Общинският съвет все пак не удължи договора на "Карат-С" за 11 автобусни линии в София

Общинският съвет все пак не удължи договора на "Карат-С" за 11 автобусни линии в София

© Надежда Чипева, Капитал



Столичният общински съвет не продължи договорите на компанията "Карат-С" за 11 автобусни линии на градския транспорт с до две години. Превозвачът обслужва линиите 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306, по силата на споразумение от 2008 г., като има договори за всяка отделна линия, които изтичат поетапно до септември 2018 г.


Искането предизвика сериозен спор по време на заседанието на общинския съвет, като в крайна сметка бе подкрепено от едва 28 съветниците, 3 гласа по-малко от необходимите. Преди две години в Столичният общински съвет, по напълно същия сценарии, бе предложено продължаването на пет договора на "Карат-С".


Днес предложението беше внесено от зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев. Според него това е "най-целесъобразното решение", защото в противен случай по 11-те линии ще трябва да бъдат пуснати над 30 годишни рейсове, без никаква екологична норма, които в момента са в "клетката за бракуване". По думите на Крусев от друга страна автобусите на "Карат-С" само на 8 години и са със стенен на екологична норма Евро 1..




Пускането на рейсове, които са почти бракувани, по линиите ще се наложи, защото общинското предприятие "Столичен автотранспорт" не разполага с достатъчно превозни средства, за да започне да ги обслужва. От Столичната община са планирали да пуснат по тези линии 30-те дизелови автобуса, за които бе обявена обществена поръчка в края на 2016 г. Тя обаче е била спряна по искане на кметът на София Йорданка Фандъкова, защото "в конкурса остана само един кандидат и не исках да има никакви съмнения, че поръчката е нагласена".


Съмнения за срока на удължаването до приключването на обществена поръчка, която все още не е обявена, изрази и общинският съветник Карлос Контрера (ВМРО). Според него не би имало гаранция кога ще приключи евентуалната процедура и "дали ще приключи въобще".Отхвърленото предложение предвиждаше Столичната община да плаща "Карат-С" по 3 лева на изминат километър, което е с 60 ст. по-малко спрямо тарифата в изтичащите договори. Общинският съветник Зафир Зарков (ГЕРБ) защити офертата, като по-негови изчисления така общината ще спести 300 хил. лева.


По изчисления на групата на БСП в общинския съвет, Столичната община е трябвало на изплати 36 млн.лв на "Карат-С" за двете допълнителни години. Сумата не беше оповестена официално, като и не беше посочена в доклада, внесен от Евгени Крусев.Според независимият съветник Войслав Тодоров обаче предложението е "нов подарък" за "Карат-С", защото за периода на удължаването на договора, компанията няма да прави допълнителни инвестиции, "което си е чиста печалба".


Срещу предложението се обявиха и общинските съветници от БСП - София. Според председателят на групата Калоян Паргов липсата на друг вариант, освен старите автобуси и спряната обществена поръчка, не са достатъчен аргумент за подновяването на договора. Според него идеята е "съшита с бели конци", за да се "направи подарък" на частния превозвач. Паргов припомни и скандала от преди 5 години, когато лихвата, по договори за 16 линии между общината и "Карат-С" първоначално беше изчислена за 3.2 млн. лева., а по-късно се оказа, че всъщност е 600 хил. лева. Тогава кметът на София Йорданка Фандъкова поиска оставките на целият екип изчислил лихвата, като прати случая за разследване в прокуратура. "Този сигнал потъна някъде", каза още Паргов.


Разигралата се днес ситуация всъщност бе повторение на идентичен случай от преди 2 години. Тогава зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, който подаде оставка заради съмнителна обществена поръчка, внесе предложение договорите на "Карат С" по пет автобусни линии да бъдат продължени. Тогава общинските съветници също заплашиха, че ако не споразумението на бъде продължени, ще се наложи по линиите да бъдат пуснати стари "Икарус"-и, защото имаше забавяне в доставката на 110 нови автобуса. Тогава обаче Столичният общински съвет прие предложението.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Гневно

    хайде стига с гробарските кражби - има пари за нови автобуси а има варианти и без пари .
    Крусев - ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 724 Неутрално
  3. 3 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Тези гадни комунисти как смеят да пречат на далаверите в синя София. Я направо билетчето 5 лева!

  4. 4 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Тези от СО ще ги санкционира ЕС защото не спазват изискванията на Регламент 1370 за градските превози и най-вече начина на заплащане на транспортната задача. Но санкцията ще я платиме ние. Мошеници.

  5. 5 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 606 Весело

    Не си е купил достатъчно общински съветници...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  6. 6 Профил на username333
    username333
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Статияте има правописни грешки:
    - които изтичат по етапно
    - защото противен случай
    - скандала от преди 5 години
    - случай от преди 2 години.
    Има специален софтуер за по- малко грамотните и разсеяните хора с амбиции в журналистиката, публицистиката и т.н. Не е приятно за четящия така.

  7. 7 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Душегубките 204... Отдавна трябваше да ги изритат.

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    Споко, герберастията няма да изпусне да нахрани тяхната си фирма. Ей сега изведнъж ще стане спешно, срокът изтича и договорчето ще бъде подновено.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на svilstar
    svilstar
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#7] от "Paolo Di Canio":

    По линия 204 са най-новите автобуси, които са далеч от душегубки. Друг е въпросът за честотата на разписанието и това, че е зверски пълен.

  10. 10 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#6] от "username333":

    Има специален софтуер за по- малко грамотните и разсеяните хора с амбиции в журналистиката, публицистиката и т.н. Не е приятно за четящия така.
    —цитат от коментар 6 на username333


    То неприятното едно на ръка. Ама аз не разбрах и какво е станало. Последно с нас по 204 какво ще се случва?

  11. 11 Профил на Камбанка
    Камбанка
    Рейтинг: 447 Неутрално

    РАДВАМ СЕ!!! По-добре стар двусъставен автобус, отколкото нов аквариум. 204 в момента е пълна подигравка - на 4-тата спирка вече е пълен, а на 6-тата хората се качват на два етажа един върху друг.

  12. 12 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Икарусите всъщност са доста по-добре от някои по-нови автобуси нищо, че са по стари.
    Да изтеглят заем и да купят още автобуси, ще е по-евтино във времето, от колкото да плащат в пъти по-скъпо на концесионер...

  13. 13 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Икарусите всъщност са доста по-добре от някои по-нови автобуси нищо, че са по стари.
    Да изтеглят заем и да купят още автобуси, ще е по-евтино във времето, от колкото да плащат в пъти по-скъпо на концесионер...

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    В Пловдив превозвачите се ритат по кокалчетата, кой ще вози за 1,80 лева/ км. Обявете един нов конкурс, ама не като онзи за 141 млн., където го изкарахте спечелен през 2005 г. и сега "само подновен"

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  15. 15 Профил на tedina
    tedina
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#9] от "svilstar":

    А това, че нямат отварящи се прозорци и климатик явно не е проблем. Когато навън е 30 градуса в тези така комфортни автобуси е поне 40.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7654 Неутрално

    Ами с тези 32 млн. лв. дето се готвеха да дадат, да купят автобуси.

  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    За ДС фирмата пари щежсе намерят винаги даже и да не работи я от лихви я от неустойки по договори естествено платени от нашият джеб.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  18. 18 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#11] от "Камбанка":
    До коментар [#15] от "tedina":

    Така е. И в СКГТ ги знаят тези проблеми и в самата "Карат-С" - също, убеден съм. Според мен, ако пуснат повече съчленени автобуси, като по линия 76 и то с климатик, това ще реши доста от проблемите. Поначало всички превозни средства на обществения транспорт в София и в страната трябва да са с климатик, предвид цените, на които се возим, и не само.

  19. 19 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Шофьорите на тази фирма са най-тъпите копелета. Псуват и крещят по трафика и пътниците, и карат като голфаджии

  20. 20 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    А кой беше кмет на София през 2008г. само да попитам?

  21. 21 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 236 Неутрално

    става все по-хубаво. конграчулейшънс

  22. 22 Профил на Ivo Stoilov
    Ivo Stoilov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "Един препатил":


    До коментар [#10] от "Един препатил":

    еми дълги тро;ки и това е

  23. 23 Профил на Ivo Stoilov
    Ivo Stoilov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "telqп
    премиерът кой да е бил

  24. 24 Профил на Ivo Stoilov
    Ivo Stoilov
    Рейтинг: 8 Гневно

    А кой беше кмет на София през 2008г. само да попитам?
    —цитат от коментар 20 на telqk


    бойко министър управляващ държавата

  25. 25 Профил на extrasho
    extrasho
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ако купят 60+60 автобуса на газ, както планират, и ако доствката е през пролетта на 2018 най-късно, няма да има проблем. Остава да не са пак китайски лайновози като тия оранжевите на 72, 604, 84...

  26. 26 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#25] от "extrasho":
    Какво точно имаш против китайските автобуси? Да не би да си свързан с някой от конкурентите им?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK