Прочутата "Хай лайн" в Ню Йорк вече е напълно завършена

Прочутата "Хай лайн" в Ню Йорк вече е напълно завършена

© Nick Harris, flickr (CC)



На специална церемония в Ню Йорк беше открита третата, последна отсечка от прочутата "Хай лайн" - бивша издигната жп линия, превърната в парк за разходка. 


Последният участък на тази емблематична трансформация за града е дълъг половин миля (800 м) и очакванията са цялостното завършване на парка да продължи тенденцията за облагородяването на района. 


Прочутата "Хай лайн" в Ню Йорк вече е напълно завършена

© Nick Harris, flickr (CC)


През последните пет години след трансформирането на изоставените релси там са се появили множество сгради с луксозни жилища, ресторанти, галерии и бутици, които постепенно изместват спомена за някогашната мръсна индустриална зона, обслужвана от влаковете. 




"Хай лайн" вече привлича близо 5 милиона посетители годишно, тъй като предлага просторна гледка към Манхатън и река Хъдсън. Паркът е построен с 223 млн. долара публични и частни средства. 


Прочутата "Хай лайн" в Ню Йорк вече е напълно завършена

© Nick Harris, flickr (CC)


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 727 Любопитно

    А колко много са изоставените места в София, плачещи да бъдат направени на пешеходни зони. Ех, мечти

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  2. 3 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Виждал съм я с очите си ! Доста готино местенце!

  3. 4 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3362 Неутрално

    [quote#2:"Сашо"]А колко много са изоставените места в София, плачещи да бъдат направени на пешеходни зони. Ех, мечти[/quote]

    Чуваше се за отдавна изоставената ЖП линия, която свързва гара "Пионер" (в Борисовата градина) - щяха да я правят велоалея, с жена ми възлагахме големи надежди. Явно всичко е останало само на приказки.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 5 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Прекрасна идея на Ню-Йоркчани,те използват всяко изоставено кътче и го облагородяват,та дори и печелят.
    Разликата с нас е,че ние инвестираме понякога в ненужни,понякога повторно и потретно за неща,за които веднаж сме платили.Какво става със Западния парк,със старата Захрна фабрика,с велоалеи и пр.,които са из цяла София и биха били прекрасна дестинация за софианци????

    Tony
  5. 6 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Прекрасна идея на Ню-Йоркчани,те използват всяко изоставено кътче и го облагородяват,та дори и печелят.
    Разликата с нас е,че ние инвестираме понякога в ненужни,понякога повторно и потретно за неща,за които веднаж сме платили.Какво става със Западния парк,със старата Захрна фабрика,с велоалеи и пр.,които са из цяла София и биха били прекрасна дестинация за софианци????

    Tony
  6. 7 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    ЖП линията в Ловния парк тайничко ще я приватизират. Много се мълчи по въпоса.Ще бързат да се уредят преди общинските избори.

  7. 8 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#2] от "Сашо":


    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    Няма ка да стане това.Канещият се да управлява Хер Флик и Дудука искат реиндустриализация и тежка промишленост.Никой не го е еня за природа,спорт и здраве.Те си искат заводите

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  8. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3362 Неутрално

    [quote#7:"излез и гласувай 7"]ЖП линията в Ловния парк тайничко ще я приватизират.[/quote]

    И за какво ще я ползват?! Тя е линейна инфраструктура - не можеш да я застроиш със сгради?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 10 Профил на migo6
    migo6
    Рейтинг: 229 Неутрално

    КАКВО ЧУДО МОЖЕ ДА СТАНЕ ВЪВ ВАРНА МЕЖДУ ГРАДА И ЕЗЕРОТО,но тук и след 100 години най хубавите места ще си останат трънаци???????????????

  10. 11 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Тази идея, макар и много сполучлива, не е нова.
    В Париж, малко на север от Площада на Бастилията с новата Опера, преди десетина години направиха същото.
    Повдигнатата на 6-7 метра с масивни зидани арки над улицата ж.п. линия беше направена на особено красив парк с ширина около ... 5-6 метра и дължина от ... 5 километра докъм Гар Дьо Лион. Град като Париж получи истински вдъхновяваща "изложба на зеленото изкуство", съчетана с възможността да се разходиш в изключително естетски парк на нивото на третия етаж.
    ...Съвременният град изпитва жажда за очовечаване, и един от начините е да се озеленява.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  11. 12 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    И веднага в главата ми изниква болезненото:
    Да, ама тук не е там.
    Тука е така.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  12. 13 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    О, могат и го правят. http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4219726
    Имаше доста разработена идея тези линии да се използват за допълваща градска железница. Оттам може да се стигне лесно до селата на изток които се превръщат все повече в сателити. Този модел се използва във всички големи западни градове.

  13. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    До коментар [#2] от "Сашо":

    Първите места в София, които плачат да се превърнат даже не в някакви зони, а в места за нормално преминаване, са стълбищните площадки на кооперациите. Софиянец няма да се казва, ако не извхърли на стълбището някой стар диван и не подпре старите черчевета, които е заменил с алуминиеви...

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  14. 15 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4242 Любопитно

    Старата Захарна фабрика... бивша Белгийска и жилищен квартал? Предполагам: нищо.

    Има новина по диагонала отвъд Западния парк,
    в предградието Люлин:

    Мега Мол.

    Засега Молът е Мега неумолим за велоалеен достъп...
    ама знае ли човек.

    Ако си наел метро - слизаш в метростанция с ник Западен парк,
    изкачващ се малко, вървиш под открито небе (малко) и си пред или в Мега Мола. За последния етап е предвиден ескалатор.

    Западен парк и метростанция Западен парк са отчетливо различни реалности.

    Разделени са от Мега Мола и други... атракции.

    Западният Парк е непристъпен от Мега Мола
    (и обратно).

    Има връзка, но чрез трудно пешоходене, с трудно колоездене
    или през Тунел - с МПС, или през с Метрото.

    Стотина метра решение, може би, но то принадлежи на Бъдещето.
    Мост "на влюбените" а ла между НДК и хотел Хилтън.

    Стоманен мост, по-евтин, по-тесен, по-лек.
    От покрива на Мега Мола до близкия хълм в Западен Парк.
    Има няма 100 метра... нека са 200.

    Двойна Атракция (на за в Бъдещето).

    Така Моладжиите ще имат достъп до Природата,
    а природолюбителите - до комерсиални съблазни.

    Кеф ти с пешоход, кеф ти велоездно.

    Пазаруваш... Физзареждаш... Пазаруваш... Физзаред
    (в тоз или в обратен ред)

    До коментар [#5] от "Free person":

    Прекрасна идея на Ню-Йоркчани,те използват всяко изоставено кътче и го облагородяват,та дори и печелят.
    Разликата с нас е,че ние инвестираме понякога в ненужни,понякога повторно и потретно за неща,за които веднаж сме платили.

    Какво става със Западния парк,със старата Захрна фабрика,с велоалеи и пр.,които са из цяла София и биха били прекрасна дестинация за софианци????

  15. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Може.Нали искаха да променят статута на земята.

  16. 17 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 566 Неутрално

    В Ню Йорк не управляват комуняги!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK