След натиск от гражданите паважът на улица "Цар Иван Асен II" остава

Живущите на улица "цар Иван Асен II" - се събраха  срещу решението на Столична община да махне паветата от улицата и на тяхно място да положи асфалт.

© Юлия Лазарова, Девник

Живущите на улица "цар Иван Асен II" - се събраха срещу решението на Столична община да махне паветата от улицата и на тяхно място да положи асфалт.



Паветата по улица "Цар Иван Асен II" ще останат и няма да бъдат сменени с асфалтова настилка. Това е съобщил заместник-кметът на София по транспорта Любомир Христов днес. Думите му бяха предадени за "Дневник" от Евгений Михайлов, част от инициативния комитет, който се обяви срещу плановете на общината. Христов е присъствал на среща на живеещи в квартала, което е имало за цел "изразяване на позиция" и събиране на колкото се може повече подписи


Срещу плановете на Столична община в интернет се обявиха над 3500 души. Освен това са събрани подписи от още 1500 души.


В момента "Софийска вода" подменя водопроводната мрежа на "Иван Асен II", като по план след ремонта трябваше да започне и подмяна на настилката. Проекта предвиждаше паветата да останат само в зоната за паркиране на улицата, а платното за движение да бъде асфалтирано.




Ремонтът включва подмяна на уличното осветление и изцяло нови тротоари. Проектът е на стойност 1 млн. лв. Днес Христов е обявил, че тази част от проекта ще бъде изпълнена.


Фотогалерия: разкопаната улица "Цар Иван Асен II" (12 април) >


Мотивът за асфалтирането на общината беше, че така ще се повиши комфортът на пътуване и движение по улицата. Ще се намали в пъти нивото на шум. "Нямаме майсторски капацитет за пренареждане на паветата така, както са се правели преди 50-60 г.", обясни преди няколко дни Христов.


Днес живущите в квартала са поискали паважната настилка в София да бъде обявена за част от културния пейзаж на София.


След натиск от гражданите паважът на улица "Цар Иван Асен II" остава

© Юлия Лазарова


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 921 Любопитно

    Гледай какви хора!
    Защо разваляте далаверките, и се лишавате от некачествени настилки с годност 10-15 месеца??
    Не мога да ви разбера.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  2. 2 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Весело

    Поне част от София ще си остане красива и автентична.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    ПАВЛА, изключително красиво е да гледаш разбит паваж или да караш кола. Ако това е красота, съгласен съм.

  4. 4 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Паважът се нуждае само от добро измиване,а като се асфалтира почват дупки,кръпки,отврат.За какво ги използват паветата,сигурно ги носят по вилите в Бояна

  5. 5 Профил на Phik
    Phik
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Тези са луди, мечтая си да асфалтират уличките в кв. Лагера. Но нали не сме в центъра, никой не се интересува от нас...

  6. 6 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Браво,трябва общината да се съобразява с това , което искат
    тези, които й плащат...

  7. 7 Профил на drakar65
    drakar65
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Това е гражданско общество!
    Точно, конкретно и ясно за даден проблем!
    Щом гражданите го искат, държавата, общината, трябва да се съобрази! Управляващите са "слуги" на народа, нали?

    Vox populi vox Dei...

    “Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
  8. 8 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Поставих подписа си за спасяването на паветата! Това е една чудесна пътна настилка, ако е направена качествено. А за да се случи това, мургавите братовчеди преди да ги наемат на работа, трябва да им проведат един курс (1-2-дневен), за да ги обучат, и да им се постави сериозен контрольор на всеки 10 души изпълнители.

    The best way out is always through Robert Frost
  9. 9 Профил на Phik
    Phik
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Само, че кои са гражданите? Направено ли е общоквартално допитване (или дори за целия град - тъй като улиците не са на този квартал или онзи, а се ползват от всички). Просто някакви активни хора, които са против махането на паважа оставиха впечатлението, че всички са Против.

  10. 10 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":

    С едно изречение изрази цялостното отношение на "новите столичани" към София - не е важно да е хубава, важното е на нас да ни е удобно, като си караме колите (към мола). После се сърдите, че не ви приемаме с ентусиазъм.

    https://goo.gl/8NG90J
  11. 11 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#9] от "philipk":

    Граждани са активните хора.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  12. 12 Профил на Phik
    Phik
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#11] от "haralampi":

    Граждани са всички хора с избирателни права. Никой, който се е прибрал примерно уморен от работа и не е имал време да гледа новините (ако изобщо това е отразено в големите медии) не е длъжен сам да се сети, че 1) улицата му ще бъде асфалтирана и 2) някои хора са против това. Тези работи трябва да се решават или от експертите, които разбират повече от обикновения човек, или ако ще се решават от всички да се използва някакъв вид местен референдум, който да има добра организация и да стане известен на всички.

  13. 13 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално


    Паважът е грозен и шумен, когато е направен нескопосано. В нормалните страни има технологии за бързо е евтино машинно полагане на качествени плочи и павета!

    http://twistedsifter.com/2012/07/tiger-stone-brick-laying-machine-prints-roads/

  14. 14 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#8] от "Realistka":

    Хубавото е, че дори и да не е поставена добре настилката, винаги
    може да се поправи грешката, и паветата да се пренаредят отново
    без да се купуват нови...

  15. 15 Профил на rali1977
    rali1977
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Само да отбележа, че има паваж и паваж - на тази снимка се вижда паважното покритие на площад "Конкорд" в Париж - между паветата няма пръст и пясък както е тук /въпросната соф.улица, което води до прах и мръсотия/, а .... асфалт!

    http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Place-de-la-concorde.jpg&imgrefurl=http://it.wikipedia.org/wiki/File:Place-de-la-concorde.jpg&h=2336&w=3504&sz=2752&tbnid=rsl_MMSQzzjbUM:&tbnh=90&tbnw=135&zoom=1&usg=__rC4FLuuEQXQCp9OATGTWyLv9wRk=&docid=86g2gg_2TlKFjM&sa=X&ei=hi5pUYv1N4ntswax34HoAw&ved=0CEkQ9QEwAg&dur=423

  16. 16 Профил на Ивайло Кръстев
    Ивайло Кръстев
    Рейтинг: 225 Весело

    По голяма тъпотия от това няма.Наел съм магазин на улицата и праха е невъобразим от тези павета.Най големият майтап,че дават съвет за улицата хора, на които, фасадите на кооперациите са като на гето...И не им пука за праха...

    Не всичко с две бузи е лице.
  17. 17 Профил на Сава Мутафов
    Сава Мутафов
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#4] от "xalikarans":
    Знам със сигурност, че преди много години ги изнасяха за Европа на безценица. Няма да съм изненадан, ако и сега е така.

  18. 18 Профил на DonAngel
    DonAngel
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Това НЕ Е гражданско общество. Гражданското общество щеше да отрази малоумната идея на 3500 да се запази паважа, като щеше да събере 13500 подписа все пак улицата да се ремонтира и асфалтира.

    Както и протестите на 10 хиляди не са общонационални.

    -- Дончо https://doncho.net
  19. 19 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#18:"DonAngel"]Както и протестите на 10 хиляди не са общонационални.[/quote]
    Страхотна логика! Значи ако по-малко от половината население + 1 човек протестират ПРОТИВ, значи всъщност населението като цяло е ЗА?!

  20. 20 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#16:"Ивайло Кръстев"]Най големият майтап,че дават съвет за улицата хора, на които, фасадите на кооперациите са като на гето...[/quote]
    Това не е мутренски квартал, а един от най-хубавите, запазили истинския облик на София. Предполагам, че на кореняците софиянци не им се ще улицата да заприлича на магистрала или пък на пазар.

  21. 21 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Като кореняк пловдивчанин смело мога да кажа, че тази улица е едно от най-аристократичните бижута на София!

  22. 22 Профил на matanza
    matanza
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ивайло Кръстев":

    Не, че ви се меся...В нашия прекрасен и чист град Варна няма павета, имаме си други неща...
    Но ако си мислиш, че като сложат асфалт, ще е по-малко прашно...във вашия прекрасен и чист град София...

  23. 23 Профил на s1lv3r
    s1lv3r
    Рейтинг: 544 Неутрално

    И това доживях да видя... Вярно, асфалтът е некачествен в България, но какъв шум и прах се вдигат от тези павета...да не говорим за ефекта върху автомобилите, все пак това е пътна артерия... Но народа има право да избира как да изглежда улицата му още 30 години, защото след тоя ремонт друг скоро няма да има...

  24. 24 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Мисля си, като чета статията и коментарите, че най-ефективният начин да се ограничи скоростта в София е, вместо камери и лежащи полицаи да поставят красиви настилки с естествена неравна текстура (като едрите стари павета).
    По старите европейски градове има даже калдъръм.

  25. 25 Профил на Руританец
    Руританец
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Паважът си има предимства: по-стилен, по-траен, не е необходимо да се кърпи всяка година, ерго, не изхранва крадци.

    Има и ясни недостатъци: шум, колите се тресат. А с колело е изобщо невъзможно да се придвижваш по едрите павета, каквито са по Иван-Асен и някои от околните улички.

  26. 26 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Паважа по Иван Аден е отвратителен - с огромни фуги, разместен, хлътнал и изобщо отврат. Като си го искат, поне да бяха настояли да го пренаредят по-качествено. Изобщо населението по тая улица е много особено. Преди години поискаха да им махнат/вместо да обезшумят/ трамвая, за да не им пречи на следобедния сън. Сега драпат пеша по 1 км.

  27. 27 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#3:"stedim"]изключително красиво е да гледаш разбит паваж или да караш кола.[/quote]
    Това че няма да слагат асфалт, не значи че не трябва да поправят и изравнят паважа!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  28. 28 Профил на Дѣдо Ваньо
    Дѣдо Ваньо
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Една хубава улица остана в София и нея щяха да опропастят! За жалост нито Шишман, нито някоя от другите култове е останала с павета. По цял свят хората го запазват и възстановяват ние наопаки.

    А от тези пишман Софиянци (да отбележа, че и аз не съм) дето искат да си карат колите до МОЛ-а им предлагам да си се прибират в гетото в Люлин и по родните им места около Враца (или там откъдето са). Когато не може да оцените какво богатство е тази улица няма какво да коментирате. Само човек, който не е ходил неделя на разходка по улицата и не е отсядал да пие боза в "Пчела" може да изрече такава глупост!

    Само силни хора познават любовта, само любовта се докосва до красотата, само красотата създава изкуство.
  29. 29 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Всичко хубаво, ама нека да е с мярка. Да не стане скоро искането "Иван Асен 2" да е пешеходна. После изобщо да се забранят колите в квартала...щото било автентично

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  30. 30 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#26:"aleko"]Изобщо населението по тая улица е много особено[/quote]

    Тихо, че веднага ще бъдеш обвинен в селячество и неразбиране на загадъчната централнософийска душа.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  31. 31 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#28:"Дѣдо Ваньо"]А от тези пишман Софиянци
    ...
    Когато не може да оцените какво богатство е тази улица няма какво да коментирате. [/quote]
    Познавам такива сноби. Отраснали в къща, което смятат за черно клеймо в биографията си. Затова стремящи се да ходят навсякъде с кола, да живеят на всяка цена в апартамент, да пазаруват в мол, и да ядат в заведение от верига.
    Пази боже сляпо да прогледа!

  32. 32 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#30:"Сашо"]Тихо, че веднага ще бъдеш обвинен в селячество и неразбиране на загадъчната централнософийска душа.[/quote]

    Лесно е да изкараш човек от село, трудно е да изкараш селото от човека.

  33. 33 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 442 Неутрално

    И кое и е хубавото на Иван Асен II с паветата? Че колата се тресе и скърца, изкъртените павета са на всеки метър, а дуктите са като кратери?
    И аз съм кореняк софиянец от квартала, но ми писна от "старата софийска аристокрация", дето си мисли, че е центърът на Вселената, по цял ден пие кафета и пафка, обикаля пеша из квартала и пет пари не дава хората, дето работят и живеят активно, как се оправят! Павета - ОК, няма проблем, но ако направят цялата улица пешеходна, от Орлов мост до Николай Ракитин! Така бива, да си разхождат "аристократите" кучетата и да си лафят из кафетата. Но да сложиш паваж на силно натоварена улица е пълна лудост.

    Never underestimate the predictability of stupidity
  34. 34 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 442 Неутрално

    По- добре да се махнат паветата по "Прага" и "Цар Борис 3"

    До коментар [#33] от "Crux":

    Кой те кара насила да караш кола?! Имаш метро на 6 метра от вас.

  35. 35 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1320 Весело

    Живея на Иван Асен и БЛАГОДАРЯ най-искрено на съседите си!
    Колкото и да чупи предници, паважът има безброй предимства, заради които да остане.
    А и нашите павета са от големите и хубави.
    Дано не ги подменят или да ги гепи някой алчен общинар!
    Браво, съседи!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  36. 36 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#33] от "Crux":

    ДГД братле

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  37. 37 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    ... Между другото, Иван Асен е вероятно най-яката улица в цяла София!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  38. 38 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Лек удар по асфалтовата мафия...

  39. 39 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Дали бих могъл да помоля г-жа Фандъкова да насочи самосвалите с асфалт към кварталните улици в Люлин, Младост, Надежда, Драгалевци, Симеоново, Обеля, Бенковски, Левски, Сухата Река и т.н.? Сигурен съм, че тези самосвали ще бъдат посрещнати с хляб и сол от благодарното население. Да оставим хората от Цар Иван Асен спокойно да си пият бозата в "Пчела" докато дишат на воля автентичен софийски орлов-мостки въздух.

  40. 40 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#7] от "drakar65":

    Не. Не е това гражданското общество. Щом ще се допитваш до граждани следва да питаш всички, а не само тия 30 души. Всички, които живеят по протежението на тая улица, защото на тия от вътрешните улици им е тихо, но гледащите към улицата падат от леглата от шума и вибрациите. Това е победа на по- шумното и бързо организирано малцинство. Единствено ако питаш всички заинтересувани имаш верен резултат. Защо не им върнат и трамвая да им трещи постоянно. Нали с трамвая е автентично.

  41. 41 Профил на roooster
    roooster
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Някой умник ги излъгал, че така ще намалят трафика? Ми що не се борят да върнат трамваите и да стане автентично като преди 50 години. Или да махнат паветата и да стане като преди 100 години. По голяма автентичност - здраве му кажи! Минаваме на волски каруци.

  42. 42 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 771 Неутрално

    До коментар [#37] от "Dr. G.":

    след Шишман

  43. 43 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#40] от "grayeagle":

    Точно това казвам и аз. Събрали се 40 пенсионера от квартала, ревнали "Искаме си паважа!" и общината кляка. А за какво им е тоя паваж, да ги питаш? "Ми щото е хубаво и щото така сме си свикнали!" При комунизма още беше, като спряха трамвая по Иван Асен II и имаше нечовешки рев, даже до "Всяка неделя" бяха стигнали да оплакват безценния си трамвай.
    Решението за мен е едно - цялата улица пешеходна, равна, без бордюри. Тогава наистина би било прекрасно.

    Never underestimate the predictability of stupidity
  44. 44 Профил на brancusi
    brancusi
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Толкова глупости на едно място рядко се срещат:
    1. Иван Асен е тясна улица, двупосочна и се паркира от двете страни - зелена зона. Всъщност има едно платно за движение на коли и те се изчакват , за да се разминат. Как точно ще стане намерението "Проекта предвиждаше паветата да останат само в зоната за паркиране на улицата, а платното за движение да бъде асфалтирано."

    2. Паважът не е равен и когато го кърпят слагат само пясък, което налага кърпенето да се прави често или дупките си ги има..
    3. Ако погледнете целия изглед улицата ще видите много сгради в окаяано състояние отвън, представям си какви са отвътре, което не прави собствениците и живеещите там някакви специални хора. Претенциите не са основание за култура и изтънченост.
    4.Редно улицата да стане еднопосочна, да се освободят тротоарите от многобройните кръчми. Дали е паваж и историческа стойност или обикновен асфалт не е толкова важн0...

  45. 45 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    "Нямаме майсторски капацитет за пренареждане на паветата така, както са се правели преди 50-60 г."
    ===========
    А ония по подножието на Витоша как имат "майсторски капацитет" да си правят подходи за джиповете към гаражите на замъците си?!
    Това си е било чиста далаверка, щото павето върви като топъл хляб.

  46. 46 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#21] от "DoPe":

    Хохо! Тази част от София, която е на юг от "канала" е населена сравнително от скоро , само четири поколения "софианци" . От отсрещната страна (към Центъра) са с едно - едно и половина поколение по-отдавна в Софето.

    По случайност (приятелски семейства на родителите ми + мои детски приятели от ученически лагери) върлувах доста из тези квартали още от 10-годишна възраст. Дори по мое време тази разлика между "старата аристокрация" (на запад от Канала) и "новопришълците" на изток от Канала беше част от хлапашките заяждания. Имах приятели и от двете страни, пък и моя милост живее в Младост - ептен пролетарски район , та ми бяха много смешни... Отскачах до там с моето снобско Бианчи .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  47. 47 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#44:"brancusi"]Ако погледнете целия изглед улицата ще видите много сгради в окаяано състояние отвън, представям си какви са отвътре, което не прави собствениците и живеещите там някакви специални хора. Претенциите не са основание за култура и изтънченост.
    4.Редно улицата да стане еднопосочна, да се освободят тротоарите от многобройните кръчми. Дали е паваж и историческа стойност или обикновен асфалт не е толкова важн0...
    [/quote]
    Хайде, оставете живеещите там да решават дали да правят впечатление или да не правят. Нека улицата си остане двупосочна и без паркинги, а който бърза или няма къде да паркира, да се насочи на друго място!

  48. 48 Профил на Ивайло Кръстев
    Ивайло Кръстев
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#20] от "varog":

    Да,не е мутренски квартал.Но защо никой желае да си оправи фасадата...Щото им харесва да живеят в бордеи.Срамота е такива хубави сгради да не се подържат.Но каквито са хората, такива са и сградите...

    Не всичко с две бузи е лице.
  49. 49 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#46:"Музар"]Тази част от София, която е на юг от "канала" [/quote]

    Имам предвид, че Цариградско шосе води към Южна България. Иначе посоките в поста ми са само ориентировъчни , т.е. Стара планина е Север, Витоша е Юг.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  50. 50 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ивайло Кръстев":

    Сградите са строени някъде началото на миналия век от предприемчиви българи, дошли по различен повод в Столицата и успели да се замогнат.

    Много от техните собствени сгради дълго време бяха "собственост" на общината и тя ги даваше на "заслужили" дейци на комунизма и социализма (каквото и да значи това). На тези хора имотите са национализирани, за много от тях образованието е било забранено след 1944. Дори тези, които успяха да си върнат имотите след 1990, не всички имат финансовата възможност да поддържат фасадите. Все още в кооперациите живеят (имаха някаква възможност да си "купят" общинските жилища) хора, дето и да имат пари, не ги дават за общите (на кооперацията като сграда) нужди. Проблемът е в омешването между истинските и първоначални собственици и всевъзможни пришълци. Както и не особено справедливата реституция.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  51. 51 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#48:"Ивайло Кръстев"]Да,не е мутренски квартал.Но защо никой желае да си оправи фасадата...Щото им харесва да живеят в бордеи.Срамота е такива хубави сгради да не се подържат.Но каквито са хората, такива са и сградите...[/quote]
    Ремонтите са скъпи, затова. Аз не живея там, но и при нас събирането на пари за общи ремонти е проблем. Когато на някой му прокапе от покрива, другите казват - не е при нас, оправяй си го. Какво остава за декоративни разходи, че на някой му била не харесвала фасадата?

  52. 52 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#46] от "Музар":

    Вярно, вярно! И до днес е така! Северният бряг на канала, където се разполага супер-мега-хипер аристократичният квартал "Докторски паметник" е много по-елитен от южния бряг, където са жалките плебеи от "Яворов"! Никое уважаващо себе си парвеню не би си помислило да погледне отвъд реката, камо ли да съжителства с хора, които са "само" четвърто поколение софиянци!!!
    Шегата настрана, една позната от провинцията си купи апартамент в квартала, на "Оборище" и "Асен Златаров", като я питах защо и не е ли твърде скъпо (100 000 Евро за 70 кв. двустаен апартамент, за тотален ремонт, на 1-и етаж в сграда от 30-те години), тя ми отговори само едно: "Е, Докторски паметник, знаеш как е"...

    Never underestimate the predictability of stupidity
  53. 53 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#52:"Crux"]супер-мега-хпер аристократичният квартал "Докторски паметник" е много по-елитен от южния бряг, където са жалките плебеи от "Яворов"![/quote]
    В интерес на истината, аристократичността на този квартал се гради върху заслугите на мускетарите, т.е. партизаните (или АБПФК, който знае), които са далеч по-големи пейзани от тези 4-то поколение южняци. Но в наши дни това са дребни неща. Златка от Сусурлево иска да фърчи по Йоан-Асен II с Q7 без да повишава глас, като чурулика по телефона.
    А плебеите ДГД, както беше изтъкнато по-горе.

  54. 54 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Весело

    Браво спечелена е една от битките но войната с администрацията продължава.
    Спомням си когато трябваше да подменят водопровода по ул Страхил войвода мисля, че беше и тогава пак се прави подписка която съм носил лично в Столична Община в деловодството/ шефа ми спусна тази задача не живея там но офиса ни беше там някъде. /
    Помня как един гражданин ни нахока за дето сложихме паднал знак но пръстта не изхвърлихме
    Пазят си хората квартала и цялата инфраструктура и това си е похвално.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  55. 55 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Баси глопостите. Тъп народ.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  56. 56 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 714 Неутрално

    *глупостите

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  57. 57 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#40] от "grayeagle":

    Нещо си се обърал, брат ми.
    Нищо не ми пада а съм баш над паветата, Иван Асен петдесет-и-нещо.
    Екстра си е.
    Е, ако дограмата ти е от 32-ра година и не си си мръднал пръста по въпроса - може...
    Но не.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  58. 58 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    №10 vaieria "С едно изречение изрази цялостното отношение на "новите столичани" към София - не е важно да е хубава, важното е на нас да ни е удобно, като си караме колите (към мола). После се сърдите, че не ви приемаме с ентусиазъм."
    Госпожо, аз съм се родил и израснал в София и съм на години може би 2 пъти повече от Вашите. Много добре си спомням времето, когато работници редяха паветата по улиците. Както паважът, така и асфалта искат подръжка. Сега за паважа това е трудно. И не избивайте провинциалните си комплекси с приказките за "новите софиянци".

  59. 59 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#53:"varog"]В интерес на истината, аристократичността на този квартал се гради върху заслугите на мускетарите, т.е. партизаните (или АБПФК, който знае), които са далеч по-големи пейзани от тези 4-то поколение южняци. [/quote]

    И това е вярно. Както и заслугите на същите "мускетари" за смачкания вид на фасадите + останалото в коментара ти. (Демек - плащаш маса пари за квадратура, но не щеш да дадеш и процент за външен вид.) И това не е само в тази част на Софето същата работа е по Витошка и съседните улици.

    Същата работа е и във Варна, за мен най-красивият град в България. С много по-красиви и естетически квартали... Направо е удоволствие да се загубиш там (да забравиш къде си паркирал във времената без аларма) и да обикаляш за да си намериш колата , при това очите ти (ми) определено гледат нагоре, а не по улицата и колите . Приключение с удоволствие .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  60. 60 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#57] от "Dr. G.":
    Батка, една птичка пролет не прави.
    Масово сградите в квартала са под всякаква критика, фасадите са олющени, липсват цели парчета мазилка, дограмата не е сменяна от построяването на кооперацията преди войната, има огромно количество възрастни хора с ниски доходи, които наистина нямат пари за поддръжка, входовете са тъмни и мръсни, ВиК и елинсталациите са под вскаква критика.
    В кооперацията, където живеят родителите ми (и двамата са пенсионери), от 12 апартамента необитаеми са 3, а само техният е със сменена дограма и то защото двамата с брат ми платихме всичко. По фасадата още се виждат следите от шрапнелите от бомбардировките. Ма иначе - стара софийска аристокрация Роман мога да напиша за дивотиите в квартала

    Never underestimate the predictability of stupidity
  61. 61 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Върховен дебилизъм! Не минавам по Иван Асен именно заради паветата...какво е това удоволствие да си търбушите колите?

  62. 62 Профил на toshko1
    toshko1
    Рейтинг: 5 Гневно

    Статията отново доказва, че шопът си остава ШОП, дори да живее на шопската улица "Цар Иван Асен II". Общината се чудим как да я накараме да асфалтира цялостно една улица и точно когато е решила, простите шопи я спират. Че и подписка правят, защото това им помага да се чувствуват малко по-интелигентно, забравяйки, че в душата си си остават ШОПИ. Паветата им харесвали, уж защото по тях се карало бавно... Като че ли не може да се намали скоростта чрез легнали полицаи или видео камери. И не правят сметка, че шумът от шофиране по паветата е с около 317 % повече, отколкото по асфалта. Ама и улицата изглеждала "по-старинно", като е с павета... слушай тъпотии, моля ти се! Явно затова в квартала няма обновени фасади на сградите, за да им напомня всичко на "старинната" 1947 г., когато са строени... Честито, ШОПИ! Честито и на всички нас, заради тях!

  63. 63 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Хората си искат кочината. Павета, та павета! Да ги питаш кое им е по-хубавото. От Помпей та чак до Неапол почти целият път е постлан с едни огромни черни каменни плочи. Отвратителна работа. Можете да получите сътресение на мозъка. По тоя павиран път ми се развали часовникът. Ако щете вярвайте. Не се учудвайте, че италианците в Зона Наполи са ненормални. Навремето по баровете в Северна Италия са висели надписи: "За кучета и неаполитанци вход забранен!".

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  64. 64 Профил на taralezko
    taralezko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Е очертава се да си дишаме прахоляка още години наред и да подскачаме нощем, когато някой кретен пили гуми по паважа. Честито! Част от граджаните, които упражниха натиска нямат нищо общо с тази улица, приятели са на живущи там. Седяха вчера и онзи ден на бара на Лъчовците и събираха подписи. И ето ти "натиск на гражданите". За пореден път се прави нещо без да се мисли, под натиска на еуфорията на група ентусиасти. Един милион няма да стигнат за качествен ремонт по протежение на цялата улица. Ще се направи поредният кърпеж и след следващата зима ще се наслаждаваме на "културния пейзаж". Общината можеше да направи допитване към представители на етажните собствености и на фирмите и тогава да реши. За да има основание да си отстоява проекта. Сега много лесно се предаде.

    Дано съвестните граждани наблюдават и как ще се редят паветата и опражнят същия натиск ако нещо не е направено както трябва. И никой не се сети да постави въпроса за ограничаване на движението.

  65. 65 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#33:"Crux"] Но да сложиш паваж на силно натоварена улица е пълна лудост. [/quote]
    Целта е улицата да не е силно натоварена с трафик. Безспорно паважът по "Иван Асен" трябва да се пренареди - нещо, което не е правено десетилетия, откак махнаха трамвая. Ни и тогава не пренаредиха паветата изцяло. Отсечката между "Орлов Мост" и "Ракитин" е по-тясна, от двете страни с паркирали автомобили. С един хубав паваж тази улица ще запази традиционната си физиономия.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  66. 66 Профил на Нощен злодей
    Нощен злодей
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Напълно не разбирам еуфорията... ама глас народен...

  67. 67 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    До коментар [#2] от "ПАВЛА":


    До коментар [#3] от "stedim":

    Като стана на въпрос,паваж разбирам като този при Халите в Париж,например на улица "Леополд Белан". Малки мраморни късчета,подредени равно.

  68. 68 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Паважът е екологичен. И не смърди на битум! Това е добре за хората живеещи на тази улица.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  69. 69 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Нека оставим хората да определят в каква обстановка искат да живеят.
    А не това да решават АЛЧНИТЕ, КОРУМПИРАНИ И НЕКАДЪРНИ селяни, които "управляват" нещастната ни Столица в последно време.
    И които в момента наистина са разкопали абсолютно всичко възможно. Само и само да напълнят гушките на приятелчетата си и донякъде джобовете на стотици бачкатори, тъй като се задават избори.
    Без изобщо да ни питат искаме ли или не.

  70. 70 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1329 Весело

    До коментар [#26] от "aleko":
    Трамваят беше махнат още по бай Тошово време по незнайно какви причини. И нали не си мислите, че е защото гражданското комунистическо общество го е поискало.

  71. 71 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    [quote#45:"péro"]А ония по подножието на Витоша как имат "майсторски капацитет" да си правят подходи за джиповете към гаражите на замъците си?!
    Това си е било чиста далаверка, щото павето върви като топъл хляб. [/quote]

    Май сте прав, защото част от двора на една къща в Бояна видях, че е покрит с жълти павета, явно взети от центъра.

  72. 72 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#50] от "Музар":
    Абсолютно точно описание на положението. Така е и с красивите стари къщи по бул. Хр. Ботев и на други места. Бандитите след 9 септември взеха имототе на хората, после върнаха от немай къде някои имоти, но собствениците бяха или вече емигрирали, или съсипани материално и психически. От къде да вземат пари да реставрират и поддържат сградите, които бяха амортизирани до дупка и неподдържани по комунистическо.

  73. 73 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Нямаме майсторски капацитет за пренареждане на паветата така, както са се правели преди 50-60 г.", обясни преди няколко дни Христов.

    С други думи нямаме хора готови да работят такава непривлекателна работа. Но нали имаме толкова безработни и необразовани хора. Те стават за социални помощи а не могат да редят павета.
    Във всички подредени европейски държави има хора готови да нареждат павета а при нас няма. Нашите безработни са по-специални - аристократи.

    подпис
  74. 74 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#73] от "Иван К":

    Реденето на павета иска умения и опит, и то голям, виж как са "подредени" жълтите павета ....
    А такива работници вече няма .....
    А и "столичани" от Иван Асен 2 пак се проявяват глуповато..... рак ще имат разбрицана, мръсна и шумна улица, ама като им се харесва.... глупостта по хората ходи ни по гората....
    Преди 22 години така се запъваха и за трамвая..... не че нещо направиха, но линията стоя по Царя без нужда таман 20 години....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  75. 75 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#26] от "aleko":

    Трамваят го махнаха защото пречеше на движението по трасето паметнкика на Левски СДУ.....особено пред СДУ затова го и махнаха....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  76. 76 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Хм, някой скоро да е виждал как се реди паваж? След като "бригадата" си свърши работата остава половин камион павета. Като почнат да минават 5-тонните камиони (на Титан например) точно след 6 месеца паветата стават на вълни (а ако вали редовно - и по-бързо).

    Така че може и да е красиво, но не съм сигурен кое е по-добре - некачествен паваж или некачествен асфалт.....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  77. 77 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Този вой срещу асфлатирането прилича на протеста на индианците срещу железницата - основната цел на местните жители е не да се запазва някаква си там измислена автентичност, а именно автомобилният трафик да заобикаля тази част от града и да си минава по цариградско.
    Ако бяха напредничави вместо павета, жителите на Иван Асен (който и на мен ми е любим квартал, но не заради хлътналите им павета) щяха да поискат да се направят велоалеи. Те обаче живеят в 30-те години на миналия век и това въобще не им идва на пилешкия акъл..

  78. 78 Профил на vanillaeyes
    vanillaeyes
    Рейтинг: 483 Неутрално

    нейдж *77* ме е изпреварил. Това е толкова ретроградно - да бяха жълтите павета или нещо, което наистина е уникално за улицата и пр. - разбирам. Ама обикновени павета, които увеличават значително шума, зле са за преминаващите отгоре автомобили и изобщо - са настилка от една друга епоха.

    А Софийска община потрива ръцете, че ще спести едни милиончета, които после ще изтекат по някой друг съмнителен проект, така че - спи спокойно, гражданско общество.

  79. 79 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#74:"boby1945"]Преди 22 години така се запъваха и за трамвая..... не че нещо направиха, но линията стоя по Царя без нужда таман 20 години.... [/quote]

    Младежо, трамвая го спряха още 1981-1982 г. На негово място пуснаха автобус

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  80. 80 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":

    така или иначе колите въобще нямат място по Иван Асен - отдавна тази улица трябваше да е станала пешеходна !!!

    ходи си карай колата по околовръстното - изсипахме там вече стотици милиони и от МОИТЕ пари !

  81. 81 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#62] от "toshko1":

    чудесно описваш аргументите тази приятна улица да бъде забранена за коли и превърната в пешеходна зона където майките с деца, възрастните хора и всички останали в квартала да си прекарват приятно времето

    виж за шопите не си прав - ако познаваше лично повече хора тук щеше да знаеш че генетичния състав е много по-различен

    и още нещо опражнявам се пише с У....

  82. 82 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#79] от "kephy":

    Не е вярно. Трамвая го спряха през 1988-а, защото от 1987-а учех в Немската гимназия на пл. "Възраждане" и първата година ходех дотам с трамвай 4 или 10, който взимах от спирката на кръстовището и Иван Асен II с Мизия и Светослав Тертер. Втората година в гимназията вече трябваше да ходя до Театър София, за да се кача на трамвая.

    Never underestimate the predictability of stupidity




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK