Над 30 хиляди души на ден ще ползват новия участък на метрото в "Младост" през 2015 г.

Над 30 хиляди души на ден ще ползват новия участък на метрото в "Младост" през 2015 г.

© Анелия Николова



След две години на днешната дата - 25 април - в "Младост" трябва да заработят три нови станции на столичното метро. Новият участък представлява удължение на трасето на линията, която сега завършва с метростанция "Младост 1" и по план през пролетта на 2015 г. ще я свързва с бизнес парка в "Младост 4". Участъкът ще е дълъг 2.7 км. и ще е изцяло подземен, като строителството ще се извършва не с тунели, а по открит способ в укрепени изкопи. 


Следващата станция по новото трасе ще бъде на ъгъла на бул. "Александър Малинов" и ул. "Д-р Атанас Москов", където днес президентът Росен Плевнелиев, кметът на София Йорданка Фандъкова и ресорните министри, обвързани с проекта, направиха първа копка. Изпълнението му ще струва около 85 млн. лева без ДДС. От тях близо 79 млн. лева са отпуснатите по Оперативна програма "Транспорт", а останалите са с местно съфинансиране.


Както всяка първа копка и тази започна с водосвет.

© Анелия Николова

Както всяка първа копка и тази започна с водосвет.


Кметът на столицата Йорданка Фандъкова обяви, че по предварителни разчети, трите нови спирки ще обслужват около 30 хиляди души на ден и ще намаляват трафика на автомобили в района с около 6000 дневно или с една четвърт от сегашното си състояние. Така и вредните емисии ще се намалят, изтъкна кметът. Спестеното време за пътуване пък ще бъде сумарно около 5000 часа на ден.




"Искам предварително да се извиня на всички живеещи в "Младост" и всички, които работят в "Младост", че около една година ще има сериозни затруднения в движението по бул. "Александър Малинов". Стеснението ще бъде чувствително, като разбира се, булевардът ще остане отворен през цялото време с една лента", каза Фандъкова. И уточни, че "за сметка на това, след като приключат тези дейности, булевардът ще бъде разширен и на практика ще имаме около два километра нов булевард заедно с ново осветление, нови зелени площи и озеленяване." 


Кметът на София увери, че строежът на метрото ще протече под сериозен контрол, който да гарантира успеха на проекта. За това ще се разчита и на подкрепата на гражданите. 


Над 30 хиляди души на ден ще ползват новия участък на метрото в "Младост" през 2015 г.

© Анелия Николова


"Ако има един от големите инфраструктурни проекти на България, който да бъде за пример, това безспорно е софийското метро. Казвам го не само аз, но и нашите колеги от Европейската комисия. Пример за добро управление - ден по ден, лев по лев, в срок, качествено, така както трябва". С тези думи започна речта си президентът Росен Плевнелиев.


Той отбеляза, че в тази част на София живеят над 120 хиляди души, а около мястото, на което след две години трябва да има функционална метростанция живеят десетки хиляди. Той им пожела до 2020 г. фасадите на околните панелни блокове също да бъдат обновени.


"Метрото напредваше с 400 метра на година в последните 25 години. Но от 4 години насам, то напредва девет пъти по-бързо - 3.3 км. на година", коментира още президентът. 


Над 30 хиляди души на ден ще ползват новия участък на метрото в "Младост" през 2015 г.

© Анелия Николова

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Хайде и по южните части да ги огрее. Когаааа, искам и аз метро!

  3. 3 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Толкова много ли живеят в района ? Иликато варненските пенсионери с безплатни карти по цял ден се возят

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  4. 4 Профил на mariya85
    mariya85
    Рейтинг: 388 Неутрално

    беше нужна някаква транспортна алтернатива там. Наземния транспорт в пиков час не е най- хубавото нещо определено.

  5. 5 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Софийското метро си е голяма червена точка на ГЕРБ и най-вече на Московски. Има столици, които се радват на мерто от над 100 години. Евала, че екипите и на транспортното министерство и на общината се обединиха и линиите вече са факт. Ще ми се и до над близко да пуснат някоя спирка, но и така е добре

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  6. 6 Профил на Nach
    Nach
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Метрото е едно от най-хубавите неща, които са се случили на София последните години.

  7. 7 Профил на Philotimo
    Philotimo
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Малее, тоз булевард как го мразим между 5 и 7

  8. 8 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 815 Неутрално


    Софиянци ще гласуват за ГЕРБ и Фандъкова...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#8] от "Tigalta":

    глупости на търкалета

    седеньето го зголемува задникот
  10. 10 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nach":

    май ще си остане единственото хубаво. Преди малко ми ръмжа едно бездомно псе, та попържах Фандъка по самоковски

    седеньето го зголемува задникот
  11. 11 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 815 Весело

    До коментар [#9] от "Subcomandante Carlos - в БАН заради чемшира":

    Ми за кой...за Янчулев ли...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  12. 12 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#11] от "Tigalta":

    гласувай за Фъндъка щом те влече и не задавай въпроси. Не генерализирай собствените си грешки със "софиянци". Колкото тя и Боце са софиянци.

    седеньето го зголемува задникот
  13. 13 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#3] от "Trollfest":

    В района живеят много повече ( Младост 3, Младост 4, част от Младост 2, и много бизнес сгради и търговси обекти ( "Бизнес парк" и околните )

    Birds of a feather flock together.
  14. 14 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#5] от "mnogosamkrasiva":
    Единствената червена точка и както се казва с един удар много зайци , удобно за хората, много народна пара сипана вътре, не на последно място и добри комисионни.

  15. 15 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Харчим парите на европейските данъкоплатци.
    Пълним гушките на приятелчетата.
    Прибираме си комисионните.
    Партийната ни каса пращи.
    Ще има не само за следващите, но и за по-следващите избори.
    Ако до тогава не ни бутнат в пандиза.

  16. 16 Профил на ВаняХр.
    ВаняХр.
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Метрото се разраства, нормалното развитие на нещата.

  17. 17 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До1: Ние турците ще се върнем,ама за другите- не съм от тук и съм за малко! :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  19. 19 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#1] от "mtmvb":

    А шайката разбойници от ГЕРБ ли бре? "Голям" инфраструктурен обект за пример. Ако на Пловдив дадат пари и той ще си направи метро. Но ако продължават по този начин да бутат всичко в София утре ще дъвчат конски фъшкии, ако и тях има. Много, ама много са умни. Твоите приятели са човеконенавистни разбойници. Всеки месец крадат от моята пенсия по 70 лв. Ако не знаеш защо, размърдай си мозъка и виж как се изчислява пенсията.

  20. 20 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#17] от "Galata":

    вие ще се върнете в Азия

    седеньето го зголемува задникот
  21. 21 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#19] от "stoicho2":

    да, ето един отличен текст по въпроса

    http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1942600

    седеньето го зголемува задникот
  22. 22 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#13] от "rldkfl": и почти всяко семейство има поне два автомобила нали ?

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  23. 23 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#22] от "Trollfest":
    WTF?
    aaaa, не бе, с един автомобил минават по 5 пъти

    Birds of a feather flock together.
  24. 24 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Метрото е ДО Младост, н В Младост. Ако си стои там никой няма да го изпозва. АМАН от НЕГРАМОТНИ ЖУРНАЛИСТИ.

  25. 25 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    [quote#5:"mnogosamkrasiva"]Софийсото метро си е голяма червена точка на ГЕРБ и най-вече на Московски.[/quote]

    Софийското метро е червена точка в досиетата на съставителите на ОП "Транспорт" и бенефициентът по оста.
    Това обаче не е Столична община и чиновниците и, нито Московски а Метрополитен ЕАД. Да не забравя. Червена точка е и за онези, които ги лишиха от средства по Дунавската стратегия.
    Столична община, евентуално Фандъкова ще получи някаква точка, като пусне заводчето за смет, което си е съвсем по герберски затлачено.

    Ecrasez l’infâme
  26. 26 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 917 Неутрално

    "Над 30 хиляди души на ден ще ползват новото метро в "Младост" през 2015 г."
    Ако ГРОБ е все още на власт и ги води под строй.

  27. 27 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 225 Неутрално

    По неофициални данни в „Младост“ живеят над 150 000 души и тия искат да ми кажат, че метрото ще се ползва само от 20 % от тях ?!? Аз мога да ви кажа, че това метро ще е тясно в момента в който се построи и след година ще почне да се мисли за неговото разширяване.

  28. 28 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 518 Весело

    Ето и една много приятна новина. Мога само да кажа браво и късмет!

  29. 29 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1026 Весело

    кога обсъждат нещо, българите обръщат сичко на политика... кога доде време да правят политика - само обсъждат разни неща...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  30. 30 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1600 Любопитно

    Май следващата година Младост ще я посещавам само в почивен ден.

  31. 31 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Чудесна новина!

    Не съм магаре;-)
  32. 32 Профил на Калина Маркова
    Калина Маркова
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Най-лесно в "Младост" се влиза през шосето откъм "Горубляне" и през "Младост"3 в натоварените часове (който може да минава обаче оттам). Поне се поотпуши малко през Околовръстното - най-вече за към "Младост"4 и 3, отчасти и за към 2. Другите Младости в пиковите часове най-трудно се достигат.

  33. 33 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#27:"nicks"]Аз мога да ви кажа, че това метро ще е тясно в момента в който се построи и след година ще почне да се мисли за неговото разширяване.[/quote]
    На мама момчето, вече изкласи и почна и във вестниците да пише (в електронните форуми с ник, де, ама нищо - пише си). И туря в джоба си урбанисти, експерти по транспортни комуникации и пр. тиквеници. Само дето не знае, че и лондонското, и московското метра (и всички други по света) се разширяват непрекъснато - още далеч преди да се построят. И не знае, че и с нашето е така - сега се проектира Лъч 3 и от сега мислят за различни негови разширения - вкл. и с вариант до Младост 1.
    А разширенията са освен екстензивни - нови линии и интензивни - по-дълги влакчета (до определен лимит) и по чести (пак до лимит). И в двата софийски лимита има още доста резерви.
    За без пари толкоз. Почерпи една виртуална бира за урока и друг път преди да пишеш чети.
    По темата - браво. Отива се към отметка 400,000 пътника дневно - на завет, бързо и красиво даже. Това са поне 100 000 автомобила по-малко, 300,000 по-малко тъпчещи се в МГТ, тонове СО 2 по-малко и пр. и пр. хубави неща. Нека да се радват нормалните хора и да има за какво да псуват хейтърите и политическите диваци. И те са хора...

    Поздрави
  34. 34 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1118 Весело

    До коментар [#26] от "ppopov_67": За недоволни мрънкачи като теб возене на двойна цена или с магарето на тате

  35. 35 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 714 Весело

    Уууууу , долу! Гербери , калинки , милцюнери! Долу!

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  36. 36 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    ГЕРБ строи, а БСП ни докара до истерия.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  37. 37 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Малииииииииии, Боце го няма в този светъл ден на постижения, да резне лентичката и да се похвали - "за народа загуба велика"!

    ура и да живей!!!
  38. 38 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#27] от "nicks":

    Що бе, в Люлин са 300К пък го ползват сигурно към 20%.
    Между другото ако са 150К и го ползват 30К, това означава, че всъщност го ползват 15 хиляди в две посоки или 10%

  39. 39 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Ако 100 човека от квартал с 1000 сутрин отидат на работа/училище с метрото и вечерта се върнат с него, това прави 200 пътника, но пак са си 10% от квартала, не 20%.

  40. 40 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Според мен се ползва по-малко в момента защото не е свързан целия град. На мен примерно сегашните спирки са ми далеч и ходя с кола, но в момента в който ми направят удобна спирка, мисля да ползвам изключително и само метро за придвижване.

  41. 41 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Току що по Хоризонт информираха за проучване на английски учени, че пътуването в метро е вредно за здравето.
    Поради наличието на много вредни за здравето ни микрочастици в атмосферата му.
    Които ги няма в откритото пространство на улицата.

  42. 42 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#41] от "ppopov_67":

    Вярно ги няма силно канцерогенните дизелови сажди от улицата.

  43. 43 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#41:"ppopov_67"] че пътуването в метро е вредно за здравето. [/quote]
    Това изследване явно не са го чели още 3 + (три +) милиона лондончани на ден дето са глупави да пътуват с метрото, ами не излязат да се любуват на Темза от дабълдекерите. Прости хора - к'во да ги правиш - все някога ще го прочетат и метрото ще фалира - със сигурност.

    Поздрави
  44. 44 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Браво !

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK