Предпоследно: Паветата по "Дондуков" в София няма да бъдат сменени с асфалт

Бул. "Дондуков"

© Анелия Николова

Бул. "Дондуков"



Въпреки че от няколко години Столичната община обявяваше, че паветата по централния булевард "Дондуков" ще бъдат сменени с асфалт, това няма да стане. Кметът на града Йорданка Фандъкова е съобщила пред в. "Преса", че паважът остава и ще бъде пренареден, като в момента се подготвял проект за 10 млн. лева.


"Идеята е да бъдат съхранени духът и визията на автентичния център на София. Затова настоях да не се разделяме с паветата. Те ще бъдат обаче извадени и изцяло пренаредени, за да се отстранят всички хлътвания и пропадания по пътя и колите да имат комфорт при движението си", обявила кметът през изданието. Промяната в решението на архитектите на подготвяния отдавна проект дошъл преди няколко дни.


Също така се подготвят и спиркови перони. Те ще представляват острови за пешеходци в средата на шосето, които ще бъдат оградени с парапети. Целта е - когато светофарът светне зелено, хората по пешеходната пътека ще стигат до тях, за да чакат трамвая. В момента там хората се промушвали между колите, за да се качат на трамвая, смята зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Предвижда се и ремонт на релсите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    В Пловдив също има ключов булевард, който е павиран и в ужасно състояние.
    Дай да видим в София как ще пренаредят паветата, та да краднем идеи и майстори.
    Чувала съм, че паветата са по-читава настилка от асфалта, но май вече няма кой да ги поддържа и пътуването по тях е доста неприятно.

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#1:"dogwoman"]Чувала съм, че паветата са по-читава настилка от асфалта, но май вече няма кой да ги поддържа и пътуването по тях е доста неприятно.[/quote]

    Не знам дали са по читави но със сигурност са много шумни.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  3. 3 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Може и да има някакъв резон, въпреки че не виждам как точно асфалтът ще попречи на "духа" ... по-добре да похарчат парите за фасадите, щото сега е един "дух" струи ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  4. 4 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#1] от "dogwoman":

    най-читава настилка за леки превозни средства в градски условия си остава хубав, здрав, гладък асфалт.

    с едно уточнение, в България нито можем да полагаме хубав, здрав, гладък асфалт, нито можем да редим улици от хубав, здрав, гладък паваж.

    ако сега изхарчат милиони за паважа на Дондуков, и след 3 зими този паваж отново заприлича на Сахара, тогава вече ще хвърлям камъни по прозорците на общината

    РЕФОРМИ !
  5. 5 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    За паветата на Дондуков не знам но побеснявам като гледам как се съсипват "жълтите павета" с тези коли по тях. Трябва да се спре трафика където ги има, да стане пешеходна зона /изключение колите за зареждане/ и всичко да се отбие по Дондуков и други трасета.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  6. 6 Профил на imar
    imar
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Защо не оставят паветата само по линията на трамвая. Улици с подобни размери не е удачно да са павирани.

  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#4] от "Rage Against":

    Напълно е възможно, не се натискам за специалист. НО в Пловдив имаме и оцелял римски "паваж"...та поотношение на трайността може би има предимства?

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#1] от "dogwoman":

    Паветата са в пъти по-издържливи, но не знам дали има останали читави майстори вече. Има си много специфики,особено при дренажа, и ако не се спазят, стават пропадания. Лично аз съм скептично настроен, че ще стане качествено, но дано ме изненадат. приятно.

    Virtus est medium vitiis.
  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#2] от "tom_sawyer":

    Само шум с мед да го намажеш. В Пв този булевард води към болница. Мога да потвърдя че ускорява родовата дейност примерно...А ако си с болни бъбреци или травма не ми се мисли.

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Това изказване на Фандъкова, ми напомня едно друго на Иван Вазов(велик писател и поет, но слаб политик-русофил), като министър, който е против строежа на "Дондуков": Това да не ви е Париж.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  11. 11 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    [quote#3:"роджър"]по-добре да похарчат парите за фасадите, щото сега е един "дух" струи ...[/quote]
    И тротоарите защото са доста мизерни. За "духът" не знам, действително някак си не пасва асфалт на тези сгради наоколо. Но по тази логика трябваше и по "Мария Луиза" да го оставим на павета и въобще никъде по центъра да няма асфалт. Така че според мен беше по-добре да направят един хубав асфалт а парите да отидат за тротоарите наоколо и да се постегнат някои доста срутени сгради.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Павираните булеварди не са пипани поне от 50г. ,ако бяха асфалтирани досега нямаше да има помен от настилка

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Добре, ама вземете направете една бетонова основа отдолу, за да не се изкривят новите павета след 5 години! Забравете го тоя пясък.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на kabico
    kabico
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Аз съм против паветата, за асфалта. Но, ако ще ги оставят, поне да направят асфалтови велоалеи. По дондуков дори тротарите са толкова разбити, че не се минава с колело. Като ще правят генерален ремонт да помислят най-накрая и за колоездачите - най-сигурният начин да облекчат трафика, като осигурят условия за велосипеди. Ако толкова искат да пазят духа на сф да оставят жълтите павета. Всички други са за смяна. Но по жълтите също има нужда от асфалтови велоалели.

  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    До коментар [#11] от "Fred":

    Много по-здраво е с павета и по-красиво.

  17. 17 Профил на nasshole
    nasshole
    Рейтинг: 409 Любопитно

    Жълтите павета (и въобще старите паважи из градовете) да се ремонтират поетапно и - пешеходни зони. Малко от малко да се отличим визуално от ориенталщината и да премахнем смрадта на изгорели газове навсякъде!

    Може и да се получи добре?

    !яиссор аз рук
  18. 18 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 466 Разстроено

    Уважаема Госпожо Фандъкова,
    Ако и тези павета ще бъдат пренаредени по начина, по който бяха пренаредени паветата в Симеоново след прокарването на канализацията, по-добре изобщо да не ги пипате. Мангал паве не може да нареди, а майсторите, които са редили такива павета измряха преди 20 години. Сложете си асфалта най-добре.

  19. 19 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#8:"Емо"]останали читави майстори вече[/quote] Именно, именно! Мисля, че няма (то майстор не се стои, когато не си пипал паве 20 години)

    Доброто е заразно
  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    Улиците/булевардите в София, които са павирани са в много лошо състояние! Напр. пред редакцията на Капитал, все едно се е взривила бомба!
    Ако общината не може да поддържа адекватно паважа, нека се асфалтират! Не е достатъчно само да бъдат пренаредени паветата, трябва да бъдат ремонтирани и тротоарите, така че бордюрите да са на еднаква височина от настилката, защото на места почти се налага да скачаш от тротоара на платното...

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    [quote#16:"Трябва съдебна реформа"]Много по-здраво е с павета и по-красиво.[/quote]
    Съгласен съм че е по-здраво, може би и по-красиво но ако бъде направено както трябва. А това последното доста ме съмнява, реденето на павета е тънка работа и най-малкият недостатък боде очите. Докато при асфалта всичко си е ясно и отработено.

    По принцип Дондуков се очертава като натоварена транспортна артерия, рано или късно ще махнат движението по жълтите павета и всичко ще се стовари на Дондуков. А това си иска асфалт. За да не боде очите ако се реставрират добре тротоарите, направят спирките и пипнат фасадите наоколо мисля че ще се получи хармонията.

    Логично е, "Тодор Александров" е съвременен булевард на асфалт и продължава в същият дух по Дондуков или "Мария Луиза". "Старият дух" да го пазят и поддържат по места които са пешеходни зони, никак не вървят заедно "стар дух" и стадо ръмжащи автомобили.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  22. 22 Профил на паламарка
    паламарка
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Лельо Данче!
    МинИ с някоя малка количка (примерно Пунто, Туинго, Тико) по автентичния паваж на ул. Симеон, да те видим тогава дали ще редиш приказки по телевизията колко били хубави паветата.

    За незапознатите:
    Въпросната улица беше изцяло ремонтирана по времето на Софиански. Беше затворена към половин година. На обекта работеха предимно римляни, имаха по един стротник (един-на-сто), който можеше да чете и да пише, който правеше списъците с имената и надниците. Виждал съм го с очите си.

    Та въпросната улица, вместо да я оправят за месец максимум (полагането на 1-2км асфалт не отнема повече от седмица със всичките му флинтифлюшки), тормозеше трафика дълго време. Резултатът беше повече от трагичен, дори веднага след откриването. Паветата бяха наредени с произволна страна отгоре, а не с най-гладката си.

    Сега улицата е в състояние да приеме някой етап от офроуд рали. Тротоарите все още не са обект на интерес за алпийските катерачи, но определено е добре да се минава с хубаво туристическо оборудване - водонепромокаеми здрави обувки, водонепромокем клин и щека. А предвид състоянието на фасадите по улицата, туристът е добра да има и каска.

  23. 23 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "dogwoman":

    Според мен в България няма кадърни майстори за редене на павета. Иначе, паветата са вечни, само трябва да се пренареждат през някое друго десетилетие.
    Трябва да се помисли за машинно редене на паветата, за което съфорумци бяха показвали снимки от развитите западни страни - хем по-евтино, хем по-качествено.

  24. 24 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#6] от "imar":

    Шан-з-елизе е павиран целия, но Париж има истинска история и културен облик.
    Иначе аз не съм защитник на паважа, паветата са се използвали преди да е измислен асфалтът.

  25. 25 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 409 Неутрално

    За да се наредят свестно паветата на Дондуков където живея от 60 години е необходимо да има основа - желателно бетоноподобна .Ако някой започне да реди павета без основа да знаете че става дума за кметска далавера. Колкото до островчетата за трамвайни спирки - а ми те си съществуваха на Дондуков през 50-60 г.

  26. 26 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Но както каза някой по-горе - това да не е Париж

  27. 27 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#1] от "dogwoman":

    Вярно, бетонирани/асфалтирани улици не позволяват на водите да попиват и ,между другото, увеличават потенциала за наводнения

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK