Ще има ли нова зона за платено паркиране в София

Ще има ли нова зона за платено паркиране в София

© Цветелина Белутова, Капитал



В изцяло нова наредба за паркирането, внесена в края на август за разглеждане от Столичния общински съвет, се въвежда нова зона - жълта, която обхваща всички паркоместа извън синята и зелената зона. Новостта предизвика съмнения, че паркирането в цяла София може и да стане платено.


"Това абсолютно не отговаря на истината", заяви пред "Дневник" общинският съветник Зафир Зарков (ГЕРБ), който е един от вносителите на доклада. Въвежда се жълта зона, но тя е изцяло безплатна.


По думите му объркването идва от неправилна интерпретация на чл. 5, ал. 3 в проектонаредбата, където пише, че в жълта зона може да бъде въведено платено паркиране със заповед на Столичната община.




"И в момента е така при разширение на обхвата на зоните за платено паркиране, но се въвежда например зелена зона", добави Зарков и уточни, че такива решения обикновено се взимат след искане на граждани, които живеят в близост до границите на зоните. В момента имало постъпили такива искания от жители в кв. "Лозенец" и около пазара "Димитър Петков".


Попитан каква е идеята на жълтата зона, Зафир Зарков посочи: "Това е подложка, върху която да вървят останалите зони." Целта е постепенно в целия град местата за паркиране да бъдат разчертани, за да е още по-ясно къде точно е позволено спирането на автомобили. Но жълтата зона няма да бъде платена, уточни съветникът. За пример даде кв. "Люлин", където много шофьори спират неправилно по централните булеварди.


Все пак спорният член ще бъде редактиран и ще бъде добавено, че при разширение се въвежда зелена или синя зона за паркиране, макар че в останалите членове на документа изрично е уточнено, че жълтата зона е напълно безплатна. "Според юристите на общината и в момента е ясно, но за успокоение на гражданите ще го добавим", каза Зарков.


Освен това в наредбата са залегнали и обещаните промени. Вече и живеещите по настоящ адрес ще имат право на винетка за преференциално паркиране в центъра, като всеки член на домакинството ще има право на един стикер за 150 лева в синя и 100 лева в зелена годишно. Така се отменя сегашното правило всяко домакинство да има право на преференциално паркиране само за две коли.


Въвежда се и 10-минутно гратис паркиране срещу талон с точен час на спирането на колата, който ще се взима от служителите на Центъра за градска мобилност. По този начин родители ще спират безплатно пред детски градини и училища, когато изпращат или прибират децата си.


Също така в наредбата ще бъдат записани и двата варианта за трансформация на Центъра за градска мобилност. Единият е търговското дружество да стане общинско предприятие, както реши административният съд преди няколко месеца. Другият е общината да се възползва от промените в Закона за обществените поръчки и директно да възложи контрола по паркирането на дружеството си.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    От табела до табела, да се таксува и спирането на светофар. Да видим дали ще Ви стигнат парите.

  2. 2 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 834 Неутрално

    На проект добре, във Франция например е така - пред всяко учебно заведение има паркоместа за родители и не можеш да спираш там в определени часове дори и да си платиш.

    Но от друга страна още не са изчистили автомобилите от зелените площи и тротоарите, а се притесняват за неправилно паркиралите по булеварди.

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  3. 3 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "За пример даде кв. "Люлин", където много шофьори спират неправилно по централните булеварди"... Невероятно неадекватен пример... Спирането по булеварди и улици си е регламетирано със закона за движение по пътищиата... Има си маркировки, има си и знаци... Ясно е къде може и къде не (за това защо не се спазва да питат КАТ)... Така че едва ли това е причината за въвеждане на нова "ЗОНА"... На мен по-скоро ми прилича на опипване на почвата и подготовка за нови "ЗОНИ" и "ЗОНИЧКИ" за смукане на пари ... Тъй като в момента няма как да оправдаят бъдещето смучене от хората с "трафика", тъй като има места където трафик просто НЯМА... То се измислят някакви алабалистики...

  4. 4 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    Какво ще направят за изоставените таралясници със спаднали гуми, обрасли в трева събрали купища боклук около себе си

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    Има очевидни неща, за които и на слепия е ясно, че им е дошло времето. Автомобилното гробище с площ 15 на 15 километра, официално носещо името "Столична община", може да бъде ликвидирано само ако ползването на автомобил тежи малко повечко на джоба. Не Данчо Ментата да прокара вдигане на местния данък за трошка от 20 на 25 лева и Дончо Барбалов след 45 минути да свиква брифинг, че това не било желанието на общината, да товари бедните собственици на автомобил с цели 5 лева повече - цели 2 литра нафта годишно!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    "Въвежда се и 10-минутно гратис паркиране срещу талон с точен час на спирането на колата, който ще се взима от служителите на Центъра за градска мобилност." това е супер .. стига да намериш такъв служител сега ще почне една криеница .. към 7:10 всички се изпокриват и към 7:15-20 всички излизат и почва масово обясняване къде са и защо няма талони

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  7. 7 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 609 Неутрално

    [quote#3:"someeeee"]тъй като има места където трафик просто НЯМА... То се измислят някакви алабалистики... [/quote]

    само да уточня, че централните булеварди на Люлин не са измежду местата без трафик. Крайно време е хората да се научат, че не могатда спират където им дойде на акъла.

    Моралът не е порок!
  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    [quote#4:"shileto"]Какво ще направят за изоставените таралясници със спаднали гуми, обрасли в трева събрали купища боклук около себе си[/quote]

    Където има синя зона, трошки няма. Даже в зелената няма. Там за да ти подновят винетката се иска валиден технически преглед, което означава непреодолима преграда за автомобилите без джанти, акумулатори, седалки и 3 от 4-те врати.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    До коментар [#3] от "someeeee":

    Какъв квартал "Люлин"? В зимните вечери, като се стъмни към 18 часа, централни булеварди като "Евл. Георгиев", "В. Левски", "Патриарха" всичките заприличват на коледни гирлянди от плътната колона автомобили, спряла вдясно на аварийки "само за 5 минути". Като стане къс денят, сам ще го забележиш и ще се сетиш, кой ти е споменал пръв за този "софийски феномен".

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    До коментар [#7] от "dnk":

    Пред офисните сгради на София въпросът със свободните паркоместа приключва към 7 часа сутринта, когато дойдат на работа със своите лични автомобили чистачките от фирма "Василка", девойките от барчето на партера и миячките на чинии от столовата. Към 08.30 часа става напечено, защото се изсипва средната ръка ръководен персонал - счетоводители, шефове отдел, юристконсулти, одитори и почват да псуват, че им е "писнАло, тея цървули да ги изпреварват". Въпросът се решава с паркиране на някой тротоар или детско игрище наоколо, но пред самата сграда камиончетата за зареждане, такситата, баничарките на Спиди и Еконт по цял ден висят в няколко броя на ръчна и аварийки насред платното, опропастявайки пропускателната способност на цялата улична мрежа.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Като цяло, ако някой иска да събира пари от паркиране, може да се разходи из града и да глоби паркираните по тротоарите.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  12. 12 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#8] от "cinik":
    Съгласен съм с теб така е но излезеш ли от зоните са в изобилие.Аз също плащам за зелена по стотачка , но миналата година при подновяването ми искаха само талона, личната карта и да погледнат нотариалния на жилището другото не го и погледнаха не дадоха и нов стикер Сега в края на месеца пак трябва да се ходи и не знам какво ще искат При смяната на стъклото сега стикера малко е калпав но нямало проблем

  13. 13 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#7] от "dnk":

    Ти въобще прочете ли какво съм написал?! Да виждаш да съм казал, че няма трафик по централни булеварди в Люлин? Казах че за там си има правилник, знаци и маркировки...

  14. 14 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#9] от "cinik":

    Ами ако беше прочел статията преди да я коментираш може би щеше да знаеш защо съм написал за Люлин...

  15. 15 Профил на nil
    nil
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да вкарват платено паркиране за цяла София. Не е честно хората в центъра да плащаме, а другите да не плащат...
    Много добре, че са вкарали това с настоящия адрес и гратисното паркиране. Само дано и с настоящия адрес не искат да представяш документ за роднинска връзка със собственика на апартамента, тъй като е абсурдно.

  16. 16 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Време е във всички големи градове да се въведе регламент да се паркира само на обозначените за целта места. И да. Те трябва да са платени. Също така не разбирам в каква Европа сме ако все още продължаваме да толерираме старите коли с нисък данък?! Кви са тия глупости! Кочина на 15 години има по-нисък данък от кола на 1 или 2 години!?

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    [quote#12:"shileto"]Съгласен съм с теб така е но излезеш ли от зоните са в изобилие.[/quote]

    Кварталите по контура на зелената зона служат като автомобилно гробище за собствениците на бракми от районите от вътрешната страна на чертата. Както след края на града или селото почва гробището, така и автомобилното гробище на зелената зона се е разположило уютно в кварталите "Яворов", "Гео Милев", "Лозенец", "Иван Вазов", "Медицинска академия"....Имаш ли трошка, метай я през чертата, да се разкапва там още поне 10 години...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    До коментар [#16] от "buiko":

    Аз не мога до ден днешен да разбера що за табу е това да се каже, че на 1,1 млн. коли има 137 хиляди паркоместа и ако не се въведе някакъв регламент, нищо добро не ни чака. Единият вариант е да се правят тотализатори, социални бонуси, преференции за бедни, болни, стари, невръстни и пр. аномалии, които се прилагат в момента с детските градини и проблемът е стигнал дотам, че хем няма места, хем местата се крият, за да се раздават на черния пазар, както през 1990 г. с кашкавала и сиренето. Другият вариант е да се каже, че ще се плаща малко повече и с приходите ще се намаляват данъците на всички, или пък ще се облагородяват градските пространства.

    Много е важно да се разбере, че нормалното е второто, а ненормалното, просташкото, азиатското и циганското е сегашното. Не може общината да действа толкова боязливо, ако иска да приведе града малко по малко в някакъв европейски вид. Скопие - междублоковите пространства са оградени на игрища и паркиралища - за второто наемът е 1000 лева на година, при заплати по-ниски от софийските. Нови Белград - всяко място пред блока върви към даден апартамент. Не може да се продадеи да се обърне в ракия, не може и да се захвърлят в произволно положение по 4 трошки в домакинство, защото ще се окажат все на нечие място.

    Това със социализма, да е ужким "на всички", а всъщност на броени собственици на по 10 улчни мазета, на дистрибуторчИта с по 12 баничарки между блоковете и на автосервизи, чиято непоета или готова продукция заема цялата улица - това го има само у нас и никъде другаде.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  19. 19 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Ако искат да съберат пари за неправилно паркиране, да минат по Витошка след осем часа. Пред "джим бийн" си става паркинг. На всички им е ясно, освен на тея от общината. Пък и ако направят проверка, колко крадени коли от Германия ще намерят там.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  20. 20 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Самият факт, че се паркирането в центъра струва скъпо, не решава проблемите с градския трафик. Автомобилите ще продължават да преминават от тук.

    Решението е друго и е многостранно (най-точната думичка е "системно", т.е. обхващащо всички, а не само един от елементите на системата "придвижване в града", каквото е паркирането.

    Който се интересува от системното решение в един успял град да заповяда --> http://probujdane.com/statii/chetivo.htm

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  21. 21 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 592 Неутрално
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    До коментар [#21] от "blaf":

    Подземни гаражи се продаваха и сега се продават - никой не ги купува. Над "Експо център" и МС "Баучер" направиха паркинги като слънце - никой не ги ползва. Тротоари, детски площадки и кални площи - можем ли да спестим 10 лева на месец, правим го от сърце.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  23. 23 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#11] от "Mark Twain":

    Няма да стане, защото никое правителство не иска да си направи политическо харакири с подобна инициатива. На повечето ни съграждани не им е важен нито къде играят децата им, нито какъв въздух дишат, нито факта че си рискуват живота ходейки по платното заради заетите тротоари. Важна им е колата и тя да бъде паркирана на сигурно ако може на 2 метра пред вратата на хола.
    При всичките проблеми в България в жизненоважни сфери като здравеопазване и образование, единствения значим неполитически протест беше за цените на бензина. Ерго на средния избирател колата му е по-важна от детето.


  24. 24 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1509 Любопитно

    101% съм за да се плаща за паркомясто... навсякъде.

    Жената е покана за щастие
  25. 25 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Аз съм казвал какво е решението. Да видим некой помни ли?

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  26. 26 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    В София може и да решава донякъде проблема, макар и да не съм забелязал, но в по-малки градове сляпото въвеждане на сини зони е само опит (повтарям, опит) за напълване на нечий джоб.
    В Ямбол например, НИКОГА не е имало проблем с паркирането или трафика в центъра.
    СЛед въвеждане на синя зона в централната част, всички паркинги и улици в нея се обезлюдиха (по-точно - обезколиха ), а в най-близките, съседни на синята зона улици и междублокови пространства настъпи ХАОС.
    Обаче никой не го е еня за това.

    Голяма част от работещите в центъра например живеят в околните села или вилни зони. Нямат много голяма алтернатива от това, да идат с кола (автобусите са много редки и неудобни като часове). Ако паркират в синята зона, ще трябва да оставят по минимум 8 лв на ден само за паркинг. В град, където надницата е около 20-30 лв/ден, това никак не е разумно.
    И хората си търсят безплатните алтернативи, а това са околните улици, които са извън синята зона.

    Сега имаме полупразни паркинги и улици в центъра, и претъпкани с коли улици около центъра.
    Малоумна работа!!!!!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK