Трамваите от Базел ще поемат по софийските релси в понеделник

Един от 12-те трамвая доставени от Базел, които ще започнат да се движат в София.

© Столична Община

Един от 12-те трамвая доставени от Базел, които ще започнат да се движат в София.



В понеделник, със символична разходка, ще бъдат пуснати в движение първите 27–годишни трамваи, доставени в София от швейцарският град Базел, съобщават от Столичната община. Събитието ще започне в 11 часа от площад "Възраждане", като на трамваите ще се возят кметът на София Йорданка Фандъкова, заместник министър-председателят по европейските фондове Малина Крумова и посланикът на Швейцария в България Денис Кнобел.


Превозните средства ще заменят 37-годишните трамваи, които в момента се движат по линиите 6, 8 и 12. До момента в София са пристигнали 12 от общо 28-те трамвая, дарени на Столичната община. Всяка от мотрисите разполага с 220 места, от които 60 са седящи. Произведени през 1990 г., трамваите са напълно ремонтирани през 2000 г. и имат нископодови секции. Общата стойност на проекта 5.5 млн. лв, от които швейцарската страна плаща 4.6 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 509 Весело

    "Произведени през 1900 г., трамваите са напълно ремонтирани през 2000 г."

    Оправете годината, че веднага ще настане вой...

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Весело

    имат ли гаранция ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4555 Весело

    Честито на софиянци, малките швейцарци...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на Vladimir St Radoslavov
    Vladimir St Radoslavov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако някой все още продължава да си мисли за България като част от Европа - "първа ръка" е време да се спре окончателно

  5. 5 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 781 Неутрално

    "Произведени през 1900 г., трамваите са напълно ремонтирани през 2000 г."Оправете годината, че веднага ще настане вой...
    —цитат от коментар 1 на globetrotter


    Хахахах..от Дневник напълно ни сбъркаха математиката, скриха ни топката и пр. Дневниче, що тъй ни недолюбвате??
    Били на 27 години/ужас!/, пък били произведени преди 100 години, ама инак напълно реСТАВрирани преди 17 години.
    Е къде е тази сметка ве хора?!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  6. 6 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Ще имат ли климатик?

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  7. 7 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 781 Неутрално

    За мен това дарение е унизително. Швейцарците се освободили от скрапа си..

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  8. 8 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Абе господа сънародници, капка самоуважение нямате ли та купуваме вековни таралясници, при условия че доскоро сами произвеждахме такива.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Весело

    За 1. 60 това е фандъкът за раята !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Смятайте ги другояче, 12 трамвая за милион си струва, особено в добро състояние. Не гледайте швейцарците. 10 години да изкарат е добре, в София има трамваи на които през пода се вижда земята, дума не може да става за сравнение на подръжката.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Неутрално

    До коментар [#10] от "dragozow":

    зависи колко ще струват сервиза и частите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#10] от "dragozow":

    Не 12, а 28 трамвая са за този милион. Излизат по 30 000 лева, колкото сносна кола на старо. Доста изгодно е!

  13. 13 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Всъщност са 28 трамвая, направо са подарък. Гледах някъде снимки, нищо общо с нашите. У мен буди недоумение друго, защо наскоро купиха дизелови автобуси, макар и нови пред това да купят такива на метан?

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4508 Весело

    Добре са си швейцарските таралясници! Като се погледне какви кочини заменят...
    Пак е стъпка напред.
    Стига с този червенобабешки негативизъм!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9031 Неутрално

    Изглеждат добре, излизат евтино. Десет години да изкарат, пак сме на далавера.

  16. 16 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    На подарен кон зъбите не се гледат. Нито коментират. Софиянци да викат мерси и да целуват ръка. Които от тях могат да си го позволят - да се мятат на "краставиците" и да се возят.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  17. 17 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "globetrotter":

    Произведени са през 1990 г!

  18. 18 Профил на Александър Арабчев
    Александър Арабчев
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Кмете, кмете, остави трамваите на специалистите - Евгени Минчев и Сергей Стагишев. Ти по-добре кажи защо мълчиш за свинарника на БСП-то.
    Нали това е твоята партия работодателка.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#8] от "42":

    "... доскоро сами произвеждахме такива."

    Будещи ужас купчини скрап, които се люлееха по релсите като лодки в бурно море, през съчлененията им можеше да си подадеш навън главата, вратите им се затваряха с трясък, който се чуваше през три преки, редукторите им огласяха с вой цели квартали, да не говорим, че понякога се самозапалваха.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 641 Неутрално

    27 Трамвая които ще излезнат на данъкоплатеца 900 000лв по-перфектно от това няма на къде,стига да не се развалят и поддръжката да е много скъпа,и да не сме си платили на швейцарците по друг начин преди това,пък това да изглежда сега като подарък,иначе ако всичко е така както е представено в новината е повече от добре.Дори се чудя защо не се започне в Пловдив един проект за железница,както и в Сл.бряг и в други големи курорти и градове.

  22. 22 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Старите трамваи в София са в отчайващо състояние. Не зная дали този почти подарък е решение на проблема. По различните линиии се движат съвсем различни дарени от някъде трамваи. Прибираме боклучите на Европа. В букурещ /например/ са им съвсем прилични трамваите.

  23. 23 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Весело

    Вместо да мрънкате срещу втора ръка трамваите - спрете да гласувате за ГЕРБ/БСП.

  24. 24 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 520 Неутрално

    За мен това дарение е унизително. Швейцарците се освободили от скрапа си..
    —цитат от коментар 7 на Kami


    Това, че 99% от българите карат коли на старо купени от Западна Европа не е ли унизително? Ако за себе си не си купуваш нова кола, защо трябва държавата да купува нови трамваи?
    Това че, получаваме подаяния от ЕС за магистрали, метро, саниране на панелки и т.н. не е ли унизително?
    Да се откажем от парите на ЕС, да се откажем от подаръците на швейцарците и да бъдем горди бедняци!

  25. 25 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2511 Весело

    Това на снимката джуган ли е? По отровно зеления цвят го познах.

    мурзилка
  26. 26 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2097 Весело

    До коментар [#21] от "gembirdkz":

    Става!
    Едната линия : Графа - Майна таун - Станимака и обратно.
    другата: Катуница - Майна Таун - Пейджърс и обратно.:-)

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  27. 27 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Ще имат ли климатик?
    —цитат от коментар 6 на Върнете стария сайт!

    ---------------------------------
    Кой туй?...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  28. 28 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Абе господа сънародници, капка самоуважение нямате ли та купуваме вековни таралясници, при условия че доскоро сами произвеждахме такива.
    —цитат от коментар 8 на 42


    За какво купуване говориш? Това е подарък да един много добре поддържан трамвай, който може да се движи още 30 години! Бедни сме и трябва да приемаме и подаръците в натура и подаянията на ЕС. Без тях в момента нямаше да имаме нито магистрали, нито метро, нито добри трамваи.

  29. 29 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#22] от "daam":

    "В букурещ /например/ са им съвсем прилични трамваите."

    Ами полските трамваи, които се движат по линия 7? Те са на световно равнище, Made in Capitalist Poland.

    Защо ние не можем да направим такива? Капитализмът ли ни пречи?

    Тук един се хвали какви трамваи сме правили ЕДНО ВРЕМЕ, в Златния век на правешкия многотомен мислител.

    Да припомня какви: Будещи ужас купчини скрап, които се люлееха по релсите като лодки в бурно море, през съчлененията им можеше да си подадеш навън главата, вратите им се затваряха с трясък, който се чуваше през три преки, редукторите им огласяха с вой цели квартали, да не говорим, че понякога се самозапалваха.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  30. 30 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    С десет години по-нови трамваи за почти без пари. Не разбирам мрънкането. Може и нови да се купят, ама билетчетата няма да са 1,60, ами 6,10.

  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#30] от "Yard":

    "Не разбирам мрънкането. Може и нови да се купят, ама билетчетата няма да са 1,60, ами 6,10."

    Червената пенсионерска агитка иска хем трамваите и автобусите да са чисто нови, хем да са с климатик, хем билетчето да е 6 ст.

    Може, ама ... във филмите на Мосфильм.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 387 Неутрално

    За мен това дарение е унизително. Швейцарците се освободили от скрапа си..
    —цитат от коментар 7 на Kami


    Унизително, а?!!А ако ти бяха дарили 50 хиляди лева, бас държа, че нямаше да се чувстваш унизена, нали?!!Е, трамваите струват повече и за тях са стари, ама за нас са нови, в сравнение с онези, които ще заменят.
    Ако на теб нещо е боклук, това не означава, че на някого няма да му върши работа.Научи се да се разделяш с предразсъдъците си, че ако ти дадат власт на теб, мое да се окаже, че или ще се возим на най-новите трамваи, коли и автобуси или изобщо няма да пътуваме!!!
    Пък ако си толкова богата и важна, че задника ти не може да седне в тези стари трамваи - върви пеша - сигурен съм, че ще му се отрази добре!!!

  33. 33 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2097 Весело

    До коментар [#30] от "Yard":"Червената пенсионерска агитка иска хем трамваите и автобусите да са чисто нови, хем да са с климатик, хем билетчето да е 6 ст.
    —цитат от коментар 31 на Norman Granz


    Хем да се возят с карти на АБПФК / Активни Борци Против ФашизмЪма и Капитализма / :-)

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  34. 34 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#10] от "dragozow":

    ++++++
    Правилно ! Реновиран в Швейцария, швейцарски транвяй = или по добър от нов, произведен у нас.

  35. 35 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    Е как хем са дарени,хем "Общата стойност на проекта 5.5 млн. лв"!?

  36. 36 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Весело

    Ще пасне като на свинче звънче!

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  37. 37 Профил на Da be.. da..
    Da be.. da..
    Рейтинг: 208 Весело

    Ми да - след старите коли Европа се отърва на печалба и от стари трамваи...
    Колко хубаво, че се намират будали на Балканите..

    uBlock Origin + AdGuard DNS = Родих се!
  38. 38 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Е как хем са дарени,хем "Общата стойност на проекта 5.5 млн. лв"!?
    —цитат от коментар 35 на xmm


    И ако прочетеш изречението до края "... от които швейцарската страна плаща 4.6 млн. лв."

    А думата "подарък" я няма в статията. Но 80% намаление си е на практика подарък.

  39. 39 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#38] от "Yard":

    Цитирам абзац 2:
    ....До момента в София са пристигнали 12 от общо 28-те трамвая, дарени на Столичната община.......
    -----------

  40. 40 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Е как хем са дарени,хем "Общата стойност на проекта 5.5 млн. лв"!?
    —цитат от коментар 35 на xmm


    Има транспорт до София, вероятно някакъв ремонт, обучение на български персонал за поддръжка на трамвая, оборудване с апарати за таксуване на билети и т.н.

  41. 41 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Лека, полека, ставаме Швейцария на Балканите.
    Ето, вече ще имаме почти чисто нови, швейцарски, трамваи.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  42. 42 Профил на Da be.. da..
    Da be.. da..
    Рейтинг: 208 Весело

    Ма ... да не идват тука в Базел балканци да си търсят работа, живот.. ний за туй плашаме подкупи на селофийски обшинари.. и им откриваме сметки тука..
    Ний обишаме ония от Анадола нататъка... амаха.. ЕУ грагяня...

    uBlock Origin + AdGuard DNS = Родих се!
  43. 43 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#39] от "xmm":

    Добре де, въпрос на тълкуване.

  44. 44 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Ако ги дадат на скраб, ще спечелим 300 000 лева и загубата ще е само 600 000 лева.

  45. 45 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Екстра, ще имаме придобивка на ниска цена. Стига сте мрънкали вечно недоволни другари, сиромах човек и на половин .... се радва

  46. 46 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Абе господа сънародници, капка самоуважение нямате ли та купуваме вековни таралясници, при условия че доскоро сами произвеждахме такива.
    —цитат от коментар 8 на 42


    До скоро, ка'Йш? Колко до скоро, зна'Йш ли?!? Разбира се че не знаеш: До 1991 г! Страхотни трамваи, като за алпинисти-стъпалата са им от по 30-35 см.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/ %D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BA%D0%B0%D1%80

    АМАН от мрънкала!
    До коментар [#8] от "42":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Аз не виждам какъв ви е проблема.... Това е една от малкото читави стъпки на идиотите в СО и не е насочена към дизеляци, естакади, кръстовища и други дебилизми.
    И точно защото е рядко случваща се положителна стъпка, то тя трябва да бъде силно аплодирана и насърчавана.
    Браво, Данче!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ал Бънди":

    Е,ама за 5,5 млн?!

  49. 49 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    П.С. В този калпаво обновен сайт цепят копиран линк на парчета. За да се отвори страницата към която съм дал линк трябва да го копирате ЦЕЛИЯТ и да го пейстнете в адрес'бара.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  50. 50 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Най-общо казано, ще заменим 37-годишни трамваи с 27-годишни. Нещо като да замениш 37-годишната съпруга с 27-годишна любовница. На пръв поглед изглежда приятно, но само след десетина години отново трябва да мислиш за смяна, щото и любовницата ще стане на 37... :)
    За качеството на швейцарските трамваи, които очевидно не са виждали швейцарска релса от години, ще съдим, когато ги видим. Дано са нещо повече от нашите. Остава да разберем какво ще правят с нашите талиги, на коя африканска държава ще ги дарят?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  51. 51 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Весело

    До коментар [#50] от "Lou":

    Аз пък се питам дали са премерени релсите,да не стане нужда да правим четвърта....


    пп
    справка - трамвай 22:)

  52. 52 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#48] от "xmm":

    Прочети статията докрая преди да пишеш..."умнотии". Имам изнадподпредвид последното изречение: "...Общата стойност на проекта 5.5 млн. лв, от които швейцарската страна плаща 4.6 млн. лв."

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  53. 53 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Виж драги,не се стремя да пиша "умнотии".
    Може би в статията има нещо объркано,но не виждам логика някой да ти дарява нещо,че и да ти плаща за това.

    По принцип,макар и 27 годишни,със сигурност ще са по-добре изглеждащи от 37 годишни.
    Но....да видим първо.

  54. 54 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#7] от "Kami":

    Щом не ви е инизително да пътувате със сегашните - успех с комплексите:))))))

  55. 55 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    На колко години са трамваите от Базел? Струва пари да ги ентзоргнеш. Къде е по-евтино да си изхвърлиш боклука безплатно в СФ!

    Мърфи е оптимист!
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#40] от "Ал Бънди":

    да бе, компостьорчето си струва бая кинти...

  58. 58 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 774 Весело

    До коментар [#7] от "Kami":

    „За мен това дарение е унизително. Швейцарците се освободили от скрапа си..“

    Е, това, че си 100 години след маймуните хич не е унизително... Правиме нещо за да станеме швейцарци. За твое сведение Базел закрива някои трамвайни линии, трамваите са излишни и ги подарява на София. Снабдени са с модерна техника, икономични са и функционални( напр. с ниски платформи за да не си дигаш полата като се качваш) Па ако си толко унизена не се вози на тях...

  59. 59 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 914 Весело

    На харизан кон зъбите се не гледат!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  60. 60 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#53] от "xmm":

    Виж, драга! Нищо объркано няма в статията, обърканите са някои читатели които не схващат написаното! Чети внимателно, ще пиша къси фрази, после ще ти ги обяснявам:

    "Общата стойност на проекта 5.5 млн. лв. ..."
    -Има нещо, наричат го проект:Проект "Модернизирани трамваи за град София", който се реализира в рамките на Българо-швейцарската програма за сътрудничество за намаляване на икономическите и социалните неравенства в разширения Европейски съюз. Общата му стойност е 5.5 млн. лв. ДОТУК ЯСНО?!?

    "...от които швейцарската страна плаща 4.6 млн. лв."
    -Част (4.6 млн. лв.) от цялата стойност на проекта е платена от швейцарци. ЯСНО?!?

    КОето не го пише (предполагайки че всеки може да прави прости сметки) е с каква сума участва София в този проект. И ТУК ли да помагам?

    П.С. Това не е единствената ти "умнотия" под тази статия, има и друга една:

    До коментар [#50] от "Lou":Аз пък се питам дали са премерени релсите,да не стане нужда да правим четвърта....

    ппсправка - трамвай 22:)
    —цитат от коментар 51 на xmm


    Не знам как се "премерват релсите"! Ама ако имаш изнадподпредвид разстоянието между релсите за да се движат тези трамваЙ- да ти отговоря: НЕ, не са мерили това. Па и нЕма нужда-едното колело ще кара по паважа!


    До коментар [#53] от "xmm":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  61. 61 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1347 Любопитно

    Трамвайте са перфектнй спрете да пищете глупости.
    Хубавичко ги сравнете с пройзводството на нашият трамваен завод.
    http://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_bvb_659.html
    А по въпроса защо не правим трамвай като поляците?
    Вижте кога е създадена фирмата Соларис ще се изненадате 2001г.
    А нйе КОЙ избираме от 2001г насам???

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  62. 62 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#61] от "dedoliben":

    "А по въпроса защо не правим трамвай като поляците?"

    Въпросът беше тъжно-риторичен.

    Защото в Полша има Капитализъм, а тук има "капитализъм".

    И главните "капиталисти" са свинарят Георги Гергов, Черепа, Вальо Златев от Правец и КОЙ.

    Но по-важното е, че 116% от населението сме с Русия.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  63. 63 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#60] от "Мойше! Толкоз!!!":

    "Па и нЕма нужда-едното колело ще кара по паважа!"
    --------
    Палиш се като ватман:) :) :)

    Скептик съм,но не ми се влиза в злобни спорове.
    Приятна вечер.

  64. 64 Профил на meteor
    meteor
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Хайде честито столичани. За пореден път се доказа, че България е бунищитето на Европа. Карам кола втора употреба по 2 причини.
    1. Да не ми я крадат. Ама трамвая и да го откраднат няма как да си го закарат у тях, щото до вкъщи на крадеца няма релси.
    2. Щото нямам бюджета на столична община
    Резил

  65. 65 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#64] от "meteor":

    Т.е. можеш да си позволиш нова кола, ама не можеш да си позволиш гараж?

  66. 66 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Фандъкова най-накрая ще се качи на трамвай, макар и за малко

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  67. 67 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 469 Неутрално

    За малко над 30 000 лева на бройка, си е доста добра сделка.

    ПП: Прави ли ви впечатление, че откакто "Дневник" въведоха новия сайт, то броят коментари под всяка статия рядко надвишава 100?

  68. 68 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Честито за придобивката

  69. 69 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#60] от "Мойше! Толкоз!!!":

    "Страхотни трамваи, като за алпинисти-стъпалата са им от по 30-35 см. "

    Мойше, аз съм живял две години на кръстовището на Пиротска и Ботев, та трамваят ми минаваше под прозорците.

    Чувах го като се задаваше още от Женския пазар, ако отиваше към Захарна фабрика, респ. от Опълченска, ако отиваше към центъра.

    Този вой на редуктора не мога да го сбъркам с нищо друго - дори да заспя в палатка на Хималаите и някой да му го пусне на запис, веднага ще се сетя, че е Тройката по Пиротска.

    Спирката беше под прозорците ми и като се отваряха и затваряха вратите, от трясъка не чувах какво хортува чичко Филипов по телевизора.

    Спирачките му бяха на принципа на нещо, което се триеше в релсите, и звукът беше като от отварянето на портите на Ада.

    В кабината на ватмана имаше едно мръсно въже като на гробищна камбана, с което РЪЧНО придърпваше надолу пантографа, когато минавае под изолатор, за да не хвърчат искри.

    Мен ме е хващал ток от дръжката за хващане - неизолирано желязо, което вървеше успоредно на тавана.

    На вратите не бяха предвидени дръжки и пациентите се държаха за гумените уплътнения, в резултат от което ги късаха.

    ТОВА БЯХА СОЦИАЛИСТИЧЕСКИТЕ БЪЛГАРСКИ ТРАМВАИ - ГОРДОСТТА НА ЗАВОД 6 СЕПТЕМВРИ (кръстен не на Съединението, а на някаква мегапрогресивна транспортна стачка, вдъхновена от др. Георги Димитров).

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  70. 70 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2018 Весело

    За мен това дарение е унизително. Швейцарците се освободили от скрапа си..
    —цитат от коментар 7 на Kami


    Какво е унизителното, че са пристигнали само 12 , защото останалите 16 ще се движат в град Базел в Швейцария.
    Там плащат по 3 франка за билетче да се возят в същите трамваи , като тези по които ще се возят от понеделник софиянци.
    Знаете ли че във Виена , който е определян за най добрия град за живеене се движат и четирдесет годишни трамваи

  71. 71 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Получихме 37 годишнни бракми за увеличението на цената на билета с 60%. С ГЕРБ към светли бъднини!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#64] от "meteor":

    Да уточним - трамваи, които до вчера са се движили в Базел, и след което ремонтирани и реновирани изцяло, са срам да се движат из София? Евала, ово йе стандарт! Кви са тия швейцарцие бе, ние сме София, само чисто нови Сименси трябва да жужат тука!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3510 Весело

    До коментар [#69] от "Norman Granz":

    Писах ти плюс само защото описа толкова живописно и комично соц. трамваите! Аз учех в 18-та гимназия на "Пиротска",("Жданов"),и понякога някой трамвай вдигаше такъв шум,че се налагаше учителят да спре да преподава урокът,докато трамваят отмине.

  74. 74 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#60] от "Мойше! Толкоз!!!":"Страхотни трамваи, като за алпинисти-стъпалата са им от по 30-35 см. "...
    ...
    ....На вратите не бяха предвидени дръжки и пациентите се държаха за гумените уплътнения, в резултат от което ги късаха.ТОВА БЯХА СОЦИАЛИСТИЧЕСКИТЕ БЪЛГАРСКИ ТРАМВАИ - ГОРДОСТТА НА ЗАВОД 6 СЕПТЕМВРИ (кръстен не на Съединението, а на някаква мегапрогресивна транспортна стачка, вдъхновена от др. Георги Димитров).
    —цитат от коментар 69 на Norman Granz

    В последните няколко години редовно се возя на Единицата (и сега Шестицата). Добавили са дръжки, ама само на 3 от 4те врати (съкратили са плана, май) на "късите" трамваи, тези за "алпинистите". Ама И С дръжките възрастни хора бая се мъчат да се качат/слязат от трамвая, заради високите стъпала. Нейсе ако спирката е на "островче", повдигнато от паважа/релсите двайсетина см. По целия бул. Хр. Ботев е пълна трагедия. Добре че чат'пат има "гондоли", в които средната им част е с бая по нисък под.

    П.С. Приятел'инженер (мой набор) предложил преди 15+ г' на общината разработен проект за промяна на стъпалата (добавяне на още едно стъпало, и понижаване на височината на първото от релсите). Стойността била под 300 лв/врата за хиляда врати, времетраенето за смяната (разглобяване на старите стъпала и подменянето им с нов комплет, в 3-4 вариации)-под един работен ден. Мотали го в общината две години, докато някой не му казал "на ушото"-губиш си времето. Е, от десетина години пичът е в Германия със сина си (и той инженер) , имат "фирмичка" за "нестандартни решения", и правят груби пачки!

    ПенЦионерите да мрЪт, и да не ползват неудобните за тях трамваи-има и такси'та!
    До коментар [#69] от "Norman Granz":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  75. 75 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#49] от "Мойше! Толкоз!!!":

    И тъй не става, бе Мозес!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  76. 76 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2511 Весело

    Най-вероятно, за швейцарците е било по-евтино да реновират джуганите и да ни ги докарат на крака до София, отколкото да трябва да ги утилизират на тяхна територия, спазвайки същевременно при това действие екологичните изисквания, или общината да плаща на тамошните морги за загробване.

    мурзилка
  77. 77 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1440 Весело

    До коментар [#75] от "ТНТ":

    'Ми цъкни в Гугъл "трамкар софия", ще ти се отвори страница с няколко статии за производствито на трамвай в България.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  78. 78 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1440 Весело

    До коментар [#76] от "Маршалов":

    'Ми 'ко ти пука, ако софиянци се возят на 27' годишни удобни швейцарски трамваи, вместо 40-50 годишни соц'таратайки за алпинисти.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  79. 79 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#66] от "fpyyh":

    А дали ще си продупчи билетче? Или ще пътува на аванта?

  80. 80 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8961 Неутрално

    Столична община спечели 10 години отсрочка за 0.5 милиона евро :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  81. 81 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Самият факт, че понятието "трамвай" е на дневен ред в Столична община, е повече от похвален! Имайки предвид, че всички усилия, средства и планове на там вегетиращите чиновници се въртят основно около естакади, небостъргачи, светещи фонтани, пеещи паметници и всеподобни ориенталски изг*зици. Тези зелени симпатяги поне лъхат на малко Европа, с лек ретро елемент така, за намигане към бедните прошляци, които нямат БМВ, ичто максимална скорост да упражняват в кварталната пряка межди детсклата градина и поликлиниката.

  82. 82 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3970 Разстроено

    За мен това дарение е унизително. Швейцарците се освободили от скрапа си..
    —цитат от коментар 7 на Kami


    И мен ме е срам!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  83. 83 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#69] от "Norman Granz":

    Спомням си ги , точно така беше ! Тройката на Халите беше култова , винаги съм се чудил какво е да ти минава трамвай под прозореца !? И въпреки всичко за мен лично трамваят е предпочитаният транспорт в градът , заедно с метрото

  84. 84 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1250 Любопитно

    Към всички критикуващи Швейцарските мотриси - да видим и даренията от Рашъ, щото дотука само в човешки потенциал ни даряват - я Гоце, Корни и т.н.

    Fun is just point of view.
  85. 85 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    Довчера базелци са пътували в тези трамваи и не са рИвали. На какво основание днес някои софиянци станаха по-претенциозни от базелците вчера, та не харесват тези трамваи? Не ви отиват на благосъстоянието ли, на образованието ли, на манталитета ли?

  86. 86 Профил на tonywalker
    tonywalker
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Абе един чех беше оприличил България на тоалетна в една склуптора, изложена в ЕП. Трамваите не са лоши. Просто швекцарците няма да дават пари за поддръжка или за рециклиранена отпадъците. Може да сключим договори с по-големи градове в Европа и Азия за трамваи, автобуци, контейнери за боклук, автобусни спирки, мотриси за метрото, врати на обществени сгради, улични лампи и въобще каквото намерим за изхвърляне.

  87. 87 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Някои спомена онези ужаси, които се произвеждаха в София. Ако в Русия се произвеждат неща, които са срам за автомобилостроенето у нас се произвеждаха такива трамваи. Произвеждаха се и автобуси в Ботовград, чието качество бе като на трамваите. То и двата завода за това и не преживяха в пазарната икономика.

    А унгарските Икаруси още през 80-те години бяха с автоматични скоростни кутии, страхотни автобуси. След като се повредиха, у нас за икономия ги смениха с ръчни .. До скоро се движеха в София и бяха зле, защото бяха лошо поддържани и ремонтирани. За троелите се грижеха по-добре и мисля че още се движат.

    Няма какво да се залъгваме, България е кочина, която изкара късмет, че в ерата на пост индустриализацията на Европа прие част от производствата и услугите. Това дава очи на управляващите да се тупат в гърдите, иначе сме си една ужасна периферна държавица, в която дерибеите както си е и редно мачкат туземците.

    Сега ще имаме зелени. Вече има тъмно оранжеви (нов внос от някъде), светло оранжеви, жълти, сини, а сега и зелени. Не е да няма още свободни цветове.

    preklara rara
  88. 88 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Най после станахме Швейцария на Балканите!

  89. 89 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ВМЕСТО ДА НАПИШАТ:
    "Благодаря!" на швейцарците, че се занимават с нас изобщо, местните комуоуроди и умствени паралитици, какви ли не диарични изхвъряния под формата на коментари тук, са извършили и лошото е, че облекчение не са намерили...

  90. 90 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1010 Весело

    До коментар [#77] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Ма знам к'во да напра'я, то "новия "Дневник" не е читав!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  91. 91 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    А бе какви са тези боклуци??? Вижте им външният вид само! РЕТРОТРАМВАИ! Вижте какво прави"Сименс" .... Вижте какво се произвежда в Загреб? Ама с кмет от село Белчин баня и даскалица по РУСКИ ЕЗИК , че и комунистка - ТОЛКОВА! И ТОВА ВИ Е МНОГО!!

  92. 92 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1646 Неутрално


    Значи така: трамваите швейцарски са произведени през 1990 г, след 10 госдини, през 2000 те са ОСНОВНО РЕМОНТИРАНИ , а след още 17 години са дарени на България (в частност - София). Има нещо гнило в "кралство Дания"!!!! На никого ли не му прави впечатление?

  93. 93 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 588 Неутрално

    "Депото в „Банишора” става музей на Градския транспорт".....
    Сигурно тези антики ги вземат за да попълнят колекцията.....

  94. 94 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2511 Неутрално




    До коментар [#76] от "Маршалов":'Ми 'ко ти пука, ако софиянци се возят на 27' годишни удобни швейцарски трамваи, вместо 40-50 годишни соц'таратайки за алпинисти.
    —цитат от коментар 78 на Мойше! Толкоз!!!


    Много се надявам, отвътре наистина да са по-удобни отколкото изглеждат отвън и седалките да не са с такъв кубичен и ръбат "дизайн".

    мурзилка
  95. 95 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2511 Весело

    Значи така: трамваите швейцарски са произведени през 1990 г, след 10 госдини, през 2000 те са ОСНОВНО РЕМОНТИРАНИ , а след още 17 години са дарени на България (в частност - София). Има нещо гнило в "кралство Дания"!!!! На никого ли не му прави впечатление?
    —цитат от коментар 92 на Вели


    Явно са много трошливи и фирмата производител печели повече от продажба на резервни части и от цената на работата при ремонта, отколкото от продажбата на сглобените джугани.

    мурзилка
  96. 96 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Весело

    Ако съм Софианец пеша(такси) ще ходя, ама на такъв подарен трамвай не се качвам!

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  97. 97 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Абе, вие там; Втора ръка самолети, трамваи, дрехи...Как е смятате тъй?

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  98. 98 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#91] от "Вели":

    Сименс произвежда страхотни трамваи - за градове, на които релсовият транспорт е приоритетен. Тук всички средства се наливат в името на Бог Автомобил. И ретротрамваите дори са ни дарени, както е видно, а и не мисля, че са такива боклуци.
    Иначе не мисля, че нямаме пари за Сименс, особено с помощ от еврофондовете. Но всичко е въпрос на приоритети. Тук парите се наливат за други неща - естакади, мостове, ремонт на естакадите и мостовете, постоянни и свръхоскъпени ремонти на все едни и същи пространства в центъра, някой и друг ужасяващ кич за "туристите"... и дотам.
    В случая трябва да сме доволни, че сме се докопали и до тия. Ако общината трябваше да си заделя пари от бюджета за нови трамваи, щяхме да ги видим на куковден.

  99. 99 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Българска е породата кафяво искърско говедо.
    Само тук се въди тя и е специално селектирана по време на комуно експлоатацията за разгръщане на възможностите и.
    Отличава се с тъпота, безразличие, неблагодарност и инат, но иначе става за месо, защото млекото му е малко и не стига дори и за развъждане.
    Трамваят му е непознат, а когато му се налага да го транспортират, до кланицата мучи и се блъска вътре докато не потроши инвентара, после други са му виновни...докато не го обесят на ченгеля.

  100. 100 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    За качеството на швейцарските трамваи, които очевидно не са виждали швейцарска релса от години, ще съдим, когато ги видим. Дано са нещо повече от нашите.
    —цитат от коментар 50 на Lou

    Като човек който се е возил на въшрпсните трамваи мга да уверя възмутената публика че возилата са на светлинни години напред от таралясниците които се търкалят с трясък по софийските улици!
    Първоначалното качество е несравнимо по-добро, да не говорим за поддръжката през годините. Пуста швейцарска работа!
    Трамваите са чудесно средство за транспорт. В Базел са (предимно) зелени, в Берн - червени, в Цюрих - сини.... Съобразно цветовете на знамената/емблемите на съответните кантони.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK