Швейцарците от "Ринспийд" помечтаха за градския транспорт на бъдещето (видео)



Всяка година на автосалона в Женева швейцарската компания "Ринспийд" представя впечатляващ концептуален автомобил. Никой от моделите не влиза в производство, но показва докъде са стигнали новите технологии в индустрията и подсказва възможни решения.


Тази година "Ринспийд" показаха "майкроМАКС" (microMAX) - поглед към градския транспорт на бъдещето в един модерен град, превзет от технологии. Основната идея на швейцарците е, че той може да има и свой ВИП вариант, който обслужва една група хора - приятели, колеги или просто с общи интереси, склонни да си поделят разходите.


Те не се нуждаят от собствено превозно средство, а от споделен транспорт, който всеки ползва, когато има нужда. Флота от няколко микробуса циркулира от града, а на лаптопа или на телефона си всеки от клиентите може да научи кога и къде може да намери превоз, в който има свободна място.

Има и вариант през смартфона да се прави и поръчка на автомобила на принципа на такситата. Естествено, "майкроМАКС" се задвижва от електричество. Моторът с мощност 43 конски сили осигурява достигане на скорост от 90 км/ч и ускорение до 50 км/ч за 8 секунди.




С един заряд на батериите микробусът на бъдещето изминава до 100 километра, а на борда има таблети с достъп до интернет, удобни кресла за трима пасажери, достатъчно място за багаж, детска количка, дори велосипед. Не липсва и кафе машина.


С дължината си от 3.7 метра и широчина 1.81 м бусчето е в свои води в натоварения трафик. За да бъде "майкроМАКС" безопасен за пешеходците, той генерира звук, подобен на този на двигател с вътрешно горене, като тонът се променя според скоростта и натоварването на колата.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Много е яко това бусче,ама само 100 км за градски транспорт е малко.Иначе концепцията е супер!

    rock n' roll is king!
  2. 2 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Добро! И идеално за такси.

  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    извинете ме че ще разваля цъкането с език, но тези изпънати ръце на шофьора към волана не изглеждат никак "ергономично"

  4. 4 Профил на Mного нерви ве ...?
    Mного нерви ве ...?
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Да му бяха предали леко обтикаема форма, предното стъкло още по наклонено!

    Все едно дялано в гората с брадва!

    Всичкото чудо за три дни, както беше през 2008 година!!
  5. 5 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    То хубаво, ама само на кафенце ли ще се кара? Нещо барче - коняче, ромче, едно-друго...

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    Българският гений намира кусури на всички, вкл. на швейцарския (което може да се разглежда като конструктивна критика). Очакваме концептуален автобус на бъдещето и от родни инженери.

  7. 7 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 497 Неутрално

    не изглежда удобно дори за пътниците.. много странно.. да вземат да направят цял автобус, това за нищо не става.. ако ще се возят трима души и шофьор ..има си нормални леки коли за тази работа

  8. 8 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3037 Весело

    Бус, който събира 4 души, как да кажа - адски иновативно. Както и да е, никой няма толкова много приятели.

  9. 9 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#4] от "Puffleiter":

    Преди да даваш оценки научи правописа . Оптекаем а не оптикаем защото струята тече , не тиче. Ти да не си от Руси?

  10. 10 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#4] от "Puffleiter":

    Викаш, като твоя български.

  11. 11 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#9] от "naskom44":
    Уместна забележка за правописа, но крайно неуместна забележка за един от най-хубавите градове в България. Правописът и провоговорът в североизточната част на България са значително по-добри от тези в западната. Произношението е различно, но за това си има причини. Няма грешно произношение, има грешки в граматиката.
    Най-често срещаната в Западна България - "На кой?", вместо "На кого?"

  12. 12 Профил на coxo
    coxo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#9] от "naskom44":

    Всъщност е оБтекаем, коректоре

  13. 13 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 807 Неутрално

    добре е! В Рим от години има едни малки ИВЕКО-та, които доста добре слаломират в трафика и предполагам скоро ще им сложат по една батерия и боядисат в зелено

    http://www.flickr.com/photos/photooos/5905284881/

  14. 14 Профил на coxo
    coxo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Бъдещето за придвижване в града са велосипедите.

  15. 15 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#11] от "b_d_s":
    правилния коментар!

    До коментар [#9] от "naskom44":
    май ти е дошло много кафето тази сутрин щом почваш със злобни коментари...

    апропо в Софето според мен най-често срещаната грешка е непрознасянето на "я" млЕко, мЕсто, отивам да работЪ, искам да те помолЪ...

    така че толерантност му е майката!

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Не ми харесва малкия брой пътници. Но пък предполагам идеята е само база, и един такъв модел ако влезе в производство би бил доста модифициращ се. На мястото на кафето, и отзад в празното пространство има достатъчно място, ако бусчето стане са 6-7 човека ще е идеално за такси, за транспорт на хотели и всевъзможни други дейности.

    Привържениците на обтекаемоста да вземат да помислят малко преди писаниците....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на shang
    shang
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не искам да съм хейтър, но това не е градският транспорт на бъдещето... няма капацитета, нито ще е евтин и ефективен. Една маршрутка е 100х по-ефективна.
    Най-добрият транспорт за градове до 200 000 души засега е хибридни или на газ автобуси и микробуси, 200 000 до милион - трамваи и автобуси в обособени платна, над милион - метро с допълващи скоростни трамваи или монорейли в махалите.
    естествено трябва да се поощрява карането на колело и кар-шерингът.

  18. 18 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 857 Весело
  19. 19 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 497 Весело

    Почти като Икарусите дето бясно се движат по нашите улици - тука е "Българите все още имат кошмари на яве при возенето с Икарус или Чавдарче"

  20. 20 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 714 Весело

    Егати маршрутката!

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  21. 21 Профил на kapablanka
    kapablanka
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Горе-долу така изглеждат автобусите по линия 123.

  22. 22 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1812 Весело

    Хареса ми.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  23. 23 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1812 Любопитно

    До коментар [#21] от "kapablanka":

    По линия 123 не са ли малко по-модерни от тези?

    Предразсъдъците са за ограничените.
  24. 24 Профил на bobara58
    bobara58
    Рейтинг: 442 Неутрално

    доколкото разбирам при повикване тази количка би трябвало да доиде до адреса на автоматичен режим-тоест без шофиор-тогав би могло да му се зададе команда и да продължи по същия начин-защо клиента кара това нещо

    ess
  25. 25 Профил на bobara58
    bobara58
    Рейтинг: 442 Неутрално

    това значи че си задължен да имаш шофьорска книжка-противен случай марш на другия транспорт

    ess
  26. 26 Профил на Evelina Gavrilova
    Evelina Gavrilova
    Рейтинг: 8 Весело




    До коментар [#4] от "Puffleiter":

    Преди да даваш оценки научи правописа . Оптекаем а не оптикаем защото струята тече , не тиче. Ти да не си от Руси?
    ---------------------------------------------------------
    оПтекаем значи! сИрьозно))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK