Идва краят на безплатното паркиране около стадион "Васил Левски"

В момента паркирането е безплатно, за неограничено време и без никакви правила.

© Красимир Юскеселиев

В момента паркирането е безплатно, за неограничено време и без никакви правила.



Най-големият импровизиран безплатен паркинг в центъра на София - зоната около националния стадион "Васил Левски", до няколко месеца ще бъде вкарана в зелената зона на столицата и престоят там ще става срещу един лев на час, написа capital.bg. Промяната е записана в нова наредба на Столичната община, одобрена от комисията по финанси в сряда и предвидена за гласуване на сесия на общинския съвет на 23 октомври. Освен че ще се плаща, престоят край стадиона ще е с продължителност до 4 часа.


"Лозенец" засега остава извън зелената зона
Плановете на общината зелената зона да обхване части от квартал "Лозенец" и районът около бул. "Димитър Петков" засега няма да се реализират. Според общинския съветник от ГЕРБ и един от авторите на наредбата, Зафир Занков, в момента "Център за градска мобилност" изготвя голям доклад, в който ще се набележат и други проблемни от гледна точка на паркирането зони и едва след това ще се мисли за последващото им приобщаване към районите за платено паркиране.


Въвежда се 10-минутно безплатно паркиране
Другите важни новости, които са включени в наредбата, са въвеждането на 10-минутно гратис паркиране срещу талон с точен час на спирането на колата, който ще се взима от служителите на Центъра за градска мобилност.




Създава се и жълта зона, която обхваща всички паркоместа извън синята и зелената зона. Целта е постепенно в целия град местата за паркиране да бъдат разчертани, за да е ясно къде точно е позволено спирането на автомобили. Жълтата зона обаче няма да бъде платена


Новата наредба урежда и един спорен от гледна точка на закона момент, а именно, че поставянето на скоби, вдигането на автомобили, налагането и събирането на глоби се осъществява от търговско дружество, каквото е "Център за градска мобилност", вместо от общината.


В новата наредба е записано, че столицата може да избира между два варианта – да създаде общинско предприятие, което да поеме контрола върху зоните за платено паркиране, или да възложи дейността на собствено еднолично търговско дружество със заповед на кмета. Зафир Занков каза, че ще се върви по-скоро към запазване на сегашния модел, тъй като създаването на ново общинско предприятие и назначаването на общински служители ще е по-сложно.


Без лимит за преференциалните стикери
Освен това в наредбата са залегнали и обещаните промени живеещите по настоящ адрес да имат право на винетка за преференциално паркиране в центъра, като всеки член на домакинството ще има право на един стикер за 150 лева в синя и 100 лева в зелена годишно. Така се отменя сегашното правило всяко домакинство да има право на преференциално паркиране само за две коли.

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Има много общински съветници, които живеят в Лозенец.
    Явно...

  2. 2 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Подкрепям. Ако метрото не спира да се развива и автобусите на Адския транспорт ги подновяват малко по-бързо.
    Както и ако повече хора започнат да ползват обществения транспорт, а не всеки да се тика в центъра с 20-годишна пушеща каруца за 2 бона и да спира по тротоари и зелени площи, София може и да стане с половин идея по-приятно място.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  3. 3 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Крайно време е. Районът прилича на битпазар. Но само нека не го заграждаме и предоставяме на близки на кметицата паркинг - концесионери, моля!

  4. 4 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#2] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    Центъра на София има нужда от съвсем малко внимание и редовна поддръжка и стимул за собствениците на сгради да ги освежат/ремонтират. и тогава София ще стане много красив европейски град. поне има няколко участъка, които показват какви хубави сгради и паркове имаме и можем да имаме още повече.

    и колкото се може повече платени паркинги, а след 1-2 години и предсказуем и надежден градски транспорт. нещата сами ще си дойдат на мястото тогава и ще има по-малко задръствания и коли спрели навсякъде...

    РЕФОРМИ !
  5. 5 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 409 Неутрално

    егати, тия се оляха, скоро и в хола да си паркирам пак ще искат пари...ма нема бре...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  6. 6 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 466 Весело

    който има 50 лв за билет за футбол..
    трябва да се бръкне и за паркинг

    правилно

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  7. 7 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Нормално. Крайно време беше.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  8. 8 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Крайно време е да се въведат по - рестриктивни мерки за автомобилите в този град и да се наблегне на масовия транспорт, както си е във всички европейски градове. Заприличали сме от една страна на автомобилно гробище с тези 20 годишни бракми, а от друга на луксозна автокъща с С-класите паркирали на възможно най евтините места - тротоари, градинки и т.н.

  9. 9 Профил на pistache
    pistache
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Добре ще бъде Борисовата градина най-накрая да спре да се използва за паркинг - около 8 ч. сутринта и следобед към 17 ч. има повече коли, отколкото разхождащи се... Но това няма да стане само с въвеждане на Зелена зона, а с изграждането на още паркинги в района и отварянето на този срещу радиото за използване от всички...

  10. 10 Профил на prmihaylov
    prmihaylov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Във Варна кога ще стане такваз работа ?

  11. 11 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 792 Неутрално

    А в Лозенец кога, че ние хората от центъра, които не се оплакваме от зоните, там не смеем да отидем с кола, защото при паркирали от двете страни коли на двупосочна улица има едно свободно за движение платно и малко не става ясно кой е с предимство. Чух, че в тези случаи за Лозенец важи принципа "с предимство е този, който е по-тежък и се спуска надолу", но понякога няма видимост и става сложно. Пък като съм с колелото, пак не е добре, че то горкото е градско и за някои от баирите не е много удачно.
    Колкото и да са лоши зоните, все пак при тях паякът е полезен срещу паркиращите където не трябва и това е правилният начин. Задължително обаче Лозенец трябва да влезе в зоната, след като вече районът между Христо Ботев и Опълченска е зелена зона.
    Ще пискат малко, но ще свикнат, не боли толкова.

  12. 12 Профил на yws02375476
    yws02375476
    Рейтинг: 237 Неутрално

    На София и липсва цялостна програма за намаляване на ползването на автомобили и подобряване качеството на целия градски транспорт. Фандъкова да се поразходи из западните столици и да вземе малко идеи от тях вместо да се опитва да измисли топлата вода. В София има много добри инициативи но почти нищо не се върши достатъчно качествено, че да има някакъв ефект...

  13. 13 Профил на lele266
    lele266
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Въвежда се 10-минутно безплатно паркиране
    Другите важни новости, които са включени в наредбата, са въвеждането на 10-минутно гратис паркиране срещу талон с точен час на спирането на колата, който ще се взима от служителите на Центъра за градска мобилност."

    Само не разбрах ако спирам за 10 мин. до магазин или нещо подобно къде ще го намеря този служител на градска мобилност точно в този момент за да взема талон

  14. 14 Профил на lele266
    lele266
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Когато улица става синя зона това намаля паркиралите коли и олеснява трафика. На паркинга на стадиона места има винаги така или иначе. И тези коли са едва ли не в гората и не пречат на никой. Така, че добавянето му в синята зона няма да подобри движението по никакъв начин. Тук се гледа само финансовата страна на нещата, а не оправяне на трафика,

  15. 15 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Не е трудно, просто автомобилът в центъра трябва да стане СКЪПО удоволствие, което хората логично да не си позволяват. А не както сега - центърът да бъде автоморга, достъпна за всеки безотговорен собственик на автобарака. Че и някои там жители на центъра, претендират, че имали и пожизнено право да използват улиците като паркинг, при това с привилегии към цената, които им се полагат щото не знам си кво....

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#11] от "victortrt":

    По последни слухове, "Лозенец" ще бъде оставен като натурален научен експеримент, какво е това да бъдеш автомобилно гробище и безплатен паркинг на половината синя и зелена зона.

    Предвидена е широка гама образователни инициативи. Студентите по градоустройство ще ходят да гледат пример за мъртва градска зона, от СБА ще предлагат курсове по екстремно шофиране в градска среда, от лудницата ще експериментират с психотерапия за каляване на нервите, изразена в лечебно търсене на паркомясто в района, от спортните училища ще има състезания по спортно ориентиране - кой ще издири всичките 1000 трошки на трупчета за най-кратко време и други подобни прояви, за които районът предлага оптимални естествени условия.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  17. 17 Профил на blue79
    blue79
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#15:"polux"]Че и някои там жители на центъра, претендират, че имали и пожизнено право да използват улиците като паркинг, при това с привилегии към цената, които им се полагат щото не знам си кво.... [/quote]


    Цялата Обществена инфраструктура в "РБ"(И всяка една друга "държава"-в това число И улици,тротоари,каналаизация,водопровод И т.н И т.н. е построена И се поддържа с пари на "кой"...данъкоплатците-всички(без любимите не еСеСеЮ И "нГо" роми)имащи нещастието да живеят в територията И да плащат все повече И повече...всестранно така да се каже...Срещу което да получават конфигурацията от три пръста И редовни И все по-развити тезиси И доклади от поредния Н-ти конгрес на еСеСеЮ в Брюксел начело с най-отговорните И заслужили другари в еСеСе-рското Плоитбюро...

  18. 18 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Многото нови софиянци дават акъл. Аз предлагам да е необходимо гражданство за безплатно паркиране. Иначе да е платено. Щото проблемите с паркирането в Лозенец, които така сте подхванали, се появиха скоро, след бутането на много къщи и строенето на много блокове, населявани от хора от други градове и села.
    А това честно ли е?

  19. 19 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Е тия хора като са се заселили в Лозенец нали вече са софиянци ...

  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#18] от "tmax500":

    В долния Лозенец, където се предвижда зоната, почти няма ново строителство. Там си патят от съседство със синята зона. Всеки напредва с кола към центъра докато е безплатно, стане ли платено и 5 стотинки, зарязва я и продължава пеша. За доказателство - виж какво става по "Патр. Кирил Видински" от подстанцията нагоре. Там си е гора и не живее никой, защо тогава е пълно с автмобили? Точно по същата причина. Само че там е преливникът, така да се каже. Първо се пробват по улици, тротоари, да наритат децата от детските площадки, и като всичкото това се изчерпи като възможност, свиват към гората.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  21. 21 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 568 Любопитно

    А защо нямаме бързи паяци на 3 смени?

    Като в щатите - идва, вдига предницата/задницата и тръгва ...

    Онзи ден ме зпушил някакъв ... 4 часа трябваше да го чакам да дойде от някъде си - няма паяци, няма полиция ...

  22. 22 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Крайно време е да се спре и с влизането на автомобили около стадиона на ЦСКА......аз не мога да разбера тези родители. Разхожда си детето в парка уж на чисто и зелено, а иска да се намърда с голфа до сами люлките.....

  23. 23 Профил на bastaa
    bastaa
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Дано наистина да има и жълта зона в която да разчераят местата за паркиране, защото хаосът е огромен. Иначе все още ме притеснява "търговско дружество, каквото е "Център за градска мобилност", вместо от общината." да събира парите и не е много ясно после как се разпределят тези милиони!

  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    "Целта е постепенно в целия град местата за паркиране да бъдат разчертани, за да е ясно къде точно е позволено спирането на автомобили. Жълтата зона обаче няма да бъде платена...”

    Защо? На какъв принцип общинарите определят къде да минава синя, зелена и жълта зона? Какъв е смисъла от последната, когато няма да се плаща? СОС периодично източва по няколко милиона за консултанти за да им наливат акъл как да регулират паркирането. Какъв е резултата? В синя зона кошмарът е пълен. Правя тенекии средно 4 пъти годишно. Преди въвеждане на тези идиотщини, нямах такъв проблем... Като капак тиквите от ЦГМ ми монтираха скоба, защото мне разбрали, че съм си палтил стикер за паркиране по местоживеене. Трябваше да ги изчакам половин час за да се разберат на високо ниво мйецайки и сьйецайки на наречие отвъд околовръстното...

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 332 Неутрално


    До коментар [#1] от "theanalyser":

    Не съм съгласен, по-скоро няма много живеещи там и не искат да се въведе ред. От всички хора, които познавам в квартала няма никой против, всеки е готов да си плаща 100 лева за стикер -но да има ред и да се спазват правила. Сега е пълно с импровизирани паркинги, разнася се кал и мръсотия, паркира се пред гаражи, разбиват се тротоарите, не може да се мине с детска количка, не могат да минат да съберат боклука по някой малки улички.

  26. 26 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До предния пост. Ами подайте искане тогава да ви направят зелена зона.

  27. 27 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Всякакви зони.
    Има още цветове в дъгата.

  28. 28 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#26] от "victortrt":

    Имаше срещи, обещания, явно всичко е предпоследно, планирането е "0".

  29. 29 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#18] от "tmax500":

    "Аз предлагам да е необходимо гражданство за безплатно паркиране. "

    Предлагам да прочетете още веднъж какво сте написали. Има българско гражданство. Гражданин на София няма. При соца имаше понятие "жителство". Това ли предлагате да върнем?

    П.П. Пише ви човек с 56 г. "гражданство" в София. Повече нямам, защото тогава съм се родил.

  30. 30 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#24] от "2.5":

    "Какъв е смисъла от последната (жълтата), когато няма да се плаща?"

    Смисълът е да се види колко места за паркиране има в тази зона (без тези по тротоарите и градинките) и те да се очертаят и добре да се оформят. След време и те ще станат платени, с което съм съгласен. Длъжна ли е общината да осигурява по 20 м2 на всеки (не на семейство), притежаващ кола?

  31. 31 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    [quote#25:"Maslara"]Сега е пълно с импровизирани паркинги, разнася се кал и мръсотия, паркира се пред гаражи, разбиват се тротоарите, не може да се мине с детска количка, не могат да минат да съберат боклука по някои малки улички.[/quote]

    Напълно отговаря на терминологичното описание за "мъртва градска зона" и то още към настоящия момент. А тези коли от снимката над статията опитай да ги преброиш колко са само откъм Б сектор. Те са основно на хора, които са се приучили да си идват така на работа в центъра кой от 17 години, кой от 12 години, кой от 6 години, кой от 24 години - бъди сигурен, че няма така лесно да се откажат от утвърдените си житейски навици. Още на следващия ден ще ги видите под прозорците си около радиото и към 4. районно. Съответно паркиращите откъм Сектор Г ще цъфнат в кв. "Яворов" и "Оборище" и трябва отсега да предупредим хората, че човек, който 22 години паркира на едно място, ако сега някой му застане напреко - ще го заколи като пиле ))

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  32. 32 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#24] от "2.5":

    "Какъв е смисъла от последната (жълтата), когато няма да се плаща?"
    Смисълът, е че тази зона ще е "обозначените за целта места", на които ще може да се паркира и ако е отдясно на уличката, паркиралите вляво ще са нарушители и ще бъдат глобявани и вдигани.
    По света, че и у нас има много такива зони - те просто показват паркоместата, а от другата страна стои един хубав знак с едно хиксче, под който не стои допълнителната табела за СМС и който май в София всички са забравили, че означава "престоят и паркирането са забранени" .

  33. 33 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2699 Весело

    [quote#30:"grajdanin1"]Длъжна ли е общината да осигурява по 20 м2 на всеки (не на семейство), притежаващ кола?[/quote]

    Общината не ви осигурява нищо! Тези места са си били там и преди това. Платеното паркиране в столицата НЕ решава проблемите с паркирането. Факт е, че наредбата падна и дембелите в СОС спешно приеха нова за да заобиколят решението на съда е показателен. Омбудсманът имаше ясна позиция по въпроса! ЦГМ е фирма, която се занимава с източване на общинските пари(може да се поинтересувате напр. за цената на колчетата и пътните знаци, както и кой ги доставя). Ангажимент на общината е да полага маркировка и не е необходимо да разделя града на зони с различни цветове за да си изпълнява задълженията! Отговорете си на въпроса, как ще се придвижвате ако непрекъснато попадате в режим на платено паркиране, както и какво налага цветовите зони да настъпват пълзящо? Като е панацея, защо не го въведат от утре?
    Само нека ви припомня идеята на ГЕРБ в предизборната им програма, всяка община да може по своя преценка да ви дере още кожи...

    I Want To Believe
  34. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    [quote#32:"victortrt"]Смисълът, е че тази зона ще е "обозначените за целта места", на които ще може да се паркира и ако е отдясно на уличката, паркиралите вляво ще са нарушители и ще бъдат глобявани и вдигани. [/quote]

    Има закон за движение по пътищата и правилник за прилагането му! Ако се спазва от КАТ и сега могат да ви евакуират автомобила в съответния наказателен паркинг. Само че всички знаем, че паяците работят в известна част от времето на “часпром”. За да не се повтарям, общината може да се бори със старите “баракуди” и паркирането по градинките, без да се налага да ви щави. Много показателна е галерията в “Дневник” със снимки от градинката на Св. Седмочисленици, която, макар и в Синя зона е претъпкана с автомобили на милиьюнери от институцията в съседство. Защо служителите от ЦГМ не ги евакуират?!

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK