Движението по столичния бул. "Дондуков" след ремонта ще е затруднено

бул. "Дондуков"

© Мария Съботинова, Градът

бул. "Дондуков"



Малко повече от месец преди да започне цялостният ремонт на булевард "Дондуков", Столичната община все още не е взела решение каква настилка да бъде положена. За сметка на това пък е избран изпълнител на проекта - строителната компания "Трейс груп холд".


При всички случаи обаче движението на автомобили по булеварда, след ремонтирането му, ще бъде трудно. Това се разбра от изказването зам-кметът по транспорта Евгени Крусев на днешното общественото обсъждане на проектите за настилката.


Обсъждането продължи над два часа, като залата в сградата на направление "Архитектура и градоустройство, където се проведе, бе препълнена. През цялото време повечето от присъстващите граждани отправяха упреци към Столичната община, вместо да дават мнения и препоръки към проекта.




Ремонтът на бул. "Дондуков" би трябвало да започне в началото на юни, като на обсъждането бяха представени трите проекта за възможната настилката - с павета, с асфалт или и двете. По думите на Евгени Крусев и трите проекта са направени така, че движението на автомобилите ще е много ограничено, за сметка на трамваите, пешеходците и велосипедистите. Единствено проектът за изцяло паважна настилка на "Дондуков" не предвижда изграждането на велоалея по булеварда.


"На базата на много анализи, включително и направен от мен, стигнахме до извода, че велоалея по павета не става", каза Крусев.


Докато текат ремонтните дейности по "Дондуков", кръстовищата му с булевардите "Васил Левски" и "Георги Раковски" няма да бъде затваряни, но движението на автомобили ще бъде ограничено чрез стестения.


"Сумата за ремонта на булеварда е 7.2 млн. лв. с ДДС. Тя е изчислена на база вариант с изцяло асфалтова настилка" отговори Курсев на въпрос от гражданин за проведената обществен конкурс.


След ремонта по "Дондуков" ще има само по едно автомобилно платно в посока, като между тях ще минават трамваите. Линиите ще бъдат разделени от улицата с ограничетели, които няма да позволят на движението на автомобили по тях. Алеята за велосипедисти ще бъде разположена в южната част на булеварда (страната на сградата на Министерски съвет), а зона за паркиране ще бъде само в северната част. Заради това разположение на алеята, десният завой на кръстовището с бул. "Георги Раковски" вече няма да бъде позволен.


Следващото обществено обсъждане на проектите ще се проведе на 16 май.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Ужасно! Каквото и да направят ще стане още по-лошо. Единственото хубаво нещо ще бъде, че някои ще си разпределят 7.2 милиона.

  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1116 Разстроено

    "Алеята за велосипедисти ще бъде разположена в южната част на булеварда (страната на сградата на Министерски съвет), а зона за паркиране ще бъде само в северната част"

    Зоната за паркиране? WTF?!? Това ли е основния приоритет на общината - да превърне още един от знаковите булеварди на столицата в паркинг?

  3. 3 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "blagoj":

    В случая ще е по-добро - почти нечувано за столична община. Най-после ще дадат абсолютен приоритет на градския транспорт по централен булевард. И велоалея ще сложат. Даже и за пешеходци говорят! Е, за шофьорите може да е ужас, те са свикнали да карат по трамвайните релси и да ги задръстват. Ама ще го преглътнат. Не може вечно градът да се съобразява с автомобилния трафик, вместо да гледа да го ограничи.

  4. 4 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Министерски съвет е от северната страва на булеварда. "Г.С.Раковски" е улица, а не булевард.
    И последно- десен завой ще се забрани в посока Сливница или обратно ( Г.С.Раковски е двупосочна)?

    PHILIP
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3856 Неутрално

    Чудя се колко трябва да си тъп, за да спираш автомобилите за сметка на пешеходците по обиколна улица, и да правиш точно обратното по централната съседна улица.
    Пешеходната част трябва да са жълтите павета, даже трябва да се затворят изцяло за движение. А Дондуков трябва да поеме трафика. Идиотите в СО обаче ще вкарват трафика баш в централната част, докато освобождават от него Дондуков. А, да, на наклонена улица ще слагат велоалеяв, колко много ум, боже...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1226 Весело

    ного добре, даже ептен да беха махнали колите по-добре щеше да е... трамвай, колела и пешеходци стига

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3856 Неутрално

    До коментар [#6] от "tucker case":

    Нали? И сичкото трафик по жълтите павета. Направо е гениално....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darth Plagueis":

    И това е вариант, но по Дондуков минава трамвай, все пак градски транспорт е и трябва да му се даде приоритет, иначе ако оставят Дондуков да поеме трафика и от Царя - забрави, на тоя трамвай ще му отнема един час за един километър. Иначе пешеходните зони са хубаво нещо, но във всички случаи са къси и малки и повечето хора търсят някакъв транспорт, нека поне да е обществен, даже релсов!, във всички случаи за предпочитане пред автомобилния.

  9. 9 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 373 Неутрално

    А кога ще се сетят да направят един подземен паркинг?
    Какво им прези да направят под една част от булеварда паркинг и горе да няма места за паркиране?
    А под площад Славейков?
    А под Патриарха и Витошка???

  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1226 Весело

    по жълтите ептен па не требва да има трафик... от цум до орлов мост само пешеходци и колела... а по раковска и васил левски - само тролей, колела и пешеходци... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  11. 11 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#4] от "Philip":

    Те говорят за Дондуков, който си е булевард. МС е на южния тротоар на Дондуков, а на Раковска се пада не от север, а от запад, ако има значение. Тя в тази зона изобщо няма "северен" и "южен" тротоар.

  12. 12 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    И като ще е затруднено движението на автомобили след ремонта, как ще става изобщо и как ще се движат автомобилите. Иначе Дондуков от години е за основен ремонт

  13. 13 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Май и трите варианта са по-лоши от сегашното състояние. Фандъчка ще си остави името на булеварда! Който дойде след нея ще трябва да възстановява сегашното. Някой ще си начеше егото, друг ще вземе парите, а софиянци ще псуват.

  14. 14 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Много добро решение на общината, като никога. Абсолютно предимство на пешеходците, градския транспорт и велотранспорта е нещо търсено и нормално в развитите страни. Според мен е твърде необходимо и тол такси за вход в централната част с кола на база престой, левче на час звучи добре.

  15. 15 Профил на wtz53314030
    wtz53314030
    Рейтинг: 221 Разстроено

    Явно, повечето от които гледат и мислят велоалеите никога не са се качвали на велосипед да карат сериозно - 40-50 км., на ден. Както и сигурно повечето коментатори.
    Защо ще правят велоалея там, като може да я изместят горе на жълтите? Дондуков бе прекрасен докато не направиха паркирането. Защо не махнат паркирането (което стесни булеварда за да може общината да печели пари), да направят паркинг отдолу, трамвая в едната част - от другата страна двулентов път. Пешеходната зона и всичко останало на жълтите. Затворят жълтите павета и това е. Затварят и центъра за голяма част от колите и се мисли транспорта - така че, да се Заобикаля центъра а не да минаваш През.
    Защо не мислят за стимули хората да взимат малки коли, електрички а не трошки на 20 години? Защо не мислят за новите кооперации - които спазват парко местата - само по документ на мин. До нас сега строят.. в поредната зелена площ и познайте - няма паркинг даже и помен а с магазини. Кооперацията буквално виси над пътя - и какво с магазините и хората от горе - къде ще спират - на булеварда.. Завиваш на дясно и .. хоп от 4-ли ленто булевард - паркинт и платно и половина за всички. После имало проблем - ще сложат от онези знаци и ще кажат - не ги спазвате - вие сте виновни.

    И моля престанете с тази омраза и фаворитизиране на градски транспорт - има хора на които работата им е свързана с ползване на автомобил и висене с часове на определени места когато градския транспорт отдавна е спрял. След 11 вечерта не може да се прибере човек, освен ако не си вземе такси - естествено, че ще съм с кола.
    Градския транспорт ни е гола вода - нерационален в кварталите, с липса на преки връзки между крайни квартали - поне 3 прекачвания и всичките през центъра.

    Велосипедите са валидни за тези които нямат физически проблеми, когато са построени правилно вело алеите - а не стеснен булевард, насред газовете. Отделени от колите без риск и за двете страни а не - теглена черта и сложена пластмасова преграда.

    Не, че нещо - как избираш изпълнител като не знаеш какво ще изпълнява от всичките варианти. Може ли и аз да врътна едни 7 милиона, пък после ще видим как ще изпълним проекта.

  16. 16 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#1] от "blagoj":В случая ще е по-добро - почти нечувано за столична община. Най-после ще дадат абсолютен приоритет на градския транспорт по централен булевард. И велоалея ще сложат.
    —цитат от коментар 3 на Green Day

    Велоалея добре, но от градския транспорт там минава само трамвай. Абсолютен приоритет на трамвай по булевард е доста странно. А както са я подкарали за да стигне човек с кола (вкл. с такси) от едно до друго място в центъра ще трябва да мине по околовръстното.

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5815 Неутрално

    калинките се самозабравиха !!! тотално глупави идеи за Дондуков.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на бай кольо
    бай кольо
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Дондуков и сега е доста проходим. Даже в безобразното състояние в което се намира. Паркиране? Спирането е достатъчно. Павета? Така или иначе няма кой да ги нареди както трябва (който е гледал внимателно е забелязал, че само братята Хроми ги поставят). За шума и трошенето на колите да не говорим. Още малко еднопосочни улици и булеварди, и градът съвсем ще се задръсти. Да попитам - от превръщането на "Патриарха" и "Васил Левски" ползата каква е? От булеварди с четири ленти сега не можеш да се разминнеш от паркирали коли от двете страни. А бе, градоустройството не е проста работа, камо ли за ... хора. А! И без да знам как е правилна тая работа с велоалеите, е ясно, че не е точно така. Спокойни празници!

  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    .....Какво им прези да направят под една част от булеварда паркинг и горе да няма места за паркиране?А под площад Славейков?А под Патриарха и Витошка???
    —цитат от коментар 9 на vtl53383951


    Парите ги няма!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Щом се допуска забрана на десен завой, нещо не е както трябва....
    В района на Дондука, от Раковска до Мария Луиза има много сгради на общината и държавата, които се посещават от населението, и си трябва параакинг, при това голям. този при градската градинка не е достатъчен. Като се прави голям ремонт, следва да се реши и този проблем.

  21. 21 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#3] от "Green Day":

    Ти явно не шофираш в София, защото не знаеш, че НИКЪДЕ в града движението не е рационално съобразено с автомобилите. Но не това е въпросът, а да няма излишни конфликти между различните участници. На първо четене, това което се предлага е увеличаване на въпросните конфликти. Даскалицата толкова си може!

  22. 22 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#20] от "pur6ing":

    Населението само с автомобил ли може да посещава административните сгради? Особено в центъра, където ако не друго, то поне транспорт има колкото щеш - тролеи, трамваи, автобуси, метро? Или населението е толкова специално, че може да върти един час из тесните улички в търсене на място за паркиране и да псува сочно-сочно, но не може да се качи на метро или трамвай? Ми като е толкова специално, да вземе такси!
    Айде стига сте си развявали колите като единствен и незаменим начин на придвижване в града. На един шофьор, на който колата е наистина нужна по служебни или други обективни прични, се падат деветнайсет, които я ползат само от селяния и пак от селяния отказват да слязат от нея, независимо каква алтенратива им предложиш, незаивисмо кое е полезно, екологично и естетично, независимо от всичко. Такива трябва просто да проумеят, че в града е скъпо, неудобно и не за предпочитане да се движиш с кола. Ако не могат да го проумеят - да им се направи такова. Който не ми вярва, да иде да пита някой седемдесетгодишен дядо в Амстердам, който си перка с колело и никакви здравословни проблеми не го спират, що така не кара кола - бас държа, че не е нито от бедност, нито от простотия.

  23. 23 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#22] от "Green Day":

    Много правилно. Ама те като дойдат със селския си манталитет и, нали, целия му жалък животец се върти около един правоъгълник от ламарина, не усвояват нищо европейско. Затова автомобилния трафик в този презаселен, презастроен град трябва да бъде направен много, много скъп и неудобен, предимно в центъра.

  24. 24 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#23] от "m_todorov":

    И обратно - да направи трамвайчето 20 стотинки и колите ще стоят в гаража.

  25. 25 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До коментар [#9] от "vtl53383951":
    Подземни паркинги в центъра: Влезни веднъж на паркинга на Булбанк и ще разбереш.

  26. 26 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Коментар 25 да се чете ... в паркинга на ... :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK