От събота започва строителството на кръстовището на две нива при Семинарията

Визуализация на проекта

© Столична община

Визуализация на проекта



След протести на недоволни граждани и последвалото поправянето на проекта, от утре започва строителството на кръстовището на две нива при Семинарията в София. От Столичната община обещават да няма нито едно изсечено дърво, да има шумоизолираща стена до близките сгради и преминаването от оттам да бъде намалено от 10-15 на 1-2 минути. Проектът беше представен днес на пресконференция от зам.-кмета по транспорта Любомир Христов и представители на проектантите и изпълнителя.


Какво се предвижда


Кръстовището на "Симеоновско шосе" и "Алея Яворов" е с прогнозна стойност 13.5 млн. лева, но е възможно да струва по-евтино и с остатъка от парите да бъде извършени други дейности. Финансирането се поема от бюджета на общината и заем от Европейската инвестиционна банка. Срокът на изпълнение на "ГБС Инфраструктурно строителство" е 6 месеца, но най-вероятно ще се наложи през зимните месеци януари и февруари строителството да спре. "Очакванията са в разгара на лято 2014 г. кръстовището да бъде изцяло готово", заяви Любомир Христов.




По думите му от утре (събота) започват реалните строителни дейности като се предвижда през цялото време на изпълнение да не се спира изцяло движението, а само определени платна..


След протестите


През последната една година много граждани бяха недоволни от първия проект за кръстовище при Семинарията. След преговори на организации с главния архитект на града Петър Диков общината склони на промени. "Първоначално се предвиждаше голяма естакада в самата Борисова градина, която в момента е по-малка и е само премостване от Симеоновско шосе", заяви зам.-кметът. По-късно уточни, че няма да има нито едно отсечено дърво.


Направено е измерване на шума и е установено, че трябва да бъде изграден "шумозащитен екран", които да предпазват близките жилищни блокове. Като цяло и липсата на задръстване също би трябвало да намали шума, очакват от местната управа.


Ще бъде изграден и пешеходен подлез по бул. "Пейо Яворов". Ще бъде подменен и водопровод - 952 м, канализация - 1495 м, и подмяна на уличното осветление.


Етапите


Това е вторият от общо четирите етапа за промяна на транспорта в тази част на София. Първата фаза беше изграждането на кръстовището на две нива на Телевизионната кула, което струваше около 19 млн. лева. Общо предвидената сума е 88 млн. лева.


След изграждането на кръстовището при Семинарията предстои и изграждането на естакада по бул. "България" и "Гешов", което се очаква да започне догодина. Предстои и разширение на бул. "Черни връх" - от ул. "Сребърна" до южната дъга на Околовръстното.


Все още продължават и обществените обсъждания за нов трамвай към "Дървеница", който би трябвало да преминава през част от Борисовата градина. Група граждани все още протестират срещу това намерение на общината, защото се очаква изсичането на дървета. Те смятат, че няма и самият маршрут не е добър.



Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов заяви още, че до една година след приключването на всички процедури би трябвало 40% от автобусния парк, който включва 450 превозни средства, да бъде обновен. Ще бъдат доставени и 20 трамвайни мотриси (10 на сто от парка), ще бъдат и подменяни и релси, включително по протежението на бул. "България". "Заявили сме пред Европейската комисия пред следващия програмен период обновяването да продължи", добави Христов.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 696 Неутрално

    То там сега не може да се минава от трафик...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  2. 2 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 696 Неутрално
  3. 3 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Идеално, почнете го през есента, малка пауза през зимата, и го довършете напролет. Важното е да е готово до лятото, когато по принцип в София е най-натоварено с автомобили. Понякога имам чувството, че го правят нарочно!

  4. 4 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    [quote#1:"Freedom of Speech"]То там сега не може да се минава от трафик...[/quote]
    Да,така е,но ако не направят пробив от задънените улици към "Вапцаров" няма да има никакъв излаз от Тел.кула до Черни връх.А нищо такова не се споменава в плана на строителството.

  5. 5 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 524 Любопитно

    До коментар [#3] от "sadparrot":

    Нали знаеш правилото, трябва да ти е гадно

  6. 6 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 696 Любопитно

    "Те смятат, че няма и самият маршрут не е добър."

    Ко?

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  7. 7 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Навярно сега са одобрени средствата,а и би могло през зимата да се извършат подмените на ВИК и Канализацията,за да се спести време.
    А дано стане по-добро решение и наистина се запазят дърветата.
    Иначе София вече почти не диша....
    За трамвая през Борисовата Градина - не е удачно и нарушава екологичните норми!

    Tony
  8. 8 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 499 Неутрално

    само да не се затвърди традицията със старт в събота - първата седмица да затворят движението с табели и да не си мръднат пръста

  9. 9 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Леле, закъсахме...
    От утре пресичането от по оста юг-север става ад...
    Резултатът ще бъде супер, ама ни чакат около десетина месеца мъка. Много мъка.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    Ами да бяха направили такова кръстовище на Хладилника вместо да издават виза за строеж на МОЛ ???
    Изобщо последните няколко кмета на София са за бой !

    Добре ,че ще алчните ще махат зоопарка та да се освободи място за по-широк път.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на mary777
    mary777
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#3] от "sadparrot":

    Бързаме да усвоим едни пари,че на нашите хора може да им свърши мандата.

  12. 12 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#3] от "sadparrot":

    Бе трябва да се вземат едни пари дето не чакат. Другото лято не се знае, знае ли се...
    Абсурдно е да спреш за 2-3 месеца, като вместо за 6 да правиш за 9 месеца нещата, имайки предвид трафика какъв е и какъв ще стане през тези 9 месеца.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  13. 13 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#11] от "mary777":

    Червен бот.

    Няма шики-мики.
  14. 14 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Ясно - ще си оставят ръцете, а на нас ще ни е гадно.Нещо не вярвам на тези управляващи.Ама хич!И за нищо!

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  15. 15 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#4] от "Лелка":

    какъв "излаз" искаш, лелче? да пресекат и изсекат гората за да можеш да минаваш по-напряко с миризливата си таратайка ли?

  16. 16 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#11] от "mary777":

    ооо, спокойно - за ГБС няма празен мандат - еднакво добре си получават паричките и при комунисти и при гербаджии

    ...изглежда предлагат най-добрите механизми за връщане на обществените пари в партийните каси !

  17. 17 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 670 Неутрално

    За тая тапа - добре, ама някой помисли ли изобщо за друга голяма такава - тази при входно-изходната точка на София, при кръстовището на "Цариградско" с уличката към Горубляне и към Дружба! Там след 16 часа, опашката на чакащите автомобили да пресекат булеварда, откъм ж.к. Дружба, при магазин ЛИДЛ, започва още от ТЕЦ "Изток", същата е и срещуположно, идваща откъм ул. Самоковско шосе и Горубляне, а пък асфалтовата настилка на самото лелеяно кръстовище е от времето на бае Тодар и прилича на извивките и лимбите в алаброса на др. Пеко Таков от партизанския му период - вълни и вятър, вълни и вятър и т.н. Според мен една мостова естакада, комбинирана с едно обикновено кръгово отдолу, ще свърши идеална работа, но въпросът ми е дали изобщо съществува подобен проект за това място, моля ако някой е запознат, да го опише!

  18. 18 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Къде може да се види крайния вариант на проекта? В разпространените снимки в нета няма кръгово, което е странно. Има ли велоалеи, откъде ще минава пътя покрай Токуда - там има велоалея, която е добре да се запази и разшири.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  19. 19 Профил на bokalcho11
    bokalcho11
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Ще тръгвам 1 час по-рано на работа... ЧУдесно. Защо се правят такива ремонти по това време? Защо, бе? Толкова безмозъчна работа

  20. 20 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#7] от "Free person":

    какво му е неекологичното на трамвая? Използваното електричество "цапа" на друго място . Нещо не разбирам . Май се пише за да се напише какво да е

  21. 21 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#1] от "Freedom of Speech":
    То после на "Черни връх" и "Н.Й. Вапцаеов" няма да минава по ! час, а на "Симеоновско шосе" ще бъде още по-голямо мазало!

    До коментар [#4] от "Лелка":
    Улиците са "Ведрина", "Васил Кирков" и евентуално "Кричим", "Драгалевска" и "Плачковица".

    Защо в първата лента на булеварда (след кръстовището в посока Софияленд) винаги има паркирани коли !?
    "Стротели".
    НЕ решават проблем, а създават нови.

  22. 22 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Най-после,отдавна трябваше

  23. 23 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1458 Весело

    До коментар [#15] от "dun":
    [quote#15:"dun"]какъв "излаз" искаш, лелче? да пресекат и изсекат гората за да можеш да минаваш по-напряко с миризливата си таратайка ли[/quote]
    Альо, бирника,явно Лозенец ти е извън района на действие,инак щеше да разбереш,че иде реч за улици,който завършват перпендикулярно на Вапцаров.Просто там бе осигурено спокойствие на ЦК-ските блокове и улиците се задънват до пред входовете им.Ттрябва да се пресече само тротоар и да се наруши спокойствието на другарите.
    А леля кара колело,ти пък да видиш.

  24. 24 Профил на Пешо
    Пешо
    Рейтинг: 20 Неутрално

    [quote#17:"ultra_61"]

    За тая тапа - добре, ама някой помисли ли изобщо за друга голяма такава - тази при входно-изходната точка на София, при кръстовището на "Цариградско" с уличката към Горубляне и към Дружба! Там след 16 часа, опашката на чакащите автомобили да пресекат булеварда, откъм ж.к. Дружба, при магазин ЛИДЛ, започва още от ТЕЦ "Изток", същата е и срещуположно, идваща откъм ул. Самоковско шосе и Горубляне, а пък асфалтовата настилка на самото лелеяно кръстовище е от времето на бае Тодар и прилича на извивките и лимбите в алаброса на др. Пеко Таков от партизанския му период - вълни и вятър, вълни и вятър и т.н. Според мен една мостова естакада, комбинирана с едно обикновено кръгово отдолу, ще свърши идеална работа, но въпросът ми е дали изобщо съществува подобен проект за това място, моля ако някой е запознат, да го опише! [/quote]

    То в момента се прави връзка на Дружба с Цариградско през Цариградския комплекс и ще се ползва инфраструктурата при Боила, до колкото знам...
    "Дълго чаканото продължение на бул. “Копенхаген”, който ще свърже жк “Дружба” и жк “Младост”, също е в програмата на общината. Той ще помогне и на жителите на кв. “Горубляне”, които от години страдат от грохота на преминаващите покрай домовете им тирове. Камионите вече ще минават към Околовръстното по новия път. Проектът е за 14 млн. лв. Изграждането ще продължи и през 2014 г."

    Изтоник: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1619599

    unable to join #real-life (address is banned)
  25. 25 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 882 Разстроено

    [quote#19:"bokalcho11"]Защо, бе?[/quote]
    Целта на занаятието е, да... ма... на другаря редник!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  26. 26 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Най-после!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  27. 27 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    Представям си какво мазало ще е докато трае строежът, и предвид факта, че движението няма да се спира. Ама ... трай, бабо, за хубост.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  28. 28 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#23] от "Лелка":

    Мдаа )
    И още - "Н.Лилиев" в локалното на Черни връх, както "Вежен" с "Връх Вола"(пак там), а също и "Ран Босилек" срещу американците, както и "Славище", ул. Сър Стивън Рънсиман на Кракра (това е малко спорно, но е прекъсната за да не пречат колите на един иначе голям оперен певец, а после така си е останала...) и още 250 примера мога да дам за града ни (Ви), 'ма нЕкои от деКА да знаят 'сичкото туй, па и не питат ?
    Браво за колелото! Те да видАт !

  29. 29 Профил на seriozno
    seriozno
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Новината е много добра!!!!
    Незнам дали сте наясно, но строежа започва едва сега, защото проекта беше в съда до края на септември. "Будни" граждани направиха възможното за да може строежа да не почне през април както беше планирано. До сега да сме забравили, че някога се е ремонтирало кръстовище...Както и да е. Дано да го свършат поне по график до лятото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK