
© Юлия Лазарова
Ремонтът предизвикваше големи задръствания през последните няколко месеца.
От днес в 13ч. се възстановява движението на превозни средства на кръстовището на бул. "Пейо Яворов" – ул. "Стоян Михайловски", където от октомври миналата година се изграждаше кръстовище на две нива.
Възстановяват се и постоянните маршрути на автобусите 67, 88, 94, 102 и 120. Променят се спирките заради новата естакада при Семинарията. Спирка "ул. Стоян Михайловски" се измества на ул. "Стоян Михайловски" в посока Студентски град на 75м след кръстовището с бул. "П. К. Яворов" за автобусни линии 88, 94 и 102.
Разкрива се нова спирка "ул. Стоян Михайловски" в посока бул. "Цариградско шосе" на бул. "П. К. Яворов", на 75 м след кръстовището с ул. "Стоян Михайловски", за автобусни линии 67 и 120.
Автобусната линия 98 ще се движи по действащия си маршрут до началото на строителството на метрото в кв. "Хладилника", както следва: от с. Железница по маршрута си до кръстовището на бул. "Св. Наум" с бул. "Джеймс Баучър", наляво по бул. "Св. Наум", наляво по бул. "Черни връх" и по маршрута - двупосочно.
Запазва се временно разкритата заради ремонта спирка по маршрута на линия 98 "Хотел Хемус" на бул. "Черни връх" след бул. "Арсеналски" в посока "Хладилника". Маршрутът на трамвайна линия 18 остава скъсен от кв. "Орландовци" до пл. "Журналист".
Кръстовището на "Симеоновско шосе" и "Алея Яворов" беше с прогнозна стойност 13.5 млн. лева, но в началото на строителството от общината заявиха, че е възможно да струва по-евтино и с остатъка от парите да бъде извършени други дейности. Финансирането дойде от бюджета на общината и от заем от Европейската инвестиционна банка.
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноОще едно кръстовище с намалени до минимум или напълно премахнати тротоари и в двете посоки, нов път без бус ленти, без велосипедни алеи. Автомобилите скоро ще са без алтернатива за поне 60-70% от наслението на София (за останалите метро). Всичко това на 15 минути пеша от центъра на София. Още автомобили в центъра на града, още замърсяване и още една крачка в превръщането на София в антисоциален град, в който хората са в колите си из задръстванията, а не ходят по улиците, не се срещат по площадите, защото местата за хора са сметище за трошки. Жалко, че София се управялва от толкова "слепи" за прогреса и човешкото щастие хора...
brutester
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#1] от "stoyant":
<-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знакаЗа тротоарите се сърдете на "еколозите". По първоначален проект щяха да се отсекат под 100 дървета покрай пътя за да може да има кръгово и тротоари с нормални размери, но мотива им беше "ние искаме природа". Сега вместо да се ходи по тротоари ще се ходи по калните и тъмни алей в парка... Нали е по-екологично....
(П.С. Нищо против еколозите. Смятам, че благодарение на шумът, който вдигат биват спирани доста глупости, но понякога трябва да има и малки отстъпки. Иначе това играе срещу тях в други каузи, който в много случай не са само техни, а полезни за цялото общество)
kilmer
Рейтинг: 426 НеутралноShte go vidim izcialo zavarsheno no bravo! Sega po nai barzia nachin da se pochne s tova na bul Bulgaria, kakto I vednaga da se pochne s probiva pri Tokuda I oshirenieto na Ch. Vrah do okolovrasnoto. Karucite triabva mignovenno da badat spriani, tova e izkluchitelno opasno I za nas I za tiah I mnogo sramno!
Публикувано през m.dnevnik.bg
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноНе са виновни еколозите, а политиката на общината. Щом едни чиновници в 21 век са говоти са махат тротоари, за да увеличават платната за автомобили, това е визия, политика, култура. А на еколозите ли да се сърдя за прамахването на тротоарите и замяната им с парко места на Евлоги Георгиев, на еколозите ли да се сърдя за увеличаването на платната и сбутването на хората в козя пътека на Драган Цанков, или за премахването на тротоара и превръщането му във ?велоялея? на Гешов или на Бъкстон... Някой да се сеща за град по белия свят, чиито централен площад е паркинг, а не място за хора?
simval
Рейтинг: 867 НеутралноДо коментар [#1] от "stoyant":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#1:"stoyant"]"слепи" за прогреса и човешкото щастие хора...[/quote]
Виж ся, нещата не са така еднозначни. "Прогрес" за някои е да дойдат от Горно Железаре в София. Те искат да си карат колата навсякъде. За други "прогрес" е да затвориме ТЕЦ-овете, защото много пушат. Те предпочитат да седнат вечер на свещи, да си държат ръцете хванати и да си говорят хубави неща.
Щастието пък, е още по-разтегливо понятие. Ще избегна примерите за да не досаждам излишно, но е ясно какво имам предвид.
Последното ти изречение е сякаш извадено от сказката на някой агитатор от партийната учебна година. Уважавам мнението ти, но не съм съгласен, въз основа само на него, да раздаваш оценки кой е "сляп" и кои сме готините.
Нищо лично, просто принцип.
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноСлепи и глухи ли сте? Пред два дни срещу България започна наказателна процедура за мръсния въздух. Фините прехови частици, причинени предимно от автомобилния трафик, убиват два пъти повече хора отколкото автомобилните катастрофи. София се развива в обратна посока на градовете в нормалните страни. Светът е достъпен, идете, вижте и сравнете. Моля за пример на европейски град, който стимулира вкарването на повече автомобили в центъра си. Моля за пример на град, чиито централен площад е паркинг?
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноЕ това да няма къде да ходиш и да дишаш отровен въздух ако е щастие (за някого), значи няма шанс за консенсус
izabell
Рейтинг: 1300 НеутралноДа ни е честито и дано няма много довършителни работи
andthensome
Рейтинг: 426 ВеселоДо коментар [#2] от "brutester":
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.Забавно. Значи едни еколози са прецакали други еколози.
Thermobee
Рейтинг: 1316 НеутралноДоживяхме братя.
Не на ислямската инвазия в Европа!Публикувано през m.dnevnik.bg
andthensome
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#7] от "stoyant":
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.Чукаш на грешната врата. Защо въздуха в Лос Анджелис е по-чист от този в София... дали е заради броя на колите или заради стрикно провежданите тестове за емисии на всеки автомобил всяка година?
andthensome
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#7] от "stoyant":
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.Само за справка. През Л.А. минават по 12 милиона коли на ден.
Christo Christov
Рейтинг: 8 Неутрално^ от които колко са над 5 годишни ?
rainbou1
Рейтинг: 1181 НеутралноДо коментар [#7] от "stoyant":
Точно така. И аз от месеци повтарям, че политиката на общината е да кара хората да ползват лични автомобили, защото това означава повече продадени горива - съответно приходи от акциз, и естествено и автосервизите захлебват повече, както и лизингови компании и т.н. Съответно и фармацевтичните компании захлебват повече, ама кой да го усети сега.
На Фандъкова няколко пъти и казаха първо да пусне метрото до летището и Бизнес Парка, да види какъв ще е ефекта и тогава да решава дали да прави кръстовища.
Защото сега на Кошарите ще става мазало, както и стана с Румънското, като пуснаха кръговото при телевизионната кула.
Във Виена при подобна големина на населението има 5 линии на метрото. Ние се чудим за третата откъде да дойдат пари, при все че има масово безработни, включая цигани, които могат да бъдат използвани, вместо да лежат на социални помощи.
Могат да правят естакада на 2 нива, ама в същото време стои малоумщината на Гоце Делчев до Красно село да има право да се спира и масово се използва само 1 от двете ленти и в тапата народа умира в старите 102, а до тях на стоянката таксита чакат клиенти. Оправянето на тази ситуация не би струвало почти никакви пари, ама няма келепир от тази работа.
zimage
Рейтинг: 443 НеутралноДо коментар [#13] от "economic hitman":
http://en.wikipedia.org/wiki/Los_angeles
- Area: Sofia: 492 km2 / LA: 1,302 km2
- Population: Sofia 1.5M? / LA: 3.9M
Owing to geography, heavy reliance on automobiles, and the Los Angeles/Long Beach port complex, Los Angeles suffers from air pollution in the form of smog. The smog season lasts from May to October. Issues of air quality in Los Angeles and other major cities led to the passage of early national environmental legislation, including the Clean Air Act.
Despite recent improvements, the 2006 and 2007 annual reports of the American Lung Association ranked the city as the most polluted in the country with short-term particle pollution and year-round particle pollution.
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноЛос Анжелис ли изнамерихте да давате като пример за чист въздух?? Оу майн год! Или логиката ви е, щом в ЛА всчки джиткат с коли, значи ако и ние направим така, София ще стане Холивуд. Никога не съм срещал ЛА сред градовете с топ качество на живот в света... Даже гигантски град като Буенос Айрес в момента съкращава платната за автомобили. За Европа няма смисъл да се правят сравнения. Във Виена всеки хотел, туристическа атракция, бизнес форум те предупреждава преди да пристигнеш, че не си добре дошъл с автомобил.
andthensome
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#17] от "stoyant":
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.Ти бил ли си в Лос Аднжелис и Буенос Айрес? Аз съм бил и на двете места... и ти гарантирам, че въздуха в Л.А. е по-добър от Буенос Айрес... а в Буенос Айрес може да се задушиш направо заради шибаните дизели, които димят като изроди. София е някъде по средата. А в Буенос Айрес има МНОГО по-малко коли от Лос Анджелис.
andthensome
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#14] от "_ico_":
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.МНОГО. Средната възраст на колите в САЩ е 11 години...
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноКогато едни хора те наричат еколог за това, че искаш да имаш възможност да ходиш пеша (не да забраниш колите) или че да изминаваш 5-6 км на ден с колело, значи че си "веломаниак", когато да не приемаш за нормално да живееш с голям корем и висок холесерол, значи че си "зелен активист", това е сигурен знак, че това общество е много по-близо до Тора Бора, отколкото до света, който върви напред
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноНе схващам какво общо има туризма и кой къде е бил с темата за начина, по който искаме да се развива града?!?! Не съм бил в Буенос Айрес, но там се случва това:
Големият победител е Буенос Айрес. Градът получи заслужено признание за удивителното си постижение прекосяването му да отнема вече 14 вместо досегашните 40 минути. Разработени са 2 BRT (Bus rapid transit) системи. Най-широкият булевард в света, 9 de Julio Avenue, сега има само 10 платна за коли, точно 2 пъти по-малко отпреди, останалото пространство е отредено за т.нар. надземно метро, комбиниращо удобството на автобусния транспорт с мълниеносността на подземния. Изградените 17 спирки за 11 линии автобуси ежедневно подобряват живота на над 200 000 души. Коридорът е само част от мащабния план за устойчиво развитие на Буенос Айрес, който предвиджа над 100 пресечки площ от центъра да станат пешеходни зони, значително разширяване на системата за наем на колела, изграждане на 300 км велоалеи. През 2014 година общината смята да пресече незаконното паркиране, въвеждайки специална система, комбинация от най-успешните световни практики срещу наглите шофьори.
simo87
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#1] от "stoyant":
Опорни точки?
Какви бус ленти? Там движението няма спиране от румънското посолство до кошарите...
Няма нужда от бус ленти, тъй като движението е много улеснено, няма задръствания.
За тротоарите, един колега вече е обяснил защо са тесни.
simo87
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#7] от "stoyant":
Фините прахови частици в София се дължат основно на отоплението с твърдо гориво. Погледни запрашаването зимата и лятото и ще се убедиш, че е така и че автомобилният трафик е много по-малко отговорен за този проблем.
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноСериозно ли всички вие, които се радвате на ограничаването на възможностите за придвижване пеша, не приемате, че има хора, които имат право на това? Да се придвижват пеша. Никой не иска да забранява колите, но една инфраструктура, която отнема алтеранативи, построена в 21 век, е чисто безобразие. Не знам дали си давате сметка, че хората, които искат пространства за ходене пеша, с колело или с градски транспорт, допринасят по-малко за замърсяването и ако не предимства, поне заслужават равни възможности. 100 човека в тролея на Патриарха да чакат в задръстване наравно с хора, возещи се сами в колите си, или паркирали безплатно в активната лента, е не просто несправедливо, но глупаво. И вие губите от това, не само "балъците" в тролея
february
Рейтинг: 375 Любопитно"Събрахме се!"
На „Вапцаров" и ,,Черни Връх".
cinik
Рейтинг: 1737 Неутрално[quote#23:"simo87"]Фините прахови частици в София се дължат основно на отоплението с твърдо гориво. [/quote]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПИ на това, че при 134 хиляди паркоместа на 1,1 млн. автомобила, математиката показва, че 800-900 хиляди са перманентно някъде в калта - я в "тревните" площи, я по надробените тротоари. по 200 грама кал да разнесат и вдингат във въздуха дневно, мачът е загубен.
aleko
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#15:"rainbou1"]Във Виена при подобна големина на населението има 5 линии на метрото.[/quote]
Точно така. Но никой не говори за четвърта линия на метрото, за да се съгласува предварително строежа на третата с четвъртата. Направиха проекта с три радиални линии и оставиха големи части от града без метро/гъсто населените южни квартали са за оплакване/. За да се поправи това положение, четвъртата линия би трябвало да е кръгова и целта й да е да превозва пътниците до нужната им спирка от другите три линии /тази организация прекрасно работи в мегаполис като Москва/. Но за да стане това, третата линия трябва да се проектира едновременно с четвъртата. За съжаление не съм чул или прочел за такава управленска придвидливост.
cinik
Рейтинг: 1737 Неутрално[quote#2:"brutester"]За тротоарите се сърдете на "еколозите".[/quote]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПОще никой не е успял да ми отговори, какво пречеше да се направи широк тротоари дърветата да да останат в тротоара. Има място за 3 метра широк такъв.
aleko
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#26:"cinik"]И на това, че при 134 хиляди паркоместа на 1,1 млн. автомобила, математиката показва, че 800-900 хиляди са перманентно някъде в калта - я в "тревните" площи, я по надробените тротоари. по 200 грама кал да разнесат и вдингат във въздуха дневно, мачът е загубен.[/quote]
++++++++++
И аз смятам, че калта и дървата за отопление са основните замърсители и чак на трето място са колите. В Лозенец през зимата не може да се диша от пушеци, а през лятото въздухът е като свеж планински въпреки многото коли.
cinik
Рейтинг: 1737 НеутралноДо коментар [#27] от "aleko":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСППоследният генерален план за релосовия транспорт ми се стори доста смислен. Предвижда се два широкорелсови трамвая да правят по един полукръг и да "затварят" трите метродиаметъра, като всеки от тях пресича и трите метродиаметъра. Единият трамвай е от Овча купел по "Т. Каблешков", Хладилника, "Г.М. Димитров", Слатина, гара Подуене. Другият е гара Подуене - Ц. гара, Обеля, Овча Купел.
cinik
Рейтинг: 1737 Неутрално[quote#29:"aleko"]през лятото въздухът е като свеж планински въпреки многото коли.[/quote]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП60% от колите у нас карат на автогаз, т.е. с нула производство на сажди. Всъщност, икарусите на обществения транспорт са сред най-големите замърсители, колкото и да е парадоксално предвид замисъла на обществения транспорт.
aleko
Рейтинг: 636 НеутралноИзвестно облекчение на транпортната обстановка може да дойде от промяна в закона - да не се внасят коли, по-стари от 5-6 години примерно. Така ще намалеят случаите на един апартамент да се падат по 4 коли, които да паркират по градинки и тротоари.
И друго. Вече си мисля, че след като така или иначе няма отърване от многото коли, в такъв случай не е ли по-разумно да се облагородят местата, където те така или иначе паркират. Да се сложат бетонни скари като тези по паркингите, в дупките на които расте трева, поне да не влачат кал. Един ден, ако отпадне необходимостта от тях, могат лесно да се махнат, без да навреждат на земята отдолу.
dedo pepo
Рейтинг: 1224 НеутралноЧестито!
daam
Рейтинг: 1193 НеутралноДо коментар [#2] от "brutester":
В конкретния случай въобще не бяха прави еколозите
ugi
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#15] от "rainbou1":
Ей, аман от такива като вас. Заслужавате да живее в кал и мизерия, честно. Какво стана на румънското? Задръстването си е толкова, колкото беше и преди, с тази разлика, че сега всички хора, които не искат да ходя до румънското преминават за секунди през телевизионната кула. Същото ще е при семинарията. А мозъчетата ви няма ли да осмислят, че сега хиляди коли на ден вместо да седят и пуфтят в задръстването по половин час просто ще преминават за 2 мин и ще се намали значително замърсяването? И фините прахови частици ще са много по-малко в района точно поради тази причини. Разберете, че живеем в 21 век и не може всички да се придвижват с колело или пеша, не и в град с размери, релефа и климата на София. Защото какво става с прехвалените колоездачи зимата? Май са по колите или градския транспорт. И какви тротоари жалите на това кръстовище, когато оттам хора пеша не преминават поради простата причина, че после трябва да ходят още 2 км в гората, за да стигнат донякъде. Сега ще скочите и срещу трамвая дето искат да прокарат оттам, защото щели да се отсекат 50-60 дървета, но никой не отчита че там ще се движи екологичен трамвай, който доста може да намали емисиите и замърсяването. Ако кой да мисли, важно да е с плюе.
Иначе - честито за придобивката - още една тапа ще се отпуши с това крастовище.
ugi
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#27] от "aleko":
По скоро ще трябва да се правят разклонения на сегашните линии - като начало 2 спирки от Мусагеница до Студентски град, естествено да се довършат тези в Младост и Дружба, може би 1 разклонение някъде в Люлин, за да се хванат тези части, които сега не ги покрива метрото. За кварталите по бул. България ще има хубав трамвай, който за 2 спирки ще ги закарва до метро, така че натам няма много смисъл да се копае. Ако се направят тези отклонения ще бъдат покрити към 60-70% от населението, което мисля, че е оптимално. Като се развие и адекватен свързващ и довозващ транспорт (съобразен с графика на метрото) и нещата ще си дойдат на мястото. А колите в крайна сметка няма как да се спрат изцяло, все на някой ще му се наложи да се придвижва с кола.
ugi
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#20] от "stoyant":
Никой не те спира - ходи пеша, карай колело - нито те наричам еколог, нито веломаниак. Просто казвам, че не е нужно, заради двайсетте човека като теб на ден, които биха преминали през семинарията пеша да се правят парадни тротоари. И в момента има 1 м широк тротоар, достатъчен, че да не трябва да се ходи по платното. Всеки ден минавам оттам и честно да ти кажа не съм забелязал много пешеходци там, а честно казано не вярвам и ти да си минавал пеша оттам (причината съм я посочил в предния ми коментар). За колела - да можеше да се направи алея, но еколозите скочиха - сакън, ще се отрежат 10 дървета. Като толкова ги е грижа за дърветата да идат да видят какво се случва по планините и какъв голосек е на места, а не за някаква част от Ловния парк/ Борисовата градина, където без проблем могат да се засадят 4 пъти повече от отрязаните дървета и да не се загуби баланса в екологията и дори да се получи синергия, заради намаленото замърсяване от по-малкото задръстване там.
ugi
Рейтинг: 531 ВеселоДо коментар [#31] от "cinik":
Хайде, да са около 20% от колите. Ти изкара, че имаме най-екологичния транспорт в света. Не че имам против, даже ще се радвам да е така, но просто не е истина.
cinik
Рейтинг: 1737 НеутралноДо коментар [#35] от "ugi":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПНа румънското не може да се запуши много. Видят ли стопове под моста, колите почват да се качват на "Цариградско" и да търсят обходи. Тясното място е Кошарите - там и към "Хемус", и към Хладилника няма измъкване. Изваян до съвършенство капан. И разбира се, си беше запушено и без естакада над Семинарията, но сега ще настане истинска красота, която ще напълни рубирките на вестниците още по време на лятната скука. Доколкото се сещам, следващата стъпка е да се направи обходът на Токуда, сиреч тапата да се измести от Кошарите на Хладилника. Но преди това ще има един тънък момент: че цялата "А. Дуков", включително нейните тротоари, се ползва като паркинг, поради което е проблематична дори при сегашния си хал като кьорсокак. Когато това стане пълноценен транзитен булевард, талибаните ще потърсят места между блоковете на ноторния със своите хардкор реалности в паркирането квартал "Лозенец", което е много, много лоша идея. И без гостите, всеки жител на махалата е дал толкова пари за лепене на гуми и пребоядисване през живота си, колкото да обзаведе с тях 2 апартамента.
Stoyan Tsolov
Рейтинг: 374 НеутралноЕдни 10-15 милиона са похарчени, проблемът е още по-голяма сила е пренесен на Кошарите и на Румънското посолство, а народът е горд и щастлив, че ще търкаля най-свидното си по два-три етажна естакада. Всеки народ живее по начин, по който си избере
simo87
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#26] от "cinik":
Точно, това съм го пропуснал. Айде, може би само половината коли са в тревните площи.