Вече няма пречка пред доставката на новите 126 автобуса на София

Автобусният парк на София ще бъде обновен на 60% до края на 2014 г.

© Надежда Чипева, Капитал

Автобусният парк на София ще бъде обновен на 60% до края на 2014 г.



Най-накрая няма никаква пречка пред доставката на 126 нови автобуса за столичния градски транспорт. Върховният административен съд (ВАС) отмени решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по жалбата на "Джънджоу Юйтун Бус Ко. Лимитид" за класиране на участниците и определяне на изпълнител на обществената поръчка на Столичната община, съобщи в интервю за "Дневник" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.


На практика това означава, че превозните средства ще бъдат доставени и въведени в експлоатация до края на 2014 г. "Колегите вече са поискали от изпълнителя - германската компания MAN Truck&Bus, да учреди банковата гаранция и нужните декларации", посочи Христов и добави, че до седмица в зависимост от празничните дни ще бъде сключен и договорът.


С доставката на новите автобуси над 60% от автобусния парк ще бъде на възраст до три години и половина. В момента в движение са 400 рейсове, от които 60 са на възраст до 3 години. Новите автобуси са с газови двигатели, нископодови, което означава, че са достъпни за хората в неравтостойно положение, и енергийно ефективни.




През октомври Столичната община избра германската компания MAN Truck&Bus за изпълнител поръчката, но през ноември КЗК отмени решението на комисията по търга и върна процедурата до етап на разглеждане на документите на участниците за съответствие с критериите за подбор. Общината обжалва пред ВАС, който в крайна сметка не прие становището на регулаторния орган.


Новите автобуси струват 79.2 млн. лева. Средствата за новите автобуси са осигурени по оперативна програма "Околна среда".


Очаквайте цялото интервю със зам.-кмета по транспорта Любомир Христов


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Средствата за новите автобуси са осигурени по оперативна програма "Околна среда".

    Еми нали средствата са спрени?

  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Честито! Това е хубава новина. Хем новички, хем екологични, хем немски. А дано София да стане по-чист и по-хубав град!

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 625 Любопитно

    Чудя се в 21 век постоянно говорим за екология и по-чист въздух не можеше ли тези автобуси да са електрически?

  4. 4 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 247 Неутрално

    [quote#1:"xmm"]

    Средствата за новите автобуси са осигурени по оперативна програма "Околна среда"[/quote]
    "Столичната община избра германската компания MAN Truck&Bus"

    От където дошло, там и отишло.

  5. 5 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1145 Весело

    До коментар [#3] от "moloko_":

    Може, наричат се тролейбуси.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  6. 6 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 880 Весело

    До коментар [#3] от "moloko_":

    Работи се по въпроса. Руския мужик Иван Иванич от сибирското село Намайновка е на път да изобрети автобус с ядрен двигател (изключително чист и екологичен). Когато туй се случи ще ни дадат 300 бройки безплатно. Ремонтната база ще се намира в Припят.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  7. 7 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 651 Неутрално

    [quote#0:"статия"]С доставката на новите автобуси над 60% от автобусния парк ще бъде на възраст до три години и половина. В момента в движение са 400 рейсове, от които 60 са на възраст до 3 години.[/quote]

    [quote#2:"moriarti"]Това е хубава новина.[/quote]
    Новината е чудесна. Дано първите автобуси ги пуснат по линия 102-там лятом и зимата без противогаз не може да се диша

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  8. 8 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#3] от "moloko_":

    Ми то няма все още достатъчно надеждни електрически, а и на достъпна цена. Но в следващите години предполагам, че ще има и такива търгове.
    Иначе хубава новина - най-после ще се махнат тия гробници, които все още обикалят улиците и бълват пушеци.

  9. 9 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Честито на сервиза на МАН в София. Сега ще загладят косъма.
    Само за инфо - Виена се отказа от МАН заради тяхната нерентабилност и сложно обслужване и преминава на Мерцедес. До 2015 целият автооарк ще е сменен. А тук говорим за повече от 1200 буса - съчленени или не. И всичките на газ.

    Както и да е. Честито на София!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  10. 10 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#4] от "poan":

    Така е, но на практика ние печелим по-екологични и евтини за екплоатация автобуси на практика без пари. Което ще доведе до икономия на средства, респективно подобряване на финансовото състояние на общината, отделно по-чист въздух и по-комфортни условия в градския транспорт, което пък може и да доведе до намаляване на хората ползващи коли. Така че това е ползата за нас, а пък германците доволни си прибират обратно парите. Според мен е печеливша ситуация. Е, ако ние произвеждахме автобусите щеше да е перфектната ситуация, но в света перфектни неща няма.

  11. 11 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 593 Неутрално

    [quote#9:"owz46306052"]А тук говорим за повече от 1200 буса - съчленени или не.[/quote]
    120, не 1200.

  12. 12 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Дано поне са с отварящи се прозорци и с нормални седалки, че част от автобусите лятото са като сауна - не може да се диша, защото 95 % от прозорците не се отварят. Да не говорим за това, че има доста автобуси със седалки тип пластмасов леген и зимата ти измръзне задника от студ, ако решиш да седнеш. Иначе за парно и климатик в салоните за пътниците изобщо не можем и да си мечтаем........в някой друг живот ще са тези екстри.

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#9] от "owz46306052":

    Нерде Виена, нерде София....

    Ти се качи в червения Икарус зимата, да ти образува скреж по лицето, да се надишаш на газове, да ти раздруса бъбреците... Пък после имай претенции...

    И на китайски нов съм доволен, само да има парно!

  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#12] от "julyanna":

    Абе легена за седалка не е лоша опция - горе долу е на нивото на развитие на масовия ползвател.... примат.

  15. 15 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#12] от "julyanna":

    Абе те новите всички имат климатици, ама нещо за икономия не ги пускат

  16. 16 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#14] от "niakoi_si":

    Донякъде си прав, ама какво да правят тези, дето не са примати? Да си носим възглавнички?


    До коментар [#15] от "ugi":

    Да, друго си е да спестиш за джобчето, пък тези, дето се возят да припадат от жега.....

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  17. 17 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 711 Неутрално

    [quote#1:"xmm"]Еми нали средствата са спрени? [/quote]

    Докога класово неосъзнати форумци ще оспорват думите на партията-майка(и баща)?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  18. 18 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#7] от "Мойше. Толкоз!":

    И 76!!!

  19. 19 Профил на HXP
    HXP
    Рейтинг: 574 Неутрално

    MAN е надеждна марка, време беше да се сменят Икарусите и Мерцедесите на възраст 20+

  20. 20 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#2] от "moriarti":

    ха дано наистина да се окажат нови.....

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  21. 21 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Много добра новина за софиянци и гостите на столицата.

  22. 22 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 651 Неутрално

    [quote#15:"ugi"]Абе те новите всички имат климатици, ама нещо за икономия не ги пускат[/quote]
    Икономия, или крадат нафтата? Избягвам автобуси, но...понякога ми се налага. Лятото пътувах в 204, НОВ!!! Ама жега, и имаше само 4 прозорчета 15/23 за отваряне. Помолих шофьора да пусне климатика. Онзи ме погледна 'га че ли съм извънземен

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    Един пример, как съдебната власт може да отсъди в полза на хората. Да си припомним абсурдната причина, защо поръчката беше спряна от КЗК. Причината беше, че прокуристите на МАН Германия (десетки на брой, разпръснати по цял свят според района, за който отговарят) не попълнили някаква образец еди-кой-си. Типичните селски номера по нагласените търгове, които се въртят от първия ден на влизането ни в ЕС.

    Другите трикове бяха да искат от шефовете на световни корпорации свидетелство за съдимост и удостоверение за семейно положение, но за случая са се спряли на трика с прокуристите.

  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    [quote#22:"Мойше. Толкоз!"]Икономия, или крадат нафтата? [/quote]

    На газовите автобуси това е основното предимство, че няма как да пресипеш в туба втечнен газ под 80 атомсфери налягане.

    Иначе моето мнение е известно - Хонг Конг няма общински трапспорт, всеки който желае, може да сложи номер на автобус и да си направи частна линия. Резултататът е, че градски транспорт ползват 90% от населението и това е най-високият процент в света, а вместо да взема субсидии, градският транспорт внася милиарди евро печалба в общината.

  25. 25 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2653 Весело

    [quote#24:”cinik”]...няма как да пресипеш в туба втечнен газ под 80 атомсфери налягане.[/quote]

    Едва ли това може да спре изобретателния българин?!

    I Want To Believe
  26. 26 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Ако са частници със 100 годишни автобуси Държавата ще ревне,ама иначе общините могат да карат хора с автобуси убийци.

  27. 27 Профил на harbinger
    harbinger
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Сега остава и да се навият да сложат по един билетопродавач във всеки автобус, та да излязат и на печалба. Българите са нация тарикати и такива самосъзнателни действия като да си продупчиш билетче сам не бива да им се предоставят.

  28. 28 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#24] от "cinik":
    Зависи как ще е реализацията. Те и маршрутките са де-факто частни линии...

  29. 29 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Да са ни честити и благодарности към ВАС за правилното решение и за куража да не се поддават на натиск, както направиха КЗК.
    Ще имаме нови, чисти, екологични и немски автобуси.
    Тролейбусите ще бъдат подменени на 100 % до края на годината, метрото е чудесно, остава да оправят трамваите - и линиите, и подвижния състав.

  30. 30 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#3] от "moloko_":
    Може но след 20 години когато технологията е готова.....

  31. 31 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#27] от "harbringer":

    Явно не сте от София. В "наше село" няма как да сложат билетопродавачи в градския транспорт.......за съжаление. Първо, защото това ще забави много графика на рейсовете, които заради задръстването и без това все закъсняват. Второ, защото в колите на градския така се натъпкват хората, че е изключено билетопродавача не само да следи за качващите се, но и за промъкване от една врата до друга. Иначе в провинцията много се радвам на това въведение - искаш да се возиш - продават ти вътре билетче и контролират пътникопотока. И нито има клошари, нито цигани, нито обикновени гратисчии. Но в София това е невъзможно.

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  32. 32 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2880 Любопитно

    До коментар [#25] от "2.5":


    [quote#25:"2.5"]Едва ли това може да спре изобретателния българин?! [/quote]
    Преди доста години , по времето на соца , газ станцийте не да бяха малко , а МНОГО малко !
    И тогава доста народ си преливаше от бутилките за газ на Топливо , а и доста пострадаха !
    Сега пък е обратното и пак стават бели . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  33. 33 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2880 Весело

    До коментар [#31] от "julyanna":


    [quote#31:"julyanna"]вно не сте от София. В "наше село" няма как да сложат билетопродавачи в градския транспорт.[/quote]

    ===================

    Лиле моме
    явно си доста млада и нямаш спомен , че едно време преди години имаше КОНДУКТОРИ , билетопродавачи както му казвате сега младите
    Тогава обаче нямаше съчленени ни трамваи , ни автобуси или тролеи .
    Качването в мотрисата или във вагона ( само на "тройката" вагоните бяха 3 и единствената им врата бе в средата на вагона) , ставаше само от задната врата , а слизането само от предната !
    Кондукторите си имаха и определено за тях място
    А от предната врата можеха да се качват само бременни , майки с деца - имаше и места с табелки че са за тях и баби и дядовци като мен
    И тези които се качваха отпред си подаваха по пътниците назад пари с поръчката за билет до кондуктора (имаше билети по 2 , по 3 или по 4 стотинки) и после обратно напред

    Приятна и весела вечер от дядо Владо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  34. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    До коментар [#32] от "Чардо":

    Доскоро на Попа се предлагаше услугата пълнене назапалка с газ! Като се постопли нищо чудно пак нещата да потръгнат, пък и не бих се изненадал ако някой шофьор предложи да ти зареди запалката на обръщалото - криза е...

    I Want To Believe
  35. 35 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    [quote#28:"nodamncat"]Зависи как ще е реализацията. Те и маршрутките са де-факто частни линии...[/quote]

    Маршрутките са случай на държавен капитализъм и са антипод на примера на Хонг-Конг. Имаме следните разлики:

    1) По всяка линия има само един т.нар. "назначен превозвач"; общината забранява, повече компании да се конкурират по една линия

    2) Линиите са с фиксиран маршрут; ако някой частник забележи потенциал в друг маршрут, той няма право да отвори линия по нея

    3) ценообразуването става с решение на Общинския съвет

    4) Изискването към возилата е заковано и е нагласено така, че това да бъдат товарни бусове, прекроени за пътнически превоз от 1-2 фирми, които се занимават с това. Ако пожелая да създам удобство на пътниците, като като им предложа пътническо нископодово автобусче, каквито има в Истанбул, Атина или Виена, то аз нарушавам техническите изисквания и подлежа на санкции, спиране на дейност и т.н.

    Тоест вижда се, че е налице планова икономика в полза на частни играчи, нещо като случая с ВЕИ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK