Един ден карат коли с четен последен номер, на другия с нечетен. Или - колелото е моят втори автомобил. Може пък и с метро. Ама пусто да остане. Какво да правим, като сме се родили в кола.
Направо си е за награда гения, който е решил почти всички главни пътища в София да се ремонтират по едно и също време. Най-доброто в случая е че даже и след ремонтите ситуацията почти няма да се промени. Просто задръстването ще се премести с едно кръстовище.
Много лесно - ходя в София само когато наистина е необходимо. Жалко че не се осъществиха идеите министерствата и агенциите да се разсредоточат из страната, а оставащите в София да се изнесат на Цариградско шосе.
Ама пусти мерак всичко да е на "жълтите павета".......
Като направят паркирането по 10лв/час, всички парвенюта ще подкарат велосипеди, пък може да се окаже, че пътуването с наземен транспорт или метро е модерно, що не ?
Да му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер......................................................................................................................................................................................................................................................нека минусите да започнат сега.
Куцо, кьораво и сакато се качи по автомобилите и със скоростта никой не се съобразява, всеки бърза нанякъде, даже и в неделя и после стават по не знам колко катастрофи на ден... Не им трябва само шофьорска книжка, а и култура, а тя определено липсва в поведението на доста голяма част от шофьорите.
[quote#4:"toveren"]Метрото ти е решение само ако живееш или работиш в близост до метрото. [/quote]
Точно.
Метрото не ми върши никаква работа - нито го има където живея, нито около работното ми място.
Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.
В петък ще е някакъв кошмар - започва шибаната ваканция, в резултат курортите ще се задръстят, гледам в офиса - народа не издържа, на полу съединител са
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
Дневник май са пропуснали още един ремонт. Преди месец съобщиха, че през април започват продължението на метрото до Хладилника, т.е. затваря се и част от Черни връх. Къф ад ще настане с южните квартали, не ми се мисли.
Организацията на тези ремонти доказва пълната некопентентност на СОС, Кмета на града и Гл. архитект! Една година беше същият ад, докато се ремонтираха и изграждаха на няколко стотин метра същите съоръжения на близките кръстовища. Имам предвид например кръстовището на старата телевизионна кула. Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно и да е запушен един от основните маршррути за 1г., сега 2г. ще са затапени едновременно няколко основни маршрути. Пак изибрайте даскалица по руски за градоначалник! А пък живеещите и работещите в "Младост" направо не искам да ги мисля...
Не стана ясно и защо прословутият пробив на Сточна гара от М. луиза до Данаил Николаев е замразен - нещо, което щеше да бъде в пъти по-полезно за трафика, от сегашното творение на Лъвов мост. Ама пък кой ли в СОС, кой ли главен архитект или кмет на София можем да определим като визионер, поне от вермето на кмета Иванов, когото "другарите" пратили в затвора, че бил немски възпитаник...
Толкова много частично затворени основни булеварди, по едно и също време си е чиста проба заговор.
Вярно, че мога да ползвам метрото, но понякога автомобила е наложителен. И за да се прибера от офиса в Младост до Банищора е ЛУДНИЦА!
[quote#30:"m_style"]Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно[/quote]
Не стана така, защото живеещите в 2 жилищни блока на Семинарията водиха дела срещу този проект и ги загубиха, но дотогава не можеше да се строи. Аз друго се питам: Защо вместо тези грозни колони на семинарията , не направиха там подземен тунел, който да излиза при София ленд. Влизаш в тунела на телевизионната кула и излизаш на София ленд, просто и ясно. Това щеше да разтовари 50% от трафика при семинарията. Отделно, че при настоящия проект идващите от Т. кула първо минават надолу през тунел, а после се качват нагоре по естакада, което е безумно.
Бедната ни и вечно мрънкаща нация виси по светофарите, разпределена по един човек в автомобил, свиркат си, говорят си любезно през прозорците и си дишат СО2, който си произвеждат от уж скъпите горива (ама явно не е достатъчно скъпи) ... каква идилия ...
Всички големи и развити градове по света са минали по този път и вече са решили този проблем, но ние отново откриваме топлата вода ... не защото няма желание, а защото няма принципи и последователност, а и "тарикатите" все са си на мода, за сметка на съвестните "загубеняци", като мен
Аз ходя пеш или с метро и не мога да си представя да губя по няколко часа от живота си всеки ден, висейки в безсмислено задръстване. Та всеки да си направи сметката сам за себе си.
За мен шофирането е удоволствие и хоби, но отдавна не го упражнявам в града без крайна необходимост
Разбира се, че не може метрото да е удобно на всички(поне за сега). Номерът според мен е хората, на които им е сравнително удобно, да го ползват, което да облекчи трафика за онези, които нямат удобен градски транспорт(като Вас и мен)
Може и да се въведе някаква забрана за non-car pool коли.
Казано друго яче - ако не карате поне един човек да нямате право да минавате през центъра или по-тежките участъци, това ще стимулира хората да организират общ служебен транспорт, вместо да се возят сами - вместо да има 5 коли на пътя ще има една с 5 души вътре.
колкото пъти съм решил да ползвам транспорт, винаги съм съжалил. Не може през деня да идва тролей на повече от 10 минути, не може едно билетче да не важи за повече от една линия в рамките на час, при положение, че много линии се закриха и няма алтернатива на прекачването. Метрото е хубаво, но то не е навсякъде. Ако си с дете (недай Боже с количка), или си възрастен човек (трудно подвижен), градския транспорт е неудобен. Ако ти се налага да ходиш до градина и после да ходиш на работа в някакво прилично време, просто колата е незаменима. Докато не се оптимизира транспорта към основните потребители - работещи, а не пенсионери и учащи (нищо против тях, но те са на дотации, а ние плащаме билетчета), колата ще е по-добрия вариант.
Истината е, че дълги години никой не направи нищо за инфраструктурата на града, а той се разшири и увеличи като население.
Аз лично наблягам повече на ходенето пеш и спестявам време, нерви и пари.
Точно така. Щях да кажа нещо от сорта на "За Бога братя (софиянци), не скачайте в колите си за щяло и нещяло".
Общественият транспорт не е перфектен, но общо взето покрива целия град.
А що за мазохизъм е да имаш на разположение метро и да не го ползваш?
Уж всички са бедни, нямат пари за дрехи и учебници на децата си, да си платят парното, да си купят лекарства, да си платят таксата за входа или данъците, но в същото време не слизат от колите си (въпреки скъпия бензин), пушат по кутия цигари на ден и киснат непрестанно по молове и кафенета. Трудно ми е да разбера тази доста голяма част от българското общество.
За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.
Това лято в Бургас общината осъществи проект за общински колела под наем и ефекта беше доста положителен. В комбинация с метрото това може да направи осезаема разлика в София.
Но трябва първо българинът да си избие от главата, че "който е с колело е балък, аз съм с кола и съм тарикат"
Варианти има много, всеки по-голям град в Европа има различни решения за справянето с трафика. Към момента , за съжаление, София е много, много далеч от подобни неща. Не, че не може да се направи, но хората няма да го приемат(болшинстото имам предвид). При положение, че всеки мрънка за цената на горивата, но си пали колата за 2 км ходене или когато има удобен градски транспорт, какво повече да говорим
Аз това съм се чудел: НА едно кръстовище ако имаш 20 коли, стандартно по българския манталитет това е 1 кола с 1 човек. Което прави 20 човека трафик, заемащи място и ресурси за 20 превозни средства.
Един автобус къса база е с максимален капацитет 100 човека (правеостоящи и седящи), като в зависимост от линията и часа е почти винаги на 100% капацитет.
Сметката е, че използвайки кола и незапълвайки нейния капацитет, по-скоро си в минус на градската среда и благоустройство, отколкото в позитив.
Говорил съм с много хора на тази тема. Едни казват, че не искат да се возят в мръъсния градски транспорт, семейните водят деца жена на училище/работа и т.н. Истината е някъде по средата. Според мен е въпрос първо на желание и градски условия (тези две неща вървят заедно), култура, колективно мислене и възпитание.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
мойто колело струва повече от 50% от автопарка в България, но това явно ме прави още по-голям балък в очите на средния собственик на строшен опел, голф и рено с газова уредба на 15 години. Тук проблема не е в това кой е по-голям балък, колата си е нужна понякога.
Влизането с колело в метрото обаче е забранено, освен в почивни дни. Това отново не е решение в полза на работещи хора, които искат да ползват колелото си за придвижване. Връзване на колело за цял ден до метростанция е покана да го откраднат, никой няма да го направи. Колела под наем е добра идея, но много хора имат свои колела. Защо човек с колело би искал да се качи на метро? Ами за да отиде на работа все пак без да е навъртял повече от 2 километра и да се е изпотил и надишал с газове в трафика. Никой не мисли за детайлите.
Ларче, че кога "куцо, кьораво и сакато" не е било по автомобилите? Просто няма нормален транспорт в БГ - нито връзки, нито качество. Нормално е хората да търсят алтернативи за придвижването си.
Към Вашият коментар бих добавил и още една българска особеност. Тук доста от хората имат собствени жилища, т.е. те са закотвени на едно място за живеене. На запад този процент е доста по-малък, често срещана практика там е когато човек си намери работа, да смени квартирата си с по-близка до местоработата. Това също дава известно отражение върху цялостната картина на трафика.
Съгласен съм с Вас! Добро уточнение! Забелязвам, че с построяването на метрото в София тенденцията започва да се покачва за ползването на градския транспорт, която е обратно пропорционална на цената на горивата. И все пак инициативи от рода на "car pooling", каквито съм виждал в няколко европейски държави, целят не само да повишат ефикасността на транспорта, намаляване на вредните емисии, но и да благоприятстват микробюджетирането на гражданите. Парите, дадени за гориво в градска среда, в по-голямата си част нямат възвращаемост.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
Но и апел към всички велосипедисти - МОЛЯ НЕ СЧИТАЙТЕ, ЧЕ КАТО СТЕ НА КОЛЕЛО СТЕ ПЕШЕХОДЦИ! И ЗА ВАС ВАЖАТ ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ СЪЩО КАТО ЗА ШОФЬОРИТЕ! Каране на колело срещу движението, изкачане в затворени улици и др.
[quote#29:"calc"]Обиждаш се нещо. Ще ви броим по минусите [/quote]Ни най-малко.Прост е глупаво да се обиждат жителите на един град от жители на друг град в България,като положението във всички е общо взето подобно,са малки изключения.По-скоро първия ти коментар издава някакъв комплекс към "гадните" софиянци,които не са нещо кой знае колко различни от другите...
Точно, и като се случи да промени местоработата си, пресен пример с колеги от Варна в София, продават жилището си там и купуват ново тук - не можела да живее на квартира, не че и аз не направих същата глупост преди години, но това във Варна ми остана - сега му плащам данъците и чистя паяжини
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
Гениално било ремонтът на главни артерии да е едновременно, също така и работата по тези обекти с работно време на чиновниците, до 17 ч., с почвни дни събота, неделя и по време на официалните празници. Вместо да се работи денонощно.
Но има идруго.
"Дневник", бихте ли дали някаква статистика за съотношението на разходваните средства по отделни градове: София, Пловдив, Варна и т.н. Защото аз съм сигурен, че парите усвоявани в София надвишават мин. 15 пъти тези за Варна, а по официални данни населението на София е 3, 73 пъти повече от това за Варна (поофициални данни за 2013г. населението на Сф е 1 279 200 ж., на Варна 343 600). вярно, говори се че в Сф живеят около 2 млн, а във Варна над 450 000, но в случая са по-важни официалните данни)
Има нещо много гнило в тази дива централизация в България, така че софиянци да не се сърдят на провинциалистите, че всичко гледа да мигрира към столицата.
Разбира се, че бързия и ефективен градски транспорт е решението на тапите. Само да попитам: може ли градския транспорт от Дружба (например) да поеме тези хора, които в момента ползват кола? Ако те утре решат да отидат на работа с автобус 204?
[quote#17:"mentra65"]Да му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер......................................................................................................................................................................................................................................................нека минусите да започнат сега. [/quote]
До сега 34 минуса т.е. селянина има.
Това е чудесна идея за статия, благодаря на Георги Марчев и Георги Пауновски!
Ще се срещаме в Борисовата градина на път за центъра Спестяваме и нерви и от фитнес.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
Трафика в столицата е отражение и следствие на цялата картинка в държавата - хората ползват коли заради нехубав градски транспорт, несигурността в него (пияни, цигани и т.н.), не карат колело заради опасностите и мръсотията, хората карат децата си до училище и обратно пак заради несигурността. От друга страна трошляците са с ниски данъци, няма изискване за паркомясто и т.н и т.н - ето колко са нещата, които стимулират използването на кола.
На запад колата е лукс - имам приятели във Виена, които не могат и не искат да си взимат кола, защото ще излезе майка им и баща им.
[quote#20:"bastor"]Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.[/quote]
Не, не се сещаме, защото селянията пак ще продължи да парадира с "афтанобилите" си. Гаче ли баба им на село все с метро и "афтанобил" се е придвижвала. Хайде пък да изтърпят няколко месеца ремонти, нищо няма да им стане на главно мекоговорещите нови "софиянци"...
[quote#41:"id_1"]За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.[/quote]
В Берлин например хората отиват до метрото с колело, до входа на метрото го оставят на стоянка и вечерта си го вземат и се прибират.
И много хубаво че не карат. Измежду малкото които карат колело, има едни такива които го правят като руския цар и образуват едни колони и задръствания, мани. Предполагам накрая на някой му писва и леко го бутва на земята. Затва не е безопасно.
Нещата са така както си ги описал, но нещата според мен се подобряват. Аз живея в чужбина и като си идвам, има видима разлика с преди. Трафика последните 4-5 години е значително по-малък от 2008 например. Дали заради втория лъч на метрото и разширението на първия, дали че ги няма едно поне 30.000 работещи по строежите по време на строителния бум преди кризата, а и малко или много се направиха доста улици и велоалеи. Другата пролет ще пуснат метрото до Младост 4 и летището през Дружба, дано веднага почнат и 3МД. А и тука в чужбина е пълно с хора от провинцията, което означава, че вече не идват в София, а така и така емигрират от града си, избират в чужбина. Така като се замисля, познавам едно 70-80 българина тук, тези от София са 5-6 човека. Сега няма и ограничения след 1 януари.
За да има осезаемо подобрение трябва цялостна стратегия - от изграждане на ефективен градски транспорт, до ограничаване на движението на автомобили. Бил съм свидетел на лансиране на подобни идеи на най-високо ниво преди години и на тахното отхвърляне, като неприложими ... причини все има ...
Важен елемент е и безкомпромисност при прилагането на подобна стратегия, защото не всички мерки са популярни. И аз наскоро се сблъсках с безумия от страна на П§Г София, но си дадох сметка, че единствения начин нещо да се случи у нас е то да бъде ултимативно поставено и да няма изключения, защото веднага 50% от обществото "хитро" ще се възползва от изключението, създадено за някой наистина нуждаещ се ...
Навсякъде има тарикати, дали така са възпитани или е в природата им не знам, но обществото трябва да осъзнае, че колкото повече индивиди спазват правилата (в частност за движение по пътищата), то толкова по-добре ще е за всички и дори за тарикатите в дългосочен план!
На всеки се е случвало да чака в лентата за направо и изведнъж няколо "хитри" местни шофьори да го акакуват от към лентата за на ляво, запушвайки последната за хората, които наистина искат да завият на ляво. Подобни примери има много .. Защо това поведение се толерира и е "на мода", и се практикува дори от водачи с книжки на по 1 месец ... може ли да се въведе ред? Може, но няма воля ... Същите тези джигити са като агънца из по-уредената част на Европа-та
много интересно ако потърсите в тази уебстраница думата "вело" с помощта на Ctrl+F се оказва, че в статията няма нито едно срещане на "вело". затова пък коментарите изобилстват с нея...
та, въпросът е докога общината ще се прави, че не чува какво искат нейните избиратели. то глухи да бяха щяха да чуят, но не и държавна администрация.
е да, разбирам, че от карти за градски транспорт и от платени паргинги влизат свежи пари, докато от велоалеи вероятно не. но сигурно ще се съгласите, че на всички ни писна да дишаме изгорелите газове на автомобили и автобуси, камиони и още каквото се сетите дето минава през града и бълва отрови.
повече ленти и повече километри за автомобили означава, че на същата площ на град София ще преминава по-голям трафик => повече изгорели газове в атмосферата и значително влошено качество на въздуха (който дишаме всички междувпрочем).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
BlueWater
Рейтинг: 958 ВеселоОтговорът е много по-лесен.
Паркирайте далече от центъра и използвайте метрото.
uvd44312354
Рейтинг: 217 НеутралноНямаше да има задръствания, също и нужда от тия грозни кръстовища на две нива ако градския транспорт беше на ниво!
Федор Езерский
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#1] от "BlueWater":
Абсолютно! Напълно съм съгласен с теб! Метрото си е решението
toveren
Рейтинг: 236 НеутралноМетрото ти е решение само ако живееш или работиш в близост до метрото.
malart
Рейтинг: 623 НеутралноЕдин ден карат коли с четен последен номер, на другия с нечетен. Или - колелото е моят втори автомобил. Може пък и с метро. Ама пусто да остане. Какво да правим, като сме се родили в кола.
malart.blog.bgDreadlord
Рейтинг: 688 ЛюбопитноДоста полезна и смислена статия.
Who is General Failure and why is he reading my disk?До коментар [#2] от "uvd44312354":
Грозни!?! Боже, прибери си вересиите!
alehandro77
Рейтинг: 484 НеутралноСкутер също е идея
Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.Грант мотивиран, правоверен либерал
Рейтинг: 484 НеутралноС колелото няма задръстване
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)nicks
Рейтинг: 217 НеутралноНаправо си е за награда гения, който е решил почти всички главни пътища в София да се ремонтират по едно и също време. Най-доброто в случая е че даже и след ремонтите ситуацията почти няма да се промени. Просто задръстването ще се премести с едно кръстовище.
Александър
Рейтинг: 479 НеутралноА защо не са дали алтернативен маршрут от Овча Купел за Красна поляна? Нали стартира ремонта и на бул. Никола Мушанов и Овча купел?
АЗpag
Рейтинг: 1210 ВеселоМного лесно - ходя в София само когато наистина е необходимо. Жалко че не се осъществиха идеите министерствата и агенциите да се разсредоточат из страната, а оставащите в София да се изнесат на Цариградско шосе.
Culus capitem delitАма пусти мерак всичко да е на "жълтите павета".......
alieng
Рейтинг: 426 НеутралноВъпрос - тествани ли са алтернативните маршрути лично с автомобил (вкл. в час пик) или е гледано по картата?
z_marinov
Рейтинг: 416 НеутралноКато направят паркирането по 10лв/час, всички парвенюта ще подкарат велосипеди, пък може да се окаже, че пътуването с наземен транспорт или метро е модерно, що не ?
оstavime
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#10] от "Александър":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!През Факултето
Nikoi
Рейтинг: 777 Неутралноа ние от другите градове ,дето не познаваме София кво да правим ,ами освен да не идваме никак
Легионер
Рейтинг: 426 НеутралноРешенията са метро + велоалеи. Както е във всеки нормален европейски град.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 583 ВеселоДа му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ......нека минусите да започнат сега.
calc
Рейтинг: 431 НеутралноШопия да е наясно, че с парите идват и мръсотията, и селенията, простотията.
lara_croft_
Рейтинг: 8 НеутралноКуцо, кьораво и сакато се качи по автомобилите и със скоростта никой не се съобразява, всеки бърза нанякъде, даже и в неделя и после стават по не знам колко катастрофи на ден... Не им трябва само шофьорска книжка, а и култура, а тя определено липсва в поведението на доста голяма част от шофьорите.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 418 Неутрално[quote#4:"toveren"]Метрото ти е решение само ако живееш или работиш в близост до метрото. [/quote]
Точно.
Метрото не ми върши никаква работа - нито го има където живея, нито около работното ми място.
Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.
hodounski
Рейтинг: 2934 НеутралноПо Ул.„Козлодуй“ е страшно -3 трамвая , 5 автобуса ,2 маршрутки и нещастниците с автомобили....
Boris Gaganelov
Рейтинг: 418 Неутрално[quote#19:"lara_croft_"]липсва в поведението на доста голяма част от шофьорите. [/quote]
Както и пешеходците.
Цялата ни нация няма култура на движение.
wre501051215
Рейтинг: 3155 НеутралноДо коментар [#5] от "malart":
[quote#5:"malart"]Един ден карат коли с четен последен номер, на другия с нечетен. [/quote]И да се напълнят тротоарите с втора семейна трошка ли?!
wre501051215
Рейтинг: 3155 НеутралноДо коментар [#18] от "calc":
[quote#18:"calc"]Шопия да е наясно, че с парите идват и мръсотията, и селенията, простотията. [/quote]Ти от кой чист и подреден град си?!
stef
Рейтинг: 422 Любопитноа някой кара кооолееелоо...
StefConsumer
Рейтинг: 2536 ВеселоВ петък ще е някакъв кошмар - започва шибаната ваканция, в резултат курортите ще се задръстят, гледам в офиса - народа не издържа, на полу съединител са
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantaleko
Рейтинг: 636 НеутралноДневник май са пропуснали още един ремонт. Преди месец съобщиха, че през април започват продължението на метрото до Хладилника, т.е. затваря се и част от Черни връх. Къф ад ще настане с южните квартали, не ми се мисли.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1087 ЛюбопитноЩе пуснат ли алтернатива на Цариградско с вело/алея и защо до сега не е направена?
calc
Рейтинг: 431 НеутралноДо коментар [#24] от "yanne":
Обиждаш се нещо. Ще ви броим по минусите
m_style
Рейтинг: 536 ГневноОрганизацията на тези ремонти доказва пълната некопентентност на СОС, Кмета на града и Гл. архитект! Една година беше същият ад, докато се ремонтираха и изграждаха на няколко стотин метра същите съоръжения на близките кръстовища. Имам предвид например кръстовището на старата телевизионна кула. Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно и да е запушен един от основните маршррути за 1г., сега 2г. ще са затапени едновременно няколко основни маршрути. Пак изибрайте даскалица по руски за градоначалник! А пък живеещите и работещите в "Младост" направо не искам да ги мисля...
Не стана ясно и защо прословутият пробив на Сточна гара от М. луиза до Данаил Николаев е замразен - нещо, което щеше да бъде в пъти по-полезно за трафика, от сегашното творение на Лъвов мост. Ама пък кой ли в СОС, кой ли главен архитект или кмет на София можем да определим като визионер, поне от вермето на кмета Иванов, когото "другарите" пратили в затвора, че бил немски възпитаник...
deymus
Рейтинг: 1097 РазстроеноТолкова много частично затворени основни булеварди, по едно и също време си е чиста проба заговор.
Вярно, че мога да ползвам метрото, но понякога автомобила е наложителен. И за да се прибера от офиса в Младост до Банищора е ЛУДНИЦА!
aleko
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#30:"m_style"]Вместо да се изграждат двете съседни кръстовища едновременно[/quote]
Не стана така, защото живеещите в 2 жилищни блока на Семинарията водиха дела срещу този проект и ги загубиха, но дотогава не можеше да се строи. Аз друго се питам: Защо вместо тези грозни колони на семинарията , не направиха там подземен тунел, който да излиза при София ленд. Влизаш в тунела на телевизионната кула и излизаш на София ленд, просто и ясно. Това щеше да разтовари 50% от трафика при семинарията. Отделно, че при настоящия проект идващите от Т. кула първо минават надолу през тунел, а после се качват нагоре по естакада, което е безумно.
p911
Рейтинг: 426 НеутралноБедната ни и вечно мрънкаща нация виси по светофарите, разпределена по един човек в автомобил, свиркат си, говорят си любезно през прозорците и си дишат СО2, който си произвеждат от уж скъпите горива (ама явно не е достатъчно скъпи) ... каква идилия ...
Всички големи и развити градове по света са минали по този път и вече са решили този проблем, но ние отново откриваме топлата вода ... не защото няма желание, а защото няма принципи и последователност, а и "тарикатите" все са си на мода, за сметка на съвестните "загубеняци", като мен
Аз ходя пеш или с метро и не мога да си представя да губя по няколко часа от живота си всеки ден, висейки в безсмислено задръстване. Та всеки да си направи сметката сам за себе си.
За мен шофирането е удоволствие и хоби, но отдавна не го упражнявам в града без крайна необходимост
Емо
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#20] от "bastor":
Virtus est medium vitiis.Разбира се, че не може метрото да е удобно на всички(поне за сега). Номерът според мен е хората, на които им е сравнително удобно, да го ползват, което да облекчи трафика за онези, които нямат удобен градски транспорт(като Вас и мен)
Boris Gaganelov
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#34] от "Емо":
Напълно съгласен.
Може и да се въведе някаква забрана за non-car pool коли.
Казано друго яче - ако не карате поне един човек да нямате право да минавате през центъра или по-тежките участъци, това ще стимулира хората да организират общ служебен транспорт, вместо да се возят сами - вместо да има 5 коли на пътя ще има една с 5 души вътре.
dnk
Рейтинг: 517 НеутралноМоята рецепта е: ходене пеша и ползване на метро
Моралът не е порок!Волният Ибрик
Рейтинг: 433 НеутралноДо коментар [#35] от "bastor":
Ами ок, нека колегата ти живее на другия край на града па ти оди го забирай
Real Adventure Machinery
Рейтинг: 444 Любопитноколкото пъти съм решил да ползвам транспорт, винаги съм съжалил. Не може през деня да идва тролей на повече от 10 минути, не може едно билетче да не важи за повече от една линия в рамките на час, при положение, че много линии се закриха и няма алтернатива на прекачването. Метрото е хубаво, но то не е навсякъде. Ако си с дете (недай Боже с количка), или си възрастен човек (трудно подвижен), градския транспорт е неудобен. Ако ти се налага да ходиш до градина и после да ходиш на работа в някакво прилично време, просто колата е незаменима. Докато не се оптимизира транспорта към основните потребители - работещи, а не пенсионери и учащи (нищо против тях, но те са на дотации, а ние плащаме билетчета), колата ще е по-добрия вариант.
proudly built in Bulgariahahohehi
Рейтинг: 261 НеутралноИстината е, че дълги години никой не направи нищо за инфраструктурата на града, а той се разшири и увеличи като население.
Аз лично наблягам повече на ходенето пеш и спестявам време, нерви и пари.
simo87
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#1] от "BlueWater":
Точно така. Щях да кажа нещо от сорта на "За Бога братя (софиянци), не скачайте в колите си за щяло и нещяло".
Общественият транспорт не е перфектен, но общо взето покрива целия град.
А що за мазохизъм е да имаш на разположение метро и да не го ползваш?
Уж всички са бедни, нямат пари за дрехи и учебници на децата си, да си платят парното, да си купят лекарства, да си платят таксата за входа или данъците, но в същото време не слизат от колите си (въпреки скъпия бензин), пушат по кутия цигари на ден и киснат непрестанно по молове и кафенета. Трудно ми е да разбера тази доста голяма част от българското общество.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1087 НеутралноДо коментар [#34] от "Емо":
За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.
Пиян финландец
Рейтинг: 210 НеутралноДо коментар [#41] от "id_1":
Абсолютно съм съгласен.
Това лято в Бургас общината осъществи проект за общински колела под наем и ефекта беше доста положителен. В комбинация с метрото това може да направи осезаема разлика в София.
Но трябва първо българинът да си избие от главата, че "който е с колело е балък, аз съм с кола и съм тарикат"
Емо
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#35] от "bastor":
Virtus est medium vitiis.До коментар [#41] от "id_1":
Варианти има много, всеки по-голям град в Европа има различни решения за справянето с трафика. Към момента , за съжаление, София е много, много далеч от подобни неща. Не, че не може да се направи, но хората няма да го приемат(болшинстото имам предвид). При положение, че всеки мрънка за цената на горивата, но си пали колата за 2 км ходене или когато има удобен градски транспорт, какво повече да говорим
Легионер
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#19] от "lara_croft_":
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Аз това съм се чудел: НА едно кръстовище ако имаш 20 коли, стандартно по българския манталитет това е 1 кола с 1 човек. Което прави 20 човека трафик, заемащи място и ресурси за 20 превозни средства.
Един автобус къса база е с максимален капацитет 100 човека (правеостоящи и седящи), като в зависимост от линията и часа е почти винаги на 100% капацитет.
Сметката е, че използвайки кола и незапълвайки нейния капацитет, по-скоро си в минус на градската среда и благоустройство, отколкото в позитив.
Говорил съм с много хора на тази тема. Едни казват, че не искат да се возят в мръъсния градски транспорт, семейните водят деца жена на училище/работа и т.н. Истината е някъде по средата. Според мен е въпрос първо на желание и градски условия (тези две неща вървят заедно), култура, колективно мислене и възпитание.
Real Adventure Machinery
Рейтинг: 444 НеутралноДо коментар [#42] от "Пиян финландец":
proudly built in Bulgariaмойто колело струва повече от 50% от автопарка в България, но това явно ме прави още по-голям балък в очите на средния собственик на строшен опел, голф и рено с газова уредба на 15 години. Тук проблема не е в това кой е по-голям балък, колата си е нужна понякога.
Влизането с колело в метрото обаче е забранено, освен в почивни дни. Това отново не е решение в полза на работещи хора, които искат да ползват колелото си за придвижване. Връзване на колело за цял ден до метростанция е покана да го откраднат, никой няма да го направи. Колела под наем е добра идея, но много хора имат свои колела. Защо човек с колело би искал да се качи на метро? Ами за да отиде на работа все пак без да е навъртял повече от 2 километра и да се е изпотил и надишал с газове в трафика. Никой не мисли за детайлите.
Велков
Рейтинг: 1316 НеутралноЖоре, мерсаж! Полезно.
hodounski
Рейтинг: 2934 НеутралноДо коментар [#30] от "m_style":
+++++
missye
Рейтинг: 422 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "lara_croft_":
Ларче, че кога "куцо, кьораво и сакато" не е било по автомобилите? Просто няма нормален транспорт в БГ - нито връзки, нито качество. Нормално е хората да търсят алтернативи за придвижването си.
Емо
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#44] от "Анализатор":
Virtus est medium vitiis.Към Вашият коментар бих добавил и още една българска особеност. Тук доста от хората имат собствени жилища, т.е. те са закотвени на едно място за живеене. На запад този процент е доста по-малък, често срещана практика там е когато човек си намери работа, да смени квартирата си с по-близка до местоработата. Това също дава известно отражение върху цялостната картина на трафика.
grand funk railroad
Рейтинг: 1061 ВеселоДо коментар [#7] от "alehandro77":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche[quote#7:"alehandro77"]Скутер също е идея[/quote]
Само си купи хубава каска, че родните "майстори зад волана", както не са свикнали със скутерите, ще те отнесат като куцо пиле домат, за 5 минути.
Легионер
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#49] от "Емо":
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Съгласен съм с Вас! Добро уточнение! Забелязвам, че с построяването на метрото в София тенденцията започва да се покачва за ползването на градския транспорт, която е обратно пропорционална на цената на горивата. И все пак инициативи от рода на "car pooling", каквито съм виждал в няколко европейски държави, целят не само да повишат ефикасността на транспорта, намаляване на вредните емисии, но и да благоприятстват микробюджетирането на гражданите. Парите, дадени за гориво в градска среда, в по-голямата си част нямат възвращаемост.
missye
Рейтинг: 422 НеутралноНо и апел към всички велосипедисти - МОЛЯ НЕ СЧИТАЙТЕ, ЧЕ КАТО СТЕ НА КОЛЕЛО СТЕ ПЕШЕХОДЦИ! И ЗА ВАС ВАЖАТ ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ СЪЩО КАТО ЗА ШОФЬОРИТЕ! Каране на колело срещу движението, изкачане в затворени улици и др.
wre501051215
Рейтинг: 3155 НеутралноДо коментар [#29] от "calc":
[quote#29:"calc"]Обиждаш се нещо. Ще ви броим по минусите [/quote]Ни най-малко.Прост е глупаво да се обиждат жителите на един град от жители на друг град в България,като положението във всички е общо взето подобно,са малки изключения.По-скоро първия ти коментар издава някакъв комплекс към "гадните" софиянци,които не са нещо кой знае колко различни от другите...
Jessika
Рейтинг: 1368 НеутралноЕ, как можаха такива дългосрочни реконструкции и ремонти да ги правят по едно и също време? Някой мислел ли е изобщо?!
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”pipilonia
Рейтинг: 426 НеутралноСо велисопедо! Няма никакви задръствания! Само удоволствие!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4030 НеутралноДНЕВНИК пак отваря очите на провинциалистите как да се придвижват в столицата!
Libertarianism is just anarchy for rich peopledaam
Рейтинг: 1020 НеутралноМетрото е удобен и бърз транспорт, за предпочитане е пред тези задръствания
Consumer
Рейтинг: 2536 ВеселоДо коментар [#49] от "Емо":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantТочно, и като се случи да промени местоработата си, пресен пример с колеги от Варна в София, продават жилището си там и купуват ново тук - не можела да живее на квартира, не че и аз не направих същата глупост преди години, но това във Варна ми остана - сега му плащам данъците и чистя паяжини
galio
Рейтинг: 636 ВеселоС колелета и polution-маски.
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMДано покрай тия ремонти повече столичани се усетят какво безумие е обичайният трафик в София.
Николай Русанов
Рейтинг: 374 НеутралноОпътване за всеки, който не познава София. Бегай на село, там има само една "главна" не е страшно.
calc
Рейтинг: 431 НеутралноДо коментар [#53] от "yanne":
"Комплексът" се измерва с няколкото стотици млн. лв. от бюджета пряко и косвено. Пари, които не градове, а цели области, никога няма да получат.
Направо изпадаме в умиление, че положенито било долу-горе еднакво. Да, то е такова, но извън шопия.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 418 Неутрално[quote#37:"Волният Ибрик"]Ами ок, нека колегата ти живее на другия край на града па ти оди го забирай [/quote]
Е въпросът е за големи фирми.
Нормално е фирма 10 души да няма как да стане.
Когато сте 200+ души винаги има варианти за car pool
historama
Рейтинг: 636 НеутралноГениално било ремонтът на главни артерии да е едновременно, също така и работата по тези обекти с работно време на чиновниците, до 17 ч., с почвни дни събота, неделя и по време на официалните празници. Вместо да се работи денонощно.
Но има идруго.
"Дневник", бихте ли дали някаква статистика за съотношението на разходваните средства по отделни градове: София, Пловдив, Варна и т.н. Защото аз съм сигурен, че парите усвоявани в София надвишават мин. 15 пъти тези за Варна, а по официални данни населението на София е 3, 73 пъти повече от това за Варна (поофициални данни за 2013г. населението на Сф е 1 279 200 ж., на Варна 343 600). вярно, говори се че в Сф живеят около 2 млн, а във Варна над 450 000, но в случая са по-важни официалните данни)
Има нещо много гнило в тази дива централизация в България, така че софиянци да не се сърдят на провинциалистите, че всичко гледа да мигрира към столицата.
Боб
Рейтинг: 384 НеутралноРазбира се, че бързия и ефективен градски транспорт е решението на тапите. Само да попитам: може ли градския транспорт от Дружба (например) да поеме тези хора, които в момента ползват кола? Ако те утре решат да отидат на работа с автобус 204?
Gavril
Рейтинг: 551 ВеселоЛято иде! Зае*****те колите! Слушалки и пешачка, или с колело му е майката! Метрото е чудно лятно време - хлад, бързо.
България, къде е нашия change we can believe in?lowec
Рейтинг: 379 Любопитно[quote#17:"mentra65"]Да му мислят селяните в София,аз съм със хеликоптер........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ......нека минусите да започнат сега. [/quote]
До сега 34 минуса т.е. селянина има.
etty1
Рейтинг: 1643 ВеселоТова е чудесна идея за статия, благодаря на Георги Марчев и Георги Пауновски!
Спестяваме и нерви и от фитнес.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinЩе се срещаме в Борисовата градина на път за центъра
Вели
Рейтинг: 1002 Неутрално[quote#2:"uvd44312354"]Нямаше да има задръствания, също и нужда от тия грозни кръстовища на две нива ако градския транспорт беше на ниво! [/quote]
А бе, ти от кое село си??? Ей, винаги можеш да извадиш един селянин от селото, но НИКОГА селото от един селянин!!!!!!!!
rainbou1
Рейтинг: 1425 ЛюбопитноТрафика в столицата е отражение и следствие на цялата картинка в държавата - хората ползват коли заради нехубав градски транспорт, несигурността в него (пияни, цигани и т.н.), не карат колело заради опасностите и мръсотията, хората карат децата си до училище и обратно пак заради несигурността. От друга страна трошляците са с ниски данъци, няма изискване за паркомясто и т.н и т.н - ето колко са нещата, които стимулират използването на кола.
На запад колата е лукс - имам приятели във Виена, които не могат и не искат да си взимат кола, защото ще излезе майка им и баща им.
ariel28
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#20:"bastor"]Нали се сещате че ако имаме метро с много добра покриваемост(поне 9 лъча) спокойно могат да забранят всички автомобили, които не се използват за зареждане на магазини в центъра.[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterНе, не се сещаме, защото селянията пак ще продължи да парадира с "афтанобилите" си. Гаче ли баба им на село все с метро и "афтанобил" се е придвижвала. Хайде пък да изтърпят няколко месеца ремонти, нищо няма да им стане на главно мекоговорещите нови "софиянци"...
ariel28
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#41:"id_1"]За да стане метрото по -удобно и желано трябва да се помисли в посока на това да могат в него да се превозват колела или в краен случай да се пробва примера на 'по-умните "градове купуваш билет в който да влиза и цената за градско колело/което те чака на спирката/ за 30 мин. А същото колело да може да оставиш на друга стоянка,където ти е удобно ,отново общинска.[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterВ Берлин например хората отиват до метрото с колело, до входа на метрото го оставят на стоянка и вечерта си го вземат и се прибират.
ariel28
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#61:"calc"]шопия.[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterВече не е "Шопия", откакто половин миекоговореща България се пренесе тука
ariel28
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#69:"rainbou1"]не карат колело заради опасностите и мръсотията, хората карат децата си до училище и обратно пак заради несигурността[/quote]
'Let light surround you' Dream TheaterАми тука е така, за съжаление. Не е Виена, нито Берлин, да не говорим пък за Холандия с тоталната власт на велосипедиста на улицата
Свинчуга
Рейтинг: 1866 НеутралноИ много хубаво че не карат. Измежду малкото които карат колело, има едни такива които го правят като руския цар и образуват едни колони и задръствания, мани. Предполагам накрая на някой му писва и леко го бутва на земята. Затва не е безопасно.
Обичам да грухтя и плюскам.angelboy8008
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#33] от "p911":
Нещата са така както си ги описал, но нещата според мен се подобряват. Аз живея в чужбина и като си идвам, има видима разлика с преди. Трафика последните 4-5 години е значително по-малък от 2008 например. Дали заради втория лъч на метрото и разширението на първия, дали че ги няма едно поне 30.000 работещи по строежите по време на строителния бум преди кризата, а и малко или много се направиха доста улици и велоалеи. Другата пролет ще пуснат метрото до Младост 4 и летището през Дружба, дано веднага почнат и 3МД. А и тука в чужбина е пълно с хора от провинцията, което означава, че вече не идват в София, а така и така емигрират от града си, избират в чужбина. Така като се замисля, познавам едно 70-80 българина тук, тези от София са 5-6 човека. Сега няма и ограничения след 1 януари.
p911
Рейтинг: 426 НеутралноЗа да има осезаемо подобрение трябва цялостна стратегия - от изграждане на ефективен градски транспорт, до ограничаване на движението на автомобили. Бил съм свидетел на лансиране на подобни идеи на най-високо ниво преди години и на тахното отхвърляне, като неприложими ... причини все има ...
Важен елемент е и безкомпромисност при прилагането на подобна стратегия, защото не всички мерки са популярни. И аз наскоро се сблъсках с безумия от страна на П§Г София, но си дадох сметка, че единствения начин нещо да се случи у нас е то да бъде ултимативно поставено и да няма изключения, защото веднага 50% от обществото "хитро" ще се възползва от изключението, създадено за някой наистина нуждаещ се ...
Навсякъде има тарикати, дали така са възпитани или е в природата им не знам, но обществото трябва да осъзнае, че колкото повече индивиди спазват правилата (в частност за движение по пътищата), то толкова по-добре ще е за всички и дори за тарикатите в дългосочен план!
На всеки се е случвало да чака в лентата за направо и изведнъж няколо "хитри" местни шофьори да го акакуват от към лентата за на ляво, запушвайки последната за хората, които наистина искат да завият на ляво. Подобни примери има много .. Защо това поведение се толерира и е "на мода", и се практикува дори от водачи с книжки на по 1 месец ... може ли да се въведе ред? Може, но няма воля ... Същите тези джигити са като агънца из по-уредената част на Европа-та
Sofia Markarian
Рейтинг: 531 Неутралномного интересно ако потърсите в тази уебстраница думата "вело" с помощта на Ctrl+F се оказва, че в статията няма нито едно срещане на "вело". затова пък коментарите изобилстват с нея...
та, въпросът е докога общината ще се прави, че не чува какво искат нейните избиратели. то глухи да бяха щяха да чуят, но не и държавна администрация.
е да, разбирам, че от карти за градски транспорт и от платени паргинги влизат свежи пари, докато от велоалеи вероятно не. но сигурно ще се съгласите, че на всички ни писна да дишаме изгорелите газове на автомобили и автобуси, камиони и още каквото се сетите дето минава през града и бълва отрови.
Sofia Markarian
Рейтинг: 531 Неутралноповече ленти и повече километри за автомобили означава, че на същата площ на град София ще преминава по-голям трафик => повече изгорели газове в атмосферата и значително влошено качество на въздуха (който дишаме всички междувпрочем).
ПОВЕЧЕ ВЕЛОСИПЕДИ, а НЕ ПОВЕЧЕ КОЛИ.