Близо 40% искат Паметникът на съветската армия да стане мемориал на жертвите от Втората световна война

Близо 40% искат Паметникът на съветската армия да стане мемориал на жертвите от Втората световна война

© Надежда Чипева, Капитал



Повече от една трета (37%) от софиянци искат Паметникът на съветската армия да стане мемориал на жертвите във Втората световна война, показва проучване на социологическата агенция "Алфа рисърч" по поръчка на Столичната община. Такова е мнението и на над половината от желаещите монументът да бъде променен - 56 на сто.


Проучването, което е проведено между 28 август и 5 септември сред 400 души по метода ефективно интервю у дома, беше представено днес в Централната баня в столицата. В него близо половината от анкетираните смятат, че се подобрява състоянието на културно-историческото наследство, 38% не виждат промяна и близо 10 на сто смятат, че се влошава.


Малко повече от половината интервюирани имат положително отношение към Паметника на съветската армия, защото отдава почит на армия герой, една трета имат противоречиво отношение - "не съм съгласен, че има, но вече не бива да се промeня", и 17 на сто имат изцяло отрицателно мнение - "това е паметник на армия завоевателка".




Сред симпатизантите на БСП има най-много поддръжници на монумента - 68%, на ГЕРБ - 49%, сред негласуващите - 65 на сто, на други партии - 46%, а на Реформаторския блок - 14%. Изцяло отрицателно са настроени половината от анкетираните гласоподаватели на Реформаторския блок, 20% на ГЕРБ, 16% на други партии и по 10 на сто сред избирателите на левицата и негласуващите. Противоречиво мнение са изразили 33% от Реформаторския блок, 31% от ГЕРБ, 36% от други партии, 24% от негласуващите и 20 от БСП.


Запазване на Паметника на съветската армия, при условие че се почисти, са посочили 66% от анкетираните, като "Алфа рисърч" посочват, че тези хора възприемат монумента като отдаване на почит на жертвите на Втората световна война. "Да се промени по някакъв начин, да се преименува" са посочили 16% от интервюираните, 17 на сто искат демонтаж.


Над една пета от всички и 18% от желаещите паметникът да се промени са отговорили, че той трябва да стане мемориал на победата над фашизма, 13 на сто от всички и 9 от искащите промени са посочили, че монументът може да се запази, но наоколо да се поставят паметници в памет на жертвите и на други страни. Една пета са се обявили категорично против каквито и да е промени.


"В отношението към Паметника на съветската армия ясно личи определящата роля на политическите ориентации. На единия полюс са симпатизантите на БСП, които имат изцяло положително отношение към паметника  (68%), а на другия полюс са симпатизантите на РБ, при които позициите са диаметрално противоположни – (4% положително и 51% отрицателно отношение)", коментират социолозите от "Алфа рисърч".


Освен чисто политическите пристрастия обаче изследването показва, че има и различен прочит на символиката на паметника – за една част от хората (17-20%), това е паметник на армия окупатор, на щиковете на която се е установил комунистическият режим.  По-голямата част ( 40-55%) възприемат този паметник като паметник на хора, които са жертвали живота си в борбата срещу фашизма, безотносително към последващите политически събития. Ето защо 56% от столичани са склонни неговата символика да бъде разширена към "мемориал на жертвите от Втората световна война".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 898 Неутрално

    "17 на сто имат изцяло отрицателно мнение - "това е паметник на армия-завоевателка".
    +1 от мен. Да се пренесе пред Позитано.

  2. 2 Профил на vigilo_confido
    vigilo_confido
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Може би някой ден ще дойде някой на който му стиска, тези сега очевидно не са хората.

  3. 3 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ......до доказване на противното, българите са опасно непросветени и невежи по отношение на темите Русия, руснаци, дружба, братство и "освиободители"....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  4. 4 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Ако обичат подобни проучвания да не ги правят пред Централна баня. Направо да отидат на Позитано.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  5. 5 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Никъде не видях идеята паметникът да се премести! Това изследване да не е финансирано от руското посолство? 66% искали паметникът да се почисти и да се запази. Айде, бе!

  6. 6 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1994 Гневно

    Стига глупости!
    Махнете го това грозотилище от Княжеската градина най-накрая!

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  7. 7 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 776 Любопитно

    Ще цитирам Теди Москов, който вчера попита в студиото на една телевизиите: "Защо няма паметник на основателя на Българската държава Аспарух по-висок от този на една чужда армия, която покорява България?"

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  8. 8 Профил на Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Жертвите във Втората световна война е едно, а паметник на една вражеска държава - окупатор - съвсем друго.
    Тези резултати ясно показват, че в сегашния си вид тая грозотия не е желана от софиянци и трябва да се промени.

  9. 9 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1078 Любопитно

    Естествено, че това е паметник на съветските окупатори и трябва да се премести в музея на тоталитарното изкуство. Няма място за такъв паметник в съвременна България.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  10. 10 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 538 Гневно

    Ааа, не ми пробутвайте такива тези:
    "56% от столичани са склонни, неговата символика да бъде разширена към "мемориал на жертвите от Втората световна война"."
    ДЕМОНТАЖ!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  11. 11 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    "17 на сто имат изцяло отрицателно мнение - "това е паметник на армия-завоевателка"."
    Само 17 процента? Тъжна констатация.
    Съветският шмайзер няма място в небето над София.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  12. 12 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 388 Неутрално

    ПАМЕТНИКА ТРЯБВА ДА БЪДЕ ДЕМОНТИРАН, КОЛКОТО ПО-СКОРО ТОЛКОВА ПО-ДОБРЕ.
    ТОЗИ ПАМЕТНИК Е МОНУМЕНТ НА СРАМЪТ БЪЛГАРСКИ И НЯМА МЯСТО В КНЯЖЕСКАТА ГРАДИНА. ДА СИ ГО ВЗЕМАТ ДА СИ ГО НОСЯТ В МОСКВА.
    ОЧАКВА ГО СЪДБАТА НА ПАМЕТНИЦИТЕ НА ЛЕНИН В УКРАЙНА.

  13. 13 Профил на Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Една пета са се обявили категорично против каквито и да е промени

    Е какво повече да се пише, за да се види, че за щастие руските мекерета у нас са само един от пет????

  14. 14 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ми ОК, сменяме името и готово. Стига с тая "монументална" драма.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  15. 15 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Мемориал за нашите жертви от войната всъщност е добра идея. Имаме загинали летци над София, имаме цивилни жертви, имаме войници убити в последната фаза. Не на последно място, имаме и депортирани и убити евреи от македония и беломорието.
    Всички тези хора заслужават много повече паметта ни от съветските орди.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  16. 16 Профил на vigilo_confido
    vigilo_confido
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Лошото в момента, е че едни хора си мислят за дружба и тн докато руски политици ни казват, че българите трябва да им лазят между краката.

    Каквито паметниците, такова и отношението. Поробители и поробени.

  17. 17 Профил на jilieff
    jilieff
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Този символ на злото да се претопи и от него да се направи паметник на жертвите на социализма.

  18. 18 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Много завоалиран начин да напишете че две трети от анкетираните искат паметника да остане.
    Авторът определено е за политик - добре замазва...

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  19. 19 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Весело

    аз съм за! паметникът става ски шанса за дълги скокове. който влезне директно в Парламента - избран! който не влезне - от партийна листа!

  20. 20 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1366 Весело

    Аз съм съгласен да остане при положение, че до войника с шпагина добавят една крава и две-три кокошки.
    То това им е било основното занимание на "бартушките", когато са дошли да ни "освобождават"...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  21. 21 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#20:"Кирето"]Аз съм съгласен да остане при положение, че до войника с шпагина добавят една крава и две-три кокошки.[/quote]

    ...също така шишенца одеколон (изпити от съветските орди); ръчни часовници (откраднати от съветските орди); български момичета (изнасилени от съветските орди); български мъже (убити от съветските орди).

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4404 Любопитно

    Нека пак повторя ключовите изводи от допитването:

    "Малко повече от половината интервюирани имат положително отношение към Паметника на съветската армия, защото отдава почит на армия-герой, една трета имат противоречиво отношение - "не съм съгласен, че има,но вече не бива да се промeня", и 17 на сто имат изцяло отрицателно мнение - "това е паметник на армия-завоевателка".

    "Запазване на Паметника на съветската армия при условие, че се почисти, са посочили 66% от анкетираните, като "Алфа рисърч" посочват, че тези хора възприемат монумента като отдаване на почит на жертвите на Втората световна война."

    Резултатите от допитването са категорични! Мнозинството от софиянци искат паметника да се запази! Очаквах подобен резултат и въобще не съм изненадан от тези резултати!

    П.П.
    Идеята за добавяне на други паметници в чест и на останалите народи борещи се срещу нациската германска, фашистката италианска и империалистична японска чума също е добра! Милиони хора от целия свят... от американци и канадци до китайци и индийци дават живота си за преборването на злото на Оста!!!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 660 Любопитно

    "Проучване .... по поръчка на Столичната община."
    Фъндъчка си сака паметнико. Оти нема таков в Самоков.
    Никъде не пише , между другото, че въпросното проучване има въобще някакви , дори и най-минимални претенции за представителност. За действителното мнение на софиянци.

  24. 24 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 408 Гневно

    Категорично за демонтиране на МОЧА!!! Преместване в музей на комунизма, където хората да имат нагледен пример за това какво никога почече не трябва да се повтаря в България!
    Ако на негово място въобще трябва да има паметник, то той трябва да бъде на ЖЕРТВИТЕ НА КОМУНИЗМА! И тъй като срамът от съществуването на МОЧА през всичките тези години е голям, новият паметник трябва дори да е дори по-висок!

    ...
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4404 Весело

    До коментар [#8] от "Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака":

    Тццц... я пак прочети статията и помисли отново какво показват резултатите от допитването.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Извод:
    1. БСП е за запазване, готова е да му лъсне шмайзера.
    2. РБ е за демонтаж, качване на товарен вагон на БДЖ с табела "София-Москва"
    3. ГЕРБ е разкрачен......и май леко приведен, увлечен от шмайзера

  27. 27 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Малко повече от половината интервюирани имат положително отношение към Паметника на съветската армия, защото отдава почит на армия герой, една трета имат противоречиво отношение

    45+ години пропаганда и жертвите са обикнали палачите си.

    Няма шики-мики.
  28. 28 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Като символика нищо лошо, но този точно е много грозен, бре! Поне от естетически съображения трябва да се махне, ако не от политически (за което също съм за).

  29. 29 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Мен не са ме питали, т.е. с моя глас вече процентите са 38 !

  30. 30 Профил на peron
    peron
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Нека го заменят с паметник на жертвите от ВСВ - българи, сърби, македонци, германци, американци, руснаци, всички са хора и всички са загинали в едно безумие, оставили са милиони хора, страдащи за своите близки. Тази идея ми се вижда най-адекватна.

  31. 31 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Явно е че има и затворен кръг. Наличието на паметника през годините се е реиндуцирало в главите на шляйкащите се пред Централна баня пенсионирани съграждани. Сигурно все още в главите им звучат изрази като "съветската армия освободителка", което е парадоксално поради това че реално не е имало от кого да бъдем освобождавани. Няма да е лошо подобни проучвания да са представителни, а не пред банята. Най-добре е пък да се проведе столичен референдум. Ако някой от Каспичан го иска паметника нека му го пратят. Ако ли пък не - да го пратят на Жириновски.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  32. 32 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#27] от "Tъп и заблуден костовак":

    "Трудно е да освбодиш глупците от веригите, които почитат."
    Волтер

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  33. 33 Профил на kironki
    kironki
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Някъде трябваше да стане ясно познават ли интервюираните историята? Този паметник е меко казано неуместен...

  34. 34 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4674 Неутрално

    Меко казано СТРАННО "изследване"
    ЗАПАЗВАНЕ паметника,при условие да се промени
    ЗАПАЗВАНЕ паметника,при условие да се почисти......
    ЗАПАЗВАНЕ....
    ЗАПАЗВАНЕ...
    Въпроси около СИМВОЛИКАТА на паметника ?!?!?!
    ЗАЩО не е имало въпрос

    ЗА ПРЕМАХВАНЕ !!!!!

    Още повече,че

    ИМА РЕШЕНИЕ НА СОФИЙСКИЯ ГРАДСКИ СЪВЕТ
    ЗА ПРЕМАХВАНЕ !!!!!
    Което РЕШЕНИЕ ЗА ПРЕМАХВАНЕ
    кой знае защо НЕ СЕ ИЗПЪЛНЯВА !!?!?!?!?!

  35. 35 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Чете човек и се удивява как болшевики са се маскирали като "демократи" и искат да демократизират де що падне. Демократизираха икономиката,образованието,здравеопазването и сега икономиката едва крета, образованието е пълен провал,здравеопазването - също, пенсионната система е в руини,а след реформите демографията е ужасяваща- отрицателна геометрична прогресия при българите и положителна геометрична прогресия при циганите.

  36. 36 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#15:"Сашо"]Мемориал за нашите жертви от войната всъщност е добра идея. Имаме загинали летци над София, имаме цивилни жертви, имаме войници убити в последната фаза. [/quote]
    Съгласна съм. Добра идея. Само да не е в комплект с този паметник, понеже този е много монументален и всичко друго ще се изгуби.
    Мемориал на жертвите от ІІ-та световна война заслужава отделно хубаво място.

  37. 37 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 796 Неутрално

    ще му дойде времето и на този паметник. единствените рашки загинали на територията на бг през втората световна воина са починали от препиване след като са обрали една пивоварна. няма нито една причина да го има.

  38. 38 Профил на «Eхo»
    «Eхo»
    Рейтинг: 489 Весело

    Като няма успехи в реалната икономика и стандартът на живот не позволява да е трамплин за по-висок социален статус, медиите масивно пропагират премахване на паметници от изминала историческа епоха, като лек срещу 25 годишна бездарна политика, изключително защитаваща интересите на УСА

    Само преди броени дни гледахме неспособни на победа в Новороссия нацгвардейци как свалят паметник на Ленин и причисляват тази вандалщина за военен успех над Русия.


    Спамаджиийки, русобоски, не ви ли е срам, че не знаете елементарни факти, а коментирате изцяло непознати за вас теми?
  39. 39 Профил на Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#38] от "«Эхo»":

    Новоросия е пропагандна измислица на същите тия последователи на Ленин, които сега искат да завладеят и Украйна. Не е вандалщина да прочистиш държавата си от паметник на един чужд тиранин, а прочистване.

  40. 40 Профил на Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#25] от "Иво":

    Прочетох. Искат да си остане паметника, но да не е в сегашния си вид. Най-добре е да бъде взривен като мавзолея, но и този вариант е добър - променена същност.

  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2252 Весело

    “Cред симпатизантите на БСП има най-много поддръжници на монумента - 68%, на ГЕРБ - 49%, сред негласуващите - 65 на сто, на други партии - 46%, а на Реформаторския блок - 14%.”

    Аз съм фен на проекта на Александър Дяков от повече от 20г. Подозирам обаче, че той ще се приеме в най-добрия случай от половината от привържениците на РБ. Със сигурност Жириновски само при реализацията ще предаде богу дух!

    I Want To Believe
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4404 Весело

    До коментар [#40] от "Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака":

    Хехехе.... хем да се запази паметника, хем да се взриви... няма как да стане тая работа.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1379 Весело

    Малко повече от половината интервюирани имат положително отношение към Паметника на съветската армия
    .............
    Да, горе-долу половината население е с промит мозък, зомбиран.
    Голяма част пък вобще слабо говори български и останахме някви си
    25 % свестни и читави хора. Малко е. Голямата маса е амортизирана и под лакът червениаквата ръжда работи раковите си работи. Вън съветските българи от България!Марш в Сибир, вашта ...

    nemo malus felix, minime corruptor.
  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Доста лоши резултати за електоратът на Герб... Някой гербер ще обясни ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Този паметник в момента е в толкова окаяно състояние и СОС трябва бързо да решат какво да го правят, защото пред мен миналата година на едно детенце му падна плоча върху крака. Слава богу се размина, обадих се на телефона на столична община да им съобщя, нямаше никакъв ефект, паметникът и в момента не е обезопасен, някакви червени ленти се пилеят, което не е достатъчно.
    Като мемориал на жертвите на втората световна война звучи идеално.

  46. 46 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#31] от "emil":
    [quote#31:"emil"] Наличието на паметника през годините се е реиндуцирало в главите на шляйкащите се пред Централна баня пенсионирани съграждани.[/quote]
    Емчо , те туй е проблемът драги, малкият проблем. С паметника. Големият е за развитието и бъдещето на България с герберите , ама той е още по-отчайващ.
    "поддръжници на монумента на ГЕРБ - 49%"

  47. 47 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#45] от "Chubachubs":


    Когато се пишат исторически истини върху паметника - МВР, че дори и руското външно министерство реагират мигновено ! Когато иде реч за безопасността на децата ни - никой не му обръща внимание.
    Добре дошли в губернията.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  48. 48 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#47] от "Сашо":

    Te ще му обърнат внимание, само когато някой погине там, както в Горни Лом. Ама дано да е поне от тези дето си затварят очите.

  49. 49 Профил на bettber
    bettber
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Във всички цивилизовани страни паметници не се бутат.
    Сещам се че ислямистите заличаваха вековни склуптори в скалите с артилерия.
    Това е и демокрацията в България. 30% са си казали, че не ги кефи нещо, седят тропат с крачета и леят сълзи като малки деца.
    Аз съм за това да се направи допитване до столичани(Само тези с лична карта издадена от МВР-София, т.е с адресна регистрация в столицата). И какъвто е резултата това да се прави с паметника.
    Не е ли така най демократично?!

  50. 50 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1206 Весело

    Аз съм математик, извадката е 400 човека (?!?). От тях 40% е 160. Та нормално ли е да се твърди, че близо 40% искат нещо. С тази игра на думи и числа ни карат да мислим, че паметника трябва да остане, макар и пренаименуван. А бе закарайте го в музея, него, Альошата от Пловдив, руските войни край Перловска, разните там братски могили и вообще всичко дето има връзка с бай тошовото време. Няма паметник на Аспарух, този дето е ни дал името България, на жертвите (около 30000) ни във ВСВ. На смелостта и боеспособността на Българския Воин!

  51. 51 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#49:"bettber"]Във всички цивилизовани страни паметници не се бутат. [/quote]
    ++++++
    С изключение на паметник, който сам се руши .... имам предвид онзи пред НДК.

  52. 52 Профил на tanya
    tanya
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Мен никой не ме е питал
    Аз пък предлагам изграждането на Военния паметник на софийските I-ви и VI-и полкове да стане на мястото на взривения Мавзолей като леко се вдълбае в терена, за да не закрива изцяло Градската градина и да е поклон пред паметта им.По такъв начин се слиза и към Вечния огън на площад Ал. Невски при св.София. И без друго сега на мястото на Мавзолея има рекламни палети и щайги на една чужда търговска верига.
    За мен е грешка премахването на историята и нека да си останат всички паметници по местата

  53. 53 Профил на «Eхo»
    «Eхo»
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#39] от "Дяволът създаде БСП, ББЦ и Атака":

    Украйна е антируски проект на Австроунгария, който е удобен на УСА на този етап в геополитическата им битка против Русия. (По същия начин, както УСА използват сръбският проект Македония, за да не допуснат създаване на голяма славянска държава, която да им размества картите с Турция)

    А Новороссия е руският проект, който ще унищожи точно след 100 години антируския елемент на Запада

    Спамаджиийки, русобоски, не ви ли е срам, че не знаете елементарни факти, а коментирате изцяло непознати за вас теми?
  54. 54 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#2] от "vigilo_confido":
    Този паметник е обречен като зъб, който е започнал да се клати. Всичко е въпрос на време.

  55. 55 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#53] от "«Эхo»":
    Товарищь, забрави, че Македония е проект на Коминтерна и правителството на Георги Димитров насили българите в благоевградско да се признават за македонци.

  56. 56 Профил на «Eхo»
    «Eхo»
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#55] от "авторът":

    Не съм забравил нищо.
    Лондонският коминтерн от 28 септември 1864 и глобалистите от Вашингтон през 21 век са свързани по смисъл и целеполагане, но по конюктурни причини използват различни наименования.

    Спамаджиийки, русобоски, не ви ли е срам, че не знаете елементарни факти, а коментирате изцяло непознати за вас теми?
  57. 57 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ами сега ще събера много минуси, но възприемам паметника във връзка с Втората световна война. По това време тази армия се е казвала "Съветска армия". Като такава е стигнала до Берлин. Има огромна заслуга за края на онази война. Загиналите войни са загивали като "съветски войни". Факт.
    Окопаторския елемент идва от факта, че е издигнат по- късно, когато вече светът е преразпределен и ние се оказваме в "щастливото" семейство на соца. Но и като такъв да се възприеме, пак е материален символ на нещо, което НЕ трябва да се забравя, с цел да НЕ бъде допускано.
    Не може да срутваме всичко преди нас и да очакваме, че бъдещите поколения ще знаят какво е било. Така преиначаваме историята. Ако преименуваме паметника също.
    В днешно време може да се разгледа концетрационен лагер например, които не е унищожен именно, за да не се забрави безумието довело до построяването му.
    Затова съм за мемориал на жертвите от Втората световна, които безспорно заслужават нашата почит, който да е отделен от този паметник.

  58. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8726 Неутрално

    Точно пък "Алфа рисърч",ще прави проучване.Един верен процент няма.Не може повече от половината да искат в центъра на столицата да остане паметник на агресор за България,каквато е Съветската армия.

  59. 59 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    Срутването на окупаторското капище в старата зоологическа градина е тест за зрялост - без това БГ е задунайская. Неслучайно всичките помияри на хранилка около тероруското подмолство ще си изхрачат джигера от злоба колчем някой нарисува розови прашки на 'солдатите'.

    Тея спецовете по взривяване да им се възложи договор и да е атракция, а ако тероруските тъпанари скачат - късане на дипломатическите отношения и изгонване на водкаджиите от подмолството.

    Use your Illusion
  60. 60 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1903 Гневно

    Въобще не вярвам на тези резултати.
    ВЪОБЩЕ!
    Черна точка за Фандъкова, която иначе не е лош кмет.
    Ясно, че вътрешната обстановка не позволява все още паметникът да се махне, но поне да не ни правят на хабдали, щото не сме.
    Отврат!

  61. 61 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1273 Любопитно

    Паметник идва от памет за да помним и не забравим някоя конкретна историческа личност.
    Моля всички защитници на двата паметника да ми отговорят на два прости въпроса.
    1 Кой е червеноармееца с шпагина как се казва и къде е намерил смърта си (предполагам вероломно убит от български фашист) на наша територия?
    2 Щом паметника в Пловдив се казва Альоша кои са неговите презиме и фамилия?
    Ще приема за отговор дори и едно реално име на червеноармеец загинал на наша територия при бойни деиствия.
    Мародерите и разтреляните от НКВД се изключват.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  62. 62 Профил на DOGFATHER
    DOGFATHER
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Пращайте го с някоя куриерска фирма в Москва. Нямаме нужда от паметник на окупатори.

  63. 63 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4342 Неутрално

    Този паметник е останка от времето на комунизма/тоталитаризма/ и трябва да бъде премахнат или променен!

  64. 64 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1187 Весело

    37% искат,да остане,57% пък,да се махне.Демократично е,да се слуша мнозинството,дори и даводи с половин %!

  65. 65 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 748 Неутрално

    И аз смятам, че е добре е да бъде запазен.
    Може би има нужда от малка промяна.
    На мястото.
    Примерно на дъното на морето на входа на Бургаския залив.
    Под 16 метра пясък.

    Eff U Greta
  66. 66 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Грозен, отблъскващ паметник, символ на окупация и принуда

  67. 67 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Пак мемориал на жертви!
    Какъв е манталитета на тази нация?
    Мъченици и жертви?
    Писна ми от празнуване на помени - на тази дата обесили Левски, на тази убили Ботев, на друга ...
    И все празнуваме!
    Шибан манталитет на роби!

  68. 68 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    МОЧА - на скрап!
    Така казват не само практичните стопани, но и хората с национално достойнство.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  69. 69 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    Абе тия 400 човека как са ги подбирали? С препоръки от софийска община ли? И са тренирали 1-2 седмици какво трябва да отговорят?

  70. 70 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#43] от "СДС":

    Кефиш. Значи 25% читави, останалите - марш. Демек, остават 1.5 - 2 милиона човека? Ще станем по малко от македонците.
    И като истински българи, всички възмутените и огорчените намират някой друг за виновен.
    А промивката на мозъците, поне последните години на комунизма беше груба и калпава. Помня го.
    Излиза че 24 години никой, нищо не успява да направи по този въпрос - с контрапромивка, или просветяване или каквото там. Но за това е виновен "народа".
    Що така бе уважаеми демократи. Що не успяхте да убедите повече хора в това колко гот е демокрацията? Дали една от причините за това хората да не са ентусиазирани цивилизовани демократи е необходимостта да ощастливяваме кокошките?
    Все пак, комунизма имаше множество лоши страни. Но не ни караха да ощастливяваме кокошките!
    Има само един смисъл този паметник да остане баш в този си вид - да напомня че колкото пъти сме в коалиция срещу Русия, толкова пъти ни сполетява поредната национална катастрофа! И всеки път е по зле.
    Първия път - репарации, като победени във войната.
    Втория път - 45 години поредна загуба на суверинитет.
    Третия път - ще остане ли нещо от нас въобще?
    Общочовеците ще се смотаят някъде другаде да се изживяват граждани на света. А останалите - най-вероятно мнозинството от останалите майчиния им език няма да е Български.

  71. 71 Профил на fdgdfhh
    fdgdfhh
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Платено проучване! И мавзолея народът не искаше да се бута, но го бутнаха. На нас ни остава надеждата да се появи един нов Евгени Бакърджиев и да свърши и тая работа.

  72. 72 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#64] от "sabbath":

    Ама тук май демократи са само на думи. Щом народа не е на акъла на най-цивилизованите демократи, начи е тъп, проз, с промит мозък, и въобще не трябва да му бъде давана думата.
    За това - никви референдуми!

  73. 73 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#60] от "Мондиана":

    И аз не вярвах като видях резултатите от първите избори. Ама те - случи се. Някой може да каже че е имало манипулации на резултатите. Сигурно е имало, ама ако за комундетата тогава бяха реално гласували само 100 000 човека, нямаше да има никакъв начин да бъдат показани резлутати над 2 милиона. Виж, ако гласувалите за тях са били 1.5 милиона, тогава - да.
    Така че резултатите може да са съвсем близо до реалността.

  74. 74 Профил на fdgdfhh
    fdgdfhh
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Паметникът може да бъде бутнат и без позволението на властите - като в Украйна. Само дето е малко по-големичък.

  75. 75 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Как точно МОЧА ще стане "Мемориал на жертвите от ВСВ"? Ще добявят скулптури ли? Или пък ще сменят имената на някои от скулптурните групи? Къде точно в този паметник ще се впишат загиналите 400 хиляди американци и останалите жертви на съюзниците? Къде ще са жертвите на холокоста и Нанкинг? Къде ще са жертвите на загубилите войната?

    Аз в този паметник виждам единствено тържество и прегръдки. Защо изобщо ни занимавате с глупости? Ако смяната на имената можеха да подменят съществото досега тоталитарната система да сме я разградили напълно. Това по-скоро ми прилича на подмяната на турското иго с османско иго. Събаряйте го този паметник или му намирайте място в някой заден двор или музей.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  76. 76 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    всичко освен тротила са глупости, този паметник трябва да бъде разрушен никакъв музей не е необходим за това чудовищно издевателство над България

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  77. 77 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    Не виждам как само с едно преименуване, паметникът може да си смени предназначението.
    Този вдигнат шмайзер няма масто в центъра на София.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  78. 78 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Бояджийте ще си го търсят....

  79. 79 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Отдавна съм си казал мнението за този паметник на окупатрите - динамит и булдозери, металът - за скрап.
    На друго бих искал да ви обърна внимание този път - ако приемем, че населението на София (само постоянно пребиваващите)
    е около 1,2 милиона души, 400 не са никакво представително изследване. Представителната извадка за милион е поне 5000,
    за да е вярна статистиката. Иначе си е стъкмистика. Другарката Фандъкова да не си мисли, че сме спали в часовете по
    математика в гимназията.
    Така че няма какво да обсъждаме изследване, недостигнало статистическа представителност.

    E PLVRIBVS VNVM
  80. 80 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#79:"PavelCZ"]Представителната извадка за милион е поне 5000,
    за да е вярна статистиката. [/quote]

    Иначе при правилна извадка и 300 човека са достатъчни... важното е да са случайни и всеки да има равен шанс на попадне...

    5000 човека са необходими, ако правиш проучване в Германия, не в София...

  81. 81 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1187 Разстроено

    [quote#57:"danid"] По това време тази армия се е казвала "Съветска армия"[/quote]
    Глупости другарю! До 1946 г. носи названието Работническо-селска червена армия (на руски: Рабоче-Крестьянская Красная Армия, съкр. РККА), засрамете се!

  82. 82 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#70] от "biramore":


    [quote#70:"biramore"]Дали една от причините за това хората да не са ентусиазирани цивилизовани демократи е необходимостта да ощастливяваме кокошките?[/quote]

    Не бе глупи, това беше виц, понятието е "щастливи потребители на месо и яйца" - щото при добри условия не се налагат антибиотици и химикали за пилетата. Това й е хубавото на демокрацията, че всичко се прави ЗА ТЕБЕ, а не за местния Путин, Кадафи и т.н.
    Но си прав, че на прости народи не трябва да се дава реферндум. Даже може би някои дори не са заслужили демокрация въобще, все още...

  83. 83 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    СИМВОЛИКАТА на паметника трудно би се преобразувала, защото е копие на монумента свързан с боевете на връх Шипка.
    Целия корпус е по-висок от Софийския университет, което предполага нарочна доминанта и свързаност с пропагандна цел на шайката престъпници потавени марионетно от Москва да отстояват нейните интереси тук в България за дълго.

    Върху съграденото нарочно огромно тяло за да подчертае доминирането и продължението му е стъпил советский солдат размахал "шпагин", заедно с семейство национални предатели радостни, че ще бъдат покровителствани завинаги, те и техните възходящи, както и стана вече 70 години време.

  84. 84 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Вместо да се чудят как да се оправят с паметника на принципа хем душата в рая, хем ..., да обмислят с какво да го заменят, когато настъпи подходящият момент (дано Господ даде да настъпи, че това ще е знак за други по-важни неща).
    Аз предлагам да направят на това място нещо като площада на героите в Будапеща, а не да откриват само паметник на Самуил, за да се репчим на македонците. Да направим скулптурна група на всички наши царе.

  85. 85 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    [quote#73:"biramore"]И аз не вярвах като видях резултатите от първите избори. [/quote]
    Само че това не са избори, а социологическо проучване и то върху 400 души.

  86. 86 Профил на polikarpos
    polikarpos
    Рейтинг: 396 Неутрално

    съвсем нормални резултати за народ няколко пололения израснал потопен в про-съветска пропаганда. проучването е съмнително и недостоверно имайки предвид колко малко са запознати с историята от последния век а и къде точно е правена. паметника не е на мястото си и е исторически неоправдан. да се маха!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  87. 87 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 659 Неутрално

    [quote#1:"SSS"]"17 на сто имат изцяло отрицателно мнение - "това е паметник на армия-завоевателка"[/quote]

    Тоест само 17 % са наясно с историческата истина

    С всички произтичащи от това последици за държавата.

    Път без препятствия не води до никъде.
  88. 88 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 551 Весело

    След окупацията на БГ от шумкари и червеноармейци всякакви паметници и монументи на фалшиви герои бяха издигнати. Аз питам кога ще се издигне паметник на борците срещу съветския болшевизъм и комунизъм?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  89. 89 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Весело

    [quote#81:"sabbath"]Глупости другарю! До 1946 г. носи названието Работническо-селска червена армия (на руски: Рабоче-Крестьянская Красная Армия, съкр. РККА), засрамете се! [/quote]
    Засрамих се много. Знам за Червената армия, и т.н., но иначе си е била съветска нали? Тези след нас и толкова няма да знаят. Паметникът си е образец на соцреализма в изкуството ни, какъвто тогава е бил модерен. Лошото е, че е много голям и не си представям как може да бъде преместен в някой музей на паметници от онзи период. Иначе не съм за унищожаването им, заради "документалната" им стойност.
    Не съм другар, ама нищо.

  90. 90 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 543 Неутрално

    [quote#82:"iazdakaja"]Това й е хубавото на демокрацията, че всичко се прави ЗА ТЕБЕ[/quote]
    М да - сигурно вярваш и в дядо Коледа? Никой нищо не прави за теб! При истинската демокрация, единствената причина да се спазва закона, е че закона е изгоден за народа, а народа може да наложи и налага спазването на закона! Но такава истинска демокрация има може би само в Швейцария.
    В останалите страни, принципа е ако мине.
    Най добрия пример за моята теза е как мобилните оператори правят всичко за ТЕБ. Всичко правят за да ти пробутат продължителен договор на максимална цена, без да ги вълнуват твоите реални потербности. Виждал съм как опитват да омагьосат възрастни хора - те новия ултра изгоден договор, ама не казват че възрастния човек ще продължи да си плаща и стария!
    Или пък храната - до там стигна технологията че киселото млеко вече може да мухляса, но няма да вкисне! Ако и да е био. Изключително полезно да знаеш.

  91. 91 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#87] от "Еколог":

    А сигурен ли си че някой въобще знае историческата истина? Тя абсолютната истина е достъпна само на жреците. За останалите - който каквато част може да види и да разбере.

  92. 92 Профил на sofiancho
    sofiancho
    Рейтинг: 225 Неутрално

    То 'Алфа Рисърч' показваше че всички искали ДПС и БСП да останат в предния парламент и всички протестиращи били платени и всякакви неща в изгода на управляващите та и това за 40% искат да махнат паметника е точно с изявлението на Плевналиев срещу Русия





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK