От 8 януари ще има тапа около Семинарията в София заради строежа на естакадата

Визуализация на проекта

© Столична община

Визуализация на проекта



Заради строителството на кръстовището на две нива при Семинарията в София от 8 януари до началото на март движението по бул. "Никола Вапцаров" и бул. "Пейо Яворов" ще се осъществява по една лента в посока. Това съобщи на пресконференция днес зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Изграждането на естакадата за около 16 млн. лева започна преди няколко месеца и би трябвало да приключи през юли.


Засега няма да се промяна организацията на движение в направлението ул. "Стоян Михайловски" и бул. "Симеоновско шосе". Досега са изградени нов водопровод - почти 1 км, 1.5 км канализационна мрежа, около 600 м електропреносна и комуникационна мрежа, изграден е половината от пешеходния подлез под бул. "Никола Вапцаров".


От 8 януари се и маршрутите на движение на автобусни линии 67 и 88. Номер 67, който идва от Симеоново, ще завива надясно на кръстовището с бул. "Г.М. Димитров", като ще спира при метростанцията. След това ще завива наляво по бул. "Джеймс Баучер" със спирка при метростанцията "Жолио-Кюри" и ще обръща обратно на кръговото кръстовище при Телевизионната кула.




Автобус 88 ще се движи направо към Семинарията, пл. "Велчова завера", бул. "Джеймс Баучер" към метростанцията, оттам по бул. "Черни връх" до зоологическата градина в двете й посоки.


В този етап на строителството на кръстовището на две нива започва изграждането на подпорните стени, пилотите, носещата конструкция на естакадата, която ще преминава над бул. "Симеоновско шосе".


Христов припомни, че през тази година за строителство на пътна инфраструктура има предвидени 120 млн. лева, а отделно още 27 млн. лева са заложени за текущи ремонти, сред които и запълването на дупки. Сред големите проекти са предстоящото строителство на кръстовище на две нива при Лъвов мост, което ще започне най-късно в края на 2014 г., и основен ремонт на двата моста на бул. "Цариградско шосе" - на "4-ти километър" и над бул. "Александър Малинов".

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 852 Любопитно

    Че то това с по едната лента е така от доста време - 2 месеца поне трябва да има... И тапите си ги има.

  2. 2 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    Те Семинарията отдавна карат на тапи...

  3. 3 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    ще завива надясно на кръстовището с бул. "Г.М. Димитров", като ще спира при метростанцията. След това ще завива наляво по бул. "Джеймс Баучер"

    Къде по-точно се пресичат Баучер и Ге-ме-то?

  4. 4 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 684 Неутрално

    То понеже сега няма...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#1] от "Weingro":

    Отдавна няма тапи. Не сте минавали наскоро.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#1] от "Weingro":


    До коментар [#4] от "Freedom of Speech":

    Не че до сега е нямало. Искат да кажат, че от сега нататък ще е страшно.

  7. 7 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    То и сега има много тапи,а като започнат и Лъвов мост,и Цариградско шосе,особено кръстовището с Алекс.Малинов,направо ще стане ад.Нека първо пуснат метрото до бизнес парка ,че тогава да правят Ал.Малинов.И да осигурят добри автобусни комуникации и паркинги на метростанциите.
    На 2-ри метродиаметър в Надежда и Обеля има паркинги,а няма автобусни спирки за метростанциите.Паркингите стоят празни,защото цените са високи.Ние , без колите,трудно стигаме до най-близката метростанция.Авт.285 е много нарядко,а авт.87 е кръстен така,че да се движи на 87 мин.

    Tony
  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Трай бабо за хубост, после ще минаваме с удоволствие от там
    Нищо ,че пак мрънкалата ще намерят кусур

  9. 9 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4181 Весело

    До коментар [#7] от "Free person":

    Много работи искаш, а викаш Оставка по цял ден....

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#8] от "shileto":

    Само дето не е много сигурно откъде и най-вече накъде точно ще минавате. Че и в двете посоки строежът за сега е спрян, та нищо чудно естакадата да си остане като символ на глупоста, по подобие на онази в Дупница.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2705 Любопитно

    Дано времето е хубаво, за да не пречи на работите.
    Дори да няма забавяне, силно се съмнявам да спазят посочения пусков срок. Така стана и с пробива на бул. Гешов и Г. Софийски.
    Когато новото кръстовище бъде готово, част от трафика ще се разтовари, а останалата част ще отвисява на кръстовището с Черни връх, за което не виждам решение...
    Сред предстоящите ремонти не се споменава кръстовището на България и Гешов. За кога го осттавят?

    I Want To Believe
  12. 12 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 478 Весело

    От 8 януари ще има тапа около Семинарията в София заради строежа на естакадата.

    ne mutlu türküm diyene.
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    Някой има големи проблеми с ориентацията, а сигурно и с българската история, но здраво се е оплел. Нерде "Джеймс Баучер", нерде "Драган Цанков":

    "Номер 67, който идва от Симеоново, ще завива надясно на кръстовището с бул. "Г.М. Димитров", като ще спира при метростанцията. След това ще завива наляво по бул. "Джеймс Баучер" със спирка при метростанцията "Жолио-Кюри" и ще обръща обратно на кръговото кръстовище при Телевизионната кула."

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До коментар [#10] от "Тони!": София не е Дупница , имай малко търпение и после мрънкай

  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#14] от "shileto":

    Ами значи да се надяваме с магическа пръчка нещо да узакони новото трасе на трамвая, и същевременно да се блокира общественото недоволство за пътя покрай София Ленд?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    [quote#7:"Free person"]Ние , без колите,трудно стигаме до най-близката метростанция.[/quote]

    Напълно същата история се повтаря къде ли не. Подземният и надземният транспорт работят като две паралелни системи, които не искат да знаят една за друга. Още по-точно, трасето на метрото е непроменлива величина, тролейбусите и трамваите също. Може да се играе само с автобусите, но точно тук не се случва нищо. Типичен пример: бизнес парка около болница Токуда. МС "Дж. Баучер" е на около 700 метра, но нито един автобус не ги свързва.

    Най-малкото, което общината може да направи, е да разреши частен довеждащ транспорт на собствена сметка на частника. Но като знам какво свърталище на комуняги е, едва ли ще си и помислят за такова нещо. Виж само с детските градини какво правят - признават си, че ако бяха осигурили места за всички деца, щеше да се наложи да харчат и за текуща субсидия. Не са осигурили места, но субсидията си я спестяват, вместо да раздадат ваучери за частните градини, които им закърпват положението. Комунистическият манталитет е чумата на България, която виси като камък на шията и кара хората да страдат от недоимък.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  17. 17 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#11] от "2.5":

    Разширява се черни връх по 2 платна в посока и общината разкарва паркиралите на платното. Но това е твърде евтино за да се приеме. все пак е около 100 м. отсечка.

  18. 18 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тони!":

    С трамвая в Дианабад ще стане весело. като им гътнат супера и ще настане радост. Освен ако местните не подпалят строителната техника (или общината во главе главния идиот, пардон архитект).

  19. 19 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    [quote#16:"cinik"]е да разреши частен довеждащ транспорт на собствена сметка на частника.[/quote]

    Че това трябва ли да се разрешава? Има доста такива автобуси до бизнеспарка в Младост.
    От друга страна 700 м са под 10 мин. ход пеша. Не са необходими още бръмкалки. А и до метростанцията не виждам къде може да изчакват автобуси.

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2705 Неутрално

    [quote#17:"Цецо"]Но това е твърде евтино за да се приеме. все пак е около 100 м. отсечка.[/quote]

    Това е “едно на ръка” - подванат ли такъв ремонт, нищо чудно и да фалират мола на Хладилника?! Добре че пуснаха метрото на Хемус, че София City Center беше предал богу дух...

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    До коментар [#19] от "Цецо":

    На метростанцията и в момента спира автобусът за Бистрица, както и трамвай. 700 метра bgmaps ги дава като 21 минути ходене пеша, напряко покрай жилищните блокове. С дребната подробност, която bgmaps няма как да съобрази: в жилищните райони на София вертикална планировка липсва, все едно са на къра. Тротоар няма, или пък има, ама за колите на живущите. Другото е кал или ходене по асфалта, заедно с автомобилното движение. 2 пъти по 700 метра в такава среда нито е приятно, нито бързо, нито безопасно.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  22. 22 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#20] от "2.5":

    А, парадайса е важна културна придобивка. Не се пипа. Пък и нали заради него удължават метрото до Хладилника. Да не би някой да се е загрижил за хората?

  23. 23 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#21] от "cinik":

    Автобуса минава и заминава. подвеждащия някъде трябва да изчаква. А кой ти е казал, че от РУМ-а до Токуда са 20 минути лъже. Откровено. А като вървиш по Ч. Връх и после по Вапцаров тротоара си е ОК. В квартала си е като навсякъде. Ама и там хора ходят.

  24. 24 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#11:"2.5"]част от трафика ще се разтовари, а останалата част ще отвисява на кръстовището с Черни връх[/quote]


    Предполагам, че това кръстовище ще го затворят, защото лятото ще почват продължението на метрото по Черни връх. Трафика ще трябва да минава край Токуда и право към Хладилника. Обаче и там трябвало да се сипят няколко камиона асфалт, за да ги свържат.

  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    [quote#11:"2.5"]Когато новото кръстовище бъде готово, част от трафика ще се разтовари, а останалата част ще отвисява на кръстовището с Черни връх, за което не виждам решение... [/quote]

    Доколкото знам, за трафика от семинарията ще бъде разчистена мъртвата градска зона между "Токуда" и авгогарата на "Хладилника". Така идващите от семинарията ще правят ляв завой на светофара пред "Малееви" и излизат на "Сребърна", където пък е предвиден подземен пробив в посока новия "Тодор Каблешков". Общо взето, всички чакат "Тодор Каблешков" да бъде пълноценно завършен, иначе югозападните райони се налага да минават през центъра на път за "Цариградско шосе"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  26. 26 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2705 Неутрално

    [quote#25:"cinik"]Общо взето, всички чакат "Тодор Каблешков" да бъде пълноценно завършен[/quote]

    Именно!
    Не знам дали ще го дочакаме в обозримо бъдеще...

    I Want To Believe
  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#18] от "Цецо":

    Ако не бъркам, съдът спря това трасе на трамвая.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Още се чудя, кой толкова ще иска да минава транзит по "Вапцаров" на това кръстовище. Повечето, които идват от ТВ кулата завиват за да излязат на "Св. Наум". Немалко идват от "Свети наум". Да се забиеш в "Т" образното кръстовище на "Черни връх" не е много предпочитано. Може би в бъдеше ще има нужда от това кръстовище, но в настоящето изглежда абсурдно на фона на толкова други проблемни кръстовища.

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#28] от "b_d_s":

    Ами, ако го разглеждаме като част от ринг, който ще продължава и след Черни Връх, свързвайки се с Гешов, тогава има смисъл. Но, това означава подземен тунел под Американското посолство, което някак си не вярвам да стане..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#27] от "Тони!":

    Едно умно решение на съда.

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#30] от "Цецо":

    То решението добре, ама естакадата какво ще прави? Ще виси във въздуха по посока ТВ кулата и дотам, щото другото трасе е забрането, или пък трамваят ще отпадне. А в другата част пак има проблеми със строителството..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#28] от "b_d_s":

    Аз пък се чудя откъде са ти наблюденията. Ама не са от това кръстовище.
    Сериозния въпрос е, че това не решава проблема с движението по симеоновското. А там тапата е и от двете страни. За частично решение трябва да се ликвидира никому ненужния трамвай. И да се пусне по още една лента поне до площада.

  33. 33 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тони!":

    май и общината не е хич наясно. Тунел под южния парк е напълно излишен и адски скъп. Колко е трафика сега между Хладилника и Г. Делчев? Улица с по едно платно и няма проблеми. Тапата е между Кошарите и Хладилника. И вместо да се оправи Ч. Връх нови изцепки покрай малееви и по Сребърна. Че тя да не е по-широка? Или да е по-късо? А основния трафик е по посока околовръстното. Сега има 1 ляв завой, така стават два. Ама сигурно наши хора имат парцели там и искат да им вдигнат цената.

  34. 34 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#32] от "Цецо":
    Доста вися на това кръстовище. Най-голямото висене е по направлението на "Симеоновско шосе". А по другото направление тези, дето идват откъм Цариградско, немалка част от тях завиват на Семинарията. Ама има и друго, че според новите реалности ще се променят и навиците.
    А трамвая можеха да го вкарат в един тунел. Той е тесен и само пресича. Но може и да си прав, че е ненужен.

  35. 35 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#34] от "b_d_s":

    Откакто пуснаха метрото и трамвая остана само до руското посолство в този участък (след семинарията) я пътува един човек я не. А по Баучер си минава 10-ката. Разстоянието между 2-те спирки е сигурно под 100 м.

  36. 36 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#34] от "b_d_s":

    А ако беше направено така можеше да се регулира светофара нормално и да няма тапа по Вапцаров. Ама би станало много евтино.

  37. 37 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#33] от "Цецо":

    Доколкото разбрах от обърканите обяснения на общината преди няколко месеца, трасето край Токуда ще тпрябва да свърже Т. Каблешков, излизащ някъде зад новата Била на Хладилника, покрай зоопарка и да се свърже със светофара на Вапцаров. Т.е. предвижда се да заобикаля ужасното кръстовище на Хладилника, което пък няма как да се разшири много, защото отдолу ще е метрото. Така ако идваш от южните квартали към Хладилника, ще може да избираш - или през Кошарите, или през Токуда. Което не е никак лошо.

  38. 38 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#37] от "aleko":

    Щом си разбрал нещо пак добре. Но какво точно пречи да се разшири участъка от Кошарите до Хладилника? Барабар със самото кръстовище? Още повече след пускането на метрото до Хладилника трамвая в този участък си губи смисъла в значителна степен.

  39. 39 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#38] от "Цецо":

    Абе нищо не им пречеше да го разширят още от Баучър нататък, но не пожелаха да местят лампите и подтротоарните комуникации. Та затва предполагам, че и след Кошарите няма да го пипнат. Те дори само да разкарат паркиращите там, пак ще се отвори доста.

  40. 40 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    гледам проекта и не вярвам на ушите си. задръстването частично се отмества от този светофар на светофара на Малееви и Токуда. но за толкова десетки милиони левове - толкова. ако бяха инвестирали 20-30 милиарда лева в инфраструктура, сигурно задръстванията щяха да бъдат по-малко

    сега сериозно - що за глупост е да се оставят светофарите на това кръстовище и да не се направи кръгово? вижда се, че на ТВ кулата и Драган Цанков това кръгово върши чудесна работа...

    РЕФОРМИ !
  41. 41 Профил на Tyson
    Tyson
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Това ако беше почнато миналата пролет, вече щеше да е готово и точно зиматата когато е пика да е готово. Те обаче го почнаха есента, когато София се напълни, типично по български.

    НЕГЪР НЕ СЪМ, НИТО БИЯЧ, МИС КАЛИФОРНИЯ ДАЖЕ НЕ СЪМ Я ВИЖДАЛ САМО ЧЕ ЗНАЙ ТАЙСЪН СЪМ АЗ
  42. 42 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#18] от "Цецо":

    Тоя трамвай е с най-малоумното проектно трасе, което съм виждал някога. Дублира няколко автобуса и отсечка на метрото, без да говорим, че е планирано по Н.Габровски, където 2 автобуса се разминават със зор. Тая община гъмжи от капацитети с мозък на какавида.

  43. 43 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#42] от "Индиана":

    Но пък общината е влюбена в него!?!?
    Но пък един тука ми го мотивира с виждането на общината да го закара до околовръстното!?!?
    Ако си минавал по Кл. Охридски след Дървеница ще се чудиш да плачеш ли, да се смееш ли.
    Ма като си спомниш, че ние го плащаме и други идеи ще ти минат.

  44. 44 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#42] от "Индиана":

    Доколкото знам и доколкото помня от времето, когато живеех в България, трамвайната линия беше необходима и вършеше нелоша работа. Автобусите бяха нередовни, бавни и претъпкани.

    Помни ли някой от вас народната поезия "О, Спирка" по Вазовата "О, Шипка" ? Беше хит през 80-те години на миналия век, защото беше вярна. Само фрагмент за илюстрация:

    О, Спирка,
    Три четвърти час вече група софиянци как на теб висят !
    Устните повтарят редовните проклятия, децата реват.
    ЗАЗ-ка подир ЗАЗ-ка, кола след кола...
    (кола казвахме и на рейса)
    Най-сетне спря една и започна борба.

    Гражданин безумний сочи рейса там и вика:
    "Търчете, тамо са вратите !"
    И хората тръгват с викове сърдити
    И "Аман !" гръмовно въздуха разпра.
    Рейсът отговаря с дуги вик :
    "Абе няма места !"

    и т.н.

    E PLVRIBVS VNVM




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK