От 1 август започва строежът на метрото до "Хладилника"

От 1 август започва строежът на метрото до "Хладилника"

© Красимир Юскеселиев



От 1 август започва строителството на метростанция до столичния квартал "Хладилника", съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова, която инспектира изграждането на спирката до летище "София". По план строителството ще продължи 22 месеца - до 1 юни 2016 г.


Станцията, която ще се казва "Витоша", е продължение на втория метродиаметър и ще бъде с дължина от 1.3 км. Спирката ще има изходи към кръстовищата на бул. "Черни връх" и ул. "Хенрих Ибсен" и на ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев".


Проектът е включен в оперативна програма "Транспорт" за програмния период 2014 - 2020 г., но тъй като още не е подписано споразумението между България и Европейската комисия, строителството започва с пари на общината. Държавата отказа да отпусне средства и общинският съвет одобри 10 млн. лева. Общата стойност на проекта е 16.7 млн. евро.




Очакванията на местната управа са броят на пътниците да се увеличи с 28 хиляди дневно. В момента ежедневно метрото използват между 300 и 330 хил. души.


С още 90 хил. души ще нараснат пътуващите, когато тръгнат и двете разширения на метрото до летище "София" и до Бизнес парка в "Младост". "В момента дейностите са извършени на 80%", посочи Йорданка Фандъкова и допълни, че разширенията на първия метродиаметър ще са готови през април 2015 г.


Линията ще свърже централните жп и автогара с летището, като от центъра до аерогарата ще се стига за 17-18 минути. През влак движението от станция "Младост 1" ще бъде до аерогарата и до Бизнес парка.


Общата стойност на двете разширения е 119 млн. лева и се осъществяват по оперативна програма "Транспорт" (2007-2013 г.), Европейския фонд за регионално развитие и местно съфинансиране.


От 1 август започва строежът на метрото до "Хладилника"

© Метрополитен


Шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев изрази надежда, че в средата на следващата година ще започне строителството и на третия метродиаметър. Дължината ще бъде е 16.5 км с 19 метростанции. Очакванията са пътниците да нараснат с 162 хил. дневно, като близо половината от хората, които ползват градски транспорт, вероятно ще предпочетат подземната железница.


Първият етап ще бъде дълъг 7 км със 7 метростанции. Вторият етап е от кв. "Красно село" - жк "Овча купел" - Околовръстно шосе и жп линия София - Перник, третият етап включва бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Вл. Вазов".


"Дневник" ще публикува алтернативни маршрути за придвижване в кв. "Лозенец" заради очакваните промени в движението на градския транспорт.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на harbinger
    harbinger
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Голямо крадене пада, ама поне нещо да случва положително за транспорта на столицата. Само ми е чудно, как само и единствено руски влакчета купуват.

  2. 2 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Метрото е най-якото нещо на София

  3. 3 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 1040 Неутрално
  4. 4 Профил на ubavia
    ubavia
    Рейтинг: 341 Весело

    Браво браво! С нетърпение чакам спирката на БП ще ми е на 100 м

  5. 5 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 441 Неутрално

    С метро до хладилника... съвсем ще напълнеем....

  6. 6 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 466 Весело

    Разгеле!
    И по-бързо, защо само тук се строи по залък на час!

    [quote#1:"harbringer"]как само и единствено руски влакчета купуват[/quote]

    Някъде прочетох, че има нещо с дължината на първите влакчета и първите перони. Измислено е, не се притеснявай

  7. 7 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 425 Неутрално

    оххх... тъкмо пуснаха единия маршрут, по който пътувам и сега ще блокират другия... "плюсовете" да живееш близо до центъро...

  8. 8 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "harbringer":

    то само ламарините отвън на новите са руски. Вътре електооборудването е японско.
    Сигурно може да се поръча някъде на запад поръчкова изработка на мотриси за метрото, но със сигурност ще излезне по-скъпо от конфекцията идващата от Русия. Това е положението.

  9. 9 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#1] от "harbringer":

    Перфектна опорна точка... не можеш да отречеш че е добро, но пък да кажем какво крадене пада и да доомажем пейзажа с руските влакчета

    Няма шики-мики.
  10. 10 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Всъщност от поне 2 седмици е започнал. Предполагам за тогава е официалната първа копка.

    За справка, снимките на Дифиан от форума Небостъргачевград:
    skyscrapercity.com/showpost.php?p=115728394&postcount=8380

  11. 11 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1543 Гневно

    Фандъчи, градския транспорт не е само метро.
    Качи се на един 111 в 7 сутринта да видиш час по-скоро за какво става реч.
    Системата да могат да се качват само платили пътници трябва да се направи възможно по-скоро - иначе народа ще продължи да се тъпче в коли за да пътува спокойно

  12. 12 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 747 Неутрално

    [quote#6:"V.Iliev"]как само и единствено руски влакчета купуват- цитат на коментар #1 от “harbringer”
    Някъде прочетох, че има нещо с дължината на първите влакчета и първите перони.[/quote]

    тинтири минтири - чиста пазарна икономика. И на мен ми се иска всички по улиците в София да карат красиви и екологични немски премиум коли, но 80% са таралясници от дупница.

    Евроатлантида
  13. 13 Профил на martinio
    martinio
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Абе как 1,3 км са 22 месеца? Това не е сериозно!

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    Остава да въведат и една зелена зона в района, за да може тази циганееща мъртва градска зона на София, с площ от японския хотел до зоопарка да заприлича по нещо на жилищен район, обитаван от хора, не на обор, обитаван от прасета.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  15. 15 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    т.е. през април ще има работещо метро до БП и летището?

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    Чудесно е !!!

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  18. 18 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#8] от "alabalko":

    Двигателите са японски. Може да си купим влакчета на Тошиба, но не знам колко по-скъпи са.
    А и съветските влакчета още се държат, макар и да са стари и доста по-неудобни и шумни от по-новите.

  19. 19 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#12] от "sa6": При първи и втори метродиаметър влакчетата се захранват с ток посредством трета релса ( с такава конструктивна особеност е руското производство), при третия захранването ще е отгоре и тогава може и западни производители да се намесят в търговете.

  20. 20 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#13] от "martinio":

    А ти за колко време очакваш? Прокопаване на тунел, изливане на бетони, изграждане на станцията, прекарване на релси и електричество, сигнализация. Тестови период. И, ей го на - година и половина - две. Съвсем нормално си е.

  21. 21 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#13:"martinio"]Абе как 1,3 км са 22 месеца? Това не е сериозно![/quote]
    Тунелът ще го копнат за около 4 месеца, ама оформянето на станцията при Сребърна + подходите за бъдещото разширение на Юг трябва да се съчетае с пътния възел там и ще е мазало в района....Оттам идат 22-та месеца!

  22. 22 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Похвално е строенето на метро, но 1,3 км за почти две години е странно дори за българските стандарти.

  23. 23 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Поздравления за г-жа Фандъкова - онова, което се построи в София през последните 4-5 години е повече от сумарно построеното в период от 25 години преди това! Още 10 години с тези темпове и София ще е просто друг град!

  24. 24 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#19] от "do.r.n":

    Да, това е така. Но някои западни стандарти също използват захранване с контакнтна релса - в САЩ и Япония.

    Евроатлантида
  25. 25 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#23:"nenad"]София ще е просто друг град![/quote]

    Вече е нов град. Поне така казват българи, неприбирали се в София от 5-10 г. Не могат да познаят центъра, всичко им се вижда подредено, цветенца, чисто, поддържано като в цивилизовано място. Да се надяваме, че и до кварталите ще стигнат скоро положителните промени.
    А след ремонта заради метрото бул. Черни връх е най-красивия и уреден булевард в града.

  26. 26 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 696 Неутрално

    То всичкото му е ок, ама защо толкова много време ще го правят?!?! Цели 22 месеца до 1 юни 2016 г... Дано да го забързат малко, че ще бъдат страшни задръствания в този участък...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  27. 27 Профил на Durruti
    Durruti
    Рейтинг: 581 Весело

    Разгеле - всеки пък като ходя на Витоша пада едно търчане от "Джемс Баучър", за да не изпусна 66-цата

  28. 28 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Лека полека ще се поевропейчим. БСП да сравнят случващото се в градове управлявани от техни кметове със случващото се в София и Бургас. Дано скоро видим същото и в Пловдив, Варна, Русе, Габрово и т.н. А Монтана и Кюстендил ще тънат е нищета...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  29. 29 Профил на vb
    vb
    Рейтинг: 237 Неутрално

    "Станцията, която ще се казва "Витоша", е продължение на втория метродиаметър и ще бъде с дължина от 1.3 км."

    Б@х мааму и дълга станция.

  30. 30 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    До коментар [#23] от "nenad":

    София си има своите пропуски, но повечето са абсолютно историческо наследени.
    Такъв прогрес обаче, какъвто има при Фандъкова, не е имало никога.
    За отбелязване е също и нейното отсъствие по телевизиите, както и че тихомълком се пребори с рак. Ей така, между задачите.

  31. 31 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Метрото смени ритъма на живот в София. Трябва да си много злостен, за да не виждаш хубавото , което се прави.

  32. 32 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    А бира ще има ли в Хладилника?
    Че иначе за к'во ще строят?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  33. 33 Профил на buzanka
    buzanka
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Няма лошо, но едни задръствания ще има пак... писна ми вече

    Обичам да слушам само себе си
  34. 34 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#33:"buzanka"]Няма лошо, но едни задръствания ще има пак... писна ми вече[/quote]

    Премести се в Кула.

  35. 35 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 690 Неутрално

    ОК, добре е, че ще се прави метрото до Хладилника. Ако , обаче, бяха направил и двете алтернативни трасета до там – пътят покрай болница Токуда и продължението на бул. Г-М. Димитров (връзка с ул. Сребърна, която трябваше да е готова през 2002г), нямаше дори да се усети затруднение в движението. Отделно, че и бившето железопътно трасе – това покрай гара Пионер, можеше да се превърне в улица.
    Но кой да мисли?

  36. 36 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#35] от "irons":

    ... по тези въпроси моля да се обърнете към няколко "екологични" организации и няколко обществени комитета.

    Позавайте търсачката на "Дневник"!

  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4379 Неутрално

    До коментар [#10] от "chevyvolt":
    Благодаря за препратката! Открих един неизвестен за мен и доста интересен сайт!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    До коментар [#5] от "polux":

    Ми спри да се тъпчеш и няма да пълнееш

    Жената е покана за щастие
  39. 39 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Страхотно. Метрото нека се развива. А моят маршрут Павлово - Лозенец ще стане непоносим....
    Но иначе съм за промените! Така че ще търпя

  40. 40 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 409 Весело
  41. 41 Профил на udri
    udri
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Трябваще да го направят още с останалата част,така някак си ми се струваще недовършено.

  42. 42 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Успех на проекта.Очакваме мястото да стане с много подобрения

  43. 43 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Аз още не мога да се начудя защо автогарата е натикана в центъра на София. Например в пиков час, ако живееш в Младост и пътуваш за Пловдив- час, час и половина до автогарата, и още около час автобусът да излезе от София. Отделно всички тези големи автобуси натоварват тарфика излишно.
    Сега е момента да се проектират няколко автогари в периферията по линията на метрото.

    И едните и другите са маскари!!!!
  44. 44 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    Ето това е родната действителност. Днес четем, как за 16,7 млн. лева правят метро по закрит способ с дължина 1,3 километра в гъстозастроен градски район, с инсталации за ниско и високо напрежение, заедно с цяла метростанция към него, аварийнно водоизпомпване, ескалатори и дизайнерски перони. Това цялото - 16,7 млн. лв.

    Вчера пък четохме, как в някакво правешко село ще рехабилитират водопровода на 300-те старци население за 5,5 милиона лева и по неведоми пътища подадената оферта била само една, други кандидати нямало (предполагам, предвид сложността на обекта "селски водопровод" не всеки се е престрашил с такава отговорност). Поне да бяха попитали хората, не искат ли да приберат 15 хиляди на калпак и до края на живота си щяха да пият за тези пари уиски, коняк и цейлонски чай.

    Пак по същия тертип, строителен надзор на 40 километра магистрала с 5 км мостове и тунели в нея излезе 172 хил. лв, а на другия ден 5 км еднолентов околовръстен път - надзорът беше 1,2 милиона.

    Един бегъл поглед и малко мислене са достатъчни, за да изпъкнат всичките пощипвания....Защото ако работеше честната конкуренция навсякъде, досега да сме построили още 5-6 Българии за същите пари, без изобщо да го усетим като финансов товар...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  45. 45 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Весело

    До коментар [#44] от "cinik":

    ++++

    Това са сигурно "започнатите реформи"....

  46. 46 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#45] от "xmm":

    Другото нещо, което се доказа по емпиричен път, е следното. Ако един търг е убийствено скандален, нагласен, с 4-5 пъти напомпана и нагласена цена (тип рехабилитацията на МРРБ по времето на Гагаузов за 3000 евро/кв.м.) или строителния надзор на Дунав мост 2 за 20 милиона евро, тогава няма нито един обжалващ. Цялата гилдия разбира още по тръжните условия, че обектът вече е "обещан" и смисъл от обжалване няма никакъв.

    За сметка на това, всеки що-годе нормален търг, където общественият интерес е защитен, събира опашка от обжалващи с дължина от София до нос Шабла, а обектът се забива в глух коловоз с месеци и години.

    Което прави корупционните схеми още по-дразнещи и натрапчиви, след като знаем, че заради тях нарочно отварят врата за издевателство над изрядните поръчки, за да не бият толкова на очи.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  47. 47 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ей, тоя Бойко бе - още не е дошъл на власт и метрото тръгва за хладилника. Ту-тууу.

  48. 48 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#30] от "arcanum":

    Е, има още двама големи кметове - генерал Владимир Вазов и инженер Иван Иванов.

  49. 49 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1585 Весело

    До коментар [#44] от "cinik":

    Или едно мостче (в съседство) за 31 млн. лв.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  50. 50 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Чудесни новини за София!
    Апропо метрото е най-необходимото условие един голям град да продължи да се развива и разширява. Справка - почти всички големи градове по света.

  51. 51 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#49] от "Цецо":

    За него не знам. Знам за този на АМ "Тракия" на изхода за гр. Септември, където бутнаха здрав мост с аргумента, че ужким бил много повреден. Първо го бутаха 6 месеца, после още толкова не можаха да го възстановят. За капак самият оценител даде интервю (пускал съм линк към него от в-к "Сега", че този мост бил най-запазен от всичките и така и не разбрал, защо точно на него са му турили 3-те кила пироксилин и запалили фитиля.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  52. 52 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#51] от "cinik":

    За моста на Семинарията говоря. Даже малко отгоре излезна. Сигурно е 50 м. А подземното строителство било най-скъпо...

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  53. 53 Профил на Ruslan Brezov
    Ruslan Brezov
    Рейтинг: 237 Разстроено

    А нещо за извън София ще остане ли ?

  54. 54 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Браво!!! метрото е голям шанс за софия да реши много инфраструктурни проблеми.

  55. 55 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 963 Неутрално

    метрото е супер, жако че няма разклонение от спирка Г. М. Димитров за Студентски град дори и като проект.

    Истината ни прави свободни.
  56. 56 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    London Underground
    Began operation 10 January 1863; 151 years ago
    Е, "малко" сме позакъсняли, но какво да се прави.
    Важното е да върви напред този проект и да се мисли и за други градове след София.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  57. 57 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    А защо не върнат трамвая по бул. "Черни връх"?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK