Синята и зелената зона в София ще бъдат разширени

Цените ще останат същите.

© Цветелина Белутова, Капитал

Цените ще останат същите.



Живеещите по настоящ адрес в зоните за платено паркиране в София вече ще имат право на винетка на преференциална цена. Един човек ще може да получава такъв стикер само за един автомобил. Ще бъде въведена възможност за 10 минути гратис паркинг. Най-вероятно ще бъде увеличен обхватът на зоните за платено паркиране.


Това ще залегне в изцяло нова наредба, която Столичният общински съвет ще въведе от есента, съобщиха на пресконференция днес председателят на съвета Елен Герджиков и съветникът от ГЕРБ Зафир Зарков.


"Един човек ще може да получава един стикер за преференциално паркиране", заяви Зарков и уточни, че ако в едно домакинство има няколко собственици на коли, всеки от тях ще получи винетка. Всеки от тях ще трябва да отговаря и на други изисквания, сред които да има шофьорска книжка, голям талон с данните на автомобила, договор за наем на жилище в обсега на зоните или нотариален акт за собственост.




"Всеки следващ автомобил на един и същ собственик ще бъде паркиран по общия ред", каза още Зафир Зарков. По този начин отпада възможността за получаване на винетка за втори автомобил на тройна цена, каквато възможност има в сегашната наредба. Цената за стикер се запазва - 150 лева за синя зона и 100 лева за зелена зона.


С промените най-вероятно ще се увеличи броят на издадените стикери, защото до момента на тях имаха право само гражданите с постоянен адрес. Общата бройка за тази година е 9 хиляди. Зарков съобщи още, че без право на винетка ще останат хората с договор за наем на кола, които в момента били малко над хиляда. Оказало се, че този документ лесно може да бъде манипулиран и по този начин да се злоупотребява.


Цената за паркиране също се запазва - 2 лева на час за синя и 1 лев на час за зелена зона. Най-вероятно обаче ще бъде увеличен обхватът на местата за платено паркиране. Зарков заяви, че на граничните места има струпване на автомобили. Той даде за пример долната част на квартал "Лозенец", който е близо до центъра на града, както и около пазара "Димитър Петков". Точно как ще бъдат разширени зоните ще бъде решено наесен.


Предложения за разширение на зоните постъпвали от районни кметове и граждани, пред чиито жилища на границата на зелената зона се струпвали паркирани коли. Общинарите не коментираха въвеждането и на трета зона - жълта, която беше предложена от "Център за градска мобилност". Съветниците аргументираха идеята за разширение на обхвата с желанието на общината да стимулира гражданите да използват по-активно градския транспорт и така да се намалява автомобилният трафик в центъра на града.


Друга новост е въвеждането на възможността за десетминутно безплатно паркиране. Според съветниците от това например ще се възползват родители, които спират до детски градини и училища, за да приберат децата си. Служителите на "Центъра за градска мобилност" ще раздават талони, на които ще се отбелязва часът на паркиране. Един талон ще може да се използва многократно, ако родителят отива в един и същ час да прибере детето си.


Също така местната управа ще се възползва от възможността директно да възложи дейността по контрола на търговското си дружество "Център за градска мобилност" с промени в Закона за обществените поръчки, влезли в сила от 1 юли. По този начин ще бъде заобиколено решението на Административния съд - София-град, на първа инстанция, с което беше отменена част от все още невлязлата сила наредба за паркирането от есента на миналата година с мотива, че не може без конкурс търговско дружество, каквото е "Център за градска мобилност", да осъществява дейността по контрол на паркирането.



Съветниците не бяха словоохотливи по темата за новата тарифна политика за градския транспорт, която също ще бъде гласувана наесен заедно с промените в паркирането. Те заявиха, че има предложения на "Център за градска мобилност", които няма да съобщят. Елен Герджиков отказа да отговори на въпросите дали ще има повишение на цената на билета за еднократно пътуване и ще има ли промени в цените на картите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (138)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Така е по-добре, поне живущите паркират сравнително лесно, и който има работа по центъра може да си плати и да си свърши работата, а не да обикаля като луд с колата.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    Само това е спасението за град, в който автомобилите са 10-12 пъти повече от местата за паркиране, а от много "извисената хуманна и социална политика на столичното кметста" всяка 4-та кола пред входа е бракма, напълнена с вехт багаж, велосипеди и строителни материали.

    Но администрирането отново е организирано по най-сложния и неефективен начин, което нагледно показва, защо българите за 1 час време изработват 10-15 пъти по-малко продукция от германците. В една Германия, понеже са много бедни, има два варианта - или всичко е налице (преглед, гражданска, автомобилен данък) и си вземаш номерата от КАТ, или някое от тези неща не е платено, тогава връщаш номерата и си прибираш трошката на частен терен. Няма средно положение. Тук ще падне обикаляне с 2 папки бумаги и накрая колкото бумагите - толкова и измамите!

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  3. 3 Профил на gmladenov04
    gmladenov04
    Рейтинг: 506 Неутрално
  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    Но ние можем да си го позволим, защото сме много по-заможни от германците - и пари, и време, и чиновници - от всичко имаме в излишък...Това тяхното - просто, ефективно, прегледно, електронно - е за бедняци хора, които цепят стотинката на 2

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  5. 5 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Единственотъо решение е изграждане на многоетажни както подземни, така и надземни паркинги.
    За толкова години - нищо по въпроса.
    Естествено - виновни са американците (и да не забравим Костов ()

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  6. 6 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Най-вероятно обаче ще бъде увеличен обхватът на местата за платено паркиране. Зарков заяви, че на граничните места има струпване на автомобили. Той даде за пример долната част на квартал "Лозенец", който е близо до центъра на града......
    -------------------------------------------
    Браво! А по-бързо да става!!!

  7. 7 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Айде, скоро - и пред блока в "Дружба" ще ми е синя зона.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Направо от табела до табла, кво само се мъчат да боядисват.

  9. 9 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Не виждам причина за въвеждане на привилегии за живущи където и да било. Никоя улица не е собственост на живущите на нея (извън някои екзотични луксозни случаи). Не виждам причина каквато и да било законова привилегия да се полага за даден постоянен адрес... В центъра има и доста дворове, които не се използват за паркиране и доста преустроени гаражи. Не ми се вижда честно някой да плаща по-малко за публична услуга само защото живее някъде. Нека на тази стойност всички имат безплатни билети за градския транспорт. Така е честно, екологично и се подобрява трафикът.

  10. 10 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Весело

    синята - ясно, ама зелената до стара загора или до разград?

  11. 11 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    Затворете центъра на София за бракми. Така тлъстодупестите ни сънародници (75%) ще почнат да си използват краката за ходене, тичане, подскачане… Аман от грижа за бракмите! А хората???

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  12. 12 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 782 Разстроено

    Нови доилни апарати за населението...

    Радвайтесебееееееееееееееее....

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  13. 13 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 727 Любопитно

    крайно време беше и Лозенец да стане платен, както е в момента Сточна гара. И може да се въведе Жълта зона за останалата част от София, където важат всички правила от Зелена зона, само да е безплатно, или да е платено в определени часове пик. Това за да се махнат колите от тротоарите.

    седеньето го зголемува задникот
  14. 14 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Защо тази сложност?
    И как би трябвало да е?
    Живея в определената зона, отивам в общината и си вземам талона за цялата година. На него има код който обозначава няколкото пресечки около дома ми. Тоест имам право да спирам безплатно в радиус от километър. На същия талон е отразен и номера на автомобила за който е предназначен(без значение личен, под наем или служебен). Жена ми има право на същото за нейния автомобил. Цената не трябва да е повече от 50 лв. годишно. Навсякъде другаде извън зоната за която ми е талона си плащам.

  15. 15 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#9] от "polux":

    е няма начин живущите на Патриарха да ги приравниш с Младост 4. те и сега плащат годишна такса за колите си в синя зона, предлагам годишната такса към общината да е за всички коли.

    седеньето го зголемува задникот
  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    [quote#9:"polux"]Не виждам причина за въвеждане на привилегии за живущи където и да било. Никоя улица не е собственост на живущите на нея [/quote]

    Това е точно както ти казваш, но никой не смее да го изрече публично. Тоест, от популизъм не смее да обясни какво гласи законът, защото софийските цигани ще имат проблем с този факт. Те сега са си устроили една образцова цигания, достойна за декор на филм на Костурица, в която място за паркиране нито има, нито има търсене за такива, защото тротоарът върши същата работа, а спестеният харч може да се пренасочи за 4-та и 5-та кола в домакинство. 3 да ги покоси градушката, ще останат пак 2 за обикаляне, че "без кола у София, бате, прав си загинАл!"

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  17. 17 Профил на cotex
    cotex
    Рейтинг: 229 Гневно

    Хранилката се оказа малка, трябва да се разшири!

  18. 18 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Многоетажни гаражи като в цял свят!!! Това трябва

  19. 19 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#9:"polux"]Не виждам причина за въвеждане на привилегии за живущи където и да било.[/quote]
    кое точно е привилегия - да си извадиш карта за съответната зона около мястото където живееш ли? Според мен не е привилегия, а контрол. Контрол за да може като се прибереш от работа да не ходиш до другия квартал да паркираш, защото действително е логично ти да имаш място да паркираш в близост до дома си.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  20. 20 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До хората виждали центъра на София само на снимките в дневник.бг - след въвеждане на синя/зелена зона места за паркиране вече има!

  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    [quote#17:"cotex"]Хранилката се оказа малка, трябва да се разшири![/quote]

    Нека да разграничаваме нещата. В града има 10 пъти повече коли, отколкото може да побере, като поради много "социална щедрост" улиците са удавени в бракми на трупчета и София си е изградила международен имидж на град - автоморга.

    Това, че се отбиват средства е друга болест, която трябва да се лекува отделно. За мен лично няма съмнение, че парите се преливат в ЦГМ, тоест под един покрив с нафтата за автобусите. А има ли нафта някъде, значи опашката да я цапцаросат по политическа или друга линия е дълга оттук до луната. 50 000 пъти са се пробвали, 49 999 пъти са случили на "честни общински и партийни ръководители", които не са се съгласили, но на 50-хилядния път схемата е била прокарана. Бъди сигурен!

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    Нормалните градове развиват градския транспорт. Тук се развива автомоболната инфраструктура, после се чудим що колите са много и как да ги ограничим. Велико...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#15] от "Пипера е много лют": А защо тези категории хора да са неравни?!? Когато ресурсът е еднакъв - общинска улица - нека всички плащаме за него според това колко оскъден е той, каквато е икономическата логика. Паркираме в центъра всички - защо някои от нас да плащаме по-малко за това?!? Съгласен съм да се плаща навсякъде. Допускам, че стойността на ресурса обаче някъде ще е по-висока и това е логично от гледна точка на интереса към него. Едно и също по квадратура жилище в центъра също е по-скъпо от еквивалента си в Люлин .

  24. 24 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#18:"tmax500"]Многоетажни гаражи като в цял свят!!! Това трябва [/quote]

    И сега има, платени. Но българина е свикнал да живее в капитализъм, с комунистическия си манталитет.

    Евроатлантида
  25. 25 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#19] от "bludniq_sin": Не е логично да имаш каквото и да било на по-ниска цена от останалите само защото живееш някъде. Просто е.

  26. 26 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#22:"Тони!"]Тук се развива автомоболната инфраструктура,[/quote]

    "развива" е силно казано. 3 кръстовища на 2 нива не правят чудеса. Просто не се развива никоя друга.

    Евроатлантида
  27. 27 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#25:"polux"]Не е логично да имаш каквото и да било на по-ниска цена от останалите само защото живееш някъде.[/quote]

    Абсолютно вярно. Или абонаментни карти за всички, или за никой. Всичко друго е дискриминация.

    Евроатлантида
  28. 28 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    С какво факта, че аз плащам 150лв на година, за да мога да си паркирам пред нас дискриминира живущият в Младост например?

  29. 29 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    "Всеки от тях ще трябва да отговаря и на други изисквания, сред които да има шофьорска книжка, голям талон с данните на автомобила, договор за наем на жилище в обсега на зоните или нотариален акт за собственост."

    Тук виждам проблеми. Например има автомобили със собственици, които нямат шофьорски книжки. Специално в случая с ДЗИ е препоръчително, защото регистрация на името на родител води до по-ниска такса за гражданска.
    Още, има хора, които са регистрирани по настоящ адрес нейде, но нямат договор за наем и хептем достъп до нотариалния акт на имота. Защо? Защото живеят на семейни начала с роднина на собственика или със собственика.
    Усещам ходене по мъките за хората живеещи на семейни начала.

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#26] от "sa6":

    Еми именно. София далеч не е толкова голям град, с много население и големи разстояния. София няма никакъв реален транспортен проблем. С една реорганизация на градския транспорт, малко повече пешеходни зони и много повече смислени велоалеи, хората сами ще оставят автомобилите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Паркинги и сега има - ето на Джеймс Баучер ама струват по 50 стотнинки на час и хората не ги ползват - при 500 места над 430 винаги са свободни. в същото време само на метри от празния паркинг колите са една върху друга с оставени телефончета на таблото на колите. Освен нежеланието да се плаща за паркиране има и друго - българинът мрази да паркира в гараж. Мързи ли го, не може ли не знам.

  32. 32 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#28] от "tlnet":

    с това че улицата в центъра е на общината, както и тази в младост. Всеки плаща данъци на общината, така че всеки има право на равнопоставеност спрямо нейните услуги.

    Евроатлантида
  33. 33 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    А и да, за какво им е нотариален акт, след като в ЕСГРАОН се изисква точно той при регистриране по настоящ адрес. Да питат ЕСГРАОН. А в ЕСГРАОН наистина искат копие от нотариален акт. Не знам колко са лудите да дадат ей така копие. Минава се след разпра със служителите като се покаже разписка за платен местен данък за жилище, на който пише кой е собственика. Пълна пародия и порно.

  34. 34 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#31] от "bj_int":

    а подземните гаражи пазят от градушки

  35. 35 Профил на Ивайло
    Ивайло
    Рейтинг: 450 Неутрално

    След падналата градушка и изпочупените дървета, мога спокойно да обявя на общинарите: В Люлин и Банкя си е вече зелена зона.

  36. 36 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#32] от "sa6":

    хората в центъра на града плащат по-високи местни данъци отколкото тия в спалните. Явно имат и повече права така.

  37. 37 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#28] от "tlnet": Пред вас не ти е бащиния, човече. Време е да свикнем с това. Логично е всички да плащат, като цената се определя според интереса към мястото. За едно и също място всички трябва да плащат една и съща цена. Ако ти плащаш по-малко от друг за това място, това вече е привилегия за теб и дискриминация за другия. Който и където да живее (каквото и значение да има или няма това)...

  38. 38 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 876 Гневно

    Да разширят зоните до околовръстното шосе, а още по-добре до Перник, Ихтиман и Трън. Дано се задавят, алчни негодници.

  39. 39 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Младост, Люлин, Дружба и Надежда ще станат "КАФЯВА ЗОНА".
    А Общинарите пак ще приберат парите и ще ходят по тропиците на курорт.

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  40. 40 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#36:"alabalko"]хората в центъра на града плащат по-високи местни данъци отколкото тия в спалните. [/quote]

    хората в цяла софия плащат някакви промили от данъчната оценка на жилището. Мезонет в люлин може да плаща по-високи данъци от таванче в центъра. По твоята логика примерно ако аз взимам 3 пъти средната заплата, трябва да гласувам 3 пъти за парламент?

    Евроатлантида
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#31] от "bj_int":

    Ами значи има нещо тотално сбъркано в строежа на паркинга, не мислиш ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#37] от "polux":

    Да де, ама мястото не е едно и също. Единият човек живее на това място, а другият не живее на това място. Колкото и да не ти се вярва, все пак има някакво значение кой къде живее.

  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#37] от "polux":

    Не е толкова лесно, макар логиката да е точно такава. Реално, общината не би искала да въведе такъв режим, защото именно тя ще трябва да дава отговори на много сериозни въпроси в последствие.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#32] от "sa6":

    Да направят тогава синя зона и в Младост. Защо този дето живее в центъра да плаща 150 лв на година за да спре колата си близо до тях, а онзи от Люлин или Младост да не плаща нищо. Това не е ли дискриминация?

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#42] от "tlnet":

    На улицата ли живеят въпросните?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#44:"Jeremy Irons"]Да направят тогава синя зона и в Младост. [/quote]

    Имаше идея цяла София, която е извън зоните да е "жълта зона". Но не знам кой ще се престраши от партиите, това означава разгром на изборите. Те дори не смеят да свалят колите от тротоарите.

    Евроатлантида
  48. 48 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 233 Неутрално

    аз лично съм паркирал няколко пъти и не видях нищо сбъркано поне от архитектурна и функционална гледна точка. Ако ти си видял такава, сподели...До коментар [#41] от "Тони!":

  49. 48 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#45] от "Тони!":

    На улицата си паркират колите, за да се приберат вкъщи.

  50. 50 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#25] от "polux":

    всички живеещи в рамките на синята зона имат еднаква цена 150 лв за паркиране около жилището си. Собственици на ППС, респективно лица, живущи по постоянен адрес на улици или площади с въведен режим „Синя Зона", имат право да паркират в тази зона в близост до постоянния си адрес, в квартала по прилежащите улици. Т.е ти имаш право да паркираш само в близост до дома си. Ако я нямаше тази възможност това означава да дискриминираш живеещите в кварталите в които има синя и зелена зона. Защото ти имаш избор дали да отидеш с колата си до някъде където има зона или да ползваш градски транспорт, а той няма избор тъй като живее там където има такава зона и няма как да паркира извън зоната (примерно на 5 км.). Другата цел на този абонамент за 150 лв е все пак за живущите в тези зони да има места за паркиране, а такива няма да има ако се даде възможност всички да си купуват годишни абонаменти. И пак да уточня - абонаментът не е за цялата синя зона а само за територия в близост до жилището ти. защо ти се струва нередно това? постави се на мястото на тези които живеят на такива места.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#49] от "tlnet":

    Да, но улиците не са на хората, които живеят наоколо. Те са толкова техни, колкото и на хората живеещи в Горно Стърчипишково.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 506 Гневно

    Другарко Фандупкова, вили СОС, а УЛИЧНИТЕ ДУПКИ, КОГА?

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#48] от "bj_int":

    Обектите имат не само архитектурна и функционална гледна точка. И тъй като тук говорим за типично отношение - търговец - клиент, при положение, че клиентът не се затичва към обекта на търговеца и не търси неговата услуга, дали пък в клиентите е грешката? А стоката една.. чудна?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Само ще кажа, че днес чаках автобус 604 37 минути около 10 часа сутринта. Почувствах се насърчен да ползвам градския транспорт.

  55. 55 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#47] от "sa6":

    Ами да правят ”данък паркиране” за всяка реистрирана кола в София, всеки да паркира където си намери и да се приключва. Няма дискриминация, няма нищо.
    Плащачки на входовете на София за тези които идват от провинцията и готово.
    Ще съберат пари за безброй паркинги. Ако не ги откраднат де.

  56. 56 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#51] от "Тони!":

    Не знам какво точно искаш да постигнеш с това повтаряне, че улиците не били на мои или твои. Да, никой не твърди, че улиците са на някой.

    Аз обаче твърдя, че нормалната логика, дори и нормалното човешко отношение говори за това, че живущият някъде има малко по-голямо право да си спира колата в близост до тях, спрямо някой, който не живее там.

  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#56] от "tlnet":

    Ами не, няма такова право, няма такава нормална логика. Истинската логика е, че всеки квартал си има своите плюсове и минуси. В момента едни хора искат да се отърват от минусите на дадени квартали, за да не отговарят на въпроси.

    Аз например съм решил да живея на по-далечно място, за да мога да паркирам. Или пък съм решил да си купя и паркомясто. Ти си решил да си по-близо и да не си купиш парко място. И това ти дава допълнителни права?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#42:"tlnet"]Да де, ама мястото не е едно и също. Единият човек живее на това място, а другият не живее на това място. Колкото и да не ти се вярва, все пак има някакво значение кой къде живее. [/quote]

    Ами хайде който където живее да си загради едно или няколко местенца на уличката, където му е най-удобно и да си напише номера на колата/колите на тях... И по възможност да не плаща за това, защото е помазан с местоживеенето си, за разлика от останалите, които трябва да плащат и за поддръжката и асфалтирането и на неговите пожизнени паркоместа.... Тоя стремеж към феодализация на центъра хич не се вписва в инак изявените претенции за космополитизъм на обитателите му.... Пък е екологично - център, в който всеки си държи автомобилите по улиците колкото си иска - всъщност това си го имаме и е красиво (по своему....)....

  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Весело

    [quote#58:"polux"]Ами хайде който където живее да си загради едно или няколко местенца на уличката, където му е най-удобно и да си напише номера на колата/колите на тях.[/quote]

    Всъщност, това съм го виждал на живо

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#57] от "Тони!":

    Тони, не знам, нещо много си се объркал. В момента аз плащам, а не ти. И това плащане не ми гарантира абсолютно нищо. Дава ми правото евентуално между 8 и 19 часа аз да спра в радиус от няколко пресечки от нас без да пращам СМС-и. Това е. След 19 часа и ти и абсолютно всеки жител на планетата може да си спира, където си поиска за колкото си иска. Смяташ ли, че годишно ти даваш повече от 150лв за СМС-и за паркиране?

  61. 61 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 506 Любопитно

    А не се ли намери някое журналистче да попита "жертвоготовните" ни и "некорумрилани" общинари, кога ще се откажат от ТАЛОНИТЕ СИ ЗА БЕЗПЛАТНО ПАРКИРАНЕ, които са им издадени на база на неясно какво.
    И още нещо, някой най-накрая ще каже ли КЪДЕ ОТИВАТ ПАРИТЕ ОТ ТАКСИТЕ ЗА ПАРКИРАНЕ?

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  62. 62 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#57] от "Тони!":

    Айде сега, решил си да живееш на по-далечно място заради паркирането. Знам, че го казваш принципно, ама недей да смучеш доводи от пръстите.

  63. 63 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#19] от "bludniq_sin":

    Всъщност не е логично. Това че си решил да живееш, където и да е, дали в центъра или в периферията, не ти дава автоматично право на паркиране на общинските улици, камо ли пък да задължава общината да ти осигурява такива, особено пък такива в близост до местоживеенето ти. Това е избор, който правиш избирайки място за живот. Виж американците - искаш кола - купувай си къща в предградията с гараж/и и си карай колата. Искаш да живееш в центъра - ползваш градски транспорт или такси, ако не можеш да си позволиш платените паркинги. Защото по твоята логика защо да не мога да си извадя и стикерче за 150 лв на година, ако работя примерно в центъра, а живеещите там да могат?

  64. 64 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#55:"Jeremy Irons"]Ами да правят ”данък паркиране” за всяка реистрирана кола в София, всеки да паркира където си намери и да се приключва.[/quote]

    И сега всеки плаща общински данък за колата. Синята зона е за да се ограничи паркирането в центъра и да има места, а не да се наказва някой. Няма логика някой да ползва преференциално общо благо, без да му е собственик. Защо човек, живеещ на жълтите павета има повече права от някой пазарджиклия, поискал да си купи абонамент за синя зона - в конституцията нищо не пише.

    Евроатлантида
  65. 65 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#63] от "ugi":

    Можеш съвсем спокойно. Нарича се служебен абонамент.

  66. 66 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rhapsody of Fire":

    Никъде, поне в Европа, в идеалните центрове на градовете няма "надземни и подземни паркинги" - това са стари градове, с тесни улици и невъзможност за голямо движение в центъра. Но дори и да има, те са малки, а цената е такава, че те отказва... Политиката навсякъде е за ограничаването на движението на автомобили в центъра. Такива паркинги има по периферията, около търговските центрове, метрата, летищата и т.н.

  67. 67 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Да питам само хубосниците, които много жарко ми обясняваха преди време, че разширяването на платените зони за паркиране НЕ БИЛО ЗА ПАРИ, а за облекчаване на трафика и паркирането.. КОЛКО АДЖЕБА СЕ НАМАЛИ трафика и паркирали коли в центъра?! Аз лично не забелязвам ИЗОБЩО такава тенденция.. Напротив... Единствената разлика е, че гербаджийските общинари скубят повече, за да крадат ПОВЕЧЕ! Това е и целта с поредното разширяване на платените зони за паркиране... И до кога ще се разширява?! Докато в Горубляне и Кокалянско ханче трябва да дадеш 2 лв. на час за паркиране ли?! Отвратителна работа!

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#62] от "Jeremy Irons":

    Разбира се, че го казвам принципно. Със сигурност обаче, когато избираш жилище гледаш плюсове и минуси, а не само плюсове, в очакване общината да ти оправи минусите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#56] от "tlnet":

    Не, не си прав. Улицата е общинска собственост, не лична. Че си решил да живееш в близост до някоя конкретна улица не ти дава повече права над нея от тези на всеки друг. Не мога да разбера откъде идва това чувство у българина за собственост над улицата пред/ около дома му. Ти имаш права единствено над това, за което имаш нотариален акт/ договор за ползване и за нищо повече. Всичко останало е чужда собственост върху, която ти и аз и който и да било друг има права дотолкова, доколкото нейният собственик (в случая общината) ти позволява.

  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#60] от "tlnet":

    Ти дал ли си 10 000лв за паркомясто?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#65] от "tlnet":

    А случайно да си проверявал колко е цената на служебния абонамент? И дали се предлага за физически лица? Защото малко си говориш наизуст.

  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#69] от "ugi":

    Именно.. Тук някъде идва въпросът и кой трябва да чисти снега по улицата

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#31] от "bj_int":

    два часа е безплатно (с две билетчета от метрото), след това е по 50 ст. на час, за един работен ден е около 3-4 лева. Има и абонамент, но не знам колко е, сигурно излиза по-евтино...

  74. 74 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#69] от "ugi":

    Не знам за какво чувство за собственост говориш. Както вече няколко пъти стана въпрос никой напира за собственост над улиците. Не мисля, че някой ти е забранил да паркираш, където и да е било.

  75. 75 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#70] от "Тони!":

    Аз нямам парко място.

  76. 76 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#71] от "ugi":

    Ами щом си решил да работиш в центъра ще плащаш по-висока цена. Точно както аз плащам 150 пъти повече, отколкото живущият в Обеля.

  77. 77 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    “По този начин ще бъде заобиколено решението на Административния съд - София-град...”

    Свинщината си тече...
    Общината има нужда от мангизи, които да препира през обществени поръчки на свои хора. Как иначе ще посадят начело на ЦГМ сина на агент Бор. Платеното паркиране с нищо не облекчава паркирането в центъра на Столицата. Само създава ръганица на границата със зоните където такова няма.

    I Want To Believe
  78. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#75] от "tlnet":

    Именно. Аз имам, защото съм си го купил. Честно ли е аз да дам 10 000, а ти не, и после да се сърдиш за 150те лева?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 79 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#76:"tlnet"] Точно както аз плащам 150 пъти повече, отколкото живущият в Обеля.[/quote]

    Това с плащането е личен избор и въпрос на възможности. Никой не живее в центъра насила.

    Евроатлантида
  80. 80 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#77] от "2.5":

    Напротив. Платеното паркиране на 90% реши проблема с паркирането в центъра. По всяко време можеш да намериш къде да спреш. До преди зоните беше абсурд да паркираш без да обикаляш 20-30 минути. Факт.

  81. 81 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#80] от "tlnet":

    Хайде сега и ти, не преувеличавай. Разреши този проблем до някаква степен, създаде нови.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  82. 82 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#78] от "Тони!":

    Аз не се сърдя, точно обратното. Бих плащал и два пъти повече при положение, че виждам как платеното паркиране решава до голяма степен един от сериозните проблеми на София.

    Ако някой се сърди и се чувства дискриминиран то това си ти.

  83. 83 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#81] от "Тони!":

    Какви проблеми са създадени?

  84. 84 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    ходя пеш на работа от много години.

    с какво точно ме стимулира общината, когато направи паркинга пред блока ми в квартал Лагера (по същество жилищен район, а не бизнес или централен район) платена жълта зона?

    поглеждайки през прозореца на офиса всекидневно виждам над 50 автомобила паркирани в нарушение по тротоари и зелени площи. СО има 888 инспектора (по данни отпреди 2г), на които се падат средно годишно по две (!?!) глоби за паркиране в зелени площи.

  85. 85 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#5] от "Rhapsody of Fire":

    И Путин е виновен и руснаците

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  86. 86 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#64] от "sa6":

    Не е точно така, въпроса би могъл да се обърне така - ако трябва да се плаща за това да може човек да паркира пред дома си - то нека важи за всеки. От този на жълтите павета, до онзи който живее в Каспичан. Да не говорим, че не всеки в центъра е избрал да живее там. Направили са го родителите му или дядовците му. Въпросът е да има някакъв баланс. Целта е да се ограничи паркирането в синята зона както казваш и ти. Да се забрани достъпа на автомобили тогава, на много места в Европа има такива случаи. В зоната влизат само резидентите и обществен транспорт.

  87. 87 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#83] от "tlnet":

    Паркоместата на синя зона по тротоарите например, за мен е крайно неприемлив проблем. Паяците също.

    Не знам що реши, че се чувствам дискриминиран...
    Виж, със сигурност се чувствам пострадал от фрапиращата тъпота на общината.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  88. 88 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#80] от "tlnet":

    Защо ли нямам такова щастие - обикалям като глуха кучка за да спра на 2 преки от нас. Единственият рахат е през Август и донякъде в събота... Е, след 23ч. също.

    I Want To Believe
  89. 89 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#63] от "ugi":

    Еее не съм съгласен първо - не сме сащ, не сме с техните доходи и не сме с техните градове и развит градски транспорт второ не мога да се сетя от кога има синя зона, а зелената да е на колко .. 2-3 години. Когато някой си е купувал жилище преди 5 г. 10 и дори 20 г. не е предполагал и не е бил информиран, че там ще има зелена зона някога. Т.е на него му се вменява в последствие едно такова задължение без да има избор за разлика от другите дали да ползва услугата за която се дължи такса или не. Освен това логиката ти е много радикална. По твоята логика много хора се поставят в неравностойно и дискриминационно положение екс леге без да могат да направят нищо по въпрос. Както има хора които живеят в периферията и работят в централните части така има и хора които живеят в централните части и работят в периферията - защо и дввете групи хора да нямат равна възможност да ходят с автомобил на работа? А относно общинските улици - след като има паркоместа по тях, след като си плащаш данъка, такса смет и какво ли още не би следвало да можеш и да паркираш на съответните места.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  90. 90 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 782 Неутрално

    ако някой се е съмнявал, че в общината битуват дебили, със сигурност повече няма да се съмнява. На граничните места имало струпване на автомобили, и решението е какво? Ами разбира се, да разширим зоните. По тоя начин струпването магически ще изчезне, вместо да се премести на новата граница. Възможно е, разбира се, и синята зона да стане безгранична, и да плащат и тия дето нямат коли. Тогава от общината ще са най-доволни. Но все пак преди това трябва да обяснят къде точно отиват парите от паркирането и паяците, което в момента май никой не знае.

  91. 91 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#63:"ugi"]Това че си решил да живееш, където и да е, дали в центъра или в периферията, не ти дава автоматично право на паркиране на общинските улици[/quote]
    а и да добавя - по твоята логика е по-редно да се въведе синя зона навсякъде освен банкя, драгалевци и подобни райони. Така ще важи правилото - щом си избрал да живееш в софия е редно да плащаш за това. Това че си в люлин не ти дава автоматично право да паркираш на общинските улици там. Нали не възприемаш люлин като друг град с други правила?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  92. 92 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#19] от "bludniq_sin":

    Ми да, това място се нарича Гараж

  93. 93 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ментор":

    Що пък.. ЦГМ си е частна фирма, отчитат си едни зверски разходи, за да не са на печалба и си прибират тяхното. Чиста работа...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  94. 94 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#76] от "tlnet":

    Защо се опитваш да въртиш нещо, което е очевидно, че не си прав. Всеки ти казва, че това, което общината ти дава като право - да си закупиш винетка за паркиране за 150лв на година - е дискриминационно спрямо останалите, които не могат да си купят същото, само защото адреса не им е в центъра. В случая това за теб се явява привилегия, нещо което се опитваш да отречеш. Това че в Обеля не се плаща паркирането е съвсем отделен въпрос.

  95. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#91] от "bludniq_sin":

    В Люлин няма проблем с паркирането, това е дебелата разлика. Плащането на преференциалното паркиране не е данък, а регулираща такса.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  96. 96 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#92] от "buiko":

    гараж викаш ... интересно как не се сетих .. аа да бе - ми около моето жилище например има 100 автомобила (поне) и всичко на всичко 30-40 гаража като в тях вече има коли, а въможност да си купиш място за да построиш гараж или да си купиш гараж няма, просто защото никой не иска да си продаде гаража а за място - места няма.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  97. 97 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Айде на столичаните дето реват срещу лошите баби- реститутки , да им е честита "кафявата зона"

  98. 98 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#96] от "bludniq_sin":

    Ами.. сменяш жилището, продаваш колата, паркираш далеч, даваш повече пари от съседа за гараж и го надцакваш... ей такива, пазарни работи?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  99. 99 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#95] от "Тони!":

    ясно бе тони, ама казвам, че именно понеже е регулираща такса следва тази такса да регулира приходящия трафик от автомобили, защото живеещите там така или иначе са си там, те нямат нужда от регулация. претъпкване се получава от прииждащите - работещи и тн. Та именно поради това, че таксата има регулиращ характер тези хора които живеят там трябва да имат възможност да закупят на преференциална цена възможността да паркират около съответното жилище (1-2-3 пресечки). Така хем те ще си плащат за "лукса" да живеят на центъра - нещо за което преди също са си платили чрез закупуване на жилището и плащане на съответните местни данъци и такси, хем ще се регулира трафика.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  100. 100 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#96] от "bludniq_sin":

    Не ве, щото аз си паркирам колата в гараж, много е удобно. Просто там дето живея, няма друга опция





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK