Няма да има тунел под жълтите павета в София

Това е предложението за тунел под бул. "Цар Освободител", което беше отхвърлено при второто гласуване на журито.

© Дневник

Това е предложението за тунел под бул. "Цар Освободител", което беше отхвърлено при второто гласуване на журито.



Проектът за изграждането на тунел за автомобилното движение под жълтите павета в участъка на бул. "Цар Освободител" пред Националната художествена галерия в София няма да бъде реализиран. Идеята спечели конкурса за една от четирите зони, който Столичната община проведе миналата година, но впоследствие беше обжалван, връщан за ново разглеждане от Комисията за защита на конкуренцията и атакуван в съда.


В крайна сметка журито на конкурса е отменило класирането за трета зона и няма да има тунел, обяви пред журналисти днес главният архитект на София Петър Диков. Причината е, че никой проект не отговарял на изискванията. За тази зона ще бъде обявен нов конкурс, най-вероятно през януари или февруари 2015 г., но вече без европейското финансиране от "Региони в растеж".


Проектът, който е на фирмата "Никонконсулт", се предлагаше Градската градина да заеме и пътното платно и площад "Александър I" да достига до Националната художествена галерия. За целта градината ще бъде издигната, а под площада ще се изгради тунел за автомобилното движение. Като следващ етап проектантите предлагаха тунелът да бъде удължен до кръстовището на "Г. С. Раковски" и "Цар Освободител", а цялото пространство отгоре да бъде само за пешеходно преминаване.




След обявяването на резултатите обаче последваха сериозни критики към предложението. Основната беше, че ще се премахват жълти павета, което дори според кмета Йорданка Фандъкова беше притеснително. В крайна сметка проектантите изготвиха и друга варианти на проекта си.


Останалите три зони остават със същите победители


Втората зона, която също беше обжалвана, но журито отново избра същия проект, включва улиците "Граф Игнатиев" и "Шишман", както и площадите "Славейков" и "Гарибалди". Победител е проектът на "А.Д.А.", в който се залага ул. "Граф Игнатиев" да стане пешеходна. Движението на трамваите да бъде намалено и да се движат само мотриси тип "совалка" с 10 км в час по една линия, като целта е придвижване на по-възрастни граждани и атракция.


Идеята за маршрут е Съдебната палата до площад "Журналист". В останалото време линиите да бъдат използване за велоалеи по подобие на Грац в Австрия. За "Шишман" се предвижда спиране на движението в почивните дни и ограничение на местата за паркиране и скоростта на автомобилите при преминаване. В проекта се залага тротоарите и уличните платна по "Граф Игнатиев" и "Шишман" да се обединят. Предвижда се и пренареждане на пазарите за книги на "Славейков" и за плодове и зеленчуци до църквата "Св. Седмочисленици".


Първата зона включва Орлов мост, Перловската река и бул. "Христо и Евлоги Георгиеви", и за четвърта зона - градината "Кристал", площадът пред парламента и пространството около храм-паметника "Св. Александър Невски", победителите остават същите.


Проектът, спечелил първа зона, предвижда речното корито на река Перловска да бъде запълнено с вода с три малки сиваци, които да се регулират спрямо дъждовната вода. Залага се премества на север на велоалеята по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви". Пространството пред стадиона ще бъде обособено като площад на спорта, на който ще има пилони със знамена. По протежението на пешеходната зона от стадиона до Орлов мост ще има тематични пространства на спортове. Предвиждат се смяна настилките и поставяне на енергоефективно осветление. Идеята е цялото пространство да се превърне в парков комплекс.


Идеята за четвъртата зона е спирането на автомобилния трафик покрай храм-паметника и по ул. "11 август", за да станат паркинг за туристически автобуси. Под площада пред Народното събрание се предлага изграждането на подземен паркинг. Зад сградата на парламента се предлага повече зеленина. Виждането за градинката на "Кристал" е изграждане на езеро в остатъка от изкоп. Предвижда се преместването на Паметника на опълченците пред "Св. София".


В момента тече срок за обжалване на решението за втора зона, и след като мине той Петър Диков се надява да бъдат сключени договори за изпълнението й, заедно с първа и четвърта зона.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Жалко, ако само разни павета са причината за провала на тази добра идея. Дано да се реализира в някаква степен.

  2. 2 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Разстроено

    Пари за конкурс, пари за дело. От пусто в празно.
    Яжте, пийте, народът плаща.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3546 Неутрално

    Едно разумно решение.

    Веднъж, че не приемам тази къртичина насред София.
    И второ - самата идея е нефелна. Всяко кОпане там влиза неизбежно в археологически слоеве, които така ще забавят и оскъпят работата, най-вероятно да я вкарат в трета глуха, че от "грандиозният проект" да остане едно голямо нищо платено с едни яки кинти. Е, стига толкова!

  4. 4 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Тюх!
    Язък!

    Какъв басейн щеше да стане... дълбоководен!
    Не е често да видиш лек автомобил до тавана във вода....

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  5. 5 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Няма да има тунел, защото тунелите под жълтите павета вече съществуват от години.....Как иначе ще избягат от народната любов полититутките от близките сгради ?

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  6. 6 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 537 Неутрално
  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    Равносметката

    1) Две тунелни рампи под жълтите павета - това го спасихме

    2) Изгонването на паркингите и автомобилните платна от жълтите павета, възстановяване на преддворцовия площад - не се е случило; единственият дворец в Европа без площад-градина пред него, за сметка на автомобилно платно, задръстено от автоталибаните

    3) Битак "Славейков" - разбираме, че серигиите остават, поне това беше решението на стария победител. Тук имаме да се борим с по-дългосрочен процес Става въпрос за отмъщение на управляващата върхушка и казионната интелигенция срещу Пенчо Славейков, затова че написа стихотворението за народа-мърша и няколко други в този тон. Разправата с паметта на автора започна с бутането на къщата на браята, изгарянето на личната им библиотека за подпалки, после вече - обръщане на площада на тяхно име в битак и насетне ще продължи да си бъде битак (затвърждаване на традицията)

    4) Завиряването на канализацията на Драгалевци в центъра на София - за този момент ще си говорим, когато гражданите почнат да се оплакват в РИОКОЗ от "непоносима миризма по протяжение на целия център и символичната порта на града - Орлов мост"

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  8. 8 Профил на todorov_g
    todorov_g
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Доста интересни идеи има. Хубаво все пак е да има повече чисто пешеходни зони.

  9. 9 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Докато в София се умува за подземни улици в центъра, в Бургас поне една вече се случва. Не знам какво е толкова страшно на вкарването на потока от коли под земята.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  10. 10 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    По добре, идеята беше повече от тъпа

  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Да оставят на мира центъра и да оправят малко тротоарите и велоалеите.Ако ще има трамваи ,трябва сериозен ремонт на релсите.

  12. 12 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Любопитно

    Принципни Съображения

    Не е Редно Нормалните Граждани,
    включително Граждани с увреждания,
    да бъдат принуждавани да влазят в и излазят от
    подлези за щяло и нещяло.

    Редно е возилата мепесета да минават през тунели под
    Нормалните Граждани.

    Такъв е редът, но понякога всяко правило
    (неволно или волно) допуска извънредности.

    В случая е добре, че мрачната перспектива
    (Нормални Граждани да бъдат натирени в тунел под жълти павета)
    се отменя или отлага.

    "Няма да има тунел под жълтите павета в София"

  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#3] от "xm...":
    Освен това, че си нарекал тунелът "къртичина" не видях никакъв аргумент.
    Какво лошо видя в това да се свърже градината с дворецът. Тази естествена връзка е била унищожена по времето когато се е създавал плац за маршировка на болшевиките.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3080 Неутрално

    Добре де,не мога да разбера как Комисията за защита на конкуренцията и Съдът,ще отсъдят дали един АРХИТЕКТУРЕН конкурс е спечелен честно! Нали затова са им нужни архитектурни познания! И се получава омагьосан кръг...

    За другото не ми се спори,че се ядосвам...

  15. 15 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Жалко.
    Тунелът щеше да донесе глътка въздух за града. Нямаа друга столица, в гоято трфикът изток-запад минава през центъра на града както в този случай.

  16. 16 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Защо конкурсите в София не са с международно участие, като в Пловдив? И резултатите ще са по-качествени , и корупцията ще понамали

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    До коментар [#11] от "Трябва съдебна реформа":

    Тези конкурси засягат основно тротоари и площади. В центъра тротоарите са масово унищожени и то все на места, където има голям човекопоток. За да е ужасът пълен, към същите места има апетити от страна на сергии, тараби, билбордове, будки, бараки, навеси и други.

    Характерен пример са 20-тината метра на ъгъла на "Витошка" и "П. Евтимий", където преди 25 години се събираха пънкарите. Сега вместо пънкари, там са се събрали всички видове преместваеми обекти. А от тротоара са останали парчеляци плочки, омешани с кал. И това моля е "интермодален пункт" на картата на София, пространство между изход на метро и тролейбусна спирка на 4 тролейбусни линии.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  18. 18 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Не знам защо, но първото нещо, което си помислих, когато видях снимката е, че показаното на нея е подходящо за Северна Корея а не за стара европейска столица. Въпрос на вкус все пак..

  19. 19 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    Какво да ровят точно там под земята като е надубчена като швейцарско сирене с тунели още от ерата на Тодор Велики Правешки.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3546 Неутрално

    [quote#13:"Храбър"]Освен това, че си нарекал тунелът "къртичина" не видях никакъв аргумент. [/quote]
    Хм ... за това какви асоциации ми навява картинката какви "аргументи" да излагам?
    Айде, ако не ти харесва "къртичина" - тури си ръка на сърцето и кажи - не ти ли мяза на хълмче, изтърбушено от заешки дупки?
    Въобще по въпроса "харесва ми - не ми харесва" разните му "аргументации" са просто въпрос на личен вкус.

    По същество - вече под статии з=точно за този проект съм писал.
    Първо - че вкарването на трафика под земята става единствено и с подходи. Които са бая големички и "вкопанички". Та в тесния център на София "напъхването им" не намирам за удачно.
    Второ - самото изпълнение. Нямам им вяра. Само погледнете какви са ги спретнали на подходите към метрото стил селска самодейност на естетическите възпитаници на къския соц във визията и изпълнението.
    Трето - такова голЕмо кОпане е голЕмо кОпане из археологията. Какви проблеми носи това - проверете си сам.
    Затова трябва, както се е доказвало вече, да се заделят едни огромни "допълнителни пари", които, пак доказано на практика, винаги не достигат. И резултатите са печални. И като срокове, и като изпълнение на проектите.
    Четвърто - подхождането е сбъркано, според мен. Защото търси "оправянето" на сегашният, подчертавам - сегашният!, трафик и ситуация, а не се търси какъв би бил съобразно визия и прогнози за развитието на града. Това е принципно сгрешен подход. Да не говорим, че може дори сегашната ситуация да се "разтоварва" по други маршрути, а не да я "вбиваме" и "донатъпкваме" през все една и съща дестинация.
    С две думи - цялата идея е нефелна!

  21. 21 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Разстроено

    До коментар [#15] от "mishokov":

    А, че той и север-юг трафика си минава оттам!
    Типично "ориенталско" градоустройство - всички улици водят към мегдана!
    Наш проблем е, че искаме и автобуси, и трамваи и леки автомобили да се движат по същите улици!
    Че и да паркираме... айде бе....

    Проблемът, господа, лежи в онази сграда, наречена "УАСГ"!
    Там са си все още някъде в средновековието!
    Дебели гуши, корупция, мрак и смрад!
    Оттам трябва да се започне с най-дебелите тояги!
    Като се започне от уличните водосборни решетки, капаците на шахтите, улиците и булевардите, та до жилищните сгради!
    Ама няма кой!!!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  22. 22 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#5] от "InmoInvestments":

    И аз мисля, че точно това е причината. Иначе вкарването на движението под земята и разширяване на градината пред двореца, по подобие на бившата градина, която е стигала до двореца, е добра идея.

  23. 23 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Не схващам безумната идея на спирането на трамваите и тези измислени пешеходни зони. Мненията, които чувам, са против.

  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    “Идеята за четвъртата зона е спирането на автомобилния трафик покрай храм-паметника и по ул. “11 август", за да станат паркинг за туристически автобуси."

    Искат да лишат д’путатите от паркоместа?!
    И очакват онези да им ръкопляскат?!

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3546 Весело

    [quote#21:"The Core"]Типично "ориенталско" градоустройство - всички улици водят към мегдана! [/quote]
    Адмирации за формулировката!

    И на ситуацията, и на прОблема.
    Най-вече на онзи под каскетите на парвенютата, които затлачиха капиите, дето някои балъци ги наричаме обществени институции ...

  26. 26 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Без да коментирам естетическата стойност на проекта, вкарването на автомобилното движение под земята всъщност е добра идея и доста често прилагана в по-напреднали страни. Уж искаме чист въздух, уж искаме европейска среда, а при най-малкия опит да се направи нещо в тази посока, вдигаме врява до небето.

  27. 27 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    [quote#24:"2.5"]Искат да лишат д’путатите от паркоместа?!
    И очакват онези да им ръкопляскат?![/quote]
    Прочети по-надолу, ще им правят подземен паркинг, да могат да се товарят потайно на мерцедесите, като дойде народа да изрази обичта си.

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    Едно добро нещо.
    А общината си играе на конкурсчета - чудесен начин за усвояване на пари.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Жалко, проектът е много хубав. Щеше да създаде една много по приветлива и човешка среда в тази част на града.

  30. 30 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 621 Неутрално
  31. 31 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 740 Неутрално

    И какво като се премахнат жълтите павета точно на това място??? Ама че аргумент. Нали пред Народното събрание и по целия булевард ще си стоят, както е било и допреди 44-та.

  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#24] от "2.5":

    На тях им правят подземен паркинг. Да не мислиш, че теб ще те пуснат в него?
    А въпросът с автомобилното движение по Царя пак не е обсъждан. За сметка на това Диковата мафия продължава да тероризира с идеята за малоумния трамвай през Дианабад.
    Що не идат галфоните под новото мостче на семинарията (над 30 млн. лв) и да видят ефекта от прахосването им.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  33. 33 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 750 Весело

    До коментар [#7] от "cinik":
    [quote#7:"cinik"]Става въпрос за отмъщение на управляващата върхушка и казионната интелигенция срещу Пенчо Славейков, затова че написа стихотворението за народа-мърша и няколко други в този тон. Разправата с паметта на автора започна с бутането на къщата на браята, изгарянето на личната им библиотека за подпалки, после вече - обръщане на площада на тяхно име в битак[/quote]

    Сигурен ли си кой точно от двамата "братя" е писал за "народа-мърша"?
    Или и ти си част от отмъщението?!

  34. 34 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Трудно,трудно вземаме решение за хубавото.
    Страхуваме се от новото,удобното,красивото.

  35. 35 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 750 Весело

    До коментар [#17] от "cinik":

    Пак съм аз

    [quote#17:"cinik"]Характерен пример са 20-тината метра на ъгъла на "Витошка" и "П. Евтимий", където преди 25 години се събираха пънкарите.[/quote]

    Пънкарите бяха на Кравай, което е ъгълът на Патриарха и Фритьоф Нансен, а не при входа за метрото откъм Витоша.
    Малко повече екзактност, ако може...

  36. 36 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Весело

    Важното е да лапат комунягите! Сега ще предложат пък надлез...

  37. 37 Профил на sssmokie
    sssmokie
    Рейтинг: 8 Гневно

    Тези с идеята за завиряване на Перловска река луди ли са? Тази смърдяща вада, в която така или иначе се заустват много фекални тръби само ще смърди и ще е идеално място за развъждане на комари! Или какво, ще има постоянно разходи за пръскане против тях и хората ще се тровят?

  38. 38 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Ще бъде интересно какво ще има в перловската река след завиряване. Представям си какви комари - мутанти ще се разхождат из въздуха.

  39. 39 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#20] от "xm...":

    Ква археология ти се привидя точно там като се има предвид на каква дълбочина е копано за саркофага на мумията?

    Veritas odium parit obsequim amicos
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#37] от "sssmokie":

    Не е така, идеята е с шлюзове реката да се направи по-пълноводна, което винаги изглежда по-красиво, а в условия на силни дъждове, пък шлюзовете ще играят превантивна на наводнения роля.
    Истината обаче е, че в Перловец просто няма толкова вода и ще се получи именно това, което ти казваш - смърдящо блато, пълно с фекалии.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 531 Разстроено

    И сега кур евро пари?!?!?! Какво му беше на проекта, всичкото движение в тунели и огромен парк отгоре?!?!?!? Малоумник си е българина по природа, сега който не харесва проекта той да плаща новия, не пак с моите данъци!

  42. 42 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    До коментар [#35] от "forza":

    На Кравай бяха метълите, по моя памет. Хипарите - на стената на Джон Ленън на нотариата, но от един момент нататък там се събираха ню уейвърите

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  43. 43 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    До коментар [#33] от "forza":

    Площадът категорично е на името на този, който е написал за мършата, но прав си - това е Петко Славейков. Просто като толкова много общинари, скулптури и архитекти точат лиги как ще му го върнат тъпкано, не остава време да се замислиш, за кого от двамата иде реч.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  44. 44 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#21] от "The Core":

    Прав сте!
    Не го написах понеже статията разисква пространството пред бившия дворец. Иначе съм съгласен с Вас - трафикът трябва да мине под земята.
    Не знам има ли човек, който смята за нормален начина, по коийто е организирано движението през така нареченото ларго. Та това е сред най-големите тапи в града водещи след себе си пушек, миризми, шум и тн.

  45. 45 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    Готино е. Има много трева. И фонтан с вода. ....... За овцете.

  46. 46 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#15] от "mishokov":

    В Прага е така - една от основните пътни артерии е точно между Вацлавске намести и музея. Който е бил там знае за какво говоря. Доста кофти решение, естествено правено по техния комунизъм.

  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#44] от "mishokov":

    Защо трафикът трябва да минава под земята? И къде трябва да стане това? Каква е обосновката, на фона на цената за подобна инфраструктура?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darth Plagueis":

    Обосновката е - спестено време в задръстванията, по-чист въздух, по-нисък шум. Като цяло - по-добро качество на живота.

  49. 49 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    [quote#20:"xm..."]С две думи - цялата идея е нефелна![/quote]
    Най-доброто решение е тази улица изцяло да се затвори още при СУ-то, а площадът пред двореца да се възстанови като градина ( не само с трева, а и с дървета, алеи и т.н.).
    Лошото е, че при СУ-то или при Орлов мост трябва да се подсигури отлив на идващите по Цариградско шосе автомобили…
    Иначе казано, ако се затвори проходът при двореца, трябва да се разширят и модифицират булевардите от двете страни на затворената улица…..

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  50. 50 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Весело

    Бурни промени и враждебни вихри на Демокрацията
    отнесоха Червената петолъчка на партийния публичен дом,
    култовия публичен Мавзолей и стотици още драгоценности.

    Некои партийни артефакти почиват в Музей за социалистическо изкуство. Не и Мавзолея.

    Нема го и в Националния исторически.
    Нема го в ЦУМ и в Музея на бивша централна баня.

    Като демоклев меч виси хипотезата,
    че народните представители са реставрирали и криптирали любимия си мавзолей в близко, скришно и уж безопасно място:
    тунел за авариен изход.

    Що за "безопасен изход" може да е тунел блокиран с Мавзолей??

    До коментар [#5] от "InmoInvestments":

    Няма да има тунел, защото тунелите под жълтите павета
    вече съществуват от години.....

    Как иначе ще избягат от народната любов
    полититутките от близките сгради ?

    "Няма да има тунел под жълтите павета в София"

  51. 51 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Идиотският проект пред Националния стадион с начертаните върху плочки велоалеи и абсурдни статуи е останал.
    А този страх за жълтите павета е смехотворен. Че наредете ги на пешеходната зона! Като идея не е лошо пред Двореца да има пешеходна зона. Така реално ще има пешеходна връзка от Борисовата градина до Южния парк, покрай Парламента, А.Невски, Двореца, Народния, бул. Витоша, НДК, Хилтън.
    Обаче велоалеята на Витоша и по Моста на влюбените вече я бастисаха, така че не знам на какво да се надявам.

  52. 52 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Любопитно

    Я пак?

    Всички пътища водят към Рим.
    Всички улици водят към Центъра.

    (приблизително)

    Още преди да е имало Рим... до в днешно време.

    Напоследък ви плаши ключова дума Майдан?

    До коментар [#21] от "The Core":

    Типично "ориенталско" градоустройство - всички улици водят към мегдана!

  53. 53 Профил на Андрей Ралев
    Андрей Ралев
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Диков не иска нови зелени площи, само нови многомилионни бетонни кръстовища, които да направят София още по-враждебна за хората.

    www.balkani.org www.bulgariangreens.org
  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#48] от "mishokov":

    И това е единственото решение?
    А какво ще кажеш просто да спрем жълтите павета за автомобили? Имаш същото, което изброяваш, без да копаеш като идиот, там, където не ти е работа?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#52] от "dnevnikar":

    Я отиди се прегледай!
    Бълнуваш!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    До коментар [#33] от "forza":

    ПС. Ето как е бил замислен площадът, преди да го застигне отмъщението "превръщане в битак" с автори Софиянски, Фандъкова и съотв. цялата българска архитектурна общност зад тях

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  57. 57 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    http://stara-sofia.com/slavei.jpg

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  58. 58 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Неутрално

    А пак?

    Кои са "ориенталски" градове според теб,
    защото имат един "мегдан" (площад) (или повече)?

    Рим?
    Париж?
    Лондон?
    Ленинград?
    Москва?
    Вашингтон?
    ...

    До коментар [#55] от "The Core"

  59. 59 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#54:"Darth Plagueis"]А какво ще кажеш просто да спрем жълтите павета за автомобили? [/quote]

    Аз съм за, стига да мога да се придвижвам бързо и удобно по околните улици. Дали може да стане?

  60. 60 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#58] от "dnevnikar":

    Рекох ти - прегледай се!

    Хабер нямаш от съвременно градоустройство!
    Прост отговор можеш и сам да си намериш - помисли в кои от изброените НЯМА пътни задръствания и има достатъчно алеи за пешеходци и велосипедисти!
    Жокер: Само един е!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  61. 61 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Столичните големци да измислят алтернативен път, по който да се отклони движението през жълтите павета...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK