
© Красимир Юскеселиев
Ремонтът по ул. "Цар Иван Асен II"
Погледнете едни хубави снимки на стара София и вижте какъв красив и романтичен град е бил", разказва Невена Цанева, по образование магистър фармацевт. Тя определя като пълно безумство случващото се на столичната улица "цар Иван Асен II" - решението на Столична община да махне паветата от улицата и на тяхно място да положи асфалт.
В наше време всичко се прави с комерсиална цела, смята Цанева. Гласът й е съпроводен от бръмченето на машини, товарещи и извозващи изкопен материал.
Булдозери, камиони, бопкати... Машините са тук заради решението на общината, което е заложено в тазгодишната строителна програма, но породило яростното неодобрение на живеещите в района на улицата. В момента по протежението на ул."Цар Иван Асен II" се подменят канализационните и водопроводнните тръби, като тази част от проекта се финансира от "Софийска вода". По въпроса с асфалта от Столична община коментират, че според проекта скоростните платна трябва да бъдат асфалтирани, а отсечките за паркиране - да бъдат постлани с павета.
Реакцията
Твърдо решени да запазят сегашния облик на квартала си, хората сформираха група във фейсбук и започнаха да събират подписи. Проведоха и среща със зам.-кмета на София по транспорта Любомир Христов, а кмета на столицата Йорданка Фандъкова каза, че проектът ще бъде съобразен с исканията на недоволните.
С асфалт кварталът няма да стане по-красив, категорична е Невена Цанева. "Хората реагират изключително навременно", обяснява Пейо Колев, който поддържа сайта "Изгубената България." Според него общината е трябвало да се допита до живеещите в района. От момента на махането на паветата гражданите са реагирали за 48 часа. Колев е застанал до тетрадката, в която се събират подписи за запазването на облика на улицата. В района са разположени няколко рункта за събиране на подписи, а в тетрадката до Пейо Колев вече има над 640 подписа. В групата във фейсбук "Да спасим нашата улица Цар Иван Асен II" пък вече членуват над 4600 души. Хора от квартала се опасяват, че улицата ще стане дублираща на "Цариграско шосе", а асфалтовата настилка ще позволява на колите да се движат с по-висока скорост.
В едно от споделените в групата мнения жител на квартала е изчислил, че броят на паветата по улицата е 530 хиляди. "Ако средно едно паве е 1,5 евро, печалбата от прибраните павета е около 795 000 евро. Да върнат парите в ПАВЕТА!", коментира участникът в групата.
"А защо не достигнем до крайната цел и не направим улицата такава, каквато трябва да бъде - пешеходна!? Кварталът ще се освежи, бизнесът ще се раздвижи, а нашите гости няма да пристигат в тенекиени опаковки на колела", гласи друго мнение от групата.
Камен Йорданов е възмутен от ремонт на тротоарите, който общината е направила преди три години. "Никой не оказва никакъв контрол", казва той. Гражданинът е категоричен, че водопроводът трябва да бъде сменен. "Софийска вода" е длъжна по концесия да го направи, каментира той. "Няма абсолютно никакъв смисъл да се махнат паветата и да се сложи асфалт", казва той. Според него това е най-добрият вид настилка.
© Красимир Юскеселиев Ремонтът по ул. "Цар Иван Асен II"
Къде са обаче паветата, които са махнати преди разкопаването на улицата? Това е първият въпрос, който си задава случайният минувач... Този въпрос си задават и жители на квартала, както и участници в групата във фейсбук. Според някои от мненията паветата напускат пределите на страната. Всъщност те се съхраняват в складове, коментираха от столичната община.
Гражданите обясняват, че павета са били вадени и от ул. "Николай Ракитин" до бул."Михайил Еминеску". Машините били изтеглени след сигналите на хората от квартала. Според жители в този район Столичната община иска да бъде направена "синя зона".
Срещата с общинските власти
В четвъртък се е състояла среща между заместник-кмета по транспорта Любомир Христов и недоволни граждани от района на ул."Цар Иван Асен II". След като столичният кмет Йорданка Фандъкова разбрала за недоволството на столичани, обяснила, че проектът се прави за хората и ще бъде съгласуван с тях. Решението за начина, по който ще бъде финализиран проектът, ще стане ясен до дни.
По повод срещата с Любомир Христов във фейсбук-групата "Да спасим нашата улица "Цар Иван Асен II" участници заявяват, че "няма шанс да отстъпят паветата". Действията на общинарите те определят като добронамерени, но не одобряват идеята по улицата да бъде излят асфалт. В събота недоволните ще се съберат пред централата на "Райфайзенбанк", която се намира на "Цар Иван Асен II", с идеята да съберат колкото се може повече подписи в подкрепа на каузата си и да ги изпращат на общинарите, за да запазят улицата си в сегашния й вид. " До дни експертите по транспортна инфраструктура ще направят отново изчисления и ще се вземе решение по проекта", гласи становище на общината.
Едно от обясненията, които присъствалите са получили, е, че няма достатъчно майстори за пренаререждането на паветата. По този повод в групата дори е публикуван материал за машини, които автоматично редят павета.
Недоволните столичани са изпратили писмо до Йорданка Фандъкова, омбудсмана Константин Пенчев, председателя на Столичния общински съвет Елен Герджиков, кмета на район Средец Вергиния Стоянова и главния архитект на София - Петър Диков. "Улицата носи духа на стара София с нейните интелектуални и културни ориентири, а паважната настилка допринася за автентичния вид на квартала. Знаем, че сме длъжни да запазим този дух", пише в писмото. Според столичаните едно асфалтово покритие няма да издържи на подземните води, които излизат на повърхността, създавайки проблеми от години .
"Разбрахме също, че за разкопаването на улицата и за подмяната на настилката няма одобрен инвестиционен проект и издадено разрешение за строеж. Нито разрешение за строеж по чл. 72, ал. 1 от ЗУТ, нито акт по чл. 148, ал. 1 от ЗУТ", пише в писмото. Освен това добри наредените павета не образували дупки и неслучайно централните улици на големи европейски столици като Париж, Виена и Прага са все още с такава настилка. Гранитният паваж не се износва и е практически вечен, смятат защитниците на "Цар Иван Асен II".
© Красимир Юскеселиев Ремонтът по ул. "Цар Иван Асен II"
grayeagle
Рейтинг: 726 НеутралноЗа Вас добре, ама тия които имат прозорци и изглед към улицата с паветата слушат денонощно.....песента на колелата........... А и нас с колите- не ми се мисли. Като мина през Руски паметник колата плаче под мен.
blaf
Рейтинг: 581 НеутралноСофиянци? Само една жена и още някаква малка група хора доколкото се разбира от статията.
Трябва и плочките по пешеходните зони да ги заменят масово с асфалт (или с някви супер качествени плочки), за да не се къртят и да няма изненади като стъпваш по тях през дъждовни дни. А пътищата да ги направят от бетон.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4645 Неутралноасфалтът е канцерогенен и не трябва да се влага в жилищни зони с висока плътност на застрояването !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За да останат ХОРА в България.
Рейтинг: 714 НеутралноПаветата са хубаво нещо.. но отживяло - трудно за подръжка, щумно, да не говорим, че кой вече произвежда павета?
ПАВЛА
Рейтинг: 1366 НеутралноИзцяло съм за запазването на паветата. Дори и само от съображение за сигурност за живущите... Ако улицата се превърне в скоростна притурка към Цариградско, просто не ми се мисли...
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.Храбър
Рейтинг: 3353 Неутрално"Погледнете едни хубави снимки на стара София и вижте какъв красив и романтичен град е бил"
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Преди 1944-та София е била като Виена на Балканите. С малко повече наблюдателност, зад порутените и изкъртени фасади на старите сгради все още може да се открие красотата и достолепността на града, който все още носи името на мъдростта.
За съжаление управниците на този толкова хубав някога град са подхождали по-скоро политически, от колкото с чувство за отговорност и обич към града.
С разрушаването на едновремешният царски дворец (за да могат комунистите да си отворят място, където да маршируват и да си демонстрират безбожните хоругви и фалшиви пророци) в центъра на града веднага след 9 Септември 1944-та, е поставено началото на обезличаването му.
mitiozo
Рейтинг: 714 НеутралноПаветата се карат в склад на Софинвест
онлайн копане на биткойни http://goo.gl/8bOHdNBiGman1
Рейтинг: 2206 ВеселоГлезотии...утре ще кажат, че и Жоро Павето си искат...
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2625 Весело"какъв красив и романтичен град е бил" - ооо, я глезотии! Само в БГ си пазим СТАРИТЕ, ТРАДИЦИОННИ, ИЗПИТАНИ дадености. Защо не гледаме ЦИлиВИЛИЗАЦИОННИТЕ страни, в които на никой не му хрумва да НЕ асфалтира, асфалтира... А някъде и с битум, албански... Красив, с такава романтика на дупки от всякакъв род...
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.джендър NATO generals
Рейтинг: 993 НеутралноАсфалт може да се положи И ВЪРХУ паветата! И така става много по-здрава настилка!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токpaolo51
Рейтинг: 497 НеутралноПо цяла Европа има китни градчета които са с павета и са прекрасни. При добра основа тази настилка е вечна. Гранита е един от най здравите строителни материали, който на всичкото отгоре много друдно се обработва и е скъпо занимание. Не случайно затова се е използувал много лагерен труд от "враговете на народа". Преди повече от 30-40 години японците искаха да ни правят магистрали срещу намаляване на цената и вземането на паветата. Глупаци нали? Калкулираната цена от 1,5 евро на паве изобщо не може да я варна.
Каишков - Либерален мислител
Рейтинг: 768 Неутрално[quote#6:"Храбър"]Преди 1944-та София е била като Виена на Балканите.[/quote]
Искаш да кажеш бившето село, дето е имало павета само в центъра е приличало на една от най - бляскавите и отдавнашни имперски столици? И аз съм софиянец, ама чак толкова.
http://www.lostbulgaria.com/?p=5094
Танас
Рейтинг: 1366 Весело[quote#7:"mitiozo"]Паветата се карат в склад на Софинвест[/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)[quote#6:"Храбър"]Преди 1944-та София е била като Виена на Балканите.[/quote]
Преди години ги караха до Асфалтова база Враждебна и там ги къпеха а после в камиона и към Гърция и Австрия.
Дано да се преборят и се запази паважа може да му викам калдъръм но то е на майтап това е най - добрата настилка за града и Кмета дето обикаля София само на сянка е прав, че е канцерогенен питал съм хора работещи в асфалтова база и му викам защо не си сложи за колата асфалт а реди камъни а той ми надума, че " такова нема си турим у дома ако че свинкя у джамия да влезе нищо, че го произвеждам и може да ми е без пари ".
Clint_Eastwood
Рейтинг: 833 НеутралноСтрахотна романтика - да си трошиш колата и обувките в павета.
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/Rage Against
Рейтинг: 1040 Неутралновсичките павета, трамваи и трамвайни линии трябва да бъдат разкарани от София.
РЕФОРМИ !ако общината водеше, или поне публикуваше данни от аналичното си счетоводство сами щяхте да видите, че разходите свързани с поддръжката на паважа и трамваите са безобразно високи. и ненужни.
nisssmo_1
Рейтинг: 442 РазстроеноПодкрепям инициативата на хората с две ръце и два крака!
Често съм минавал с кола по въпросната улица и паветата ни най-малко не ме притесняват. Още повече допринасят за приятно усещане при разходка по Иван Асен.
В града останаха много малко улици, които още носят духа на старата столица - тази, която общината, мутрите, "архитектите" а и самите ние с бездействието си затриваме. И ще стават все по-малко, защото масово красиви стари къщи, пълни с история, са оставени да се рушат. Някои дори насилствено, за да се пръкне поредната грозотия и някой селяндур да напълни джобовете. В никоя друга европейска столица старите къщи - паметници на културата, не се събарят, за да изникнат на тяхно място грозни недоразумения, които изобщо не се вписват в обстановката (справка ъгъла на Раковска и Рачо Димчев, стъкленото л*но, на чието място имаше красива сграда от началото на миналия век). Погледнете и сградите на някогашния хотел България, срещу двореца - надграждат ги по най-селския начин, дори в момента, докато коментираме. Не знам кой уважаващ себе си архитект би си сложил името под подобно нещо. Знам, обаче, кой главен "архитект" си е сложил подписа, Диков се казва, ама не е Сашо.
Стара София бавно си отива и с тези темпове до няколко години ще я гледаме само на снимки. Докато ни управляват мутри и кухи лейки и затриват произволно историята и духа на един иначе (някога) прекрасен град.
В този ред на мисли, всеки истински софиянец би трябвало да застане зад инициативата на хората, които си искат паветата. Изчезне ли и този последен остатък от някакво гражданско общество в страната, можем направо да я закриваме.
Γαλλα
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноНаи-добре да се положи макадам повсеместно...и всички се пуснем в ралито...
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Хриси
Рейтинг: 2195 ВеселоДо коментар [#15] от "Rage Against":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Т'ва на вас, селяните, паветата и трамваите са ви все трън в г*за. Все не можете да забравите унижението като се прескачали релсите да не ви удари ток.
Валери Миланов
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#12] от "Каишков":http://www.lostbulgaria .com/pic3/5594.jpg
Хич не е зле
simpler
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#19] от "valer40":
Да, същинска Виена ...
http://www.lostbulgaria.com/?p=5554
drakar65
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#13:"Танас"]Преди години ги караха до Асфалтова база Враждебна и там ги къпеха а после в камиона и към Гърция и Австрия.[/quote]
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!Аха...Същата история се случи и с паветата на някои от улиците и в моя град.
Махнаха ги, закараха ги на "отговорно съхранение" а в един момент се оказаха на пристанището и отпътуваха с шлепове към горното течение на Дунав....
Ясно вие за какво става въпрос...
Margarita Voiska
Рейтинг: 442 НеутралноМоже би за улици от типа на " цар Иван Асен 2" паветата да са добро решение, но иначе ги смятам за неподходящи, най-вече заради страхотния шум, който създават! Живея близо до бул. "Цар Борис 3" и мога да ви кажа, че там е някакъв ад-вървейки по пешеходната алея покрай въпросния булевард не можеш да си чуеш не само гласа, ами и мислите! Категорично съм "ЗА" асфалтирането на такива натоварени булеварди!
“Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, Евангелие на завистта. Негова присъща добродетел е равно поделяне на мизерията.” Уинстън ЧърчилНощен злодей
Рейтинг: 388 НеутралноДа им се сложи калдъръм от рехаво наредени речни камъни... Мрън-мрън...
znayko84
Рейтинг: 559 ЛюбопитноЕдно паве от големите струва едно евро. И се търсят. Щото май не се произвеждат вече. А иначе за малките вътрешноквартални улици са перфектни. Не позволяват високи скорости, колите се чуват от далеч, а ако са правилно наредени няма дупки, локви и т.н. Лошото е, че вече няма майстори за това.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2275 НеутралноПаветата развалят далаверата , един циганин специалист който ги реди взима 25лв надница и може да нареди 5-10 квадрата за един ден .
Libertarianism is just anarchy for rich peopleА поправянето на една дупка асфалт излиза между 200 и 1000лв и гарантирано от герб на всеки 1-2 години трябва да се поправя отново.
Соколов
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#2] от "blaf":
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Хората на запад бетонират тротоарите от време оно. Ама ние тука плочки, мочки, шарения, кал...
Schliwobeatz
Рейтинг: 442 НеутралноКАААКВООО?!?! Тия искат да махат паветата?!?!?! Това е пълно безумие и неразбиране на нашите традиции!!
Торбеш
Рейтинг: 1285 НеутралноИзцяло подкрепям паветата на София!
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Това е превъзходен материал, красив, естествен, вечен.
Това е изискано, елегантно изпълнение, което вдига класата на улицата. Паветата освен това са от различни кариери, с различни цветове на камъка.
Абе - измежду хубавото най-хубавото!
Не е вярно, че се поставят трудно.
Трябва да имат добре валирана и достатъчно дебела основа от трошен чакъл, с наклони към водоприемниците. Всички тези процеси са механизирани и с достатъчна производителност. Геотекстил, пясък, вода, пак пясък - това са добре известни неща на специалистите. Реденето на паветата се прави изключително лесно с шаблон (какъвто в България не съм виждал) - не е нужно да си "майстор" - просто ги слагаш да допират до шаблона (шперплатов или пластмасов).
Иска се придържане към качествени стандарти, лесни за постигане - нищо невиждано и сложно.
Асфалтобетонът е подходящ по-скоро за улици с натоварено автомобилно движение. За тротоари и пешеходни улици стои безлично, някак мръсно изглежда, за красиво да не говорим.
Бетоновата боза (бетонни плочи в химически цветове) по "Витошка" нали всички виждате, че е грозна, стои евтино и слава Богу, е нетрайна.
И последно - паветата са оръжието на гражданите срещу самозабравилите се властници!
Софиянец, архитект
Rage Against
Рейтинг: 1040 ВеселоДо коментар [#18] от "Хриси":
РЕФОРМИ !Хриси, не знам в кой град си отраснала, но ако трябва да бъдем честни София е една от най-грозните столици в Европа. понеже не съм видял по-грозна столица (може би Тирана или Кишинев?!?), съм склонен да мисля, че София все пак е най-грозната столица.
дори центъра на Букурещ е много по-красив от София.
и повярвай ми, паважите от гранит и венецианските канали, които се пълнят с вода около 40-50% от трамвайните линии са свръх некачествено изпълнение и са много скъпи за поддръжка. не виждам нищо романтично в павираните улици в София, които не могат да изкарат равни дори една зима, нито съвеЦките трамваи.
а колко съм селянин, аз си знам...
ДИАНА
Рейтинг: 442 НеутралноНедоволни винаги ще има.
Диана РусиноваRage Against
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#25] от "comandante":
РЕФОРМИ !това, което казваш са пълни глупости. паважът е много по-скъп от алтернативата. ако беше толкова евтин, сега армия от мангали щеше да прави евтини улици в германските градове...
Phik
Рейтинг: 225 НеутралноСамо дето се прави и конкурентна подписка ЗА асфалтирането на улицата. Паветата са отживелица
Чардо
Рейтинг: 1366 НеутралноС асфалт кварталът няма да стане по-красив,
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24=============================
Добре !
Съгласен съм !
Но да попитам :
ИМА ЛИ МАЙСТОРИ ПАВЬОРИ ?
Паваж е хубава работа и красива гледка ,
но ако е нареден от МАЙСТОРИ !
В Австрия на една магистрала и то в планински участък ,
е запазен един участък от няколко километра паваж .
И на табелата си пише че този паваж е нареден (по памет) през 1848 година по времето на еди кой си император Франц Йосиф . . . .
Ама асфалт -=- та дрънка !
Geoimg
Рейтинг: 732 НеутралноВечна настилка, единствен проблем е шума, но за вътрешноквартални улички е чудесна, лятото подържа хлад!?
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Хриси
Рейтинг: 2195 НеутралноДо коментар [#29] от "Rage Against":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Отраснала съм в София. Бабите и дядовците ми - също. Достатъчно съм възрастна да си спомням, че София изобщо не беше грозен град. Да сега е оср*н, но това е родният ми град и аз въпреки всичко го обичам и ми е твърде гадно, че се полагат неимоверни усилия осир*нето да продължи. Асфалтирането на една от най-хубавите стари улици - "Иван Асен II" e още една стъпка в тази посока, за съжаление.
Но пък ми прави впечатление, че тези, на които най-много не им харесва градът и им пречат трамваите и паветата и плюят най-усилено, са се домъкнали от някъде си и в голямата си част се държат като твърде невъзпитани гости. Така че, ако на теб София не ти харесва, имаш точно два варианта: обратно по родните места, или Летище София.
Qassem Suleimani
Рейтинг: 605 НеутралноСпоред някои хора в ЕС, паветата трябвало да останат във всички страни, където е стъпвал римски крак /от времето на Римската Империя/, за да ни напомня за това владичество /Римската Империя/ като обединителен фактор за Европа!!!!!!
"Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"Ако това е вярно, значи някои хора сериозно се изживяват за съвременни императори! Да припомням ли за римския договор като основа за обединена Европа?
Иначе съм 100% съгласна с:
[quote#29:"Rage Against"]София е една от най-грозните столици в Европа[/quote]
[quote#15:"Rage Against"]всичките павета, трамваи и трамвайни линии трябва да бъдат разкарани от София.[/quote]
Няма по-мръсна и по-безнадежно грозна столица от София!
Qassem Suleimani
Рейтинг: 605 Неутрално[quote#35:"Хриси"]София изобщо не беше грозен град.[/quote]
Няма шахти, няма дупки, всичко е асфалтирано и блести от чистота! Всички зелени площи са оградени с метални оградки и техните цигани още не са ги откраднали.
"Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"Я иди се поразходи в Букурещ профилактично
taralezko
Рейтинг: 225 НеутралноАко живеехте на Цар Иван Асен II, вероятно нямаше да мислите така. Живея там от 15 години. Проблема е че няма кой да нареди паважа така, както трябва. Просто няма павьори. От 1996 г. улицата е ремонтирана два пъти. Знаете ли как се пренареждат паветата? Ето така: изравнява се основата набързо с пръст, чакъл и валяк, но остава на вълни; после се разстила пясък, после се редят павета; обикновенно от цигани, като един реди, а другите около него пият бира; след това хвърлят пясък за да запълнят фугите; този пясък после не се събира, а колите го разнасят във въздуха с години. А след следващата зима улицата е отново разбита. Така че всякакви сравнения с Виена и Париж са неуместни. Просто тук няма добри майстори. Пренареждането на паважа не може да устой дори и година. Дори локалното на Цар Освободител между Орлов мост и университета за което Фандъкова толкова се стара, вече е разкривено. А от тогава мина само една година. Ако искат гражданите ул. Цар Иван Асен II да има облик, по-добре да поискат да се ограничи движението по нея. Сега заради Полиграфическия комбинат и кножната борса там минават камиони, микробуси. Нека да остане паважа, но да ограничат движението, това е проблема. Не е нужно през този квартал да минават толкова коли след като от едната страна е Цариградско шосе, от другата бул. Ситняково а от третата е Евлоги Георгиев. Така че по-добре е допитването да е за това, а не за настилката.
Направете си един експеримент: измийте си колата и я паркирайте на Цар Иван Асен II, срещу бившата класическа гимназия да кажем; вижте след колко време ще е покрита с прах; направете същото и паркирайте на ул. Оборище да кажем, където трафика е същия, големината на улицата е същата, почиства се по същия начин но е асфалтирана. Това се получава защото паважа, нареден от български павьори задържа страшно много боклук и пясък и кал. И когато лятото стане горещо, този прахоляк се разнася по улицата и всички го дишаме без да усещаме.
Нека да остане паважа, но да ограничат движението, това е проблема. Не е нужно през този квартал да минават толкова коли след като от едната страна е Цариградско шосе, от другата бул. Ситняково а от третата е Евлоги Георгиев. Така че по-добре е допитването да е за това, а не за настилката. Просто тук нищо не се прави както трябва.
За това се опасявам, че след ремонта, ако се пренаредят отново паветата, ситуацията ще бъде отново същата. А облика на квартала отдавна е загубен, като се започне от строителството, неефективното саниране, некачествените ремонти, преместваемите съоръжения и се стигне до агитката на ЦСКА, която се събира на Цар Иван Асен преди всеки мач и оставят след себе си купища боклуци.
В момента по Иван Асен не може да се ходи, особено в частта около Мизия и Тертер, за тротоарите да не говорим. Аз също бих се радвал да има паваж, но да е добре направен. Но, бъдете сигурни че това няма да стане. Така че след двата несполучливи опита за пренареждане на паважа, на които станах свидетел от 1996 г. насам, съм склонен да заменя сантименталните си чувства с нещо малко по-практично.
salvador
Рейтинг: 714 ВеселоКакто с казва: "С вашите камъни/павета/, по вашата глава!"
Комунистите са опасни за нашето здраве!!!Нефертити
Рейтинг: 1569 НеутралноПаветата са една добра настилка.
Предразсъдъците са за ограничените.salvador
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#29] от "Rage Against":
Комунистите са опасни за нашето здраве!!!Трябва да се разходиш спокойно из София и най-важното - позитивно настроен, за да видиш, че София хич не е грозна даже, а е доста красива.Смятам да пусна една галерия със снимки от София и тогава най-добре ще видиш, че е така.И стига с това прехласване по чужди градове - за да бъде градът чист и спретнат, зависи от всички нас - нека да се стараем повече.
Kaspar
Рейтинг: 729 НеутралноДо коментар [#37] от "Qassem Suleimani":
"I put a dollar in a change machine - nothing changed." George CarlinАстана също е доста чист и спретнат град, с широки асфалтирани улици, градинки като по конец, няма клошари и бедняци, но на мен лично повече ми допадна Рим, макар да има мръсотия по улиците, доста от сградите в центъра да са олющени, да не говорим, че е пълно с павирани улици. Въпрос на естетически възглед
Rage Against
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#35] от "Хриси":
РЕФОРМИ !изобщо не ми дреме къде си отраснала, дали бабите и дядовците ти са граовски селтаци, или шопски селяндури, или тракийски тъпанари, или добруджански гейтаци.
има елементарни правила за градоустройство, които в днешна София не просто не се спазват, ами се погазват най-вече от най-богатите софиянци. не пропускам и провинциалните парвенюта, разбира се.
и трамваите в София не са красиви. и никога не са били красиви през последните 30-на години. колкото и да се опитваш да ме обиждаш на провинциализъм
а паважите в София са криви, грозни, пълни с трева, и много лошо поддържани.
аз също си обичам София, но съм реалист. София е грозен град. аз искам да живея тук и се опитвам да го пазя чист и си плащам данъците съвестно и редовно. но градът ни е грозен, сив и мръсен.
Rage Against
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#42] от "Kaspar":
РЕФОРМИ !повечето градове в Западна Европа, които имат паваж по главни пътни артерии, са си построили паважа върху няколко слоя камъни, чакъл и настилка, която оттича водата. в София паветата са насипани върху 2 сантиметра пясък, който лежи върху утъпкана кал. затова и по-суровите зими тук много лесно деформират павираните улици.
колкото до трамваите, то техните трасета първо заемат прекалено голяма част от трафика, който не е утилизиран от автомобилен трафик, второ улиците на много места са със сериозно повредена настилка, заради некачествено изградени трамвайни линии.
Rage Against
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#41] от "salvador":
РЕФОРМИ !както вече отбелязах, аз си харесвам София. и не искам да живея на друго място. но София има няколко красиви места в центъра и това е то. редовно се разхождам в центъра и малките му улички са надраскани с грозни графити, сградите са в отчайващо състояние, градинките са кални, а малките зелени площи около кооперациите в центъра са пълни с кал от паркирани автомобили.
Captain Shakespeare
Рейтинг: 561 ВеселоВсичко е Мара втасала и до паветата опряла!!
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!Kaspar
Рейтинг: 729 НеутралноТрамваите са най-чистият масов транспорт и е пълна тъпотия някой да ми обяснява, че трамвая пречел на автомобилния трафик. Ами нали идеята е тъкмо в това, автомобилният трафик в централната градска част да намалява, за сметка на алтернативи.
"I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlincomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2275 Неутрално[quote#31:"Rage Against"]паважът е много по-скъп от алтернативата.[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleГлупости!
България е страна която има неограничено количество гранитни скали.
Паветата са правени от затворници абсолютно безплатно.
Няма да е лошо герберите които не искат да ги обиждат циганите в затвора да се пишат доброволци за каменоломните и пак ще имаме евтини павета.
Защото всичко ми се повдига като гледам герберо-турските мафиотски консорциуми какви суми са усвоили за ремонти на градинки и площади в различни градове с някакви ментета които се ронят като захар веднага след полагането им !
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноНяма как да се очаква от една селска учителка да знае кое е ценно за града ни и да се опитва да пази духа на София. Иван Асен не е транспортен коридор, а улица в една от централните към днешно време части на града.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИдеите за махане на паветата, или още по-безумните - за асфалтиране на тротоарите дори не си заслужават коментара. Колите са на първо място в селото. В града на първо място е гражданинът.
Qassem Suleimani
Рейтинг: 605 НеутралноФакт е, че точно паветата задържат мръсотията и прахоляка, които се разнасят от автомобилите! Друга причина за прахоляка са олющените фасади, които се ронят. И накрая, ако улиците и тротоарите не са асфалтирани или не са изградени от плочки без фуги помежду им, изобщо не може да се мисли за миене и поддържане! В Турция зсе утрепах да снимам палета с наредени нови павета, като излети по калъп, засичаха се до милиметър! Шахтите са абсолютно еднакви навсякъде и с обозначение на производител и района, който отговаря за опазването им. За един ден бяха наредили цяла улица като по конец. Но при нас дълбоко се е просмукал циганският манталитет - защо да е красиво и чисто, като може да бъде грозно и мръсно! Вижте тротоара по ул. Солунска, от пл. Славейков, до Витошка!
"Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"Realistka
Рейтинг: 1366 НеутралноУтре в 11:30 отивам в градинката пред Райфайзен, за да дам своя подпис и да спася нашата улица!
The best way out is always through Robert Frostjohnniewalker
Рейтинг: 507 НеутралноНе виждам защо да не се съобразят с желанието на живущите наоколо. Напълно съм сигурен, че в София има хиляди, които се моля всяка пролет да асфалтират улиците край тях. Включително и аз.
anihilator_jack
Рейтинг: 589 НеутралноДо коментар [#38] от "taralezko":
Veritas odium parit obsequim amicosЕдинственото смислено мнение под тази статия. Поздравления!
Qassem Suleimani
Рейтинг: 605 Неутрално[quote#47:"Kaspar"]Трамваите са най-чистият масов транспорт[/quote]
"Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"Да си чувал за шумово замърсяване? Това всъщност е един от най-големите проблеми на съвременните градове и паветата значително допринасят за това, както някой по-горе беше писал за "Цар Борис 3".
Всъщност хората са изнервени от шума от ремонтите, защото София от 70 г. не е виждала такива мащабни ремонти. Аз лично вдигнах кръвно, защото от 01.12.2012 къртят Витошка непрестанно. Но ще претърпим. Приветствам обновлението на София!
СДС
Рейтинг: 1366 Неутрално"Погледнете едни хубави снимки на стара София и вижте какъв красив и романтичен град е бил"
nemo malus felix, minime corruptor...........
Да погледнем
и да се запитаме, къде са са тети хубави и романтични хора изградили града, в кой свинарник са ги закопали шумкарите, същите дето се правят на строители.
Хората правят държавата, след като са генно-модифицирани не може да се очкава друго освен хибрифи и мутанти като краен продукт. Проблемите оттам идват, хомо социалистикус се оказа пълен кьорфишек.
japanese
Рейтинг: 8 Неутрално...MNogo e zjalko kogato chetesh komentarite i vigdash che vsashnost ogromnata masa ot chitateli ( iavno ) na Dnevnik ...uspokoiavam se che sa takiva koito dori moje bi ne chetat statiite do krai ...a i da gi chetat ne pokazvat ni nai-malko jelanie da se zamisliat za problemite na sagrajdanite si ...Pichove sas stegnatite avtomobili i razdrankanite glavi, imate shans ako se napanete poveche da razberete zasto triabva nai-malkoto da aplodirate deistviata na vsichki jivusti na Ivan Asen za tova che uspiaha tolkova barzo i istinski da pokajat kak triabva da funkcionirate vsichki vie za da sashtestvuva normalnata darjava koiato iskate..
Imate shansa no nai veroiatno niamate vazmojnostta da razberete i nai veroiatno niama da razberete zastoto niamate kulturata i cennosti(te) za da razberete .....jitelite v kvartala obache imat i ne e sluchaino ( ima si obektivi prichini za tova... .). Te imat i avtomobili, kato vas no razlikata e che po temata za pavetata pri vas ima samo edna kartinka koiato iznikva v glavata vi \"kolata koiato plache pod men" ili pak moje bi " miris na svej asfalt".A i moje bi cennostite vi sa destruktivni i troshat vsichko pod tiah ?..Taka che pichove prodaite si kolite kupete si ribki i se grijete za tiah ili pravete kakvo iskate ..no molia vi ne prechete s komentarite si na edinstvenite normalni hora iavno ostanali v tazi darjava..!
Amico
Рейтинг: 611 НеутралноКолко сантименти по тия павета. Софииските павета не са като западните. Нашите са по-едри и ръбати. За малки улички стават. С кола по павета е некомфортно, но с колело е ужасно. Имаш чувството че ще ти изпаднат зъбите, а стомахът...По паветата е много вероятно човек да се спъне и да си забие главата в някое ръбато паве. Особено опасно е за пенсионерите и децата. Много шум се създава при движение върху паветата. Времето им е било в началото на XX век, но за ХХI са отживелица. Гледам практично на нещата. Ако има запазени стари квартали не трябва да се пипа. Но на Иван Асен единственото старо нещо са паветата.
Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугълbta
Рейтинг: 1366 НеутралноОткачена работа аз пък си искам коларския път.
vilian
Рейтинг: 408 НеутралноПремахването на паветата и поставянето на асфалт в градовете,стана класическа далавера на гърба на плащащите данъци.След асфалта следват дупки,след това пълнене на дупки,пак дупки,пак пълнене и т.н.Айде стига с тези селски тарикатлъци!
zaza
Рейтинг: 580 НеутралноРазхождал съм се по Цар Асен и е много приятна уличка. Не е натоварена и ще е много хубаво да си остане в същия вид с паветата. Няма голямо движение, скоростта е ниска и районът е подходящ.
Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!Живях малко на бул. Гоце Делчев между бул България и бул. Цар Борис ІІІ Добре, че спя дълбоко... Вечер трафикът намаляваше към 10 часа, и почваше отново шумно към 6 сутринта... Нищо, че беше на десетия етаж този шум е ужасен. Колите се движат с висока скорост и ... Не мога да си представя как живеят хората там на този шум дори и на затворен прозорец с хубава дограма... На такива натоварени места според мен трябва да се махнат паветата...
izabell
Рейтинг: 1331 НеутралноОткога викам, Фандъчка маха вечното слага временното
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 788 Неутрално[quote#34:"Geoimg"]Вечна настилка, единствен проблем е шума, но за вътрешноквартални улички е чудесна, лятото подържа хлад!? [/quote]
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/И не смъди на битум. Според мен паважът е най екологичната настилка.
Мастър Йода
Рейтинг: 1149 НеутралноНосталгията е мило чувство, но паважът е решение за отминало време с нисък трафик, спокойно общество и хора с много свободно време. И аз милея за оная София, която познавам от 70-те и 80-ти години, но, уви, днес сме 2013. С тая улица и аз съм свързан емоционално. Каква шкембеджийница имаше навремето там... какви приятели... Но днес... Асфалт, асфалт!
Аз не остря моливи, аз руша империи!Tademan
Рейтинг: 801 РазстроеноПаветата са най дълготрайната и евтина настилка, тук няма майстори които да ги редят и подложката е некачествена, защото тогава най-тежките камиони са били по 15 тона, а сега един пълен бетоновоз е 40т. Като мине 5 пъти по асфалт или павета, пътя става за ремонт, ама нали данъкоплатците го плащат, а далаверата си е за "предприемачите". В София са останали 5-6 улички, които знам, на които няма строежи или трафик от тежки ПС и паветата са красиви и равни така както са наредени преди 50 и повече години !!! Жълтите павета на паркинга на бившия партиен дом са равни и подредени "по конец" преди 100г., а защо платихме милиони за преподреждането (некадърно) на останалата част от булеварда е една малко известна история с ненаказан концесионер, отговарящ за чистотата на столицата и прикрили го длъжностни лица (умишлено или от незнание) !!!
fpyyh
Рейтинг: 1774 Неутралнохубаво нещо са паветата, но има ли някой, който знае как се слагат? за да са "вечни" не стига просто да ги разхвърляш в малко пясък, а си трябва майсторлък, който според мен вече е загубен. затова след всеки ремонт и пренареждане, паветата стават във все по-лошо състояние, появяват се дупки неравности. а романтичната София от началото на 20ти век - ами разкарайте половината жители, разрушете всяка сталинистка сграда от центъра, засадете дървета по всички улици и ограничете влизането на автомобили. много бих искал да го видя, но не мисля, че е възможно
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеvenci4
Рейтинг: 1036 НеутралноСофия би била по- красива без оная кочина срещу Халите (ще я бутаме скоро време, мда.. много скоро)
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgtaralezko
Рейтинг: 225 НеутралноТази улица няма късмет. Колкото пъти решат да я ремонтират, винаги се намират съвестни граждани със сантиментални чувства. И за това в момента е в такова състовние. ОК, павета, но поне като се подписвате, настоявайте да контролирате и поставянето им. Защото българският стройтел е голяма работа. Само гледа как да спести и открадне и за това направените от него неша издържат само до прерязването на лентата. (За справка, погледнете Ларгото) Настоявайте и да се ограничи движението в долната част на Иван Асен. За да може всички ние да се радваме после на това, кето искаме да се получи. И едно предложение: нека поне да асфалтират горната част, от Ракитин до Ситняково. Там движението е голямо, с павета няма да стане, повярвайте.
dedo pepo
Рейтинг: 1250 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "Γαλλα":
Наи-добре да се положи макадам повсеместно...и всички се пуснем в ралито..."
-А с паветата-по кратуните...
невеж
Рейтинг: 470 Неутралнопаветата са си супер настилка, но нашите са кофти изработени и ги пренареждат некадърно. на борис всяка година пренареждат дясната част на платната. резултатът е, че пренаредените павета друсат повече от тези, които не са ги пипали, защото на старите с времето ръбовете са им се изгладили, а тези, които са пренаредени са обърнати безразборно и ръбатите им страни излизат нагоре. иват асен си плаче за ремонт на паважа, ама да го ремонтират, а не да го сменят с асфалт, а и да оправят онея осрани асфалтови спящи полицаи, дето ся шльопнати като тафтаци върху пътя. същото е положението и с искър, а за кръговото на руски паментник не ми се говори... това е истината - в българия всичко се претупва и се гледа да се направи по най-лесния начин и с най-малко усилие
Чардо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#38] от "taralezko":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Ако обичаш прочети # 33
Чардо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#38] от "taralezko":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Между другото , когато пишеш че няма павьори ,
пред очите ми беше когато в началото на 50 години , извадиха ЕДРИТЕ , ГОЛЕМИТЕ павета от пл.Македония до Александровия мост , малко преди Черния кос и наредиха сегашните павета от витошки сиенит от кариерата над Владая .
Всичко на ръка и павьорите на колене , като на работните им панталони отпред бяха зашити парчета от вътр.гума , за да не се късат на коленете !
Владимир Йосифов
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДраги другари и другарки, 2013-та година е !
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиАко искате кенефи на двора и калдаръм,
моля вЕ, ВРЪнете се на село ...
Израснал съм на Авицена и се радвам, че Промяната дойде и на ул. Иван Асен ІІ .
Опозицията е хубаво нещо, но когато не е разрушителна .
Другари и другарки, Уважаеми селлянЕ
/ както са викали глашатаите на мегдана /,
Опозицията е длъжна да показва кривици на управниците,
А НЕ ДА САБОТИРА ВСЯКО ДОБРО ДЕЛО !
Моля, разберете, в Европа сме вече и е 21 век ...
Боже, какви селяндури дойдоха в махалата ...
/ Още ли слагате окачени тавани ?
щото са ви високи одаите - 3.20 метра ??? /