Министърът на културата се обяви за запазването на паветата на бул. "Дондуков"

Боил Банов

© Анелия Николова

Боил Банов



За запазването на паветата по столичния булевард "Княз Александър Дондуков" се обяви днес министърът на културата Боил Банов, по време на общественото обсъждане на бъдещата визия на булеварда. Банов каза и че от миналата година паветата в София са декларирани като паметник на културата с предварителна категория "местно значение".


На 4 юни ще започне първият етап от цялостната реконструкция на булеварда, но все още няма окончателно решение за настилката, която да бъде положена. След като организира две обществени обсъждания, Столичната община предложи комбиниран вариант с асфалт по пътните платна и павета по трамвайното трасе. Този проект обаче трябва да бъде одобрен от Министерството на културата, защото булевардът попада в архитектурен ансамбъл.


На продължилото повече от 2 часа обществено обсъждане в Министерството на културата Банов заяви, че министерството ще работи по запазването на паветата на бул. "Дондуков". Попитан от "Дневник", той не уточни дали това означава, че настилката трябва да бъде изцяло от павета, или комбинирана. На обсъждането присъстваха граждани, представители на неправителствени организации и експерти.




Проектът за комбинирана настилка предвижда паветата да бъдат положени по цялото продължение на "Дондуков", като според зам.-кметът по транспорта на Столичната община Евгени Крусев по този начин те ще са повече, отколкото са в момента. По-рано днес кметът на София Йорданка Фандъкова заяви пред журналисти, че според нея настилката по булеварда трябва да бъде изцяло от павета.


От няколко дни във "Фейсбук" се разпространява гражданска петиция за запазването на гранитните павета в София. В петицията, събрала вече 412 подписа, се посочват 10 искания, свързани с опазването на софийския паваж. Едно от тях е гранитните павета да бъдат декларирани за самостоятелна недвижима културна ценност. Преди дни същото искане към Министерството на културата отправиха и от "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт".

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Според мен трябва да се направи мораториум за ГЕРБ да правят каквото и да било в София защото и без това всичко им се разваля малко след приключване на ремонта!
    Тези неща трябва да се оставят на широко обществено обсъждане! Бул.Витоша е пример какви поразии са способни да направят! От бул.Витоша и бул.Черни Връх вместо с планината Витоша ,чужденците провинциалистите си правят селфита със строежи и бетон... от как Баце твори в София само поразии!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 883 Неутрално

    БРАВО! Това е ИСТОРИЧЕСКИ ЦЕНТЪР, а който има претенции за безпрашност безшумност или просто не харесва павета, хайде на село. Къщите са еВтини, въздухът чист, птичките пеят.....

  3. 3 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Настилката от гранитен паваж,на практика е вечна.Но трябва здрава основа и
    много добро и правилно нареждане.Всички павирани улици и булеварди в София
    са с отвратителни неравности или на вълни.Виждал съм,как при ремонт на участъци
    с павета двама-трима,обикновено турци,хвърлят малко пясък,слагат как да е паветата
    и чук,чук с чукчетата.А идеално наредената паважна настилка е добра за пътуване,само
    че не в БГ.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  4. 4 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 522 Неутрално

    пак се клеква пред шепа нпо-та и дежурни мрънкачи, а мнението на стотиците живеещи по булеварда и на хилядите участвали в анкетите заминава в кофата...

    смях!

    като всички са ЗА паветата, защо не се павираха Цар Асен и Княз Борис, а се асфалтираха? Те бяха идеални за паваж - вътрешно квартални, малък трафик, бавен и т.н. Сега изведнъж...

    цялата работа е, че целта на някои хора е да забавят ремонта, за да не стане тази година, а калинките на герб елементарно падат в капана, защото от фандъкова до министъра на културата са от глупав по-глупав

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Всички павирани улици и булеварди в Софияса с отвратителни неравности или на вълни.Виждал съм,как при ремонт на участъцис павета двама-трима,.
    —цитат от коментар 3 на С С К

    Администрацията на ГЕРБ в Столична Община прави необратими простотии! Издадените разрешения за ползване на МОЛ-ве и Хипермаркети заедно с разгръщаното мега-строителство от сенчести инвеститори, гарантират тежки камиони за постоянно в центъра, което значи много фини прахови частци , рушене на улиците и много проблеми с задръстваниям, замърсеност на въздуха, а населението ще става все по-болно и бедно!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    До коментар [#3] от "С С К":

    Бул. Левски преди 35г. беше покрит с павета. Същото се отнася за П. Евтимий, Витошка, Раковски и Гр. Игнатиев... Със сигурност жълтите павета са табу, но уви подобно нещо трудно може да се каже за останалите. Виждал съм как преди повече от 30г. се пререждаха паветата по Толбухин - заформяше се задръстване при толкова рехаво движение, какво остава сега?

    I Want To Believe
  7. 7 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    Дондуков е натоварен булевард,редно е да е асфалтиран.Не виждам лошо да има павета в по-ненатоварени улици,но за тежък трафик просто не са подходящи-хем са шумни,хем задържат прах и не е случайно,че около Дондуков е едино от местаъа с най-замърсен въздух с прагови частици.Дори парк Заимов не е в състояние да компенсира.жалко,че НПО-тата ще надделеят и по Дондуков просто ще има малко козметика и нищо няма да се промени-ще осътавят Паветат идупките и бабуните ще се появят пак,задръстванията и замърсения въздух също.

  8. 8 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1237 Весело

    До коментар [#3] от "С С К":. Със сигурност жълтите павета са табу,
    —цитат от коментар 6 на 2.5


    Табу са били,вярно е.но сега "Царя" е едно такова развълнувано море...

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Дондуков е натоварен булевард,редно е да е асфалтиран.Не виждам лошо да има павета в по-ненатоварени улици,но за тежък трафик просто не са подходящи-хем са шумни,хем задържат прах и не е случайно,че около Дондуков е едино от местаъа с най-замърсен въздух с прагови частици.Дори парк Заимов не е в състояние да компенсира.жалко,че НПО-тата ще надделеят и по Дондуков просто ще има малко козметика и нищо няма да се промени-ще осътавят Паветат идупките и бабуните ще се появят пак,задръстванията и замърсения въздух също.
    —цитат от коментар 7 на yanne

    Праховите частици са основно от строежите и строителните самосвали,също така и самолетите които по Дондуков хващат линията за летището! Ако СО миеше улиците и цена нямаше да има!
    Като паднат капки кал върху колите казват ,че било пустинен пясък от Сахара! Как пък не видях такъв пясък в Италия,Австрия,Германия или Франция?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Хавана е прекрасен град в момента. Пазят и реновират. Подменят паветата. Живял съм в Лион, подменят паветата, никога не ги заливат с асфалт, дори обсъждайки го с французи ги избива на смях. Само тук, в тази духовно фалирала нация, някой крайно отдалечен от всякакви културни въпроси плебеи може да поиска да залеят паветата с асфалт. Цял живот живея на Дондуков 95, кръстовището с Бяло Море и искам паветата да останат. Склонен съм и да приема павета под трамвайната линия. Най-малкото в момента на асфалта под трамвая не е правен ремонт от Бай Тошово време. Защото там така или иначе не трябва да се движат коли. Ако има павета, поне няма да се отварят дупки. Пак казвам, по релсите като не се движат коли, какво ви пречи поне там да са павета? Моля се на Бог да останат павета.

  11. 11 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Направете я пешеходна зона... бъдете пичове поне един път в тоя живот

    I shave with Occam's razor
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 457 Неутрално

    и колко време ще останат паветата? няколко хиляди години?
    глупости.
    всичко трябва да се променя, дори и любмите ви павета.

  14. 14 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 306 Неутрално

    До коментар [#9] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи

    А паваж между релсите, искам да кажеш и ти, какво ти пречи? Как ще се вдига прах, когато трамвая си кара в релсите, а колите отстрани по асфалта? Оф, да вярно, сигурно и ти изпреварваш по линията.

  15. 15 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    и колко време ще останат паветата? няколко хиляди години?глупости. всичко трябва да се променя, дори и любмите ви павета.
    —цитат от коментар 13 на еко


    Не любимите ни павета, а "жълтите павета" ... Като "павета" могат да ни свършат много добра работа, защото са здрави, поддръжката им е лесна и евтина, могат да се махат, слагат и пренареждат безброй пъти... и най-важното - налични са... Като "жълтите" пък могат да ни изкарат пари, защото са стари, има история в тях и най-важното - жълти са. Уин уин ситуация общо взето

    I shave with Occam's razor
  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    Не е ли време историческият център на София да се разтовари от трафика? Да не говорим за 35-тонните камиони на мафиотските строителни фирми - български и руски!

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    Най-после малко разум в тази отровна селска джунгла.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Гранитните павета - паметник на културата!?!?

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    До коментар [#9] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократиА паваж между релсите, искам да кажеш и ти, какво ти пречи? Как ще се вдига прах, когато трамвая си кара в релсите, а колите отстрани по асфалта? Оф, да вярно, сигурно и ти изпреварваш по линията.
    —цитат от коментар 14 на Юмрукчал

    До коментар [#14] от "Юмрукчал":
    Не е ли време историческият център на София да се разтовари от трафика? Да не говорим за 35-тонните камиони на мафиотските строителни фирми - български и руски!
    —цитат от коментар 16 на historama

    Баш за това говоря в [#5] всичко над 3.5 тона трябва да се отдалечи от центъра и жилищните квартали а мащабното строителство в гъстонаселените райони на "визионерите" гербери трябва да се криминализира!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Жълтите павета да останат и да се запазят.
    Гранитните павета са под всякаква критика в София и навсякъде в страната. Те трябва да се премахнат и пътищата да се направят според съвременните стандарти. Но не по български стандарт.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  21. 21 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 832 Неутрално

    ПАВЕТО НЕ МОЕ ДА СЕ КАРА ПО НЕГО А КАТО МИНЕ СНЕГОРИНА И ГИ ПРАВИ НА ДЕВЕТ БАЛА ВЪЛНЕНИЕ ,

  22. 22 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 262 Неутрално

    И аз съм или за пълното, или частичното махане на паветата по бул. "Дондуков", като съм сигурен, че подобен ремонт в близките месеци или години предстои и на бул. "Цар Освободител" с прословутите "жълти павета", които е редно да се запазят в някои участъци, но не и както е сега, което е неудобно както за шофьори, така и за пешеходци, така и за колоездачи.

  23. 23 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#16] от "historama":

    Къде да иде тоя трафик, като в центъра работят десетки хиляди и още толкова живеят в него? Освен това, ни имаш рингове по които да се обикаля, ни околовръстното е довършено.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  24. 24 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#11] от "Сахаров":

    А ти ще ми купиш хеликоптер, нали ;)

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  25. 25 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Те жълтите павета махнаха от някои участъци, което за мен е престъпление, сега искат да пазят гранитните. Такива павета може да има по малките улички, както сега направиха Асен - паркиране по паветата, движение по асфалт - на мен много ми харесва.
    Както каза някой - за да имаш гранитно паве на голяма улица, всичко трябва да е идеално равно, със стабилна основа, специалисти, които да го редят и т.н.
    От 5 години чакаме да оправят Прага, че там ситуацията е плачевна. Борис III защо още е с павета също никой не знае (едно време се носеше слух, че заради бригадата в Горна Баня, но нея вече я закриха).

  26. 26 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Честит прахоляк и шум

  27. 27 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Не вярвах, но ето че се случи- Едно голямо браво!

  28. 28 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3940 Неутрално

    секи 4ти км

    Схванал си добре... половината работа.

    Изведнъж Антички - громко За павета...
    да трещят колите, чупят си осите, скубят си косите, трептят планините.
    Громък шум да пази от страхливи врази?

    пп
    Щот' наопак, друже, местни врази служат.
    Точно си го рекъл:
    "Те бяха идеални за паваж - вътрешно квартални, малък трафик, бавен и т.н."

    До коментар [#4] от "Батков-вън":

    като всички са ЗА паветата,

    защо не се павираха Цар Асен и Княз Борис, а се асфалтираха?
    Те бяха идеални за паваж - вътрешно квартални, малък трафик, бавен и т.н.

    Сега изведнъж...

    цялата работа е...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK