Екипът на урбаниста Ян Геел започва работа в София

Ян Геел, основател на Gehl Architects

© Надежда Чипева, Капитал

Ян Геел, основател на Gehl Architects



Екипът на датското студио Gehl Architects пристига в София следващата седмица, за да започне работата си по визията на столицата за развитие на градската среда в централната част. Миналата година Столична община ангажира фирмата на световноизвестния урбанист Ян Гел да консултира София в превръщането й в по-зелен град с повече публични пространства.


От 27 до 31 март архитектите Хенриет Вамберг и Лиза Мюлер от екипа на Gehl Architects ще се срещнат с кмета на града Йорданка Фандъкова и с главния архитект Здравко Здравков, с представители на местната власт и организации в бранша. Те ще направят проучвание на състоянието на градската среда и ще представят методологията и подходите си на специално обучение, предназначено за администрация и експерти.


В програмата е предвидена и лекция, отворена за широката публика - на 30 март от 18 ч. в зала 230 на Университета по Архитектура, Строителство и Геодезия (УАСГ). Тя ще бъде посветена на качествените публични пространства в градовете. Работилницата "Градове за хората" с експерти от Столична община в областта на градското планиране и изграждането на публичните пространства ще се състои на 29 и 30 март.


С ангажирането на Gehl Architects София се нарежда до градове като Копенхаген, Стокхолм, Лондон, Мелбърн, Сан Франциско и Ню Йорк, където Ян Геел е помагал за подобряване на обществените пространства и за прехода от автомобилен към пешеходен и велосипеден транспорт. Видният урбанист бе в България през 2016 г. по покана на кмета на столицата г-жа Йорданка Фандъкова, главния архитект на София Здравко Здравков, One Architecture Week и издателството "Жанет 45", което публикува книгата му "Градове за хората" у нас. Автомобилът скоро ще бъде история, каза тогава датчанинът в интервю за "Дневник".

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Инфо точно на време.
    Вече се претеснявах къде работи Екипът на урбаниста Ян Геел.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    ако може препоръките да са публични, че после калинките ще си измият ръцете с неговото име !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#1] от "Dоауnар":

    Коментар точно на място.
    Вече се притеснявах за какво го е закършил Dоауnар.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  4. 4 Профил на biimbaambuum
    biimbaambuum
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Удобни, зелени, ефективни, с чист въздух. Така изглеждат доста градове в северна Европа. Преди 20 години София също имаше потенциал, пространство да се развие в тази посока. Сега ако нещо може да се направи то ще струва в пъти повече. Готови ли сте да се жертвате софиянци? Много хора на север съзнателно използват градски транспорт и велосипеди например и нямат по 2 таратайки на семейство, спазват правила. Трябва да се променят и законите, правилата за застрояване, параметрите.... въобще трудна работа. Успех все пак на начинанието!

  5. 5 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Проблемът е с чипа на българите! Те не са холандци, датчани и т.н., че да оставят колата си и да предпочетат да се движат с колело или пеш. За българинът колата е светая светих и който иска да му ограничи движението му с кола е враг на народа!

  6. 6 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Интересно, как е "ангажирала" фирмата - ЗОП, конкурс, пряко договаряне? Безплатно ли ... Или като МОТ Ма..., за 3 милиона лева?

  7. 7 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Инфо точно на време.Вече се претеснявах къде работи Екипът на урбаниста Ян Геел.
    —цитат от коментар 1 на Dоауnар


    Типичен коментар на Бай Ганьо! Акъл не ща, пари ми дай! Ти имаш ли си идея кой е този човек и какво е постигнал?

  8. 8 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 536 Неутрално

    "Идеите му са приложени първо в Копенхаген, който през последните десетилетия се преориентира от автомобилен към вело- и обществен транспорт (по данни от 2008 г. 37% от хората предпочитат велосипеда спрямо 31% - личен автомобил, и 28% - градски транспорт за придвижване)". В София - 65% от населението се придвижва с градски транспорт. Още много има да работи ГЕЕЛ за да стигне 65% с градски транспорт в Копенхаген.

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Неутрално

    Българските урбанисти са на високо ниво, но лобита и съмнения за втори план ги елиминират постоянно.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 407 Неутрално

    В София - 65% от населението се придвижва с градски транспорт. Още много има да работи ГЕЕЛ за да стигне 65% с градски транспорт в Копенхаген.
    —цитат от коментар 8 на Софианец2


    Това не е вярно! Предполагам си го извадил от някоя статистика от соц-а.

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    За съжаление си прав - не за първи път общината кани известни и добри архитекти или консултанти. После обаче всичко си остава по папките.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#10] от "tvr18355030":
    Не това е от ЕУРОСТАТ. И за да не паднеш, ще ти кажа (пак там), че в прехвалената с велосипеди страна - в Хага и Амстердам, около 50% от хората извършват трудовите си пътувания с лични автомобили - ХА-ХА. Чети и се образовай, а не слушай.....

  13. 13 Профил на zbs44514268
    zbs44514268
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ал Бънди":

    Не знам за чий чип става дума но фактът е че в БГ над 60%от хората пътуват с градски транспорт, а в Копенхаген са около 30%. Разбира се няма нищо лошо да се чуе и чужд опит. Е, дано да не е твърде скъпо!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK