
© Мария Съботинова, Градът
Макар и все още да не е взето окончателно решение, най-вероятно бъдещата настилка на столичния булевард "Княз Александър Дондуков" ще бъде от асфалт и павета. Това се разбра от думите на зам.-кмета по транспорта на Столична община Евгени Крусев по време на провелото се днес последно обществено обсъждане на проекта за бъдещата визия на булеварда, който ще бъде подложен на основен ремонт от следващия месец.
От началото на юни ще започне сериозен ремонт на булеварда, който предвижда промяна на част от канализационната система, реконструкция на тротоарите, намаляване на пътните платна от две, на по едно в посока, поставяне на ограничители между тях и трамвайните линии, изграждане на велоалея. След приключването на ремонта паркирането ще бъде възможно само от северната страна (от страната на ЦУМ) на булеварда. Изпълнител на ремонтите дейности е дружеството "Трейс Груп Холд", като общата стойност е 7.7 млн. лв с ДДС.
Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците.
"Има готов проект за булевард "Дондуков", който предвижда запазването на паветата, но и поставянето на асфалтови панели", каза Крусев. По думите му, паветата, които ще бъдат монтирани, ще бъдат повече отколкото са в момента като за целта Столичната община ще използва наличните на склад. На предишното обществено обсъждане Крусев изказа мнението си, че "велоалея само на павета не става", с което даде да се разбере, че най-вероятно новата настилка на булеварда ще бъде и с асфалт. По информация на "Дневник" именно такава ще бъде бъдещата настилка.
На днешното обществено обсъждане бяха представени и постъпилите предложения за изменения на проекта за бул. "Дондуков", като се разбра, че нито едно от тях не е било взето предвид. Днес от "Спаси София" съобщиха, че са отправили 5 предложения за промяна на проекта, но на обсъждането всяко едно от тях бе отказано с различни мотиви.
chicago514
Рейтинг: 2661 ВеселоЗа да е по интересно за велосипедистите щом "велоалея само на павета не става"освен асфалт и паваж да има и макадам.
dragozow
Рейтинг: 0 НеутралноС по едно платно в посока ще си построите една огромна тапа насред София. Решението е еднопосочни Дондуков и цар Освободител, ПТП също ще намалеят.
alabalko
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#2] от "dragozow":
това с еднопосочните е ок с патриарха и Васил Левски, но там има Попа и Петте кьошета като централни разделителни пунктове. Ако Царя и Дондуков станат еднпосочни трафикът ще се забие във Васил Левски и паметника му и после на левия на ВЛ и Дондуков, където има само една лента за наляво. Да не говорим пък, че от кварталите отвъд моста Чавдар направо ще полудеят, защото ще се прибират само пред Мадрид и Подуене. Решението е строеж на подземен тунел под Царя, който да поеме трафика в едната посока и отгоре да остане другата.
lekapoleka
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#2] от "dragozow":
Решението е да си оставите колите вкъщи.
starlighter
Рейтинг: 229 НеутралноКак ли парижани понасят Шанз'елизе с павета ??? ццц
dnevnikar
Рейтинг: 3968 Неутралносеки 4ти км
Асфалт??
Бъдещето полечка-лечкаще ще бъде.
"Настилката по бул. "Дондуков" ще бъде с павета и асфалт"
shilliew
Рейтинг: 513 НеутралноИзпълнител на ремонтите дейности е дружеството "Трейс Груп Холд"
-------------------------
Ужас.
nema_labavo
Рейтинг: 1961 НеутралноА някой ще обясни ли как се знае цената на ремонта,а не се знае все още какво ще се прави? Май нещо е решено все пак.
arax
Рейтинг: 239 НеутралноТова може да се случи само след западната ни граница. Тука манталитета е, че трябва да минеш с таралясника за 1-2-3К лева през пъпа на София. А да се качиш на трамвай или не дай боже на кУлУло е срам и позор...
Fred
Рейтинг: 1151 НеутралноАми те това искат и да направят. В статията ясно е написано "Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков"". И като го затруднят по Дондуков откъде ще тръгне, по жълтите павета? Още по-голямо безумие.
И въобще се очертава интересна картинка, широки булеварди, стигат до центъра и там огромна тапа. Съзнателно създадена. Представям си какво споменаване на близките роднини на кметската управа ще падне. Явно след един безумен главен архитект на София се сдобихме и с безумен зам.кмет по транспорта.
А това че така принудени софиянци ще слязат от колите и ще се качат на колелетата са поредните ултра левичарски дивотии. При социализма когато за кола се чакаше по 10-15г да си спомняте булеварди пълни с колелета? Не е в манталитета на този народ да се разкарва насам натам на колело. Само някои комплексари които си мислят, че като се качат на колелото и веднага стават много "европейци" не го разбират.
Фандъкова да го разкара този зам.кмет по транспорта защото както е тръгнало ТОЙ ще я катурне от кметското столче. Първо загробиха 50-60млн в КТБ,после билетчето по 1.50лв и то точно преди избори, сега и това. Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
nema_labavo
Рейтинг: 1961 НеутралноДо коментар [#10] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":И въобще се очертава интересна картинка, широки булеварди, стигат до центъра и там огромна тапа. Съзнателно създадена.
Е то май това е идеята, по-малко коли в центъра.
emil
Рейтинг: 2038 Неутралнонай-важното за дондуков е да се намери начин за прекратяване на карането по релсите. тъй като паважът е неравен колите карат по бетона на релсите и пешеходците нямат къде да спрат за да се огледат. аз лично видях как линейка движеща се с висока скорост по релсите удари и уби пред очите ми възрастна жена.
ТОВА КОЕТО ХРИСТО И РАДАН НЕ МОЖАХА ДА ГО СВЪРШАТ С ГЕРБ СЕГА ЩЕ ГО ПРОБВАТ 5 ГОДИНИ ПО-КЪСНО С БСП, СЛАВИ ТРИФОНОВ И МАЯ МАНОЛОВА. НАСЛУКА.за да се кефят софиянци на паважа това положение с карането по релсите явно ще се запази.
keen
Рейтинг: 1126 НеутралноЧудесно!
Така трябва!
Изключително много ми хареса изречението-мотив:
"Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците."
Два дни "Работа, Работа, Работа"... да Му се зачитат за три при Бай Ставри!
keen
Рейтинг: 1126 НеутралноТова с паветата обаче хич не го разбирам.
Два дни "Работа, Работа, Работа"... да Му се зачитат за три при Бай Ставри!За мен това е една от най-грозните, груби, шумозамърсяващи, прахозамърсяващи и въобще крайно неудобни настилки.
m_todorov
Рейтинг: 585 НеутралноКато никога - доста адекватни решения от общината. Ограничаването на трафика с коли в центъра е задължителен.
rainbou1
Рейтинг: 1232 НеутралноМисля, че общината избързва точно с този ремонт - по-добре е да бъде направен около времето, когато пуснат третата линия на метрото. Така народа от североизточните квартали ще има добра алтернатива като транспорт. А сега все още всички си използват таралясниците когато могат и ще настане бунт.
neut
Рейтинг: 1427 Неутрално"Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците."
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restЕ, автомобилите ще задръстят "Цар Освободител"
keen
Рейтинг: 1126 НеутралноДо коментар [#17] от "neut":
Два дни "Работа, Работа, Работа"... да Му се зачитат за три при Бай Ставри!Значи следващата стъпка трябва да е:
"Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Цар Освободител" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците."
Лека, полека ;)
Darth Plagueis
Рейтинг: 1469 НеутралноТъп проект. Всичкото движение ще се измести още по-в центъра, по жълтите павета. Има смисъл от такава реконструкция, единствено ако преди това жълтите павета са станали пешеходни, което е крайно наложително. Но в сегашната ситуация просто ще си пренесем автомобилите в топ-центъра.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТипична гербериада.
2.5
Рейтинг: 1519 НеутралноДо коментар [#4] от "lekapoleka":
I Want To BelieveЩе си оставя с най-голямо удоволствие колата пред къщи, при положение че селяните се върнат по родните си места!
k_
Рейтинг: 3253 НеутралноАко паветата ще ги слага същата фирма дето реди Бачо Киро от Екзарх Йосиф миналото лято - по-добре да не се захващат.
Ако "Спаси София " отскочат ще могат да измерят вече образувалите се коловози от по 20-30см на паважа. И пропадналите шахти, разбира се.
Преди няма и година беше ремонта. Кинтите усвоени и в момента е в по-лошо състояние от преди ремонта.
Сахаров
Рейтинг: 324 НеутралноЧе сте глупаци, глупаци сте, интересува ме само, къде ще отидат жълтите павета, също така, ктде са гранитните от ул. Боряна?! Само в България може да се види асфалтиран тротоар, при положение, че половината комуникации са под него
I shave with Occam's razormotochristo
Рейтинг: 986 НеутралноОтчаяние лъха от аргументите на общината. Паветата са по-шумни, по-мръсни и няма кой да ги реди като хората. Да ви таковам и обществените обсъждания, и градоустройствените идеи.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.motochristo
Рейтинг: 986 НеутралноДо коментар [#22] от "Сахаров":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.И във Виена може да се види.
Това което е уникално за България, са тротоарите с плочки, които крият ями и са криви до безобразие.
Сахаров
Рейтинг: 324 НеутралноАми, нищо не разбирате от пътни настилки като за начало... В цял цивилизован свят хората сменят асфалта с павета и поне 5 пъти в тоя сайт съм писал защо. Имате лошо впечатление най-вероятно заради Борис и Дондуков, където паважът не е пренареждан, откакто е поставен, а на Борис е и от гранит, който не е с идеална форма и фугите са още по-големи. Също така паважът не е подходящ за скорост над 50км/ч. Булевардите трябва да са асфалтирани, но не и жълтите павета, които са един от символите на София и е престъпление премахването им, за да се заменят с бетонни I shave with Occam's razor
Сахаров
Рейтинг: 324 НеутралноА централни ли са асфалтираните тротоари във Виена, има ли кабели под тях, капаците на шахтите от бетон ли са и стърчат ли на 2см над настилката? I shave with Occam's razor
Сахаров
Рейтинг: 324 НеутралноШумът и мръсотията са в следствие на 1см фуги, затова паважът през даден период от време се пренарежда, а фугите се запълват с инертен материал, а това с липсата на хора, които да го правят е мит, който между другото тръгна именно от Дондуков. Няма нищо сложно в реденето на паваж, повярвайте ми, както и в състава на жълтите павета, но за целта изследването трябваше да се направи в лабораторията на катедра строителни материали към УАСГ, а не някаква фирма в Русе или който там го прави ... от поне 3 години I shave with Occam's razor
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2163 НеутралноЕдинственото логично е Витошка да и върнат колите и трамваите и да я прекръстят на "Небостъргачева " и без това друго не се вижда от нея. А Цар Освободител рано или късно е съвсем естествено да стане пешеходна зона!
Туристите къде да си правят селфита в София, на сухото фонтан-биде ли ? Дондуков си е добре така ако го оставят още 2-3 години само от таксите на Синя Зона ще могат да намерят някой чуждестранен градски архитект с акъл да им каже как да го направят. Сегашните архитекти и общински кметове са с криминални намерения!
:-)
Libertarianism is just anarchy for rich people
slan777
Рейтинг: 557 НеутралноСофия ми е една-от най-омразните градове, стана ми наскоро. Иначе съм живял, близо 3 години там, пътувах с автобус/трамвай/тролейбус и месечна карта. Винаги беше пълно в транспортното средство, но пък цената за месечната карта преди 18 години беше ниска. Едното с другото се изравняваха.
Es muß Geld fließen!Сега като шофьор, съм отвратен. Не знам кой архитект е планирал град София, но е отвратително. Ползвам онлайн навигация на Гугъл Мапс и ако пропусна завой, трябва километър напред да карам, преди да имам възможност за свиване, понеже са много еднопосочни улици. Дори и в периферията на града София, наскоро завихме грешно от булевард "Брюксел", в посока летище София, и се полутахме. Това отклонение на бул. Брюксел не трябваше да го има или да беше добре маркирано с табели. Това не е за първи път, така че не говоря за единствена грешка, а за една от много. Ако мога да не бъда в София, няма да съм там. Само че полета ми е до тъпото летище, като че ли няма други. А с автобус ми е прекалено дълго, тогава няма да пътучвам за България, а за Испания. До там с автобус 28 часа до Барселона беше добре, нямаше граници, само спах(много свободни места наоколо) и сърфирах в автобуса, имаше безплатен интернет за крайната цена от 15€.
ahasver
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#29] от "slan777":
Гугъл Мапс е за провинциалисти. Софиянци се оправяме без него.
От писаното съм сигурен ,че са замислили глупости. След две години ще се оправя наново. За 5-10 колоездачи ще правят велоалея.
От тая община нищо умно не може да се чака.
Fred
Рейтинг: 1151 НеутралноАз в такси като се возя се изнервям представям си какъв ужас е да си шофьор.
Гледам тук голямо възхищение от мотивите на общината "Целта е да се затрудни движението в центъра". Защо направо не подходят по-глобално и да го формулират като "Целта е максимално да се затрудни движението в София"?
Ами тогава какво ще ги правим новите булеварди които тържествено открива Фандъкова и по които се харчат луди пари? Сигурно ще ги направят паркинги под наем, то така или иначе колите стават безполезни с тази гигантска тапа в центъра. Представяте ли си каква величествена гледка ще бъде, десетки километри наредени една до друга неподвижни коли.
Защото транспортната схема така е направена, че щеш не щеш все през центъра ще минеш. Ако пък се опиташ да го заобиколиш настъпва такова изнервящо лъкатушене по криви улички... Защото и други хитреци са се опитали да го направят а тези странични улички определено не са направени за голям автомобилен поток.
Да му мислят шофьорите, аз съм на метро, в краен случай такси. А и този център откровено казано ми е неприятен, или очукани стари сгради или модернистични архитектурни недомислия. Отивам в него само когато е крайно наложително но за съжаление понякога се налага. Но ми е неприятно да гледам как се правят глупости и харчат пари за недомислия. Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
Fred
Рейтинг: 1151 НеутралноИмам усещането, че всичките ремонти ги правят с тази единствена цел.
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
Fred
Рейтинг: 1151 НеутралноДо коментар [#19] от "Darth Plagueis":
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.Брей, писах ти плюсче! Най-после да се намери един който да каже, че е БЕЗУМИЕ по жълтите павета да вървят коли. Сградите, мястото като обществен център, всичко просто си плаче за пешеходна зона. А ако това стане пешеходна зона накъде без автомобилно движение по Дондуков?
От това трябва да се тръгне, не от някакви велосипедни алеи и ултра левичарски виждания "Като не искат да слязат от колите ние пък ще ги принудим!". Няма да ги принудите, само благословиите по родата по майчина линия на кметството ще станат по-многобройни.
Ще се сетят за това ама при следващите избори за кмет. Май че вече почват да правят същата грешка както онази с умрялата скумрия кандидат за президент. Колкото и да са антикомунисти софиянци все пак търпението им си има край.
slan777
Рейтинг: 557 Гневно[quote#31:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]
Es muß Geld fließen!" "Целта е максимално да се затрудни движението в София""
От Царградско шосе(идващ от Пазарджик) към Люлин 7, пътя е през парламента. Не са направиха заобиколен път, все още, говориха го години наред. 2 часа пътуване в столицата за 7 км разстояние, това е нещо, което ме кара да не се връщам там. Край
dragozow
Рейтинг: 0 Неутрално[quote#9:"arax"][/quote]
Проблема е в проучването и планирането. Сега летния сезон спокойно могат да пуснат движението пробно в няколко варианта и да го наблюдават. Иначе ако имам транспорт до работата няма да ползвам кола, пробвай от Борово до Враждебна с градския. Иначе аз дори не минавам от там или го правя веднъж в месеца. Виждам как ще го затапят, вместо да го отпушат. На ако е еднопосочно и да Цар Освободител и Мария Луиза извъртят една детелина всичко ще кротне. Или да махнат зоната от Дондуков, което съм сигурен, че няма да стане.
Fred
Рейтинг: 1151 НеутралноТези Дондуков и Цариградско шосе са ми до болка познати. Поне 15 години всеки ден по тях на работа и обратно. Смяна на три превозни средства от градският транспорт за да се придвижа от Илинден /Трета градска болница/ до Дървеница. Два часа на отиване и два на връщане, все едно съм на работа в Пловдив. И това всеки ден.
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.Навсякъде опашки и люта битка да се шмугнеш вътре в превозното средство, тъпканицата вътре не я броя. Направо се родих с метрото когато се появи. Но как да се оправят нещата за автомобилите не знам, все пак не съм транспортен специалист дори и кола нямам. Просто си е тъпа схемата, широки радиални булеварди които изсипват цялото движение в центъра, и да не искаш трябва през него да минеш.
И разни забрани няма да решат проблема, хората трябва да минат отнякъде с тези коли. А надеждите, че ще слязат от тях са тъпи, то ако можеше те нямаше да ги купуват и ползват.
nik_77.
Рейтинг: 1751 НеутралноМаксималното затрудняване на автомобилния трафик за сметка на трамваите, пешеходците и велосипедистите е израз, издаващ 100-процентов инфантилизъм. Първо, как се разбира - пешеходците. Как някой ще тръгне пеш през центъра на София за "Хаджи Димитър", да кажем!?!? Второ, трамваите и сега си вървят без да им се пречи. Трето - велосипедистите могат да карат колелетата 3-4 месеца в година. През останалото време? А, и четвърто - паветата наистина са възможно най-шумната и неравна настилка. И пето - тапата в центъра, която съзнателно се търси, няма да качи софиянци на колелета. Но ще натовари до откат съседните улици.
бай кольо
Рейтинг: 229 НеутралноТака предложените промени са очевидно не в услуга зна мнозинството. Не си струва дори да се коментира. Ситуацията в общината напомня на вица:
Взлетает самолет Аэрофлота. Стюардесса: - Уважаемые пассажиры, наш полет проходит на высоте и так далее... Заканчивая, говорит: - Рейс экспериментальный, первый ппилот - шимпандзе Вася! В самолете паника, шум. Среди толпы бущующих пассажиров выделяется абсолютно спокойный грузин. Соседка спрашивает: - Ты чего такой спокойный - разобьемся ведь к чертовой матери!!! Грузин отвечает: - Женщина! У нас в Тбилиси армяне трамвай водят - и то никто не боится!
Юмрукчал
Рейтинг: 229 НеутралноАз живея цял живот на Дондуков и Бяло море и благодаря на Бог, че ще оставят и павета. Културният облик на града е най-ценен, духът на стара София. На София, в която се е разхождал Алеко по път към жилището си на Дондуков. Съграждани, благодаря Ви. Това беше един щастлив ден за мен. Жив да не съм, но предпочитам града ми да прилича повече Париж, Мадрид или Милано, отколкото на Пърт, Дубай или Шанхай. Наздраве, аз щастлив жител на булевард Княз Александър Дондуков-Корсаков!
motochristo
Рейтинг: 986 НеутралноДо коментар [#27] от "Сахаров":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Това, че, видиш ли, майстори по паважа имало, ама не ги ползваме, просто не на нас.
В последните 20 години няма една павирана улица, която да е направена като хората.
Някъде по света вероятно има такива майстори, но не и тук.
motochristo
Рейтинг: 986 Неутрално[quote#26:"Сахаров"][/quote]
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.По реда на номерата:
да - има централни, под които минават кабели и тръби, и пак си ги асфалтират.
не - не съм виждал капаци да стърчат.
ПП Пратете блога си, плс.
Сахаров
Рейтинг: 324 НеутралноМястото, където бъркате, е че си мислите, че има майстори по паважа. Като строителен инженер ви го казвам, процесът е изключително прост и е необходимо единствено контрол и правилен технологичен процес. В Холандия това вече е автоматизирано, в Германия полу. Проблемът при павирането не е в самата подредба, а в земната основа, колко е дебела и как и колко пъти е валирана, също така и дали са запълнени фугите с пясък. Аз лично единствената нова павирана улица в София, която съм виждал, е Витошка, за други не знам, единствено се пренареждат стари гранитни паважи.
Блог нямам, ако мен молите I shave with Occam's razor
ahasver
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#39] от "Юмрукчал":
Комшу, аз съм на Стара планина. Свърши ти рахатът! След преустройството по Дондуков ще се наредят коли от Партийния дом, през моста Чавдар и нататък до Хаджи Димитър и всичкото това ще реве с клаксоните! Няма да можеш да пресечеш до Ралица.Ще се наложи да връщат сегашната схема посред зима.
m_todorov
Рейтинг: 585 НеутралноДо коментар [#29] от "slan777":
Не знам какво толкова ти е отвратително, като София никога не е била проектирана за милиони хора, камо ли за ламарините им. София е малък град, всички културни и повечето бизнес и административни сгради са на 3 квадратни километра. Не знам що за мързел/комплексар трябва да е някой, за да му трябва автомобил ежедневно.
motochristo
Рейтинг: 986 НеутралноДо коментар [#42] от "Сахаров":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.+
ahasver
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#41] от "motochristo":
Мото, в една загубена в Централа Азия страна, в столицата обслужващата инфраструктура е положена под един от тротоарите. Отдолу има тунел, примерно 2х2 метра, бетонен, с осветление. Там минават тръбите на теца, водопроводите , кабелите. Когато имат нещо за правене, вдигат капака, турят магарета от двете страни, слизат и работят. Улан Батор.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#20] от "2.5": И аз.