Отлага се строежът на линия за трамвай до Студентския град в София

Отлага се строежът на линия за трамвай до Студентския град в София

© Надежда Чипева, Капитал



Столичната община отлага проекта за трамвай от Семинарията до Студентския град. Предложението е на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов и ще бъде гласувано този четвъртък на редовното заседание на общинския съвет.


Причината за отлагането е невъзможността проектът да бъде реализиран до края на 2015 г., каквото е изискването на европейските оперативни програми. Линията трябваше да бъде изградена със средства по програма "Регионално развитие" (2007 - 2013), като сега надеждата е пари да се намерят в следващия период до 2020 г.


Според изчисленията в доклада на Христов проектът няма как да се вмести в сроковете, защото поне още шест месеца ще са нужни на Административния съд да излезе с решения по жалба на решението на общинския съвет за започването на проекта. Изпълнител беше избран миналата година, но ще са нужни и няколко дни за сключване на договор, а отделно са нужни 270 дни за изграждането на линията. На практика няма как да бъде реализиран, се обобщава в доклада.




Още от 2011 г., когато започна работата по проекта, граждани протестираха срещу намерението на Столичната община да изгради подобно трамвайно трасе. Сред аргументите им бяха, че по улиците "Никола Габровски" и "Г. М. Димитров" няма достатъчно място на пътното платно. Също така месеци наред имаше спорове между граждански организации и дирекция "Зелени системи" точно колко дървета ще бъдат изсечени в Борисовата градина до Семинарията. Сред радетелите на проекта беше главният архитект Петър Диков.


Трасето е част от големия проект за обновление на градския транспорт в столицата за 100 млн. лева, като обществената поръчка за проектиране и строителство беше с прогнозна стойност малко над 20 млн. лева без ДДС. Проектът предвижда трамваят да върви от кръстовището на бул. "Пейо Яворов" при Семинарията, по бул. "Стоян Михайловски" през гората и да стига до жп гара "Пионер". После ще продължава по улица "Никола Габровски", после по бул. "Г. М. Димитров" и стига до едноименната станция на метрото. Оттам по бул. "Св. Климент Охридски" до съществуващото трамвайно обръщателно ухо след кръстовището с бул. "Андрей Ляпчев".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Студентите ни, както винаги, кучета ги яли

  2. 2 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Студентски град?
    Няма такова място.
    Има един терен за кални борби и бързо напиване.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  3. 3 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    За какво им е трамвай на студентите, Любомир Христов да даде на всеки по един електромобил. Студентите нямат пари и за паркинг, а електромобилите паркират безплатно, нали г-н Христов?

  4. 4 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 949 Неутрално

    трамвайът ще бек-ъп-ва метрото...
    може 1 автобусна линия - да бек-ъп-ва трамвая...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Нямало място за трамвай, МУЗИКА В УШИТЕ НА БОЙКО, ще копа за метро.

  6. 6 Профил на Borislav Borisov
    Borislav Borisov
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Една от най-големите грешки беше, че не направиха метро до Студентски град. В момента го обслужват автобуси 280 и 94, като в 280 е толкова претъпкано, че наподобява онези клипчета от китайското метро, в които полицайте натъпкват пътниците във влака.

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Причината е, че сегашното кръстовище на Семинарията не предвижда трамвай, заради мозъците в общината. И нямат представа как той да мине оттам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 384 Неутрално

    щом го е искал Диков, значи е глупост

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  9. 9 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Аз, доколкото разбирам, общината искаше да има такъв трамвай. Заради "народа" в лицето на всички обжалващи проекта - екоактивисти и онези катили, които много държат да си паркират колите на бул. "Никола Габровски", защото на село са свикнали да си държат каруцата пред къщи - няма да се случи този проект.

  10. 10 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Трамваят е отживяла и скъпа техника.Тролеят е по-удобен и евтин.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#7] от "Darth Plagueis":

    Напротив, предвижда и това ясно си личи по широкото празно пространство от ляво и тесния тротоар. Но чукундурите дето си паркират таралясниците по тротоара на съседните уличи успяха да провалят проекта засега.

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#6] от "borisovpower":

    Метрото не се прави понеже на някой по форумите му хрумва а понеже има пътникопоток. И това подлежи на изследване и точни сметки щото парите са европейски и хората искат анализ за какво се харчат. И точно поради това студентски град се предвижда да има трамвай - щото няма достатъчно пътници за метро пък са много за автобуси. Което не значи че ще е така завинаги, може да има нужда от метро и там в някакъв момент.

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#10] от "Без соц":

    Нито е по-удобен, нито е по-евтин. Но най-вече е по-малък защото върви по асфалт а не релси. И е много по бавен щото се реди с автомобилите по кръстовищата.

  14. 14 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Всъщност крайно време е да не се обръща внимание на т.н. граждани, които по същество са селяни. Ако искат дървета и простор да се върнат там откъдето са дошли.

  15. 15 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#13] от "m17":

    Удобството е въпрос на лично разбиране. Но тролея е определено по-евтин. А трамвай от семинарията е пълна глупост. Просто няма пътници за него. В момента трасето до раковата се обслужва от 88 и той определено не се пълни. В участъка от Лозенец до Дианабад има единични пътници. Е кой прави трамвайна линия няколко километра за има-няма 1 човек? И ако пуснеш трамвай по Габровски какво става с автобусите?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    Трамвай и метро могат да минават само където кръговете около Бойко строят мол , бизнес сгради или евтини бакалии това се подкрепя и от ЗНИ!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    Диков е противник на пешеходците, колоездачите и обществения транспорт. Общината милиони на външен консултант за анализ и решение на транспортните проблеми и прави точно обратното на препоръките.
    Махнаха околовръстната железница, не искат да правят бус ленти, защото хората паркирали на булеварда?!? А велоалеите ги направиха на тротоарите, за да има достатъчно място за автомобилите.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  18. 18 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Въпроса е как ще мине през кръстовището и преди и след него има достатъчно място.
    Доста глупости направиха с това кръстовище само и само да не се влиза в гората .
    Светофари вместо кръгово, спирка на автобусите без уширение, точно след кръстовището

  19. 19 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Не им трябва метро. Ни трамвай.

    Повечето нямат идея що е то НДК-то, пък да ходят до там смисъл нулев.

    А и щото са бедни, всичките са с автомобили.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  20. 20 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#13] от "m17":

    Ако има бус ленти няма да е толкова бавен, основния проблем на градския транспорт е липсата на бус ленти и паркиранте на булевардите коли

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2293 Весело

    До коментар [#16] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Странно как соц.архитектите още 70'те години прозряха къде ще строят кръговете на бойко за да предвидят метро до там а ?.

  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#17] от "Gopeто":

    А метрото което се строи какво е - частен транспорт на Диков може би ?. И стига с тази абсурдна железница, тя е обслужвала индустриални зони които ги няма още от 70'те години. Дори в устройствените планове от преди промените се премахват остатъците от снабдителни линии.

  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#20] от "Климент Горанов":

    На всеки булевард има бус ленти и маркировката не пречи на автомобилите да се наредят там. И няма как да сложим полицай да глобява на всеки светофар.

  24. 24 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    С обжалването си така наречените граждани отмениха засега едно разумно решение. Дано не се отмени и решението за преместване на шестокрилия пето... на друго място.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#18] от "Климент Горанов":

    Погледнете проекта, дори визуализациите са с трамвайна мотриса. И да, заради маниаците-еколози го направиха тясно. Но дори така е по-добре от преди.

  26. 26 Профил на vanillaeyes
    vanillaeyes
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#4:"greenhrast"]трамвайът ще бек-ъп-ва метрото...
    може 1 автобусна линия - да бек-ъп-ва трамвая...[/quote]

    и тролейбус да бек-ъпва автобусния бек-ъп на трамвайния бек-ъп на метрото.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Празно пространство има на трасето преди и след кръстовището, но тук говорим за кръстовището. Там място за трамвай няма, именно поради гениалността на Диков.

    И този трамвай не обслужва несъществуващи индустриални зони, а Студентски град, който в момента поради неведоми управленски гениални решения се обслужва от автобус и половина, вместо да има трамвай и метро.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    [quote#9:"Lord"]Заради "народа" в лицето на всички обжалващи проекта - екоактивисти и онези катили, които много държат да си паркират колите на бул. "Никола Габровски", защото на село са свикнали да си държат каруцата пред къщи - няма да се случи този проект.[/quote]
    И в добавка съдебното мотаене"проектът няма как да се вмести в сроковете, защото поне !!! още шест месеца ще са нужни на Административния съд да излезе с решения по жалба на решението на общинския съвет за започването на проекта. Изпълнител беше избран миналата година, но ще са нужни и няколко дни за сключване на договор, а отделно са нужни 270 дни за изграждането на линията. "
    КАК да стане нарастването на БВП с това правораздаване и тоя матрял дето орева орталъка за няколко дървета в просеката под далекопровода,но инак се вози ежедневно в димящи таралясници.

  29. 29 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":

    Кои са булевардите с бус лента освен цариградски шосе?
    И не е необходим да седи полицай на всяко кръстовище, нужно е да сложат камери, които ще се изплатят бързо и ще реши проблема за няколко месеца.
    Дисциплината се налага с глоби

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#9] от "Lord":

    "Народа" в случая, може да е виновен единствено на някой нещастник, който търси оправдание за собствената си некадърност. Нека припомним, че трамвай имаше, и "Народа" нямаше нищо против.

    Трасето и проектът са сбъркани изначално и проблемът е в Диков и Фандъкова, а не в "Народа".

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Генерален проблем е че вече 25 години се води целенасочена политика, която да насърчава придвижването с автомобил, за сметка на ходенето пеша, ползването на градски транспорт или колоезденето. Виждайки това хората с коли стават изключително смели и нагли, приемайки нещата за даденост - това да паркираш където си искаш или да ходиш до близкия магазин на 5 мин. от теб с кола или пък да подаваш оплакване против строеж на трамвай понеже там от където минава си паркираш безценната кола. Така че всичко което се случва е в резултат на насърчаваща автоталибаните политки на СО. Ха, да ни е честито!

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#29] от "Климент Горанов":

    Сливница и Данаил Николаев. Напълно достатъчно, всъщност. За камерите си прав, въпреки, че реално тях ги има, просто някой трябва да ги използва по предназначение. Но с предварително уредени търгове нещата не работят.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#29:"Климент Горанов"]Кои са булевардите с бус лента освен цариградски шосе? [/quote]
    Последната изградена бус лента е била направена преди 15 години. От тогава се строят естакади, кръгови движения, околвръстни и т.н. но не и бус-ленти.

  34. 34 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Едва сега се заглеждам в трасето: ами защо не тръгва около метрото на стадиона, да върви по Симеоновско шосе до Зоопарка и оттам до метрото? Какъв възел на градския транспорт е Семинарията?
    Наистина Н.Габровски е толкова застроена, че въобще няма място за колите сега, какво остава за трамвай.
    Така ще останат Дианите без метро, на пък ще подхване всичко по Зоопарка. Което е повече.

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#34] от "qwerty":

    Как ще пресече Яворов?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 569 Неутрално

    По всички икономически разчети най-скъпа поддръжка има тролейбусния транспорт, после трамвая и накрая буса - буса го махаме по екологични причини!
    Тролеят е удобен там, където има дълъг и широк път. Я погледнете какво прави тролея от Операта до Дойран? Тапа на трафика прави - друго не прави!

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#36] от "qwerty":

    Я дай повече информация за икономическите разчети?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Интересно, с какво ще стигнат пътниците от центъра до горния край на Семинарията, за да хванат трамвая. Там ще има едно 500 м. маане пеша. Поне да тръгваше от пл. Журналист, където ще има повече връзки с други трамваи.

  39. 39 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#32] от "Darth Plagueis":

    В тази част на София почти не пътувам и а това съм ги пропуснал,
    бул. Левски например плаче за бус лента, като и бул. Е.Георгиев

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#39] от "Климент Горанов":

    Не мисля. По В. Левски ще е трудно заради паркиращите коли, а по Е. Георгиев има само две ленти, няма как едната да отиде само за ГТ. Не че не би било добре, но в случая няма да работи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#38] от "aleko":

    Нещо не си разбрал идеята е не да свършва линията на Семинарията, а да минава под Яворов и да продължва през журналист към центъра

  42. 42 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Важното е всеки спор с населението да бъде потушен и отложен за след общинските избори!

  43. 43 Профил на y.hristov
    y.hristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Трамвая всъщност не е до Студентски град, а ще ползва старото трасе до Дървеница-т.е.няма отношение към пътникопотока на Студентски град.Транспортните проблеми на Дървеница са задоволително решени и към момента т.е.няма смисъл от трамвая.Затова и няма никакъв граждански натиск за изграждането му.Ако в Дървеница трамвая нито ще помага нито ще пречи, то за Дианабад има само негативи.

  44. 44 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#4] от "greenhrast":

    Всъщност трамвая щеше да допълва метрото и да го върже по-добре с Дианабад, Дървеница и Студентски град. Различните видове транспорт трябва да се пресичат и допълват, а не всеки да си върви паралелно.

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Весело

    До коментар [#43] от "y.hristov":

    Т.е., според теб, трамвай, минаващ покрай ТУ, МГУ, ЛТУ и ХТМУ, и чиято крайна спирка е при 4 от най-големите студентски общежития, и на 500 метра от УНСС и на 200 от зала Бонсист, няма отношение към Студентски град и неговия транспорт?

    Доста интересно виждане, честно

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Докато осигурим по-добра комисиона.

  47. 47 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#41] от "Климент Горанов":

    Аз чета внимателно какво се пише - "Столичната община отлага проекта за трамвай от Семинарията до Студентския град."
    Не става и дума за центъра.

  48. 48 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#15] от "Цецо":

    Абе, вие толкова ли сте зле - идеята е да се направи ново трасе от семинарията, което да се свърже със старото при Дървеница, но трасето на трамвая ще продължава надолу към стадиона и след това по графа към гарата. Просто за момента липсващата част е тази, за която се говори, а не че трамвая ще върти от Дървеница до семинарията и обратно. Най-малкото няма трамвайно ухо на семинарията, където да обръща.

  49. 49 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Жалко. Релсовият транспорт е може би най-екологичният. Дори и електричеството да идва от най-скъпите ВЕИ, експлоатацията пак би била по-евтина от дизелов или бензинов транспорт. Вярно, че началната инвестиция е по-голяма, но да се изпускат европейски пари, предназначени именно за тази по-скъпа начална инвестиция, по този начин е кощунство! Срамота е хората, провалили проекта да се наричат еколози или еко-активисти.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  50. 50 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#35:"Darth Plagueis"]До коментар [#34] от "qwerty":
    Как ще пресече Яворов? [/quote]
    С метрото натрупаха опит в копаенето на тунели. Пък и по този начин Метрополитена ще върне "заема" от трамвайния тунел под Телевизионната кула.

  51. 51 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    направете велоалея кретеноиди, стига с тоя бетон, стига с тия трамваи !

    а студентитйе ги боли фара, все тая с кво ше ги домъкнеш тия буркани от Централна гара....

  52. 52 Профил на y.hristov
    y.hristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Понеже не се е чул нито един разумен аргумент за изграждането на линията освен ,че трябва да се вземат едни "европейски" пари, то мисля че най безболезнено ще мине това чудо през Дианабад, като ползва трасето на старата жп линия от гара Пионер до метрото и от там успоредно, може и еднорелсово/няколкостотин метра/ до метростанцията на ГМ Димитров и нататък.Само така и вълкът ще сит и агнето относително цяло.А иначе за парите които ще се вложат в линията може да се закупят доста нови метанови автобуси/в перспектива електробуси/, или да се направи кръстовище на две нива на метростанцията ГМ Димитров, което радикално ще подобри ситуацията в района!

  53. 53 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":
    Метрото е много хубаво нещо, но Диков и приятелите му некадърници Борисов и Фандъкова го приемат за единствения градски транспорт. И противно на нормалната логика махат трамваи и автобуси, които минават по неговия маршрут и се опитват да направят останалия градски транспорт довеждащ до метрото. Тези хора признават придвижване единствено с автомобил. Затова Борисов не обръща внимание на ЖП строежите и говори глупости за влаковете, и в същото време ни промива мозъците с магистрали.
    А градската железница всъщност си е метро, само че на земята. Което е изградено и можеше да тръгне с минимални средства за ремонт, защото повечето индустриални зони станаха жилищни. Не случайно и двата доклада на анализаторите започваха с предимството на градската железница за решаване на проблема с трафика. Вместо да правят повече велоалеи, по качествен градски транспорт, те правят все повече и по-големи автомобилни пътища. И не могат да разберат, че така само задълбочават проблема със задръстванията.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  54. 54 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Линията трябваше да бъде изградена със средства по програма "Регионално развитие" (2007 - 2013)

    Т.е. по време на първият мандат на ГЕРБ.

  55. 55 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Този трамвай е абсолютно излишен, защото няма да ходи до Студентски град, а само ще се отърква край него. Ако искат да решат транспортните проблеми на студентите, по-добре да сложат повече автобуси, които да ги довеждат от общежитията до метрото. Да не говорим, че наистина няма място на Габровски за трамвая, а на живеещите там той изобщо не е нужен.

  56. 56 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Според мен този линия на трамвая е напълно излишна. Дано този проект никога да не бъде осъществен.

  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#55] от "Vassco":

    О, да, как не, няма нищо общо със Студентски град. И ще го заменим с ... автобуси..
    Господи, гениално....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    От Google street view ми се стори, че е спрян трамваят до дървеница. Вярно ли е? Защо трябваше да го спират и сега да строят?
    Явно, усвояване на европейски пари е станало самоцел. Изобщо не се мисли.

  59. 59 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#37:"Darth Plagueis"]Я дай повече информация за икономическите разчети? [/quote]
    Икономически разчети за тролея има, но сравнен с буса. Например https://www.mtitc.government.bg/upload/docs/Doklad_Trolleys_final_AD.pdf е доклад за тролеите в Плевен. Но и там данните не са много.
    Но няма сравнение с трамвая - единственото, което се намира, е че не могат да се сравняват по превозени пътници - трамвая е лидер.
    Най-калпавото на тролея е контактна мрежа, която ограничава: скорост, завои, зависимост от климатични условия, изпреварвания и увеличава задръстванията (като падне жартиера) и най-важното: електропреобразуване и пренос на прав ток! Въобще контактната мрежа изяжда всички предимства на тролея.

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#59] от "qwerty":

    За тролея съм съгласен, особено в сегашния му вид в София. Но си мисля, че трамвая като транспорт би трябвало да е по-евтин като разход от автобуса.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2381 Любопитно

    [quote#49:"Дразнител"]Дори и електричеството да идва от най-скъпите ВЕИ[/quote]
    Прав сте за транспорта, но кой ви каза, че ВЕИ ел енергията е най-скъпа? Румен Овчаров или Таско Ерменков?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  62. 62 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2381 Любопитно

    До коментар [#54] от "dissident":
    Да, ама "еколозите" са на власт всеки мандат. Да се чудиш как така София продължава да е с една от най-замърсените околни среди столици. Иначе еколози и екология блика отсекъде, от където бликат каквито и да е проекти, финансирани с големи пари.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  63. 63 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Икономическите разчети са това което плаща Общината на превозвачите - 4 лева на км на трамваите и 3 лв. на км. на автобусите.
    Електрозахранването и подстанциите на тролеите и трамваите са еднакви.
    Тролеите не изискват самостоятелно трасе.
    Трамваите са най-шумни - 85 децибала при движение.

  64. 64 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#9] от "Lord":

    Следващият път, когато преминаваш в мръсна газ по Н. Габровски, натисни спирачката! Там е пълно с пешаходци, има 2 училища, детска градина, магазини, спортен комплекс, и маса блокове досами тротоара. Целият район трябва да е с ограничение 40км/ч ! Вандали. Нагледах се на катастрофи и блъснати хора в тоя район.

  65. 65 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#47] от "aleko":

    Случайно до семинарията вече има транвайно трасе

  66. 66 Профил на palatoff
    palatoff
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Този проект за трамвай си беше чисто безумие от самото начало.Пътнико потока е недоказан, поради факта, че само се спекулира със студенски град и студентите.Те се усетиха и накараха кмета Фандъкова да си го признае и да остави автобуси по трасетор което пък напълно обезмисля трамвая. Трасето щеше да пресича три големи пътни възела, което допълнително щеше да натовари трафика в района.

  67. 67 Профил на palatoff
    palatoff
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако бяха пуснали трасето по Симеоновско шосе, щяха да спечелят клиенти от Студенски град и Витоша.

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  69. 69 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darth Plagueis":

    Ти си поредния разбиращ от всичко. На новото кръстовище на семинарията има нарочно оставено място за трамвай! Това е 100% факт!

  70. 70 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis
    Хубаво е, когато пишеш за нещо да разбираш от него. А аз живял 5 години в Студентски град и 5 години в Дианабад, така че познавам проблемите там. Трамваят е абсолютен нон-сенс в Дианабад, тъй като там има достатъчно автобусен транспорт. Вместо да реши, той ще създаде проблеми - и като стесняване на пътното платно, и като увеличаване на шума. А при наличието на метро, на студентите в Студентски град им трябва просто повече довеждащ транспорт до него. И какво като са автобуси?! Аааа, забравих, ще пречат на чалгарите, които яхнали таралясниците си ще ходят да се поразкършат в тамошните чалготеки.

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#69] от "bbrusev":

    Мда, както казах, троловете на Фандъка се появиха.. И къде точно е 100%товия факт и място, и защо по него не минава нищо?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#7] от "Darth Plagueis":

    Глупости на търкалета. Не само предвижда, ами следата за линията дори е ясно разграничима.

    Причината тук е, че определени интереси (БСП) нямат интерес този проект да се случи. Той е част от Интегрирания проект и при негов провал, Столична община ще трябва да връща парите по всички компоненти - 50-те тролейбуса, умните кръстовища, новите информационни табла, 20-те трамвая, ремонта на линията на 7-цата или иначе казано огромна сума. Затова не е тайна, че БСП подкукуросват жителите на квартала да протестират. Няма и друго обяснение как никому неизвестно гражданско сдружение (За обществен релсов транспорт) изведнъж почнаха да ги канят по всички медии и да бъдат единствен коректив.
    Колкото до жителите на квартала - логично е да не искат трамвай, все пак са си изнакупили нови апартаментчета без гаражи, а ако трамваят мине по Габровски, няма да има къде да си оставят скъпоценните автомобили.
    Въобще, цялата работа е толкова противна. А нужда от този трамвай ИМА!!!

  73. 73 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Позор (ако не и нещо по-друго) за софийските общинари, начело с учителката по руски.
    Които лъжат непрекъснато горките софиянци и премахват съществуващи с десетилетия транспортни връзки.
    А това че премахнаха трамваите по Витошка, по Черни връх и сега - покрай Семинарията, трябва да послужи за капак.
    Софиянци, стегнете се! Не се оставяйте на мафиотите и техните слуги в Столичната община да направят града ни непроходим за нормалните хора.

  74. 74 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#71] от "Darth Plagueis":

    Умнико. Това е 100% факт и е заложено при проектирането на кръстовището. Фактите са си факти, дори и казани от трол . Сега се опитваш да се измъкнеш с умния въпрос "защо по него не минава нищо". Ами не минава, защото още не е направено, но място е оставено за бъдещото трасе. Умното ти заключение е че нямало място, но това не е вярно. Място има и това е 100%.
    Достатъчно е да напишеш в гугъл "кръстовище семинария схема" и ще го видиш, щом не вярваш на тролове

  75. 75 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    И място на самото кръстовище ИМА!!!! Престани, червен трол такъв, да ръсиш глупости! Във форума на Дневник има хора, които живеят в София и имат очи, за да видят, че място има и специално проектът беше направен, че да има!

  76. 76 Профил на absfresh
    absfresh
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Пълна глупост е този трамвай. Има си полуизградено решение вече.
    От Геме Димитров има изградено старо трасе до Ляпчев. Просто завиват надясно нагоре към Студентски град до унсс, после ляво до зимния дворец.
    И булевардите са широки и целия поток от студентски град ще се стовари на метрото, където идва и сега , но с претъпкани авобуси.

  77. 77 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#74] от "bbrusev":


    До коментар [#75] от "Софиянец":


    До коментар [#76] от "absfresh":


    Както казах, Фандъковите тролове налазиха. Отговор на въпроса - къде е трамвая, разбира се няма. Ту е излишен, ту имало място за него, ама трамвай няма. Щото ако се мисли малко в бъдещето, което за гербавия трол е невъзможно, ще се види, че като се сложи трамвай там и кръстовището спира да работи. Ама то не ви е лесно да пишете за кинти...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  78. 78 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 569 Любопитно

    [quote#53:"Gopeто"]И противно на нормалната логика махат трамваи и автобуси, които минават по неговия маршрут и се опитват да направят останалия градски транспорт довеждащ до метрото. [/quote]
    Навсякъде така се прави! Това не е измислено от Фандъкова!
    Предлагаш да имаме по три превоза по едно трасе?

  79. 79 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Най-мразя нещастни мазни черевеи, като тебе, дето нямат чест и достойнство да си признаят незнанието! Първоначалната ти теза беше, че на кръстовището не е оставено място да мине трамвай. След като ти доказахме че грешиш, почна с обидите и мазното измъкване, което е типично за хора с високо самочувствие, без покритие.

  80. 80 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#48] от "ugi":

    Ау, така и не бях разбрал. Та я да повторим. На семинарията и в момента има спирка на трамвай 10. така, че Лозенец е обслужен. От лозенец към дианабад пътници ненте. 88 не се преплва и сега. Хем е от Зоопарка. Има от дианабад до метрото които спокойно се побират в 88. Ако смяташ, че някой от Дървеница ще ходи в центъра с този трамвай, а не с метрото много се лъжеш. И какво остана? студентски град. Е да строиш няколко километра на практика неизползвано трасе си е пълна глупост.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  81. 81 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#77] от "Darth Plagueis":

    Трамвай няма, защото не е построен още бе, глупако!

  82. 82 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    [quote#7:"Darth Plagueis"]Причината е, че сегашното кръстовище на Семинарията не предвижда трамвай, заради мозъците в общината. И нямат представа как той да мине оттам.

    [/quote]

    Глупак!

  83. 83 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#60:"Darth Plagueis"]Но си мисля, че трамвая като транспорт би трябвало да е по-евтин като разход от автобуса. [/quote]
    Да, но не е. Защото има освен за контактна мрежа има разходи и за релсовия път!

  84. 84 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 569 Весело

    [quote#63:"Софианец2"]Трамваите са най-шумни - 85 децибала при движение. [/quote]
    Не си отбелязал:Софийските!
    На оня хърватския, дето беше на проби, му е нужна бръмчилка, за да го чуеш, че идва!
    То и с метрото е така: руските вагони са шумни, но по белия свят няма такива работи!

  85. 85 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#47] от "aleko":

    Защото останалата част от трасето го има. Преди ходеше до руското посолство. Ай да пропуснем идиотизма покрай кръстовището на ТВ кулата. А още по преди трамвая стигаше до края на Дървеница. Където е завоя към Младост. Когато решиха да прекарат метрото от там използваха прокопания тунел (предвиден за трамвай) и след това метрото се качи върху трамвайното трасе. И остана участък от неизползвани релси от Раковата болница до старото колело. заради който участък е и цялото пънене.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  86. 86 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#60] от "Darth Plagueis":

    Трамвая е с много скъпа начална инвестиция и поддръжка. за това е оправдан само ако има много пътници. А по това трасе пътници няма. Сега се обслужва от 88, който минава на не по-малко от 10 мин. И рядко се пълни.
    За студентски град биха могли да пуснат някоя обиколна линия която да върти по Ге-ме-то.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  87. 87 Профил на absfresh
    absfresh
    Рейтинг: 419 Неутрално

    [quote#77:"Darth Plagueis"]Както казах, Фандъковите тролове налазиха. Отговор на въпроса - къде е трамвая, разбира се няма. Ту е излишен, ту имало място за него, ама трамвай няма. Щото ако се мисли малко в бъдещето, което за гербавия трол е невъзможно, ще се види, че като се сложи трамвай там и кръстовището спира да работи. Ама то не ви е лесно да пишете за кинти... [/quote]


    Само не разбрах за какви тролове говориш, като съм твърдо против плана на общината, а написах простичко полуготово решение, което ще докара целия народ от Ст. Град до метрото.

  88. 88 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#58] от "dissident":

    Построиха метрото на мястото на трамвайната линия в участъка от Г.М. Димитров до Интерпред по Драган Цанков. Затова сега се предлага да се направи линията през Дианабад и да се свърже със стария участък на семинарията.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#86] от "Цецо":

    Прав си, стига да конкретизираме по кое трасе няма пътници. Ако говорим за трасе от никъде до никъде - то безспорно си прав. Ако говорим за старото трасе на трамвая, което обслужваше големите общежития и 4 от най-големите висши учебни заведения у нас, то за него трафик - дал господ. А за него си имаше и изградени линии, т.е., първоначалната инвестиция я няма.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 91 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#90] от "Darth Plagueis":

    Конкретизирам. От Семинарията до Дианабад. А това е над километър. Старото трасе имаше пътници, но откакто то беше заето от метрото въпросът приключи. В студентски град вероятно има достатъчно пътници (макар за лятото да се съмнявам), но не виждам как може да се свърже с останалата част от трамвайната мрежа, по поносимо евтин начин. Но варианта през Дианабад не е такъв.Още повече изобщо не е ясно ако по Габровски мине трамвай какво става с автобусите. А и 3-те осигуряват доста полезни връзки и ще е глупаво да се спрат.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#91] от "Цецо":

    За това трасе си прав. Но старото трасе обслужваше голяма част от Студентски град и пътници за него имаше.

    Когато обаче си изпуснал времето, в което трябва да предвидиш нещо, то всички варианти в последствие стават скъпи, че и необосновани.
    Трамваят пред КАТ можеше да съществува, щеше да е пълен и ефективен, а и голяма част от трасето му съществуваше и можеше да се запази. Така нямаше да го има и сериозният инвестиционен разход.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#13] от "m17":

    Как да не е евтин? Точно защото няма релси е евтин.Един тролей струва много по-малко пари от една трамвайна мотриса.Това,че се реди заедно с другите е така само у нас.Когато организират градският транспорт с платно за автобуси и тролей ще се променят особенно нещата.Така както е в "белите" държави.Бус лента и тя е само за градският транспорт.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  94. 94 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#13] от "m17":

    Един нов трамвай= 2 млн евро http://www.vsekiden.com/43790
    Нов тролейбус = 550 000 евро http://19min.bg/news/4/26364.html
    Още ли твърдите,че не е скъп трамвая?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  95. 95 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Хич да не го започват този проект. Само ще объркат движението с промените на маршрутите на 94 и други!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  96. 96 Профил на spindi
    spindi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Типичен пример, че ако се съобразяваш с всички си стоиш в калта.

  97. 97 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    Автоталибаните успяват да удържат победа след победа над гражданите, които желаят да живеят поне криво-ляво като европейци. 25 години община София се доминира от кметове-автоталибани и безтротоарници

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  98. 98 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    До коментар [#94] от "Без соц":

    За да бъде автобусът еднакво ефективен с трамвая, трябва да му се подсигури бус лента, но не като тази на цариградско, а ефективно отцепена с физическа преграда. И тогава ще видиш, че протестиращите ще си останат да протестират. На тях им трябва една лента, за да си паркират без пари колите пред сергиите. Нищо, че има ограда и че паркирането е забранено. Но като пуснеш поради "социални мотиви" 700 хил. коли на 137 хил. паркоместа, после ходи ги търси по тротоари, градинки, площадки и бус-ленти

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  99. 99 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 884 Весело

    До коментар [#98] от "cinik":

    Защо към мен е отправено обяснението. Не съм от протестиращите!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK