Столичната община ще плати 3.4 млн. лева по две обществени поръчки за градския транспорт

Столичната община ще плати 3.4 млн. лева по две обществени поръчки за градския транспорт

© Надежда Чипева, Капитал



Столичната община ще плати 3.4 млн. лева по две обществени поръчки в изпълнение на програмата си за интегриран градски транспорт и градско възстановяване.


Първата е за 2.3 млн. лв., като победителят трябва да осигури система, която да брои пътниците в градския транспорт. Втората поръчка е за 220 нови електронни табла на обща стойност 1.1 млн. лв. Конкурсите са обявени в края на февруари, а сроковете за участие са до 4-ти и 5-ти април.


Средствата по двете поръчки са по оперативната програма "Региони в растеж". В обявленията за конкурсите е посочено, че парите все още не са осигурени.




Освен да достави и монтира датчиците, които да броят пътниците в превозните средства, победителят в конкурса трябва да осигури хардуер и софтуер за контролния център, в който ще бъдат изпращани данните. Сред условията на поръчката е и "окабеляване, по възможност без прекъсване извършването на транспортна задача и нормална работа на превозните средства". Стойността на поръчката е 2.3 млн. лв. без ДДС.


В другата поръчка Столичната община обмисля да закупи 220 електронни табла, всяко за по 4550 лв., като общата стойност на поръчката е 1.1 млн. лв. В условията е посочено, че таблата трябва да разполагат с фотоволтаици, които да осигуряват най-малко 15% от необходимата електроенергия. Парите отново са по програмата "Региони в растеж", като средствата все още не са осигурени.


В началото на годината Столичната община представи план за обновление на градския транспорт. Той предвижда електронно таксуване на пътниците на базата на пропътуваното разстояние и време. Системата ще струва 88 млн. лв. като Центърът за градска мобилност ще я изплаща в продължение на 10 години.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    Тия са за съд бе! Четат ли изобщо какви поръчки пускат?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1655 Любопитно

    Не съм сигурен коя система е по-добре за таксуване - дали на базата на зони, както съм виждал в доста градове, или както във Виена - цялата е една зона.

  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7765 Неутрално

    Ако нещата се случат подобно на проекта с новото управление на светофарите в София, по-добре да не се харчат парите на софиянци

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#3] от "neut":

    Ами имайки предвид, че вече има закупени отдавна валидатори, чиято основна цел е именно да броят пътниците в градския транспорт, и да дават подробна информация за пътникопотоци, маршрути, натовареност по време и всякакви статистики, и въпреки това пак се обявява поръчка за система за броене на пътниците, как ще се случат нещата според теб?
    Престъпниците в СО просто ще свият още пари.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Айде на поръчкитеееее !!!

  6. 6 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Отново предизборна пропаганда - просто да изхарчим едни пари!
    А спирки заслони,а да се помисли за оптимизиране на маршрутите,а не да ходят майки с бебета,инвалиди с километри,за да стигнат до метростанция????

  7. 7 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1100 Весело

    Пари се ръсят на фандъци...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Вместо да броите пътниците, вземете та елиминирайте гратисчиите, а?

    Мачкай климатичния чейндж!
  9. 9 Профил на today
    today
    Рейтинг: 829 Неутрално

    По 5 бона за табло не са ли малко множко?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#9] от "today":

    Ти найш колко електроника има в едно табло!

    Мачкай климатичния чейндж!
  11. 11 Профил на today
    today
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#10:"БМЗ"]Ти найш колко електроника има в едно табло! [/quote]
    Горе-долу съм наясно, за около 50 лева.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  12. 12 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Колкото и да ги броят пътниците, каквито и табла да слагат няма да качат повече хора на градски транспорт. Първо трябва да се вземат мерки за намаляване на използването на лични МПС. Само пример: на таблото пише 1 мин., реално се качваш след 9 мин. - автобусът е замръзнал на 200м от спирката в колосално задръстване от лични МПС. Тези поръчки са безмислени и чисто крадене.

  13. 13 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    [quote#0:"статиа"] Столичната община ще плати 3.4 млн. лева по две обществени поръчки за градския транспорт[/quote]
    -имали бол пари-дали-казал го е българският насионален герой, какво пък!
    А кметът и СОС са избрани на демократични, честни избори, признати от €С и САЩ!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  14. 14 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2733 Гневно

    Пак казвам. В градски транспорт не може да се направи каквото и да е, докато в ръководството има хора без каквато и да било компетенция за каквото и да било.
    От визията за това какво трябва да представлява градският транспорт в София са на около 4.5 светлинни години.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  15. 15 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2099 Весело

    [quote#9:"today"]По 5 бона за табло не са ли малко множко?[/quote]
    хъх, че това е супер евтиния, старозагорските памятници са м/у 17 и 40 хилки парчето ма пък пеят, канят и пращат есемеси... преди време имаше някакви статии

    http://bnr.bg/starazagora/post/100576102/puskat-elektronnite-tabla-po-spirkite-ot-10-uli-video

  16. 16 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 458 Неутрално

    За милионите за преброяване можеха да платят система за електронни билети и карти, които щяха едновременно и да броят.. и да осигури така бленуваното прекачване без второ билетче..

  17. 17 Профил на нема такава държава
    нема такава държава
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Вие сега за 3-4 милиона проблем ли ще правите? А както се казва ....тези пари са от Европа,те по готино се крадът.

  18. 18 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    И двете изглеждат като поледната простотия на фъндъците. Загробване на пари с единствена полза за изпълнителите.

  19. 19 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Нека да дават сега, да обновяват, да купуват. След 10 години вече европрограми и европари няма да има. И дано дотогава се сетят и да сменят тези старите тролеи, 50-годишните, навреме, защото свършат ли парите от фондовете, ще се наложи софиянци още 50 години след това да се возят в тези таралясници.
    Смущаващо е, че европарите за "регионите в растеж" отново отиват към големите градове. Милиарди от тези фондове се изляха в развити центрове като София /основно за метрото/, Бургас, Пловдив и други големи градове, а малките региони в страната, където нямат пари и канализацията си да сменят, никога не получават нищо. С тази политика "дайте да дадем на богатите" до няколко десетилетия цялото българско население ще живее в 10 населени места - половината в София, другата половина в останалите 9 града. София-град и без това е най-богатата област в цялата държава. Би трябвало разходите за подобни урбанистични проблеми да се поемат от самата област, а парите от фондовете да отиват за по-бедни региони.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4976 Неутрално

    До коментар [#2] от "rainbou1":

    Във Виена карта за цялата мрежа за 1 година е 365 евро. По 1 евро на ден! Ако в София такава карта е на цена 365 лева, много хора ще си купят.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4976 Неутрално

    До коментар [#19] от "Lou":

    Много +! Напълно сам дъгласен с напиданото от Вас! С изключение на метрото, София трябва да се финансира сама.

  22. 22 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    Че то и тук е така - 365 лв е персонализираната:
    https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/tarifa-i-prevozni-dokumenti/702/tarifa-1

  23. 23 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Столичната община ще плати 3.4 млн. лева по две обществени поръчки за градския транспорт?!

    Не столична община, а всички ние, които пътуваме с "адския" транспорт ще ги платим!!! И пак няКОЙ ще се облажи от това да брои пътниците?!!!! По скоро трябва да се измисли начин хората да пътуват "безплатно" и парите за всички тези системи да се пренасочат към подобряване на транспорта!!!
    [quote#1:"Darth Plagueis"]Тия са за съд бе! Четат ли изобщо какви поръчки пускат? [/quote]

    Те не са за съд, защото съда е техен!!!!!

  24. 24 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    Във Виена месечната, неперсонализирана карта за цялата мрежа е 35 евро или малко под 70 лева, в София е 60 лева. За качестовото няма смисъл да коментираме

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  25. 25 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Столичната община все повече се софиянскизира ! Издържаха няколко години без тежка корупция и накрая тъмната страна ги спечели. Сега ни чака няколкогодишна агония на фандъка с мощни кражби по всички направления. Хиените надушиха че даскалицата е мека Мара и почват да късат месо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK