Общината склони на корекции в проекта за ново кръстовище при Лъвов мост в София

Кръстовището в момента

© Мария Съботинова, СГ/ИИ

Кръстовището в момента



Проектът за ново кръстовище на три нива при Лъвов мост в София ще бъде коригиран, съобщи "Капитал Daily". Решението е взето след среща на главния архитект на града Петър Диков с няколко граждански организации и сдружения на архитекти, които отправиха критики към идеята на общината.


Причината е, че не е заложено изграждането на нито една велоалея, а тротоарите заемат малко пространство в оживената заради Женския пазар част на София. Проектът е на стойност 22 млн. лева и предвижда кръгово движение и триетажно кръстовище. Той все още не е внесен за разглеждане от комисиите на общинския съвет.


Корекциите ще бъдат обсъдени през следващата седмица, съобщили пред изданието от една от организациите "Група град".




Сред обсъжданите промени са намаляване на броя на платната на кръговото движение от три на две, за да са по-широки и така да са удобни за градския транспорт. От "Група Град" са представили свой проект, който е с движение на две нива и отговарял малко повече на пространството около историческия Лъвов мост.


Друг проблем според "Група Град" е, че проектът не е преминал и през оценка за въздействието на околната среда въпреки наличието на река, тъй като РИОСВ не е намерил за нужно да се изготвя такава. Гражданските сдружения имат намерение да проучат отказа на регионалната инспекция и ако се наложи, да сезират органите на реда.


Не е известно колко ще струва корекцията и кой ще я плати. "Ангажиментът за преработката на проекта е на изпълнителя", каза за "Капитал Daily" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Изпълнител е "Главболгарстрой". Според него началото на строителството е "въпрос на технологично време" и зависи от дирекцията на арх. Диков, които трябва да дадат последни указания на проектантите. До редакционното приключване на броя от "Главболгарстрой" не са дали коментар на изданието.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Добра новина. Идиотския проект поне ще бъде преосмислен. Браво на "Група град", че направиха брожение по въпроса!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на theGame
    theGame
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Дано да го направят свястно, защото проектът за кръговото на бул. Гешов и България за мен е малоумен.

  3. 3 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Лъвов мост е стратегическо кръстовище и проектът трябва да бъде много добре обмислен - там има река,метро,Женски пазар,силен автомбилен,трамваен и човешки поток и както се казва 3 пъти мери,един път режи!

    Tony
  4. 4 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Не мога да повярвам! Дано крадливата кохорта си отвори ушите за нещо по умно.

  5. 5 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "theGame":
    [quote#2:"theGame"]проектът за кръговото на бул. Гешов и България за мен е малоумен. [/quote]
    Онази глупост с колоните? Абсолютно си прав.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  6. 6 Профил на theGame
    theGame
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#5] от "ПАВЛА - సటోరి":

    Аз не мога да схвана логиката - върху съвсем същото кръстовище надграждат и едно кръгово. Кой ще минава по кръговото и кой отдолу - не се знае.

  7. 7 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 918 Неутрално

    По целия булевард Сливница може да се пусне бърз път с две платна в посока, както Цариградско шосе на колони над реката. Към този път могат да се направят входове и изходи на главните кръстовища. Преустройството на отделни кръстовища само частично ще реши проблема с трафика, необходимо е по-цялостно решение. Винаги при преустройство се страхувам, че заради икономии ще стигнат до решението да се направи някакво недоносче, а такива съоръжения се правят за да се използват за много дълъг период от време.

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3391 Любопитно

    Не е известно колко ще струва корекцията и кой ще я плати. "Ангажиментът за преработката на проекта е на изпълнителя", каза за "Капитал Daily" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.....


    Божке!
    А отговорността на възложителя? А, зам-кмете?
    Кой прави заданието, според което сега се оказва, както чета, че е идиотско?
    И за градски транспорт излиза, че е отофтано, (зам-кмете по транспорта - ресорните ти!), и тротоарите са замислени неадекватни за хората, които минават оттам, че даже и за велосипедистите забравили ... Че то какво остана? Колите? Ами и те са зле, ако им се затлачи градския транспорт отпреде, а и пешеходжи пенсионери им плъпнат принудени по планото И това за кръстовище като Лъвов мост ... Де я снимката на сегашната натовареност, де го предвиждането за натовареността в бъдеще в това задание, което е не само отговорност, а и основно задължение на Столична община и конкретно на гьонсуратите Христов, Диков и отделите им?
    Абе, докога гьонсурати като тоя Христов и башархитекта Диков само ще "усвояват", а ще отговарят я строителите, я (и най-често) ... никой ...

  9. 9 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    А защо не си остане както е бил едно време !!!
    Да вземат да направят пробива от Централна гара и автогара и на това кръгово ще се връткат само клиентите на каките.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5951 Неутрално

    отлично

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на pomess
    *****
    Весело

    Друг проблем според "Група Град" е, че проектът не е преминал и през оценка за въздействието на околната среда въпреки наличието на река ....
    --------------------------------

    Тези явно търсят под вола теле, каква река е това. то дори няма екосистема около този бетониран поток!

  12. 12 Профил на theGame
    theGame
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А лъвовете ще си останат ли?

  13. 13 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 635 Весело

    [quote#3:"Free person"] и както се казва 3 пъти мери,един път режи![/quote]

    А те, три пъти го режат и все е късо...

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  14. 14 Профил на pomess
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "theGame":

    Париж има много такива кръстовища, префектни са!

    Предимството е, че тези превозни средства, дето са направо, няма да се качват на кръговото!

  15. 15 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#6] от "theGame":
    Да ти кажа от прегледа на прокта, този, който ще бъде преосмислян тепърва, също не става много ясно. Имаше и неясноти със светофарите. Пълна каша.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  16. 16 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Лъвов мост не е ли архитектурен паметник ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  17. 17 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 784 Любопитно

    До коментар [#8] от "xm...":Ами сигурно сметката ще е такава,че ще покрие всякакви преработки. Да не говорим, че и преработките си ги правят така, че тях да ги устройва,а не възложителя. Не е ли така с всички проекти дотук?

  18. 18 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 715 Любопитно

    До коментар [#9] от "Танас":

    Да не би да е за да набутат много милиони в ненужно съоръжение? Реално целият трафик там е движението по Сливница между Сточна гара и кварталите посока Люлин. По Мария Луиза трафика е несъществен. Кому е нужно това кръгово на три нива хич не ми е ясно?!?

  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3391 Весело

    [quote#7:"teridan"]Винаги при преустройство се страхувам, че заради икономии ще стигнат до решението да се направи някакво недоносче, а такива съоръжения се правят за да се използват за много дълъг период от време. [/quote]
    То вярно, че нашичките ги правят "икономиите" по най-идиотският начин, ама са се доказали, че и без икономии не прощават
    И няма как иначе. След като се работи на парче, при пълна липса на някаква цялостна визия, а това, което ни тикат в очите като "визия" е меко казано силно ... ъъъ ... ограничено, да го наречем. Да не говорим, че и не ги брига резултата - ни като отговорност, ни заради едната съвест ...
    А и като се присетим, че в общината са се сбрали съде Корифеи (с главно "К" и Гооолеееми Началници ....

  20. 20 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1459 Весело

    До коментар [#16] от "Танас":
    Лъвов мост не е ли архитектурен паметник ?
    ..........
    Аб, не е .
    Архитектурен паметник е паметникът на Съветската армия, затова не го бутат, а си предстваи да го разкарат и направят там кръстовище на 6 нива, как ще се отпуши трафикът в столицата.
    Лъвов мост е спомен от царство България, следователно трябва да се затрие, не го е раждал червеното знаме, боклук е.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  21. 21 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Тея (Юрданка и Дикофф), ако усерат пространството пред НДК и Лъвов мост, както Витошка, трябва да ги обесим. Въобще да не ги почват, да ги оставят на следващият кмет и гл.архитект.
    Да намерят някъде от другаде да крадат.

  22. 22 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 645 Неутрално

    За мен кръстовището при сточна гара е повече задръстено от Лъвов мост. Ако отпушат Лъвов мост, на сточна гара ще стане още по-зле. Според мен първо то трябва да се оправи.
    Трябва да се разширят 1МД и 2МД и да се започне 3МД, да се насърчат хората да ползват градския транспорт.
    Колкото и да е бедна България (78-80 място според световната банка) сме на 38-мо място в света по брой коли на глава. Има хора, които нямат 5лв в джоба, но ходят с кола на работа, до магазина, навсякъде!?

  23. 23 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3391 Весело

    До коментар [#17] от "cobanmaala":
    Е, това за парите е вторичен въпрос.

    Основният проблем е, че е подадено идиотско задание.
    От Общината, която задава данните какво и защо иска да се направи, простичко казано. Пропусквателна способност, пикова, средна и тем подобни. И не само за това, което днес са видяли, поглеждайки през прозореца на канцеларията, а и за в бъдеще поне за четвърт век напред.

    Те град ли управляват, или "реализират кочина"?
    Май второто, като чета каква са я заложили ...

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    [quote#6:"theGame"]Аз не мога да схвана логиката - върху съвсем същото кръстовище надграждат и едно кръгово. [/quote]
    Когато площта е малка (нещо характерно за всеки пренаселен град), единствения изход е да се развива във височина. само така за същата площ може да се увеличи пропускаемостта.
    Друг е въпросът, че броят на живеещите в столицата е прекалено голям.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на theGame
    theGame
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#14] от "pomess":

    Искаш да кажеш, че заради завоя наляво, слагат кръгово. И тези, които завиват се качват директно на кръговото. Все още ми е неоправдано изграждането на цяло огромно кръгово с колони и винкели и пр., само за да няма завой наляво. Според мен можеше да се изгради такова кръстовище, което още повече да облекчи трафика.

  26. 26 Профил на Оху-Боху
    *****
    Неутрално

    С кръговото се избягват светофарите, няма да има чакане да ти светне зелено!

  27. 27 Профил на dweller
    dweller
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Този тип решение въобще не е съобразено с контекста. Едно е да направиш кръстовище на две нива на Вапцаров до ТВ кулата, където почти не минават пешеходци, а съвсем друго е да накараш пешеходец да пресече кръгово на няколко пъти!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    ...поради що се срамиш да се наречеш българин?
  28. 28 Профил на dweller
    dweller
    Рейтинг: 237 Неутрално

    на кръстовище като Лъвов мост, където човекопотокът е огромен!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    ...поради що се срамиш да се наречеш българин?
  29. 29 Профил на dweller
    dweller
    Рейтинг: 237 Неутрално

    на кръстовище като Лъвов мост, където човекопотокът е огромен!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    ...поради що се срамиш да се наречеш българин?
  30. 30 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#23] от "xm...": Дали въпросът за парите за тях е второстепенен въпрос? Не вярвам.
    Цялото им "управление" е насочено натам.

  31. 31 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#2] от "theGame":
    До коментар [#5] от "ПАВЛА - సటోరి":

    Вижте тази статия: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2078468

    Важната за въпросите Ви част е тази:
    "В този участък подземно минава Перловската река, като нейното бетонно корито заобикаля съществуващия подлез. Същевременно през следващия програмен период там ще бъде изграден и третият метродиаметър, част от който предвижда на бул. "България" да бъде изградена метростанция. Ако реката не може да бъде разглеждана като пречка при строителството, то подземната линия на метрото в този участък изисква изграждането на кръстовището да бъде съобразено с нея. Другият бъдещ проект, който засяга кръстовището, е реконструкцията и ремонтът на трамвайната линия по маршрут №7."

    С няколко думи: Възможно е само кръстовище на две нива. Поради съоръженията в района, широките платна на първо ниво и намаляване на цената се слага пилон с опънати въжета (ще има и бетонни колони).

    По въпроса са нуждата от кръгово кръстовище: В момента основната част от трафика е по бул. България, второто по натовареност направление е ляв завой от Гешов към НДК, третото по натовареност е от Гешов към Бояна. (Имаше го в друга статия). Поради ограничението от две нива (и максималната цена) е необходимо да има кръгово движение на второ ниво, а на първо се затваря кръстовището за леви завой. За да се продължи по Гешов пак се качваш на второ ниво.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  32. 32 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#7] от "teridan":

    Съгласен съм с Вашето мнение като цяло. Единствено ми се струва, че с колони е по-скъпо от свалянето на основното трасе до нивото на реката.

    Освен това мога да кажа, че основното задръстване по Сливница е на кръстовището на Сливница и Раковски, след това е на Сточна гара. Преди година или две видях план за кръстовище на 3 нива на Сточна гара, но за Раковски не съм виждал проект по сайтовете (примерно http://infrastructure.bg и http://stroitelstvo.info).

    На Сточна гара също е сложно защото основното движение е към Данаил Николаев. Днес като минавах от там си мислих дали не е по-добре да се направи пробив от Сливница до Резбарска и разширение на платната на резбарска до Данаил Николаев. Ако се комбинира с минаване на нивото на реката на Сточна гара + нов мост за идващите от Резбарска преди да слезнат на нивото на реката.

    Ама това са си аматьорски писания и трябва да кажат професионалистите. И в крайна сметка всичко се свежда до пари.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  33. 33 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 592 Неутрално

    П.С. Забравих да кажа, че е задължителен пробив на "История славянобългарска" до Резбарска с мост на реката (това е булеварда покрай гробищата). Това ще пренасочи голяма част от потока от Надежда, които минава през Сточна гара.

    Друго нещо по което се работи и което ще облекчи трафика е Северна скоростна тангента.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  34. 34 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#27] от "dweller":

    По проект мисля, че имаше светофари на горното ниво (както и сега има).

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  35. 35 Профил на Nach
    Nach
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#12:"theGame"]А лъвовете ще си останат ли?[/quote]

    Интересен въпрос и аз си го задавам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK