Как да се заобиколят софийските задръствания заради ремонти

Ето така изглежда в час пик кръстовището при Семинарията, където се изгражда кръстовище на две нива

© Мария Съботинова, СГ/ИИ

Ето така изглежда в час пик кръстовището при Семинарията, където се изгражда кръстовище на две нива



Столичната община започна едновременни ремонти на ключови кръстовища, които ще продължат поне до края на това лято. Преди очакваното облекчаване на трафика километрични задръствания съпътстват реконструкциите, а това изнервя шофьори и пътници в градския транспорт.


"Дневник" изготви карта с алтернативни маршрути на изграждащите се кръстовища на две нива при Лъвов мост и при Семинарията, както и на започващия от 1 април ремонт на участък от "Цариградско шосе".


В момента няколко ленти по бул. "Сливница" - между Лъвов мост и Сточна гара, са затворени и преминаването е затруднено, като в пиковите часове отнема над десет минути. Алтернативен маршрут до Централната автогара и Централната гара е ул. "Козлодуй", по която се завива от Сточна гара.




Ремонтът на Лъвов мост

© Георги Пауновски

Ремонтът на Лъвов мост


Вариант за придвижване към западните квартали на София е успоредната на бул. "Сливница" ул. "Цар Симеон". Този маршрут може да се използва за достигане до жп и автогарата. Улицата е тясна и еднопосочна. В обратна посока може да се използва ул. "Кирил Методий", която също е малка и е пресичана от големи улици.


Алтернатива и в двете посоки е бул. "Тодор Александров". Маршрут за северните квартали, сред които и "Надежда", е преминаването от Сточна гара към ул. "Каменоделска" и после по бул. "История славянобългарска".


Обиколни маршрути на ремонта на бул. "Сливница"

© Дневник

Обиколни маршрути на ремонта на бул. "Сливница"


Движещите се с градския транспорт могат да спестят лесно минутите в задръстванията, като се придвижват с метрото - до станциите "Лъвов мост" или "Централна жп гара".


От няколко месеца се изгражда кръстовище на две нива при Семинарията - бул. "Свети Наум" и бул. "Пейо Яворов". Преминаването, което беше бавно и преди ремонтните дейности, отнема в натоварените часове над 30 минути.


Как да минем през посолствата от Студентски град

© Дневник

Как да минем през посолствата от Студентски град


Вариант за стигане до квартал "Лозенец" от Студентски град и южните квартали е преминаването през улиците от т.нар. район на посолствата. Единият вариант е от "Симеоновско шосе" към ул. "Могилата", а оттам има два варианта - през ул. "Сребърна" или през ул. "Филип Кутев" до бул. "Черни връх". Включване към този маршрут може да стане и през ул. "Асен Разцветников".


До центъра може да се стигне по бул. "Драган Цанков" и кръстовището при Телевизионната кула, където движението в пиковите часове също е натоварено.


Пътниците с градския транспорт могат да спестят пътуването с автобус 94, който преминава точно през кръстовището на Семинарията, като се придвижат с автобус 280 до метростанцията "Г. М. Димитров".


Табелите за намаляването на скоростта по "Цариградско шосе" вече са поставени. Ремонтът започва от 1 април

© Георги Пауновски

Табелите за намаляването на скоростта по "Цариградско шосе" вече са поставени. Ремонтът започва от 1 април


От 1 април започва ремонтът на част от "Цариградско шосе", но от днес влизат в сила ограничения на придвижването. Първият етап от реконструкцията ще продължи до 10 май в участъка от надлез над бул. "Г.М.Димитров" до надлез над бул. "Александър Малинов", включително прилежащите съоръжения. Платната за движение ще бъдат три, а не шест.


От жк "Дружба" към центъра алтернативен вариант на "Цариградско шосе" е трасето през "Асен Йорданов", след това по бул. "Шипченски проход" и така до Румънското посолство, където може да се завие към отворената част на "Цариградско шосе".


Карта за заобикаляне на ремонта на "Цариградско шосе"

© Дневник

Карта за заобикаляне на ремонта на "Цариградско шосе"


От "Младост" към центъра вариант е по бул. "Марко Семов", после по бул. "Драган Цанков", през телевизионната кула. В обратна посока могат да се използват същите маршрути.


Най-добре е придвижващите се пътници на градския транспорт и от "Дружба", и от "Младост", да използват метрото. Наземният транспорт със сигурност ще попада в задръствания и ще се движи много по-дълго време от обичайното.


Ако идвате от провинцията по магистрала "Тракия", най-добре ще е да паркирате на буферния паркинг при метростанцията "Цариградско шосе - Интер експо център" и оттам да се придвижвате в града с подземната железница.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1059 Весело

    Отговорът е много по-лесен.

    Паркирайте далече от центъра и използвайте метрото.

  2. 2 Профил на uvd44312354
    uvd44312354
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Нямаше да има задръствания, също и нужда от тия грозни кръстовища на две нива ако градския транспорт беше на ниво!

  3. 3 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 923 Неутрално

    До коментар [#1] от "BlueWater":

    Абсолютно! Напълно съм съгласен с теб! Метрото си е решението

  4. 4 Профил на toveren
    toveren
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Метрото ти е решение само ако живееш или работиш в близост до метрото.

  5. 5 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Един ден карат коли с четен последен номер, на другия с нечетен. Или - колелото е моят втори автомобил. Може пък и с метро. Ама пусто да остане. Какво да правим, като сме се родили в кола.

    malart.blog.bg
  6. 6 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 727 Любопитно

    Доста полезна и смислена статия.

    До коментар [#2] от "uvd44312354":

    Грозни!?! Боже, прибери си вересиите!

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  7. 7 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Скутер също е идея

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  8. 8 Профил на Грант мотивиран, правоверен либерал
    Грант мотивиран, правоверен либерал
    Рейтинг: 506 Неутрално

    С колелото няма задръстване

    Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)
  9. 9 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Направо си е за награда гения, който е решил почти всички главни пътища в София да се ремонтират по едно и също време. Най-доброто в случая е че даже и след ремонтите ситуацията почти няма да се промени. Просто задръстването ще се премести с едно кръстовище.

  10. 10 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 506 Неутрално

    А защо не са дали алтернативен маршрут от Овча Купел за Красна поляна? Нали стартира ремонта и на бул. Никола Мушанов и Овча купел?

    АЗ
  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1363 Весело

    Много лесно - ходя в София само когато наистина е необходимо. Жалко че не се осъществиха идеите министерствата и агенциите да се разсредоточат из страната, а оставащите в София да се изнесат на Цариградско шосе.
    Ама пусти мерак всичко да е на "жълтите павета".......

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Въпрос - тествани ли са алтернативните маршрути лично с автомобил (вкл. в час пик) или е гледано по картата?

  13. 13 Профил на z_marinov
    z_marinov
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Като направят паркирането по 10лв/час, всички парвенюта ще подкарат велосипеди, пък може да се окаже, че пътуването с наземен транспорт или метро е модерно, що не ?

  14. 14 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#10] от "Александър":

    През Факултето

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  15. 15 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    а ние от другите градове ,дето не познаваме София кво да правим ,ами освен да не идваме никак

  16. 16 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Решенията са метро + велоалеи. Както е във всеки нормален европейски град.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  17. 17 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 616 Весело

    Да му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер......................................................................................................................................................................................................................................................нека минусите да започнат сега.

  18. 18 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Шопия да е наясно, че с парите идват и мръсотията, и селенията, простотията.

  19. 19 Профил на lara_croft_
    lara_croft_
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Куцо, кьораво и сакато се качи по автомобилите и със скоростта никой не се съобразява, всеки бърза нанякъде, даже и в неделя и после стават по не знам колко катастрофи на ден... Не им трябва само шофьорска книжка, а и култура, а тя определено липсва в поведението на доста голяма част от шофьорите.

  20. 20 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#4:"toveren"]Метрото ти е решение само ако живееш или работиш в близост до метрото. [/quote]
    Точно.

    Метрото не ми върши никаква работа - нито го има където живея, нито около работното ми място.

    Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.

  21. 21 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    По Ул.„Козлодуй“ е страшно -3 трамвая , 5 автобуса ,2 маршрутки и нещастниците с автомобили....

  22. 22 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#19:"lara_croft_"]липсва в поведението на доста голяма част от шофьорите. [/quote]
    Както и пешеходците.

    Цялата ни нация няма култура на движение.

  23. 23 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#5] от "malart":


    [quote#5:"malart"]Един ден карат коли с четен последен номер, на другия с нечетен. [/quote]И да се напълнят тротоарите с втора семейна трошка ли?!

  24. 24 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#18] от "calc":


    [quote#18:"calc"]Шопия да е наясно, че с парите идват и мръсотията, и селенията, простотията. [/quote]Ти от кой чист и подреден град си?!

  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 516 Любопитно

    а някой кара кооолееелоо...

    Stef
  26. 26 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 561 Весело

    В петък ще е някакъв кошмар - започва шибаната ваканция, в резултат курортите ще се задръстят, гледам в офиса - народа не издържа, на полу съединител са

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  27. 27 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Дневник май са пропуснали още един ремонт. Преди месец съобщиха, че през април започват продължението на метрото до Хладилника, т.е. затваря се и част от Черни връх. Къф ад ще настане с южните квартали, не ми се мисли.

  28. 28 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1007 Любопитно

    Ще пуснат ли алтернатива на Цариградско с вело/алея и защо до сега не е направена?

  29. 29 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#24] от "yanne":

    Обиждаш се нещо. Ще ви броим по минусите

  30. 30 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 667 Гневно

    Организацията на тези ремонти доказва пълната некопентентност на СОС, Кмета на града и Гл. архитект! Една година беше същият ад, докато се ремонтираха и изграждаха на няколко стотин метра същите съоръжения на близките кръстовища. Имам предвид например кръстовището на старата телевизионна кула. Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно и да е запушен един от основните маршррути за 1г., сега 2г. ще са затапени едновременно няколко основни маршрути. Пак изибрайте даскалица по руски за градоначалник! А пък живеещите и работещите в "Младост" направо не искам да ги мисля...
    Не стана ясно и защо прословутият пробив на Сточна гара от М. луиза до Данаил Николаев е замразен - нещо, което щеше да бъде в пъти по-полезно за трафика, от сегашното творение на Лъвов мост. Ама пък кой ли в СОС, кой ли главен архитект или кмет на София можем да определим като визионер, поне от вермето на кмета Иванов, когото "другарите" пратили в затвора, че бил немски възпитаник...

  31. 31 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1186 Разстроено

    Толкова много частично затворени основни булеварди, по едно и също време си е чиста проба заговор.
    Вярно, че мога да ползвам метрото, но понякога автомобила е наложителен. И за да се прибера от офиса в Младост до Банищора е ЛУДНИЦА!

  32. 32 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#30:"m_style"]Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно[/quote]

    Не стана така, защото живеещите в 2 жилищни блока на Семинарията водиха дела срещу този проект и ги загубиха, но дотогава не можеше да се строи. Аз друго се питам: Защо вместо тези грозни колони на семинарията , не направиха там подземен тунел, който да излиза при София ленд. Влизаш в тунела на телевизионната кула и излизаш на София ленд, просто и ясно. Това щеше да разтовари 50% от трафика при семинарията. Отделно, че при настоящия проект идващите от Т. кула първо минават надолу през тунел, а после се качват нагоре по естакада, което е безумно.

  33. 33 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Бедната ни и вечно мрънкаща нация виси по светофарите, разпределена по един човек в автомобил, свиркат си, говорят си любезно през прозорците и си дишат СО2, който си произвеждат от уж скъпите горива (ама явно не е достатъчно скъпи) ... каква идилия ...

    Всички големи и развити градове по света са минали по този път и вече са решили този проблем, но ние отново откриваме топлата вода ... не защото няма желание, а защото няма принципи и последователност, а и "тарикатите" все са си на мода, за сметка на съвестните "загубеняци", като мен

    Аз ходя пеш или с метро и не мога да си представя да губя по няколко часа от живота си всеки ден, висейки в безсмислено задръстване. Та всеки да си направи сметката сам за себе си.

    За мен шофирането е удоволствие и хоби, но отдавна не го упражнявам в града без крайна необходимост

  34. 34 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#20] от "bastor":

    Разбира се, че не може метрото да е удобно на всички(поне за сега). Номерът според мен е хората, на които им е сравнително удобно, да го ползват, което да облекчи трафика за онези, които нямат удобен градски транспорт(като Вас и мен)

    Virtus est medium vitiis.
  35. 35 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 395 Неутрално



    До коментар [#34] от "Емо":

    Напълно съгласен.

    Може и да се въведе някаква забрана за non-car pool коли.

    Казано друго яче - ако не карате поне един човек да нямате право да минавате през центъра или по-тежките участъци, това ще стимулира хората да организират общ служебен транспорт, вместо да се возят сами - вместо да има 5 коли на пътя ще има една с 5 души вътре.

  36. 36 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Моята рецепта е: ходене пеша и ползване на метро

    Моралът не е порок!
  37. 37 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#35] от "bastor":

    Ами ок, нека колегата ти живее на другия край на града па ти оди го забирай

  38. 38 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 471 Любопитно

    колкото пъти съм решил да ползвам транспорт, винаги съм съжалил. Не може през деня да идва тролей на повече от 10 минути, не може едно билетче да не важи за повече от една линия в рамките на час, при положение, че много линии се закриха и няма алтернатива на прекачването. Метрото е хубаво, но то не е навсякъде. Ако си с дете (недай Боже с количка), или си възрастен човек (трудно подвижен), градския транспорт е неудобен. Ако ти се налага да ходиш до градина и после да ходиш на работа в някакво прилично време, просто колата е незаменима. Докато не се оптимизира транспорта към основните потребители - работещи, а не пенсионери и учащи (нищо против тях, но те са на дотации, а ние плащаме билетчета), колата ще е по-добрия вариант.

    proudly built in Bulgaria
  39. 39 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Истината е, че дълги години никой не направи нищо за инфраструктурата на града, а той се разшири и увеличи като население.
    Аз лично наблягам повече на ходенето пеш и спестявам време, нерви и пари.

  40. 40 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#1] от "BlueWater":

    Точно така. Щях да кажа нещо от сорта на "За Бога братя (софиянци), не скачайте в колите си за щяло и нещяло".
    Общественият транспорт не е перфектен, но общо взето покрива целия град.
    А що за мазохизъм е да имаш на разположение метро и да не го ползваш?
    Уж всички са бедни, нямат пари за дрехи и учебници на децата си, да си платят парното, да си купят лекарства, да си платят таксата за входа или данъците, но в същото време не слизат от колите си (въпреки скъпия бензин), пушат по кутия цигари на ден и киснат непрестанно по молове и кафенета. Трудно ми е да разбера тази доста голяма част от българското общество.

  41. 41 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    До коментар [#34] от "Емо":

    За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.

  42. 42 Профил на Пиян финландец
    Пиян финландец
    Рейтинг: 190 Неутрално

    До коментар [#41] от "id_1":

    Абсолютно съм съгласен.

    Това лято в Бургас общината осъществи проект за общински колела под наем и ефекта беше доста положителен. В комбинация с метрото това може да направи осезаема разлика в София.
    Но трябва първо българинът да си избие от главата, че "който е с колело е балък, аз съм с кола и съм тарикат"

  43. 43 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#35] от "bastor":


    До коментар [#41] от "id_1":

    Варианти има много, всеки по-голям град в Европа има различни решения за справянето с трафика. Към момента , за съжаление, София е много, много далеч от подобни неща. Не, че не може да се направи, но хората няма да го приемат(болшинстото имам предвид). При положение, че всеки мрънка за цената на горивата, но си пали колата за 2 км ходене или когато има удобен градски транспорт, какво повече да говорим

    Virtus est medium vitiis.
  44. 44 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#19] от "lara_croft_":

    Аз това съм се чудел: НА едно кръстовище ако имаш 20 коли, стандартно по българския манталитет това е 1 кола с 1 човек. Което прави 20 човека трафик, заемащи място и ресурси за 20 превозни средства.

    Един автобус къса база е с максимален капацитет 100 човека (правеостоящи и седящи), като в зависимост от линията и часа е почти винаги на 100% капацитет.

    Сметката е, че използвайки кола и незапълвайки нейния капацитет, по-скоро си в минус на градската среда и благоустройство, отколкото в позитив.
    Говорил съм с много хора на тази тема. Едни казват, че не искат да се возят в мръъсния градски транспорт, семейните водят деца жена на училище/работа и т.н. Истината е някъде по средата. Според мен е въпрос първо на желание и градски условия (тези две неща вървят заедно), култура, колективно мислене и възпитание.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  45. 45 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#42] от "Пиян финландец":

    мойто колело струва повече от 50% от автопарка в България, но това явно ме прави още по-голям балък в очите на средния собственик на строшен опел, голф и рено с газова уредба на 15 години. Тук проблема не е в това кой е по-голям балък, колата си е нужна понякога.
    Влизането с колело в метрото обаче е забранено, освен в почивни дни. Това отново не е решение в полза на работещи хора, които искат да ползват колелото си за придвижване. Връзване на колело за цял ден до метростанция е покана да го откраднат, никой няма да го направи. Колела под наем е добра идея, но много хора имат свои колела. Защо човек с колело би искал да се качи на метро? Ами за да отиде на работа все пак без да е навъртял повече от 2 километра и да се е изпотил и надишал с газове в трафика. Никой не мисли за детайлите.

    proudly built in Bulgaria
  46. 46 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    Жоре, мерсаж! Полезно.

  47. 47 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    До коментар [#30] от "m_style":

    +++++

  48. 48 Профил на missye
    missye
    Рейтинг: 447 Любопитно

    До коментар [#19] от "lara_croft_":

    Ларче, че кога "куцо, кьораво и сакато" не е било по автомобилите? Просто няма нормален транспорт в БГ - нито връзки, нито качество. Нормално е хората да търсят алтернативи за придвижването си.

  49. 49 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#44] от "Анализатор":

    Към Вашият коментар бих добавил и още една българска особеност. Тук доста от хората имат собствени жилища, т.е. те са закотвени на едно място за живеене. На запад този процент е доста по-малък, често срещана практика там е когато човек си намери работа, да смени квартирата си с по-близка до местоработата. Това също дава известно отражение върху цялостната картина на трафика.

    Virtus est medium vitiis.
  50. 50 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1143 Весело

    До коментар [#7] от "alehandro77":
    [quote#7:"alehandro77"]Скутер също е идея[/quote]

    Само си купи хубава каска, че родните "майстори зад волана", както не са свикнали със скутерите, ще те отнесат като куцо пиле домат, за 5 минути.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  51. 51 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#49] от "Емо":

    Съгласен съм с Вас! Добро уточнение! Забелязвам, че с построяването на метрото в София тенденцията започва да се покачва за ползването на градския транспорт, която е обратно пропорционална на цената на горивата. И все пак инициативи от рода на "car pooling", каквито съм виждал в няколко европейски държави, целят не само да повишат ефикасността на транспорта, намаляване на вредните емисии, но и да благоприятстват микробюджетирането на гражданите. Парите, дадени за гориво в градска среда, в по-голямата си част нямат възвращаемост.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  52. 52 Профил на missye
    missye
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Но и апел към всички велосипедисти - МОЛЯ НЕ СЧИТАЙТЕ, ЧЕ КАТО СТЕ НА КОЛЕЛО СТЕ ПЕШЕХОДЦИ! И ЗА ВАС ВАЖАТ ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ СЪЩО КАТО ЗА ШОФЬОРИТЕ! Каране на колело срещу движението, изкачане в затворени улици и др.

  53. 53 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#29] от "calc":


    [quote#29:"calc"]Обиждаш се нещо. Ще ви броим по минусите [/quote]Ни най-малко.Прост е глупаво да се обиждат жителите на един град от жители на друг град в България,като положението във всички е общо взето подобно,са малки изключения.По-скоро първия ти коментар издава някакъв комплекс към "гадните" софиянци,които не са нещо кой знае колко различни от другите...

  54. 54 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Е, как можаха такива дългосрочни реконструкции и ремонти да ги правят по едно и също време? Някой мислел ли е изобщо?!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  55. 55 Профил на pipilonia
    pipilonia
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Со велисопедо! Няма никакви задръствания! Само удоволствие!

  56. 56 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    ДНЕВНИК пак отваря очите на провинциалистите как да се придвижват в столицата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  57. 57 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Метрото е удобен и бърз транспорт, за предпочитане е пред тези задръствания

  58. 58 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#49] от "Емо":

    Точно, и като се случи да промени местоработата си, пресен пример с колеги от Варна в София, продават жилището си там и купуват ново тук - не можела да живее на квартира, не че и аз не направих същата глупост преди години, но това във Варна ми остана - сега му плащам данъците и чистя паяжини

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  59. 59 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 726 Весело

    С колелета и polution-маски.

    Дано покрай тия ремонти повече столичани се усетят какво безумие е обичайният трафик в София.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  60. 60 Профил на Николай Русанов
    Николай Русанов
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Опътване за всеки, който не познава София. Бегай на село, там има само една "главна" не е страшно.

  61. 61 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#53] от "yanne":

    "Комплексът" се измерва с няколкото стотици млн. лв. от бюджета пряко и косвено. Пари, които не градове, а цели области, никога няма да получат.

    Направо изпадаме в умиление, че положенито било долу-горе еднакво. Да, то е такова, но извън шопия.

  62. 62 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#37:"Волният Ибрик"]Ами ок, нека колегата ти живее на другия край на града па ти оди го забирай [/quote]
    Е въпросът е за големи фирми.

    Нормално е фирма 10 души да няма как да стане.

    Когато сте 200+ души винаги има варианти за car pool

  63. 63 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    Гениално било ремонтът на главни артерии да е едновременно, също така и работата по тези обекти с работно време на чиновниците, до 17 ч., с почвни дни събота, неделя и по време на официалните празници. Вместо да се работи денонощно.
    Но има идруго.
    "Дневник", бихте ли дали някаква статистика за съотношението на разходваните средства по отделни градове: София, Пловдив, Варна и т.н. Защото аз съм сигурен, че парите усвоявани в София надвишават мин. 15 пъти тези за Варна, а по официални данни населението на София е 3, 73 пъти повече от това за Варна (поофициални данни за 2013г. населението на Сф е 1 279 200 ж., на Варна 343 600). вярно, говори се че в Сф живеят около 2 млн, а във Варна над 450 000, но в случая са по-важни официалните данни)
    Има нещо много гнило в тази дива централизация в България, така че софиянци да не се сърдят на провинциалистите, че всичко гледа да мигрира към столицата.

  64. 64 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Разбира се, че бързия и ефективен градски транспорт е решението на тапите. Само да попитам: може ли градския транспорт от Дружба (например) да поеме тези хора, които в момента ползват кола? Ако те утре решат да отидат на работа с автобус 204?

  65. 65 Профил на Gavril
    Gavril
    Рейтинг: 443 Весело

    Лято иде! Зае*****те колите! Слушалки и пешачка, или с колело му е майката! Метрото е чудно лятно време - хлад, бързо.

    България, къде е нашия change we can believe in?
  66. 66 Профил на lowec
    lowec
    Рейтинг: 395 Любопитно

    [quote#17:"mentra65"]Да му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер......................................................................................................................................................................................................................................................нека минусите да започнат сега. [/quote]
    До сега 34 минуса т.е. селянина има.

  67. 67 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1712 Весело

    Това е чудесна идея за статия, благодаря на Георги Марчев и Георги Пауновски!
    Ще се срещаме в Борисовата градина на път за центъра Спестяваме и нерви и от фитнес.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  68. 68 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    [quote#2:"uvd44312354"]Нямаше да има задръствания, също и нужда от тия грозни кръстовища на две нива ако градския транспорт беше на ниво! [/quote]

    А бе, ти от кое село си??? Ей, винаги можеш да извадиш един селянин от селото, но НИКОГА селото от един селянин!!!!!!!!

  69. 69 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1488 Любопитно

    Трафика в столицата е отражение и следствие на цялата картинка в държавата - хората ползват коли заради нехубав градски транспорт, несигурността в него (пияни, цигани и т.н.), не карат колело заради опасностите и мръсотията, хората карат децата си до училище и обратно пак заради несигурността. От друга страна трошляците са с ниски данъци, няма изискване за паркомясто и т.н и т.н - ето колко са нещата, които стимулират използването на кола.
    На запад колата е лукс - имам приятели във Виена, които не могат и не искат да си взимат кола, защото ще излезе майка им и баща им.

  70. 70 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#20:"bastor"]Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.[/quote]

    Не, не се сещаме, защото селянията пак ще продължи да парадира с "афтанобилите" си. Гаче ли баба им на село все с метро и "афтанобил" се е придвижвала. Хайде пък да изтърпят няколко месеца ремонти, нищо няма да им стане на главно мекоговорещите нови "софиянци"...

    'Let light surround you' Dream Theater
  71. 71 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#41:"id_1"]За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.[/quote]

    В Берлин например хората отиват до метрото с колело, до входа на метрото го оставят на стоянка и вечерта си го вземат и се прибират.

    'Let light surround you' Dream Theater
  72. 72 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#61:"calc"]шопия.[/quote]

    Вече не е "Шопия", откакто половин миекоговореща България се пренесе тука

    'Let light surround you' Dream Theater
  73. 73 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#69:"rainbou1"]не карат колело заради опасностите и мръсотията, хората карат децата си до училище и обратно пак заради несигурността[/quote]

    Ами тука е така, за съжаление. Не е Виена, нито Берлин, да не говорим пък за Холандия с тоталната власт на велосипедиста на улицата

    'Let light surround you' Dream Theater
  74. 74 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    И много хубаво че не карат. Измежду малкото които карат колело, има едни такива които го правят като руския цар и образуват едни колони и задръствания, мани. Предполагам накрая на някой му писва и леко го бутва на земята. Затва не е безопасно.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  75. 75 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#33] от "p911":

    Нещата са така както си ги описал, но нещата според мен се подобряват. Аз живея в чужбина и като си идвам, има видима разлика с преди. Трафика последните 4-5 години е значително по-малък от 2008 например. Дали заради втория лъч на метрото и разширението на първия, дали че ги няма едно поне 30.000 работещи по строежите по време на строителния бум преди кризата, а и малко или много се направиха доста улици и велоалеи. Другата пролет ще пуснат метрото до Младост 4 и летището през Дружба, дано веднага почнат и 3МД. А и тука в чужбина е пълно с хора от провинцията, което означава, че вече не идват в София, а така и така емигрират от града си, избират в чужбина. Така като се замисля, познавам едно 70-80 българина тук, тези от София са 5-6 човека. Сега няма и ограничения след 1 януари.

  76. 76 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 456 Неутрално

    За да има осезаемо подобрение трябва цялостна стратегия - от изграждане на ефективен градски транспорт, до ограничаване на движението на автомобили. Бил съм свидетел на лансиране на подобни идеи на най-високо ниво преди години и на тахното отхвърляне, като неприложими ... причини все има ...

    Важен елемент е и безкомпромисност при прилагането на подобна стратегия, защото не всички мерки са популярни. И аз наскоро се сблъсках с безумия от страна на П§Г София, но си дадох сметка, че единствения начин нещо да се случи у нас е то да бъде ултимативно поставено и да няма изключения, защото веднага 50% от обществото "хитро" ще се възползва от изключението, създадено за някой наистина нуждаещ се ...

    Навсякъде има тарикати, дали така са възпитани или е в природата им не знам, но обществото трябва да осъзнае, че колкото повече индивиди спазват правилата (в частност за движение по пътищата), то толкова по-добре ще е за всички и дори за тарикатите в дългосочен план!

    На всеки се е случвало да чака в лентата за направо и изведнъж няколо "хитри" местни шофьори да го акакуват от към лентата за на ляво, запушвайки последната за хората, които наистина искат да завият на ляво. Подобни примери има много .. Защо това поведение се толерира и е "на мода", и се практикува дори от водачи с книжки на по 1 месец ... може ли да се въведе ред? Може, но няма воля ... Същите тези джигити са като агънца из по-уредената част на Европа-та

  77. 77 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 561 Неутрално

    много интересно ако потърсите в тази уебстраница думата "вело" с помощта на Ctrl+F се оказва, че в статията няма нито едно срещане на "вело". затова пък коментарите изобилстват с нея...

    та, въпросът е докога общината ще се прави, че не чува какво искат нейните избиратели. то глухи да бяха щяха да чуят, но не и държавна администрация.

    е да, разбирам, че от карти за градски транспорт и от платени паргинги влизат свежи пари, докато от велоалеи вероятно не. но сигурно ще се съгласите, че на всички ни писна да дишаме изгорелите газове на автомобили и автобуси, камиони и още каквото се сетите дето минава през града и бълва отрови.

  78. 78 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 561 Неутрално

    повече ленти и повече километри за автомобили означава, че на същата площ на град София ще преминава по-голям трафик => повече изгорели газове в атмосферата и значително влошено качество на въздуха (който дишаме всички междувпрочем).

    ПОВЕЧЕ ВЕЛОСИПЕДИ, а НЕ ПОВЕЧЕ КОЛИ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK