
© Мария Съботинова, СГ/ИИ
Ето така изглежда в час пик кръстовището при Семинарията, където се изгражда кръстовище на две нива
Столичната община започна едновременни ремонти на ключови кръстовища, които ще продължат поне до края на това лято. Преди очакваното облекчаване на трафика километрични задръствания съпътстват реконструкциите, а това изнервя шофьори и пътници в градския транспорт.
"Дневник" изготви карта с алтернативни маршрути на изграждащите се кръстовища на две нива при Лъвов мост и при Семинарията, както и на започващия от 1 април ремонт на участък от "Цариградско шосе".
В момента няколко ленти по бул. "Сливница" - между Лъвов мост и Сточна гара, са затворени и преминаването е затруднено, като в пиковите часове отнема над десет минути. Алтернативен маршрут до Централната автогара и Централната гара е ул. "Козлодуй", по която се завива от Сточна гара.
© Георги Пауновски Ремонтът на Лъвов мост
Вариант за придвижване към западните квартали на София е успоредната на бул. "Сливница" ул. "Цар Симеон". Този маршрут може да се използва за достигане до жп и автогарата. Улицата е тясна и еднопосочна. В обратна посока може да се използва ул. "Кирил Методий", която също е малка и е пресичана от големи улици.
Алтернатива и в двете посоки е бул. "Тодор Александров". Маршрут за северните квартали, сред които и "Надежда", е преминаването от Сточна гара към ул. "Каменоделска" и после по бул. "История славянобългарска".
© Дневник Обиколни маршрути на ремонта на бул. "Сливница"
Движещите се с градския транспорт могат да спестят лесно минутите в задръстванията, като се придвижват с метрото - до станциите "Лъвов мост" или "Централна жп гара".
От няколко месеца се изгражда кръстовище на две нива при Семинарията - бул. "Свети Наум" и бул. "Пейо Яворов". Преминаването, което беше бавно и преди ремонтните дейности, отнема в натоварените часове над 30 минути.
© Дневник Как да минем през посолствата от Студентски град
Вариант за стигане до квартал "Лозенец" от Студентски град и южните квартали е преминаването през улиците от т.нар. район на посолствата. Единият вариант е от "Симеоновско шосе" към ул. "Могилата", а оттам има два варианта - през ул. "Сребърна" или през ул. "Филип Кутев" до бул. "Черни връх". Включване към този маршрут може да стане и през ул. "Асен Разцветников".
До центъра може да се стигне по бул. "Драган Цанков" и кръстовището при Телевизионната кула, където движението в пиковите часове също е натоварено.
Пътниците с градския транспорт могат да спестят пътуването с автобус 94, който преминава точно през кръстовището на Семинарията, като се придвижат с автобус 280 до метростанцията "Г. М. Димитров".
© Георги Пауновски Табелите за намаляването на скоростта по "Цариградско шосе" вече са поставени. Ремонтът започва от 1 април
От 1 април започва ремонтът на част от "Цариградско шосе", но от днес влизат в сила ограничения на придвижването. Първият етап от реконструкцията ще продължи до 10 май в участъка от надлез над бул. "Г.М.Димитров" до надлез над бул. "Александър Малинов", включително прилежащите съоръжения. Платната за движение ще бъдат три, а не шест.
От жк "Дружба" към центъра алтернативен вариант на "Цариградско шосе" е трасето през "Асен Йорданов", след това по бул. "Шипченски проход" и така до Румънското посолство, където може да се завие към отворената част на "Цариградско шосе".
© Дневник Карта за заобикаляне на ремонта на "Цариградско шосе"
От "Младост" към центъра вариант е по бул. "Марко Семов", после по бул. "Драган Цанков", през телевизионната кула. В обратна посока могат да се използват същите маршрути.
Най-добре е придвижващите се пътници на градския транспорт и от "Дружба", и от "Младост", да използват метрото. Наземният транспорт със сигурност ще попада в задръствания и ще се движи много по-дълго време от обичайното.
Ако идвате от провинцията по магистрала "Тракия", най-добре ще е да паркирате на буферния паркинг при метростанцията "Цариградско шосе - Интер експо център" и оттам да се придвижвате в града с подземната железница.
BlueWater
Рейтинг: 1098 ВеселоОтговорът е много по-лесен.
Паркирайте далече от центъра и използвайте метрото.
uvd44312354
Рейтинг: 237 НеутралноНямаше да има задръствания, също и нужда от тия грозни кръстовища на две нива ако градския транспорт беше на ниво!
Федор Езерский
Рейтинг: 928 НеутралноДо коментар [#1] от "BlueWater":
Абсолютно! Напълно съм съгласен с теб! Метрото си е решението
toveren
Рейтинг: 247 НеутралноМетрото ти е решение само ако живееш или работиш в близост до метрото.
malart
Рейтинг: 829 НеутралноЕдин ден карат коли с четен последен номер, на другия с нечетен. Или - колелото е моят втори автомобил. Може пък и с метро. Ама пусто да остане. Какво да правим, като сме се родили в кола.
malart.blog.bgDreadlord
Рейтинг: 753 ЛюбопитноДоста полезна и смислена статия.
Who is General Failure and why is he reading my disk?До коментар [#2] от "uvd44312354":
Грозни!?! Боже, прибери си вересиите!
alehandro77
Рейтинг: 513 НеутралноСкутер също е идея
Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.Грант мотивиран, правоверен либерал
Рейтинг: 524 НеутралноС колелото няма задръстване
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)nicks
Рейтинг: 242 НеутралноНаправо си е за награда гения, който е решил почти всички главни пътища в София да се ремонтират по едно и също време. Най-доброто в случая е че даже и след ремонтите ситуацията почти няма да се промени. Просто задръстването ще се премести с едно кръстовище.
Александър
Рейтинг: 524 НеутралноА защо не са дали алтернативен маршрут от Овча Купел за Красна поляна? Нали стартира ремонта и на бул. Никола Мушанов и Овча купел?
АЗpag
Рейтинг: 1279 ВеселоМного лесно - ходя в София само когато наистина е необходимо. Жалко че не се осъществиха идеите министерствата и агенциите да се разсредоточат из страната, а оставащите в София да се изнесат на Цариградско шосе.
Знанието е сила, информацията - властАма пусти мерак всичко да е на "жълтите павета".......
alieng
Рейтинг: 466 НеутралноВъпрос - тествани ли са алтернативните маршрути лично с автомобил (вкл. в час пик) или е гледано по картата?
z_marinov
Рейтинг: 459 НеутралноКато направят паркирането по 10лв/час, всички парвенюта ще подкарат велосипеди, пък може да се окаже, че пътуването с наземен транспорт или метро е модерно, що не ?
оstavime
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#10] от "Александър":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!През Факултето
edin drugii
Рейтинг: 2431 Неутралноа ние от другите градове ,дето не познаваме София кво да правим ,ами освен да не идваме никак
Легионер
Рейтинг: 466 НеутралноРешенията са метро + велоалеи. Както е във всеки нормален европейски град.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 638 ВеселоДа му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ......нека минусите да започнат сега.
calc
Рейтинг: 466 НеутралноШопия да е наясно, че с парите идват и мръсотията, и селенията, простотията.
lara_croft_
Рейтинг: 8 НеутралноКуцо, кьораво и сакато се качи по автомобилите и със скоростта никой не се съобразява, всеки бърза нанякъде, даже и в неделя и после стават по не знам колко катастрофи на ден... Не им трябва само шофьорска книжка, а и култура, а тя определено липсва в поведението на доста голяма част от шофьорите.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 514 Неутрално[quote#4:"toveren"]Метрото ти е решение само ако живееш или работиш в близост до метрото. [/quote]
Точно.
Метрото не ми върши никаква работа - нито го има където живея, нито около работното ми място.
Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.
hodounski
Рейтинг: 3225 НеутралноПо Ул.„Козлодуй“ е страшно -3 трамвая , 5 автобуса ,2 маршрутки и нещастниците с автомобили....
Boris Gaganelov
Рейтинг: 514 Неутрално[quote#19:"lara_croft_"]липсва в поведението на доста голяма част от шофьорите. [/quote]
Както и пешеходците.
Цялата ни нация няма култура на движение.
yanne
Рейтинг: 1050 НеутралноДо коментар [#5] от "malart":
[quote#5:"malart"]Един ден карат коли с четен последен номер, на другия с нечетен. [/quote]И да се напълнят тротоарите с втора семейна трошка ли?!
yanne
Рейтинг: 1050 НеутралноДо коментар [#18] от "calc":
[quote#18:"calc"]Шопия да е наясно, че с парите идват и мръсотията, и селенията, простотията. [/quote]Ти от кой чист и подреден град си?!
stef
Рейтинг: 520 Любопитноа някой кара кооолееелоо...
StefConsumer
Рейтинг: 662 ВеселоВ петък ще е някакъв кошмар - започва шибаната ваканция, в резултат курортите ще се задръстят, гледам в офиса - народа не издържа, на полу съединител са
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantaleko
Рейтинг: 696 НеутралноДневник май са пропуснали още един ремонт. Преди месец съобщиха, че през април започват продължението на метрото до Хладилника, т.е. затваря се и част от Черни връх. Къф ад ще настане с южните квартали, не ми се мисли.
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 932 ЛюбопитноЩе пуснат ли алтернатива на Цариградско с вело/алея и защо до сега не е направена?
calc
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#24] от "yanne":
Обиждаш се нещо. Ще ви броим по минусите
m_style
Рейтинг: 728 ГневноОрганизацията на тези ремонти доказва пълната некопентентност на СОС, Кмета на града и Гл. архитект! Една година беше същият ад, докато се ремонтираха и изграждаха на няколко стотин метра същите съоръжения на близките кръстовища. Имам предвид например кръстовището на старата телевизионна кула. Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно и да е запушен един от основните маршррути за 1г., сега 2г. ще са затапени едновременно няколко основни маршрути. Пак изибрайте даскалица по руски за градоначалник! А пък живеещите и работещите в "Младост" направо не искам да ги мисля...
Не стана ясно и защо прословутият пробив на Сточна гара от М. луиза до Данаил Николаев е замразен - нещо, което щеше да бъде в пъти по-полезно за трафика, от сегашното творение на Лъвов мост. Ама пък кой ли в СОС, кой ли главен архитект или кмет на София можем да определим като визионер, поне от вермето на кмета Иванов, когото "другарите" пратили в затвора, че бил немски възпитаник...
deymus
Рейтинг: 817 РазстроеноТолкова много частично затворени основни булеварди, по едно и също време си е чиста проба заговор.
Вярно, че мога да ползвам метрото, но понякога автомобила е наложителен. И за да се прибера от офиса в Младост до Банищора е ЛУДНИЦА!
aleko
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#30:"m_style"]Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно[/quote]
Не стана така, защото живеещите в 2 жилищни блока на Семинарията водиха дела срещу този проект и ги загубиха, но дотогава не можеше да се строи. Аз друго се питам: Защо вместо тези грозни колони на семинарията , не направиха там подземен тунел, който да излиза при София ленд. Влизаш в тунела на телевизионната кула и излизаш на София ленд, просто и ясно. Това щеше да разтовари 50% от трафика при семинарията. Отделно, че при настоящия проект идващите от Т. кула първо минават надолу през тунел, а после се качват нагоре по естакада, което е безумно.
p911
Рейтинг: 466 НеутралноБедната ни и вечно мрънкаща нация виси по светофарите, разпределена по един човек в автомобил, свиркат си, говорят си любезно през прозорците и си дишат СО2, който си произвеждат от уж скъпите горива (ама явно не е достатъчно скъпи) ... каква идилия ...
Всички големи и развити градове по света са минали по този път и вече са решили този проблем, но ние отново откриваме топлата вода ... не защото няма желание, а защото няма принципи и последователност, а и "тарикатите" все са си на мода, за сметка на съвестните "загубеняци", като мен
Аз ходя пеш или с метро и не мога да си представя да губя по няколко часа от живота си всеки ден, висейки в безсмислено задръстване. Та всеки да си направи сметката сам за себе си.
За мен шофирането е удоволствие и хоби, но отдавна не го упражнявам в града без крайна необходимост
Емо
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#20] от "bastor":
Virtus est medium vitiis.Разбира се, че не може метрото да е удобно на всички(поне за сега). Номерът според мен е хората, на които им е сравнително удобно, да го ползват, което да облекчи трафика за онези, които нямат удобен градски транспорт(като Вас и мен)
Boris Gaganelov
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#34] от "Емо":
Напълно съгласен.
Може и да се въведе някаква забрана за non-car pool коли.
Казано друго яче - ако не карате поне един човек да нямате право да минавате през центъра или по-тежките участъци, това ще стимулира хората да организират общ служебен транспорт, вместо да се возят сами - вместо да има 5 коли на пътя ще има една с 5 души вътре.
dnk
Рейтинг: 638 НеутралноМоята рецепта е: ходене пеша и ползване на метро
Моралът не е порок!Волният Ибрик
Рейтинг: 467 НеутралноДо коментар [#35] от "bastor":
Ами ок, нека колегата ти живее на другия край на града па ти оди го забирай
Real Adventure Machinery
Рейтинг: 500 Любопитноколкото пъти съм решил да ползвам транспорт, винаги съм съжалил. Не може през деня да идва тролей на повече от 10 минути, не може едно билетче да не важи за повече от една линия в рамките на час, при положение, че много линии се закриха и няма алтернатива на прекачването. Метрото е хубаво, но то не е навсякъде. Ако си с дете (недай Боже с количка), или си възрастен човек (трудно подвижен), градския транспорт е неудобен. Ако ти се налага да ходиш до градина и после да ходиш на работа в някакво прилично време, просто колата е незаменима. Докато не се оптимизира транспорта към основните потребители - работещи, а не пенсионери и учащи (нищо против тях, но те са на дотации, а ние плащаме билетчета), колата ще е по-добрия вариант.
proudly built in Bulgariahahohehi
Рейтинг: 348 НеутралноИстината е, че дълги години никой не направи нищо за инфраструктурата на града, а той се разшири и увеличи като население.
Аз лично наблягам повече на ходенето пеш и спестявам време, нерви и пари.
simo87
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#1] от "BlueWater":
Точно така. Щях да кажа нещо от сорта на "За Бога братя (софиянци), не скачайте в колите си за щяло и нещяло".
Общественият транспорт не е перфектен, но общо взето покрива целия град.
А що за мазохизъм е да имаш на разположение метро и да не го ползваш?
Уж всички са бедни, нямат пари за дрехи и учебници на децата си, да си платят парното, да си купят лекарства, да си платят таксата за входа или данъците, но в същото време не слизат от колите си (въпреки скъпия бензин), пушат по кутия цигари на ден и киснат непрестанно по молове и кафенета. Трудно ми е да разбера тази доста голяма част от българското общество.
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#34] от "Емо":
За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.
Пиян финландец
Рейтинг: 230 НеутралноДо коментар [#41] от "id_1":
Абсолютно съм съгласен.
Това лято в Бургас общината осъществи проект за общински колела под наем и ефекта беше доста положителен. В комбинация с метрото това може да направи осезаема разлика в София.
Но трябва първо българинът да си избие от главата, че "който е с колело е балък, аз съм с кола и съм тарикат"
Емо
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#35] от "bastor":
Virtus est medium vitiis.До коментар [#41] от "id_1":
Варианти има много, всеки по-голям град в Европа има различни решения за справянето с трафика. Към момента , за съжаление, София е много, много далеч от подобни неща. Не, че не може да се направи, но хората няма да го приемат(болшинстото имам предвид). При положение, че всеки мрънка за цената на горивата, но си пали колата за 2 км ходене или когато има удобен градски транспорт, какво повече да говорим
Легионер
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#19] от "lara_croft_":
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Аз това съм се чудел: НА едно кръстовище ако имаш 20 коли, стандартно по българския манталитет това е 1 кола с 1 човек. Което прави 20 човека трафик, заемащи място и ресурси за 20 превозни средства.
Един автобус къса база е с максимален капацитет 100 човека (правеостоящи и седящи), като в зависимост от линията и часа е почти винаги на 100% капацитет.
Сметката е, че използвайки кола и незапълвайки нейния капацитет, по-скоро си в минус на градската среда и благоустройство, отколкото в позитив.
Говорил съм с много хора на тази тема. Едни казват, че не искат да се возят в мръъсния градски транспорт, семейните водят деца жена на училище/работа и т.н. Истината е някъде по средата. Според мен е въпрос първо на желание и градски условия (тези две неща вървят заедно), култура, колективно мислене и възпитание.
Real Adventure Machinery
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#42] от "Пиян финландец":
proudly built in Bulgariaмойто колело струва повече от 50% от автопарка в България, но това явно ме прави още по-голям балък в очите на средния собственик на строшен опел, голф и рено с газова уредба на 15 години. Тук проблема не е в това кой е по-голям балък, колата си е нужна понякога.
Влизането с колело в метрото обаче е забранено, освен в почивни дни. Това отново не е решение в полза на работещи хора, които искат да ползват колелото си за придвижване. Връзване на колело за цял ден до метростанция е покана да го откраднат, никой няма да го направи. Колела под наем е добра идея, но много хора имат свои колела. Защо човек с колело би искал да се качи на метро? Ами за да отиде на работа все пак без да е навъртял повече от 2 километра и да се е изпотил и надишал с газове в трафика. Никой не мисли за детайлите.
Велков
Рейтинг: 1457 НеутралноЖоре, мерсаж! Полезно.
hodounski
Рейтинг: 3225 НеутралноДо коментар [#30] от "m_style":
+++++
missye
Рейтинг: 466 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "lara_croft_":
Ларче, че кога "куцо, кьораво и сакато" не е било по автомобилите? Просто няма нормален транспорт в БГ - нито връзки, нито качество. Нормално е хората да търсят алтернативи за придвижването си.
Емо
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#44] от "Анализатор":
Virtus est medium vitiis.Към Вашият коментар бих добавил и още една българска особеност. Тук доста от хората имат собствени жилища, т.е. те са закотвени на едно място за живеене. На запад този процент е доста по-малък, често срещана практика там е когато човек си намери работа, да смени квартирата си с по-близка до местоработата. Това също дава известно отражение върху цялостната картина на трафика.
grand funk railroad
Рейтинг: 1154 ВеселоДо коментар [#7] от "alehandro77":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche[quote#7:"alehandro77"]Скутер също е идея[/quote]
Само си купи хубава каска, че родните "майстори зад волана", както не са свикнали със скутерите, ще те отнесат като куцо пиле домат, за 5 минути.
Легионер
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#49] от "Емо":
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Съгласен съм с Вас! Добро уточнение! Забелязвам, че с построяването на метрото в София тенденцията започва да се покачва за ползването на градския транспорт, която е обратно пропорционална на цената на горивата. И все пак инициативи от рода на "car pooling", каквито съм виждал в няколко европейски държави, целят не само да повишат ефикасността на транспорта, намаляване на вредните емисии, но и да благоприятстват микробюджетирането на гражданите. Парите, дадени за гориво в градска среда, в по-голямата си част нямат възвращаемост.
missye
Рейтинг: 466 НеутралноНо и апел към всички велосипедисти - МОЛЯ НЕ СЧИТАЙТЕ, ЧЕ КАТО СТЕ НА КОЛЕЛО СТЕ ПЕШЕХОДЦИ! И ЗА ВАС ВАЖАТ ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ СЪЩО КАТО ЗА ШОФЬОРИТЕ! Каране на колело срещу движението, изкачане в затворени улици и др.
yanne
Рейтинг: 1050 НеутралноДо коментар [#29] от "calc":
[quote#29:"calc"]Обиждаш се нещо. Ще ви броим по минусите [/quote]Ни най-малко.Прост е глупаво да се обиждат жителите на един град от жители на друг град в България,като положението във всички е общо взето подобно,са малки изключения.По-скоро първия ти коментар издава някакъв комплекс към "гадните" софиянци,които не са нещо кой знае колко различни от другите...
Jessika
Рейтинг: 1602 НеутралноЕ, как можаха такива дългосрочни реконструкции и ремонти да ги правят по едно и също време? Някой мислел ли е изобщо?!
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”pipilonia
Рейтинг: 466 НеутралноСо велисопедо! Няма никакви задръствания! Само удоволствие!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2440 НеутралноДНЕВНИК пак отваря очите на провинциалистите как да се придвижват в столицата!
Libertarianism is just anarchy for rich peopledaam
Рейтинг: 1302 НеутралноМетрото е удобен и бърз транспорт, за предпочитане е пред тези задръствания
Consumer
Рейтинг: 662 ВеселоДо коментар [#49] от "Емо":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantТочно, и като се случи да промени местоработата си, пресен пример с колеги от Варна в София, продават жилището си там и купуват ново тук - не можела да живее на квартира, не че и аз не направих същата глупост преди години, но това във Варна ми остана - сега му плащам данъците и чистя паяжини
galio
Рейтинг: 718 ВеселоС колелета и polution-маски.
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMДано покрай тия ремонти повече столичани се усетят какво безумие е обичайният трафик в София.
Николай Русанов
Рейтинг: 409 НеутралноОпътване за всеки, който не познава София. Бегай на село, там има само една "главна" не е страшно.
calc
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#53] от "yanne":
"Комплексът" се измерва с няколкото стотици млн. лв. от бюджета пряко и косвено. Пари, които не градове, а цели области, никога няма да получат.
Направо изпадаме в умиление, че положенито било долу-горе еднакво. Да, то е такова, но извън шопия.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 514 Неутрално[quote#37:"Волният Ибрик"]Ами ок, нека колегата ти живее на другия край на града па ти оди го забирай [/quote]
Е въпросът е за големи фирми.
Нормално е фирма 10 души да няма как да стане.
Когато сте 200+ души винаги има варианти за car pool
historama
Рейтинг: 4221 НеутралноГениално било ремонтът на главни артерии да е едновременно, също така и работата по тези обекти с работно време на чиновниците, до 17 ч., с почвни дни събота, неделя и по време на официалните празници. Вместо да се работи денонощно.
Но има идруго.
"Дневник", бихте ли дали някаква статистика за съотношението на разходваните средства по отделни градове: София, Пловдив, Варна и т.н. Защото аз съм сигурен, че парите усвоявани в София надвишават мин. 15 пъти тези за Варна, а по официални данни населението на София е 3, 73 пъти повече от това за Варна (поофициални данни за 2013г. населението на Сф е 1 279 200 ж., на Варна 343 600). вярно, говори се че в Сф живеят около 2 млн, а във Варна над 450 000, но в случая са по-важни официалните данни)
Има нещо много гнило в тази дива централизация в България, така че софиянци да не се сърдят на провинциалистите, че всичко гледа да мигрира към столицата.
Боб
Рейтинг: 481 НеутралноРазбира се, че бързия и ефективен градски транспорт е решението на тапите. Само да попитам: може ли градския транспорт от Дружба (например) да поеме тези хора, които в момента ползват кола? Ако те утре решат да отидат на работа с автобус 204?
Gavril
Рейтинг: 509 ВеселоЛято иде! Зае*****те колите! Слушалки и пешачка, или с колело му е майката! Метрото е чудно лятно време - хлад, бързо.
България, къде е нашия change we can believe in?lowec
Рейтинг: 416 Любопитно[quote#17:"mentra65"]Да му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ......нека минусите да започнат сега. [/quote]
До сега 34 минуса т.е. селянина има.
etty1
Рейтинг: 2517 ВеселоТова е чудесна идея за статия, благодаря на Георги Марчев и Георги Пауновски!
Спестяваме и нерви и от фитнес.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinЩе се срещаме в Борисовата градина на път за центъра
Вели
Рейтинг: 1144 Неутрално[quote#2:"uvd44312354"]Нямаше да има задръствания, също и нужда от тия грозни кръстовища на две нива ако градския транспорт беше на ниво! [/quote]
А бе, ти от кое село си??? Ей, винаги можеш да извадиш един селянин от селото, но НИКОГА селото от един селянин!!!!!!!!
rainbou1
Рейтинг: 1325 ЛюбопитноТрафика в столицата е отражение и следствие на цялата картинка в държавата - хората ползват коли заради нехубав градски транспорт, несигурността в него (пияни, цигани и т.н.), не карат колело заради опасностите и мръсотията, хората карат децата си до училище и обратно пак заради несигурността. От друга страна трошляците са с ниски данъци, няма изискване за паркомясто и т.н и т.н - ето колко са нещата, които стимулират използването на кола.
На запад колата е лукс - имам приятели във Виена, които не могат и не искат да си взимат кола, защото ще излезе майка им и баща им.
ariel28
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#20:"bastor"]Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterНе, не се сещаме, защото селянията пак ще продължи да парадира с "афтанобилите" си. Гаче ли баба им на село все с метро и "афтанобил" се е придвижвала. Хайде пък да изтърпят няколко месеца ремонти, нищо няма да им стане на главно мекоговорещите нови "софиянци"...
ariel28
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#41:"id_1"]За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterВ Берлин например хората отиват до метрото с колело, до входа на метрото го оставят на стоянка и вечерта си го вземат и се прибират.
ariel28
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#61:"calc"]шопия.[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterВече не е "Шопия", откакто половин миекоговореща България се пренесе тука
ariel28
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#69:"rainbou1"]не карат колело заради опасностите и мръсотията, хората карат децата си до училище и обратно пак заради несигурността[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterАми тука е така, за съжаление. Не е Виена, нито Берлин, да не говорим пък за Холандия с тоталната власт на велосипедиста на улицата
Свинчуга
Рейтинг: 1863 НеутралноИ много хубаво че не карат. Измежду малкото които карат колело, има едни такива които го правят като руския цар и образуват едни колони и задръствания, мани. Предполагам накрая на някой му писва и леко го бутва на земята. Затва не е безопасно.
Обичам да грухтя и плюскам.angelboy8008
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#33] от "p911":
Нещата са така както си ги описал, но нещата според мен се подобряват. Аз живея в чужбина и като си идвам, има видима разлика с преди. Трафика последните 4-5 години е значително по-малък от 2008 например. Дали заради втория лъч на метрото и разширението на първия, дали че ги няма едно поне 30.000 работещи по строежите по време на строителния бум преди кризата, а и малко или много се направиха доста улици и велоалеи. Другата пролет ще пуснат метрото до Младост 4 и летището през Дружба, дано веднага почнат и 3МД. А и тука в чужбина е пълно с хора от провинцията, което означава, че вече не идват в София, а така и така емигрират от града си, избират в чужбина. Така като се замисля, познавам едно 70-80 българина тук, тези от София са 5-6 човека. Сега няма и ограничения след 1 януари.
p911
Рейтинг: 466 НеутралноЗа да има осезаемо подобрение трябва цялостна стратегия - от изграждане на ефективен градски транспорт, до ограничаване на движението на автомобили. Бил съм свидетел на лансиране на подобни идеи на най-високо ниво преди години и на тахното отхвърляне, като неприложими ... причини все има ...
Важен елемент е и безкомпромисност при прилагането на подобна стратегия, защото не всички мерки са популярни. И аз наскоро се сблъсках с безумия от страна на П§Г София, но си дадох сметка, че единствения начин нещо да се случи у нас е то да бъде ултимативно поставено и да няма изключения, защото веднага 50% от обществото "хитро" ще се възползва от изключението, създадено за някой наистина нуждаещ се ...
Навсякъде има тарикати, дали така са възпитани или е в природата им не знам, но обществото трябва да осъзнае, че колкото повече индивиди спазват правилата (в частност за движение по пътищата), то толкова по-добре ще е за всички и дори за тарикатите в дългосочен план!
На всеки се е случвало да чака в лентата за направо и изведнъж няколо "хитри" местни шофьори да го акакуват от към лентата за на ляво, запушвайки последната за хората, които наистина искат да завият на ляво. Подобни примери има много .. Защо това поведение се толерира и е "на мода", и се практикува дори от водачи с книжки на по 1 месец ... може ли да се въведе ред? Може, но няма воля ... Същите тези джигити са като агънца из по-уредената част на Европа-та
Sofia Markarian
Рейтинг: 581 Неутралномного интересно ако потърсите в тази уебстраница думата "вело" с помощта на Ctrl+F се оказва, че в статията няма нито едно срещане на "вело". затова пък коментарите изобилстват с нея...
та, въпросът е докога общината ще се прави, че не чува какво искат нейните избиратели. то глухи да бяха щяха да чуят, но не и държавна администрация.
е да, разбирам, че от карти за градски транспорт и от платени паргинги влизат свежи пари, докато от велоалеи вероятно не. но сигурно ще се съгласите, че на всички ни писна да дишаме изгорелите газове на автомобили и автобуси, камиони и още каквото се сетите дето минава през града и бълва отрови.
Sofia Markarian
Рейтинг: 581 Неутралноповече ленти и повече километри за автомобили означава, че на същата площ на град София ще преминава по-голям трафик => повече изгорели газове в атмосферата и значително влошено качество на въздуха (който дишаме всички междувпрочем).
ПОВЕЧЕ ВЕЛОСИПЕДИ, а НЕ ПОВЕЧЕ КОЛИ.