Настилката по бул. "Дондуков" ще бъде с павета и асфалт

Настилката по бул. "Дондуков" ще бъде с павета и асфалт

© Мария Съботинова, Градът



Макар и все още да не е взето окончателно решение, най-вероятно бъдещата настилка на столичния булевард "Княз Александър Дондуков" ще бъде от асфалт и павета. Това се разбра от думите на зам.-кмета по транспорта на Столична община Евгени Крусев по време на провелото се днес последно обществено обсъждане на проекта за бъдещата визия на булеварда, който ще бъде подложен на основен ремонт от следващия месец.


От началото на юни ще започне сериозен ремонт на булеварда, който предвижда промяна на част от канализационната система, реконструкция на тротоарите, намаляване на пътните платна от две, на по едно в посока, поставяне на ограничители между тях и трамвайните линии, изграждане на велоалея. След приключването на ремонта паркирането ще бъде възможно само от северната страна (от страната на ЦУМ) на булеварда. Изпълнител на ремонтите дейности е дружеството "Трейс Груп Холд", като общата стойност е 7.7 млн. лв с ДДС.


Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците.




"Има готов проект за булевард "Дондуков", който предвижда запазването на паветата, но и поставянето на асфалтови панели", каза Крусев. По думите му, паветата, които ще бъдат монтирани, ще бъдат повече отколкото са в момента като за целта Столичната община ще използва наличните на склад. На предишното обществено обсъждане Крусев изказа мнението си, че "велоалея само на павета не става", с което даде да се разбере, че най-вероятно новата настилка на булеварда ще бъде и с асфалт. По информация на "Дневник" именно такава ще бъде бъдещата настилка.


На днешното обществено обсъждане бяха представени и постъпилите предложения за изменения на проекта за бул. "Дондуков", като се разбра, че нито едно от тях не е било взето предвид. Днес от "Спаси София" съобщиха, че са отправили 5 предложения за промяна на проекта, но на обсъждането всяко едно от тях бе отказано с различни мотиви.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2678 Весело

    За да е по интересно за велосипедистите щом "велоалея само на павета не става"освен асфалт и паваж да има и макадам.

  2. 2 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 0 Неутрално

    С по едно платно в посока ще си построите една огромна тапа насред София. Решението е еднопосочни Дондуков и цар Освободител, ПТП също ще намалеят.

  3. 3 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragozow":

    това с еднопосочните е ок с патриарха и Васил Левски, но там има Попа и Петте кьошета като централни разделителни пунктове. Ако Царя и Дондуков станат еднпосочни трафикът ще се забие във Васил Левски и паметника му и после на левия на ВЛ и Дондуков, където има само една лента за наляво. Да не говорим пък, че от кварталите отвъд моста Чавдар направо ще полудеят, защото ще се прибират само пред Мадрид и Подуене. Решението е строеж на подземен тунел под Царя, който да поеме трафика в едната посока и отгоре да остане другата.

  4. 4 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragozow":

    Решението е да си оставите колите вкъщи.

  5. 5 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Как ли парижани понасят Шанз'елизе с павета ??? ццц

  6. 6 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    секи 4ти км

    Асфалт??
    Бъдещето полечка-лечкаще ще бъде.

    "Настилката по бул. "Дондуков" ще бъде с павета и асфалт"

  7. 7 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Изпълнител на ремонтите дейности е дружеството "Трейс Груп Холд"
    -------------------------

    Ужас.

  8. 8 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    А някой ще обясни ли как се знае цената на ремонта,а не се знае все още какво ще се прави? Май нещо е решено все пак.

  9. 9 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 234 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragozow":Решението е да си оставите колите вкъщи.
    —цитат от коментар 4 на lekapoleka


    Това може да се случи само след западната ни граница. Тука манталитета е, че трябва да минеш с таралясника за 1-2-3К лева през пъпа на София. А да се качиш на трамвай или не дай боже на кУлУло е срам и позор...

  10. 10 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    С по едно платно в посока ще си построите една огромна тапа насред София.
    —цитат от коментар 2 на dragozow

    Ами те това искат и да направят. В статията ясно е написано "Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков"". И като го затруднят по Дондуков откъде ще тръгне, по жълтите павета? Още по-голямо безумие.

    И въобще се очертава интересна картинка, широки булеварди, стигат до центъра и там огромна тапа. Съзнателно създадена. Представям си какво споменаване на близките роднини на кметската управа ще падне. Явно след един безумен главен архитект на София се сдобихме и с безумен зам.кмет по транспорта.

    А това че така принудени софиянци ще слязат от колите и ще се качат на колелетата са поредните ултра левичарски дивотии. При социализма когато за кола се чакаше по 10-15г да си спомняте булеварди пълни с колелета? Не е в манталитета на този народ да се разкарва насам натам на колело. Само някои комплексари които си мислят, че като се качат на колелото и веднага стават много "европейци" не го разбират.

    Фандъкова да го разкара този зам.кмет по транспорта защото както е тръгнало ТОЙ ще я катурне от кметското столче. Първо загробиха 50-60млн в КТБ,после билетчето по 1.50лв и то точно преди избори, сега и това.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#10] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":И въобще се очертава интересна картинка, широки булеварди, стигат до центъра и там огромна тапа. Съзнателно създадена.

    Е то май това е идеята, по-малко коли в центъра.

  12. 12 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    най-важното за дондуков е да се намери начин за прекратяване на карането по релсите. тъй като паважът е неравен колите карат по бетона на релсите и пешеходците нямат къде да спрат за да се огледат. аз лично видях как линейка движеща се с висока скорост по релсите удари и уби пред очите ми възрастна жена.

    за да се кефят софиянци на паважа това положение с карането по релсите явно ще се запази.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  13. 13 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 948 Неутрално

    една огромна тапа насред София
    —цитат от коментар 2 на dragozow

    Чудесно!
    Така трябва!
    Изключително много ми хареса изречението-мотив:
    "Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците."

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  14. 14 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Това с паветата обаче хич не го разбирам.
    За мен това е една от най-грозните, груби, шумозамърсяващи, прахозамърсяващи и въобще крайно неудобни настилки.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  15. 15 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Като никога - доста адекватни решения от общината. Ограничаването на трафика с коли в центъра е задължителен.

  16. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    Мисля, че общината избързва точно с този ремонт - по-добре е да бъде направен около времето, когато пуснат третата линия на метрото. Така народа от североизточните квартали ще има добра алтернатива като транспорт. А сега все още всички си използват таралясниците когато могат и ще настане бунт.

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6070 Неутрално

    "Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Дондуков" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците."

    Е, автомобилите ще задръстят "Цар Освободител"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#17] от "neut":

    Значи следващата стъпка трябва да е:
    "Целта на промените е да бъде максимално затруднено движението на автомобили по бул. "Цар Освободител" за сметка на трамваите, велосипедистите и пешеходците."

    Лека, полека ;)

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3798 Неутрално

    Тъп проект. Всичкото движение ще се измести още по-в центъра, по жълтите павета. Има смисъл от такава реконструкция, единствено ако преди това жълтите павета са станали пешеходни, което е крайно наложително. Но в сегашната ситуация просто ще си пренесем автомобилите в топ-центъра.
    Типична гербериада.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    До коментар [#4] от "lekapoleka":

    Ще си оставя с най-голямо удоволствие колата пред къщи, при положение че селяните се върнат по родните си места!

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Ако паветата ще ги слага същата фирма дето реди Бачо Киро от Екзарх Йосиф миналото лято - по-добре да не се захващат.
    Ако "Спаси София " отскочат ще могат да измерят вече образувалите се коловози от по 20-30см на паважа. И пропадналите шахти, разбира се.
    Преди няма и година беше ремонта. Кинтите усвоени и в момента е в по-лошо състояние от преди ремонта.

  22. 22 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Че сте глупаци, глупаци сте, интересува ме само, къде ще отидат жълтите павета, също така, ктде са гранитните от ул. Боряна?! Само в България може да се види асфалтиран тротоар, при положение, че половината комуникации са под него

    I shave with Occam's razor
  23. 23 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Отчаяние лъха от аргументите на общината. Паветата са по-шумни, по-мръсни и няма кой да ги реди като хората. Да ви таковам и обществените обсъждания, и градоустройствените идеи.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  24. 24 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#22] от "Сахаров":

    И във Виена може да се види.
    Това което е уникално за България, са тротоарите с плочки, които крият ями и са криви до безобразие.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  25. 25 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Това с паветата обаче хич не го разбирам.За мен това е една от най-грозните, груби, шумозамърсяващи, прахозамърсяващи и въобще крайно неудобни настилки.
    —цитат от коментар 14 на keen


    Ами, нищо не разбирате от пътни настилки като за начало... В цял цивилизован свят хората сменят асфалта с павета и поне 5 пъти в тоя сайт съм писал защо. Имате лошо впечатление най-вероятно заради Борис и Дондуков, където паважът не е пренареждан, откакто е поставен, а на Борис е и от гранит, който не е с идеална форма и фугите са още по-големи. Също така паважът не е подходящ за скорост над 50км/ч. Булевардите трябва да са асфалтирани, но не и жълтите павета, които са един от символите на София и е престъпление премахването им, за да се заменят с бетонни

    I shave with Occam's razor
  26. 26 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#22] от "Сахаров":И във Виена може да се види. Това което е уникално за България, са тротоарите с плочки, които крият ями и са криви до безобразие.
    —цитат от коментар 24 на motochristo


    А централни ли са асфалтираните тротоари във Виена, има ли кабели под тях, капаците на шахтите от бетон ли са и стърчат ли на 2см над настилката?

    I shave with Occam's razor
  27. 27 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Отчаяние лъха от аргументите на общината. Паветата са по-шумни, по-мръсни и няма кой да ги реди като хората. Да ви таковам и обществените обсъждания, и градоустройствените идеи.
    —цитат от коментар 23 на motochristo


    Шумът и мръсотията са в следствие на 1см фуги, затова паважът през даден период от време се пренарежда, а фугите се запълват с инертен материал, а това с липсата на хора, които да го правят е мит, който между другото тръгна именно от Дондуков. Няма нищо сложно в реденето на паваж, повярвайте ми, както и в състава на жълтите павета, но за целта изследването трябваше да се направи в лабораторията на катедра строителни материали към УАСГ, а не някаква фирма в Русе или който там го прави ... от поне 3 години

    I shave with Occam's razor
  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    С по едно платно в посока ще си построите една огромна тапа насред София. Решението е еднопосочни Дондуков и цар Освободител, ПТП също ще намалеят.
    —цитат от коментар 2 на dragozow

    Единственото логично е Витошка да и върнат колите и трамваите и да я прекръстят на "Небостъргачева " и без това друго не се вижда от нея. А Цар Освободител рано или късно е съвсем естествено да стане пешеходна зона!
    Туристите къде да си правят селфита в София, на сухото фонтан-биде ли ? Дондуков си е добре така ако го оставят още 2-3 години само от таксите на Синя Зона ще могат да намерят някой чуждестранен градски архитект с акъл да им каже как да го направят. Сегашните архитекти и общински кметове са с криминални намерения!
    :-)

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 504 Неутрално

    София ми е една-от най-омразните градове, стана ми наскоро. Иначе съм живял, близо 3 години там, пътувах с автобус/трамвай/тролейбус и месечна карта. Винаги беше пълно в транспортното средство, но пък цената за месечната карта преди 18 години беше ниска. Едното с другото се изравняваха.

    Сега като шофьор, съм отвратен. Не знам кой архитект е планирал град София, но е отвратително. Ползвам онлайн навигация на Гугъл Мапс и ако пропусна завой, трябва километър напред да карам, преди да имам възможност за свиване, понеже са много еднопосочни улици. Дори и в периферията на града София, наскоро завихме грешно от булевард "Брюксел", в посока летище София, и се полутахме. Това отклонение на бул. Брюксел не трябваше да го има или да беше добре маркирано с табели. Това не е за първи път, така че не говоря за единствена грешка, а за една от много. Ако мога да не бъда в София, няма да съм там. Само че полета ми е до тъпото летище, като че ли няма други. А с автобус ми е прекалено дълго, тогава няма да пътучвам за България, а за Испания. До там с автобус 28 часа до Барселона беше добре, нямаше граници, само спах(много свободни места наоколо) и сърфирах в автобуса, имаше безплатен интернет за крайната цена от 15€.

    Es muß Geld fließen!
  30. 30 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#29] от "slan777":

    Гугъл Мапс е за провинциалисти. Софиянци се оправяме без него.
    От писаното съм сигурен ,че са замислили глупости. След две години ще се оправя наново. За 5-10 колоездачи ще правят велоалея.
    От тая община нищо умно не може да се чака.

  31. 31 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    Сега като шофьор, съм отвратен.
    —цитат от коментар 29 на slan777


    Аз в такси като се возя се изнервям представям си какъв ужас е да си шофьор.

    Гледам тук голямо възхищение от мотивите на общината "Целта е да се затрудни движението в центъра". Защо направо не подходят по-глобално и да го формулират като "Целта е максимално да се затрудни движението в София"?

    Ами тогава какво ще ги правим новите булеварди които тържествено открива Фандъкова и по които се харчат луди пари? Сигурно ще ги направят паркинги под наем, то така или иначе колите стават безполезни с тази гигантска тапа в центъра. Представяте ли си каква величествена гледка ще бъде, десетки километри наредени една до друга неподвижни коли.

    Защото транспортната схема така е направена, че щеш не щеш все през центъра ще минеш. Ако пък се опиташ да го заобиколиш настъпва такова изнервящо лъкатушене по криви улички... Защото и други хитреци са се опитали да го направят а тези странични улички определено не са направени за голям автомобилен поток.

    Да му мислят шофьорите, аз съм на метро, в краен случай такси. А и този център откровено казано ми е неприятен, или очукани стари сгради или модернистични архитектурни недомислия. Отивам в него само когато е крайно наложително но за съжаление понякога се налага. Но ми е неприятно да гледам как се правят глупости и харчат пари за недомислия.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  32. 32 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    Кинтите усвоени и в момента е в по-лошо състояние от преди ремонта.
    —цитат от коментар 21 на k_

    Имам усещането, че всичките ремонти ги правят с тази единствена цел.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  33. 33 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    Брей, писах ти плюсче! Най-после да се намери един който да каже, че е БЕЗУМИЕ по жълтите павета да вървят коли. Сградите, мястото като обществен център, всичко просто си плаче за пешеходна зона. А ако това стане пешеходна зона накъде без автомобилно движение по Дондуков?

    От това трябва да се тръгне, не от някакви велосипедни алеи и ултра левичарски виждания "Като не искат да слязат от колите ние пък ще ги принудим!". Няма да ги принудите, само благословиите по родата по майчина линия на кметството ще станат по-многобройни.

    Ще се сетят за това ама при следващите избори за кмет. Май че вече почват да правят същата грешка както онази с умрялата скумрия кандидат за президент. Колкото и да са антикомунисти софиянци все пак търпението им си има край.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  34. 34 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 504 Гневно

    [quote#31:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]

    " "Целта е максимално да се затрудни движението в София""

    От Царградско шосе(идващ от Пазарджик) към Люлин 7, пътя е през парламента. Не са направиха заобиколен път, все още, говориха го години наред. 2 часа пътуване в столицата за 7 км разстояние, това е нещо, което ме кара да не се връщам там. Край

    Es muß Geld fließen!
  35. 35 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#9:"arax"][/quote]

    Проблема е в проучването и планирането. Сега летния сезон спокойно могат да пуснат движението пробно в няколко варианта и да го наблюдават. Иначе ако имам транспорт до работата няма да ползвам кола, пробвай от Борово до Враждебна с градския. Иначе аз дори не минавам от там или го правя веднъж в месеца. Виждам как ще го затапят, вместо да го отпушат. На ако е еднопосочно и да Цар Освободител и Мария Луиза извъртят една детелина всичко ще кротне. Или да махнат зоната от Дондуков, което съм сигурен, че няма да стане.

  36. 36 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    Тези Дондуков и Цариградско шосе са ми до болка познати. Поне 15 години всеки ден по тях на работа и обратно. Смяна на три превозни средства от градският транспорт за да се придвижа от Илинден /Трета градска болница/ до Дървеница. Два часа на отиване и два на връщане, все едно съм на работа в Пловдив. И това всеки ден.

    Навсякъде опашки и люта битка да се шмугнеш вътре в превозното средство, тъпканицата вътре не я броя. Направо се родих с метрото когато се появи. Но как да се оправят нещата за автомобилите не знам, все пак не съм транспортен специалист дори и кола нямам. Просто си е тъпа схемата, широки радиални булеварди които изсипват цялото движение в центъра, и да не искаш трябва през него да минеш.

    И разни забрани няма да решат проблема, хората трябва да минат отнякъде с тези коли. А надеждите, че ще слязат от тях са тъпи, то ако можеше те нямаше да ги купуват и ползват.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  37. 37 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Максималното затрудняване на автомобилния трафик за сметка на трамваите, пешеходците и велосипедистите е израз, издаващ 100-процентов инфантилизъм. Първо, как се разбира - пешеходците. Как някой ще тръгне пеш през центъра на София за "Хаджи Димитър", да кажем!?!? Второ, трамваите и сега си вървят без да им се пречи. Трето - велосипедистите могат да карат колелетата 3-4 месеца в година. През останалото време? А, и четвърто - паветата наистина са възможно най-шумната и неравна настилка. И пето - тапата в центъра, която съзнателно се търси, няма да качи софиянци на колелета. Но ще натовари до откат съседните улици.

  38. 38 Профил на бай кольо
    бай кольо
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Така предложените промени са очевидно не в услуга зна мнозинството. Не си струва дори да се коментира. Ситуацията в общината напомня на вица:

    Взлетает самолет Аэрофлота. Стюардесса: - Уважаемые пассажиры, наш полет проходит на высоте и так далее... Заканчивая, говорит: - Рейс экспериментальный, первый ппилот - шимпандзе Вася! В самолете паника, шум. Среди толпы бущующих пассажиров выделяется абсолютно спокойный грузин. Соседка спрашивает: - Ты чего такой спокойный - разобьемся ведь к чертовой матери!!! Грузин отвечает: - Женщина! У нас в Тбилиси армяне трамвай водят - и то никто не боится!

  39. 39 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Аз живея цял живот на Дондуков и Бяло море и благодаря на Бог, че ще оставят и павета. Културният облик на града е най-ценен, духът на стара София. На София, в която се е разхождал Алеко по път към жилището си на Дондуков. Съграждани, благодаря Ви. Това беше един щастлив ден за мен. Жив да не съм, но предпочитам града ми да прилича повече Париж, Мадрид или Милано, отколкото на Пърт, Дубай или Шанхай. Наздраве, аз щастлив жител на булевард Княз Александър Дондуков-Корсаков!

  40. 40 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#27] от "Сахаров":

    Това, че, видиш ли, майстори по паважа имало, ама не ги ползваме, просто не на нас.
    В последните 20 години няма една павирана улица, която да е направена като хората.
    Някъде по света вероятно има такива майстори, но не и тук.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  41. 41 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#26:"Сахаров"][/quote]

    По реда на номерата:
    да - има централни, под които минават кабели и тръби, и пак си ги асфалтират.
    не - не съм виждал капаци да стърчат.

    ПП Пратете блога си, плс.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  42. 42 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#27] от "Сахаров":Това, че, видиш ли, майстори по паважа имало, ама не ги ползваме, просто не на нас. В последните 20 години няма една павирана улица, която да е направена като хората. Някъде по света вероятно има такива майстори, но не и тук.
    —цитат от коментар 40 на motochristo


    Мястото, където бъркате, е че си мислите, че има майстори по паважа. Като строителен инженер ви го казвам, процесът е изключително прост и е необходимо единствено контрол и правилен технологичен процес. В Холандия това вече е автоматизирано, в Германия полу. Проблемът при павирането не е в самата подредба, а в земната основа, колко е дебела и как и колко пъти е валирана, също така и дали са запълнени фугите с пясък. Аз лично единствената нова павирана улица в София, която съм виждал, е Витошка, за други не знам, единствено се пренареждат стари гранитни паважи.
    Блог нямам, ако мен молите

    I shave with Occam's razor
  43. 43 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#39] от "Юмрукчал":

    Комшу, аз съм на Стара планина. Свърши ти рахатът! След преустройството по Дондуков ще се наредят коли от Партийния дом, през моста Чавдар и нататък до Хаджи Димитър и всичкото това ще реве с клаксоните! Няма да можеш да пресечеш до Ралица.Ще се наложи да връщат сегашната схема посред зима.

  44. 44 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#29] от "slan777":

    Не знам какво толкова ти е отвратително, като София никога не е била проектирана за милиони хора, камо ли за ламарините им. София е малък град, всички културни и повечето бизнес и административни сгради са на 3 квадратни километра. Не знам що за мързел/комплексар трябва да е някой, за да му трябва автомобил ежедневно.

  45. 45 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#42] от "Сахаров":

    +

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  46. 46 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#41] от "motochristo":

    Мото, в една загубена в Централа Азия страна, в столицата обслужващата инфраструктура е положена под един от тротоарите. Отдолу има тунел, примерно 2х2 метра, бетонен, с осветление. Там минават тръбите на теца, водопроводите , кабелите. Когато имат нещо за правене, вдигат капака, турят магарета от двете страни, слизат и работят. Улан Батор.

  47. 47 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "2.5": И аз.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK