Граждани протестират срещу строеж на хълма Бунарджика в Пловдив, инвеститорът го замрази

Паметникът Альоша се издига на хълма Бунарджика

© Дневник

Паметникът Альоша се издига на хълма Бунарджика



Граждани на Пловдив се заканиха днес да сезират Европейската комисия заради незаконно строителство на едно от шестте тепета в Пловдив – хълма Бунарджика, обявено за природна забележителност.  Васил Къдринов от Сдружение ГЕО Пловдив съобщи намеренията им на специална пресконференция по случая в София. По-късно през деня частният инвеститор - компанията "Галакси пропърти груп", свързана с "Винпром Пещера" - заяви пред "Капитал Daily", че е замразил проекта си за клуб за неопределено време.


"Заради унищожаване на културно и природно наследство, Пловдив не е достоен за културна столица", се казва в писмото, което гражданите на града на тепетата представиха, че ще изпратят до ЕК, ако българските институции не вземат мерки. Според коалицията те нарушават три закона и бездействат по случая въпреки протестите им от миналата година.


Предистория




Преди 15 години община Пловдив продава терен с ресторант на територията на втория по височина хълм от шестте тепета на Пловдив. През септември миналата година там започва строеж на частен клуб от "Галакси пропърти груп", които заради реакциите, решават да променят проекта си и да направят ресторант като някогашния "Голям Бунарджик", който е бил на същото място. 


След като строежът започва, граждани алармират, че багерите са къртили и изнасяли огромно количество скали от природна забележителност в обществен парк. Фирмата обаче има разрешителни за строеж от Министерство на околната среда и водите, с позволението на Министерство на културата и община Пловдив.


"Строежът е незаконен, защото разрешителните са издадени в нарушение на три закона и то с позволението на МОСВ, Министерство на културата и община Пловдив", твърдят активистите на протестиращите организации и архитекти от града. Според тях проектът за възстановяване на бившия ресторант "Голям Бунарджик" не е спазен и е сериозно надвишена площта на строеж и изравяне.


Граждани протестират срещу строеж на хълма Бунарджика в Пловдив, инвеститорът го замрази

© Георги Кожухаров


Според Закона за защита на териториите, е забранено разрушаване на природна забележителност, каквото е в случая къртенето в дълбочина на скалите в парка, смятат от сдружението. "Затова и МОСВ нарушава този закон", подчерта Къдринов и направи аналог със скандали със застрояването на дюните при Несебър, в къмпинг Корал, защитената местност на Иракли и настояването за нов лифт и писти в Банско.


"Унищожен скален масив не може да се възстанови," коментира архитект Топалова от регионалната колегия Пловдив, които също подкрепят протеста на жителите на града. Според тях, изгребването е по-дълбоко от позволеното и е на 2000 м3 скална маса, е показала проверка на експерти от колегията. Заключението беше подкрепено и от нейния колега ландшафтен арх. Станимир Шаламанов. Топалова припомни още, че един от седемте хълма вече е унищожен, за да бъде постоен мол.


Граждани: Частната собственост в общесвен парк е редно да се отчужди


Според Закона за управление на териториите, ако в обществен парк има частна собственост, той трябва да се отчужди, припомниха още протестиращите граждани на Пловдив. Според тях се нарушава и Законът за културното наследство. "Обществен парк не може да има ограничени територии, а частната фирма загражда терена. Не е било проведено и обществено обсъждане, с което се нарушава Орхуската конвенция", каза още Васил Къдринов.  "Не сме възмутени от частната фирма, която строи, а от институциите, които й позволяват това," подчерта той.


След подаден сигнал от гражданите, МОСВ изпраща свои служители за проверка. Констатацията им е, че няма къртене на скали. Министерството на културата все още не е отговорило на гражданското запитване по случая, а Община Пловдив не се отзовава на поканата за дебат.


Гражданите са завели вече съдени искове пред Върховния административен съд срещу МОСВ – заради унищожаването на скали (декември 2012 г.) и срещу културното ведомство за лишаване от културно наследство (януари тази година). Предстои иск и срещу община Пловдив.  
 


Бунарджика е едно от тепетата в Пловдив, високо 107 м. Първото му залесяване е при издигането на Руския паметник през 1881 г. През 1901 г. в подножието му е построен ресторант на открито, прочул се в миналото със специалитета "жабешки бутчета". След като на върха е бил издигнат голям паметник на войник от Съветската армия, властите официално започват да го наричат Хълм на освободителите. След 1989 г. паметникът, наричан "Альоша", често е повод за разгорещени политически дрязги.

Инвеститорът е замразил проекта за неопределено време


Към днешна дата проектът е замразен за неопределено време, заявиха пред "Капитал Daily" от "Галакси пропърти груп". Като причина за това те сочат силното политизиране на темата. "Категорично не желаем наш проект да участва в политически манипулации."


От фирмата отричат да са изгребали 2000 м3 скална маса. От мястото, по думите им, са изчистени т.нар. компрометирани скали, които с времето са изгубили плътността си и са станали опасни. Те отрекоха да изнасят материал от обекта. Проектната кота е достигната преди месеци и работата по скалите отдавна е завършена.


Инвеститорът обяснява, че не променял първоначалното предназначение на проекта "сграда с обществени функции", за което е издадено разрешително. "В него беше предвидено да има винарна, ресторант и зона за отмора. По-късно, заради нагласите на пловдивчани, решихме да изменим първоначалната си идея и да създадем голям ресторант като този, който съществуваше от 30-те години на миналия век. Проведохме разговори с артисти от града и те показаха въодушевление от идеята да отделим място и за галерия. Така от началото на месец декември започнахме да препроектираме и да планираме ресторант-галерия," обясняват още инвеститорите.


Няма нарушение на закона, твърдят от МОСВ


Дейностите по проекта не са в нарушение на законодателството по околна среда, е коментарът на МОСВ по случая за "Дневник."


Според уведомлението, с което ведомството разполага, става дума за възстановяване на бивш ресторант "Голям Бунарджик" и адаптирането му в клуб с обществен характер в имот с площ 1.159 дка. "Новопроектираната сграда е ситуирана върху останките на стария ресторант, като се запазва и не се надхвърля обема му," заявяват от пресцентъра на екоминистерството.


Планът за управление на защитената територия не допуска ново строителство, но допуска възстановяването на ресторант "Големия Бунарджик" в посочената зона "без доминиращи обеми, вписващи се в околната обстановка". В парко-устройствения проект също е предвидено възстановяване на ресторанта, се посочва в отговора на МОСВ.


Представители на фейсбук групата "Да спасим Бунарджика от незаконно застрояване" обявиха, че са викани в полицията заради подаден от частната фирма сигнал до прокуратурата. Инвеститорът от своя страна обясни за "Капитал", че по време на протестите е имало действия от страна на активисти извън рамките на мирните протестни действия. "Бяха разкъсани огради, поставени с цел обезопасяване на района. Бяха блъскани и заплашвани охранители на обекта," твърдят от "Галакси пропърти".

През май 2012 г. МОСВ се е произнесло, че реконструкцията е допустима. През октомври и ноември 2012 г. са извършени две последователни проверки от експерти на РИОСВ – Пловдив, съвместно с община Пловдив, фирмата възложител, собственика на имота и фирмата изпълнител, като втората проверка е извършена и в присъствието на жалбоподатели.


"Беше установено, че извършените до момента строителни дейности са в границите на площадката на стария ресторант, достигната е проектната кота на подземното ниво и строителните работи, свързани с изземване на земни маси, са приключили. Не се констатира разрушаване и изземване на скална маса извън одобрения технически проект и извън обема на старата сграда," твърдят от МОСВ.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    Мутри в действие! Под закрилата на държавните институции!

  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Въпросът в случая е кои са "мутрите". Тези протестиращи писнаха на цял Пловдив, и понеже спряха да им обръщат внимание, се насочиха към столицата. Малка група платени клакьори.

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Тоя нагъл Альоша докога ще стърчи там?

    'Let light surround you' Dream Theater
  4. 4 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 753 Любопитно

    Какъв е този строеж, да не би да е нов паметник , сега на Серьожа?

  5. 5 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Неутрално

    хи хи, много интересни коментари има под тази статия
    http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1939658
    Би било хубаво да се посочват линкове по темата към всички сайтове от групировката на Икономедия

    А проекта е ужасен! Ако на това нещо му викат "възстановяване", един вид "реставрация", то аз ще си сменя жителството на софийско!

  6. 6 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#5] от "Федор Венедиктович Езерский": Според мен проектът си е много хубав. В момента "Големия Бунарджик" изглежда като избит преден зъб, толкова е грозно. А тези "природозащитници" са ми повече от съмнителни.

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До Альошата да забучат и един паметник на Незнайния войн на Хизбула. Лика-прилика ще са си!

    'Let light surround you' Dream Theater
  8. 8 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#6] от "dogwoman":

    Като чуя "група граждани" и ми се гади. Тия комунисти и думата "гражданин" оцвъкаха. По-рано беше обръщение от милиционер към "престъпник", а сега е щатен природозащитник.

    'Let light surround you' Dream Theater
  9. 9 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#6] от "dogwoman":

    Ами незнам... кофти ми изглежда.... Не че го знам как е изглеждал старият ресторант, ама не можеха ли просто да го възстановят?
    Да си е като онова другото култово за пловдивчани място - "Конюшните на царя"?
    А иначе, тези зелени мокети върху бетона.... кофти ми изглежда...
    Не че и при нас не се изсраха с "Калояновата крепост" на билото до Арбанаси, да направят чалгаджийница... ама пък поне не е като при вас да е на Трапезица или Света гора...

  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2897 Разстроено

    "проекта си за клуб" - Пловдив - градът на СЕДЕМТЕ тепета... после станаха ШЕСТ(заради един МОЛ го взривяваха безкрайно), сега се канят за ПЕТ... Безкрайната продажна върхушка няма край, та сега са се "насочили" към "проект" имитация на ЗАПАЗЕНИТЕ и от времето строежи на РИМЛЯНИТЕ, които още НИ доказват ПРЕВЪЗХОДСТВОТО си... Във всяко едно отношение...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#7] от "ariel28":Альоша има силна сантиментална стойност за много пловдивчани (включително за мен). Няма как да избягаме от историята си. Аз лично много повече харесвам далеч по-скромния паметник на загиналите руски воини, който е на същото място. Но като цяло да се посегне на Альоша е все едно да взривим Римския стадион, защото не сме съгласни с политиката на онези, които са го изградили.

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#9] от "Федор Венедиктович Езерский":Старият ресторант беше едно предено грозно творение на социалистическото бетонно строителство --грозен, та дрънка, обаче на хубаво място. Със сигурност може да стане по-хубав. Местоположението е страхотно за шумни купони, без да пречиш на никой, и едно време беше популярно. Последния път като го видях беше пълно със спринцовки и... така нататък.

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#11] от "dogwoman":
    Ами щом чуждият окупатор ви е толкова свиден, дръжте си го. За мене е обида и срамота. Паметник на Левски или някой друг национален герой да имате тъдява? С размерите на свидния ви Альоша?

    'Let light surround you' Dream Theater
  14. 14 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#8] от "ariel28":Да, това го виждам като някакъв нов бизнес почти. Ако искаш да спреш някого, просто му пращаш група "природозащитници". Това истински ме вбесява, защото ще стане като лъжливото овчарче, а самата аз определено съм "зелена" по убеждение.

    Доброто е заразно
  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#13] от "ariel28": Имаме много хубав паметник на Левски, на същото тепе. Наистина хубав. Далеч не толкова мегаломански, естествено. Спокойно можеха да си сменят местата... но това е положението. В момента е навъзможно да се "преправи", това ще е такава травестия, че по-добре да си стоят всеки на своето място, според мен.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 638 Неутрално

    паметника на Левски там не просто не е мегаломански а е меко казано скромен
    http://ivo.bg/wp-content/uploads/2011/12/IMG_93431.jpg

    Birds of a feather flock together.
  17. 17 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 638 Неутрално

    но пък показва нееднозначно какво цени и уважава българина

    Birds of a feather flock together.
  18. 18 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 638 Неутрално

    - матушка Россия

    Birds of a feather flock together.
  19. 19 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1214 Любопитно

    Само да вметна, че Винпром Пещера - Галакси ....., купиха и пловдивските медии като вестник Марица, сайтът пловдив24 и др. Та не им остава много място за протести на пловдивчани.
    А индивиди като догуомън са ми изключително съмнителни със своята активност.
    Всъщност те просто са на работа.

  20. 20 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Мисля, че би било достойно до паметника на Альоша да се издигнат такива, Василий Втори и Баязид, като си почитаме историята да я почитаме наравно. Аз също съм израснал близо до Бунарджика, ама сантименталните ми спомени не са свързани с едно грозно каменно чучело с автомат. И се срамувам всеки път когато се прибирам от някъде първото което виждам да е този милитаристичен монумент без никаква художествена стойност. Колкото до случая, има закони, които трябва да се спазват независимо от това кой е инвеститор, кой защитава, кой напада.......

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  21. 21 Профил на Iloslav Kaimakanov
    Iloslav Kaimakanov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Интересно е кои са любимците
    на ББ и крадците около него. Дали
    ТИМ или Пещерска гроздова. Май са
    един отбор. Не им стигат игрите с
    акцизите и бандеролите, с опита да
    монополизират търговията с цигари.
    Бойкот на пещерска гроздова и т.нар.
    булгартабак.

  22. 22 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#14] от "dogwoman":

    Ясно... разбирам.... ама въпроса е друг. Защо върху една грозотия да оклепаш друга грозотия.... Баси, ми погледни го проекта, поне картинката... прилича ми на албански бункер....
    Или ако имаш други картинки на проекта, да изглежда по като за хора, но това ме дразни. Незнам защо....
    Може би, ако трябваше аз да влагам пари в любимият Пловдив, щях да избера другото тепе - онова, по-непопулярното, където е било детското влакче. Там да вкарам пари и да го разработя.
    Но това ми прилича... сори за приказката, но в най-мутренските години, когато в Търново Сульо, Пульо и аз откривахме кръчми, вкарваха се еднократно пари, колкото да заприлича на нещо, и после цедене, докато падне мазилката, щото няма избиване на парите, за да се прави освежаващ ремонт...

  23. 23 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#14] от "dogwoman":

    А че всякакви руини, особено които имат стара слава, трябва да се използват и да се опита да се възстанови традицията, трябва. Но защо по най-грозният начин?
    Иначе Пловдив много го обичам. Единственият град в България, в който се чувствам, все едно че е град за мен. Едно голямо Търново... И ме хваща яд, когато се правят глупости.
    Може да ми се смееш, но много обичам да ходя в онази сладкарница, в онази пещера, точно под това тепе, ама последният път си беше гати мизерията. Експлоатация без подръжка....

  24. 24 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Ех Босилена, къде изчезна абзаца за Княз Фердинанд и че даже на него не са разрешили да строи на това тепе. Ако не си спомняш напиши в Гугъл "Княз Фердинанд Бунарджика".
    Между другото в този проект се събират всички пороци на съвременното ни общество.
    Първо в един ден, един човек купува имот от обществото и в същия ден я продава за милиони на частно дружество. -нищо общо със скандал "Дюни"?!
    Второ, липсва реална информация какво ще се случи, кмета лъже, медиите ги е страх да питат, а се раждат слухове. Може наистина да е нещо страхотно, но се зарежда с негативизъм.
    И накрая, за какъв им е частен клуб на пещерняците в центъра на града, да ги гледат всички и да са в приказките на хората - вредно е за бизнеса им.

  25. 25 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Весело

    [quote#24:"stoiank"]И накрая, за какъв им е частен клуб на пещерняците в центъра на града, да ги гледат всички и да са в приказките на хората - вредно е за бизнеса им.[/quote]

    Абе няма нищо лошо в "частните клубове", стига да са "обществени заведения". Например ресторант "Пълдин" - бившият дервишки манастир Мавлеви хане, много го харесвам. Няколко пъти ходих там, останаха ми очичките... Е, заболя ме сърцето, когато трябваше да се плаща сметката, но пък са го направили хората...
    Разбира се, пловдивчани ще кажат, кои са сега чорбаджиите, стока ли са, щото май не са доколкото чух, но пък са го направили, с кеф да отидеш

  26. 26 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Във Пловдив във града вековен
    Там далеч, там далеч
    Една нощ спря да бий сърцето ми
    там далеч, там далеч

    http://www.youtube.com/watch?v=bdUTAPjO1E4

    Обичам го тез град

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  27. 27 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Особено на две чаши Асеновградски мавруд

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  28. 28 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#25] от "Федор Венедиктович Езерский":
    Само че, Пълдин е в един архитектурен ансамбъл и се връзва с останалите сгради. А там където сега строят имаше един ресторант "Дружба" и нищо друго, изцяло пешеходна зона и е пълно с хора, от малки бебета до стогодишни старци. Второ, в оригиналната нецензурирана статия в Дневник, не случайно пишеше, че даже и на Княз Ферднинанд там не е било разрешено да строи. Просто усещането на хората е друго, а да си постоянно в устата на хората, просто не вярвам да си оставят колите долу и да ходят до там пеша, не е здравословно за никакъв акцизен бизнес. Най-малкото увеличава необходимите трансфери към София. Отделно от ден на ден хората стават супер нетърпими към такъв произвол. След година-две, дори всичко да е наред само неправилно появилите се коли там ще ги дразнят.

  29. 29 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    http://vbox7.com/play:6d813d89
    Поздрав за всички завършили ELS

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  30. 30 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Весело

    До коментар [#26] от "biss Mark":

    Абе.... ))))
    http://youtu.be/zzH9j6VIHvs
    Присърбя ме клавиатурата, ама я харесвам тази... ех, че не и помня народността... но някъде от Армения е

  31. 31 Профил на Mного нерви ве ...?
    Mного нерви ве ...?
    Рейтинг: 373 Неутрално

    [quote#3:"ariel28"]Тоя нагъл Альоша докога ще стърчи там? [/quote]

    Няма планове да се бута! Пловдивчани си го искат, свикнали били с него!

    Всичкото чудо за три дни, както беше през 2008 година!!
  32. 32 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#31] от "BGleiter":
    Когато имате време се разходете до Виена и вижте как изглежда там "Паметника на Съветската Армия". И после се замислете колко години Виена е най-добър град за живеене.
    Ако нещо ще се бута веднага, аз съм за мола на Марково тепе.

  33. 33 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#32] от "stoiank":

    Абе този МОЛ отвориха ли го най-сетне? Все в строеж го помня

  34. 34 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#33] от "Федор Венедиктович Езерский":
    Още поне 5 години и 20 млн. и ще стане. Само че, нещо баламите намаляха и няма желаещи. Сега чакам кмета, след като се справи с цвета на чадърите, с таксите за узаконяване на рекламите да се захване и със полузастроените и запустели сгради.
    Всичко по реда си.
    Ако почне да се събира данък на тези сгради, пишман инвеститорите сами ще си ги бутнат. Или ще ги продадат на разумни цени, на хора които ще ги стопанисват както трябва, а не да загрозяват всичко все едно сме в Бейрут.

  35. 35 Профил на Bobotzov
    Bobotzov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Историята е много по-кратка. Хълмовете на Пловдив като свидетели на многобройните Преходи във вековете са световно културно-историческо наследство. Тук е било обявено Съединението, тук се е инициирало спасяването на еврейската общност през 43-та. А Капитан Бураго с 63 драгуни превзема първо хълма Бунарджика и така Филипополи не последва съдбата на Стара Загора. Гърците са го наричали Кринис (извор с чешма), което османците превели буквално. Едва 1935 е преименуван на "Хълм на Освободителите". Единствен парк със статут на защитена местност в урбанизирана територия. В Държавен Архив може да се открие първия фотографски спомен от точно тази единствена скална тераса - български артилеристи и оръдията им. Сега Историята под краката им е изкъртена и отнесена...

  36. 36 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тихо за мола построен върху останките на Марково тепе! Той е на едни "приятели" на България и българите от една държава на юг от Ливан. А менте производителите на ракия от Пещера, са просто едни обикновени пещерни хора, с мислене от преди палеозоя!?

  37. 37 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1441 Весело

    "Заключението беше подкрепено и от нейния колега ландшафтен арх. Станимир Шаламанов. Топалова припомни още, че един от седемте хълма вече е унищожен, за да бъде постоен мол."

    Еее хайде де, тука вече преувеличиха малко.

    Най-малкото, Марково тепе е било унищожено още по Татово преди аз да се родя, направено на павета и с него е бил застлан Пловдив преди ерата на асфалта.
    На мястото му зееше грозен белег, който стоя ограден с грозни огради поне 30 години.
    Не че молът на мястото ми изкарва на очите сълзи от умиление, ама нека бъдем обективни, все пак.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  38. 38 Профил на k.g.d.
    k.g.d.
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Какво лошо има на мястото на тази изоставена от години
    развалина, покрай която е гнусно да се минава да се построи
    нещо ново. И стига с тези глупости, че се е разрушило цяло
    тепе за да се построи МОЛ. Ако някои извън Пловдив не знаят,
    то на тези, които пишат тези неща им е пределно ясно, че от
    въпросното тепе са направени павета в далечните вече соц.
    времена.

  39. 39 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Колко пъти се обясни че по размер сградата ще е същата, и че няма къртене на скали...
    Хората от компанията обясниха че всичко им е изредно, даже каниха протестиращите на среща да им покажат - онея изобщо не се явиха.
    На повечето хора в Пловдив им е пределно ясно че тези протестиращи са платени от някой.
    Сега какво е там? Една развалина...

  40. 40 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Бутай Альошата!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  41. 41 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1217 Любопитно

    ...А защо е трябвало да се занемарява и след това да се разруши този ресторант..!!!??? Спомням си, колко хубаво ухаесе на кебапчета и бира..."Дай една четворка с картофи и една Каменица, келнер"...

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  42. 42 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1383 Весело

    Къде са пловдивчани да вземат отношение? Аз, като пловдивчанин( не съм, ама от женска страна и съм) , та съм против разрушаването на съществуващите скали, обекти, дървета, крепостни стени, кълдъръм, стари къщи, стари кръчми и хълмове.

  43. 43 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3759 Весело

    [quote#11:"dogwoman"]Альоша има силна сантиментална стойност за много пловдивчани (включително за мен).[/quote]

    Хайде стига бе, колко останахте комундерите в Пловдив, едва ли сте повече от 1 файтон хора.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3759 Весело

    [quote#40:"Десен"]Бутай Альошата! [/quote]

    Ако не го бутнат, някой накрая ще го боядиса розов като чешкият танк на Черни.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Да-ааа, докато над Пловдив стърчи този гнусен червен окупатор, майните нямат никакво право да протестират против каквото и да било. Бардак да бяха вдигнали, пак по-прилично щеше да изглежда от варварина с автомата. Нещо повече, ако застроят целия хълм, срамотията на върха няма да се набива толкова. На активистите с избирателните критерии да им се набие в канчетата, че болшевишките монументи са много по-голяма уродщина от един ресторант.

  46. 46 Профил на nasko_saba
    nasko_saba
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Предварително се извинявам за описанието , но който се е разхождал там ще види : спринцовки , дамски превръзки , фекалии и всякакви други боклуци.Мястото се беше превърнало в сметище , свърталище и какво ли още не , но също така не съм съгласен една частна фирма да си строи частен клуб на една от емблемите на Пловдив.Трябва да се оправи това място , но сградата да има обществени функции , например галерия , музей или дори ресторант , но сега от "частен клуб" в "ресторант галерия" ми звучи само като преименуване.

  47. 47 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "dogwoman":

    Да не ти плащата с галони Пещерска . На мен хора които милеят за града не биха ми писнали...Едни мутри искат да си направят къща/басейн и т.н. на хълма - аз съм против. За теб не знам

    www.soundcloud.com/x2805
  48. 48 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#47] от "x2805": Хайде да ми обясниш за какво точно милеят тези хора и може да се съглася с теб. И не, никой за нищо не ми плаща, нямам никаква връзка с "Галакси" или както там се казват.

    Доброто е заразно
  49. 49 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#13] от "ariel28":

    Хайде по-полека с Альоша, няма пловдивчанин, който да иска паметника да бъде съборен, защото той отдавна се е превърнал в символ на нещо съвсем различно, което ти няма как да разбереш...


  50. 50 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 599 Разстроено

    Има ли местенце в тая държава където някой "инвеститор" да не си изс*ре бетона?!?!?!?!

  51. 51 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#18] от "rldkfl":
    Именно. Робско племе. После се сърдят, като се държат с нас като с губерния. Нямат чест, достойнство, нищо. Понеже преди 100 години целували гаджето си под шмайзера, Альоша, та Альоша.

    'Let light surround you' Dream Theater
  52. 52 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#20] от "Stavrogin":

    Поне паметник на българския опълченец да бяха вдигнали! Някой да знае паметник на българския опълченец да има някъде? Не плоча, а паметник, поне на половината на фалшивия Альоша.

    'Let light surround you' Dream Theater
  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5066 Неутрално

    До коментар [#52] от "ariel28":

    Шипка малък паметник ли ти е "българко" ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#32] от "stoiank":
    Виена може и да са я "освободили", тяхна си работа. А нас никой от нищо не ни е освобождавал на 9 септември 1944. Напротив. Скъпия ви Альоша е част и символ на една отвратителна историческа фалшификация и имперско-комунистическа наглост.

    'Let light surround you' Dream Theater
  55. 55 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#35] от "Bobotzov":
    Нещо паметник на Съединението да има? Голям колкото Альоша?

    'Let light surround you' Dream Theater
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#49] от "alter_ego":
    И на какво е символ този хибрид между чобанин и руски алкохолизиран солдат?

    'Let light surround you' Dream Theater
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5066 Весело

    До коментар [#56] от "ariel28":

    време е за хапчетата !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 584 Неутрално

    [quote#56:"ariel28"]До коментар [#53] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Малък е! И единствен! И построен преди комунистите да оцвъкат всичко със съветски паметници. Съветска подлого.
    [/quote]

    И не е само на опълченците. И не е фигура. Още аргументи да искаш?

    'Let light surround you' Dream Theater
  60. 60 Профил на borislav_l
    borislav_l
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "dogwoman":

    отдалече си личи, че си платен. Мълчи си по-добре!

  61. 61 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#54] от "ariel28":
    В един момент трябва да започнем да си вземаме поуки от историята. Вече повече от 100 години си мислим, че като махнем, взривим, убием дадения човек или предмет и хоп нещата ще тръгнат от само себе си. Не става, трябва приемственост и надграждане. Само погледни колко често цвета на нацията в тази страна е бил елиминиран за последните 100 години.
    1923-25, 1945-49, 1956 - Пленум някакъв си, 1989-91 невероятна емиграция на мислещи хора и продължава.
    За това са паметниците, хората да си спомнят за една епоха и да си вземат поуките от нея. Като няма история, най -лесно се създава нова в угода на властта в момента.
    А действията на България през 44-45 са си чиста фурнаджийска лопата, винаги с по-силните но това е дълга тема.

  62. 62 Профил на block
    block
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#22] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Тук волю неволю се съгласявам с Езерский

  63. 63 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Альоша е отдавна един от символите на града ни. За своите 8000 години история гражданите на нашия град са оставяли различни свидетелства. Някои са строили базилики, храмове на богинята не знам си коя си, стадиони, театри, терми, други - цървки, трети, синагоги, четвърти джамии, пети Братски могили и Альошовци. Всеки е дал своя отпечатък от своето време и своята камбанария. Едни хора вярвали в едно, други в друго, но всички били хора, живяли, мразели се, обичали се, правили деца и пакости. Върху лайната и пепелта от едни граждани възниквал нов град - т.нар. културни ПЛАСТОВЕ. Където и да копнеш в Пловдив по-надълбоко, и хоп - културен пласт. Така се образувал 5тия най-стар и все още жив град в света и най-стар жив град в Европа - Пловдив. Да рушиш свидетелствата на дадено време е варварство .

  64. 64 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 524 Неутрално

    А иначе от една развалина на култов ресторант на хълма, новите Патриции на града, момчетата не от Мадисън авеню, а на Пещерска гроздова, решили да си построят частен клуб, зле прикрит като нещо обществено, хубаво и полезно. Хората в града, по-скоро истинските пловдивчани кореняци, побеснели. Въпреки изключително професионалната ПР-Кампания на Пещерска гроздова, нещо което Пещаците много добре умеят, и опитите да изкарат будните граждани ЛУМПЕНИ, скандалът се разсмърдял здраво.

  65. 65 Профил на moro
    moro
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Най-после се написа това. Хората протестират от месеци. А компаниите от "голямото добрутро" като галаксито и пещерняците се стряскат най-вече когато ги изпишат по медиите.

  66. 66 Профил на ani4kabojkova
    ani4kabojkova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тъкмо си търся работа....обмислям да си основа клуб с природозащитници, явно е голям бизнес в момента. Предполагам, че няма да ми е трудно да си намеря и "спонсори", които да ми показват неправдите срещу които да протестирам...

  67. 67 Профил на ogo
    ogo
    Рейтинг: 464 Весело

    "Галакси пропърти груп", свързана с "Винпром Пещера

  68. 68 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 638 Неутрално
  69. 69 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ако някои е любопитен как изглежда професионална ПР-кампания, нека да погледне коментарите под тази статия:
    http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1939658

  70. 70 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#59] от "ariel28":

    На какво е символ Альоша ли?! Питай който поискаш пловдивчанин, ама най-вече питай младите хора, те ще ти обяснят много добре...

  71. 72 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Нали знаете, че Пещерска гроздова, Кинг и не знам си кой още са едни от най-големите рекламодатели? Кой да пише против тях?

  72. 73 Профил на ani4kabojkova
    ani4kabojkova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз тази статия я видях на много места, така че не е като да не се пише по темата.....само конспирации са ви в главите....нека се фокусираме върху по-реални неща....

  73. 74 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Весело

    До коментар [#60] от "borislav_l": Голям си познавач, пък даже "отдалече", бравос. Дано ти да не си "платен", защото плащащия си хвърля парите на вятъра

    Доброто е заразно
  74. 75 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "компанията "Галакси пропърти груп", свързана с "Винпром Пещера"
    ===========
    Може да им се вярва!
    "Винпром Пещера" е солидно предприятие със 100% доказано "чист" частен куфарен капитал!

    Апропо, веднъж се "оправях" след пещерска гроздова цяла седмица! Добре, че съм "пернишка печка" та прекарах и тоя кюмур!

  75. 76 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#7] от "ariel28":

    Глупака на хълма отдавна трябва да бъде махнат!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  76. 77 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Това мегачучело е възхвала на диващината.
    За сведение на неграмотника по-горе, паметниците на червената армия в Австрия и Германия са задължителното съветско условие за подписване на мирен договор.

  77. 78 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Някаква си топалова, припомнила, че един от седемте хълма бил унищожен заради строителството на МОЛ!?? Това тепе е УНИЩОЖЕНО ОТ КОМУНИСТИТЕ през 50те години на миналия век - за производство на павета, което е най-голямото престъпление извършвано в България някога! Защото е била затрита част от 6000 годишна, световно известна история! С какво друго е известна България от такъв исторически мащаб?

  78. 79 Профил на slovesen
    slovesen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Някаква група мними и платени природозащитници искат да се представят като будни граждани и едва ли не да се отъждествят с пловдивската общественост...Явно наистина и във времена на рецесия, "екоактивисткият бизнес" си е хубава и добре спонсорирана дейност.,макар и по неясни канали. Зарязвам пицарията на Златните и се присъединявам към вас, господа, още днес!

  79. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  80. 81 Профил на mainata
    mainata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "От мястото, по думите им, са изчистени т.нар. компрометирани скали, които с времето са изгубили плътността си и са станали опасни. Те отрекоха да изнасят материал от обекта."
    =============
    Айде бе? Денонощно дънехте здрав сиенит и извозвахте към площадката на цигараджиите ви на рогошко шосе. Планина направихте. Кметчето пък гламаво ви защитаваше, че не се къртело много, ама се създавало такова впечатление. Защото скалите били изключително ЗДРАВИ.

  81. 82 Профил на mainata
    mainata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#75] от "péro":

    [quote#75:"péro"]"компанията "Галакси пропърти груп", свързана с "Винпром Пещера"[/quote]
    И е в най-черната част на Черния списък на унищожителите на българската природа.

  82. 83 Профил на mainata
    mainata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#77] от "valbe":
    [quote#77:"valbe"]Това мегачучело е възхвала на диващината. [/quote]
    Не става въпрос за мегачучелото, а за унищожаване на защитена територия. И един от символите на един древен град. От парвенюта.

  83. 84 Профил на ani4kabojkova
    ani4kabojkova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да прави сте нека да се грижим за природата, ама всички "природозащитници" само протестират....иначе никога нямаше да се сетят да направят нещо за нея! За съжаление това е истината! Защо никой не подеме някаква инициатива за природата без да има повод....става ми смешно вече...както се казва от трън та на глог....

  84. 85 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#78] от "xefgo":

    Ммм не грешиш, не те знам дали си от Пловдив, но Марково тепе започва да се използва за добив на сиенит още от края на 19-ти век и до средата на 20-ти вече е изнесено за Германия под формата на павета...

  85. 86 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Точно -до Альоша да направят един паметник на защитника на Хизбулла -др.СерГей.Едно време др.Гоце ловеца от Сирищник беше защитник на Милошевич,сега пък нашта Станишка,дето си няма мишка, стана защитник на чалмите.

  86. 87 Профил на green
    green
    Рейтинг: 466 Весело

    РЕЗУЛТАТИ от проверката на КАБ – РК Пловдив

    По повод предизвикана реакция от страна на граждани, граждански организации и медии, относно предприетото строителство и изземване на големи количества скални маси на местото на бившия ресторант „Голям Бунарджик“, Съветът на Камарата на архитектите в България- Регионална колегия Пловдив, обръщайки се с писмо вх.№12 РЗК 1341/21.11.2012/ към главния архитект на Община Пловдив, предприе действия за преглеждане на строителните книжа на обекта, с цел установяване на евентуални отклонения от нормите при съгласуване и одобряване на проектната документация.

    За целта беше организирано посещение на група експерти- представители на КАБ РК Пловдив при главния архитект на Община Пловдив, където съгласно разпоредби на ЗУТ, строителните книжа се съхраняват безсрочно. Посещението се състоя в 2 дни - 04 и 06 декември 2012 г., при което се установи следното: Обектът ресторант „Голям Бунарджик“ се намира на източния скат на Хълма на освободителите /Бунарджика/ в Урегулиран поземлен имот I- Хълм на освободителите, кв.328 нов, по плана на II-IV градска част, Пловдив.

    Хълмът на освободителите е обявен за паметник на парковото и градинско изкуство през 1992 г., а през 1995 г., със заповед №РД- 466 на Министъра на околната среда и водите е обявен за природна забележителност. За тази територия освен общите правила и норми, посочени в Закона за устройство на територията, Закона за културното наследство и Закона за опазване на околната среда, държавата е наложила и строги специфични правила и норми и ограничения, с цел съхраняване на хълма като ценно парково и природно образование. Тези специални ограничителни норми са определени с ПЛАНА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРИРОДНИТЕ ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНОСТИ, одобрен със заповед № РД – 541 от 26.05.2004 г. на министъра на околната среда и водите.

    Двете основни нормативни изисквания, касаещи действията по сградата на ресторант „Голям Бунарджик” са:

    Допуска се възстановяване на стария ресторант, но само в рамките на съществуващия му обем.
    Категорично е забранено на територията на Хълма на освободителите /Бунарджика/ да се разрушават и изземват скални маси.

    Констатации от проверката:

    - Изпълнява се проект за обект: „Клуб Бунарджик“ в УПИ I- Хълм на освободителите, кв.328 нов, гр. Пловдив, одобрен на 27.09.2012г. и е издадено разрешение за строеж №406/28.09.2012г. от главния архитект на Община Пловдив.

    - Собственик на сградата е „Галакси пропърти груп“ ООД , гр. Пловдив с документ за собственост – НА №61, том V, рег.№ 9123, дело№861 от 2011г.

    - Проектант е Хеликс дизайн студио, гр. София

    - Надзорната фирма, изготвила доклада за съответствие на проекта с техническите правила и норми и други специфични изисквания е „Нимкот контрол“ ООД

    - Сравнявайки материалите от строителните книжа, а именно „Архитектурно, конструктивно и геодезично заснемане на ресторант „Бунарджика“ /на съществувалия обект/, изработено през 1995г. от инж. Михаил Христов и одобрения на 27.09.2012г. за това место технически инвестиционен проект за обект „Клуб Бунарджика“, както и актуалния документ за собственост е видно следното:

    1. Подземното ниво на сградата е било с площ 309,70кв.м и дълбочина под кота 0,00 - 1,90м. Сега е одобрен проект със значително по-голяма площ на подземното ниво- 589,02 кв.м и значително по-голямо вкопаване на дълбочина – 3,80м под кота 0,00. С това е увеличен значително подземният обем на сградата, което е довело и до изземване на големи количества скална маса- приблизително 2000 куб.м.

    Увеличаването на площта и обема и изземването на скални маси са нормативно недопустими, съгласно ЗООС и Плана за управление на природната забележителност „Хълм Бунарджик”

    2. Констатира се значително завишаване на обемите във височина:

    - Първият етаж е стигал до кота +3,77, а в проекта е одобрен с нова височина +4,33

    - Вторият етаж е стигал до кота +6,70, а в одобрения проект е завишен до кота +8,80

    Общото завишаване на обема на сградата във височина е приблизително 2,00м.

    Това е нормативно недопустимо, съгласно Плана за управление

    на природната забележителност „Хълм Бунарджик”

    3. Сградата е била с функция ресторант за обществено ползване, а според техническия проект и неговото съдържание е предвидено тя да се превърне в клуб /в случая частен/, каквото е и заглавието на проекта. Освен това в одобрената проектна документация е предвиден като подобект КПП /

  87. 88 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1702 Гневно

    Като причина за това те сочат силното политизиране на темата. "Категорично не желаем наш проект да участва в политически манипулации."??????
    Егати мутантите, според които СПАЗВАНЕТО НА ЗАКОНИТЕ било видите ли ПОЛИТИЗИРАНЕ????
    Лакоми и ненаситни, няма да мирясат докато всичко не "усвоят" и бИтонират!!!!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  88. 89 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Май бях прав, че зелените се опитват да постигнат пълна забрана на всяко строителство в държавата. Да им е честит още по-мизерстващия български народ, който ще изчезне напълно след 30 години и ще подари цялата природа на следващите народи, които ще доминират на тази територия да я стопанисват и да се грижат за нея както намерят за добре.

  89. 90 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 574 Неутрално


    До коментар [#85] от "alter_ego":

    Не греша! Познавам "бригадирите" от онова време. За жълти стотинки са го разбили и павирали Пловдив и околните пътища. Всички павета в този град са от Марково тепе.

  90. 91 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#65] от "moro":

    В началото протестиращите даже бяха привиквани в полицията да обясняват дали това било терористично-подривна активност, или било само протест.

  91. 92 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#89] от "Отнесен":

    Слабо, ефрейтор! Остави тия сложни теми, ами я кажи кога пак ще привиквате протестиращите в районното.

  92. 93 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#89] от "Отнесен":

    "Цялата природа" е именно онова, което протестиращите се опитват да спасят. Слава Богу, че най-после, след 20 и кусур години, започнаха да се появяват наченки на гражданска позиция, която, надявам се, след още 20-30 години може да вземе да се превърне в гражданско общество. Тогава евентуално може да успеем да накараме институциите да работят в полза на това общество (което сме всички ние), а не в полза на мутрите и мафията, както очевидно става в момента и за съжаление ще става още години наред. Но голямата новина е именно появата на тази наченка на опит гражданите да озаптят държавата и да я накарат да си изпълнява функциите - ето сега в действителност започва "Прехода".

  93. 94 Профил на moro
    moro
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#91] от "Знам и Мога":


    [quote#91:"Знам и Мога"]В началото протестиращите даже бяха привиквани в полицията да обясняват дали това било терористично-подривна активност, или било само протест. [/quote]

    Това вярно ли е???
    Доста стряскащо ми звучи. То си е половин крачка към полицейско малтретиране в полза на частни интереси.

  94. 95 Профил на Divaka
    Divaka
    Рейтинг: 283 Неутрално

    [quote#94:"moro"]Това вярно ли е??? [/quote]

    Вярно си е...за жалост

    一期一会
  95. 96 Профил на ani4kabojkova
    ani4kabojkova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вие си протестирайте, аз с удоволствие бих хапнала в този ресторант, ако го построят! Даже мисля, че ще е много подходящо за нова година сред природата на Пловдив! В крайна сметка аз предпочитам зеленина пред камънаци

  96. 97 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 915 Неутрално

    [quote#93:"gdobranov"]"Цялата природа" е именно онова, което протестиращите се опитват да спасят.[/quote]
    Така, така. Съвсем сигурно е, че с устойчиво икономическо влошаване ще постигнете тъкмо обратния резултат.


    [quote#93:"gdobranov"]гражданска позиция, която, надявам се, след още 20-30 години може да вземе да се превърне в гражданско общество.[/quote]
    След 20-30 години няма да има никакво общество, камо ли гражданско. Свиквайте. Незначителния брой деца, които се раждат сега тогава ще бъдат етническо малцинство и още по-малкия брой, които ще бъдат останали тук ще бъдат принудени с очите си да гледат как сегашните етнически малцинства (бъдещи етнически мнозинства) най-отговорно стопанисват красивата българска природа. Не разбирам защо се стремите към този сценарий.

  97. 98 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#96] от "ani4kabojkova":
    "Вие си протестирайте, аз с удоволствие бих хапнала в този ресторант, ако го построят!"
    ...
    И за да ни съобщиш това специално си направи акаунт днес?
    пп: Искаш ли да позная на кой номер на бул. "Дунав" работиш в Пловдив?

    Свобода за СЛАВЕНА!
  98. 99 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    [quote#5:"Федор Венедиктович Езерский"]А проекта е ужасен![/quote]
    Щом ти казваш, че проектът е ужасен, значи става дума за военния истукан, който червените защитатват като матросовци...
    Ако е така, то този истукан едва ли може да се определя като..."природна забележителност".
    Ако определят "Альоша" за разрушаване, аз лично ще отида да помагам за неговото разрушаване.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  99. 100 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Проектът на Пещера може и да е привидно законен, но е грозен и на практика е опит за приватизация на общинска земя, при това защитена. Няма нищо общо с духа на Големия Бунарджик, който може и да не беше върха на архитектурата, но си беше истинско място за забавление на пловдивчани. В тоя клуб, като го построят, кой мислите ще може да влиза?
    А за Марково тепе - то не е сринато сега заради мола. Разрушаването му започва още от 19 век. Но който се е опитал да се настани на негово място, добро не е видял. И този мол стои като паметник години наред и още ще стои.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK