Най-големият досега мол се включи в конкуренцията за парите на потребителите в София

Най-големият досега мол се включи в конкуренцията за парите на потребителите в София

© Надежда Чипева, Капитал



В условията на свито потребление и силна конкуренция в София отвори врати най-големият мол до момента в страната - Paradise center на бул. "Черни връх". Той е с разгъната застроена площ от 190 хил. кв. м, а само търговската част е разположена на 80 хил. кв. м. Инвестицията в него - 150 млн. евро, е на "Бул дом" (чрез дружеството "Булфелд"), зад който стоят руски капитали. На фона на огромната сграда инфраструктурата отвън не може да предложи свободно придвижване на много превозни средства. Търговският обект предлага 1900 места за паркиране на закрито и 450 навън.


Това е вторият мол, който се открива за последните пет месеца, след като през ноември отвори врати мол "България" в столичния квартал "Борово". Той обаче е с далеч по-скромна търговска площ от 33 хил. кв. м.
Вероятно през есента ще отвори врати и дълго отлагания мол в "Люлин" с проектна площ от 24 хил. кв. м. В допълнение през март 2014 г. ще отвори врати Sofia Ring Mall. Заедно с магазин ИКЕА, в близост до който се намира, молът ще бъде най-големият в страната с обща отдаваема площ 100 хил. кв. м.

Най-големият досега мол се включи в конкуренцията за парите на потребителите в София

© Paradise center


Освен големината на търговските площи най-новият търговски център в столицата се отличава от конкурентите си с по-богатия избор от развлечения и възможности за спорт, сред които басейн с олимпийски размери, стена за катерене, скуош зали, зона за спа и релакс, спининг и йога и др.  Те се очаква да приемат клиенти в скоро време.


В Paradise center има около 250 магазина с различна площ като на най-много квадратни метри се разпростират "Карфур" - 8200 кв. м, "Cinema city" - 4 200 кв. м, върху които са разположени 14 кинозали, "Технополис" - 3200 кв. м, магазините на компанията Inditex (собственик на Zara) - 7500 кв. м.




По данни на Марин Караколев, консултант по отдаването на площи във "Фортън интернешънъл", 82% на сто от търговските площи вече са договорени с наематели. Сред тях са още полският гигант LPP, Reserved с нов формат, както и първи за България самостоятелен магазин Mohito. Kenvelo, New Yorker, H & M Hennes & Mauritz, L. C. Waikiki, Deichmann, Sephora, DM, GAP, Andrew’s Fashion, Desizo Monni, Imaginarium. Водещата верига от Великобритания Marks & Spencer ще отвори своя първи за Балканите магазин с нов стил - Concept 11. Новости в киното са залите за 4 D и 5 D.


В деня на отварянето около 60 на сто от търговските обекти приемат посетители, като междувременно трескаво кипи довършителна работа. В края на май пък предстои втори етап от откриването на обекта - тогава ще отворят врати увеселителните части, които ще бъдат на открито - на покривната тераса. Освен това някои от модните брандове искали да съобразят отварянето на обектите си с представянето на нови колекции, което са предвидили като срокове за цяла Европа и затова не приемат все още клиенти, като на обектите си са поставили съответните дати.


Автори на проекта идейния проект на мола е английското архитектурно бюро RTKL. Неговият представител Пиърс Мохан обясни, че тъй като търговският обект е в полите на планината, са се постарали да "вкарат" природата вътре в магазина - с абстрактни идеи за пейзажи, градини и тераси както и с много използване на вода - под формата на гейзер, фонтан, водна стена.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK