Движението по готовата естакада при Семинарията в София тръгва в неделя в 13ч.

Движението по готовата естакада при Семинарията в София тръгва в неделя в 13ч.

© Юлия Лазарова



От 13 юли (неделя) в 13ч. се възстановява движението на превозни средства на кръстовището на бул. "Пейо Яворов" – ул. "Стоян Михайловски", където от октомври миналата година се изграждаше кръстовище на две нива, съобщиха от пресцентъра на Столичната община.


Възстановяват се и постоянните маршрути на автобусите 67, 88, 94, 102 и 120. Променят се спирките заради новата естакада при Семинарията. Спирка "ул. Стоян Михайловски" се измества на ул. "Стоян Михайловски" в посока Студентски град на 75м след кръстовището с бул. "П. К. Яворов" за автобусни линии 88, 94 и 102.


Разкрива се нова спирка "ул. Стоян Михайловски" в посока бул. "Цариградско шосе" на бул. "П. К. Яворов" на 75м след кръстовището с ул. "Стоян Михайловски" за автобусни линии 67 и 120.




Автобусната линия 98 ще се движи по действащия си маршрут до началото на строителството на метрото в кв. "Хладилника", както следва: от с. Железница по маршрута си до кръстовището на бул. "Св. Наум" с бул. "Джеймс Баучър", наляво по бул. "Св. Наум", наляво по бул. "Черни връх" и по маршрута-двупосочно.


Запазва се временно разкритата заради ремонта спирка по маршрута на линия 98 "Хотел Хемус" на бул. "Черни връх" след бул. "Арсеналски" в посока "Хладилника". Маршрутът на трамвайна линия 18 остава скъсен от кв. "Орландовци" до пл. "Журналист".


Кръстовището на "Симеоновско шосе" и "Алея Яворов" беше с прогнозна стойност 13.5 млн. лева, но в началото на строителството от общината заявиха, че е възможно да струва по-евтино и с остатъка от парите да бъде извършени други дейности. Финансирането дойде от бюджета на общината и от заем от Европейската инвестиционна банка.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 584 Неутрално

    "Спирка "ул. Стоян Михайловски" се измества на ул. "Стоян Михайловски" в посока Студентски град на 75м след кръстовището с бул. "П. К. Яворов"

    Хахах… тоест *в гората*? : )

  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Супер!
    Нека да завършват тези ремонти, да се кротне малко трафика.

  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    До коментар [#2] от "deymus":

    Да, ей сега ще се кротне...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    УРАААА
    УРАААААААА
    ПОБЕДАААААА
    ...
    Ей, измъчихме се... Две години. Първо една година телевизионната кула, след това няколко месеца пауза и хайде отново със семинарията.
    Всеки ден по два пъти ми е необходимо това трасе и си беше проблем, братче...
    Да е честито новото трасе!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  5. 5 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Минах от там: те строителите не са много готови с всичко, но е добре възможно най-скоро да се открие кръстовището, че голяма мъка. Иначе ако нямаше бързане, поне още 10-15 дни има работа.

  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тони!":

    Е, нали затова написах "малко"

  7. 7 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#4] от "Dr. G.":
    добре е наистина да има по-добро планиране, защото тук наистина два пъти затваряха движението за строителство на съоражения, отстоящи на няколко метра едно от друго. Трябваше да го направят наведнъж

  8. 8 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#2] от "deymus":

    Трафикът няма как да се кротне ако го *насърчаваш*. Това е все едно да строиш велоалеи и да очакваш, че велосипедистите ще станат по-малко...

  9. 9 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 697 Весело

    До коментар [#8] от "incognito":

    Казваш, да затваряме улици за да се минава по-лесно.
    Логично

  10. 10 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    До коментар [#7] от "bj_int":
    Абсурд! Не говори така!
    Че нали сега успяваме да компенсираме като обикаляме през кулата, КАТ и след това през малките улички.
    Представям си ако бяха затворени едновременно...
    Шах и мат щеше да бъде!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  11. 11 Профил на legio
    legio
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Маршрутът на трамвайна линия 18 остава скъсен от кв. "Орландовци" до пл. "Журналист".

    Е няма ли да го възстановят до Парк-хотела както си беше?? Или пак е някаква недомислица

    Who dares wins!
  12. 12 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Бравос! Ще може безпроблемно да се стига от задръстването пред Румънското до задръстването на кръстовището с "Черни връх".
    Под естакадата ще е пак същото, защото повечето коли или се движат по другото направление или завиват.
    Подобно очаквам да е и с дивотията с Лъвов мост. Пък нека дивеем на Сточна гара!

  13. 13 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#9] от "deymus":

    Не. Но разбирам сарказъма ти. Щото заключението ти е логично, но следвайки тази логика, свършваш с градове като американските, с 8 лентови детелини в центъра, невъзможни за преминаване без автомобил, а с автомобил изискващи 10 минути каране за да отидеш от едната страна до другата. И в края накраищата *пак* запушени от задръсвания в час пик.

    Това което се прави в по-образованите по темата страни (в Западна Европа) е да се намаляват лентите за движение на автомобили и да се отделят ленти за градски транспорт, което го прави по-надежден и предвидим (като паралелно се работи за комфорта на пътниците — чисти, тихи, топли или прохладни в зависимост от сезона кабини). Ако е натоварено направление се прави трамвай или лека железница, ако е много натоварено — метро (щото е хипер скъпо сравнено с трамвая). Също се отделят ленти за велосипедисти — дори София, като най-голям град в България, си е съвсем подходяща за велосипед, защото реално не е толкова голяма на разстояния. Помага и като се подобрява и възможността да се качваш с велосипед на градски транспорт.

    Един добре направен ресурс по въпроса е
    http://city4people.ru (главно Москва)
    казвам ресурс, щото не е инициатива на тъпоумните московски градоуправници (които по акъл не надминават много нашите), а проект на млади умни хора.

    Лекция за градския транспорт (и по-конкретно трамвая) в Берген
    https://www.youtube.com/watch?v=6Auenci5Pc0

  14. 14 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#11] от "legio":

    Не се притеснявай. И още ще го орежат. Като всяка тъпа градска управа. Работата е, че градските управи в Западна Европа са я правили тази глупост през 60те, а днес възстановяват трамваите си. А нашите идиоти не искат да се поучат на опита на другите, ами предпочитат сами да си чупят главите (и да съсипват градовете, в които живеем). Към 2040, ако не се превърне тотално в някакъв Афганистан, и в България ще почнат да връщат трамваите, та ако си млад днес, може да се возиш комфортно като станеш пенсионер. : )

  15. 15 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#12] от "b_d_s":

    Йъп.

  16. 16 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#13] от "incognito":

    Разбрахте много добре, но е по-добре с отворена улица, от колкото с блокираната такава. Включително за градски и личен транспорт.

    Това е любопитно!
    http://www.wired.com/2014/06/wuwt-traffic-induced-demand/

  17. 17 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5400 Неутрално
  18. 18 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Една идея не разбирам ... някой твърди, че сега е по-зле отпреди ли ???

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  19. 19 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#16] от "deymus":

    Разбира се не става въпрос за това, че е приключил строежа. А за това каква глупост са пострили.

    Единствените, които *си мислят*, че печелят спрямо предното кръстовище са хората с автомобили минаващи от там.

    Всички останали — пешеходци и жувищи, са получили един огромен фактор на дискомфорт.

    Погледни тук, и си помисли, дали искаш да живееш в тези кооперацийки отдясно:
    http://i61.tinypic.com/255notf.jpg

    И дали ще ти хареса да пресичаш, вървиш тук
    http://i61.tinypic.com/s5flmu.jpg
    http://i61.tinypic.com/11qp9aw.jpg
    http://i59.tinypic.com/e8obqc.jpg
    http://i62.tinypic.com/dqknt5.jpg
    http://i61.tinypic.com/3520i9w.jpg
    http://i62.tinypic.com/znofwk.jpg
    (не питам за бутане на количка или каране на колело, защото просто е невъзможно)

    Снимките са от
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1504557&page=469

    Да не започвам с темата за *малоумието* да построиш таково огромно съоръжение и да не интегрираш вело-инфраструктура. Тротоарче 40см (където има стълбове). Дебили… : )

  20. 20 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 605 Любопитно

    До коментар [#4] от "Dr. G.":

    Предстои изграждането на Вапцаров зад Токуда и връзката му със Сребърна и Черни Връх

    (Всичките тези съоръжения са необходими, а си представям всичките затворени на куп... Съвсем зле щеше да е)

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  21. 21 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#11] от "legio":

    Ще има трамвай от Семинарията до Студенстски град, през Дианабад и Мусагеница. Не знам как оставиха проекта последно, дали ще се ползва обръщалото при руското посолство или ще се прави минаване под новата естакада (мисля, че е последното).

    Доколкото гледах по сайтовете ще се почва в края на тази година.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK