В Лондон се строи първият комплекс с повече места за велосипеди отколкото за коли

В Лондон се строи първият комплекс с повече места за велосипеди отколкото за коли


В Лондон започна строителството на първия жилищен комплекс, който ще предлага на обитателите си повече места за велосипеди, отколкото за автомобили. Проектът на Foster + Partners предвижда да бъдат изградени 930 апартамента с 1486 места за колелета. Това означава, че на всеки от апартаментите ще се полага по едно и половина място за колело, а в същото време живеещите там ще разполагат само с 200 места за коли. 


Комплексът, който е съставен от две кули близнаци, се намира на Сити роуд 250 и ще има велосипедни ескалатори, а също и сервизи за колелета. 


В Лондон се строи първият комплекс с повече места за велосипеди отколкото за коли

Създателите на проекта обясняват, че плановете им са в пълно съзвучие с официалната политика на градски власти в Лондон, която цели да се развиват използването на колелета и инфраструктурата за велосипеди. Архитектите от Foster + Partners също имат репутацията на творци, които работят за все по-масовото използване на колелетата в градската среда. Миналата година Норман Фостър представи концепция за дизайн на мрежа от велосипедни алеи над жп линии в Лондон, наречен SkyCycle


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Future starts slow...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  2. 2 Профил на Stoyan Tsolov
    Stoyan Tsolov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    В София пък се строят иновативни вело алеи за автомобилисти. Колелата се махат от пътя, за да не се пречкат на колите и се изгражда специална инфраструктура за бутане и носене на колело през подлези. Другата новост е вело алея на тротоар широк два метра. По една козя пътека за колелата и половин за хората, там където е останало място. Да има малко конфликти и напрежение, че иначе ще с е разсеят и ще ги бутне някоя кола.

  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Какви велосипедни ескалатори? Колелото може да го държиш и в мазето, а колата не можеш.
    Дано са предвидили и веломивки.

    Мачкай климатичния чейндж!
  4. 4 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Интересна тенденция. Китайците слизат от колелата и се качват на коли, ние слизаме от колите да се качим на колела...

  5. 5 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Ало Дневник! Мислете като преписвате пълни глупости от рекламата на архитекта. Мазето на всеки блок в западна Европа е наблъскано с колелета и броят им значително превишава този на колите в гаража. Това е напълно нормално. даже в случая 1.5 велосипеда на апартамент са крайно недостатъчно. Семейството на едно колело и половина ли ще се вози? Едно време е било много строго изискване при новите сгради всеки апартамент да има осигурено поне едно паркоместо за автомобил. Сега това изисване пада във все повече градове. България, бидейки няколко десетилетя назад все още е на етап когато трябва да се въвежда такова правило, за да се отпушат тротоарите. Преди 40 години граждани са искали да се разруши операта във Франкфурт, за да се освободи място за паркинг в центъра. Е ние сега сме на това дередже.

  6. 6 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Велосипедът е да се разходиш два часа в неделя на слънчево и топло време в парка. Системното му използване като заместник на градския транспорт или колата си е кошмар - надишваш се на изгорели газове, отнема много повече време, а да не говорим за променливите атмосферни условия и преодоляването на често сериозната денивелация между началото и края на пътуването, което е често явление. И съответно "удоволствието" да пристигнеш потен на работа. В държави-тепсии като Холандия може и да е по-различно.

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    До коментар [#6] от "ambros":

    1. В Лондон няма кал по улиците.
    2. Рядко вали сняг. Дъжд има честичко, но повечето градски колела имат калници за предпазване от пръските.
    3. Градът е като тепсия.
    4. При спокойно каране няма изпотяване.
    5. Наистина, колелото не е подходящ транспорт за разстояния над 5 км. Но според зависи.
    6. Ако работиш в офис, колелото е перфектният начин да балансираш заседяването.
    7. Карането на колело в хубаво време е доста релаксиращо.

    Мачкай климатичния чейндж!
  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8872 Неутрално

    Европейците се връщат към колелото.И нищо чудно,като са толкова затлъстели и обездвижени.

  9. 9 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Браво, дано поотслабнат малко :Д

  10. 10 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#6] от "ambros":

    Диков, ти ли бе?

  11. 11 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#6] от "ambros":


    [quote#6:"ambros"]Велосипедът е да се разходиш два часа в неделя на слънчево и топло време в парка[/quote]

    Напротив, подходящ е за всяко време, освен като вали, което е 70 дни в годината за София, мисля. А и тогава не вали 24 часа нон стоп.
    За бързане (за работа) може да не е супер, но за всичко друго да. Особено за ходене по магазините, хем няма да мъкнеш торбата.

  12. 12 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Лондон ще стане велосипеден, но София нивгаш, нали така драги ми смехурквци! Ш'си караме колите ако ще да направят 50 кинта бензина литъра!

  13. 13 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    За разлика от Лондон, София лятно време е 30-35-40С, а зимно -5 -10 -15С така че, природно сме малкоо по-различни от Амстердам и Лондон. Иначе карането за кеф си остава, но да се разчита на него да ходиш на работа...

  14. 14 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#6] от "ambros":

    Има да чакаш, ползвам велосипеда почти всеки ден, освен когато не вали снег. И стигам много по-бързо отколкото с кола! Даже сме се обзалагали с колеги, и печеля винаги Особено за придвижване от точка до точка в центъра.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK