Столичната община ще купи 20 нови електробуса

Кметът на София Йорданка Фандъкова, заедно със зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев и един от 4-те трамваи "краставици".

© Велко Ангелов

Кметът на София Йорданка Фандъкова, заедно със зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев и един от 4-те трамваи "краставици".



Столичната община подготвя процедура за купуването на 20 електробуса за градския транспорт. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова по време на пускането в движение на първите четири 27–годишни трамваи, доставени в София от швейцарския град Базел. На събитието присъстваха още заместник министър-председателят по европейските фондове Малина Крумова и посланикът на Швейцария в България Денис Кнобел.


Електробусите, които Столичната община ще купи, са част от програмата за модернизация на градския транспорт, финансирана по оперативната програмата "Региони в растеж". От няколко години в столичния градски транспорт се пускат пробно електробуси, задвижвани с различни технологии. От началото на годината по линия №84 се движат два електробуса, захранвани на батерии. По думите на Фандъкова в общината все още избират коя технология е най-добра.


По трамвайните линии 6, 8 и 12 от днес тръгват 4 от общо 28-те трамвая. Доставката им е част от програмата за сътрудничество между София и швейцарския град. Проектът е на стойност 5.5 млн. лв, от които швейцарската страна плаща 4.6 млн. лв. Мотрисите са произведени през 1990 г. и са напълно реновирани през 2002 г. Всичките разполагат с видеокамери, а средната им част е нископодова.




"В Базел наричат тези трамваи краставички или корнишони", каза посланикът на Швейцария Денис Кнобел за 27-годишните трамваи. Причината за наименованието е не само зеленият цвят, който според Кнобел е "по-зелен от зеленото", а и заради по-ниската средна част, която придава формата на краставица.


Заместник министър-председателят Малина Крумова посочи, че е направила "малко проучване", което показало, че в момента в София се движат 280 трамвая по 135-километрово трасе. "Според някои доставката на тези трамваи може да е по-малкото хубаво нещо, second best, но с тези 28 трамвая ще се подменят 10% от мотрисите в столичния електротранспорт", каза тя.

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    27–годишни трамваи,
    -----------------------------------
    Сигурно ще са по-добри от търкалящите се в момента по релсите вторични суровини.
    Но май не е много за официално откриване, освен ако не са получени безвъзмездно де.
    А дори и безвъзмездно да са получни - пак си е срамно .....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Това, че електробусовете трябва да се зареждат между смените, е странно. Явно им е такъв модела де, но аз съм виждал електробусчета, коитоимат отгоре сгъваеми "рога" като трамваите, което позволява да се зареждат между смените, докато почиват на първа спирка, вместо да се налага да се прибират до гаража. В нашата осеяна с тролейбусни мрежи столица не би трябвало да е проблем да се направят такива станциики.

  3. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2484 Неутрално

    20 електробуса е едно скъпо пиар-решение. За сметка на това лесно изпълнимо - бъркаш в бюджета и харчиш. Точка. Не е като да "мъчиш" народонаселението с непопулярни мерки, като например да затвориш центъра за 20-годишните дизелови дараци или да му забраняваш да паркира в калта

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  4. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    Всичко е залудо, докато не се въведе ефективна система срещу гратисчии и всякаква миризлива, креслива, вандалска сган, която прави пътуването кошмарно или откровено чупи превозните средства.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  5. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    Всъщност много хора биха предпочели градския транспорт ако вътре беше чисто и комфортно, дори и да не е бързо като колата. Ако те е гнус да влезеш в обществения транспорт, за каква алтернатива можем да говорим? Добре поне, че има метро.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  6. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    Много повече бих се зарадвал да прочета, че Българско предприятие е произвело 2 електробуса.

  7. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 989 Любопитно

    27 годишни трамваи, а все едно току що са излезли от завода производител?!?
    А ние на всеки 3-4 г сменяме автобуси, поради грохване и саморазпад.
    И после ще ми обясняват колко по-изгодно излизали смърдящите и вдигащи прах автобуси.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 9 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Супер! Това е бъдещето!

  9. 10 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Много повече бих се зарадвал да прочета, че Българско предприятие е произвело 2 електробуса.
    —цитат от коментар 7 на 442


    Ами произведи бе, пич, кой те спира? И аз бих се зарадвал на българска космическа станция, ама а де.

  10. 11 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    А защо центъра трябва да се затваря за дизели? Защо да не се затвори Лозенец или Люлин, например?

  11. 12 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Корнишони.. само ракията да тръгне по спирките и ще сме в рая..

  12. 13 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Кметът на София Й. Фандъкова, заедно със зам.-кметът по транспорта Е. Крусев и един от 4-те трамваи "краставички"?!

    Само липсва Чапаев и "водка + сельотка" = обновление на гръцкия транспорт!!!!!

  13. 14 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 434 Неутрално

    20 електробуса е едно скъпо пиар-решение. За сметка на това лесно изпълнимо - бъркаш в бюджета и харчиш. Точка. Не е като да "мъчиш" народонаселението с непопулярни мерки, като например да затвориш центъра за 20-годишните дизелови дараци или да му забраняваш да паркира в калта
    —цитат от коментар 4 на cinik


    Не че нещо, но старите дизеляци бълват много по-малко мизерия от стар бензин особено докато седи в задръствания!!!

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  14. 15 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 673 Любопитно

    Явно толкова си можем! Някой да е чул за стратегия на СО за транспорта до 2020 или 2030г.? Може да се постави цел ГТ да стане 100% електро-транспорт например. След това, преди да се "затваря" центъра за автомобили, трябва да се затворят ромските гета, защото няма как да ги спреш за горят гуми, кабели и др. После идва ред на въглищата, а дървата въобще не са в този списък... И ако имаше адекватна битова газификация, крайградските райони щяха сами да се откажат от въглища и дърва. Сега те просто нямат алтернатива и каквито и да било политики и откровени еко-брътвежи да се дрънкат, нищо няма да се получи. Ама прасетата си харесват кочината...

  15. 16 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 690 Разстроено

    До коментар [#4] от "cinik":А защо центъра трябва да се затваря за дизели? Защо да не се затвори Лозенец или Люлин, например?
    —цитат от коментар 11 на Жълтопаветник


    Като човек родом от първият споменат квартал и прекарал младежта си там подкрепям с две ръце! И макар вече от доста време да не живея там, но се връщам достатъчно често, и мога да кажа че няма по отвратително нещо от претрупаните с авто-скрап малки, красиви и зелени улички, които явно не са направени за такъв трафик. Заради това не е останал читав тротоар. В нормалните държави преди да си купиш кола мислиш къде ще я паркираш, а в БГ автоталибаните смятат за свое естествено право някой от горе (Господ, Бай Тошо, Бай Бойко или т.н.) да им направи пркинг и ако няма такъв просто паркират на тротоара, защото това е тяхно свещенно право. Тази свинщина трябва да спре! Тя заедно с никнещият мутро барок унищожава квартала ни по най-вандалски начин. А от споменатият квартал можеш прекрасно да се предвижваш и с градки транспорт и с колело. Ама тва са либерастки глезотий, един истински балкански чугун се вози само в собственият 20 годишен голфО...

  16. 17 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#11] от "Жълтопаветник":

    "А защо центъра трябва да се затваря за дизели? Защо да не се затвори Лозенец или Люлин, например?"

    А защо да не се затворят центъра, Лозенец и Люлин за дизели? Да ме извиняват собсвениците на скапани дизели, ама когато карам зад тях, особено на баир, отнасят бая ругатни. Често оставят шлейф зад тях като парен локомотив от 19 век.
    Подържката на дизел е скъпа работа и, разбира се, нашенските андрешковци, при пълната безнаказаност от КАТ, на която се радват, си спестяват средствата.

  17. 18 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#8] от "traveler1":

    Релсовите превозни средства - влакове, мотриси за метро и трамваи се износват в пъти по-бавно от тролеите и още повече пъти по-бавно от автобусите.
    А тези трамваи, макар и стари, са швейцарски, минали са модернизация и са поддържани от швейцарци в Швейцария. Дано им осигурим прилична поддръжка, ще изкарат още толкова години експлоатация.

  18. 19 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#7] от "442":

    САМО ЕДИН БЕЗАПЕЛАЦИОНЕН лаик би си помислил, че това е възможно някога.
    Опити се правиха, лицензни и чрез сглобяване - нищо не излезе, защото сме от негодната руска школа с дълбок източно православен и славянски заряд в главите, а ръцете ни имат други задачи и задължения към тялото ни надолу от кръста.

  19. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#7] от "442":

    И аз се надявам на същото и вярвам, че скоро предстои да си възстановим производствените мощности в това отношение. Потенциал и ноу-хау имаме, както и винаги можем да се учим в движение и да прилагаме най-новите световни технологии. Смятам, че това е не на дали, а кога и то ще бъде скоро.

    До коментар [#18] от "Симеон":

    Така е. Трябва да взимаме пример от нашите братчеди в Швейцария и да следваме техния пример. И съм сигурен, че точно това предстои да се случи в много области у нас.

  20. 21 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    Това е добре. А още по-добре щеше да бъде ако линиите на метрото заменяха автобусите линии, а не трамвайните и тролейните. Но тогава може би някои сметки за цените на парцелите нямаше да излязат....

  21. 22 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#3] от "Бай Благой":

    Съвсем прав сте - за такава бройка електробуси (20) има смисъл да се закупи и система за зареждане.

    Тази зарядна станция, която е на Вашия линк, съм я виждал на живо - на автобусната спирка на гарата в Люксембург. Зареждането става съвсем бързо - за около 5-6 минути, докато хибридният автобус изчаква по разписание преди следващия си курс. На спирката има трансформатор. Пантографът се спуска отгоре и се допира до планка върху покрива на автобуса, който е спрял на точно определено място.. По принцип тази зарядна система (на Сименс) е направена за конкретна марка хибридни автобуси (Волво) - засега няма още широко възприет стандарт, така че други модели електробуси или хибридни автобуси биха се зареждали по друг начин. Както се вижда от Вашия линк, тази система я има също и в Хамбург, Гьотеборг, Копенхаген, а сигурно вече и на други места.

  22. 23 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#3] от "Бай Благой":Съвсем прав сте - за такава бройка електробуси (20) има смисъл да се закупи и система за зареждане.Тази зарядна станция, която е на Вашия линк, съм я виждал на живо - на автобусната спирка на гарата в Люксембург. Зареждането става съвсем бързо - за около 5-6 минути, докато хибридният автобус изчаква по разписание преди следващия си курс. На спирката има трансформатор. Пантографът се спуска отгоре и се допира до планка върху покрива на автобуса, който е спрял на точно определено място.. По принцип тази зарядна система (на Сименс) е направена за конкретна марка хибридни автобуси (Волво) - засега няма още широко възприет стандарт, така че други модели електробуси или хибридни автобуси биха се зареждали по друг начин. Както се вижда от Вашия линк, тази система я има също и в Хамбург, Гьотеборг, Копенхаген, а сигурно вече и на други места.
    —цитат от коментар 22 на ijj


    А Снимката е от Виена

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  23. 24 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#23] от "traveler1":

    "А Снимката е от Виена"

    Така е - прав сте, нещо съм смесил снимките.

    Снимката на зарядната станция, за която писах, е на следния линк:

    http://www.siemens.com/press/en/feature/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-07-ebus.php?content []=MO

  24. 25 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#18] от "Симеон":
    А тези трамваи, макар и стари са швейцарски, минали са модернизация и са поддържани от швейцарци в Швейцария. Ура! Дано да им осигурим прилична поддръжка (с пирон + тел) и ще изкарат още толкова години (предполагам като на баба ми) експлоатация.

    Първо от градска "дебилност" требе да оправят релсовия път, щото и летящи трамвай да докарат от Занзибар, "братчедите" скоро ще им видят сметката?!!! А иначе, от тях бая "железо" могат да си "наберат"?!!!!

  25. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2484 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":А защо центъра трябва да се затваря за дизели? Защо да не се затвори Лозенец или Люлин, например?
    —цитат от коментар 11 на Жълтопаветник


    Центърът е мястото, където отровите имат най-дълъг път през града, докато вятърът ги разнесе. Затова се почва от центъра. Но ако искаш още и Люлин, това значи целия град. Аз съм "За!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK