Антимонополната комисия отмени проекта за тунел под "Цар Освободител" в София

Проектът за тунел под "Цар Освободител"

© Дневник

Проектът за тунел под "Цар Освободител"



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви като незаконосъобразна част от заповедта на главния архитект на София Петър Диков за класиране на участниците в конкурса за нов облик на центъра на столицата. Решението за отмяна на конкурса засяга втора и трета зона, в които се предвижда съответно ул. "Граф Игнатиев" да стане пешеходна и да бъде изграден тунел под жълтите павета в участъка на бул. "Цар Освободител" пред Националната художествена галерия.


Жалбата за зона три, която беше спечелена от "Никонконсулт", е подадена от "Стефан Добрев – архитектура и дизайн". Проучването на КЗК е установило, че техническата комисия не е направила доклад и не е отразила изследването на съдържанието на конкурсните проекти. Също така тя не е създала индивидуални формуляри, а е взела немотивирано решение, че всички конкурсни проекти могат да бъдат допуснати до оценяване от жури.


По другите две жалби на "Архинекс" за зона две и на "Булархарт" за зона три, КЗК посочва, че журито не е отразило работата си според нормативните изисквания, което е довело до липсата на прозрачност при оценяването. "От протоколите не става ясно по какъв начин са оценени конкурсните предложения на участниците, поради което оценките са обосновани само формално", допълват от антимонополната комисия.




Затова КЗК връща процедурата за зона две от етап разглеждане, оценка и класиране на конкурсните проекти и за зона три процедурата трябва да продължи от етап проверка на проектите от техническата комисия за съответствие с изискванията на конкурсната програма.


Фотогалерия: Как ще изглежда централна София до няколко години >


Конкурсът за нов облик за центъра на София започна в края на миналата година и приключи в началото на 2014 г. Решението на журито за избор на победители беше последвано от остри реакции на архитекти и граждани, които не одобриха част от идеите в спечелилите проекти. Най-критикувана беше предложението за удължаване на Градската градина до сградата на Националната художествена галерия, а отдолу да преминава тунел за автомобилния трафик.


В крайна сметка бяха подадени жалби до КЗК. Петър Диков заяви, че при неодобрение проектите победители ще бъдат преработени, което също предизвика недоволство на архитекти, според които по този начин са били избрани не идейни проекти, а проектанти.



Втората зона включва улиците "Граф Игнатиев" и "Шишман", както и площадите "Славейков" и "Гарибалди". В него се залага ул. "Граф Игнатиев" да стане пешеходна. Движението на трамваите да бъде намалено и да се движат само мотриси тип "совалка" с 10 км в час по една линия, като целта е придвижване на по-възрастни граждани и атракция.


Идеята за маршрут е Съдебната палата до площад "Журналист". В останалото време линиите да бъдат използване за велоалеи по подобие на Грац в Австрия. За "Шишман" се предвижда спиране на движението в почивните дни и ограничение на местата за паркиране и скоростта на автомобилите при преминаване. В проекта се залага тротоарите и уличните платна по "Граф Игнатиев" и "Шишман" да се обединят.


Според проектантите на "А.Д.А." трябва да се пренаредят пазарите за книги на "Славейков" и за плодове и зеленчуци до църквата "Св. Седмочисленици". Залага се и поставянето на павета по диагонал на кръстовищата на "Шишман", защото там пешеходците се движели зигзаобразно заради търговските обекти. За целия район се предвижда подмяна на осветлението, като на местата, където се събират повече хора, то да бъде по-силно, а приглушено около витрините на магазините.


Третата зона включва Градската градина, пл. "Александър I", бул. "Цар Освободител" и др. На първо място е класиран проектът на "Никонконсулт" ЕООД. В него се предлага Градската градина да заеме и пътното платно и площад "Александър I" и да достига до Националната художествена галерия. За целта тя ще бъде издигната, а под площада ще се изгради тунел за автомобилното движение.


Като следващ етап проектантите предлагат тунелът да бъде удължен до кръстовището на "Г. С. Раковски" и "Цар Освободител", а цялото пространство отгоре да бъде само за пешеходно преминаване.


Залага се и изграждането на фонтан пред Националната художествена галерия. Проектантите предлагат и подмяна на настилките в района.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Много добре. Да видим следващата изненада каква ще е.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  2. 2 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Истинска изненада би било оставката на главния архитект.

  3. 3 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Стефан Добрев е от силно комунистическо котило (пардон, исках да кажа потекло), свикнал е той да печели. Неговият проект за Перловец категорично търпи корекции.

    https://goo.gl/8NG90J
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3738 Любопитно

    Е, добре де, ама защо планираната къртичина насред София трябва да я отменят заради някакви си конкурсни правила, а не заради здравия разум и естетиката?

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3738 Весело

    [quote#2:"tadi"]Истинска изненада би било оставката на главния архитект.[/quote]
    Но пък колко приятна!

  6. 6 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви като незаконосъобразна част от заповедта на главния архитект на София Петър Диков

    А той въобще има ли законосъобразени заповеди?

  7. 7 Профил на bladezone
    bladezone
    Рейтинг: 449 Весело

    Добре, че я отмениха тази щуротия! Тунели ще ми прокопават - да се блъскаме под земята като слепи кучета!

  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    Целият проект беше много претенциозен и нефункционален.Тази част на София си е добре така.Просто трябва да се ограничи движението.

  9. 9 Профил на ahold
    ahold
    Рейтинг: 229 Неутрално
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    Антимонополната комисия отменя на формални основания неща, които трябваше да бъдат осъдени на база на здравия ум, разум и разсъдък. Замяна на жълтите павета с тунелни рампи...леле мале...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    Също както и идеята за продължаване на битак "Славейков" в съвсем леко омекотен вариант.

    Че той самият автор го е срам да си каже за сергиите. Нарисувал ги е статично, без стоката и матряла около тях, и ги нарича "ефирни метални тримерни елементи"

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  12. 12 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Весело

    Помислих,че антимонополната комисия не е одобрила проекта,защото тунела е само един

  13. 13 Профил на yupeee
    yupeee
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ама това сериозно ли е било печеливш проект, който са планували да изпълнят!? Това е толкова грозно! Ще съсипят една от малкото красиви и архитектурно издържани в Европейски стил части на София.

  14. 14 Профил на bladezone
    bladezone
    Рейтинг: 449 Весело

    [quote#10:"cinik"]Антимонополната комисия отменя на формални основания неща, които трябваше да бъдат осъдени на база на здравия ум, разум и разсъдък.[/quote]

    Антимонополната комисия - "последен стожер" в борбата срещу неадекватното и корупционно управление на градската среда! Какъв цинизъм, а?

  15. 15 Профил на yupeee
    yupeee
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    То с всичко е така в България. Опиташ ли се със съдия или администратор да обсъждаш нещо по същество и получаваш празен поглед и иронична усмивка тип "наивник."

  16. 16 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 738 Неутрално
  17. 17 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Понятието подземна улица не трябва да носи такива негативни емоции.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  18. 18 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 557 Неутрално

    отвратително хрумване е да се прокопае дупка пред двореца, да се изкъртят жълтите павета и да се заличи площада - единствен с тези размери в града.Точно централната част на София все още е красива и с характерна уникалност, за чий им е на набедените архитекти да заличат паметта на града - баш знакови места - Графа, Славейков, Св.Седмочисленици, Шишман, а и пространството пред двореца.

    Диков се е доказал, като душманин на София - само простотии, като унищожаване на паркове, преобразуване на собственост, застрояване на де що може и разрешителни за абсурдни строежи, да не забравя договорката за спирката на метрото до Експо-центъра, а не в Дружба - зер жителите на Дружба, не могат да изпреварят финансово частни строителни предприемачи!

  19. 19 Профил на Силвия Георгиева
    Силвия Георгиева
    Рейтинг: 455 Неутрално

    София без жълтите павета не е София..

  20. 20 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    [quote#4:"xm..."]Е, добре де, ама защо планираната къртичина насред София трябва да я отменят заради някакви си конкурсни правила, а не заради здравия разум и естетиката?[/quote]

    Ми че то и Ал Капоне са го тикнали в дранголника за неплатени данъци...

    Важното е, че тая идиотия няма да се реализира!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  21. 21 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 790 Неутрално

    И без това този тунел е напълно излишен. Автомобилният трафик трябва смело да бъде прекъснат на това място от обединените Царска и Градска градини. И точка. Стига вече слугуване на негово величество автомобила.

  22. 22 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#19:"havga"]София без жълтите павета не е София..[/quote]

    Еее, то пък все едно жълти павета има само пред Двореца. А преди комунистите да разрушат градината пред него?

    Хайде погледнете моля през коя година са внесени и положени въпросните павета и пак елате да защитавате мегдана за манифестации, понастоящем - паркинг.

  23. 23 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Много добре, харесвам си я както си е сега

  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3738 Весело

    [quote#20:"ТНТ"]Ми че то и Ал Капоне са го тикнали в дранголника за неплатени данъци... [/quote]
    Викаш, че ще опаткат Диков заради тоя кОнкурс?
    Златни ти уста!

    Ама наистина ... няма ли някой поне с мъъъничко чувство за приличие, та да спре това безумие? Да правиш ти кОнкурси за всяко отделно взето кьоше, без грам Генерален план?
    Как ще се развива града, като какъв, накъде, какви ще са зоните, потоците ...
    Явно, че на никого не му пука. Блъскай проекти там, кОнкурси, "усвоявай", ден година храни, след нас - и Потоп!
    Кредо, ръйшли!

  25. 25 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Няма конкурси,няма строежи-няма критики.
    Пей,сърце!

  26. 26 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 506 Неутрално

    И ТОВА НА ФОНА НА ЗАГРАБЕНИТЕ ОТ МУРГАВИТЕ НИ СЪБРАТЯ,СТО И ТРИДЕСЕТ ДЕКАРА ДИРЕКТНО ОТ ЗАПАДНИЯТ ПАРК,ДА ДА ЧИСТО ПАРКОВА ТЕРИТОРИЯ НАД БАР НИКО ДЕТО БЕШЕ,И ТОЯ ДИКОВ ЩО НЕ ЗЕМЕ ДА СЕ СКРИЕ НЕКЪДЕ

  27. 27 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Важното е, че този проект, с тунела, няма да се реализира.
    Никак не ми харесваше!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  28. 28 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1007 Любопитно

    Диков е злодей, кога ще отиде да търка наровете на улица "Развигор"?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  29. 29 Профил на philippe
    philippe
    Рейтинг: 395 Неутрално

    жалбите на някои за паветата са неиздьржани. Там до бомбардировките е била оградата на Царския дворец. ПлоЩад - няма. Да се обединят двете пространства и да се махне глупавия паркинг и ето ти ново и зелено място. А градината на Двореца кога смятат да я приведат в нормален вид, а не да изглежда като останки от бомбардировките?

    На когото му липсват селските манифестации от соц-а, да си ходи по родните места на родителите си. Тук не е място за такива емоции, а за малко гордост, в какво са направили София за има-няма 20 години през 19 век.

  30. 30 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Жалкото е, че го отменя КЗК, комисия, която няма нищо общо с архитектурата, гледат само да е спазен законът. А ако се отменя, трябваше да е поради естетически възражения.

  31. 31 Профил на c.s.i.m.l.
    c.s.i.m.l.
    Рейтинг: 450 Неутрално
  32. 32 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#30] от "8th_ball":

    Не закона, а правилата за компетентно журиране.
    Правилата не са спазени. Така, че причините не са някакви формални изисквания.
    Първо техническата комисия не е спазила стандартите за анализ на постъпилите проекти, после журито също не е покрило стандартите за журиране на такива сериозни обекти - протоколите от журирането са неясни - това се разбира от публикацията.

  33. 33 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#32] от "dokoro":

    Друже, мисълта ми беше, че това трябваше да бъде отхвърлено още по времето на архитектурния конкурс, а не след това по административен начин.

  34. 34 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#29] от "philippe":

    Това, което поставяш под въпрос, е интересно. Аз обаче имам нЕкои възражения.

    На първо място - градската среда се мени. Ние не трябва да се съобразяваме с нещо, което е било преди 100 години, иначе да съборим целия център, че да направим София такава, каквато е била по римско време. Е, не става.

    Днес поколения коренни и недотам софиянци, асоциират пространството пред Двореца именно с един огромен площад с жълти павета. Прав си, там паркинг не трябва да има, не трябва да има и автомобилно движение - изцяло пешеходна зона. Проблемът е вече с решението, как да се оформи това пространство - именно тук трябва да си кажат думата истинските архитекти, а не паразитиращият вече върху няколко общински съвета товарищь Диков.

  35. 35 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    [quote#29:"philippe"]Тук не е място за такива емоции, а за малко гордост, в какво са направили София за има-няма 20 години през 19 век. [/quote]
    Ъхъм.
    И като си тръгнал - защо след "А" не кажеш и "Б"?
    Че тогава се тръгва от Генерален план, конкурсът дори е международен, че се търси визия и се работи за перспективата? Че се спазва този план десетилетия, ама така и не е изпълнен докрай ...
    Че те дори и комунистите работеха с някаква визия!
    А не като сега - кОнкурс след кОнкурса за кьошето на Първа кална Ючбунарска с Втора крива кръчмарска, па отделно за 50 метра Ларго между Гробарска и Кацарска, па отделно за всеки кален сокак, па накрая и Всенароден кОнкур по преработване на фонтана, плод на пак такъв кОнкурс!
    И работата е на най-последно място в жълтите павета ...

  36. 36 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Така може да си преливаме от пусто в празно, още 100 години, с този гл.архитект!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  37. 37 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#33] от "8th_ball":

    Това не е точно "административен начин" а установяване на неправилно журиране.
    Ако журирането е било по-читаво, може би резултатите щяха да са други.
    Друг е въпросът, че явно нещо куца на заданието, защото май нямаше много вдъхновяващи решения.
    И защо конкурсът не беше международен?

  38. 38 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#31] от "c.s.i.m.l.":

    Боже господи, това чий проект е?

  39. 39 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#37] от "dokoro":

    Установяване на неправилно журиране - ето дотам и се свеждат правомощията на КЗК. Нали и това казах? Не е по причина, че проектът е грозен или негоден, а се свежда до установяване на неправилни процедури. Е, каква е гаранцията, че след едно "правилно" "журиране", няма да бъде натресен същият проект?

  40. 40 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 592 Неутрално
  41. 41 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Една глупост по-малко.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  42. 42 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#7] от "bladezone":

    Трябва да ти съобщя една добра новина. Човекът е изобретил едно нещо, което се казва "електричество". Благодарение на него може да се осигури осветление под земята и няма нужд да се "блъскаш като сляпо куче".

  43. 43 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Също така тя не е създала индивидуални формуляри, а е взела немотивирано решение, че всички конкурсни проекти могат да бъдат допуснати до оценяване от жури."
    --------------------------------------------------
    Т.е., проблемът е, че техническата комисия не е отрязала няколко проекта предварително, та да може конкуренцията да се намали до двама-трима привилегировани участници?

  44. 44 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    По принцип вкарването на автомобилното движение под земята е положително решение - но явно в същото време е и едно "скъпо удоволствие".

    Също положително решение е и възстановяването на градината пред двореца и свързването й с Градската градина.

    Жалко, ако тези идеи бъдат изоставени.

  45. 45 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    До коментар [#31] от "c.s.i.m.l.":

    Добре де, от къф зор е тая дупка пред "Света Неделя",та трябва я харесвам?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  46. 47 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    Спокойствие и само спокойствие! Проектът НЕ Е ОТМЕНЕН, а само върнат за "доизпилване".

    "...Затова КЗК връща процедурата за зона две от етап разглеждане, оценка и класиране на конкурсните проекти и за зона три процедурата трябва да продължи от етап проверка на проектите от техническата комисия за съответствие с изискванията на конкурсната програма…".

    Язък, че толкоз плювки сте секретирали дотук.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  47. 48 Профил на c.s.i.m.l.
    c.s.i.m.l.
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#45] от "ТНТ":

    Концептуален е зора.

  48. 49 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#7] от "bladezone":

    Къртичина а? Тунели а?
    Ми така правят хората по света бря?

    Ей ти на, новото околовръстно на Стокхолм, ще бъде 21 км, като 18 от тях ще са тунел.
    http://bygg.stockholm.se/Alla-projekt/Forbifart-Stockholm/

    Ама з@еби ги шведите, кво ли разбират те. Нека си карат в къртичините. Нъл тъй, батка?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  49. 50 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Една добра новина днес.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  50. 51 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Не знам дали това е най-добрата възможност за преобразяване на центъра на София и не се наемам да коментирам, но едно нещо виждам ясно - каквото и да се планира, каквото и да се проектира, винаги има някаква агитка от недоволни, които успяват да сложат прът в колелото. Почти за всеки проект в България е така, много е трудно да се реализира каквото и да е. Дори да обявят, че в София някой ще премести едно паве, веднага ще се намерят десетина недоволни, които ще намерят хиляди аргументи, с които да докажат, че преместването на въпросното паве ще е катастрофа за столицата.

  51. 52 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 876 Неутрално

    [quote#44:"ijj"]По принцип вкарването на автомобилното движение под земята е положително решение[/quote]
    И аз си мисля, че вкарването на трафика под земята е добро решение - ще намали конфликтността в движението. Обаче тези две платна - по едно в посока, които виждам, не изглеждат здрава идея - те няма да решат никакъв проблем. Едно преустройство на центъра не е само дизайн, а по-скоро трябва да решава проблемите на центъра.

  52. 53 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Отлагането, като претекст за "пишманлък"...

  53. 54 Профил на Златан Дапчев
    Златан Дапчев
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Ама защо толкова отчаяно искат софийският център да заприлича на хасковкия? Това не мога да го разбера. Витошка заприлича на провинциално градче от селски тип. Сега и двореца искат да омацат. Диков е некадърник според мен.

  54. 55 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Принципно не съм против тунелите. Транспорт е имало и ще има. Превозните средства ще станат електрически. Алпите ги направиха на швейцарско сирене, а ние тук все недоволстваме. Разбира се, всеки има право на мнение. При тунелите мен ме притеснява сигурността-катастрофи, пожари. През тунел няма светофари и задръстване. На Диков много неща му ги спускат/нареждат. Ако тъпия гардероб, бивш премиер му нареди, дали ще откаже? Трябва да се търси най-високо качество, защото иначе ни излиза много скъпо. Сега много проекти са хубави на картинка, но се изпълняват супер некачествено. Целта е усвояването, кражбата. Много общинари и "бизнесмени" мислят че възможностите за усвояване са неизчерпаеми. Грабето е начин на мислене. Така ще е, докато съдебната система не стане напълно незавима и не се постигне върховенство на закона.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  55. 56 Профил на bladezone
    bladezone
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#49] от "Bullet":

    т.е. викаш центъра на София да замяза на Стокхолмското околовръстно, а?

  56. 57 Профил на bladezone
    bladezone
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#42] от "anonymous_":

    Нима!?
    Пък аз, невежия гражданин значи, като се сетя как великия български проектант и строител изпълняват подобни инициативи и ме побиват тръпки... Не мерси - виж какво стана с Централна гара.

  57. 58 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    [quote#4:"xm..."]а не заради здравия разум и естетиката?[/quote]

    Опазил господ КЗК да се позовава на здравия разум и естетиката...

    I Want To Believe
  58. 59 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Междуособици. Историята не помни добри резултати при това историческо състояние. Още доста време ще трябва...с тези не става. Със синовете им - също.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  59. 60 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#56] от "bladezone":

    Говорих за къртичина 18 км, нова къртичина, която ще струва 28 милиарда крони.
    Отвори гугъл мапс и виж колко други тунела има в центъра и после ми разправяк къде е по удобно да се кара.
    Ах да не пропусна, влизането и излизането в централната част се заплаща при преминаване с мпс между 06:30-18:30 с изключение на почивни и празнични дни. По този начин избягват натоварването на трафика в централната част. Именно и за това се правят обходни маршрути, като този за който написах и точно в тунел. Това защото живеещите отгоре, не разрешиха да им асфалтират имотите.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  60. 61 Профил на bladezone
    bladezone
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#60] от "Bullet":

    Хайде да не се отклоняваме от основната тема - "Софийския проект". На първо място - от естетическа гледна точка е отблъскващ. Без да съм проверил кой стои зад него, струва ми се, че е изготвен от арх/инж на около 65 години или най-малкото - наследник на стар социалистически архитект. Площадчета на "спортната слава", wtf!? А петолъчките по уличките видяхте ли? И тия странни червеникави линии с цвят антична римска керемида - безсмислени са? "Тунелното" пространство, за което толкова сте се хванали прилича на замаскиран нацистки бункер. Въобще, все едно архитектът е сънувал Пхенян преди да седне да чертае...
    Отделно - къде е обосновката какви проблеми разрешават тунелите. Не е ли по-добре да се обособи ясна пешеходна зона в т.нар "тесен център"? Не е ли добре да се разширят периферните главни булеварди за да "поемат" по-голям трафик? Бул. Хр. и Евлоги Георгиеви, например, ще става все по-натоварен - не е ли по-добре да се разшири с още поне 2 ленти? Вместо това решили умовете да правят място за разходка по протежението на основна пътна артерия - та кой нормален човек ще седне да си почива там, при положение, че Борисова е на 3 мин отсреща? Положението е ужасТ!

  61. 62 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    [quote#61:"bladezone"] "Тунелното" пространство, за което толкова сте се хванали прилича на замаскиран нацистки бункер. [/quote]

    YESSS!!!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  62. 63 Профил на c.s.i.m.l.
    c.s.i.m.l.
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#45] от "ТНТ":

    До коментар [#61] от "bladezone":

    "Тунелното" пространство, за което толкова сте се хванали прилича на замаскиран нацистки бункер. Въобще, все едно архитектът е сънувал Пхенян преди да седне да чертае... "

    Точно обратното другарю... ако не знаеш функцията на площада преди 1989-та беше да играе ролята на своебразно "марсово поле" т.е. място където армията демоснтрира моща си чрез паради и също така място за манифестиране - т.е. по тогавашния протокол изразяване на сплотеността мжеду манифестиращите трудещи се и стоящите на трибуната...

    След 1989 на площадите се приписа друга ключова функция - те трябваше да играят ролята на мястото където се случва концепцията за "митингова демокрация" ( http://vbox7.com/play:f9563aeb ) ...


    От тази гледна точка можем да мислим преобразуването на площада в друг вид публично място(парк, градина) като пряко свързано и/или следствие от обществена трансформация - т.е. за общество, което няма нужда да излъчва бабаиткси сигнали чрез военни паради, или пък непрекъснато да се самоубеждава в вечната вяра, величие и слава на партията... нито пък ще има нужда от митинги за да решава основните си конфликти и проблеми и като ключово средство за политическа легитимация(не знам дали тези, които изтъкваха големината на митингите на орлов мост го осъзнават - и след 1989-та и миналото лято, но аргумента "ние сме много/повече" е по същество болшевишки ) - не защото публичния протест/митинг е забранен, а
    защото има много по смислени(и ефективни) начини да се изрази този протест, а и да се търсят решения за проблемите които са го предизвикали...

    Та така - гратската архитектура съответвтва и "изобразява" обществената такава...
    Ето защо замяната на площада около св. Неделя с "дупка" има съвсем друг смисъл.


    Така че когато се замени площада с жълтите павета(ключов във хитлеристката държава) и на мястото на асфалта и автомобилния трафик се появи градина/парк е меко казано патологично в това да виждаш опит да се скрие нацистки бункер отдолу... По-смислено е да се каже, че е намерен начин природата и автомобилният трафик(технологията) да съ-съществуват...

    (виж в проекта за залтните плочки и площада около александър невски не съм сигурен, че е много смислена идеята ... там е по логично да търсиш някакъв нацизъм с характерните за него исторически идоли )






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK