От следващата седмица още един електробус ще се движи пробно из София

От следващата седмица още един електробус ще се движи пробно из София

© Цветелина Белутова, Капитал



От следващата седмица в София ще започне да се движи пробно нов електробус, доставен от Чехия. Това съобщи пред журналисти днес зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев. Новото превозно средство ще се движи по линия 314, между "Младост 1" и с. "Бистрица". В момента по линия 84 се движат пробно други два електробуса.


От думите на Крусев се разбра, че новият електробус е с дължима от 8 метра и с 15 седящи места. Малките му габарити му позволяват да е по-мобилен и да се движи по по-тесни маршрути. Крусев посочи, че се обмисля възможност новият електробус да започне да се движи вместо трамваите по булевард "Дондуков", след започването на ремонта от юни, като изпълнител ще бъде "Трейс груп холд". Крусев каза, че до една седмица ще бъде взето решение каква настилка да бъде положена по булеварда - павета, асфалт или комбинирана.


Зам.-кметът по транспорт съобщи и че очаква до средата на 2018 г. в София започнат да се движат нови 20 електробуса. В момента в Столичната община все още избират електробуси с каква технология на задвижване да купят, като вариантите са два. При едната възможност автобусите трябва да бъдат зареждани по 6 часа от станция в гаражите, с което максималният пробег е между 250 и 300 километра. Вторият вариант е автобуси с батерия, които ще могат да изминават по 30 км с едно зареждане. За целта на всяка крайна спирка ще трябва да бъдат изградени зарядни станции.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    А резултати от тестовете кога и къде може да видим?
    И как едно малко автобусче ще замести трамваите???

    Иначе само за сведение - във Виена вече има електрически автобуси, които се движат по линия, минаваща покрай Щефансдом (тоест беше с номер 1, 2 или 3...) На последната спирка има опънати кабели като за тролейбус и там се зареждат след всеки курс.

  2. 2 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Това е нещо съвсем друго , не да ми реставрират тролеи на 60 години , който не се е возил на тия ковчези ВЪОБЩЕ не е изпуснал . Честито за новата придобивка .

  3. 3 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 503 Любопитно

    Още не мога да схвана идеята защо при доста изградена мрежа за тролейбуси, не се доразвива тя, а се пробват електробуси, а и не знам при тия тестове какво точно очакват, все пак батерията не се скапва на 1-та година.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5813 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivanko77":

    Да опънат направо навсякъде една ситна мрежа отгоре, като над количките в луна парк...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Бидтрица е в планината, няма спеша,ако въобще някаква, нужда от електробус.
    По-добре купете още 10-20 нови тролея и сменете старите дараци. Ако трябва нека се електрифицират улици.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4504 Неутрално

    Няма лошо! Колкото повече електрически автобуси, толкова по-добре. Специално за гр транспорт голям пробег (500 км) с едно зареждане не е необходим!

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    До коментар [#1] от "rainbou1":

    Не само във Виена, в Чехия са масово явление.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  8. 8 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Още не мога да схвана идеята защо при доста изградена мрежа за тролейбуси, не се доразвива тя, а се пробват електробуси, а и не знам при тия тестове какво точно очакват, все пак батерията не се скапва на 1-та година.
    —цитат от коментар 3 на ivanko77


    Защото ако разбереш а какви цени става въпрос ще ти стане ясно. Преди две години мислеха да удължат петицата до Младост, ама трябваха 200 хиляди лева. За толкова пари може да си купиш чисто нов електробус.

  9. 9 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#8] от "dkolov":

    Добре де, ние че електробусът е по-скъп и без това си го знаеме. Това, че само батериите на 10-15 електробуса, които ще издържат 4-5 години струват колкото изграждането на мрежата, която кара 40-50 не ни трябва за да ни убеди.

  10. 10 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Каква е идеята? Нали има трамваи и тролеи? Кому е нужен адски скъпа електричка с акумулатори?

  11. 11 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Каква е идеята? Нали има трамваи и тролеи? Кому е нужен адски скъпа електричка с акумулатори?
    —цитат от коментар 10 на foure


    Ами например автобус 280 е пълен като женско сърце - винаги има място за още един пък дими и замърсява като за световно.

  12. 12 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#8] от "dkolov":Добре де, ние че електробусът е по-скъп и без това си го знаеме. Това, че само батериите на 10-15 електробуса, които ще издържат 4-5 години струват колкото изграждането на мрежата, която кара 40-50 не ни трябва за да ни убеди.
    —цитат от коментар 9 на usero


    Ти 50 години напред ли мислиш. Сега в София се строи метро. На метростанция Европесйки съюз се строи нова жилищна сграда. На метростация Жулио Кюри също се строи нова жилищна сграда. На метростанция Витоша също се строят две нови жилищни сгради. На метространция Г.М Димитров също се строи нова жилищна сграда. Същеото е валидно и за метростанция Мусагеница пък има и други метростанции

  13. 13 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#11] от "dkolov":

    И? Не може да бъде заменен от автобус на метан или газ? А защо не на биогаз от пречиствателната станция?

    Относно колко е скъпо изграждането на инфраструктура, всичко е въпрос на сметки, но при наличието на доста обширна изградена мрежа, мисля, че по-доброто е нейното развитие. Както и друг съфорумник Ви написа, все пак, явно не включвате консумативи батерии.

  14. 14 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 503 Весело

    До коментар [#12] от "dkolov":

    Хахаха, нещо не ви схванах идеята, то метрото е планирано преди 30-40 години, но го хвалите.

  15. 15 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#12] от "dkolov":Хахаха, нещо не ви схванах идеята, то метрото е планирано преди 30-40 години, но го хвалите.
    —цитат от коментар 14 на ivanko77


    Не го хваля, а само казвам че променя София

  16. 16 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#15] от "dkolov":

    И? Промените се планират! За това има градоустройствени планове. По спомен, сегашната цел на СО е 7,5 години средна възраст на автобусния парк, т.е. планират се 15 години живот на тия машини, а вие казвате, че няма нужда да се мисли повече от 5.

  17. 17 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#15] от "dkolov":И? Промените се планират! За това има градоустройствени планове. По спомен, сегашната цел на СО е 7,5 години средна възраст на автобусния парк, т.е. планират се 15 години живот на тия машини, а вие казвате, че няма нужда да се мисли повече от 5.
    —цитат от коментар 16 на ivanko77


    Дори твоята пералня не е проектирана да изкара 5 (словом пет) години. Може да се направи вечна ама ще струва много скъпо.

  18. 18 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 503 Весело

    До коментар [#17] от "dkolov":

    Хахаха, пералнята ми е със 7 години гаранция ;) А за машините като автобуси/тролейбуси се планират с доста по-дълъг, както примерно и локомотиви. Гаранцията на лаковото покритие на колите е към 10, а гаранцията срещу корозия на "скъпия" електроуред бойлер е 10-15 и т.н., т.н. Но най-важното - в момента се обсъжда следващият програмен период на ЕС, който е 7(седем) годишен и започва през "далечната" 2021, тия "глупаци" защо им е необходимо да правят строги планове за толкова далече?

  19. 19 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#17] от "dkolov":Хахаха, пералнята ми е със 7 години гаранция ;)
    —цитат от коментар 18 на ivanko77


    Гаранция Франция - като забравиш монети в джоба си преди да си изпреш дънките те се настаняват в помпата. Производителя на пералнята не е сложил монетите в помпата

  20. 20 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 503 Весело

    До коментар [#19] от "dkolov":

    Поредния прекрасен пример за нуждата от планиране, производителите на повечето перални, отдавна са планирали тази възможност, поради което има и филтри преди помпата. Пожелавам ви прекрасна нощ и да пораснете за необходимостта от планиране.

  21. 21 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#19] от "dkolov":Поредния прекрасен пример за нуждата от планиране, производителите на повечето перални, отдавна са планирали тази възможност, поради което има и филтри преди помпата. Пожелавам ви прекрасна нощ и да пораснете за необходимостта от планиране.
    —цитат от коментар 20 на ivanko77


    Ама то има много филтри, филтър след филтър и всеки филтър струва пари. Сега остава да ни предоставиш касова бележка как си си купил пералня с много филтри при положение че нито една пералня няма филтри

  22. 22 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    А и забравих, няма филтри защото няма кой д а ги чисти

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4504 Неутрално

    До коментар [#14] от "ivanko77":

    Метрото в София е страхотна придобивка, колега! И то платена на 95% от ЕС! Преди метрото, за да отида до стоматолога си, пътувах от Изток до Витошка (друг е въпросът защо кабинетът на стоматолога ми е на ъгъла на Витошка и Солунска, а не е в Младост 4) поне 20 минути и още толкова време търсех къде да паркирам в синя зона. Сега пътувам 9 минути до Сердика и ходя още 5 минути!

  24. 24 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":

    Колега, коментара ми за метрото беше по повод планирането, а не за качествата му(въпреки, че имам бая забележки). В интерес на истината това с планирането е проблем и на СО и за това има толкова много "красоти" в София.

  25. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    Бидтрица е в планината, няма спеша,ако въобще някаква, нужда от електробус.По-добре купете още 10-20 нови тролея и сменете старите дараци. Ако трябва нека се електрифицират улици.
    —цитат от коментар 5 на БМЗ


    За тези пари с които източват общината могат изградят инфраструктура за тролей чак до Самоков!

    Libertarianism is just anarchy for rich people




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK