Как велоалеите помагат на търговията

Как велоалеите помагат на търговията

© Георги Пауновски



Освен че е важно за околната среда и здравето на хората, поддържането на велосипедна инфраструктура в градовете се оказва и полезно и за търговците, пише "Гардиън".


Според специалистите местата с хубави и удобни велоалеи в САЩ стават все по-привлекателни за купувачите и наемателите на имоти и заедно с това намаляват разходите на собствениците за поддържането на големи пространства за паркоместа.  


Последните данни на статистиката в САЩ показват, че в 85 от 100-те най-големи градове на страната използването на велосипеди непрекъснато се увеличава. А това променя и икономиката на тези места. Според активистите на организациите за популяризирането на колоезденето то води до увеличаване на  продажбите на дребно.




Оказва се, че хората на велосипеди са перфектните клиенти – те се връщат отново и отново на определени места и месечно харчат повече, отколкото тези, които стигат до магазина с колите си. Освен това нямат нужда от голямо пространство за паркиране и се поддават много по-лесно на импулсивни решения за пазаруване.


Ако се движите дори с 35 км/ч., вие не бихте спрели, за да си купите нещо, което сте видели току-що и ви е харесало, обяснява Уейд Ландж – вицепрезидент на брокерската компания Langley Investment Properties. Убедена в този ефект, фирмата дори е лобирала за превръщането на две автомобилни ленти в Портланд, Орегон, във велоалеи, които трябва да да преминават пред проект за жилищно-търговска сграда за 250 млн. долара.


Намаляваш трафика, подобряваш пейзажа, повече хора започват да се разхождат и търговията върви, обяснява Ландж.


Според специалистите наличието на велоалеи повишава интереса към офис сградите в районите, до които може да се стигне с колело. Работодатели споделят, че търсят да наемат помещения на такива места, защото все повече техни служители искат да стигат до работа с велосипед, което автоматично намалява разходите им за абонамент за паркомясто. И не само това – много от служителите, особено родените след 1990 г., държат да могат да се пошляят през обедната почивка и да стигнат до обяда си, разхождайки се.  


Предпочитаме да сме по-натясно в офис в центъра на града, където има велоалеи, отколкото да се разпростираме по средата на нищото, обяснява Ед Айрисън от комуникационна фирма, чийто офис се намира в центъра на Остин, Тексас.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Велосипед с 2 кошници за пазаруване пред кормилото и на задницата - типична гледка от Западна Европа. Както и велоспипедната раница за пазаруване на гърба на колоездача - това си е отделен артикул, опростена раница, без разни препаски за туристически обувки и джобчета за швейцарско ножче.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  2. 2 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1123 Весело

    Хайде сега Главните архитекти и кметовете хубавко да си помислят как да поощрят дребния бизнес в поверените им населени места.Не става само с лаFки,трябва и акъл.

  3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1163 Любопитно

    Велосипедната революция ще се състои както много други революции благодарение на едно просто нещо - на хората им е по-евтино.
    Велоалеите помагат на търговията и защото колоездачите са спестили няколко лева от бензин, които могат да похарчат за нещо по-смислено.

  4. 4 Профил на corax
    corax
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#3] от "rainbou1":

    Да не забравяме и спортната част на нещата. Ако всеки ден караш 15-20 км до работа и още толкова обратно, не ти е нужен фитнес. Да, също се спестява и от таксата за фитнеса, но е и по забавно, отколкото на велоергометър.

  5. 5 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 932 Весело

    разбира се, че колкото по бавно се движиш, толкоз повече детайли виждаш...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  6. 6
    ****

    Мненията на потребителя Кентавър бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  7. 7
    ****

    Мненията на потребителя Кентавър бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK