изкушението да си взема.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  75. 75 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#43] от "Тони!":

    Мислех да коментирам, но той гарлио го е казал в пост 48 - аз пътувам с персонализирана карта и ползвам автобус и метро за работа, съответно на отиване и на връщане. Не мога да си представя организация, при която да давам картата да я ползва някой друг и да ми я връща навреме за да си тръгна. Следователно такива размени ще са някакви инцидентни и въобще няма да правят такава разлика, каквато ти си изчислил

  76. 76 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#43] от "Тони!":

    Освен това, ако е само за контрол от страна на контрольорите, една снимка би била достатъчна, защо им трябва егн, адрес и т.н. за издаването





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK